abonnement Unibet Coolblue
pi_77541739
Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 44 (laatste reacties)

De peuters:

17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria

Er zijn zoveel posts geplaatst vandaag dat jullie maar ff terug moeten lezen (of er moet iemand zin hebben alles te quoten, ik heb ff geen tijd sorry...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 04-02-2010 09:44:17 ]
pi_77542074
Ah nog een mama met een terror-peutertje Join the club zou ik zeggen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:12:49 #3
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77542145
hahaha, terror peuter.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:15:02 #4
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77542207
Hier hebben we vorige week samen het eerste gesprek gehad bij de kindertherapeut. Zij gaat nu een slaapbehandelplan opstellen en de elfde moeten wij samen weer terug om het te bespreken. Daarna gaan we stap voor stap proberen om haar alleen in ons bed te krijgen om te slapen en zo een beetje in te spelen op haar dapper gevoel en stoer zijn. Het zal heel langzaam gaan maar ze heeft een soort verlatingsangst overgehouden aan haar periode in het ziekenhuis en een leuke bijzaak is dat ze as donderdag weer terugmoet naar dezelfde arts.

We krijgen een dagboekje en daarin gaan we precies beschrijven hoe de avonden gaan en na 2 maanden gaan we een EMB (EBM) therapie met K erbij doen. Dat is haar het verhaal vanaf het ziekzijn en de laatste kuren na de operatie laten vertellen door een kindertherapeute terwijl ze ondertussen afgeleid wordt met vingerpopjes. Hoe het werkt is niet helemaal duidelijk maar dat het werkt is wel bewezen. Dan linken de hersens het nare verhaal met leuke popjes en zodoende krijgt het nare een plekje in haar hoofd. De therapeute zij nav ons verhaal dat het voor een volwassene al lastig te volgen was en dat het voor een tweejarige dan helemaal niet te behappen is. Begon met een IHOB opname, hormooninfuus voor de stolling, amandelen er operatief uitgesneden en dichtgebrand, hart op hol, drie dagen hartbewaking, naar huis en nog steeds alles ontstoken, weer terug, weer abkuren en pas na een maand weer echt wat kunnen eten. Uiteindelijk is ze 8 maanden aan het kwakkelen geweest en nu zit ze ook alweer vanaf november aan de kuren omdat ze snot/snipverkouden blijft en haar holtes constant ontsteken terwijl alle amandelen verwijderd zijn. Dus donderdag weer terug jottem.
pi_77542484
Books dat is ook heel wat voor een kleintje he! Hopelijk werkt de methode goed! Succes in elk geval
pi_77543327
Books dat is inderdaad voor een volwassene al bijna niet te behappen, laat staan voor zo'n klein grietje Hopelijk werkt het poppenspel goed!
pi_77545254
Heftig Books! Hopelijk gaat het goed helpen! Succes

Mirte heeft zitten plakken, ik had van behangplaksel een beetje lijm gehad. Maar wat is dat toch met kinders die dat dan ook menen te moeten proeven... Kan dat kwaad met behangplaksel?
We hadden op de psz glutofix, dat is er natuurlijk speciaal voor gemaakt, althans dat is bedoeld als kinderlijm, maar behangplaksel... weet het niet zo goed.
Het is vast niet giftig, want er staan niet van dat soort waarschuwingen op de verpakking, maar toch...
Iemand die hier antwoord op weet?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77545941
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Ah nog een mama met een terror-peutertje Join the club zou ik zeggen
mag ik mijn 2 meiden ook aanmelden

books sterkte en succes. hopelijk werkt het snel.

nijna anders even informeren bij de huisarts. ik zou het ook niet weten hoor.
mama van 3 kids!
pi_77546452
Books wat een weg zijn jullie moeten gaan met je kleine meisje. Ik duim dat de komende weg beter begaanbaar wordt en dat ze uiteindelijk van d'r angsten af is.

Nijna, denk het niet, maar bij twijfel gewoon even bellen...

Terror.... hihi vanochtend nog
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:37:53 #10
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77546715
books... ppfff heavy hoor!! Hopen dat het gaat lukken

oh ja mag mijn dochterjte nog in het lijstj....
Caithlynn , dochter van MissCMS
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:12:51 #11
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77547994
Een bijna naamgenootje. Mijn K heet Kaithlynn van 7 november 2006.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:41:07 #12
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77549063
die van mij is van 30 april 2007..... klein koniginnetje...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:49:35 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77549324
books, heel veel sterkte!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77549571
Books, wat een lang traject, maar ook wel logisch met alles wat er met het meissie gebeurd is.. Hopelijk werkt dit goed!

Nijna, behanglijm is onschuldig spul
http://mens-en-gezondheid(...)ng-bij-kinderen.html

Nog even mijn vraag uit het vorige topic herhalen
quote:
Weet iemand hier wanneer kinderen groeipijn kunnen krijgen?
Chris huilde vannacht een paar keer, maar was snel weer in slaap. Zonet gaf hij aan dat zijn benen pijn deden. Hij loopt nu met 2 pleisters op zijn benen(durfde hij steeds niet, dus oefenen kon geen kwaad), maar vraag me af met dat huilen vannacht of het al groeipijn zou kunnen zijn..
Hij loopt/rent/springt verder normaal, dus niks geks verder..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:57:28 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77554507
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77555599
tnx
Daar hebben ze het over 3 jaar. En zo erg lijken de pijnklachten ook niet..
Vannacht 1 keer een knuffel moeten brengen, en nog 3a4 keer een paar brullen totdat hij stil was..
Maar hij groeit wel lekker. Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
pi_77558145
DF, dank voor de link, ik kon het niet vinden .
Ik heb ook de indruk dat Mirte ineens weer de lengte in gaat. Groeipijn heb ik geen idee van, kan het van mezelf nog wel herinneren, maar toen was ik al ouder volgens mij...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:41:53 #18
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77558560
DF volgens mij heeft B van Rocka ook last van groeipijnen maar dan moet je haar even roepen:

ROCKA ROCKA ROCKA... en nu maar afwachten of ze het gehoord heeft.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:00:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77559198
Ze staat erbij MissCMS!
***
pi_77561445
Fons had het ook erg op die leeftijd, DF. Zijn beentje masseren hielp hier wel.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:22:40 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77562532
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
Is hij dan al zó veel gegroeid?
Maar de broeken van Thies zullen hem vast goed staan.
Wel erg sneu, groeipijnen. Ik heb dat vroeger ook veel gehad, zo'n rotgevoel, doet ook écht pijn.

Books, die K van jou zeg, arm grietje. Ik hoop van harte dat ze baat heeft bij die therapie.

Mijn menneke zit onder de waterpokken. Op aanraden van Chacama Calendulaspul gekocht. Maar ik mag er niet aankomen, niet eens kijken. Hij is wel echt ziekepiek. Niet eten, koorts, op de bank hangen, veel slapen. Wel grappig, zo ziek als hij was, hij wilde vanochtend wél gaan spelen bij zijn vriendje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77562693
Hey, Books, ik zie nu pas dat jij Mibos bent / was! Alweer een nieuwe naam
Sterkte met je meiske... wat een gedoe zeg met die amandelen en dan nóg niet beter... wat ontzettend zielig zeg!
Ik ben benieuwd of het werkt met die vingerpoppetjes, het klinkt veelbelovend. Sterkte ermee...
pi_77562858
Oh, groeipijnen... misschien heeft Julia daar ook wel last van! Ze klaagt zó vaak over pijn, hier, daar, in haar voetjes soms een hele dag, zoiets. Daar heb ik bij de andere meiden meestal niet veel van gemerkt, alleen bij Noa dat ze een paar dagen last had van haar been bijv. - zonder aanwijsbare oorzaak. Volgens haar was het dan spierpijn ... wel schattig.

Terrorpeutertje Julia (leuke benaming haha) was vanmiddag en vanavond na een lang middagslaapje best wel weer te genieten, en had maar een paar keer last van driftbuien. Het gaat vooruit ik kan weer van haar genieten zo tussendoor! Bij het naar bed gaan twee boekjes gelezen, en natuurlijk weer een driftbuitje toen ze niet nóg meer boekjes mocht (tja, ik blijf niet bezig, zeker niet met twee ruzieënde grote zussen op de achtergrond) maar ze was best snel weer lief. Het lijkt weer wat beter te gaan... dus misschien had het ook wel een beetje te maken met het niet lekker en moe zijn. Dat is ook wel weer logisch...

Iedereen met lastige peuters: sterkte!
pi_77573300
Na al het "geklaag" wil ik ook even iets fijns komen melden. Het was vandaag zo'n fijne dag met Linde Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het negatieve gedrag meer gaan negeren en het positieve meer gaan belonen en het lijkt gewoon al wat te helpen

Tijdens het eten had ze wel even een driftbui en toen we die negeerden en gewoon gingen eten werd ze echt alleen maar bozer en bozer. Uiteindelijk besloot ze toch maar te komen eten en wat er nou precies aan de hand was, weten we nog niet Ze begon een vaag verhaal dat varieerde van "vanmorgen was ik heel ziek en moest ik naar de dokter" tot "ik moest huilen omdat mijn muis geboren werd" Nou ja er zal vast iets van peuterlogica inzitten

Voordat ze naar bed ging, kwam ze nog even terug naar binnen omdat ze 'nog wat tegen mama zeggen' moest. En toen kreeg ik een kusje en zei ze "mama ik vin jou lief! Was leuk vandaag en ik was goed luisteren he?" en daarna een lekkere knuffel Nou dan kan je me wegdragen hoor
pi_77580701
Mirte kwam gisteren tot de ontdekking dat ze ook kan slaan... . Loopt naar Iris toe *mep*.
Het maakte geloof ik wel indruk dat Iris gelijk een keel opzette . Ze moest sorry zeggen en een kusje geven, dat deed ze toch maar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77580746
Ah, wat schattig Stiemie...

Nijna, hier wordt ook regelmatig geslagen (of geschopt of geknepen of geduwd of haren getrokken ) en dan zeggen ze gelukkig meestal wel gelijk sorry... maar ze moeten ook wel even in de bijkeuken zitten als ze dat gedaan hebben. Even uit het spel weg.
pi_77581120
Ah Stiemie, fijn dat het zoveel beter ging.. Hier moet ik soms ook echt een knop omzetten van negatief naar positief belonen. Maar het helpt hier ook altijd.

Moonah, de broeken zitten goed. Ik had de elastiekjes al wat losser gedaan, want die stonden wel erg klein. Maar met kind erin bleek dat de elastiekjes ook wel weer strakker konden. Mannen met smalle billen

Gisteren en vannacht niks meer gehoord over pijn. Ook geen huilen gehoord vannacht. Misschien toch iets anders, of gewoon nog een milde variant.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:54:40 #28
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77585234
Books, sterkte met K.

Hier met Mahre maar weer eens naar de dokter geweest. Ze had Ventolin gekregen die we voor het slapen gaan moeten geven, maar ze heeft af en toe zulke heftige hoestbuien. Minuten lang aan het hoesten en het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze uiteindelijk ervan moet overgeven. Zo ook gisteravond: 8 uur naar bed en om 10 uur een gehoest door de babyfoon en wat later begint ze ineens heel hard te huilen en te roepen, had ze zichzelf onder gespuugd. Boel schoongemaakt, peuter onder de douche en haar in ons bed gelegd, maar dat was ook geen pretje: ze hield nu ook ons wakker van haar gehoest. Rond 2 uur was het weer zo heftig dat ze moest spugen. Gelukkig een handdoek in de buurt.
Vanochtend gelijk maar weer gebeld voor de dokter, was er gelukkig 1 uitgevallen en kon snel terecht. Ventolin nu uitbreiden naar 4 tot 6x per dag en ze heeft nu ook een neusspray gekregen.
En over een week weer terug komen om te zien hoe het gaat (behalve als het slapen moeizaam gaat, dan eerder terugkomen).
Ze is nu op het dagverblijf en ik hoop maar dat het goed gaat, ze was heel bleek vanwege slaaptekort...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:03:16 #29
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77585506
ach gos....dat vind ik zo sneu van die bleke vermoeide snoetjes.
Hopelijk is deze dosis beter voor haar!
Sterkte!
pi_77585628
Ach, Mahre alweer/nog steeds raak.. Hopelijk helpt de extra ventolin tegen dat hoesten.
Nog maar een portie beterschap jullie kant op!!
pi_77590024
Mahre, beterschap meid! Hopelijk helpt de extra ventolin, spugen van het heftige hoesten is naar
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:47:57 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77605981
Ik vind Linde leuk! Wat een heerlijke smoeskont .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:34:18 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77608066
Linde, jij lekkere knuffelkont!

Groeipijn kan. Hier ook. dacht eerst dat ze last van d'r exceem had, maar ze wees echt naar d'r kuiten en bovenbenen. En ik moest wrijven....

Mahre, meisje toch voor jou. En dat je maar heel snel beter gaat worden. Moeten jullie nog naar een KNO of kinderarts?

Suzanna, wat leuk om weer wat van je te lezen

Thies, mama kan de kriebels weghalen..... voor je waterpokkies!

Mirte, hoop dat je genoeg geschrokken bent.... slaan mag toch niet

Hier ook lekker genoten van Maud. En dezelfde taktiek aan het toepassen als bij Stiemie. We hebben vanochtend samen de strijk gedaan en ondertussen watergevecht gehouden. Zij met haar kleine strijkijzer (met spuitfunctie) en ik met de grote strijkbout. En daarna gedweild Ik merk vooral dat als het op haar tempo gaat, dat het gezellig en leuk is, maar zodra we van haar 'tijdlijn' afwijken, gaat het mis. Dan komen de driftbuien en huilbuien.
pi_77608356
Ah Mahre nog steeds niet opgeknapt Beterschap meissie!

En Chris gewoon geen last meer gehad! Hopelijk slaapt ie vannacht weer zo goed!

En Chaca dat klinkt leuk zo'n watergevecht! Hadden we hier laatst ook. Ik dacht dat het handig was om Linde haar badje op het aanrecht te zetten en Linde dacht dat ze met de maatbeker net zo water uit haar badje kon scheppen als wanneer dat in de douchecabine staat Flatsh zo vol over me heen...

Het werkt gewoon echt dat negeren en juist belonen Ik probeer haar overdag ook meer bij alles te betrekken (was in de machine doen en daarna mag zij op het knopje drukken om 'm aan te doen, aardappels in de pan doen etc) en dat vindt ze helemaal geweldig!

We gaan komend weekend naar Artis en toen we dat zeiden ging ze helemaal juichen. Dus ik vragen of ze wel wist wat dat was. "Ja dat is heeeeel veer weg in Amsterdam en daar wonen pinquins en krokodillen" Kleine slimpie van me
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:31:52 #35
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77610774
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:34 schreef chacama het volgende:
Mahre, meisje toch voor jou. En dat je maar heel snel beter gaat worden. Moeten jullie nog naar een KNO of kinderarts?
Dat staat voorlopig niet op de planning. (maar als ze niet gauw opknapt worden we misschien wel doorverwezen.)
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_77610942
Och, wat sneu toch voor Mahre.

Stiemie, fijn dat de 'nieuwe aanpak' werkt!

Leuk hoor Chaca, samen huishouden. :0

Met Thies ging het vandaag goed, gisteren was hij echt zieligziek. De jeuk lijkt vooralsnog erg mee te vallen. (aiaiaiai, wet van Fok... ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:43:20 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77611363
Kijk uit wat je zegt Moonah! Sterkte, sneu hoor... zo zieligjes.

Stiemie! Dat water! Wel fijn dat de nieuwe aanpak werkt.
Ik stond vanavond in de keuken en hoorde 'mijn mama' en toen pakte hij me heel lief om mijn been beet en legde zijn hoofd er tegenaan. Even knuffelen. Ik smolt!
En ik hoorde idd ook een 'Sasha g'ote jongen?' En toen ik mijn jas aan deed was ik een g'ote vent!
Zo'n draakje soms, maar oh zo lief!

Tazz, hoe is het gegaan? Werkt het? Ik las nl ook ergens dat ventolin alleen voor benauwdheid is en niet per se helpt tegen hoesten.
***
pi_77619778
Eigenlijk zijn ze ook gewoon hardstikke lief die peuterpubers . Mirte heeft gisteren zo goed geholpen met de aardappels en groenten in de pan doen . En als je haar dan in bed legt en ze zegt: welterusten lieve mama, dan ben ik verkocht hoor

Moonah, hopelijk blijft die jeuk meevallen! En knapt Thies gauw weer op!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77624347
sasha

Moonah hopelijk is het vandaag nog beter!

Stiemie, Dat meehelpen scheelt ook. Ben je toch weer een poosje verder met positieve dingen..

Hier een vrolijk jochie vandaag. Ook op de kruipgroep een stuk vrijer dan anders. En dat zeiden ze gister op het KDV ook al.. Heerlijk
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:29:21 #40
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77642665
Het slapen is gisteravond goed gegaan, gelukkig maar. Nu nog een goede nacht en ze kan morgen weer lekker los gaan op het KDV. Ze hoest nog wel, maar niet minutenlang meer...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 5 februari 2010 @ 07:02:38 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_77657268
Ruben heeft vannacht zijn hele bed ondergespuugd

Maar hij lijkt zich nu wel weer ok te voelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:35:28 #42
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77657915
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 07:02 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft vannacht zijn hele bed ondergespuugd

Maar hij lijkt zich nu wel weer ok te voelen.
Dat heeft Pien ook een paar keer gehad, vorige week.
Beterschap !
pi_77658153
De buikgriep Troel? Of gewoon zomaar?

Fijn Tazz, dat het lijkt te helpen!

Mijn jochie heeft net onze Brinta opgegeten.. Meestal eten we Brinta samen uit 1 kom, maar vandaag net 1 hap kunnen eten. En daarna nog een paar flink happen banaan..
Groeispurtjes
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:27:04 #44
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77660758
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 07:02 schreef Troel het volgende:
Ruben heeft vannacht zijn hele bed ondergespuugd

Maar hij lijkt zich nu wel weer ok te voelen.
Fijn is dat dan... als het hier gebeurt dan begint Mahre altijd heel hard te huilen...
Zo zielig....
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:25:57 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77664925
Hoe heeft ze geslapen?

troel, vervelend is dat altijd. voor Ruben en voor jou ook, want dat nachtelijke gedoe vind ik altijd verschrikkelijk.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:35:05 #46
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77667177
Mijn meisjes zijn weer thuis
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:09:34 #47
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_77670951
Edit: onder de verkeerde naam gepost.
.
..
...
....
pi_77670983
Het ziekzijn heerst geloof ik weer!
Beterschap allemaal.

En al die niet luisterende peutertjes! Zo vervelend.
Goed om te lezen dat het bij Linde al wat beter gaat.
Damian is de laatste tijd juist heel erg lief en gezellig. Alleen af en toe een ochtendhumeur.

KP wat fijn, knuffel ze maar plat!
Hebben de meiden het leuk gehad?

Damian heeft geloof ik ook wel eens last van groeipijn, dus volgens mij kan dat heel goed.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:29:00 #49
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77671772
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef appelsap het volgende:


KP wat fijn, knuffel ze maar plat!
Hebben de meiden het leuk gehad?
Ze hebben het heerlijk gehad.
Nu weer gezellig aan de appelsap met mijn kleine grote dames!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:44:44 #50
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77682731
Heerlijk dat ze weer thuis zijn en dat ze het zo leuk gehad hebben..

Ochtendhumeur.... check! Heeft ze van d'r oma
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:19:15 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_77684365
Ruben is nog steeds niet helemaal lekker, maar hij heeft niet echt meer kuren gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Milf zaterdag 6 februari 2010 @ 00:04:56 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77690280
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:43 schreef Brighteyes het volgende:

Ik stond vanavond in de keuken en hoorde 'mijn mama' en toen pakte hij me heel lief om mijn been beet en legde zijn hoofd er tegenaan. Even knuffelen. Ik smolt!
En ik hoorde idd ook een 'Sasha g'ote jongen?' En toen ik mijn jas aan deed was ik een g'ote vent!
Zo'n draakje soms, maar oh zo lief!
Lief he? Dana doet dat ook, maar zegt ook tegen mijn vriendin: " Mijn Maaike!" of "Mijn tante Etse!"
Der " mamma heeft tietuh" periode is over. Het is nu " mamma heeft bosten" En bedankt schatje. En de uitspreken op deze leeftijd, ge-wel-dig .

Het viel mij vanavond op na een avondje met een vriendin naar dansen te zijn geweest, dat Dana nooit ziek is. Ze is wel eens verkouden, maar ze is maar 1 keer ziek geweest. Ik ben benieuwd of we het dubbel zo dwars op de kleuterschool gaan terug krijgen..... of het is nu dat ik met de goden speel

Ik ben veel met Dana aan het knutselen en dergelijke. Hierbij gaan we ook plakken uiteraard maar wat een drama met lijmen zeg! Het lijmpotje van de HEMA ( potje + deksel en kwast) heb ik linea recta in de prullenbak gedeponeerd. Wat een rommel zeg. Een lijmpen, die hebben we ook maar wat we nu hebben ben ik ook niet kapot van. Het plakt gewoon niet. Ook niet na drie dagen drogen. Iemand tips? Behalve het behanglijm dan.... om daar nu elke keer lijm mee te maken haha.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_77702118
Toch plakt het wel goed, dat behanglijm... Je kan ook een grote afsluitbare bak met behanglijm maken en daar steeds wat uitscheppen...
(en dan niet teveel poeder ineens bij het water gooien, want dan heb je echt beton .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:01:32 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77713933
Ik word momenteel een beetje gek van het continuee gebabbel. De HELE dag dezelfde verhalen (over Cars uiteraard). Echt. Het is hoog tijd dat ik eindelijk eens een baan ga vinden want ik vlieg tegen de muren op met alleen maar het geneuzel van Ridder Chocopasta Bliksem McQueen. (Zijn nieuwe naam). En opruimen ho maar. En als ik zeg dat ik niet zijn werkster ben roept ie dramatisch " Maaw, je bent toch mijn..MOEDER " (Als in: dat is toch zeker hetzelfde). En het "waarom" heeft ook zijn intrede gedaan .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Milf zaterdag 6 februari 2010 @ 21:23:16 #55
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77714644
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:18 schreef Nijna het volgende:
Toch plakt het wel goed, dat behanglijm... Je kan ook een grote afsluitbare bak met behanglijm maken en daar steeds wat uitscheppen...
(en dan niet teveel poeder ineens bij het water gooien, want dan heb je echt beton .
Wanneer het afgesloten is, dan wordt het niet zo snel hard? Dan moet ik maar eens een bak met behanglijm maken. Dank voor de tip!
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:01 schreef Vivi het volgende:
Ik word momenteel een beetje gek van het continuee gebabbel. De HELE dag dezelfde verhalen (over Cars uiteraard). Echt. Het is hoog tijd dat ik eindelijk eens een baan ga vinden want ik vlieg tegen de muren op met alleen maar het geneuzel van Ridder Chocopasta Bliksem McQueen. (Zijn nieuwe naam). En opruimen ho maar. En als ik zeg dat ik niet zijn werkster ben roept ie dramatisch " Maaw, je bent toch mijn..MOEDER " (Als in: dat is toch zeker hetzelfde). En het "waarom" heeft ook zijn intrede gedaan .

Herkenbaar dat gebabbel.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:26:51 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_77714760
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:01 schreef Vivi het volgende:
Ik word momenteel een beetje gek van het continuee gebabbel. De HELE dag dezelfde verhalen (over Cars uiteraard). Echt. Het is hoog tijd dat ik eindelijk eens een baan ga vinden want ik vlieg tegen de muren op met alleen maar het geneuzel van Ridder Chocopasta Bliksem McQueen. (Zijn nieuwe naam). En opruimen ho maar. En als ik zeg dat ik niet zijn werkster ben roept ie dramatisch " Maaw, je bent toch mijn..MOEDER " (Als in: dat is toch zeker hetzelfde). En het "waarom" heeft ook zijn intrede gedaan .
Waarom?
Ja maar, waarom dan?

Sterkte.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:28:20 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77714807
Ridder Chocopasta Bliksem McQueen . Sorry Vief .

Ik zeg; aanpakken. Voor je het weet denkt ie dat sokken uit zichzelf naar de wasmand lopen .

Iemand nog tips om een kind van de eettafel af te houden? Vermanend toespreken en eraf halen werkt nog geen minuut voor ze er weer bovenop staat .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:36:58 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77715065
Schrikdraad?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77715113
Vivi ik moest wel lachen om Ridder Chocopasta Bliksem McQueen Waarom? Waarom nou? Waarom dan? Gelukkig snapt ze na de zoveelste waarom vaak wel dat ze te ver gaat end an zegt ze zelf al: waarom bananen krom he mama? Sterkte Vivi!

Volhouden K_i_m. Hier werkt het als je haar 23.453x zonder iets te zeggen weer op de grond zou zetten. In ieder geval vooral geen aandacht aan schenken is hier het wondermiddel.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:43:02 #60
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77715258
Oh, nou, dan ben ik er vast al wel bijna . Ik word gewoon straal genegeerd. Ze kijkt alleen op als ik met het pak koekies rammel of met een verpakking knisper, dus technisch is er met haar oren niks mis .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77715405
Vivi, waarom... . Hier gelukkig nog niet, al hoorde ik het per ongeluk langskomen laatst...

Nikky, in een afgesloten bak wordt het niet zo snel hard. Ik heb van de week in een klein olvarit potje wat plaksel gemaakt met behangplaksel (en er 3 keer de helft uitgeschept omdat ik er teveel poeder in had gedaan), maar dat is nog prima te gebruiken.
Geen klonten of vellen ofzo. Op de psz maakten we het ook in een grote afgesloten emmer, dat was dan wel van dat glutofix, maar het idee is volgens mij gewoon hetzelfde.

K_i_m, geen anti-klimgeit-tips hier... Die oren doen het hier soms ook wonderbaarlijk ineens wel als er iets te snoepen valt, maar op andere momenten lijken ze echt stuk...

Ik ga even kijken of mn peuter inmiddels in slaap is gevallen met haar mandje speelgoed fruit in haar hand...
Het moest en het zou mee naar bed, maar eens even zien of het eruit te vissen is zonder haar wakker te maken.
Met een beetje geluk kan ik de hele fruitschaal stuk voor stuk uit het bed plukken .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77716204
handig, kun je je kind nog weer achter het behang vandaan halen als je je bedenkt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:42:21 #63
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77717007
Vief, niet de meest fijne fase "waarom". Bij Fleur eindigde ik meestal met de tegenvraag -als ik alle mogelijkheden had gehad - Waarom denk je zelf.... 'weet ik niet'.....nou, mama ook niet!

Kim, stoelen weghalen..... dat is even de enige optie die ik zie. Maar of dat gaat bij jou weet ik niet.

kindjes die vanalles mee nemen naar bed. Behalve als het geluid maakt. Is zo onhandig om (in ons geval) Ernie bij de dokter onder je kind vandaan te halen zonder dat je hoort : <insert ernie-stem> ik heb een wondje aan mijn voet, kun jij even kijken.....
pi_77717039
Chaca wij hebben de "brrr ik heb het een beetje koud. Kan jij de rrrrrrrrits van mijn jas dichtdoen?"-versie. Die is ook erg leuk om 's avonds op te ruimen ja
pi_77717597
Unser Ernie sprecht Deutsch, das ist nog viel erger....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:15:20 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_77717945
Een Duitse Ernie!

Ive mag wel dingen meenemen, maar die moet hij op de rand van zijn bed leggen. In bed zijn alleen zijn 2 slaapknuffels.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:53:24 #67
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77719134
Mijn dochter slaapt met een kegel van Ernie, stevig onder haar arm geklemd
Onder haar andere arm steekt Dora
Voor haar verjaardag vraag ik maar aan iemand een knuffel van Ernie..tis zo`n sneu gezicht zo`n kegel

En hier is nu alles de hele dag 'mij!'
Geeft leuke situaties als oudste broer opdreunt 'maart, april' en die kleine brult er MIJ! achteraan
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77723525
Ahh klein taartje met haar kegel Hmm als je de rest va het verhaal niet kent staat het wel erg vreemd zo

Hier probeer ik het mee naar bed gebeuren ook een beetje te ontmoedigen. Anders ligt er binnen een mum van tijd zoveel in dat ze er zelf niet meer bij past... Dus nu gaat Riesje, Beestje, grote flip en kleine flip mee en de rest moet in het poppenbedje naast haar bed.

Moonah ben je Thies tweetalig aan het opvoeden?
  zondag 7 februari 2010 @ 13:00:57 #69
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77727159
Ah, zo lekker als een peuter uitslaapt. kwart voor 10, heerlijk. Weer wat anders dan in het weekend om 7:00 uur beneden te zitten...

En hier een hele lading knuffels in bed, sinds kort een plastis/rubberen ezel erbij... Maar gelukkig geeneen die lawaai maakt..
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 7 februari 2010 @ 13:29:53 #70
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77727925
In bed ligt weinig, een meisje en een knuffel.
De rest wordt onder groot ceremonie op de boekenplank gelegd.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:30:44 #71
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77727943
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:00 schreef Tazz het volgende:
Ah, zo lekker als een peuter uitslaapt. kwart voor 10, heerlijk. Weer wat anders dan in het weekend om 7:00 uur beneden te zitten...

En hier een hele lading knuffels in bed, sinds kort een plastis/rubberen ezel erbij... Maar gelukkig geeneen die lawaai maakt..
kwart voor 10 ?
Ik zou me, geloof ik, kapot schrikken.
pi_77739110
Ach ze doet het wel vaker KP, en het was gisteren een drukke dag en wat later in bed.
Maar toen ze kleiner was vond ik het ook wel eng en keek ik wel af en toe hoor!
pi_77760773
Kwart voor 10 zou hier een wonder zijn.. Ik lig me na 8 uur wel zorgen te maken. Dat gebeurd al zelden. Gelukkig ook niet vaak voor 7 uur

Hier weer een hoestertje.. Vannacht minstens elke 2 uur wakker geworden. Chris wil alleen maar slapen, maar wij liggen wel wakker. Hij wil geen drinken, hij draait zich gewoon om als we iets vragen. Blijkbaar heeft hij er ook geen last van. Nu is hij lekker op het KDV aan het spelen gelukkig.

Hier ook een paar knuffels in bed. Maar gisteren alle 4 in de was gedaan, en nam hij zonder mopperen 3 andere mee. Gelukkig niet echt gehecht aan 1 knuffel. Hij mag overdag weleens een auto meenemen naar bed, maar 's avonds liever niet.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:03:52 #74
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77767383
Hier wel echt de blauwe muis voor Pien en zo heeft Floor een eend.
Daar slapen ze echt niet zonder. De reserve liggen in de kast verstopt.

Vanochtend peutertoestand, dit keer een hilarische!
Komtie...

Meiden komen uit bed en zeggen dat ze moeten plassen. Dus de hele handel uit/af en de dames op een potje. Plas in het potje en toen mikte 1 het potje dus leeg in bad. Dat werd een wedstrijd...
Als idioten plassen (ook echt ieder 6x ofzo) en dan leeggooien in bad.
Alleen drukte Floor te hard en ging ze ook poepen...en ja dat werd ook onder grote hilariteit in bad gesodemieterd.
pi_77767585
KP, die twee van jou blijven leuk
Alleen vond mams het opruimen ook nog leuk?
  maandag 8 februari 2010 @ 14:16:32 #76
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77767863
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, die twee van jou blijven leuk
Alleen vond mams het opruimen ook nog leuk?
Poep opruimen is mijn hobby...
pi_77769646
Sorry,
Maar 2 van die meisjes die samen kattekwaad uithalen lijkt me nog een hele uitdaging..
pi_77771151
KP, wat een grappig gezicht moet dat zijn geweest... .
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_77772447
Wat een toestanden KP!

Even een vraagje waar iemand hier vast het antwoord wel op weet.
Wij zijn voor Damian een basisschool aan het zoeken, maar ik meen me te herinneren dat er ook een website was waar je kon zien hoe de verschillende scholen scoren! Ik bedoel niet die van de onderwijsinspectie maar een andere. Iemand die het wel weet?
  maandag 8 februari 2010 @ 16:51:09 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77773633
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77773913
Die bedoel ik dus niet Davinia, daar had ik namelijk al gekeken!
Ik ben al aan het googlen maar ik kan het niet vinden, dus misschien bestaat die website wel alleen in mijn gedachte.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:38:42 #82
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77778061
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:41 schreef Books het volgende:
DF volgens mij heeft B van Rocka ook last van groeipijnen maar dan moet je haar even roepen:

ROCKA ROCKA ROCKA... en nu maar afwachten of ze het gehoord heeft.
oeps, ik zag net pas dat het peutertopic vol was
*gaat teruglezen*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 8 februari 2010 @ 18:43:45 #83
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77778271
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef Deepfreeze het volgende:
tnx
Daar hebben ze het over 3 jaar. En zo erg lijken de pijnklachten ook niet..
Vannacht 1 keer een knuffel moeten brengen, en nog 3a4 keer een paar brullen totdat hij stil was..
Maar hij groeit wel lekker. Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
Hier dito, in 1 a 2 week tijd kan hij bepaalde lange broeken echt niet meer aan. Ik herken groeipijn al van kleins af aan bij B omdat ik het zelf ook erg gehad heb, en bij een van mijn jongere broers heb ik het ook gezien (en onthouden, het was altijd zo zielig).
Meestal begint het na een paar uur diepe slaap (rond 12 a 1 uur 's nachts dus) en dan is B helemaal overstuur van de pijn. Soms helpt het om hem de trap af te laten lopen en een beetje rond te laten scharrelen beneden. Hij loopt dan echt met heel stijve benen en trekt ze telkens op. En soms, als hij het echt uitgilt, dan is het gelijk de beurt aan een zetpil. Dat werkt vrij vlot gelukkig.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_77786017
Jemig B. heeft het dan wel heftig, wat zielig zeg! Gelukkig werken zetpillen wel goed.

Ik was even aan het bijlezen en zag geloof ik een lijmvraag voorbij komen?
Qua lijm gebruiken wij tesa juniorlijm. Dat is tot nu toe de beste lijm die ik heb kunnen vinden.
Behangplaksel vind ik zelf zo vies, dus dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 08-02-2010 22:12:46 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 22:11:05 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77788301
Ach gosh, wat naar voor B zeg...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77796843
Hoi, mijn peuter heeft vandaag een fiets gekregen. En ze vond de slinger mooi!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77798924
Tico, is Jennifer ook alweer 2? Gefeliciteerd met je peutertje

Rocka, wat heeft B die groeipijn dan heftig zeg. Gelukkig helpt rondscharrelen/paracetamol wat.
Als het hier groeipijn is, dan wel veel milder. Met een paar brullen is het wel weer stil. Maar groeien doet hij wel. Sinds kerst 3 cm en een hele kilo erbij gegeten
pi_77798953
http://www.zappelin.nl/jarigen/11141

Hier dan ook nog even!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77799711
Wat leuk Tico! Gefeliciteerd met je meisje.
pi_77801981
Tico gefeliciteerd met je grote kleine meisje!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:39:46 #91
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77803613
Tico welkom! En gefeliciteerd met je grote meid!

Brent, wat lijkt me dat pijnlijk zeg. Sterkte met al die groeipijn-periodes.

Maud is gisteren d'r slaapschaap verloren. Ik heb de route nog 3x nagefietst, maar we kunnen hem echt niet meer vinden. Gelukkig ging ze gisteren wel lief slapen... maar ergens hoop ik toch dat 'Sjaap' nog tevoorschijn komt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:10:24 #92
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77807196
sneu, zeg, chacama. Had je een reserve ??
pi_77807643
Ah wat zielig voor Maud. Is Sjaap nog ergens te koop?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:10:43 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77811778
Geen reserve. Was al op zoek, maar omdat het een happy horse is, is er moeilijk aan te komen. Had hem al hier in het dubbeltopic gezet en ook gemaild met een site voor dubbele, maar ook daar nog niets op gehoord...

Ik zal hem hier nog een keertje zetten, voor het geval dat er iemand toevallig nog zo eentje in de berg met knuffels heeft liggen...

pi_77813017
quote:
Die bedragen die er geboden worden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:46:29 #97
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77813156
Woei! Is Jen alweer een peuter??
Van harte Tico, ook van Bumba en zijn toverstaf.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:48:40 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77813235
Oh Chaca, wat naar.
Ik heb eens gedroomd dat Thies zijn Dikke Aap kwijt was. We vonden hem terug bij de waterzuivering.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:57:50 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77813602
Daar was ik gisteren niet geweest, maar ik kan er voor de zekerheid wel langs gaan

dank voor de links, zal eens kijken..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:22:42 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77816591
En C is óók jarig!
Van harte lieve Icicle, met je Jongste.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:12:40 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77821103
Waarom is zo'n Happy Horse knuffel moeilijk te krijgen dan? Omdat de collectie snel verandert?

Hier verder een peuterpubertje die veranderd is (terugveranderd) naar een best vaak-meestal lief peutertje. Heerlijk. Weer de 'oude' Julia... voor niks gepaniekt. Ze was waarschijnlijk vervelend omdat ze niet zo lekker was...
Nu is ze nog steeds wel een stuk ondeugender dan 'vroegah' maar dat is juist leuk. Verder geen driftbuien meer (bijna niet) en het gaat allemaal een stuk makkelijker gelukkig. Één ding is wel vreemd: ze wil niet meer op de wc poepen en plassen maar het potje is ineens weer favoriet. Iets minder leuk vond ik dat ze mama wel even ging helpen en voordat ik het wist het potje zelf 'leegde' in het toilet. Nou ja, wordt de hele badkamer weer eens extra schoongemaakt ...
  woensdag 10 februari 2010 @ 07:27:23 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77834777
Goed nieuws, Suzanna.
En dat "zelluf doen"met die potjes ook heel herkenbaar.
Ik heb hier meestal 1 op de wc en de ander ernaast op het potje. Degene die dan op het potje heeft gezeten wil het legen in de wc, maar ja,....daar zit zus. Dus dan moet ze ff wachten....

Ooit wel eens een overstrekte (lees tante Sidonia) peuter onder de wc pot gezien ?
pi_77836233
Chaca, wat naar dat die knuffel kwijt is..
Hopelijk vind je nog een nieuwe sjaap

Icicle, ook nog gefeliciteerd met C

Suzanna, fijn dat Julia weer wat rustig is..
Misschien komt het nog wel eens terug, even mama uitproberen. Maar het blijven fases
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:32:15 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77836280
Fijn dat Julia weer een leive peuterpuber is!

Icicle gefeliciteerd!

Tot nu toe gaat het goed met de vervanger. Ik ga hem hier lokaal nog op het digitale prikbord zetten als gezocht. Maar ik ben al blij dat ze er geen scene van gemaakt heeft. En ze is ook weer veel liever. De driftbuien zijn er nog steeds, maar de gezellige momenten nemen weer de overhand.
pi_77863830
......

Heb weer even bijgelezen
Leuk om te lezen dat za allemaal het zelfde zijn met hun fratsen
Hier gaat alles goed! Jet is een leukerd Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
De ergste vind ik nog wel, dat weet ihik
BIj ons zijn allemaal nieuwe ontwikkelingen aan de gang een zwangerschap is het niet iig!

Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:15:06 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77864135
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef Beaker het volgende:
Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
Gheghe, eigenwijs klinkt dat he? Thies zegt ook vaak: "Ja hoor"of juist "nee hoor".
quote:
Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Ehm, fotootje van Jet?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77864767
Hmm...ja het klinkt echt zo wijs

Foto heb je tegoed
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:35:30 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865203
Hooi allemaal! Ook hier zo druk dat ik het allemaal niet bij kan houden! Anna groeit ook als kool, en dan met name geestelijk. Echt een grote zus. Ik lach me meestal rot om haar. Mamaaaa, wat doe jij? Ik ben aan het koken Anna. mmmm okeeeee. Dat denk ik ook wel mamaaa. Mowwis kan nie koken hè mamaaaa? Nee Mowwis is een baby. Ja en Anna een meisje hè mamaaa? Oké?


En de Sidpnia, aka standje banaan is hier ook
heel erg bekend (neeee mama! Weg jij! Anna boos).

Kortom een echte peuter!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865583
Ha wat bekend allemaal. Hier ook regelmatig "Nee jij mag niet! en "Wegwezen jij!" Heel gezellig allemaal...

Maar ook vanmiddag na het inslapen van onze kat: "mama jij gedrietig? Ikke kusje geven "
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:45:21 #110
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865703
Ahhh Stiemie. dat is lief.

En gaat het een beetje met jullie?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865929
Het is echt een hele schok dat ie er ineens niet meer is binnen 24 uur nadat we dachten "goh hij ziet er wel een beetje ziekig uit, maar eens naar laten kijken"

Linde is er de hele tijd bijgeweest, maar de kat kreeg de prikjes op een hoge onderzoekstafel dus dat heeft ze niet gezien. We moesten haar steeds optillen om een aai of kusje te laten geven. Ze heeft het er wel steeds over dus ben benieuwd wat we de komende dagen nog kunnen verwachten...

Zelf zegt ze "Boris heel ziek he? Dokter niet meer beter maken. Nu in dekentje bij dokter blijven.."
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:01:58 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77866569
Oh stiemie dan breekt je hart toch?

Anna heeft het met een vriendin van mij die in het zkh ligt met zwangerschapsvergiftiging. Mama...Anna ook auw in buikje en dokter. Anna tante L. toe...Het raakt ze toch en het houdt ze echt bezig.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77880256
Ach, Linde toch. Zo klein ze zijn, ze pakken al best veel mee. Ze zal jullie verdriet vast ook wel een beetje voelen.
Het kan ze ook lang bezig houden. Chris vraagt soms ook nog naar mijn buik, terwijl de operatie eind november was. Wel steeds minder vaak, en snel even tussendoor.
pi_77881565
Nou ze hoefde niet echt te voelen hoor... Ons verdriet was wel duidelijk te zien zeg maar. En ze zal het nu echt ook nog wel aan ons merken want af en toe slaat het besef ook bij ons ineens weer hard in.

Vanmorgen zei ze tegen mijn vriend :"papa ik ben een beetje gedrieitg omdat Boris weg is"
pi_77883911
Stiemie wat naar van jullie kat! En inderdaad volgens mij hebben die kleintjes best veel door. Sneu.
pi_77902001
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:14:55 #117
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77904063
Wat een allervervelendst probleem. Wat zegt de huisarts hier over?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 06:09:49 #118
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77908688
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:32 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
Hoi,
Ontzettend vervelend. Kijk eens op www.kinderpsychologe.nl.
Bij de eerste "hit" staat een psychologe met de naam Anne Kooiman. Ik kan haar alleen maar goede referenties geven mbt tpt haar aanpak (coole kikker programma). Ze geeft deze training aan kinderen met allerlei problemen, maar,volgens mij, ook zindelijkheidstraining,

Ik weet natuurlijk niet waar je waar woont enzo, maar het coole kikker programma werkt goed. Dat kan je zelf ook bestellen. Wie weet brengt haar site je op ideeen, zodat je in je eigen omgeving bij de juiste hulpverlener terecht komt.
Succes!

Oh ja...je kun haar natuurlijk ook bellen en vragen of zij iemand kan adviseren.
pi_77909792
Heel stom, ik dacht dat een afspraak bij de huisarts niets zou uithalen maar ik ga volgende week bellen en hopelijk kan hij me naar een goede kinderpsycholoog in de buurt doorverwijzen want het zit echt tussen haar oren.
Ik laat het jullie weten, bedankt!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:27:58 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77910081
Jeetje wat vervelend, maar goed dat je weet waar het probleem zit. Het klinkt echt als angst. Hopelijk kan de HA je naar een goede kinderpsycholoog door verwijzen. Heel veel succes!

Heeft ze het wel naar d'r zin op school? Kom anders ook even in het kleutertopic daar zitten alle ouders met 4-plussers.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:16 #121
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77910567
Naar de huisarts kun je ook gaan idd, als het echt niet gaat. Ik heb ook een dochter die nog niet helemaal zindelijk is, elke keer weer in haar broek plast (en soms ook poept, maar dan alleen een klein beetje, de rest op de wc, maar toch erg vervelend...) en ik word er soms ook een beetje gek van. Zij is ook 4 en is op school (bijna altijd) wél zindelijk.

Maar jouw verhaal is echt nog een stuk heftiger, mijn dochter heeft vooral angst voor poepen maar plassen heeft ze geen moeite mee. Sterkte!

Ik heb hier trouwens best wel een goede folder van Triple P over Zindelijk worden bij peuters. Als iemand interesse heeft wil ik 'm wel inscannen. Er staan goede tips in!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:54:14 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77920594
oh man nog maar 5 dagen en dan is max geen peuter meer
Het is de eerste keer dat ik er echt moeite mee heb. hij wordt gewoon kleuter weg bij de peuterspeelzaal ik ga het zo missen!! naar de basisschool wát een heftige 'volgende stap' is dat zeg!
Ik heb er echt naar uitgekeken, naar de basisschool toe, meer structuur en alles, meer leren voor max waar ie heus wel aan toe is enzo, maar ik nog niet geloof ik zat vandaag bijna te janken op de PSZ
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:43:22 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77930344
Ohhh Pinq. Zo herkenbaar. En als ik zeg dat het went... ach daar schiet je niets mee op. En janken, dat mag best hoor Zat andere moeders die het ook doen op dat soort momenten.
pi_77931039
Stiemie wat naar van Boris!

Max Ben je al zo'n grote vent!
Pinq, zet hem op!

Avec....., sterkte met het plasprobleem! Hopelijk heb je wat aan de tips van KP!

Wij hebben Jet vandaag ingeschreven op de basisschool Ze vond het leuk en heeft zelfs bij kindjes aan tafel gezeten om mee te kleuren en tekenen Dat is helemaal niks voor Jet Is zo'n verlegen meisje
Nu roept ze heel de dag zo'n beetje dat ze naar de basisschool gaat
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:53:13 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77933285
Leuk he beaker! Maud is gisteren ook gaan kijken in groep 1. We hadden inloopochtend en toen we in de groepen gingen kijken vloog ze eerst allle bekenden van de opvang in de armen en daarna ging ze enthousiast spelen in groep 1. Ze is gebleven tot 12 uur en toen is papa d'r gaan halen. Ze vond het geweldig, maar mag nog eerst lekker wachten tot ze 4 is. Dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.....
pi_77953035
Pinq, nog maar 4 daagjes Wat gaat het hard met die grote peutertjes.

Mijn "kleine" peutertje is ook weer heerlijk vrolijk. Hij is altijd wel verlegen, op en af qua hinderlijkheid, maar vanochtend ging hij zelfs in de supermarkt bij de kassa-dame op schoot zitten, te bliepen.. Echt heerlijk om te zien hoeveel vrijer hij wordt..
pi_77980370
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
16 augustus 2007:Mika,zoon van Biancamv2
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria

Zo heb mijn zoon er ook gelijk bij gezet.

Mag ik gezellig met jullie mee kletsen dames?

Ik ben Bianca 31 jaar en woon in Dordrecht.
Mijn kids zijn bijna 2,5 jaar en 9,5 jaar oud.

groetjes Bianca
pi_77981064
Hoi Bianca, Welkom hier. Leuk ook een jochie van 2,5! Mijn jochie Chris is maar 6 daagjes ouder.
Heeft je zoontje al last van de peuterpuberteit?
pi_77982138
Thnx,

haha ja de peuterpubertijd,
heerlijk he Hij heeft een periode gehad dat hij boos op de grond ging liggen of zijn gewicht erin zette als ik hem oppakte om hem aan te kleden,nu hij een heel stuk beter kan praten en zich beter kan verwoorden heeft hij eigenlijk geen boosheidsaanvallen meer gehad.

Hij is echt een knuffelbeer.
Kan erg lief zijn.

Hij en zijn grote broer zijn 2 handen op 1 buik hihi.
En samen kunnen ze echt ondeugend zijn.

Maar zijn wel lief voor me gelukkig

Hij heeft wel dat hij eten kan delen maar speelgoed is snel van nee dat is van Mika.
Op de psz moet hij ook meer gaan spelen met de kindjes,want speelgoed geeft hij niet snel uit handen.

Ook eet hij nog steeds goed,maar moet ik erg opletten wat hij eet omdat hij een stofwisselingziekte heeft.
Hij weegt daardoor 22 kilo bij 1m07,5 lang.

Ook gaan we vanaf 3 maart naar de peutergym toe,ben benieuwd hoe meneertje dat gaat vinden.

Hoe gaat het Chris,zit hij ook op een psz en hoe vind hij het?

groetjes Bianca
pi_77982393
Welkom Bianca.

Vanmiddag gaan we chatten met beeld met een vriendinnetje. Echt grappig, hoe die twee meiden dan elkaar aan staan te staren. En als ze het begrijpen een hele tijd alleen maar elkaars naam gillen. En de mama's snappen het systeem gelukkig wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 14:17:14 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77983132
Mijn peutertje ligt nu voor het eerst in zijn grote jongens bed!
En na een half uurtje kletsen en rondkijken viel hij nog in slaap ook!
Als ik het lijstje van chrechekindjes (+ opa's) die ook allemaal slapen opnoem maakt dat meestal wel veel indruk.
***
pi_77984497
Bianca, Heeft die stofwisselingsziekte nog veel invloed op jullie? Lijkt me wel bijzonder/heftig
Chris gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Dus we hebben gekozen de psz over te slaan. Op het kdv heeft hij het prima naar zijn zin, Hij heeft een echt vriendje. Die 2 zijn niet bij elkaar weg te slaan. Daar leert hij dus dat delen ook wel. Maar ons jochie is redelijk verlegen en gaf het speelgoed altijd wel als een kindje hem alleen al aankeek. Dat wordt nu wel beter. Hij komt steeds beter voor zichzelf op, en tegelijk kan hij beter met andere kindjes spelen.

Yppy, grappig dat ze de techniek niet helemaal doorhadden. Wel leuk om zo met een vriendinnetje te kunnen babbelen..

BE, wat fijn! En wat lijken ze dan weer eventjes kleine he?
  zondag 14 februari 2010 @ 17:21:06 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77988350
Ah BE, dat is ook weer een stap he? Je grote ventje lijkt dan ook weer zo klein he, tenminste, dat vond ik indertijd. Edit: haha, zie nu dat DF precies hetzelfde zei!

Onze stap is dat Thies vandaag voor het eerst in de auto zonder luier is gegaan. Kan hij ook best, wist ik wel, maar hij durfde het tot nu toe zélf niet aan. En nu was hij apetrots! En ikke ook.

Welkom Bianca en Mika.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77988474
Knappe Thies, zonder luier. Het is voor jezelf vaak een grotere stap dan voor die kleintjes. Hier ook weer dat ze nu roept dat ze wil gaan logeren bij een vriendinnetje.

Verder vandaag hoesten en snot en snot en hoesten en wat verhoging. Soms als suf vogeltje op de bank en dan weer haar drukke zelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 19:52:14 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_77993599
Thies wordt al een grote vent!

Beterschap voor Anna.

Ive was logeren en we waren zijn nachtluiers vergeten. Dus heeft hij daar zonder luier geslapen (dat wilde hij zelf) en dat ging goed! Dus ligt hij nu zonder luier in bed. Mijn mannetje is zo opeens helemaal zindelijk, dag en nacht!
pi_77993632
Ive is een vluggert, echt wel goed zeg.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 19:55:44 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_77993732
Ive was pas met 3,5 jaar overdag zindelijk, dat zou ik niet vlug willen noemen.
  zondag 14 februari 2010 @ 19:57:19 #138
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77993791
Goed zeg, dat zouden we hier ook graag willen, maar eergisteren toevallig nog een ongelukje.. (met luier aan een nat bed..) dus nog maar even aanzien...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zondag 14 februari 2010 @ 19:57:31 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77993799
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:55 schreef cattie het volgende:
Ive was pas met 3,5 jaar overdag zindelijk, dat zou ik niet vlug willen noemen.
Och, wat maakt het uit, uiteindelijk.
Fijn, ook 's nachts zindelijk.
En hoe gaat het verder met je knul?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 14 februari 2010 @ 20:13:13 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_77994506
Ive is een hele lieve, grote, knuffelige, rustige, slimme peuter met echte ondeugende peuterstreken en dwarse buien. Een engeltje waar soms een klein duiveltje in heerst.
  zondag 14 februari 2010 @ 20:19:04 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77994762
Wat goed zeg, die zindelijke mannen. Wat is dat toch ook iets groots voor die kinderen zelf.
***
pi_77994777
Oooh wat fijn cattie

(ik begin al een beetje stiekem mee te lurken.. voor je het weet is kitten al weer 2 )
  zondag 14 februari 2010 @ 20:46:59 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77996156
max is pas met 3,8 jaar met plassen overdag zindelijk 's nachts denk ik nog niet eens over na dus ik vind het heel knap van ive
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_77996772
Is er misschien storm op komst?
Mijn dame is zooooo dwars momenteel! Zit overal aan, zolang het niet haar eigen speelgoed is. Als ik 'nee' zeg wanneer ze iets wil pakken dan negeert ze me gewoon en pakt het toch..en als ik dan aan kom lopen gooit ze het snel weg en rent er vandoor
Als ze boos is komt ze naar me toe rennen om me te slaan en als ik zeg dat dat niet mag slaat ze in de lucht en als ik haar dan uitlach ( ) rent ze weg om zich op de grond te laten vallen voor een flinke stervende zwaan scene
Ze is enorm jaloers! Als ze het idee heeft dat een van haar broers naar mij komt voor een knuffel rent ze op me af, slaat haar 2 armpjes om mijn nek en schreeuwt 'MIJ" terwijl ze me ondertussen overlaadt met hele dikke kussen.
Pittig ding is het!
On zeh laptop
pi_77997014
Ze vindt je gewoon lief.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_77997056
Ja dat snap ik
Maar het is wel behoolijk intensief zo..ze is van 6.30 tot 20.30 behoorlijk aanwezig
On zeh laptop
  zondag 14 februari 2010 @ 21:05:31 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77997098
vermoeiend TF
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 14 februari 2010 @ 21:19:08 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77997782
Anna is vandaag de hele dag droog geweest! Ze heeft nu al drie dagen alleen 's nachts een luier aan!! Met naar 1 keer een ongelukje. Ik krijg haar nu 's avonds maar moeilijk in de luier, maar zonder durf ik echt nog niet hoor.

Welkom Bianca!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 14 februari 2010 @ 21:55:13 #149
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_77999820
Memmel, zoals mijn buurvrouw vertelde toen ik hetzelfde dacht "gewoon doen, heb vertrouween in je eigen kind"
Wij haar toen ook meteen de luier uitgedaan, nooit geen problemen gehad. Voordat we weggaan laten we haar nog een keer plassen, ze weet niet beter. S nachts heeft ze nog wel een luier om.
Storm zou best kunnen hoor, hier ook een onrustig meisje. (Maar wel ineens het memory spelletje goed begrijpen)

Oh en Lott wil er graag nog een broertje of zusje bij, ze vraagt er echt elke dag om, stopt Purk onder haar eigen kleren en speelt zo hoe het moet hahaha. Het boek, misschien is een wiegje een goed idee? Kent ze inmiddels uit haa hoofd (Kleuterboek)
Oh en een kapstok is een stokhak oid hahaha
pi_78009561
Fons wil ook graag nog een zusje. Maar dan eentje met een piemel, want die andere pakt altijd alles af...
  maandag 15 februari 2010 @ 08:23:49 #151
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78009725
quote:
Op maandag 15 februari 2010 07:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons wil ook graag nog een zusje. Maar dan eentje met een piemel, want die andere pakt altijd alles af...
hahaha
  maandag 15 februari 2010 @ 08:53:27 #152
56471 pinquit
oh my lama!
pi_78009973
quote:
Op maandag 15 februari 2010 07:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons wil ook graag nog een zusje. Maar dan eentje met een piemel, want die andere pakt altijd alles af...
maarre, komt er nog 1 ja?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78010011
Neenee. 't Is mooi zo...
  maandag 15 februari 2010 @ 09:30:01 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78010403
Gheghe, Fonske.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78010453
Fons

Bianca welkom!

Jet was zindelijk poepen en plassen,maar ineens wil ze niet meer
we laten ze nu maar en waarschijnlijk komt het dan vanzelf wel weer
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78010526
Wat goed van alle luierloze peutertjes!!
quote:
Op maandag 15 februari 2010 07:53 schreef Bass-Miss het volgende:
Fons wil ook graag nog een zusje. Maar dan eentje met een piemel, want die andere pakt altijd alles af...



TF, storm weet ik niet, maar volgens mij wordt mijn jochie ook dwars van het binnenzitten.. Normaal gaan we elke dag wel even naar buiten, maar met dit weer blijf je toch wat meer binnen de hele dag.. Tijd voor lente en de kinderboerderij/speeltuin/wat dan ook pret
  maandag 15 februari 2010 @ 12:17:18 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_78014220
Fons!

Ik kan niet wachten tot het weer wat beter weer wordt, kunnen we buiten ook nog eens wat doen ipv een rondje lopen.
***
pi_78014256
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:17 schreef Brighteyes het volgende:
Fons!

Ik kan niet wachten tot het weer wat beter weer wordt, kunnen we buiten ook nog eens wat doen ipv een rondje lopen.
Jen stond gister buiten in de sneeuw... Ik was dr opeens kwijt, stond ze in de tuin "SNEEUW!!!"
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78015843
Fons

Storm op komst... geen idee maar dwarse peuter... *check*.

Nog geen interesse in zindelijk worden, maar dat komt vast wel...
Gingen jullie kindjes het vanzelf aangeven dat ze eraan toe waren of heb je iets gedaan om het te stimuleren?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 15 februari 2010 @ 13:42:06 #160
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78016675
Ik heb echt een onwijs relaxte dag,
Volgens Pien is alles "okeetje"! Delen, spelen alles gaat "okeetje"!!
pi_78016764
Damian is juist blij dat hij binnen mag blijven. Hij vindt het veel te koud en houdt niet van sneeuw! Hij wil ook absoluut niet over sneeuw lopen, dan vraagt hij of we hem kunnen tillen.

Qua zindelijkheid heb ik het idee dat Damian al een tijdje zindelijk is maar dan wel met luier aan. Hij staat heel bewust in zijn luier te poepen en plassen en geeft het van te voren ook aan.
Hij heeft een tijdje op het potje/wc geplast maar dan was het telkens luier aan , luier uit, luier aan....
Sinds zaterdag loopt hij zonder luier overdag. De luiers waren op en we waren vergeten nieuwe te kopen en zonder deed hij het prima!
Vandaag de eerste dag zonder luier op het kinderdagverblijf. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Omdat hij daar toch een groot gedeelte van de week is proberen we het maar gewoon!
  maandag 15 februari 2010 @ 16:09:26 #162
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78021709
Pfff peuter/dreumespeuterpubers hebben we hier in huis ook hihihi... Stiekem moet ik er ook wel om lachen hoor!

Nu we het toch over zindelijkheid hebben: Kaith drinkt echt superveel (zo'n drie liter per dag) en moet om het kwartier/tien minuten plassen en dan ook echt plassen geen druppie en dan weer verder maar als we weg gaan of in de auto gaan kan ze het ineens wel een half uurtje ophouden. Iemand de gouden tip om het haar overdag ook wat langer op te laten houden? Op de psz gaat ze ook een keer of vijf in drie uurtjes. Ze kan het dus wel ophouden maar op vertrouwde plekken doet ze het dus niet.
  maandag 15 februari 2010 @ 16:11:06 #163
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78021757
Bianca

Beterschap met Anna! Hopelijk snel van het gesnotter af.

Beter weer wensen wij ook. Lekker buiten kunnen spelen. Daar zijn we allemaal wel aan toe.

En allemaal zindelijke peuters! Knap hoor!

Hier weer een zieke. De oorontsteking van het weekend heeft gelukkig niet doorgezet en we hoeven geen AB. D'r oren zijn nog onrustig zoals de HA meldde, maar ook hij wilde het zonder AB doen. Pfffff, geen strijd op dat vlak dus. Ze zit wel helemaal onder de uitslag op de d'r romp. Dacht eerst aan een allergische reactie, maar denk nu meer in de trant van 5e cq 6e ziekte. We zullen zien en anders toch nog maar weer naar de HA. Had er niet aan gedacht om hem er vanochtend naar te laten kijken, omdat ik toch eerst dacht aan allergie. Dom van me.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:17:40 #164
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_78023501
Chaca bij jullie houd het ook niet over he?! Beterschap weer voor jullie meidje.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:38:37 #165
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78024074
Even een vraagje hier, want de huisarts kan ik niet meer bereiken (te laat natuurlijk), maar volgens mij heeft Julia een aambei o.i.d., of iets wat erop lijkt, ze heeft veel pijn bij het poepen en er zit een bobbel naast haar anus. Beetje vies praatje misschien, maar ik vroeg me af of er hier iemand ervaring mee heeft bij een klein kindje en weet wat hieraan te doen is... Ik weet in ieder geval dat het belangrijk is genoeg fruit te eten en dat is nu juist de laatste tijd een beetje het probleem. Ze lustte voorheen erg graag rijpe banaan (ook laxerend, de onrijpe juist niet) maar de laatste tijd zegt ze: 'ik wil niet hoor'. En wil vervolgens óók geen appeltje, sinaasappel, o.i.d....erg lastig. Groente eet ze best goed overigens. Maar ja, daar ligt het volgens mij ook niet echt aan...

maar... verders nog tips? Ik smeer het in ieder geval wat in met vaseline en dat lijkt het wel te verzachten. Ze heeft al wel een hele tijd last van 'pijn inne billen'... zo zielig!
  maandag 15 februari 2010 @ 17:40:03 #166
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78024109
quote:
Op maandag 15 februari 2010 16:09 schreef Books het volgende:
Pfff peuter/dreumespeuterpubers hebben we hier in huis ook hihihi... Stiekem moet ik er ook wel om lachen hoor!

Nu we het toch over zindelijkheid hebben: Kaith drinkt echt superveel (zo'n drie liter per dag) en moet om het kwartier/tien minuten plassen en dan ook echt plassen geen druppie en dan weer verder maar als we weg gaan of in de auto gaan kan ze het ineens wel een half uurtje ophouden. Iemand de gouden tip om het haar overdag ook wat langer op te laten houden? Op de psz gaat ze ook een keer of vijf in drie uurtjes. Ze kan het dus wel ophouden maar op vertrouwde plekken doet ze het dus niet.
Julia kan ook soms heeeeeel vaak plassen terwijl ze het soms zelfs 3/4 uur kan ophouden.. geen idee hoe dit te veranderen is, hier werkt het in ieder geval niet om erop te wijzen ofzo.
  maandag 15 februari 2010 @ 17:43:28 #167
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78024208
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:38 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hier, want de huisarts kan ik niet meer bereiken (te laat natuurlijk), maar volgens mij heeft Julia een aambei o.i.d., of iets wat erop lijkt, ze heeft veel pijn bij het poepen en er zit een bobbel naast haar anus. Beetje vies praatje misschien, maar ik vroeg me af of er hier iemand ervaring mee heeft bij een klein kindje en weet wat hieraan te doen is... Ik weet in ieder geval dat het belangrijk is genoeg fruit te eten en dat is nu juist de laatste tijd een beetje het probleem. Ze lustte voorheen erg graag rijpe banaan (ook laxerend, de onrijpe juist niet) maar de laatste tijd zegt ze: 'ik wil niet hoor'. En wil vervolgens óók geen appeltje, sinaasappel, o.i.d....erg lastig. Groente eet ze best goed overigens. Maar ja, daar ligt het volgens mij ook niet echt aan...

maar... verders nog tips? Ik smeer het in ieder geval wat in met vaseline en dat lijkt het wel te verzachten. Ze heeft al wel een hele tijd last van 'pijn inne billen'... zo zielig!
Ik heb je post gelezen, maar geen advies.
Ik zou morgen naar de huisarts bellen.
pi_78027077
Ik zou vanavond de hap bellen om te vragen of ze een simpele tip hebben en morgen de huisarts.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 15 februari 2010 @ 21:03:39 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78031882
Inderdaad even bellen Suzanna. Ik heb ook even geen tips.

Books, afleiden lukt dat?

Zelf nog de HA gebeld. inderdaad 5e of 6e ziekte. Dus als het goed zou ze morgen weer beterder moeten zijn.Eten doet ze nu niet. Vandaag wel geteld 3 koekjes en een halve boterham. Maar goed de 'melk' heeft ze wel goed gedronken.
pi_78034267
Even snel want ik ben eigenlijk heel druk bezig met een sollicitatiebrief. Geen idee hoe ik ineens op fok terecht kwam
quote:
Op maandag 15 februari 2010 17:38 schreef Suzanna het volgende:
Even een vraagje hier, want de huisarts kan ik niet meer bereiken (te laat natuurlijk), maar volgens mij heeft Julia een aambei o.i.d., of iets wat erop lijkt, ze heeft veel pijn bij het poepen en er zit een bobbel naast haar anus. Beetje vies praatje misschien, maar ik vroeg me af of er hier iemand ervaring mee heeft bij een klein kindje en weet wat hieraan te doen is... Ik weet in ieder geval dat het belangrijk is genoeg fruit te eten en dat is nu juist de laatste tijd een beetje het probleem. Ze lustte voorheen erg graag rijpe banaan (ook laxerend, de onrijpe juist niet) maar de laatste tijd zegt ze: 'ik wil niet hoor'. En wil vervolgens óók geen appeltje, sinaasappel, o.i.d....erg lastig. Groente eet ze best goed overigens. Maar ja, daar ligt het volgens mij ook niet echt aan...

maar... verders nog tips? Ik smeer het in ieder geval wat in met vaseline en dat lijkt het wel te verzachten. Ze heeft al wel een hele tijd last van 'pijn inne billen'... zo zielig!
Suzanna Linde heeft eens door een verstopping een scheurtje opgelopen in haar anus. Daar had ze toen veel last van bij het poepen. Ze heeft toen van de dokter movicol junior gekregen. Dat zijn zakjes poeder zonder smaak die je in water op moet lossen. Het is geen laxeermiddel, maar het maakt de ontlasting zachter/dunner waardoor er minder pijn bij het poepen is. Dat heeft ze toen een tijdje gebruikt tot het weer genezen was. Misschien handig om te onthouden als je morgen contact opneemt met de huisarts?

Er bestaan trouwens ook zetpillen tegen aambeien.

O ja zorg ook dat ze voldoende drinkt en dat ze de poep niet gaat ophouden. Dan kom je in zo'n cirkeltje terecht: poepen doet zeer -> dus ophouden -> dus nog meer pijn want verstopping. Sterkte voor Julia
  maandag 15 februari 2010 @ 22:00:46 #171
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_78034954
Waar ga je solliciteren Stiemie?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_78035097
Beterschap voor de zieke kindjes!

Jet ging zelf aangeven dat ze echt moest poepen en plassen!
Mwaaa..nu is het weer helemaal over, maar dat zal wel weer een fase zijn ofzo

Sneeuw en kou heeft ze liever niet! Geef mij maar zon mama
Vanmiddag heeft ze wel even in de tuin gespeelt, maar niet zo lang ....
Ons zonne-kindje

Stiemie, succes met solliciteren!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78035120
Waar niet

Druk zoekende naar een baan voor senior webredacteur/ portal manager omgeving Amsterdam, max 32 uur dus als je nog wat weet?
pi_78035257
Stiemie, geen idee! iig succes

Ik ga binnenkort ook van baan wisselen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 16 februari 2010 @ 09:48:49 #175
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78048060
Succes Stiemie. Hier ook geen tips en al zeker niet in omgeving A'dam.

Laat die zon maar komen. Vanochtend hoorde ik: mama..... alleer neeuw! willenie uit bed. Isse koud.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:03:30 #176
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78049812
Vanmorgen had ik even een slik momentje. Anna, die inmiddels een inhaalslag aan het leveren is op spraakgebied en nu echt de hele dag honderduit babbelt: 'Mamaaaaaaa...? Waar isse papa nou?' Ik zeg: die is al naar zijn werk, Anna, je hebt hem net een kusje gegeven! 'Oja, oke, papa isse centjes dienen. Mama ook centjes dienen?' Dus ik zeg weer: 'Ja, ik ga ook centjes verdienen, ik ga zo ook naar mijn werk'. Anna 'Neeeee, mama, jij moet met Anna pelen. En met Morriessie.'
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78049899
Agossie Anna Moeilijk om dan weg te gaan lijkt me Memmel.

Beaker wat ga nu dan doen?

Linde is bij vlagen nog lekker dwars.

Linde ruim je eerst even je duplo op als je gaat kleuren?
Mama jij bent de baby en jij mag NIKS zeggen oke!!!

Gelukkig draaide ze bij toen ik zei dat baby's straks geen koekjes met haar kunnen gaan bakken Toen was in ineens weer mama.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:19:01 #178
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78050219
wat lief van anna! maar ook wel idd!

hier gaat het eigenlijk heel goed met eli! hij is helemaal niet jaloers op aviva, alleenmaar heel lief. de eerste week, 10 dagen wilde hij wel steeds naar zijn kamer, om in zijn eentje met zijn trein te spelen samen met beer. nou, prima! hij heeft het niet van een vreemde, van zijn beide ouders trekken zich ook het liefst terug als het te druk wordt maar op die manier heeft hij dus de komst van zijn zusje op een zeer vredelievende manier verwerkt. al was het wel even wennen om dan mijn blote buik te zien, want dan riep hij weer "baby!" "nee schat, baby ligt in de box, kijk maar" En dan zag je hem denken. "oh ja! dat was ook zo!"

als ze huilt komt grote broer ook meteen aanrennen met de speen, "baby speen?!" en ramt het ding vakkundig in haar mond. inmiddels doet hij het minder, want wij geven alleen de speen als ze huilt, dus moesten we hem steeds corrigeren. nu brengt hij de speen naar ons. en mijn zoogcompressen (nadat hij het plakkertje eraf heeft gehaald en ik dus een zoogcompres + pindakaasafdrukken terugkrijg ), en tepelcreme, en mijn mobiel, en de vaste telefoon, en dit alles bij voorkeur terwijl ik aan het voeden ben. en dan wordt er ook verwacht dat ik alles vasthoud, ander gaat hij er zo beteuterd bij kijken.

de mobile is trouwens te saai op de gewone manier, dus als aviva in de box ligt, moet het ding eerst aan, en als het aan is, geeft hij de beesten een enorme zwier ("whieieieie!!!! ") zodat de mobile wat spannender wordt voor aviva

inmiddels heet ze ook aviva ipv baby, dus dat is ook fijn.

verder is hij enorm aan het peuterpuberen en vind ik het helemaal geweldig!
koekje?
nee schat, we gaan zo eten.
koekje??!!!!!!
nee schat, we gaan zo eten
KOE-KJE!!!!
nee lieverd
KOEHOEHOEKJEHEHEHE!!!!! * krijs stamp brul sla schop lig stamp nog wat, gooi met wat spullen onder luid gebrul van het oneindige onrecht dat hem wordt aangedaan

ik vind het prachtig!

al vindt hij wel dat de baby bij mij hoort en hij bij zn papa, dus als PR aviva vast houdt, resulteert dat meestal ook in een schreeuwbui dat de baby bij mij moet zijn, maar daar heeft hij maar aan te wennen. hij is natuurlijk gewend dat PR meer met hem doet nu, omdat ik het afgelopen half jaar steeds minder kon door de zwangerschap. nu kan ik bijna alles weer, en krijg ik weer een bo *pats boem* mama weer plat. is ook moeilijk voor hem, natuurlijk. ach, komt wel goed

en hij heeft een mening over de meest bijzondere dingen, zoals welke speen aviva krijgt

hij is ook wel bezig met zindelijkheid. hij was even zonder luier aan het spelen tijdens het avondritueel, staat hij op, zegt dat hij moet "pjassen" en loopt naar de wc. waar er natuurlijk niks uit kwam, maar ik vond het toch stoer! en ik wist niet hoe snel ik daarna een schone luier om moest krijgen

al met al is hij dus heeeeeel lief.

zo, nu gaan we weer gezellig meekletsen hier
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78050420
Chaca, beterschap met je meisje!

Ach Anna toch, dat lijkt me inderdaad moeilijk weggaan. Wel leuk dat ze lekker babbelt!

Stiemie, je meisje blijft een heerlijk ding!

Suzanna, ik heb zo ook geen tipd. Heb je de huisarts al gebeld?

En voor de rest wens ik een portie zon, en dan niet bij -2, maar bij +20 ofzo

Hier zonet de stad in geweest, lekker fruit gekocht op de markt, en Chris mocht snoeppies kopen van zijn eigen centjes kopen. Maar hij at net lekkerder van de druiven dan van zijn hema-smarties
pi_78050568
Davinia, leuk om weer wat over Eli te horen.
Dat koppige herken ik wel. Als het bij Chris niet gaat zoals hij het wil, dan kan hij ook heerlijk boos worden.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:44:08 #181
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78051003
Davina: lekker kort
Zal mij ook benieuwen hoe het gaat als er over een half jaartje er een baby is.
we oefenen al in de onderbroken nachten.

Wat we wel merken is dat mevrouw aardig aan de babbel is geslagen. Bij oma verteld ze honderduit. Volgende maand gaan we op vakantie en dat weet oma nu ook en dat ze dan met de boot gaat (naar Texel). De uitspraak is nog lang niet perfect en ik hoop dat logopedie op korte termijn meer resultaat gaat opleveren.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:44:59 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78051035
Wat een leuk een Eli-update!

IK merk ook wel dat nu Anna wat meer hele verhalen begint te vertellen, de driftbuien iets minder lang lijken te duren.

'Nee mama stout, Anna boos, Anna wille echt een lokolaade koekje'. Kijk dat is een statement waar we dan gewoon over kunnen praten in plaats van stampen en smijten en de wheelybug wegtrappend.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:49:43 #183
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78051176
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:44 schreef Memmel het volgende:
'Nee mama stout, Anna boos, Anna wille echt een lokolaade koekje'. Kijk dat is een statement waar we dan gewoon over kunnen praten in plaats van stampen en smijten en de wheelybug wegtrappend.
idd, dat ze zelf kunnen uitdrukken en vertellen wat er is.
Alleen jammer dat het 's nachts vaak niet lukt als ze huilend wakker wordt. (volgend stapje).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78083610
nou mensen, het is zover



erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_78087649
Max is 4. *snik* grote jongen, gefeliciteerd pinquit!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78088282
Pinquit, gefeliciteerd met Max!
  woensdag 17 februari 2010 @ 08:22:22 #187
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78088378
Gefeliciteerd met Max!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78088405
Gefeliciteerd met je kleutertje pinquit!!
pi_78088551
Max en Pinquit gefeliciteerd Maak er een hele leuke dag van met veel taart en cadeautjes!
pi_78088571
feli pinq!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78088639
Max en Pinq, van harte!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2010 @ 09:07:33 #192
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78088988
Max! Van harte gefeliciteerd, al een kleuter!
Pinq, jij ook van harte met je ventje...

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:26:11 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78090819
dag Max tot in het andere topic!

Vanmiddag terug met Maud naar de HA. Ze zit helemaal onder de uitslag tot in d'r billen aan toe. Het jeukt niet echt, maar ze is er ook niet echt gezellig onder. En het begint nu ook op d'r gezicht. Brrrrr.
  woensdag 17 februari 2010 @ 10:28:05 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_78090872
Max, pinq, van harte gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 februari 2010 @ 11:59:11 #195
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78093504
Gefeliciteerd...
En we komen wel heeel erg hoog in het lijstje...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78112224
Pinq! van harte met je kleine grote man
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_78113316
Chaca, hoe is het met de uitslag van Maud? Heeft ze er last van?
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2010 @ 20:34:53 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78114486
Ze heeft er met vlagen last van. Het hoort wel bij de virale infectie die ze heeft. En of dat ze 5e of 6e is, dan moet ik weer de symptomen na gaan kijken. Het voelt in elk geval aan als ruwe uitslag. Het is niet open, het jeuk soms, maar geeft zoals ik het zie vooral een trekkerig gevoel. Ze roept zo af en toe ook gewoon Auw. Vanavond is ze in bad geweest en F. heeft ze daarna helemaal ingesmeerd met de cetamogol/vaseline. Ze ligt nu lekker te slapen en ik hoop dat ze het de nacht volhoud, want die gebroken nachten breken nu haar ook op.
pi_78115643
Hopelijk is ze er snel vanaf! En slaapt ze lekker vannacht, dat scheelt ook altijd wel
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 17 februari 2010 @ 22:18:56 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78119851
Ach gosh, Maud. Wat sneu toch weer. En ze is al zo gevoelig met haar huidje.
Beterschap gewenst hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 18 februari 2010 @ 08:18:01 #201
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78128905
max en pinq, nog gefeliciteerd!

ach, maud, wat sneu! hopelijk hebben jullie allemaal goed geslapen en is ze snel beter!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78130087
Jen wilt alles hetzelfde als mama

Dus in de ochtend smeren we ons lekker in met bodylotion, spuiten we deo onder de oksels en doen we een beetje parfum op

(Waar bij Jen uiteraard de andere kant op wordt gespoten )

MMMMMM wat ruiken we lekker he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78131748
Arme Maud! Heeft het insmeren wat geholpen?

Ah Jen, wat schattig!
pi_78132663
Jen net als mama
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78134384
Mijn zoon is geboren op 2-1-2008.
Ok, doei!
pi_78134962
Welkom Phunked!

Jen net als mama.... wat zal jij lekker ruiken zeg!

Ze heeft doorgeslapen tot half zeven. Daarna weer helemaal ingesmeerd. Het lijkt minder te worden. En ze was vanochtend d'r vrolijke zelf. Ik heb brood gekregen en de oppas kreeg ook een boterham en bij gebrek aan ei (in de speeldoos) moest het toch maar pindakaas worden die vrolijk vanuit een pan (omdat ze geen potje kon vinden) gesmeerd werd op de 'boterham'. Een kontje, want dat vind ze lekker.... heerlijk om ze weer helemaal in d'r spel te zien, zonder auw en mama, jij wrijven.
pi_78135177
Fijn dat Maud weer aan de beterende hand lijkt te zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78135995
Dat is fijn voor Maud
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78136336
Fijn Chaca, dat het beter gaat! Hopelijk blijft het zo.

Jen, ook al zo'n mini-kopieerapparaatje

Hoi phunked, wat voor jochie is het? Een lief mak kereltje, of een lekker druk peutertje?

Chris lijkt weer in een peuterpuberteitfase-ding te komen Hij wordt drukker, dwarser, maar ook vrijer en spontaner. Leuk om te zien hoe die buien hier op-en-af gaan..
pi_78136762
Ik ben ook wel benieuwd naar je peutertje Phunked! Kan je wat meer vertellen?

Wat fijn dat het met Maud een stukje beter gaat! Hopelijk blijft het zo.
pi_78141955
Ze kan gewoon prikken, echt prikken. Ontzettend netjes over een lijntje! *emo*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78146482
voor Anna! Knap hoor Ypsel. Heb het Maud nog niet zien doen.
pi_78149125
Anna goedzo!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78151425
Anna wat knap zeg! Wat heb je geprikt?

Heb al een paar keer met een prikblok in mijn handen gestaan omdat het me zo leuk lijkt om samen met Linde te gaan doen, maar we moeten echt nog even wachten

Linde is ineens in de ban van het tellen. Alles moeten we tellen. Dan is het een tijdje stil en dan zegt ze ineens: "5 legoblokjes he mama?"
pi_78153731
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 12:30 schreef chacama het volgende:
Welkom Phunked!
Dank je chacama!
Ok, doei!
pi_78157341
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 13:26 schreef appelsap het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar je peutertje Phunked! Kan je wat meer vertellen?
Wat fijn dat het met Maud een stukje beter gaat! Hopelijk blijft het zo.
Vertel je ook iets over je kleine peutertje?

Hier wordt ik gek.... ze is zo lief, ze is moe, ze is knuffelig en ze heeft zoveel jeuk gevolgd door pijn. Ik heb ze weer helemaal ingesmeerd, maar d'r huid is open 'daar beneden' en op d'r rug (randje luier/onderbroek) is het rood. Het zit inmiddels ook op d'r bovenarmen en d'r knieholtes vlammen inmiddels ook. Ik heb gewoon met tranen in mijn ogen dat huidje weer helemaal ingesmeerd. Als het morgenochtend niet minder is dan zit ik weer bij de HA. Hoe kan ik d'r nu helpen?
pi_78157880
Agossie, helpt een lauw badje niet chacama? Ze adviseren dat toch ook bij waterpokken? Met zemelen volgens mij. Of is water nu helemaal niet verstandig?
pi_78158335
Ik weet het niet. Het leek vanochtend zoveel beter, maar ze is gisteravond in bad geweest. Zonder zeep met een beetje neutral badolie om wat extra te vetten. Voor mijn gevoel had dat dus wel geholpen, maar zelfs daar twijfel ik nu aan. Vanmiddag heeft ze bijna de hele middag in bed gelegen. Een uurtje geslapen en daarna wilde ze niet uit bed. Toen ze er eenmaal uit was, heeft ze op de bank gelegen en vanavond is ze om 7 uur naar bed gegaan en sliep om 8 uur. Na insmeren, wrijven en draaien in bed.

Ik ga het in elk geval onthouden. Bij de waterpokken hielp het wel dat weet ik nog...
pi_78158452
Arm ding Neutral zou toch niet echt kwaad kunnen doen zou je denken. Gebruiken we bij Linde ook als haar eczeemplekjes weer opspelen, al zijn die maar klein. Hopelijk lukt het jullie allemaal toch nog om wat slaap mee te pikken.
pi_78158478
Oh chaca . Jeuk is stom en verrot en helemaal om te zien dat je kleine meid zoveel jeuk heeft en pijn heeft. Als ik een toverstokje had, dan had ik het weggetoverd voor je kleine meid.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78158605
Neutral heeft ze normaal ook altijd, dus vandaar dat ik dacht dat het wel kon.

Dat slapen ga ik inderdaad maar even ook doen. Alles wat ik nu pak, scheelt vannacht weer, mocht ze onrustig worden.
pi_78158641
He, wat naar toch voor Maud, en jou.
Ik weet niet of het fijn is om met een open huidje in bad te gaan?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78158745
Die Maud, het arme ding.
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 19:19 schreef Stiemie het volgende:
Anna wat knap zeg! Wat heb je geprikt?

Heb al een paar keer met een prikblok in mijn handen gestaan omdat het me zo leuk lijkt om samen met Linde te gaan doen, maar we moeten echt nog even wachten

We hebben een standaard prikblok van de hema. Daar staat een stippellijn op waar je moet prikken. Ze heeft gewoon de helft al geprikt, over het lijntje. Bizar, dat ze dat zo ineens kan. Eerdere keren prikte ze wat in het wilde weg, nu echt geconcentreerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78158827
Dat is ook weer zo Moonah. Lijkt mij persoonlijk ook niet fijn. Pffff, we (jullie doen verplicht mee) gaan heel hard duimen dat het vannacht opknapt en ze morgen weer ietsje zachter is en minder structuur op d'r huid heeft.

Dankjewel voor alle lieve woorden en tips
pi_78159096
Grappig, van dat prikken. Dat doet Thies al heel lang, en netjes. Heb het me alleen niet gerealiseerd (prikoverkill van mijn werk denk ik ).

Wij zitten in de aanmeldprocedure voor een carrouselonderzoek voor Thies bij Kentalis. Een centrum gespecialiseerd in spraak-/taalstoornissen evt gecombineerd met autisme. Er is dus alleen een waaaaaaaaaachtlijst van een maand of wat. Naja, we'll see.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:17:49 #226
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78174488
Moonah, wat goed dat jullie de stap gezet hebben. En maanden wachttijd. Ach, hoe eerder je je aanmeldt hoe eerder je aan de beurt bent. Dus wat dat betreft is het in elk geval op tijd dat je je ingeschreven hebt. Succes met het hele traject!

Hier een ware hel-nacht gehad. Ik was dus te laat naar bed, want ik zat schaatsen te kijken. Dom van me, maar goed. Uiteindelijk lag ik dus om half twaalf in bed en om half 1 lag Maud naast me. Wrijven mama! En terwijl ik wreef, zakte zij in slaap. Maar als ik stopte was zij weer wakker. Uiteindelijk om half twee de knoop doorgehakt en ze opgepakt en naar beneden gegaan, zodat F. kon slapen. Samen op de bank. Tot drie uur heb ik het volgehouden om te wrijven en toen was bij Maud de moeheid ook groter dan de jeuk. Uiteindelijk heeft ze toen tot zeven uur geslapen. Dus ook naar HA gegaan, want dit trekken we allebei niet nog een nacht. Ze heeft nog metho-gel. Dit zou de jeuk weg moeten halen, zodat ze lekker kan slapen. Ik duim heel hard dat het helpt en dat het snel ook over is.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 10:35:06 #227
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78175029
Maud, beterschap! chacama, nog naar de HA geweest?

Dan het bruggetje naar Mahre, die gaat straks wel weer eens een keer naar de HA. Die klaagt al een paar dagen over buikpijn. Eerst leek het "een grapje" zodat ze bij ons in bed kon (gisteravond ook, maar dan moest haar tillen in de stad), dus we hadden een beetje zoiets dat ze het gebruikt om een beetje zielig te lijken, maar ze ontbijt ook al een paar dagen slecht en klaagt dan erg over haar buik.
Vanochtend was ze wel aan het huilen, maar toen ik vroeg, wilde ze niet thuis blijven maar naar KDV.
Wel uit voorzorg de dokter gebeld, in eerste instantie om volgende week naar de dokter te gaan.
Maar volgende week is hij met vakantie, dus gaat Lenaatje zometeen nog even met haar er naar toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tazz op 19-02-2010 10:36:45 (topic te lang open..) ]
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:49:45 #228
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78178107
Succes bij de HA. Hopelijk niets ernstigs. Moeilijk is het soms om te achterhalen wanneer het als aandacht-trekken is en wanneer echt. Beterschap en ik hoop dat ze snel d'r eetlust weer terug heeft.
pi_78180439
Drama zeg chacama. Ze zeggen wel eens dat het jeuk erger is dan pijn, het lijkt me zo lastig, zo weinig dat je echt kunt doen.

Moonah, wat goed dat je die afspraak hebt, toch weer een stap. En die wachtlijst valt mee, als je mij 'op mijn werk', wilt spreken, zit je 6 weken te wachten. Maar elke dag wachten is dan te lang natuurlijk, als je besluit die stap te zetten. 'Hoogwerker' zej hij trouwens verrassend soepel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 februari 2010 @ 13:18:16 #230
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78181711
Jeuk is inderdaad erger dan pijn. Bij pijn kun je nog paracetamol geven of lekker troosten, maar jeuk kun je niet weghalen..... wel wrijven

En we hebben vakantie Nou, ja de meiden gaan niet naar school en niet naar de oppas, maar ter compensatie wel 4 dagen naar het KDV. Gelukkig vinden ze het daar ook leuk en als slagroom op de taart komt opa zaterdag op bezoek om schoenen met ze te kopen...
pi_78237280
Chaca, hoe gaat het nu met je meisje?

En Tazz? hoe is het daar?

Moonah, Goed dat jullie in die mallemolen zitten. Natuurlijk niet de reden, maar wel dat er "iets" gedaan gaat worden..

Hier zonet samen met Chris pizza gegeten, maar ik denk dat hij toch allergisch/gevoelig is voor iets in een knoflooksaus. Gelukkig alleen wat rode vlekken rond de mond, waar de saus is geweest. Maar toch typisch. Al eens eerder gehad met gewone mayonaise, zure deense mayonaise, en nu dus die knoflooksaus van de NYP.
Ach, zolang het niet erger wordt
pi_78237485
Hoe was met met Mahre bij de huisarts?

Hoe gaat het nu met Maud, is de jeuk al wat minder? En al wat kunnen bijslapen?
Geniet van de vakantie!

Fijn Moonah, lijkt me toch ook wel een moeilijke stap. Jammer van de wachtlijst natuurlijk.

Mijn peutertje wordt al weer een jaar ouder. Morgen wordt hij gewoon al weer 3.
Het afgelopen jaar lijkt nog sneller te zijn gegaan dan anders. Morgen wordt Damian gewoon al weer 3.
Er valt eigenlijk weinig te vertellen, buiten dat het gewoon heel erg goed gaat met hem! Gewoon een heerlijk kereltje om van te genieten!

Afgelopen vrijdag heeft hij zijn verjaardag op het kinderdagverblijf gevierd en dat vond hij fantastisch maar ook erg spannend.



Ik ben benieuwd hoe hij het morgen gaat vinden.
pi_78239288
Appelsap, is hij alweer 3 morgen joh... . Gaat idd hard! Dus feest morgen

Chaca, hoe is het met je dametje en haar jeuk?

DF, oeh vervelend. Misschien heeft de saus gewoon wat geïrriteerd op zn huid?
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:21:21 #234
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78239924
Appelsap, alvast van harte voor morgen!

De HA kon gisteren niets vinden. Nu moeten we proberen urine op te vangen en dat gaan ze dan na kijken. Dinsdag vrij genomen, dan waarschijnlijk weer naar de huisarts, even kijken hoe het dit weekend gaat.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:42:59 #235
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78240731
Appelsap, alvast gefeliciteerd!

DF, Fleur heeft dat ook gehad toen ze kleiner was. Uiteindelijk is ze er dus overheen gegroeid. Hopelijk gebeurt dat bij jullie ook.

Hier is het nog niet veel beter. De metholgel zorgt voor pijn. Ze gilt het echt uit als ik d'r insmeer. Dit doe ik ook alleen maar 's avonds. Meer elende wil ik d'r niet aan doen. Het haalt de jeuk wel weg en dan meteen een zetpilletje om d'r te helpen tegen de pijn en te kunnen slapen. afgelopen nacht was het 3 uur. Hopelijk vannacht iets later.
pi_78242380
Tazz succes

Chaca, he getsie, wat balen dat het nog niet zo wil daar
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78269202
"Nee Lila, niet doen" * vinger opsteekt.

(Dat is wat ik heeeel vaak hoor)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 21 februari 2010 @ 18:16:54 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78271167
heerlijk he, dat kopie-gedrag.

vannacht helaas 2 uur. Maar ze is wel meteen gaan slapen na een rondje wrijven. Vandaag een heerlijk dagje gehad. Eerst door het bos en naar het strand en vanmiddag een luilekker middag. En we hadden appelflappen gebakken, maar die heb ik aan laten branden. Morgen in de herkansing.
pi_78274404
Appelsap gefeliciteerd

Fijn dat het zo'n fijne dag was Chaca! En morgen dus nog een keer appelflappen maken! Vind het maken vaak leuker dan het opeten, het is altijd zoveel ineens... Vorige week koekjes gemaakt, erg leuk om te doen, maar meteen een hele berg koekjes en die dingen zijn gewoon niet te eten Nou ja Linde had er erg veel lol in, da's ook belangrijk natuurlijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 21-02-2010 20:20:07 ]
pi_78274444
Tico hier moet Flip (de beer ) ook vaak op het matje. "Moet je maar lusiteren Plip! Nu zitten op matje. Kom zo weer halen."
pi_78274609
Wat sneu die jeuk Chacama.

Appelsap gefeliciteerd! 3 jaar alweer.

Hier word het geklaag over buikpijn al minder, dus nog maar weer even aankijken.
Vanmorgen met Mahre heerlijk naar de kinderboerderij geweest en daarna naar de Mac. Was echt gezellig en ook wel even nodig mama/mahre tijd! ze genoot gewoon en ik dus ook.
pi_78274651
Hihi dat nadoen inderdaad. Laatst werd hier de pop achter de stoel gezet met de woorden, jaha al 2x zegt jij niet luisteren he dan jij hier maar zitten hoor!!
pi_78274739
appelflappen vind ik nou het ultieme iets om een klein beetje van te maken, gewoon maar een paar plakjes bladerrdeeg uit de vriezer halen

Pepijn besloot ineens sinds gisteravond dat hij zindelijk is Hij wil niet meer in zijn luier plassen/poepen, maar gaat dan heel moeilijk lopen doen ipv zeggen dat hij moet plassen.
Erg handig precies als we bij opa en oma zijn, op kraamvisite gaan bij Davinia en daarna met het OV terug naar opa. Dus in de paar uurtjes bij Davinia heeft hij een keer of 5 op het toilet gezeten, en op de terugweg in de bus hadden we groot drama "IK MOET NU POEOEOEOEP!!", tsja daar zijn bussen toch niet zo op berekend.
Ben benieuwd hoe dat verder loopt, Pepijn is nu bij opa en oma logeren.

Hij heeft het nog de hele middag gehad over Aviva en Eli, "Aviva is nog heel klein he mama, maar Aviva is wel heel zwaar die kan ik niet tillen", "Eli ging ook puzzelen he", "Eli heeft veel duplo he"
En ja dat "he" is het nieuwe stopwoordje hier
pi_78275016
Ahw Pepijn, wat een groot besluit heb je genomen! Succes (ook voor mama) ermee

Mahre, lekker he met mama op stap!

Chaca, lekker appelflappen maken, leuk!

Tico, hihihi. Hier ook zo'n papagaai
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78275194
Pepijn toch, stoer hoor. Niet zo praktisch misschien, maar wel stoer.

Appelflappen maken is zo leuk. Net als koekjes bakken, doet ze het liefste elke dag. En opeten wil ze dan niet, het gaat alleen om het maken.

Vandaag was ze als prinsesje op de verjaardag van m'n zwanger. Zo schattig. "Ome T. is mijn vriendje."
Donderdag komt er een vriendinnetje van 3,5 jaar logeren. En J. is niet thuis. Ben benieuwd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_78275345
Spannend Yppy. Ik vind spelen al spannend al gebeurd dat nog niet heel veel hier.

Trouwens Mahre krijgt dinsdag een prik op het CB. Nou herinner ik me vaag dat deze pijnlijker is dan de rest. Is dat zo? Vroeg het me gewoon ineens af.
pi_78293692
Appelsap, nog gefeliciteerd met Damians verjaardag!!

Pepijn, wat een goed besluit! Nu alleen nog even handig timen

Yppy, wat spannend dat logeren.

Lena, met bijna 4 jaar is de DKTP toch weer? Maar ze zijn nu natuurlijk wel een stukje bewuster van wat er gebeurd..

Chaca, appelflappen, wat een goed idee om deze week te maken.. Er liggen nog 2 of 3 velletjes bladerdeeg in de vriezer, dat moet gaan lukken. Chris eet vooral het bladerdeeg op, de appel zegt hem niet zoveel. Zou je er ook banaan in kunnen doen? Vast wel..

Dat kopieren zit er hier ook lekker in. Hoort er ook gewoon bij, en levert altijd leuke situaties op.. We kunnen ook zien hoe ze op het KDV de kindjes toespreken
pi_78294042
Ja, maar ik kan me nu vorostellen dat als je 2 kindjes hebt die nog jong zijn en nog niete rg goed kunnen praten dat het dan best moeilijk is om nu te bepalen wie wat heeft gedaan. Zo kan Jen heel boos worden op Lilla, om helemaal niets. Bijvoorbeeld als Lilla wilt helpen de schoenen uit te doen omdat ze op de bank zit, dan hoor ik na 5 minuten nog "Nee Lilla, Nee niet doen, nee". "Lilla nee, tout."

Als we dan zeggen, "nee Lilla doet niets, jij moet niet zo boos zijn" dan is het natuurlijk helemaal fout!

Oh en ze kan "liegen". Gooit ze per ongeluk iets van tafel, "Oh Taco!".
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:14:40 #249
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78303097
Julia is zo vreselijk zielig ... ik ben er echt eventjes verdrietig van hoor.
Had ze dit weekend al last van ontstoken oogjes en een schimmelinfectie (vaginaal en rectaal ... geen idee hoe ze daar nou aan komt, maar ze lijkt een beetje een slechte weerstand te hebben...) en was ze dus al zielig want het is echt een flinke infectie daar, heel rood en pijnlijk...
Krijgt ze vanmiddag tot overmaat van ramp ook nog eens haar vingertje tussen de deur ... (schuld van Emma en Noa, die speelden met de deur, wat ze nog steeds vaak doen ondanks de vele waarschuwingen dat het GEVAARLIJK is...hopelijk hebben ze nu eindelijk door waarom!!) Het bloedde flink en was erg pijnlijk, nu houdt ze haar vingertje de hele tijd om hoog (hele handje overigens), wil niks meer met die hand pakken en wil alleen maar op de bank liggen. Vraag ik me toch af of er niet meer aan de hand is dan alleen een wondje...
  maandag 22 februari 2010 @ 14:36:04 #250
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78303938
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:14 schreef Suzanna het volgende:
Julia is zo vreselijk zielig ... ik ben er echt eventjes verdrietig van hoor.
Had ze dit weekend al last van ontstoken oogjes en een schimmelinfectie (vaginaal en rectaal ... geen idee hoe ze daar nou aan komt, maar ze lijkt een beetje een slechte weerstand te hebben...) en was ze dus al zielig want het is echt een flinke infectie daar, heel rood en pijnlijk...
Krijgt ze vanmiddag tot overmaat van ramp ook nog eens haar vingertje tussen de deur ... (schuld van Emma en Noa, die speelden met de deur, wat ze nog steeds vaak doen ondanks de vele waarschuwingen dat het GEVAARLIJK is...hopelijk hebben ze nu eindelijk door waarom!!) Het bloedde flink en was erg pijnlijk, nu houdt ze haar vingertje de hele tijd om hoog (hele handje overigens), wil niks meer met die hand pakken en wil alleen maar op de bank liggen. Vraag ik me toch af of er niet meer aan de hand is dan alleen een wondje...
, au!
Even langs de EHBO voor een foto ?
pi_78304187
Bedankt voor de felicitaties. Damian is heeeel erg verwend met cadeaus en taart en heeft een fijne dag gehad!

Ik zou echt even naar de huisarts bellen hoor Suzanna! Dat klinkt echt niet goed.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:46:40 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78304324
Ik heb haar even in bed gelegd, dus ik wacht even af hoe het daarna is, maar als het dan nog zo is ga ik meteen even langs met haar. Ze kon 'm wel bewegen gelukkig en wilde het me ook wel laten zien, als ik er maar niet aan zat. Kusje erop mag ook niet, 'kusje oppe wang' mag wel
pi_78304843
Suzanna, als ze er straks uit bed nog zo last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Die kan je zonodig doorsturen voor een foto. Arm schaap .

[moraalridder]De eerste hulp is in principe niet om zelf binnen te wandelen voor een foto, daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig... [/moraalridder]
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78305030
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:57 schreef Nijna het volgende:
Suzanna, als ze er straks uit bed nog zo last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Die kan je zonodig doorsturen voor een foto. Arm schaap .

[moraalridder]De eerste hulp is in principe niet om zelf binnen te wandelen voor een foto, daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig... [/moraalridder]
Ja maar aan de andere kant, dan ga je naar de huisarts, die geeft je een verwijzing, dan mag je bellen voor een afspraak kun je 2 dagen later terecht. Been there...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78305540
Ach, julia toch.. Wat een pech.
Ik zou ook na het slaapje even kijken. Als ze goed met de afzonderlijke kootjes kan bewegen zal het wel meevallen, maar bij twijfel inderdaad even de HA bellen. Als die niet meewerkt kun je altijd nog de EHBO binnenlopen..
  maandag 22 februari 2010 @ 15:54:47 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78307193
Ja, ik vind het zo zielig... ze kon ook precies vertellen hoe het kwam en dat het Emma's schuld was. 'Ikke vingertje pijnnedaan, stoten aanne deur beneden. Emma doet! '

Ze ligt overigens nog steeds te slapen, dus dat is een goed teken. Als het teveel pijn doet kunnen ze meestal niet slapen.
pi_78307284
Volgende week word het hondje van Mikael zijn aanwaaioma afgemaakt. Hoe kan ik hem daar het beste op voorbereiden? Ik wil het graag voor zijn dat iemand gaat zeggen dat het hondje slaapt en nooit meer wakker word. Want dan slaapt ie nooit weer, Mikael kennende. Hulp van boekjes heb ik niks aan want voorlezen vind ie helemaal niks. En zeker niet als het niet "leuk" is voor hem. Wat ken ik nog meer doen en hoe kan ik hem dat het beste uitleggen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78308060
Pff lastig Nicole. Wij hebben iets bijna 2 weken geleden de kat onverwachts in laten slapen (zijn nieren deden het ineens niet meer). Linde is erbij geweest toen we hem in lieten slapen. Natuurlijk heeft ze niet alles gezien want ik had potloodjes en een kleurboekje meegenomen ter afleiding. Maar ze kon hem nog wel aaien voor het 1e prikje en toen hij in slaap viel ook nog. Nadat hij echt overleden was, hebben we 'm in een handdoekje gedaan, met alleen zijn koppie er nog uit en ze heeft hem toen nog een kusje gegeven.

Helaas konden we ook niet voor zijn dat de dokter zei dat Boris heel diep ging slapen, maar daar heeft ze geen last van gehad. Wel weet ze dat Boris zo ziek was dat hij daar moest blijven omdat ie niet meer beter kon worden. Maar als we dan zeggen dat hij dood is, wordt ze heel boos en zegt ze dat het niet zo is. Ze heeft het er nog regelmatig over. Dan speelt ze ineens dat ze Boris is ofzo.
pi_78308111
Ah Julia ik lees nu pas verder terug. Sterkte ermee Suzanna. Hopelijk valt het mee met het kleine meisje. En deuren zijn ook echt mijn nachtmerrie in combinatie met kindervingers...
pi_78308230
Oh nog iets, Jen kan zelf haar mallot jurk en luier uittrekken. Dat is echt niet handig!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78308265
Hahaha Tico hier loopt ook soms ineens een half bloot grietje door de kamer Kijk eens mama knap he!
  maandag 22 februari 2010 @ 18:29:52 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78312666
Ja, ik "wacht" eigenlijk al jaren op zoiets - er zijn tientallen andere 'gelegenheden' geweest waarbij zoiets had kunnen gebeuren. Dan valt het eigenlijk nog wel mee... we hebben niet zo veel 'ongelukjes' gehad. Maar dan nog, elk ongelukje is er 1 teveel he...

Ondertussen is Julia wakker geworden - het vingertje deed minder pijn en ze deed wel weer wat met haar handje. Ik heb de pleister wel even vervangen door een verbandje (gaasje met betadine en een zwachteltje) en dat helpt haar wel gelukkig. Het begon meteen weer te bloeden toen ik de pleister eraf haalde...
Maar ik heb echt niet het idee dat er iets gebroken is, gelukkig.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:44:21 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78315549
Auwa! Enige tip - als ervaringsdeskundige - in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Niet raar opkijken als d'r nageltje eraf gaat. En heel veel beterschap natuurlijk.

Moeilijk MeNicole. De dokters kunnen hem niet beter maken....en nu gaan zorgen dat ie geen pijn meer heeft. Daarom gaan ze hem een spuitje geven en dan is 'hond' zonder pijn, maar kan ie niet meer spelen en bij ons zijn. Zelf hebben we de 'kat' (in ons geval dus) samen begraven in de tuin. Maud deed het weinig. Die had sowieso weinig met de katten. Dus wat dat betreft een beetje moeilijk te verglijken.

Ticootje, je meisje wordt groot. Ze kan zich al zelf uitkleden

En hier juich ik heel voorzichtig. Ze lijkt het ergste gehad te hebben. Vannacht wel nog bij me gelegen, maar vandaag niet zien krabben en ook voelt ze minder ruw. Ze was wel erg vervelend vandaag, maar dat gooien we maar op te weinig slaap. Ze lag er om kwart over 6 in. Toen had ik het wel even gehad met d'r.
pi_78316663
MeNicole, lastig lijkt me.

Tico, handig . Dat doet ze zeker op de meest onpraktische momenten... Ach, als ze straks wel op de pot of wc wil kan ze in elk geval zelf de boel uitdoen...

Chaca, voorzichtig de goede kant op!

Suzanna, fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met de vinger.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_78317463
Suzanna, fijn dat het verbandje lijkt te helpen en dat ze haar vinger weer wat meer gebruikte is natuurlijk ook positief.

Dan juich ik voorzichtig met je mee Chacama! Ik hoop echt dat het vanaf weer beter gaat.

Damian is nu echt zindelijk.
Plast en poept sinds een paar weken de hele dag op de wc, alleen met slapen niet en nagenoeg geen ongelukjes. (de laatste paar dagen helemaal niet) Hij heeft ook geen luier meer aan.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:30:25 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78317925
voor Damian. Ik vermoed zelf dat Maud d'r zus achterna gaat en nog heeeeeeel lang 's nachts een luier aan heeft. Maar goed ook dat komt ooit wel weer recht.
pi_78318363
Ik zie Damian voorlopig ook niet zonder luier 's nachts. Dat vind ik ook niet zo erg, maar overdag is het toch wel prettig. Ook met oog op de basisschool (al duurt dat nog een jaar )
Hij heeft tijdens zijn middagslaapje 2 keer geprobeerd zonder luier te slapen, 1 keer ging het goed en 1 keer fout en hij was ook meteen heel verdrietig. Hij wil wel elke keer zonder, maar ik ben bang als hij steeds ongelukjes heeft dat hij het zelf ook niet meer fijn vindt en dan over een tijdje wanneer hij er wel aan toe is, niet meer zonder luier durft.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:24:46 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78336600
Hoe is het met Julia d'r vingertje?

Hier gaat het goed! Zo goed dat ze zelfs weer weet wat boos worden is. Pfffff, ik weet dat het bij haar hoort en dat ze nog erg moe is, maar jeetje zeg wat zit er een 'kop' op mijn meisje. Het moet zoals zij het wil en anders gaat de kont echt tegen de krib. Ze heeft gisteren en vandaag heel wat straf gehad. Met als klap op de vuurpijl een mama die uit d'r slof schoot. Ze heeft me vanochtend gekrabt en hard ook. En als totaal onpedagogisch verantwoorde reactie heb ik ze een tik op d'r billen gegeven en op de trap gezet. Ik was zoooooo boos. Het enige wat ik deed was d'r haren kammen en dat wilde mevrouw niet. Dus vond ze het nodig na het nodige getier om me ook nog maar even een haal in mijn gezicht te geven. UIteindelijk heeft ze sorry gezegd dat ze me gekrabt heeft, hopelijk heeft het allemaal genoeg indruk gemaakt en weet ze nu dat ze niet mag krabben, slaan, schoppen of aan haren trekken (dat laatste presteerde ze gisteren bij d'r zus).
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:58:29 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78337923
Gaat gelukkig wel beter met het vingertje, er zit nu een heel klein verbandje om. Ze ontziet 'm wel heel veel ziet er wel schattig uit - maar dat is denk ik ook angst voor pijn. Gaat verder heel goed, ze laat zich niet meer erdoor weerhouden om te spelen. Daar was ik gisteren ook wel bang voor.

Maar het ontsteken - dat zou nog weleens kunnen gebeuren, heb ik al eens eerder aan de hand gehad met één van de meiden.

Lief dat je ernaar vraagt Chacama! En sowieso bedankt voor de lieve reacties.

Wat lastig dat Maud zo lastig is... lijkt me heel moeilijk hoor. Dat krabben ja daar zou ik ook van uit m'n slof schieten hoor! Ik kan je reactie dan ook helemaal begrijpen.
Sterkte ermee ...
pi_78341988
oeh, Chaha, fijn dat het beter gaat. Maar misschien ook nog wat restjes ziekheid dat ze zo driftig is?

Fijn dat het met Julia haar vingertje ook goed gaat.


Hier een kleine hoester.. Hij heeft ons vannacht allemaal wakker gehouden, soms wel 45 min en dan om de minuut ofzo een kuch. En hij wilde alleen maar "slapen, weg" en dan kreeg ik een duw. En hij sliep ook zo'n beetje. Wij niet dus.. halverwege de nacht is manlief op de bank beland, Chris naast mij en toen ging het iets beter (grotere kamer, minder droge lucht?). En nu hoest hij weer continu. Hij ligt weer in ons bed, omdat hij zijn lunch in zijn eigen bedje gehoest/gespuugd heeft.
Vanavond maar weer zo'n anti-hoest zetpil proberen. Dit is echt niet zo goed voor ieders humeur..

Maar gelukkig wel gezellig appelflappen gebakken vanochtend. Dat was een goed idee

[ Bericht 5% gewijzigd door Deepfreeze op 23-02-2010 13:51:22 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:39:23 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78344195
Ja, hier zijn ze gister ook super gelukt!

Beterschap met je hoestertje. Is inderdaad niet fijn als ze zichzelf en jou daarbij wakker houden.

Zou goed kunnen dat het ziekzijn d'r nog dwars zit. Of we zijn weer in een volgende fase beland en kan ze straks opeens tellen, alle kleuren herkennen en d'r zus niet meer klieren...
pi_78347907
Chaca, zul je net zien dat alles dan tegelijk komt, zo'n sprong, ziekte (toeval?)..
Alleen die laatste weet ik niet of dat ooit over gaat bij zusjes.

Chris slaapt
Na een uur hoesten toch uiteindelijk in slaap gevallen en nu al anderhalf uur bijna geen hoestjes meer. Krijgt hij gelukkig nog wat slaap.
En we hebben gisteren weer een stukje kies gespot. Nr7, en nog niks van gemerkt. Nu nog eentje en dan zijn we compleet.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:27:40 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78348579
Hé, d'n Damian is hier gearriveerd! Leuk en welkom!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78351748
Damian is hier al een jaar Moonah. ;-) Of heb je het over een andere Damian?

Pf lastig chacama als ze zo stout is. Damian heeft dat ook altijd nog een paar dagen als hij ziek geweest is. Je weet het maar het blijft toch lastig.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:22:05 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78353178
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:47 schreef appelsap het volgende:
Damian is hier al een jaar Moonah. ;-) Of heb je het over een andere Damian?
Oooh, wat genant. Nee, ik had het over jouw Damian. En nu ik erover nadenk weet ik dat ook heel goed (als in, ik kan me wel weer wat herinneren wat je hebt verteld...). Sorry Appelsapje, echt sorry. Af en toe ben ik in de war, en hou ik het allemaal niet meer bij. Wijt het maar aan mijn leeftijd. zei de chaoot.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 19:03:02 #276
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78354769
Fijn dat het me Julia beter gaat en ook ook bij chacama. En een hoestertje, lekker is dat *not*.
Het hoesten van Mahre is nu bijna voorbij, gelukkig.
Verder een drukke dag voor haar geweest, (HA, logopedie en CB).
HA: was goed, geen blaas ontsteking. Vermoedelijk wat harde ontlasting, dus gaan hier een middeltje voor proberen. Kon ook een beetje spanning zijn omdat er hier e.e.a. veranderd nu ze over paar maanden grote zus wordt.
Logopedie ging beter dan vorige week, de logopediste was tevreden.
CB: ging ook allemaal goed. Ze heeft een prikje gekregen. Van te voren verteld dat dit ging gebeuren. Mahre zei toen dat ze niet ging huilen. En inderdaad, ze heeft niet gehuild!!
Verder helemaal goedgekeurd! Lengte nu 106 cm met 18,6 kg.
Zo, nu haar naar bed brengen...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_78381758
Oh ja... hoesten... dat doet Julia ook. Ze zit eigenlijk nog steeds best wel in de lappenmand hoor...
Even op een rijtje wat ze allemaal 'heeft'... :
- ontstoken oogjes - elke ochtend en avond oogzalf
- zeer vingertje - verbandje verwisselen paar keer per dag
- schimmelinfectie die heel erg jeukt - miconazol smeren 2x per dag
- scheurtje bij haar poepgaatje - bloed bij het poepen (ze heeft geen verstopping dus ik vind het raar...)
- vreselijk verkouden - neusspray twee keer per dag, vindt ze NIET leuk
- kriebelhoest - balsoclase 's nachts

Zo, voor m'n gevoel heb ik er nog een paar vergeten... en verder is ze nog best vrolijk ook, en speelt gewoon lekker. Dat geluk hebben we dan ook wel weer!

Chacama, dat gedrag lijkt een beetje op dat van Julia een tijdje geleden, ik had het hier ook gepost. Dat was echt een nasleep van ziek-zijn, een weekje later was ze weer op haar normale vrolijke (en soms ondeugende) gedrag. Ik hoop dat het bij jou ook zo gaat!

Tazz, Mahre gaat ook naar logopedie? Waarvoor? ik ben benieuwd. Julia heeft ook (nog een tijdje) logopedie, voor haar spraak. Dat is erg vooruitgegaan sinds we daarmee zijn begonnen en ze vindt het ook geweldig om te doen, al die spelletjes.
pi_78382105
Dappere meid die Mahre, niet eens huilen om een prikje!!
En fijn dat ze verder ook is goedgekeurd.

Arme Julia, wat een rij zeg.. Even een flinke dip in haar weerstand blijkbaar.. Gelukkig heeft ze er zelf niet teveel last van.

Hier ging het vannacht ietsjes beter. Die zetpillen(balsoclase) helpen wel wat, niet het aantal hoestbuien, maar wel de duur (nu 15-30 min ipv 45-60 min), en minder frequent (nu om de 2 min een hoestje ipv om de halve minuut). Het scheelt dus wel , maar ook de klok gezien om 2, half 4, half 6 en daarna op en af tot half 8..


Vanochtend is hij vrolijk naar het KDV vertrokken. Zijn vriendje was er ook alweer. Ik ga vanmiddag even met de moeder babbelen, een speelafspraak maken, want ze doen echt veel samen. Het KDV probeert dat ook al te remmen, omdat het niet altijd positief lijkt..
pi_78382647
Zat ik me van de week helemaal druk te maken om hoe ik Mikael ging vertellen dat het hondje dood ging nu zomaar ineens is het al klaar voor hem Gisteren kwamen we ineens op doodgaan en hij wilde niet dat J (onze hond) ooit dood zou gaan. Dus toen ik zei dat J ook dood zou gaan als ie heel erg oud of heel erg ziek zou zijn vond ie het wel best. Anders was het ook zo zielig vond ie. Dus meteen even het hondje van "aanwaaioma" in de groep gegooid en dat vond ie ook wel beter. Hondje had steeds zere ogen enzo. (hond was blind en zijn ogen kwamen bijna zijn hoofd uit door de vocht wat erachter zat, opereren was geen optie ivm slecht hart enzo) En hij zei: En ach, oma heeft toch nog 2 hondjes Daar hebben we het dus maar bij gelaten!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78382717
Tazz?

Zeiden ze niets over haar gewicht?

Mika is nu net 2,5 jaar oud geworden,weegt 22 kilo bij 1m08 en die hoort nu bij deze lengte 20 kilo te wegen.
Daar liepen ze bij de cb over te zeuren.

Ach ja hij loopt ervoor in het ziekenhuis,hij heeft een stofwisselingziekte,dat weten de artsen bij het cb dus toch niet allemaal.
Denk dat ze daarom zo liep te zeuren,het was een inval arts.
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:50:45 #281
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78386633
Gewicht is zo betrekkelijk. Krijgen ze een groeispurt zijn ze het weer kwijt. Maar niet handig dat de CB-arts niet eerst even het dossier naleest.

Mahre goedgekeurd en een prik stoere meid!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78387325
Bianca, ik denk ook dat het aan de CB-er ligt.. Sommigen hebben wel wat van Chris zijn baby-gewicht gezegd, anderen weer helemaal niks. Als je zelf maar weet dat het goed zit.

Leuk lijstje Chaca. Maud is net iets fijner gebouwd?
  woensdag 24 februari 2010 @ 12:39:17 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78388459
Op zich wel, alleen heeft ze een ronder koppie, waardoor ze dus niet fijner lijkt vanaf de buitenkant gezien, maar als je ze in d'r nakie ziet dan kun je inderdaad de fijne bouw ontdekken.
pi_78396601
Wat een stoere meid is Mahre!

Pff deepfreeze toch nog een gebroken nacht, lijkt me vermoeiend maar prettig dat het wat beter gaat.
Ik vraag me nu wel af waarom het niet goed zou zijn als kindjes veel samen spelen? Damian heeft ook goede vriendjes op het KDV (of nouja meer een groepje van een aantal kindjes waar Damian een onderdeel van is) maar ik hoor daar nooit negatieve dingen over. Of is het zo dat Chris en zijn vriendje zich echt isoleren van de rest?

Damian slaapt tijdelijk bij ons op de kamer omdat er ernstige problemen zijn op zijn slaapkamer. Hij vindt het zo gezellig bij ons. 's Ochtends lekker bij ons in bed kruipen om rustig wakker te worden en te knuffelen. Erg lief, dus heeft het toch nog zo zijn voordelen.
De problemen op zijn slaapkamer (rot hout, heeeel erg veel schimmels waar we niks van wisten) kunnen ook de oorzaak zijn van zijn gezondheidsproblemen de laatste tijd. Hij heeft erg veel last gehad van zijn longen, keel en luchtwegen. Hopelijk gaat dat vanaf nu ook beter.

Gewicht en lengte, hebben ze daar ook wel eens niets op te zeggen?
2 kilo meer bij een lengte van 1.08 lijkt me nog redelijk mee te vallen als ik het zo hoor, of zou die 20 kilo dan echt een max zijn? (ik heb er geen groeischema bij gepakt en ik weet er verder ook niet zo heel veel van hoor)
En zoals Chacama zegt, gewicht is betrekkelijk.

Maud blijft ook maar een fijn poppetje!

Wij moeten begin maart weer naar het CB. Ik ga vast ook op mijn kop krijgen.
Damian is mager maar heeft ook net als Maud een rond koppie/bolle toet, dus je ziet het met kleding aan niet zo.
Met 2 jaar was Damian qua lengte gemiddeld en qua gewicht zat hij op de de -1 lijn. Zijn lijntje boog wat af dus eigenlijk moesten we met 2,5 nog een keer komen wegen maar dat heb ik niet gedaan. Vergeten/drukte.
Nu is hij 3, bijna een meter dus nog steeds gemiddelden qua gewicht 13,5 en dat is op de -2 lijn volgens de curve van het CB.. Het is er dus niet beter op geworden.
Zwaarder dan 14 kg is hij nog niet geweest, terwijl hij toch goed eet. Hij eet vrijwel altijd de meeste boterhammen van alle kindjes op het KDV, avondeten gaat er goed in en tussendoortjes ook.
Ik vind Damian overigens niet echt fijn gebouwd in de zin van: hij ziet er niet uit (en het voelt ook niet) alsof hij zomaar in 2-en zal breken als je hem oppakt.
  woensdag 24 februari 2010 @ 17:14:49 #285
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78399757
pffff, df, wat een nachten hebben jullie, zeg! hopelijk gaat het snel beter met chris! en voor de 7e kies!

wat een waslijst waar julia last van heeft! beterschap met alles!

chaca, maud flink aan de peuterpuber. en heel logisch dat je kwaad wordt als je in je gezicht wordt geslagen!

mahre helemaal goedgekeurd, ook fijn!

voor zindelijke damian!

vanaf wanneer mogen jullie kinders alleen de trap op en af?
eli is trouwens nog steeds niet echt geïnteresseerd in de andere kindjes in zijn groep... veel te druk bezig met zijn eigen spel. als er toevallig eiamdn andes in de buurt is, spelen ze wel samen, een beetje, maar verder niet. als we hem s ochtends brengen, zijn er 4 kindjes die hem vriendelijk begroeten, en ze krijgen nooit respons naja, zal wel komen, toch?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78400131
Eli gaat toch nog niet zo lang naar het KDV of heb ik me vergist? Want dat kan best een tijd duren hoor!

Oja voor Julia ook beterschap. Wat een waslijst idd, hopelijk gaat het snel beter.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:31:46 #287
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78407488
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 09:41 schreef biancamv2 het volgende:
Tazz?

Zeiden ze niets over haar gewicht?

Mika is nu net 2,5 jaar oud geworden,weegt 22 kilo bij 1m08 en die hoort nu bij deze lengte 20 kilo te wegen.
Daar liepen ze bij de cb over te zeuren.
Hoebedoelje? Dat ze te licht is of te zwaar? Ze heeft een goede lengte gewicht verhouding en ook in de groeicurve zit ze iets bovengemiddeld.
(Als ik de cijfers vergelijk met fleur is ze een kilootje of 2 zwaarder en dat kan ze prima hebben. (ze oogt eerder mager dan dik).
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:34:32 #288
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_78407610
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 08:50 schreef Suzanna het volgende:
Tazz, Mahre gaat ook naar logopedie? Waarvoor? ik ben benieuwd. Julia heeft ook (nog een tijdje) logopedie, voor haar spraak. Dat is erg vooruitgegaan sinds we daarmee zijn begonnen en ze vindt het ook geweldig om te doen, al die spelletjes.
Mahre gaat naar logopedie ivm met achterstand in de taal ontwikkeling van 9 tot 12 maanden, hierdoor is haar woordenschat beperkt en haar spraak loopt hiermee ook achter. Dit is gekomen ivm hoorproblemen (zal kijken of ik post nog kan vinden).
Doen we nu zo'n 6/7 weken

Hier de historie:
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:07 schreef Tazz het volgende:
Met Mahre vandaag een logopedisch onderzoek gehad bij het audiologisch centrum.
Dit zijn wet oefeningen om te zien of ze taal begrijpt en de taal spreekt.
Begrijpen ging goed, als ze iets moets aanwijzen ging dat erg goed. Maar als ze moest zeggen wat ze deed, ging dat wat minder. Mahre zegt niet veel op commando. Maar, vaak met wat herhalen kwam het toch wel.
Voorlopige conclusie is dat Mahre op een niiveau zit van een peuter van 2j6maand tot 2j9maand (Mahre is nu 3,5 jaar). Dus toch bijna wel een jaar achterstand.
Ze begrijpt het verder wel dus worden we ook doorgestuurd naar een logopediecentrum om te oefenen voor de spraak en er komt een vervolg onderzoek om te zijn wat haar niveau is (een verkapt IQ test). Als Mahre een laag niveau heeft, heb je een ander verwachtingspatroon qua taal dan wanneer ze een hoog niveau staat met haar verstand. Dit om de taalontwikkeling niet te ver achter te laten lopen.

Eerst maar eens contact opnemen met een logopedist en kijken of dat gaat helpen...
quote:
Op woensdag 2 december 2009 21:22 schreef Tazz het volgende:

[..]

Het verhaal van Mahre in vogelvlucht. Vanaf 2 jaar continue verkouden, slecht luisteren, moeilijk in de omgang.
April 2009 trekt de leidster KDV aan de bel. Via huisarts moeten smeken om doorverwijzing KNO. Afspraak op maandag, is urgent geval. 2 dagen later wordt ze al geopereerd aan keel-, neus amandelen en gaatje in de oren geprikt voor vocht. (nog een nacht in ziekenhuis doorgebracht ivm niet willen drinken).
Maanden hierna ging het stukken beter, je krijgt totaal ander kind.
Tot september de leidster weer kwam dat ze het idee had dat het gehoor minder werd. Wij weer naar KNO en na wat heen en weer geslinger tussen een audicien en KNO is duidelijk: Mahre heeft buisjes nodig.
Da's week of 3/4 terug, reeds controle gehad en nieuwe gehoortest duid idd op verbetering. Mahre is nu helemaal klaar voor logopedie....


[ Bericht 55% gewijzigd door Tazz op 24-02-2010 20:40:49 (oude post toegevoegd) ]
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:35:41 #289
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_78407665
Hoi Davinia, Anna loopt nu een maand ofzo alleen de trap op en af. Ze kan het goed, zolang ze maar niets in haar handen heeft. Het scheelt mij een hoop heen en weer geloop iig.

En beterschap voor alle zieke kindjes!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_78407715
Jen speelt ook niet samen: mij bal *graai.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78409602
Hier een gelijkvloers appartement met lift dus ik weet eigenlijk niet eens of Linde wel trap kan lopen

Linde heeft trouwens wel echt een paar vriendinnetjes bij de opvang. De dames begroeten elkaar uitgebreid bij binnenkomst (Oh kijk Kate! en daar is Benthe! ) en ik krijg thuis ook vaak dingen te horen over wat de andere kindjes het weekend gaan doen (Kate gaat naar oma). Bij de opvang spelen ze trouwens ook vaak met hetzelfde meisjeskliekje. "Nee mama wil mijn ketting om want die moet Ella zien!" Overigens valt het me op dat de jongetjes meer gewoon heen en weer rennen en niet echt een clubje hebben. Misschien is dat het verschil?
pi_78410885
Appelsap, het lijkt alsof ze elkaar tegenhouden in hun spel. Het gaat beide kanten op trouwens. Effe voorbeeld: Maandag hoorden we dat ze samen een poos in een hoekje hadden zitten lezen. En zodra het vriendje opgehaald was, ging Chris wel spelen met alle andere kindjes en actief doen. Ze hadden op het KDV het idee dat dit vaak gebeurde. Dat de ene eigenlijk liefst stil wil zitten (lezen, puzzelen), terwijl de ander liever actief speelt. De clou zit vooral het woord "teveel".. Ze houden elkaar af van hun interesses, in het leren spelen met anderen, dat willen ze deels vermijden. Ook wil Chris best met andere kinderen spelen, maar zijn vriendje niet. Dus zolang het vriendje er is, kleven ze aan elkaar. Terwijl Chris best wel sociaal gestimuleerd mag worden, is/was toch best verlegen..

Chris speelt eigenlijk pas sinds een week op 3-4 meer met andere kindjes (meisjes en jongens), tot die tijd vooral zijn eigen vriendje of in zijn uppie. Thuis verschilt het, hij is goed in "mag niet" incluus vingertje, maar soms moet je ook spelen "asjeblief". Maar op het KDV is het toch wel een ander jochie, dat is bij Chris toch wel duidelijk.
Stiemie, hier is het een 0-4 groep, waarbij die jongens echt van dezelfde leeftijd zijn, nog 1 jochie van 3 en 1 van 2j3m, dat verschil is eigenlijk net te groot, ook in karakter trouwens. Meisjes zijn er ook wel van 2,5 tot 3. Daar wil Chris ook best mee spelen..

Davinia, Chris mag meestal nog niet echt alleen naar boven/onder, al is het wel 2a3 keer gebeurd dat hij naar boven ging terwijl ik het wist en dat kan wel prima. Sinds deze week wil hij soms perse alleen naar boven, en dan blijf ik beneden staan. Maar dan nog kan ik "iets vangen".
Naar beneden wil hij nog het liefst getild worden, maar hij kan het zelf ook wel als het moet..

Chris ligt nu lekker in bed, vrolijk avond gehad.
We hadden niet echt het idee dat hij last had van zijn kies, maar vanmiddag na het KDV was hij toch erg hangerig en huilerig. En toch maar een lepel sinaspril gegeven. En spontaan eet hij weer een stukje beter. Dus blijkbaar toch meer last gehad dan hij liet blijken. Bikkeltje
Nu is het wel stil boven, dat was gisteren ook wel zo tot een uur of 2. Hij heeft nu wel natterman met codeine ipv balsoclase. Die laatste wordt niet maar aan onze drogist geleverd, en schijnt helemaal uit de handel te gaan. Eens kijken of die natterman ook goed helpt.
pi_78411928
Ah die Chris had dus toch meer last van zijn kies dan hij wilde laten merken Arm ventje

Linde zit ook in een 0-4 groep en ze speelt vooral met de meisjes die qua leeftijd in haar buurt zitten. En soms gaan ze lekker moederen over de kleintjes

Hebben jullie kindjes trouwens ook wel eens dat ze zo moe zijn van de opvang dat ze niks willen eten en dan zelf vragen of ze naar bed mogen? Linde heeftd at nu al 2x achter elkaar gehad op opvangdagen. Ze wordt heel dwars met eten, gaat gillen, krijsen en wil dan naar bed. Zodra ze hoort dat het mag, is ze weer rustig. Terwijl ze daar toch ook gewoon 2 uur slaapt overdag...
pi_78423942
Stiemie, we merken wel aan Chris dat hij wat meer moe is, maar hij gaat net zoals normaal rond half 9 op bed. Eigen gaat het na het avondeten vaak wel weer goed.
Hoe groot is die groep trouwens? Want bij Chris met 10-11 kindjes heb je toch niet zoveel van je eigen leeftijd. Misschien dat hij met zijn 3e verjaardag wel naar de 2-4 groep gaat..

Hier een goed nachtje gehad. Hij kreeg zijn 1e hoestbui om 3 uur, en toen was het al tijd voor een 2e dosis hoestdrank (natterman melrosum). Ook wat paracetamol gegeven want hij leek wat pijn te hebben. En nu ligt hij gewoon nog steeds te slapen. Helemaal niks meer gehoest. Dus hij is heerlijk slaap aan het inhalen.
Het zwemmen slaan we maar over, misschien straks Cars kijken. Even een kalm dagje..

Edit, Chris is wakker.. Anderhalf uur later dan normaal

[ Bericht 9% gewijzigd door Deepfreeze op 25-02-2010 09:10:44 ]
pi_78424846
Fijn dat Chris een wat betere nacht heeft gehad! En nog lekker uitgeslapen ook dus

Linde zit in een groep met maximaal 12 kindjes tussen de 3 maanden en 4 jaar. Er zijn 2 groepen dus als beide groepen zoals bv nu met de vakantie weinig kindjes hebben, voegen ze die samen met alle leidsters erbij.
  donderdag 25 februari 2010 @ 09:42:40 #296
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_78425076
appelsap, eli is vanaf dat hij 10 wk is op het kdv, dus dat is het niet. naja, en gister heeft hij vriendelijk hallo en dag gezegd tegen de cassière, dus hij maakt prima contact. het lijkt hem gewoon niet echt te interesseren of zo. naja, het zal wel los lopen.

df, dat is wel ingewikkeld dat chris en zn vriendje elkaar tegen houden. maar ja, hoe hou je twee peuters uit elkaar? dat wordt dan ook krijsen,gillen, stampen als ze tegen hun wil uit elkaar worden gezet, lijkt me? en hopelijk komt zijn 7e kies snel door!

stiemie, eli eet alweer bijna een week geen avondeten. die speelt rustig, ziet dat er eten geserveerd wordt "bedje toe? eli slapen! nee eten, bedje toe!" helder de rest van de dag eet hij prima, trouwens. en hij slaapt ook makkelijk 3uur overdag. maar gister had hij ook van die zielige hanoogjes en het snottert weer groen, dus wellicht hangt dat ook met elkaar samen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_78427240
Stiemie, eigenlijk hetzelfde als hier qua aantalen. Die 0-4 groep is er ook nog maar sinds september, dus soms moeten ze nog wat handigheid vinden in dingen.

Davinia, Ik geloof dat ze de jongens wel kunnen beginvloeden met los spelen. Chris trekt ook niet overdreven sterk, meer het andere jochie wat meer (leuk ventje verder, daar niet van). Ze zitten ook niet altijd meer zij-aan-zij aan tafel te eten. Ik hoorde gisteren wel iets van Chris, maar van dat peuterpraat weet ik niet altijd zeker of ik het goed begrijp. Was iets van "vriendje boekje stoel, vriendje huilen, Chris auto" Dus dat het vriendje boekje wilde lezen op de stoel, maar Chris met de auto was, en zijn vriendje daardoor moest huilen..
Het is maar 2 dagen, maar wel de momenten voor hem om te leren om met anderen te spelen. Ben blij dat ze daar wat actief naar kijken. Hoeft hij ook niet naar een psz...

Eli zal ook vast wel loskomen. Chris heeft dat opzoeken van kindjes ook nog net zo lang door, echt een kwestie van 3 weken ofzo.
Of het is gewoon zijn aard..
En zo'n verkoudheid kan ook wel vermoeiend zijn..
pi_78427841
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 09:42 schreef DaviniaHR het volgende:
stiemie, eli eet alweer bijna een week geen avondeten. die speelt rustig, ziet dat er eten geserveerd wordt "bedje toe? eli slapen! nee eten, bedje toe!" helder de rest van de dag eet hij prima, trouwens. en hij slaapt ook makkelijk 3uur overdag. maar gister had hij ook van die zielige hanoogjes en het snottert weer groen, dus wellicht hangt dat ook met elkaar samen.
Nou precies dat dus. Gisterenavond ook. Kijkt ze eerst wat we eten. Dat is niet haar lievelingskostje, dus dan liever naar bed. Overigens lust ze ineens ook dingen niet meer waar ze voorheen echt gek op was. Eerst moest er op elke boterham kaas en nu vindt ze kaas ineens vies. Ook het plakje worst van de slager is al een paar keer geweigerd

Davinia Eli maakt toch gewoon contact met mensen. Met mij laatst in ieder geval wel hoor. Hebben we lekker over winnie de pooh gekletst Hij zal er misschien gewoon geen zin in hebben...
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:11:31 #299
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_78435464
Edit: ik heb natuurlijk weer eens niet opgelet. Mijn vriend stond nog ingelogd.

Dus gepost door appelsap:

Davinia, het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij nog steeds zit in het 'naast elkaar spelen' in plaats van 'met elkaar spelen'. Zolang hij goed contact maakt zit het wel goed.
Damian groet overigens 's ochtends ook vaak niemand en moet dan ook niets van anderen hebben zolang mijn vriend of ik nog aanwezig is. Hij gaat al 1,5 jaar naar het KDV maar toch is hij elke ochtend weer min of meer 'verlegen'.

Deepfreeze, inderdaad wel goed dat ze de jongens soms los van elkaar halen dan!

Damians smaak is ook veranderd. Hij lust ineens juist allemaal dingen waar hij eerder van ging braken. Worteltjes, kaas, komkommer!
Ik herken het moe zijn wel, ondanks goed slapen op het KDV. Damian moet wel altijd een hapje eten. (al is het echt maar 1 hap) Tenzij hij echt aan tafel in slaap valt natuurlijk
.
..
...
....
pi_78435797
Moeten de jongens 's ochtends op de opvang niet gewoon even warmdraaien? Hebben wel meer mensen (en vooral manspersonen ) last van 's ochtends vroeg...

Devin is ook weer ziek, al een paar dagen hoge koorts, spugen en niks willen eten.. Bij de dokter is hij vanmorgen goedgekeurd, gewoon een virusje dus. Jammer alleen dat hij niet bepaald reserves heeft, nu zitten al zijn kleren weer te ruim
Hij gaat sinds kort op woensdag en vrijdag naar het kdv en dat gaat prima! Hij vindt het heel leuk, laatst hadden ze koekjes gebakken. "Eerst een bal maken en dan *PETS*: zo plat als een pannekoekdubbeltje!"
.... met gevoel voor drama....
pi_78439822
Kersjes, dat klinkt leuk, fijn dat hij het zo naar zijn zin heeft!
Appelsap, leuk zo'n smaakverandering. Chris begint ook steeds meer te proeven en lekker te vinden.

Als Chris zijn vriendje niet op het KDV ziet, dan heeft hij meestal ook meer moeite met het afscheid. Gelukkig is zijn vriendje bijna elke keer eerder. Maar het is weer niet zo dat Chris gelijk op hem afgaat als hij binnenkomt. Chris kan ook gerust wat anders gaan doen. Of hij heeft een knuffel van de leidster nodig. Maar we horen altijd dat het gezellig is geweest. Zelfs als we hem huilend achterlaten is het vaak na 5 minuten wel goed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')