abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78304187
Bedankt voor de felicitaties. Damian is heeeel erg verwend met cadeaus en taart en heeft een fijne dag gehad!

Ik zou echt even naar de huisarts bellen hoor Suzanna! Dat klinkt echt niet goed.
  maandag 22 februari 2010 @ 14:46:40 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78304324
Ik heb haar even in bed gelegd, dus ik wacht even af hoe het daarna is, maar als het dan nog zo is ga ik meteen even langs met haar. Ze kon 'm wel bewegen gelukkig en wilde het me ook wel laten zien, als ik er maar niet aan zat. Kusje erop mag ook niet, 'kusje oppe wang' mag wel
pi_78304843
Suzanna, als ze er straks uit bed nog zo last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Die kan je zonodig doorsturen voor een foto. Arm schaap .

[moraalridder]De eerste hulp is in principe niet om zelf binnen te wandelen voor een foto, daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig... [/moraalridder]
Fake it till you make it...
pi_78305030
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:57 schreef Nijna het volgende:
Suzanna, als ze er straks uit bed nog zo last van heeft zou ik de huisarts even bellen. Die kan je zonodig doorsturen voor een foto. Arm schaap .

[moraalridder]De eerste hulp is in principe niet om zelf binnen te wandelen voor een foto, daar heb je een verwijzing van de huisarts voor nodig... [/moraalridder]
Ja maar aan de andere kant, dan ga je naar de huisarts, die geeft je een verwijzing, dan mag je bellen voor een afspraak kun je 2 dagen later terecht. Been there...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78305540
Ach, julia toch.. Wat een pech.
Ik zou ook na het slaapje even kijken. Als ze goed met de afzonderlijke kootjes kan bewegen zal het wel meevallen, maar bij twijfel inderdaad even de HA bellen. Als die niet meewerkt kun je altijd nog de EHBO binnenlopen..
  maandag 22 februari 2010 @ 15:54:47 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78307193
Ja, ik vind het zo zielig... ze kon ook precies vertellen hoe het kwam en dat het Emma's schuld was. 'Ikke vingertje pijnnedaan, stoten aanne deur beneden. Emma doet! '

Ze ligt overigens nog steeds te slapen, dus dat is een goed teken. Als het teveel pijn doet kunnen ze meestal niet slapen.
pi_78307284
Volgende week word het hondje van Mikael zijn aanwaaioma afgemaakt. Hoe kan ik hem daar het beste op voorbereiden? Ik wil het graag voor zijn dat iemand gaat zeggen dat het hondje slaapt en nooit meer wakker word. Want dan slaapt ie nooit weer, Mikael kennende. Hulp van boekjes heb ik niks aan want voorlezen vind ie helemaal niks. En zeker niet als het niet "leuk" is voor hem. Wat ken ik nog meer doen en hoe kan ik hem dat het beste uitleggen?
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_78308060
Pff lastig Nicole. Wij hebben iets bijna 2 weken geleden de kat onverwachts in laten slapen (zijn nieren deden het ineens niet meer). Linde is erbij geweest toen we hem in lieten slapen. Natuurlijk heeft ze niet alles gezien want ik had potloodjes en een kleurboekje meegenomen ter afleiding. Maar ze kon hem nog wel aaien voor het 1e prikje en toen hij in slaap viel ook nog. Nadat hij echt overleden was, hebben we 'm in een handdoekje gedaan, met alleen zijn koppie er nog uit en ze heeft hem toen nog een kusje gegeven.

Helaas konden we ook niet voor zijn dat de dokter zei dat Boris heel diep ging slapen, maar daar heeft ze geen last van gehad. Wel weet ze dat Boris zo ziek was dat hij daar moest blijven omdat ie niet meer beter kon worden. Maar als we dan zeggen dat hij dood is, wordt ze heel boos en zegt ze dat het niet zo is. Ze heeft het er nog regelmatig over. Dan speelt ze ineens dat ze Boris is ofzo.
pi_78308111
Ah Julia ik lees nu pas verder terug. Sterkte ermee Suzanna. Hopelijk valt het mee met het kleine meisje. En deuren zijn ook echt mijn nachtmerrie in combinatie met kindervingers...
pi_78308230
Oh nog iets, Jen kan zelf haar mallot jurk en luier uittrekken. Dat is echt niet handig!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_78308265
Hahaha Tico hier loopt ook soms ineens een half bloot grietje door de kamer Kijk eens mama knap he!
  maandag 22 februari 2010 @ 18:29:52 #262
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78312666
Ja, ik "wacht" eigenlijk al jaren op zoiets - er zijn tientallen andere 'gelegenheden' geweest waarbij zoiets had kunnen gebeuren. Dan valt het eigenlijk nog wel mee... we hebben niet zo veel 'ongelukjes' gehad. Maar dan nog, elk ongelukje is er 1 teveel he...

Ondertussen is Julia wakker geworden - het vingertje deed minder pijn en ze deed wel weer wat met haar handje. Ik heb de pleister wel even vervangen door een verbandje (gaasje met betadine en een zwachteltje) en dat helpt haar wel gelukkig. Het begon meteen weer te bloeden toen ik de pleister eraf haalde...
Maar ik heb echt niet het idee dat er iets gebroken is, gelukkig.
  maandag 22 februari 2010 @ 19:44:21 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78315549
Auwa! Enige tip - als ervaringsdeskundige - in de gaten houden dat het niet gaat ontsteken. Niet raar opkijken als d'r nageltje eraf gaat. En heel veel beterschap natuurlijk.

Moeilijk MeNicole. De dokters kunnen hem niet beter maken....en nu gaan zorgen dat ie geen pijn meer heeft. Daarom gaan ze hem een spuitje geven en dan is 'hond' zonder pijn, maar kan ie niet meer spelen en bij ons zijn. Zelf hebben we de 'kat' (in ons geval dus) samen begraven in de tuin. Maud deed het weinig. Die had sowieso weinig met de katten. Dus wat dat betreft een beetje moeilijk te verglijken.

Ticootje, je meisje wordt groot. Ze kan zich al zelf uitkleden

En hier juich ik heel voorzichtig. Ze lijkt het ergste gehad te hebben. Vannacht wel nog bij me gelegen, maar vandaag niet zien krabben en ook voelt ze minder ruw. Ze was wel erg vervelend vandaag, maar dat gooien we maar op te weinig slaap. Ze lag er om kwart over 6 in. Toen had ik het wel even gehad met d'r.
pi_78316663
MeNicole, lastig lijkt me.

Tico, handig . Dat doet ze zeker op de meest onpraktische momenten... Ach, als ze straks wel op de pot of wc wil kan ze in elk geval zelf de boel uitdoen...

Chaca, voorzichtig de goede kant op!

Suzanna, fijn dat het weer wat beter lijkt te gaan met de vinger.
Fake it till you make it...
pi_78317463
Suzanna, fijn dat het verbandje lijkt te helpen en dat ze haar vinger weer wat meer gebruikte is natuurlijk ook positief.

Dan juich ik voorzichtig met je mee Chacama! Ik hoop echt dat het vanaf weer beter gaat.

Damian is nu echt zindelijk.
Plast en poept sinds een paar weken de hele dag op de wc, alleen met slapen niet en nagenoeg geen ongelukjes. (de laatste paar dagen helemaal niet) Hij heeft ook geen luier meer aan.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:30:25 #266
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78317925
voor Damian. Ik vermoed zelf dat Maud d'r zus achterna gaat en nog heeeeeeel lang 's nachts een luier aan heeft. Maar goed ook dat komt ooit wel weer recht.
pi_78318363
Ik zie Damian voorlopig ook niet zonder luier 's nachts. Dat vind ik ook niet zo erg, maar overdag is het toch wel prettig. Ook met oog op de basisschool (al duurt dat nog een jaar )
Hij heeft tijdens zijn middagslaapje 2 keer geprobeerd zonder luier te slapen, 1 keer ging het goed en 1 keer fout en hij was ook meteen heel verdrietig. Hij wil wel elke keer zonder, maar ik ben bang als hij steeds ongelukjes heeft dat hij het zelf ook niet meer fijn vindt en dan over een tijdje wanneer hij er wel aan toe is, niet meer zonder luier durft.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:24:46 #268
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78336600
Hoe is het met Julia d'r vingertje?

Hier gaat het goed! Zo goed dat ze zelfs weer weet wat boos worden is. Pfffff, ik weet dat het bij haar hoort en dat ze nog erg moe is, maar jeetje zeg wat zit er een 'kop' op mijn meisje. Het moet zoals zij het wil en anders gaat de kont echt tegen de krib. Ze heeft gisteren en vandaag heel wat straf gehad. Met als klap op de vuurpijl een mama die uit d'r slof schoot. Ze heeft me vanochtend gekrabt en hard ook. En als totaal onpedagogisch verantwoorde reactie heb ik ze een tik op d'r billen gegeven en op de trap gezet. Ik was zoooooo boos. Het enige wat ik deed was d'r haren kammen en dat wilde mevrouw niet. Dus vond ze het nodig na het nodige getier om me ook nog maar even een haal in mijn gezicht te geven. UIteindelijk heeft ze sorry gezegd dat ze me gekrabt heeft, hopelijk heeft het allemaal genoeg indruk gemaakt en weet ze nu dat ze niet mag krabben, slaan, schoppen of aan haren trekken (dat laatste presteerde ze gisteren bij d'r zus).
  dinsdag 23 februari 2010 @ 11:58:29 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_78337923
Gaat gelukkig wel beter met het vingertje, er zit nu een heel klein verbandje om. Ze ontziet 'm wel heel veel ziet er wel schattig uit - maar dat is denk ik ook angst voor pijn. Gaat verder heel goed, ze laat zich niet meer erdoor weerhouden om te spelen. Daar was ik gisteren ook wel bang voor.

Maar het ontsteken - dat zou nog weleens kunnen gebeuren, heb ik al eens eerder aan de hand gehad met één van de meiden.

Lief dat je ernaar vraagt Chacama! En sowieso bedankt voor de lieve reacties.

Wat lastig dat Maud zo lastig is... lijkt me heel moeilijk hoor. Dat krabben ja daar zou ik ook van uit m'n slof schieten hoor! Ik kan je reactie dan ook helemaal begrijpen.
Sterkte ermee ...
pi_78341988
oeh, Chaha, fijn dat het beter gaat. Maar misschien ook nog wat restjes ziekheid dat ze zo driftig is?

Fijn dat het met Julia haar vingertje ook goed gaat.

Hier een kleine hoester.. Hij heeft ons vannacht allemaal wakker gehouden, soms wel 45 min en dan om de minuut ofzo een kuch. En hij wilde alleen maar "slapen, weg" en dan kreeg ik een duw. En hij sliep ook zo'n beetje. Wij niet dus.. halverwege de nacht is manlief op de bank beland, Chris naast mij en toen ging het iets beter (grotere kamer, minder droge lucht?). En nu hoest hij weer continu. Hij ligt weer in ons bed, omdat hij zijn lunch in zijn eigen bedje gehoest/gespuugd heeft.
Vanavond maar weer zo'n anti-hoest zetpil proberen. Dit is echt niet zo goed voor ieders humeur..

Maar gelukkig wel gezellig appelflappen gebakken vanochtend. Dat was een goed idee

[ Bericht 5% gewijzigd door Deepfreeze op 23-02-2010 13:51:22 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 14:39:23 #271
144006 chacama
Ondernemend!
pi_78344195
Ja, hier zijn ze gister ook super gelukt!

Beterschap met je hoestertje. Is inderdaad niet fijn als ze zichzelf en jou daarbij wakker houden.

Zou goed kunnen dat het ziekzijn d'r nog dwars zit. Of we zijn weer in een volgende fase beland en kan ze straks opeens tellen, alle kleuren herkennen en d'r zus niet meer klieren...
pi_78347907
Chaca, zul je net zien dat alles dan tegelijk komt, zo'n sprong, ziekte (toeval?)..
Alleen die laatste weet ik niet of dat ooit over gaat bij zusjes.

Chris slaapt
Na een uur hoesten toch uiteindelijk in slaap gevallen en nu al anderhalf uur bijna geen hoestjes meer. Krijgt hij gelukkig nog wat slaap.
En we hebben gisteren weer een stukje kies gespot. Nr7, en nog niks van gemerkt. Nu nog eentje en dan zijn we compleet.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 16:27:40 #273
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78348579
Hé, d'n Damian is hier gearriveerd! Leuk en welkom!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_78351748
Damian is hier al een jaar Moonah. ;-) Of heb je het over een andere Damian?

Pf lastig chacama als ze zo stout is. Damian heeft dat ook altijd nog een paar dagen als hij ziek geweest is. Je weet het maar het blijft toch lastig.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 18:22:05 #275
11682 Moonah
Jolie femme
pi_78353178
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 17:47 schreef appelsap het volgende:
Damian is hier al een jaar Moonah. ;-) Of heb je het over een andere Damian?
Oooh, wat genant. Nee, ik had het over jouw Damian. En nu ik erover nadenk weet ik dat ook heel goed (als in, ik kan me wel weer wat herinneren wat je hebt verteld...). Sorry Appelsapje, echt sorry. Af en toe ben ik in de war, en hou ik het allemaal niet meer bij. Wijt het maar aan mijn leeftijd. zei de chaoot.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')