abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77541739
Het peutertopic (2 tot 4 jaar) deel 44 (laatste reacties)

De peuters:

17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria

Er zijn zoveel posts geplaatst vandaag dat jullie maar ff terug moeten lezen (of er moet iemand zin hebben alles te quoten, ik heb ff geen tijd sorry...)

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 04-02-2010 09:44:17 ]
pi_77542074
Ah nog een mama met een terror-peutertje Join the club zou ik zeggen
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:12:49 #3
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77542145
hahaha, terror peuter.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 10:15:02 #4
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77542207
Hier hebben we vorige week samen het eerste gesprek gehad bij de kindertherapeut. Zij gaat nu een slaapbehandelplan opstellen en de elfde moeten wij samen weer terug om het te bespreken. Daarna gaan we stap voor stap proberen om haar alleen in ons bed te krijgen om te slapen en zo een beetje in te spelen op haar dapper gevoel en stoer zijn. Het zal heel langzaam gaan maar ze heeft een soort verlatingsangst overgehouden aan haar periode in het ziekenhuis en een leuke bijzaak is dat ze as donderdag weer terugmoet naar dezelfde arts.

We krijgen een dagboekje en daarin gaan we precies beschrijven hoe de avonden gaan en na 2 maanden gaan we een EMB (EBM) therapie met K erbij doen. Dat is haar het verhaal vanaf het ziekzijn en de laatste kuren na de operatie laten vertellen door een kindertherapeute terwijl ze ondertussen afgeleid wordt met vingerpopjes. Hoe het werkt is niet helemaal duidelijk maar dat het werkt is wel bewezen. Dan linken de hersens het nare verhaal met leuke popjes en zodoende krijgt het nare een plekje in haar hoofd. De therapeute zij nav ons verhaal dat het voor een volwassene al lastig te volgen was en dat het voor een tweejarige dan helemaal niet te behappen is. Begon met een IHOB opname, hormooninfuus voor de stolling, amandelen er operatief uitgesneden en dichtgebrand, hart op hol, drie dagen hartbewaking, naar huis en nog steeds alles ontstoken, weer terug, weer abkuren en pas na een maand weer echt wat kunnen eten. Uiteindelijk is ze 8 maanden aan het kwakkelen geweest en nu zit ze ook alweer vanaf november aan de kuren omdat ze snot/snipverkouden blijft en haar holtes constant ontsteken terwijl alle amandelen verwijderd zijn. Dus donderdag weer terug jottem.
pi_77542484
Books dat is ook heel wat voor een kleintje he! Hopelijk werkt de methode goed! Succes in elk geval
pi_77543327
Books dat is inderdaad voor een volwassene al bijna niet te behappen, laat staan voor zo'n klein grietje Hopelijk werkt het poppenspel goed!
pi_77545254
Heftig Books! Hopelijk gaat het goed helpen! Succes

Mirte heeft zitten plakken, ik had van behangplaksel een beetje lijm gehad. Maar wat is dat toch met kinders die dat dan ook menen te moeten proeven... Kan dat kwaad met behangplaksel?
We hadden op de psz glutofix, dat is er natuurlijk speciaal voor gemaakt, althans dat is bedoeld als kinderlijm, maar behangplaksel... weet het niet zo goed.
Het is vast niet giftig, want er staan niet van dat soort waarschuwingen op de verpakking, maar toch...
Iemand die hier antwoord op weet?
Fake it till you make it...
pi_77545941
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 10:10 schreef Stiemie het volgende:
Ah nog een mama met een terror-peutertje Join the club zou ik zeggen
mag ik mijn 2 meiden ook aanmelden

books sterkte en succes. hopelijk werkt het snel.

nijna anders even informeren bij de huisarts. ik zou het ook niet weten hoor.
mama van 3 kids!
pi_77546452
Books wat een weg zijn jullie moeten gaan met je kleine meisje. Ik duim dat de komende weg beter begaanbaar wordt en dat ze uiteindelijk van d'r angsten af is.

Nijna, denk het niet, maar bij twijfel gewoon even bellen...

Terror.... hihi vanochtend nog
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:37:53 #10
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77546715
books... ppfff heavy hoor!! Hopen dat het gaat lukken

oh ja mag mijn dochterjte nog in het lijstj....
Caithlynn , dochter van MissCMS
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:12:51 #11
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77547994
Een bijna naamgenootje. Mijn K heet Kaithlynn van 7 november 2006.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:41:07 #12
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_77549063
die van mij is van 30 april 2007..... klein koniginnetje...
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:49:35 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77549324
books, heel veel sterkte!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77549571
Books, wat een lang traject, maar ook wel logisch met alles wat er met het meissie gebeurd is.. Hopelijk werkt dit goed!

Nijna, behanglijm is onschuldig spul
http://mens-en-gezondheid(...)ng-bij-kinderen.html

Nog even mijn vraag uit het vorige topic herhalen
quote:
Weet iemand hier wanneer kinderen groeipijn kunnen krijgen?
Chris huilde vannacht een paar keer, maar was snel weer in slaap. Zonet gaf hij aan dat zijn benen pijn deden. Hij loopt nu met 2 pleisters op zijn benen(durfde hij steeds niet, dus oefenen kon geen kwaad), maar vraag me af met dat huilen vannacht of het al groeipijn zou kunnen zijn..
Hij loopt/rent/springt verder normaal, dus niks geks verder..
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:57:28 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77554507
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_77555599
tnx
Daar hebben ze het over 3 jaar. En zo erg lijken de pijnklachten ook niet..
Vannacht 1 keer een knuffel moeten brengen, en nog 3a4 keer een paar brullen totdat hij stil was..
Maar hij groeit wel lekker. Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
pi_77558145
DF, dank voor de link, ik kon het niet vinden .
Ik heb ook de indruk dat Mirte ineens weer de lengte in gaat. Groeipijn heb ik geen idee van, kan het van mezelf nog wel herinneren, maar toen was ik al ouder volgens mij...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:41:53 #18
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_77558560
DF volgens mij heeft B van Rocka ook last van groeipijnen maar dan moet je haar even roepen:

ROCKA ROCKA ROCKA... en nu maar afwachten of ze het gehoord heeft.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 18:00:39 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77559198
Ze staat erbij MissCMS!
pi_77561445
Fons had het ook erg op die leeftijd, DF. Zijn beentje masseren hielp hier wel.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:22:40 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77562532
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef Deepfreeze het volgende:
Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
Is hij dan al zó veel gegroeid?
Maar de broeken van Thies zullen hem vast goed staan.
Wel erg sneu, groeipijnen. Ik heb dat vroeger ook veel gehad, zo'n rotgevoel, doet ook écht pijn.

Books, die K van jou zeg, arm grietje. Ik hoop van harte dat ze baat heeft bij die therapie.

Mijn menneke zit onder de waterpokken. Op aanraden van Chacama Calendulaspul gekocht. Maar ik mag er niet aankomen, niet eens kijken. Hij is wel echt ziekepiek. Niet eten, koorts, op de bank hangen, veel slapen. Wel grappig, zo ziek als hij was, hij wilde vanochtend wél gaan spelen bij zijn vriendje.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77562693
Hey, Books, ik zie nu pas dat jij Mibos bent / was! Alweer een nieuwe naam
Sterkte met je meiske... wat een gedoe zeg met die amandelen en dan nóg niet beter... wat ontzettend zielig zeg!
Ik ben benieuwd of het werkt met die vingerpoppetjes, het klinkt veelbelovend. Sterkte ermee...
pi_77562858
Oh, groeipijnen... misschien heeft Julia daar ook wel last van! Ze klaagt zó vaak over pijn, hier, daar, in haar voetjes soms een hele dag, zoiets. Daar heb ik bij de andere meiden meestal niet veel van gemerkt, alleen bij Noa dat ze een paar dagen last had van haar been bijv. - zonder aanwijsbare oorzaak. Volgens haar was het dan spierpijn ... wel schattig.

Terrorpeutertje Julia (leuke benaming haha) was vanmiddag en vanavond na een lang middagslaapje best wel weer te genieten, en had maar een paar keer last van driftbuien. Het gaat vooruit ik kan weer van haar genieten zo tussendoor! Bij het naar bed gaan twee boekjes gelezen, en natuurlijk weer een driftbuitje toen ze niet nóg meer boekjes mocht (tja, ik blijf niet bezig, zeker niet met twee ruzieënde grote zussen op de achtergrond) maar ze was best snel weer lief. Het lijkt weer wat beter te gaan... dus misschien had het ook wel een beetje te maken met het niet lekker en moe zijn. Dat is ook wel weer logisch...

Iedereen met lastige peuters: sterkte!
pi_77573300
Na al het "geklaag" wil ik ook even iets fijns komen melden. Het was vandaag zo'n fijne dag met Linde Mijn vriend en ik hebben afgesproken dat we het negatieve gedrag meer gaan negeren en het positieve meer gaan belonen en het lijkt gewoon al wat te helpen

Tijdens het eten had ze wel even een driftbui en toen we die negeerden en gewoon gingen eten werd ze echt alleen maar bozer en bozer. Uiteindelijk besloot ze toch maar te komen eten en wat er nou precies aan de hand was, weten we nog niet Ze begon een vaag verhaal dat varieerde van "vanmorgen was ik heel ziek en moest ik naar de dokter" tot "ik moest huilen omdat mijn muis geboren werd" Nou ja er zal vast iets van peuterlogica inzitten

Voordat ze naar bed ging, kwam ze nog even terug naar binnen omdat ze 'nog wat tegen mama zeggen' moest. En toen kreeg ik een kusje en zei ze "mama ik vin jou lief! Was leuk vandaag en ik was goed luisteren he?" en daarna een lekkere knuffel Nou dan kan je me wegdragen hoor
pi_77580701
Mirte kwam gisteren tot de ontdekking dat ze ook kan slaan... . Loopt naar Iris toe *mep*.
Het maakte geloof ik wel indruk dat Iris gelijk een keel opzette . Ze moest sorry zeggen en een kusje geven, dat deed ze toch maar.
pi_77580746
Ah, wat schattig Stiemie...

Nijna, hier wordt ook regelmatig geslagen (of geschopt of geknepen of geduwd of haren getrokken ) en dan zeggen ze gelukkig meestal wel gelijk sorry... maar ze moeten ook wel even in de bijkeuken zitten als ze dat gedaan hebben. Even uit het spel weg.
pi_77581120
Ah Stiemie, fijn dat het zoveel beter ging.. Hier moet ik soms ook echt een knop omzetten van negatief naar positief belonen. Maar het helpt hier ook altijd.

Moonah, de broeken zitten goed. Ik had de elastiekjes al wat losser gedaan, want die stonden wel erg klein. Maar met kind erin bleek dat de elastiekjes ook wel weer strakker konden. Mannen met smalle billen

Gisteren en vannacht niks meer gehoord over pijn. Ook geen huilen gehoord vannacht. Misschien toch iets anders, of gewoon nog een milde variant.
  woensdag 3 februari 2010 @ 11:54:40 #28
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77585234
Books, sterkte met K.

Hier met Mahre maar weer eens naar de dokter geweest. Ze had Ventolin gekregen die we voor het slapen gaan moeten geven, maar ze heeft af en toe zulke heftige hoestbuien. Minuten lang aan het hoesten en het is nu al een paar keer voorgekomen dat ze uiteindelijk ervan moet overgeven. Zo ook gisteravond: 8 uur naar bed en om 10 uur een gehoest door de babyfoon en wat later begint ze ineens heel hard te huilen en te roepen, had ze zichzelf onder gespuugd. Boel schoongemaakt, peuter onder de douche en haar in ons bed gelegd, maar dat was ook geen pretje: ze hield nu ook ons wakker van haar gehoest. Rond 2 uur was het weer zo heftig dat ze moest spugen. Gelukkig een handdoek in de buurt.
Vanochtend gelijk maar weer gebeld voor de dokter, was er gelukkig 1 uitgevallen en kon snel terecht. Ventolin nu uitbreiden naar 4 tot 6x per dag en ze heeft nu ook een neusspray gekregen.
En over een week weer terug komen om te zien hoe het gaat (behalve als het slapen moeizaam gaat, dan eerder terugkomen).
Ze is nu op het dagverblijf en ik hoop maar dat het goed gaat, ze was heel bleek vanwege slaaptekort...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:03:16 #29
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77585506
ach gos....dat vind ik zo sneu van die bleke vermoeide snoetjes.
Hopelijk is deze dosis beter voor haar!
Sterkte!
pi_77585628
Ach, Mahre alweer/nog steeds raak.. Hopelijk helpt de extra ventolin tegen dat hoesten.
Nog maar een portie beterschap jullie kant op!!
pi_77590024
Mahre, beterschap meid! Hopelijk helpt de extra ventolin, spugen van het heftige hoesten is naar
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:47:57 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77605981
Ik vind Linde leuk! Wat een heerlijke smoeskont .
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:34:18 #33
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77608066
Linde, jij lekkere knuffelkont!

Groeipijn kan. Hier ook. dacht eerst dat ze last van d'r exceem had, maar ze wees echt naar d'r kuiten en bovenbenen. En ik moest wrijven....

Mahre, meisje toch voor jou. En dat je maar heel snel beter gaat worden. Moeten jullie nog naar een KNO of kinderarts?

Suzanna, wat leuk om weer wat van je te lezen

Thies, mama kan de kriebels weghalen..... voor je waterpokkies!

Mirte, hoop dat je genoeg geschrokken bent.... slaan mag toch niet

Hier ook lekker genoten van Maud. En dezelfde taktiek aan het toepassen als bij Stiemie. We hebben vanochtend samen de strijk gedaan en ondertussen watergevecht gehouden. Zij met haar kleine strijkijzer (met spuitfunctie) en ik met de grote strijkbout. En daarna gedweild Ik merk vooral dat als het op haar tempo gaat, dat het gezellig en leuk is, maar zodra we van haar 'tijdlijn' afwijken, gaat het mis. Dan komen de driftbuien en huilbuien.
pi_77608356
Ah Mahre nog steeds niet opgeknapt Beterschap meissie!

En Chris gewoon geen last meer gehad! Hopelijk slaapt ie vannacht weer zo goed!

En Chaca dat klinkt leuk zo'n watergevecht! Hadden we hier laatst ook. Ik dacht dat het handig was om Linde haar badje op het aanrecht te zetten en Linde dacht dat ze met de maatbeker net zo water uit haar badje kon scheppen als wanneer dat in de douchecabine staat Flatsh zo vol over me heen...

Het werkt gewoon echt dat negeren en juist belonen Ik probeer haar overdag ook meer bij alles te betrekken (was in de machine doen en daarna mag zij op het knopje drukken om 'm aan te doen, aardappels in de pan doen etc) en dat vindt ze helemaal geweldig!

We gaan komend weekend naar Artis en toen we dat zeiden ging ze helemaal juichen. Dus ik vragen of ze wel wist wat dat was. "Ja dat is heeeeel veer weg in Amsterdam en daar wonen pinquins en krokodillen" Kleine slimpie van me
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:31:52 #35
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77610774
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:34 schreef chacama het volgende:
Mahre, meisje toch voor jou. En dat je maar heel snel beter gaat worden. Moeten jullie nog naar een KNO of kinderarts?
Dat staat voorlopig niet op de planning. (maar als ze niet gauw opknapt worden we misschien wel doorverwezen.)
pi_77610942
Och, wat sneu toch voor Mahre.

Stiemie, fijn dat de 'nieuwe aanpak' werkt!

Leuk hoor Chaca, samen huishouden. :0

Met Thies ging het vandaag goed, gisteren was hij echt zieligziek. De jeuk lijkt vooralsnog erg mee te vallen. (aiaiaiai, wet van Fok... ).
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:43:20 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77611363
Kijk uit wat je zegt Moonah! Sterkte, sneu hoor... zo zieligjes.

Stiemie! Dat water! Wel fijn dat de nieuwe aanpak werkt.
Ik stond vanavond in de keuken en hoorde 'mijn mama' en toen pakte hij me heel lief om mijn been beet en legde zijn hoofd er tegenaan. Even knuffelen. Ik smolt!
En ik hoorde idd ook een 'Sasha g'ote jongen?' En toen ik mijn jas aan deed was ik een g'ote vent!
Zo'n draakje soms, maar oh zo lief!

Tazz, hoe is het gegaan? Werkt het? Ik las nl ook ergens dat ventolin alleen voor benauwdheid is en niet per se helpt tegen hoesten.
pi_77619778
Eigenlijk zijn ze ook gewoon hardstikke lief die peuterpubers . Mirte heeft gisteren zo goed geholpen met de aardappels en groenten in de pan doen . En als je haar dan in bed legt en ze zegt: welterusten lieve mama, dan ben ik verkocht hoor

Moonah, hopelijk blijft die jeuk meevallen! En knapt Thies gauw weer op!
pi_77624347
sasha

Moonah hopelijk is het vandaag nog beter!

Stiemie, Dat meehelpen scheelt ook. Ben je toch weer een poosje verder met positieve dingen..

Hier een vrolijk jochie vandaag. Ook op de kruipgroep een stuk vrijer dan anders. En dat zeiden ze gister op het KDV ook al.. Heerlijk
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:29:21 #40
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77642665
Het slapen is gisteravond goed gegaan, gelukkig maar. Nu nog een goede nacht en ze kan morgen weer lekker los gaan op het KDV. Ze hoest nog wel, maar niet minutenlang meer...
  vrijdag 5 februari 2010 @ 07:02:38 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_77657268
Ruben heeft vannacht zijn hele bed ondergespuugd

Maar hij lijkt zich nu wel weer ok te voelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:35:28 #42
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77657915
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 07:02 schreef Troel het volgende:

Dat heeft Pien ook een paar keer gehad, vorige week.
Beterschap !
pi_77658153
De buikgriep Troel? Of gewoon zomaar?

Fijn Tazz, dat het lijkt te helpen!

Mijn jochie heeft net onze Brinta opgegeten.. Meestal eten we Brinta samen uit 1 kom, maar vandaag net 1 hap kunnen eten. En daarna nog een paar flink happen banaan..
Groeispurtjes
  vrijdag 5 februari 2010 @ 10:27:04 #44
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77660758
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 07:02 schreef Troel het volgende:

Fijn is dat dan... als het hier gebeurt dan begint Mahre altijd heel hard te huilen...
Zo zielig....
  vrijdag 5 februari 2010 @ 12:25:57 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77664925
Hoe heeft ze geslapen?

troel, vervelend is dat altijd. voor Ruben en voor jou ook, want dat nachtelijke gedoe vind ik altijd verschrikkelijk.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:35:05 #46
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77667177
Mijn meisjes zijn weer thuis
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:09:34 #47
83128 Sandertje21
Ben er even niet.
pi_77670951
Edit: onder de verkeerde naam gepost.
.
..
...
....
pi_77670983
Het ziekzijn heerst geloof ik weer!
Beterschap allemaal.

En al die niet luisterende peutertjes! Zo vervelend.
Goed om te lezen dat het bij Linde al wat beter gaat.
Damian is de laatste tijd juist heel erg lief en gezellig. Alleen af en toe een ochtendhumeur.

KP wat fijn, knuffel ze maar plat!
Hebben de meiden het leuk gehad?

Damian heeft geloof ik ook wel eens last van groeipijn, dus volgens mij kan dat heel goed.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:29:00 #49
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77671772
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 15:10 schreef appelsap het volgende:

KP wat fijn, knuffel ze maar plat!
Hebben de meiden het leuk gehad?
Ze hebben het heerlijk gehad.
Nu weer gezellig aan de appelsap met mijn kleine grote dames!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:44:44 #50
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77682731
Heerlijk dat ze weer thuis zijn en dat ze het zo leuk gehad hebben..

Ochtendhumeur.... check! Heeft ze van d'r oma
  vrijdag 5 februari 2010 @ 21:19:15 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_77684365
Ruben is nog steeds niet helemaal lekker, maar hij heeft niet echt meer kuren gehad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Milf zaterdag 6 februari 2010 @ 00:04:56 #52
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77690280
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 22:43 schreef Brighteyes het volgende:

Ik stond vanavond in de keuken en hoorde 'mijn mama' en toen pakte hij me heel lief om mijn been beet en legde zijn hoofd er tegenaan. Even knuffelen. Ik smolt!
En ik hoorde idd ook een 'Sasha g'ote jongen?' En toen ik mijn jas aan deed was ik een g'ote vent!
Zo'n draakje soms, maar oh zo lief!
Lief he? Dana doet dat ook, maar zegt ook tegen mijn vriendin: " Mijn Maaike!" of "Mijn tante Etse!"
Der " mamma heeft tietuh" periode is over. Het is nu " mamma heeft bosten" En bedankt schatje. En de uitspreken op deze leeftijd, ge-wel-dig .

Het viel mij vanavond op na een avondje met een vriendin naar dansen te zijn geweest, dat Dana nooit ziek is. Ze is wel eens verkouden, maar ze is maar 1 keer ziek geweest. Ik ben benieuwd of we het dubbel zo dwars op de kleuterschool gaan terug krijgen..... of het is nu dat ik met de goden speel

Ik ben veel met Dana aan het knutselen en dergelijke. Hierbij gaan we ook plakken uiteraard maar wat een drama met lijmen zeg! Het lijmpotje van de HEMA ( potje + deksel en kwast) heb ik linea recta in de prullenbak gedeponeerd. Wat een rommel zeg. Een lijmpen, die hebben we ook maar wat we nu hebben ben ik ook niet kapot van. Het plakt gewoon niet. Ook niet na drie dagen drogen. Iemand tips? Behalve het behanglijm dan.... om daar nu elke keer lijm mee te maken haha.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_77702118
Toch plakt het wel goed, dat behanglijm... Je kan ook een grote afsluitbare bak met behanglijm maken en daar steeds wat uitscheppen...
(en dan niet teveel poeder ineens bij het water gooien, want dan heb je echt beton .
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:01:32 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77713933
Ik word momenteel een beetje gek van het continuee gebabbel. De HELE dag dezelfde verhalen (over Cars uiteraard). Echt. Het is hoog tijd dat ik eindelijk eens een baan ga vinden want ik vlieg tegen de muren op met alleen maar het geneuzel van Ridder Chocopasta Bliksem McQueen. (Zijn nieuwe naam). En opruimen ho maar. En als ik zeg dat ik niet zijn werkster ben roept ie dramatisch " Maaw, je bent toch mijn..MOEDER " (Als in: dat is toch zeker hetzelfde). En het "waarom" heeft ook zijn intrede gedaan .
  Milf zaterdag 6 februari 2010 @ 21:23:16 #55
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_77714644
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 14:18 schreef Nijna het volgende:
Toch plakt het wel goed, dat behanglijm... Je kan ook een grote afsluitbare bak met behanglijm maken en daar steeds wat uitscheppen...
(en dan niet teveel poeder ineens bij het water gooien, want dan heb je echt beton .
Wanneer het afgesloten is, dan wordt het niet zo snel hard? Dan moet ik maar eens een bak met behanglijm maken. Dank voor de tip!
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:01 schreef Vivi het volgende:
Ik word momenteel een beetje gek van het continuee gebabbel. De HELE dag dezelfde verhalen (over Cars uiteraard). Echt. Het is hoog tijd dat ik eindelijk eens een baan ga vinden want ik vlieg tegen de muren op met alleen maar het geneuzel van Ridder Chocopasta Bliksem McQueen. (Zijn nieuwe naam). En opruimen ho maar. En als ik zeg dat ik niet zijn werkster ben roept ie dramatisch " Maaw, je bent toch mijn..MOEDER " (Als in: dat is toch zeker hetzelfde). En het "waarom" heeft ook zijn intrede gedaan .

Herkenbaar dat gebabbel.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:26:51 #56
108648 cattie
lieve moeder
pi_77714760
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 21:01 schreef Vivi het volgende:
Waarom?
Ja maar, waarom dan?

Sterkte.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:28:20 #57
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77714807
Ridder Chocopasta Bliksem McQueen . Sorry Vief .

Ik zeg; aanpakken. Voor je het weet denkt ie dat sokken uit zichzelf naar de wasmand lopen .

Iemand nog tips om een kind van de eettafel af te houden? Vermanend toespreken en eraf halen werkt nog geen minuut voor ze er weer bovenop staat .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:36:58 #58
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_77715065
Schrikdraad?
pi_77715113
Vivi ik moest wel lachen om Ridder Chocopasta Bliksem McQueen Waarom? Waarom nou? Waarom dan? Gelukkig snapt ze na de zoveelste waarom vaak wel dat ze te ver gaat end an zegt ze zelf al: waarom bananen krom he mama? Sterkte Vivi!

Volhouden K_i_m. Hier werkt het als je haar 23.453x zonder iets te zeggen weer op de grond zou zetten. In ieder geval vooral geen aandacht aan schenken is hier het wondermiddel.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:43:02 #60
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_77715258
Oh, nou, dan ben ik er vast al wel bijna . Ik word gewoon straal genegeerd. Ze kijkt alleen op als ik met het pak koekies rammel of met een verpakking knisper, dus technisch is er met haar oren niks mis .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_77715405
Vivi, waarom... . Hier gelukkig nog niet, al hoorde ik het per ongeluk langskomen laatst...

Nikky, in een afgesloten bak wordt het niet zo snel hard. Ik heb van de week in een klein olvarit potje wat plaksel gemaakt met behangplaksel (en er 3 keer de helft uitgeschept omdat ik er teveel poeder in had gedaan), maar dat is nog prima te gebruiken.
Geen klonten of vellen ofzo. Op de psz maakten we het ook in een grote afgesloten emmer, dat was dan wel van dat glutofix, maar het idee is volgens mij gewoon hetzelfde.

K_i_m, geen anti-klimgeit-tips hier... Die oren doen het hier soms ook wonderbaarlijk ineens wel als er iets te snoepen valt, maar op andere momenten lijken ze echt stuk...

Ik ga even kijken of mn peuter inmiddels in slaap is gevallen met haar mandje speelgoed fruit in haar hand...
Het moest en het zou mee naar bed, maar eens even zien of het eruit te vissen is zonder haar wakker te maken.
Met een beetje geluk kan ik de hele fruitschaal stuk voor stuk uit het bed plukken .
pi_77716204
handig, kun je je kind nog weer achter het behang vandaan halen als je je bedenkt
  zaterdag 6 februari 2010 @ 22:42:21 #63
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77717007
Vief, niet de meest fijne fase "waarom". Bij Fleur eindigde ik meestal met de tegenvraag -als ik alle mogelijkheden had gehad - Waarom denk je zelf.... 'weet ik niet'.....nou, mama ook niet!

Kim, stoelen weghalen..... dat is even de enige optie die ik zie. Maar of dat gaat bij jou weet ik niet.

kindjes die vanalles mee nemen naar bed. Behalve als het geluid maakt. Is zo onhandig om (in ons geval) Ernie bij de dokter onder je kind vandaan te halen zonder dat je hoort : <insert ernie-stem> ik heb een wondje aan mijn voet, kun jij even kijken.....
pi_77717039
Chaca wij hebben de "brrr ik heb het een beetje koud. Kan jij de rrrrrrrrits van mijn jas dichtdoen?"-versie. Die is ook erg leuk om 's avonds op te ruimen ja
pi_77717597
Unser Ernie sprecht Deutsch, das ist nog viel erger....
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:15:20 #66
108648 cattie
lieve moeder
pi_77717945
Een Duitse Ernie!

Ive mag wel dingen meenemen, maar die moet hij op de rand van zijn bed leggen. In bed zijn alleen zijn 2 slaapknuffels.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:53:24 #67
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_77719134
Mijn dochter slaapt met een kegel van Ernie, stevig onder haar arm geklemd
Onder haar andere arm steekt Dora
Voor haar verjaardag vraag ik maar aan iemand een knuffel van Ernie..tis zo`n sneu gezicht zo`n kegel

En hier is nu alles de hele dag 'mij!'
Geeft leuke situaties als oudste broer opdreunt 'maart, april' en die kleine brult er MIJ! achteraan
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_77723525
Ahh klein taartje met haar kegel Hmm als je de rest va het verhaal niet kent staat het wel erg vreemd zo

Hier probeer ik het mee naar bed gebeuren ook een beetje te ontmoedigen. Anders ligt er binnen een mum van tijd zoveel in dat ze er zelf niet meer bij past... Dus nu gaat Riesje, Beestje, grote flip en kleine flip mee en de rest moet in het poppenbedje naast haar bed.

Moonah ben je Thies tweetalig aan het opvoeden?
  zondag 7 februari 2010 @ 13:00:57 #69
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77727159
Ah, zo lekker als een peuter uitslaapt. kwart voor 10, heerlijk. Weer wat anders dan in het weekend om 7:00 uur beneden te zitten...

En hier een hele lading knuffels in bed, sinds kort een plastis/rubberen ezel erbij... Maar gelukkig geeneen die lawaai maakt..
  zondag 7 februari 2010 @ 13:29:53 #70
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77727925
In bed ligt weinig, een meisje en een knuffel.
De rest wordt onder groot ceremonie op de boekenplank gelegd.
  zondag 7 februari 2010 @ 13:30:44 #71
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77727943
quote:
Op zondag 7 februari 2010 13:00 schreef Tazz het volgende:
Ah, zo lekker als een peuter uitslaapt. kwart voor 10, heerlijk. Weer wat anders dan in het weekend om 7:00 uur beneden te zitten...

En hier een hele lading knuffels in bed, sinds kort een plastis/rubberen ezel erbij... Maar gelukkig geeneen die lawaai maakt..
kwart voor 10 ?
Ik zou me, geloof ik, kapot schrikken.
pi_77739110
Ach ze doet het wel vaker KP, en het was gisteren een drukke dag en wat later in bed.
Maar toen ze kleiner was vond ik het ook wel eng en keek ik wel af en toe hoor!
pi_77760773
Kwart voor 10 zou hier een wonder zijn.. Ik lig me na 8 uur wel zorgen te maken. Dat gebeurd al zelden. Gelukkig ook niet vaak voor 7 uur

Hier weer een hoestertje.. Vannacht minstens elke 2 uur wakker geworden. Chris wil alleen maar slapen, maar wij liggen wel wakker. Hij wil geen drinken, hij draait zich gewoon om als we iets vragen. Blijkbaar heeft hij er ook geen last van. Nu is hij lekker op het KDV aan het spelen gelukkig.

Hier ook een paar knuffels in bed. Maar gisteren alle 4 in de was gedaan, en nam hij zonder mopperen 3 andere mee. Gelukkig niet echt gehecht aan 1 knuffel. Hij mag overdag weleens een auto meenemen naar bed, maar 's avonds liever niet.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:03:52 #74
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77767383
Hier wel echt de blauwe muis voor Pien en zo heeft Floor een eend.
Daar slapen ze echt niet zonder. De reserve liggen in de kast verstopt.

Vanochtend peutertoestand, dit keer een hilarische!
Komtie...

Meiden komen uit bed en zeggen dat ze moeten plassen. Dus de hele handel uit/af en de dames op een potje. Plas in het potje en toen mikte 1 het potje dus leeg in bad. Dat werd een wedstrijd...
Als idioten plassen (ook echt ieder 6x ofzo) en dan leeggooien in bad.
Alleen drukte Floor te hard en ging ze ook poepen...en ja dat werd ook onder grote hilariteit in bad gesodemieterd.
pi_77767585
KP, die twee van jou blijven leuk
Alleen vond mams het opruimen ook nog leuk?
  maandag 8 februari 2010 @ 14:16:32 #76
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77767863
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
KP, die twee van jou blijven leuk
Alleen vond mams het opruimen ook nog leuk?
Poep opruimen is mijn hobby...
pi_77769646
Sorry,
Maar 2 van die meisjes die samen kattekwaad uithalen lijkt me nog een hele uitdaging..
pi_77771151
KP, wat een grappig gezicht moet dat zijn geweest... .
pi_77772447
Wat een toestanden KP!

Even een vraagje waar iemand hier vast het antwoord wel op weet.
Wij zijn voor Damian een basisschool aan het zoeken, maar ik meen me te herinneren dat er ook een website was waar je kon zien hoe de verschillende scholen scoren! Ik bedoel niet die van de onderwijsinspectie maar een andere. Iemand die het wel weet?
  maandag 8 februari 2010 @ 16:51:09 #80
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_77773633
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_77773913
Die bedoel ik dus niet Davinia, daar had ik namelijk al gekeken!
Ik ben al aan het googlen maar ik kan het niet vinden, dus misschien bestaat die website wel alleen in mijn gedachte.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:38:42 #82
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77778061
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:41 schreef Books het volgende:
DF volgens mij heeft B van Rocka ook last van groeipijnen maar dan moet je haar even roepen:

ROCKA ROCKA ROCKA... en nu maar afwachten of ze het gehoord heeft.
oeps, ik zag net pas dat het peutertopic vol was
*gaat teruglezen*
I'm so glamourous I piss glitter!
  maandag 8 februari 2010 @ 18:43:45 #83
190853 RockabeIIa
pi_77778271
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:23 schreef Deepfreeze het volgende:
tnx
Daar hebben ze het over 3 jaar. En zo erg lijken de pijnklachten ook niet..
Vannacht 1 keer een knuffel moeten brengen, en nog 3a4 keer een paar brullen totdat hij stil was..
Maar hij groeit wel lekker. Zijn nieuwe broek moest 2 weken geleden nog een 2cm omgeslagen worden, en kan nu zo aan (die van jou moonah)
Hier dito, in 1 a 2 week tijd kan hij bepaalde lange broeken echt niet meer aan. Ik herken groeipijn al van kleins af aan bij B omdat ik het zelf ook erg gehad heb, en bij een van mijn jongere broers heb ik het ook gezien (en onthouden, het was altijd zo zielig).
Meestal begint het na een paar uur diepe slaap (rond 12 a 1 uur 's nachts dus) en dan is B helemaal overstuur van de pijn. Soms helpt het om hem de trap af te laten lopen en een beetje rond te laten scharrelen beneden. Hij loopt dan echt met heel stijve benen en trekt ze telkens op. En soms, als hij het echt uitgilt, dan is het gelijk de beurt aan een zetpil. Dat werkt vrij vlot gelukkig.
pi_77786017
Jemig B. heeft het dan wel heftig, wat zielig zeg! Gelukkig werken zetpillen wel goed.

Ik was even aan het bijlezen en zag geloof ik een lijmvraag voorbij komen?
Qua lijm gebruiken wij tesa juniorlijm. Dat is tot nu toe de beste lijm die ik heb kunnen vinden.
Behangplaksel vind ik zelf zo vies, dus dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 08-02-2010 22:12:46 ]
  maandag 8 februari 2010 @ 22:11:05 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77788301
Ach gosh, wat naar voor B zeg...
pi_77796843
Hoi, mijn peuter heeft vandaag een fiets gekregen. En ze vond de slinger mooi!!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77798924
Tico, is Jennifer ook alweer 2? Gefeliciteerd met je peutertje

Rocka, wat heeft B die groeipijn dan heftig zeg. Gelukkig helpt rondscharrelen/paracetamol wat.
Als het hier groeipijn is, dan wel veel milder. Met een paar brullen is het wel weer stil. Maar groeien doet hij wel. Sinds kerst 3 cm en een hele kilo erbij gegeten
pi_77798953
http://www.zappelin.nl/jarigen/11141

Hier dan ook nog even!!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_77799711
Wat leuk Tico! Gefeliciteerd met je meisje.
pi_77801981
Tico gefeliciteerd met je grote kleine meisje!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:39:46 #91
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77803613
Tico welkom! En gefeliciteerd met je grote meid!

Brent, wat lijkt me dat pijnlijk zeg. Sterkte met al die groeipijn-periodes.

Maud is gisteren d'r slaapschaap verloren. Ik heb de route nog 3x nagefietst, maar we kunnen hem echt niet meer vinden. Gelukkig ging ze gisteren wel lief slapen... maar ergens hoop ik toch dat 'Sjaap' nog tevoorschijn komt.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:10:24 #92
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77807196
sneu, zeg, chacama. Had je een reserve ??
pi_77807643
Ah wat zielig voor Maud. Is Sjaap nog ergens te koop?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:10:43 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77811778
Geen reserve. Was al op zoek, maar omdat het een happy horse is, is er moeilijk aan te komen. Had hem al hier in het dubbeltopic gezet en ook gemaild met een site voor dubbele, maar ook daar nog niets op gehoord...

Ik zal hem hier nog een keertje zetten, voor het geval dat er iemand toevallig nog zo eentje in de berg met knuffels heeft liggen...

pi_77813017
quote:
Die bedragen die er geboden worden
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:46:29 #97
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77813156
Woei! Is Jen alweer een peuter??
Van harte Tico, ook van Bumba en zijn toverstaf.

dinsdag 9 februari 2010 @ 16:48:40 #98
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77813235
Oh Chaca, wat naar.
Ik heb eens gedroomd dat Thies zijn Dikke Aap kwijt was. We vonden hem terug bij de waterzuivering.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:57:50 #99
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77813602
Daar was ik gisteren niet geweest, maar ik kan er voor de zekerheid wel langs gaan

dank voor de links, zal eens kijken..
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:22:42 #100
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77816591
En C is óók jarig!
Van harte lieve Icicle, met je Jongste.

dinsdag 9 februari 2010 @ 20:12:40 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77821103
Waarom is zo'n Happy Horse knuffel moeilijk te krijgen dan? Omdat de collectie snel verandert?

Hier verder een peuterpubertje die veranderd is (terugveranderd) naar een best vaak-meestal lief peutertje. Heerlijk. Weer de 'oude' Julia... voor niks gepaniekt. Ze was waarschijnlijk vervelend omdat ze niet zo lekker was...
Nu is ze nog steeds wel een stuk ondeugender dan 'vroegah' maar dat is juist leuk. Verder geen driftbuien meer (bijna niet) en het gaat allemaal een stuk makkelijker gelukkig. Één ding is wel vreemd: ze wil niet meer op de wc poepen en plassen maar het potje is ineens weer favoriet. Iets minder leuk vond ik dat ze mama wel even ging helpen en voordat ik het wist het potje zelf 'leegde' in het toilet. Nou ja, wordt de hele badkamer weer eens extra schoongemaakt ...
  woensdag 10 februari 2010 @ 07:27:23 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77834777
Goed nieuws, Suzanna.
En dat "zelluf doen"met die potjes ook heel herkenbaar.
Ik heb hier meestal 1 op de wc en de ander ernaast op het potje. Degene die dan op het potje heeft gezeten wil het legen in de wc, maar ja,....daar zit zus. Dus dan moet ze ff wachten....

Ooit wel eens een overstrekte (lees tante Sidonia) peuter onder de wc pot gezien ?
pi_77836233
Chaca, wat naar dat die knuffel kwijt is..
Hopelijk vind je nog een nieuwe sjaap

Icicle, ook nog gefeliciteerd met C

Suzanna, fijn dat Julia weer wat rustig is..
Misschien komt het nog wel eens terug, even mama uitproberen. Maar het blijven fases
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:32:15 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77836280
Fijn dat Julia weer een leive peuterpuber is!

Icicle gefeliciteerd!

Tot nu toe gaat het goed met de vervanger. Ik ga hem hier lokaal nog op het digitale prikbord zetten als gezocht. Maar ik ben al blij dat ze er geen scene van gemaakt heeft. En ze is ook weer veel liever. De driftbuien zijn er nog steeds, maar de gezellige momenten nemen weer de overhand.
pi_77863830
......

Heb weer even bijgelezen
Leuk om te lezen dat za allemaal het zelfde zijn met hun fratsen
Hier gaat alles goed! Jet is een leukerd Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
De ergste vind ik nog wel, dat weet ihik
BIj ons zijn allemaal nieuwe ontwikkelingen aan de gang een zwangerschap is het niet iig!

Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:15:06 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77864135
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef Beaker het volgende:
Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
Gheghe, eigenwijs klinkt dat he? Thies zegt ook vaak: "Ja hoor"of juist "nee hoor".
quote:
Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Ehm, fotootje van Jet?
pi_77864767
Hmm...ja het klinkt echt zo wijs

Foto heb je tegoed
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:35:30 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865203
Hooi allemaal! Ook hier zo druk dat ik het allemaal niet bij kan houden! Anna groeit ook als kool, en dan met name geestelijk. Echt een grote zus. Ik lach me meestal rot om haar. Mamaaaa, wat doe jij? Ik ben aan het koken Anna. mmmm okeeeee. Dat denk ik ook wel mamaaa. Mowwis kan nie koken hè mamaaaa? Nee Mowwis is een baby. Ja en Anna een meisje hè mamaaa? Oké?

En de Sidpnia, aka standje banaan is hier ook
heel erg bekend (neeee mama! Weg jij! Anna boos).

Kortom een echte peuter!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865583
Ha wat bekend allemaal. Hier ook regelmatig "Nee jij mag niet! en "Wegwezen jij!" Heel gezellig allemaal...

Maar ook vanmiddag na het inslapen van onze kat: "mama jij gedrietig? Ikke kusje geven "
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:45:21 #110
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865703
Ahhh Stiemie. dat is lief.

En gaat het een beetje met jullie?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865929
Het is echt een hele schok dat ie er ineens niet meer is binnen 24 uur nadat we dachten "goh hij ziet er wel een beetje ziekig uit, maar eens naar laten kijken"

Linde is er de hele tijd bijgeweest, maar de kat kreeg de prikjes op een hoge onderzoekstafel dus dat heeft ze niet gezien. We moesten haar steeds optillen om een aai of kusje te laten geven. Ze heeft het er wel steeds over dus ben benieuwd wat we de komende dagen nog kunnen verwachten...

Zelf zegt ze "Boris heel ziek he? Dokter niet meer beter maken. Nu in dekentje bij dokter blijven.."
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:01:58 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77866569
Oh stiemie dan breekt je hart toch?

Anna heeft het met een vriendin van mij die in het zkh ligt met zwangerschapsvergiftiging. Mama...Anna ook auw in buikje en dokter. Anna tante L. toe...Het raakt ze toch en het houdt ze echt bezig.
pi_77880256
Ach, Linde toch. Zo klein ze zijn, ze pakken al best veel mee. Ze zal jullie verdriet vast ook wel een beetje voelen.
Het kan ze ook lang bezig houden. Chris vraagt soms ook nog naar mijn buik, terwijl de operatie eind november was. Wel steeds minder vaak, en snel even tussendoor.
pi_77881565
Nou ze hoefde niet echt te voelen hoor... Ons verdriet was wel duidelijk te zien zeg maar. En ze zal het nu echt ook nog wel aan ons merken want af en toe slaat het besef ook bij ons ineens weer hard in.

Vanmorgen zei ze tegen mijn vriend :"papa ik ben een beetje gedrieitg omdat Boris weg is"
pi_77883911
Stiemie wat naar van jullie kat! En inderdaad volgens mij hebben die kleintjes best veel door. Sneu.
pi_77902001
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:14:55 #117
190853 RockabeIIa
pi_77904063
Wat een allervervelendst probleem. Wat zegt de huisarts hier over?
  vrijdag 12 februari 2010 @ 06:09:49 #118
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77908688
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:32 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
Hoi,
Ontzettend vervelend. Kijk eens op www.kinderpsychologe.nl.
Bij de eerste "hit" staat een psychologe met de naam Anne Kooiman. Ik kan haar alleen maar goede referenties geven mbt tpt haar aanpak (coole kikker programma). Ze geeft deze training aan kinderen met allerlei problemen, maar,volgens mij, ook zindelijkheidstraining,

Ik weet natuurlijk niet waar je waar woont enzo, maar het coole kikker programma werkt goed. Dat kan je zelf ook bestellen. Wie weet brengt haar site je op ideeen, zodat je in je eigen omgeving bij de juiste hulpverlener terecht komt.
Succes!

Oh ja...je kun haar natuurlijk ook bellen en vragen of zij iemand kan adviseren.
pi_77909792
Heel stom, ik dacht dat een afspraak bij de huisarts niets zou uithalen maar ik ga volgende week bellen en hopelijk kan hij me naar een goede kinderpsycholoog in de buurt doorverwijzen want het zit echt tussen haar oren.
Ik laat het jullie weten, bedankt!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:27:58 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77910081
Jeetje wat vervelend, maar goed dat je weet waar het probleem zit. Het klinkt echt als angst. Hopelijk kan de HA je naar een goede kinderpsycholoog door verwijzen. Heel veel succes!

Heeft ze het wel naar d'r zin op school? Kom anders ook even in het kleutertopic daar zitten alle ouders met 4-plussers.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:16 #121
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77910567
Naar de huisarts kun je ook gaan idd, als het echt niet gaat. Ik heb ook een dochter die nog niet helemaal zindelijk is, elke keer weer in haar broek plast (en soms ook poept, maar dan alleen een klein beetje, de rest op de wc, maar toch erg vervelend...) en ik word er soms ook een beetje gek van. Zij is ook 4 en is op school (bijna altijd) wél zindelijk.

Maar jouw verhaal is echt nog een stuk heftiger, mijn dochter heeft vooral angst voor poepen maar plassen heeft ze geen moeite mee. Sterkte!

Ik heb hier trouwens best wel een goede folder van Triple P over Zindelijk worden bij peuters. Als iemand interesse heeft wil ik 'm wel inscannen. Er staan goede tips in!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:54:14 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77920594
oh man nog maar 5 dagen en dan is max geen peuter meer
Het is de eerste keer dat ik er echt moeite mee heb. hij wordt gewoon kleuter weg bij de peuterspeelzaal ik ga het zo missen!! naar de basisschool wát een heftige 'volgende stap' is dat zeg!
Ik heb er echt naar uitgekeken, naar de basisschool toe, meer structuur en alles, meer leren voor max waar ie heus wel aan toe is enzo, maar ik nog niet geloof ik zat vandaag bijna te janken op de PSZ
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:43:22 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77930344
Ohhh Pinq. Zo herkenbaar. En als ik zeg dat het went... ach daar schiet je niets mee op. En janken, dat mag best hoor Zat andere moeders die het ook doen op dat soort momenten.
pi_77931039
Stiemie wat naar van Boris!

Max Ben je al zo'n grote vent!
Pinq, zet hem op!

Avec....., sterkte met het plasprobleem! Hopelijk heb je wat aan de tips van KP!

Wij hebben Jet vandaag ingeschreven op de basisschool Ze vond het leuk en heeft zelfs bij kindjes aan tafel gezeten om mee te kleuren en tekenen Dat is helemaal niks voor Jet Is zo'n verlegen meisje
Nu roept ze heel de dag zo'n beetje dat ze naar de basisschool gaat
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:53:13 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77933285
Leuk he beaker! Maud is gisteren ook gaan kijken in groep 1. We hadden inloopochtend en toen we in de groepen gingen kijken vloog ze eerst allle bekenden van de opvang in de armen en daarna ging ze enthousiast spelen in groep 1. Ze is gebleven tot 12 uur en toen is papa d'r gaan halen. Ze vond het geweldig, maar mag nog eerst lekker wachten tot ze 4 is. Dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.....
pi_77953035
Pinq, nog maar 4 daagjes Wat gaat het hard met die grote peutertjes.

Mijn "kleine" peutertje is ook weer heerlijk vrolijk. Hij is altijd wel verlegen, op en af qua hinderlijkheid, maar vanochtend ging hij zelfs in de supermarkt bij de kassa-dame op schoot zitten, te bliepen.. Echt heerlijk om te zien hoeveel vrijer hij wordt..
pi_77980370
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
30 april 2007: Caithlynn , dochter van MissCMS
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
16 augustus 2007:Mika,zoon van Biancamv2
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria

Zo heb mijn zoon er ook gelijk bij gezet.

Mag ik gezellig met jullie mee kletsen dames?

Ik ben Bianca 31 jaar en woon in Dordrecht.
Mijn kids zijn bijna 2,5 jaar en 9,5 jaar oud.

groetjes Bianca
pi_77981064
Hoi Bianca, Welkom hier. Leuk ook een jochie van 2,5! Mijn jochie Chris is maar 6 daagjes ouder.
Heeft je zoontje al last van de peuterpuberteit?
pi_77982138
Thnx,

haha ja de peuterpubertijd,
heerlijk he Hij heeft een periode gehad dat hij boos op de grond ging liggen of zijn gewicht erin zette als ik hem oppakte om hem aan te kleden,nu hij een heel stuk beter kan praten en zich beter kan verwoorden heeft hij eigenlijk geen boosheidsaanvallen meer gehad.

Hij is echt een knuffelbeer.
Kan erg lief zijn.

Hij en zijn grote broer zijn 2 handen op 1 buik hihi.
En samen kunnen ze echt ondeugend zijn.

Maar zijn wel lief voor me gelukkig

Hij heeft wel dat hij eten kan delen maar speelgoed is snel van nee dat is van Mika.
Op de psz moet hij ook meer gaan spelen met de kindjes,want speelgoed geeft hij niet snel uit handen.

Ook eet hij nog steeds goed,maar moet ik erg opletten wat hij eet omdat hij een stofwisselingziekte heeft.
Hij weegt daardoor 22 kilo bij 1m07,5 lang.

Ook gaan we vanaf 3 maart naar de peutergym toe,ben benieuwd hoe meneertje dat gaat vinden.

Hoe gaat het Chris,zit hij ook op een psz en hoe vind hij het?

groetjes Bianca
pi_77982393
Welkom Bianca.

Vanmiddag gaan we chatten met beeld met een vriendinnetje. Echt grappig, hoe die twee meiden dan elkaar aan staan te staren. En als ze het begrijpen een hele tijd alleen maar elkaars naam gillen. En de mama's snappen het systeem gelukkig wel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 14:17:14 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77983132
Mijn peutertje ligt nu voor het eerst in zijn grote jongens bed!
En na een half uurtje kletsen en rondkijken viel hij nog in slaap ook!
Als ik het lijstje van chrechekindjes (+ opa's) die ook allemaal slapen opnoem maakt dat meestal wel veel indruk.
pi_77984497
Bianca, Heeft die stofwisselingsziekte nog veel invloed op jullie? Lijkt me wel bijzonder/heftig
Chris gaat 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Dus we hebben gekozen de psz over te slaan. Op het kdv heeft hij het prima naar zijn zin, Hij heeft een echt vriendje. Die 2 zijn niet bij elkaar weg te slaan. Daar leert hij dus dat delen ook wel. Maar ons jochie is redelijk verlegen en gaf het speelgoed altijd wel als een kindje hem alleen al aankeek. Dat wordt nu wel beter. Hij komt steeds beter voor zichzelf op, en tegelijk kan hij beter met andere kindjes spelen.

Yppy, grappig dat ze de techniek niet helemaal doorhadden. Wel leuk om zo met een vriendinnetje te kunnen babbelen..

BE, wat fijn! En wat lijken ze dan weer eventjes kleine he?
  zondag 14 februari 2010 @ 17:21:06 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77988350
Ah BE, dat is ook weer een stap he? Je grote ventje lijkt dan ook weer zo klein he, tenminste, dat vond ik indertijd. Edit: haha, zie nu dat DF precies hetzelfde zei!

Onze stap is dat Thies vandaag voor het eerst in de auto zonder luier is gegaan. Kan hij ook best, wist ik wel, maar hij durfde het tot nu toe zélf niet aan. En nu was hij apetrots! En ikke ook.

Welkom Bianca en Mika.
pi_77988474
Knappe Thies, zonder luier. Het is voor jezelf vaak een grotere stap dan voor die kleintjes. Hier ook weer dat ze nu roept dat ze wil gaan logeren bij een vriendinnetje.

Verder vandaag hoesten en snot en snot en hoesten en wat verhoging. Soms als suf vogeltje op de bank en dan weer haar drukke zelf.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 19:52:14 #135
108648 cattie
lieve moeder
pi_77993599
Thies wordt al een grote vent!

Beterschap voor Anna.

Ive was logeren en we waren zijn nachtluiers vergeten. Dus heeft hij daar zonder luier geslapen (dat wilde hij zelf) en dat ging goed! Dus ligt hij nu zonder luier in bed. Mijn mannetje is zo opeens helemaal zindelijk, dag en nacht!
pi_77993632
Ive is een vluggert, echt wel goed zeg.
*OUD heilige*
  zondag 14 februari 2010 @ 19:55:44 #137
108648 cattie
lieve moeder
pi_77993732
Ive was pas met 3,5 jaar overdag zindelijk, dat zou ik niet vlug willen noemen.
  zondag 14 februari 2010 @ 19:57:19 #138
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_77993791
Goed zeg, dat zouden we hier ook graag willen, maar eergisteren toevallig nog een ongelukje.. (met luier aan een nat bed..) dus nog maar even aanzien...
  zondag 14 februari 2010 @ 19:57:31 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77993799
quote:
Op zondag 14 februari 2010 19:55 schreef cattie het volgende:
Ive was pas met 3,5 jaar overdag zindelijk, dat zou ik niet vlug willen noemen.
Och, wat maakt het uit, uiteindelijk.
Fijn, ook 's nachts zindelijk.
En hoe gaat het verder met je knul?
  zondag 14 februari 2010 @ 20:13:13 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_77994506
Ive is een hele lieve, grote, knuffelige, rustige, slimme peuter met echte ondeugende peuterstreken en dwarse buien. Een engeltje waar soms een klein duiveltje in heerst.
  zondag 14 februari 2010 @ 20:19:04 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_77994762
Wat goed zeg, die zindelijke mannen. Wat is dat toch ook iets groots voor die kinderen zelf.
pi_77994777
Oooh wat fijn cattie

(ik begin al een beetje stiekem mee te lurken.. voor je het weet is kitten al weer 2 )
  zondag 14 februari 2010 @ 20:46:59 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77996156
max is pas met 3,8 jaar met plassen overdag zindelijk 's nachts denk ik nog niet eens over na dus ik vind het heel knap van ive
pi_77996772
Is er misschien storm op komst?
Mijn dame is zooooo dwars momenteel! Zit overal aan, zolang het niet haar eigen speelgoed is. Als ik 'nee' zeg wanneer ze iets wil pakken dan negeert ze me gewoon en pakt het toch..en als ik dan aan kom lopen gooit ze het snel weg en rent er vandoor
Als ze boos is komt ze naar me toe rennen om me te slaan en als ik zeg dat dat niet mag slaat ze in de lucht en als ik haar dan uitlach ( ) rent ze weg om zich op de grond te laten vallen voor een flinke stervende zwaan scene
Ze is enorm jaloers! Als ze het idee heeft dat een van haar broers naar mij komt voor een knuffel rent ze op me af, slaat haar 2 armpjes om mijn nek en schreeuwt 'MIJ" terwijl ze me ondertussen overlaadt met hele dikke kussen.
Pittig ding is het!
On zeh laptop
pi_77997014
Ze vindt je gewoon lief.
*OUD heilige*
pi_77997056
Ja dat snap ik
Maar het is wel behoolijk intensief zo..ze is van 6.30 tot 20.30 behoorlijk aanwezig
On zeh laptop
  zondag 14 februari 2010 @ 21:05:31 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77997098
vermoeiend TF
  zondag 14 februari 2010 @ 21:19:08 #148
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77997782
Anna is vandaag de hele dag droog geweest! Ze heeft nu al drie dagen alleen 's nachts een luier aan!! Met naar 1 keer een ongelukje. Ik krijg haar nu 's avonds maar moeilijk in de luier, maar zonder durf ik echt nog niet hoor.

Welkom Bianca!
  zondag 14 februari 2010 @ 21:55:13 #149
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_77999820
Memmel, zoals mijn buurvrouw vertelde toen ik hetzelfde dacht "gewoon doen, heb vertrouween in je eigen kind"
Wij haar toen ook meteen de luier uitgedaan, nooit geen problemen gehad. Voordat we weggaan laten we haar nog een keer plassen, ze weet niet beter. S nachts heeft ze nog wel een luier om.
Storm zou best kunnen hoor, hier ook een onrustig meisje. (Maar wel ineens het memory spelletje goed begrijpen)

Oh en Lott wil er graag nog een broertje of zusje bij, ze vraagt er echt elke dag om, stopt Purk onder haar eigen kleren en speelt zo hoe het moet hahaha. Het boek, misschien is een wiegje een goed idee? Kent ze inmiddels uit haa hoofd (Kleuterboek)
Oh en een kapstok is een stokhak oid hahaha
pi_78009561
Fons wil ook graag nog een zusje. Maar dan eentje met een piemel, want die andere pakt altijd alles af...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')