abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:12:40 #101
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77821103
Waarom is zo'n Happy Horse knuffel moeilijk te krijgen dan? Omdat de collectie snel verandert?

Hier verder een peuterpubertje die veranderd is (terugveranderd) naar een best vaak-meestal lief peutertje. Heerlijk. Weer de 'oude' Julia... voor niks gepaniekt. Ze was waarschijnlijk vervelend omdat ze niet zo lekker was...
Nu is ze nog steeds wel een stuk ondeugender dan 'vroegah' maar dat is juist leuk. Verder geen driftbuien meer (bijna niet) en het gaat allemaal een stuk makkelijker gelukkig. Één ding is wel vreemd: ze wil niet meer op de wc poepen en plassen maar het potje is ineens weer favoriet. Iets minder leuk vond ik dat ze mama wel even ging helpen en voordat ik het wist het potje zelf 'leegde' in het toilet. Nou ja, wordt de hele badkamer weer eens extra schoongemaakt ...
  woensdag 10 februari 2010 @ 07:27:23 #102
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77834777
Goed nieuws, Suzanna.
En dat "zelluf doen"met die potjes ook heel herkenbaar.
Ik heb hier meestal 1 op de wc en de ander ernaast op het potje. Degene die dan op het potje heeft gezeten wil het legen in de wc, maar ja,....daar zit zus. Dus dan moet ze ff wachten....

Ooit wel eens een overstrekte (lees tante Sidonia) peuter onder de wc pot gezien ?
pi_77836233
Chaca, wat naar dat die knuffel kwijt is..
Hopelijk vind je nog een nieuwe sjaap

Icicle, ook nog gefeliciteerd met C

Suzanna, fijn dat Julia weer wat rustig is..
Misschien komt het nog wel eens terug, even mama uitproberen. Maar het blijven fases
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:32:15 #104
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77836280
Fijn dat Julia weer een leive peuterpuber is!

Icicle gefeliciteerd!

Tot nu toe gaat het goed met de vervanger. Ik ga hem hier lokaal nog op het digitale prikbord zetten als gezocht. Maar ik ben al blij dat ze er geen scene van gemaakt heeft. En ze is ook weer veel liever. De driftbuien zijn er nog steeds, maar de gezellige momenten nemen weer de overhand.
pi_77863830
......

Heb weer even bijgelezen
Leuk om te lezen dat za allemaal het zelfde zijn met hun fratsen
Hier gaat alles goed! Jet is een leukerd Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
De ergste vind ik nog wel, dat weet ihik
BIj ons zijn allemaal nieuwe ontwikkelingen aan de gang een zwangerschap is het niet iig!

Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:15:06 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_77864135
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef Beaker het volgende:
Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
Gheghe, eigenwijs klinkt dat he? Thies zegt ook vaak: "Ja hoor"of juist "nee hoor".
quote:
Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Ehm, fotootje van Jet?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_77864767
Hmm...ja het klinkt echt zo wijs

Foto heb je tegoed
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:35:30 #108
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865203
Hooi allemaal! Ook hier zo druk dat ik het allemaal niet bij kan houden! Anna groeit ook als kool, en dan met name geestelijk. Echt een grote zus. Ik lach me meestal rot om haar. Mamaaaa, wat doe jij? Ik ben aan het koken Anna. mmmm okeeeee. Dat denk ik ook wel mamaaa. Mowwis kan nie koken hè mamaaaa? Nee Mowwis is een baby. Ja en Anna een meisje hè mamaaa? Oké?

En de Sidpnia, aka standje banaan is hier ook
heel erg bekend (neeee mama! Weg jij! Anna boos).

Kortom een echte peuter!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865583
Ha wat bekend allemaal. Hier ook regelmatig "Nee jij mag niet! en "Wegwezen jij!" Heel gezellig allemaal...

Maar ook vanmiddag na het inslapen van onze kat: "mama jij gedrietig? Ikke kusje geven "
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:45:21 #110
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77865703
Ahhh Stiemie. dat is lief.

En gaat het een beetje met jullie?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_77865929
Het is echt een hele schok dat ie er ineens niet meer is binnen 24 uur nadat we dachten "goh hij ziet er wel een beetje ziekig uit, maar eens naar laten kijken"

Linde is er de hele tijd bijgeweest, maar de kat kreeg de prikjes op een hoge onderzoekstafel dus dat heeft ze niet gezien. We moesten haar steeds optillen om een aai of kusje te laten geven. Ze heeft het er wel steeds over dus ben benieuwd wat we de komende dagen nog kunnen verwachten...

Zelf zegt ze "Boris heel ziek he? Dokter niet meer beter maken. Nu in dekentje bij dokter blijven.."
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:01:58 #112
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_77866569
Oh stiemie dan breekt je hart toch?

Anna heeft het met een vriendin van mij die in het zkh ligt met zwangerschapsvergiftiging. Mama...Anna ook auw in buikje en dokter. Anna tante L. toe...Het raakt ze toch en het houdt ze echt bezig.
pi_77880256
Ach, Linde toch. Zo klein ze zijn, ze pakken al best veel mee. Ze zal jullie verdriet vast ook wel een beetje voelen.
Het kan ze ook lang bezig houden. Chris vraagt soms ook nog naar mijn buik, terwijl de operatie eind november was. Wel steeds minder vaak, en snel even tussendoor.
pi_77881565
Nou ze hoefde niet echt te voelen hoor... Ons verdriet was wel duidelijk te zien zeg maar. En ze zal het nu echt ook nog wel aan ons merken want af en toe slaat het besef ook bij ons ineens weer hard in.

Vanmorgen zei ze tegen mijn vriend :"papa ik ben een beetje gedrieitg omdat Boris weg is"
pi_77883911
Stiemie wat naar van jullie kat! En inderdaad volgens mij hebben die kleintjes best veel door. Sneu.
pi_77902001
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:14:55 #117
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_77904063
Wat een allervervelendst probleem. Wat zegt de huisarts hier over?
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 06:09:49 #118
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_77908688
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:32 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Hey allemaal,

ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.

Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
Hoi,
Ontzettend vervelend. Kijk eens op www.kinderpsychologe.nl.
Bij de eerste "hit" staat een psychologe met de naam Anne Kooiman. Ik kan haar alleen maar goede referenties geven mbt tpt haar aanpak (coole kikker programma). Ze geeft deze training aan kinderen met allerlei problemen, maar,volgens mij, ook zindelijkheidstraining,

Ik weet natuurlijk niet waar je waar woont enzo, maar het coole kikker programma werkt goed. Dat kan je zelf ook bestellen. Wie weet brengt haar site je op ideeen, zodat je in je eigen omgeving bij de juiste hulpverlener terecht komt.
Succes!

Oh ja...je kun haar natuurlijk ook bellen en vragen of zij iemand kan adviseren.
pi_77909792
Heel stom, ik dacht dat een afspraak bij de huisarts niets zou uithalen maar ik ga volgende week bellen en hopelijk kan hij me naar een goede kinderpsycholoog in de buurt doorverwijzen want het zit echt tussen haar oren.
Ik laat het jullie weten, bedankt!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:27:58 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77910081
Jeetje wat vervelend, maar goed dat je weet waar het probleem zit. Het klinkt echt als angst. Hopelijk kan de HA je naar een goede kinderpsycholoog door verwijzen. Heel veel succes!

Heeft ze het wel naar d'r zin op school? Kom anders ook even in het kleutertopic daar zitten alle ouders met 4-plussers.
  vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:16 #121
45621 Suzanna
Mama van...
pi_77910567
Naar de huisarts kun je ook gaan idd, als het echt niet gaat. Ik heb ook een dochter die nog niet helemaal zindelijk is, elke keer weer in haar broek plast (en soms ook poept, maar dan alleen een klein beetje, de rest op de wc, maar toch erg vervelend...) en ik word er soms ook een beetje gek van. Zij is ook 4 en is op school (bijna altijd) wél zindelijk.

Maar jouw verhaal is echt nog een stuk heftiger, mijn dochter heeft vooral angst voor poepen maar plassen heeft ze geen moeite mee. Sterkte!

Ik heb hier trouwens best wel een goede folder van Triple P over Zindelijk worden bij peuters. Als iemand interesse heeft wil ik 'm wel inscannen. Er staan goede tips in!
  vrijdag 12 februari 2010 @ 14:54:14 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_77920594
oh man nog maar 5 dagen en dan is max geen peuter meer
Het is de eerste keer dat ik er echt moeite mee heb. hij wordt gewoon kleuter weg bij de peuterspeelzaal ik ga het zo missen!! naar de basisschool wát een heftige 'volgende stap' is dat zeg!
Ik heb er echt naar uitgekeken, naar de basisschool toe, meer structuur en alles, meer leren voor max waar ie heus wel aan toe is enzo, maar ik nog niet geloof ik zat vandaag bijna te janken op de PSZ
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 12 februari 2010 @ 19:43:22 #123
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77930344
Ohhh Pinq. Zo herkenbaar. En als ik zeg dat het went... ach daar schiet je niets mee op. En janken, dat mag best hoor Zat andere moeders die het ook doen op dat soort momenten.
pi_77931039
Stiemie wat naar van Boris!

Max Ben je al zo'n grote vent!
Pinq, zet hem op!

Avec....., sterkte met het plasprobleem! Hopelijk heb je wat aan de tips van KP!

Wij hebben Jet vandaag ingeschreven op de basisschool Ze vond het leuk en heeft zelfs bij kindjes aan tafel gezeten om mee te kleuren en tekenen Dat is helemaal niks voor Jet Is zo'n verlegen meisje
Nu roept ze heel de dag zo'n beetje dat ze naar de basisschool gaat
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 12 februari 2010 @ 20:53:13 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_77933285
Leuk he beaker! Maud is gisteren ook gaan kijken in groep 1. We hadden inloopochtend en toen we in de groepen gingen kijken vloog ze eerst allle bekenden van de opvang in de armen en daarna ging ze enthousiast spelen in groep 1. Ze is gebleven tot 12 uur en toen is papa d'r gaan halen. Ze vond het geweldig, maar mag nog eerst lekker wachten tot ze 4 is. Dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')