Gheghe, eigenwijs klinkt dat he? Thies zegt ook vaak: "Ja hoor"of juist "nee hoor".quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:09 schreef Beaker het volgende:
Al haar zinnen eindigen zo'n beetje op "hoorrrrr" en "eigenlijk" is ook een heel nieuw woord! Mama, ik zeg wat hoor! En wat is dat eigenlijk?
Ehm, fotootje van Jet?quote:Snel verder gaat lezen en foto's kijken!
Hoi,quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:32 schreef AvecLeCoeur het volgende:
Hey allemaal,
ik zie het echt even niet meer zitten. Mijn dochtertje is in december 4 geworden en gaat sinds januari naar de basisschool. Het probleem is dat ze gewoon echt NIET naar de wc/potje wil. Ben er denk ik anderhalf jaar geleden rustig mee begonnen en ze is ook wel zindelijk in de zin dat ze het op kan houden zolang als ze wil.
Ze heeft een periode gehad (na een korte ziekenhuisopname) dat ze op het kinderdagverblijf alles ophield tot ik haar 's avonds kwam halen, hier hield ze ook echt buikpijn aan over. Nu houdt ze het op de basisschool ook op, gelukkig is dit minder erg omdat ze tussen de middag gewoon thuis komt en dan in haar luier plast en poept.
Als ik het er met haar over heb (dat is dagelijks) dan raakt ze in paniek, gaat huilen, belooft dat ze het 'morgen' gaat doen enzovoort. Ik heb van alles geprobeerd; stickervel op de wcdeur, cadeautjes in het vooruitzicht, balletles en zwemles zodra ze geen luier meer draagt (deze twee dingen wil ze dolgraag), alleen naar de wc laten gaan, samen gaan, gewoon geen luier meer aan doen (dit resulteert in een eeuwigdurende huilbui, niet overdreven, die pas ophoudt zodra ze een luier aankrijgt) en op de wc zetten maar dan zegt ze standaard dat er "geen plasje uitkomt".
Op het kdv waren ze erg meegaand en hebben ze ook van alles geprobeerd maar ze gaven toe dat ze dit nog niet eerder hadden gezien. We hoopten toen dat de basisschool alles zou veranderen, helaas niet.
Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Als ik op internet zoek dan zie ik alleen maar dat het pas een probleem wordt als ze 5 jaar zijn maar er zit gewoon geen enkele vooruitgang in en ik zie het dan ook niet zitten om dit nog een jaar vol te houden. Dinsdag a.s. heb ik een controle bij het consultatiebureau maar daar verwacht ik niet veel van op dit gebied. Tips zijn welkom!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |