Zeker! Heeft mij ook door de eerste drie weken heengeholpen. Daarna was ook dat niet meer nodig.quote:Op maandag 1 maart 2010 14:58 schreef ArchEnemy het volgende:
Twee weken. Nog wel aan de nicotinekauwgummetjes, maar die helpen ook echt.
Ja! Verdomd, nou je het zegt.. Hoe ga ik dat aanpakken. Blowtje op z'n tijd bevalt me uitstekend, maar roken niet meer. Heeft iemand hier wel eens zo'n 'verdamper' (vaporizer) gebruikt? Is dat wat?quote:Op maandag 1 maart 2010 16:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zeker! Heeft mij ook door de eerste drie weken heengeholpen. Daarna was ook dat niet meer nodig.
Van het weekend een jointje gerookt met tabak erin met een vriend van me. Ik werd meer high van de nicotine dan van de hasj
Pure wiet in een bong doen?quote:Op maandag 1 maart 2010 17:50 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ja! Verdomd, nou je het zegt.. Hoe ga ik dat aanpakken. Blowtje op z'n tijd bevalt me uitstekend, maar roken niet meer. Heeft iemand hier wel eens zo'n 'verdamper' (vaporizer) gebruikt? Is dat wat?
(voordat ik bijna honderd eurie af ga tikken voor zo'n ding...)
1 maand hier u go dude(tte)quote:Op maandag 1 maart 2010 17:56 schreef francis998 het volgende:
yes...2 maanden voorbij. Zit op 2 maanden en 23 uur![]()
. En heb al meer dan 100 overgehouden..die lekker aan het opstapelen zijn
quote:Op maandag 1 maart 2010 20:26 schreef fratsman het volgende:
Oh ja, dat was ik ook nog. Gestopt met roken!Ik denk er soms helemaal niet meer bij na.
Statistieken - Tijdsduur: 1 jaar 6 maanden 18 dagen 22 uren 16 minuten 36 seconden Niet gerookt: 17.038 Bespaard: 3.386,94 euro. (Gegenereerd door RookStopper)
En toch, telkens als ik op een feestje ben denk ik "één trekje zou toch geen kwaad kunnen?" Maar ik weet wat ik gerookt heb (30 sigaretten per dag) en ik weet dat ik dan toch weer de boot in ga. Gewoon die gedachten van me afschudden dus.
Ja ik ken het.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:26 schreef fratsman het volgende:
Oh ja, dat was ik ook nog. Gestopt met roken!Ik denk er soms helemaal niet meer bij na.
Statistieken - Tijdsduur: 1 jaar 6 maanden 18 dagen 22 uren 16 minuten 36 seconden Niet gerookt: 17.038 Bespaard: 3.386,94 euro. (Gegenereerd door RookStopper)
En toch, telkens als ik op een feestje ben denk ik "één trekje zou toch geen kwaad kunnen?" Maar ik weet wat ik gerookt heb (30 sigaretten per dag) en ik weet dat ik dan toch weer de boot in ga. Gewoon die gedachten van me afschudden dus.
Ik rook gewoon puur in een pijpje. Dan rook je je hasj ook veel efficienter heb ik gemerkt en je wordt goed kneiterquote:Op maandag 1 maart 2010 17:50 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Ja! Verdomd, nou je het zegt.. Hoe ga ik dat aanpakken. Blowtje op z'n tijd bevalt me uitstekend, maar roken niet meer. Heeft iemand hier wel eens zo'n 'verdamper' (vaporizer) gebruikt? Is dat wat?
(voordat ik bijna honderd eurie af ga tikken voor zo'n ding...)
jaja, maar das weer roken, zo van in de hens steken. Zo'n verdamper doet van die mooie damp maken. Ik hoest me zowiezo de pleuris als ik rook naar binnen trek, vandaar. Heb vast een brongietisje onder de leden ofzo, ik ben gestopt met roken omdat ik gewoon niet meer kon roken zonder in luid geblaf te vervallen.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:54 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik rook gewoon puur in een pijpje. Dan rook je je hasj ook veel efficienter heb ik gemerkt en je wordt goed kneiter
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:15 schreef Stormqueen het volgende:
vandaag 8 weken, vrijdag 2 maanden, en me weer helemaal de tyfus gerookt in m'n droom vannacht![]()
ach..liever een droom dan in de realiteitquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:36 schreef fratsman het volgende:
[..]Herkenbaar, zelfs na anderhalf jaar heb ik nog van zulke dromen.
Haha ja ik had er wel 's van gehoord... misschien maar 's proberen als ik een gekke bui ben. Het roken zelf is voor mij gelukkig niet zo'n probleem en zo lang het met mate gebeurt voorzie ik dat ook niet. Dat wat jij hebt klinkt iig niet best. Vap heb ik ooit wel 's in de shop gerookt. Dan stijg je ook aardig op ja. Zou zeggen, ga een keer naar een shop waar ze zo'n ding hebben en probeer het uit. Je kunt ze ook vrij goed zelf bouwen volgens mij en dan hoeft dat helemaal niet zo gek duur te zijn.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:58 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
jaja, maar das weer roken, zo van in de hens steken. Zo'n verdamper doet van die mooie damp maken. Ik hoest me zowiezo de pleuris als ik rook naar binnen trek, vandaar. Heb vast een brongietisje onder de leden ofzo, ik ben gestopt met roken omdat ik gewoon niet meer kon roken zonder in luid geblaf te vervallen.
..ken je die trouwens van het bierviltje? Speld door midden van het viltje, stukkie hash op het puntje, in de fik steken -even laten doorbranden-, omgekeerd glas erop, laten uitroken en die rook dan tussen bierviltje en glasrandkiertje naar binnen trekken. Stoel zoeken.
Ik had ze alleen in het begin, daarna niet meer. Zijn wel grappigquote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:36 schreef fratsman het volgende:
[..]Herkenbaar, zelfs na anderhalf jaar heb ik nog van zulke dromen.
Zeker. Ik had pas kaartavondje bij mij thuis. Zes man waarvan er vier bijna continu zaten te roken. Ik ben geen hypocriete zeikerd dus ik ga er geen probleem van maken... maar die lucht de volgende dagquote:Op dinsdag 2 maart 2010 17:59 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik had ze alleen in het begin, daarna niet meer. Zijn wel grappig.
Nog 2 dagen dan ben ik vier maanden gestopt. Onvoorstelbaar hoe hard de tijd gaat. Ik kan me één moment heugen dat ik het even moeilijk had, maar lang niet zoals in het begin. Ik ben zo ontzettend blij dat ik van deze vieze gewoonte af ben.
Vies he =/. Ik kom nog weleens in de kroeg en merk nu echt hoe het stinkt. Maakt me niet meteen voor het rookverbod, ik vind nog immer dat kroegen dat zelf mogen bepalen. Kan me niet voorstellen dat ik elke dag zo rookquote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Zeker. Ik had pas kaartavondje bij mij thuis. Zes man waarvan er vier bijna continu zaten te roken. Ik ben geen hypocriete zeikerd dus ik ga er geen probleem van maken... maar die lucht de volgende dag
Ik ben nog steeds erg tegenstander van het rookverbod. Afgezien van alle andere argumenten vind ik die smerige zweet en bierluchten veel erger en op het moment zelf vind die rookgeur best lekker ookquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:18 schreef Steeven het volgende:
[..]
Vies he =/. Ik kom nog weleens in de kroeg en merk nu echt hoe het stinkt. Maakt me niet meteen voor het rookverbod, ik vind nog immer dat kroegen dat zelf mogen bepalen. Kan me niet voorstellen dat ik elke dag zo rook.
Ik was als roker al voorstander van het rookverbod. Heerlijk om gewoon adem te kunnen halen binnenquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds erg tegenstander van het rookverbod. Afgezien van alle andere argumenten vind ik die smerige zweet en bierluchten veel erger en op het moment zelf vind die rookgeur best lekker ook
Het punt is dat ik niets heb met verbieden. Kroegen en restaurants moeten dat zelf kunnen bepalen. En ik vind dat je sowieso je kleren moet wassen als je uitgeweest bent... of er nou gerookt is of niet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:52 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ik was als roker al voorstander van het rookverbod. Heerlijk om gewoon adem te kunnen halen binnenEn om de volgende ochtend niet een stinkende hoop teringzooi in de was te hoeven gooien.
Moet ik wel bij zeggen dat mijn stamkroeg een prima overdekt steegje heeft als rookruimte.
Mwah, ligt eraan of je rustig aan de bar hebt gezeten of wild hebt gedanst natuurlijkquote:Op woensdag 3 maart 2010 13:57 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Het punt is dat ik niets heb met verbieden. Kroegen en restaurants moeten dat zelf kunnen bepalen. En ik vind dat je sowieso je kleren moet wassen als je uitgeweest bent... of er nou gerookt is of niet.
quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:48 schreef Steeven het volgende:
Ik ben sinds gisteren KWARTAALSTOPPER.
Als ik het kan kunnen jullie het ook!
That's the spirit!!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 14:52 schreef DaBuzzzzz het volgende:
DaBuzzzzz (17 februari, 2008)
never, never, never again!
succes nieuwe stoppers!
quote:Op donderdag 4 maart 2010 15:59 schreef Hetiszover het volgende:
Two months, 18 hours, 59 minutes and 8 seconds. 1136 cigarettes not smoked, saving ¤ 244,55. Life saved: 3 days, 22 hours, 40 minutes.
Whaaa! Da's een goed teken zeg!quote:Op maandag 8 maart 2010 09:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb gisteravond de hele avond naast een rokende vriendin gezeten, en ik vond het echt stinken, en nu heb ik keelpijn
Gaat prima hier! Van het weekend gewoon eigenwijs de kroeg in geweest, en op een verjaardag waar binnen gerookt werd. Dat tweede stonk wel als een idioot achteraf, maar goed.quote:Six days, 10 hours, 16 minutes and 17 seconds. 128 cigarettes not smoked, saving ¤ 29,31.
De eerste week is ook niet de moeilijkste... Niet om je te ontmoedigen ofzoquote:Op maandag 8 maart 2010 10:17 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Gaat prima hier! Van het weekend gewoon eigenwijs de kroeg in geweest, en op een verjaardag waar binnen gerookt werd. Dat tweede stonk wel als een idioot achteraf, maar goed.
Ik heb nog steeds het idee dat het té makkelijk gaat. Blijkbaar past mijn strategie erg goed bij me.
niet helemaal mee eens. Tenminste, zo heb ik dat niet ervaren en mijn vader die na 40 jaar 60 sjekkies per dag stopte ook niet. Mijn moeder weer wel. Ik denk dat het voor iedereen anders is. En die valkuil blijf je denk ik hebben, ook na 10 jaar heb je nog zwakke momenten volgens mij.quote:Op maandag 8 maart 2010 10:42 schreef gelly het volgende:
[..]
De eerste week is ook niet de moeilijkste... Niet om je te ontmoedigen ofzoNa een paar weken ga je denken "waarom was ik ook alweer gestopt ?". Bekende valkuil....
Verschilt van poging tot poging... Bij voorgaande pogingen was het naar mijn idee veel zwaarder, nu fiets ik er eigenlijk wel doorheen...quote:Op maandag 8 maart 2010 10:42 schreef gelly het volgende:
[..]
De eerste week is ook niet de moeilijkste... Niet om je te ontmoedigen ofzoNa een paar weken ga je denken "waarom was ik ook alweer gestopt ?". Bekende valkuil....
4 maanden alweer! goedzo dame! Ik over een week 11 maandenquote:Op maandag 8 maart 2010 09:57 schreef oh-oh het volgende:
Ik rook het ook echt in mn haar en in mn kleding,![]()
Ik ga deze week gewoon al 4 maanden gestopt zijn
quote:Op maandag 8 maart 2010 09:32 schreef lookinforyou het volgende:
CC en Noek![]()
![]()
Een jaar rookvrij voor jullie![]()
Klasse dames!!!
Aansluit!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 09:55 schreef Noek het volgende:
Thanks!
Ik was het zelf helemaal vergeten. Een jaar gewoon.Als er toch iemand verbaast is dan ben ik het wel.
Het is gewoon gelukt en ik leef nog!
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:40 schreef Copycat het volgende:
Heksje!
Geweldig dat je gewoon al drie weken bent gestopt en je er zo goed bij voelt!
Ik wilde geen lintje of voldoening, ik wilde niet meer roken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:40 schreef Thrackan het volgende:
Geeft naar mijn idee ook meer voldoening om het zelf te doen
true. maar bij mij werken die middelen toch niet omdat ik me te bewust ben van het feit dat het in m'n hoofd zit, die verslaving. Dan maar cold turkey; is goedkoperquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wilde geen lintje of voldoening, ik wilde niet meer roken.
Doel heiligt alle middelen.
Nee ok, zo bedoel ik het ook nietquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik wilde geen lintje of voldoening, ik wilde niet meer roken.
Doel heiligt alle middelen.
Zo voelde het voor mij totaal niet. Het was voor mij een extra steuntje waardoor ik er sneller klaar mee was.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:59 schreef Thrackan het volgende:
Nee ok, zo bedoel ik het ook niet
Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van nicotine/tabak/whatever, en een vervanger voelt voor mij alsof ik het daadwerkelijk afkicken van de nicotine uitstel. Ik ben heel slecht met uitstel
En dat is ieder voor zich.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
true. maar bij mij werken die middelen toch niet omdat ik me te bewust ben van het feit dat het in m'n hoofd zit, die verslaving. Dan maar cold turkey; is goedkoper
nee, dat zeg ik toch ook niet?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:03 schreef Noek het volgende:
[..]
En dat is ieder voor zich.
Alleen stop je niet om voldoening uit je stopmiddel te kunnen halen lijkt mij, je stopt omdat je nooit meer wil roken. Zodra dat gelukt is maakt het geen hol uit hoe dat is bereikt.
Nee, dat zeg je ook niet maar ik wel.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, dat zeg ik toch ook niet?Als je maar stopt; hoe je er komt is niet belangrijk
Het is dan ook geen vervanger. Het ontneemt de trek in een sigaret als het goed is. Bij mij werkte die niet zo goed maar het schijnt toch echt zo te werken als ik mensen moet geloven. Ik vond het alsnog een beproeving maar na 3 weken was het ergste voorbij en toen ben ik ook snel met Champix gestopt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:59 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Nee ok, zo bedoel ik het ook niet
Ik wilde niet meer afhankelijk zijn van nicotine/tabak/whatever, en een vervanger voelt voor mij alsof ik het daadwerkelijk afkicken van de nicotine uitstel. Ik ben heel slecht met uitstel
Chemisch gezien werkt op dezelfde manier op receptoren in als nicotine, alleen dan iets minder (bij Champix dan).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, dat zeg je ook niet maar ik wel.![]()
[..]
Het is dan ook geen vervanger. Het ontneemt de trek in een sigaret als het goed is. Bij mij werkte die niet zo goed maar het schijnt toch echt zo te werken als ik mensen moet geloven. Ik vond het alsnog een beproeving maar na 3 weken was het ergste voorbij en toen ben ik ook snel met Champix gestopt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:19 schreef oh-oh het volgende:
Oh het is weer de elfde vandaag, dan zit ik dus alweer op 4 maanden![]()
Ook echt helemaal moeiteloos
Mooi manquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:19 schreef oh-oh het volgende:
Oh het is weer de elfde vandaag, dan zit ik dus alweer op 4 maanden![]()
Ook echt helemaal moeiteloos
Ik droom nu ook dat ik niet eens wil roken, ookal krijg ik het aangeboden in de droom.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:26 schreef Thrackan het volgende:
Wow, vannacht een enorm realistische droom gehad waarbij ik een sigaret rookte, en ik vond het niet lekker
Voor de rest gelukkig nog geen moeite, ik heb niet het idee dat ik een stukje identiteit kwijt ben of zo, dus met een beetje geluk kom ik de komende weken zonder moeite door
Ja, erg hè! Moet je voorstellen dat jij ook zo stonkquote:Op vrijdag 5 maart 2010 11:18 schreef Hetiszover het volgende:
Ik vind het roken wel lekker ruiken, maar mensen die hebben gerookt stinken nu wel heel erg
Gisteren zat ik bij de kapper en het chickie wat mij knipte had vlak daarvoor staan roken. Wat een smerige lucht zeg
Dat is daarentegen nog steeds goddelijkquote:
Vooral die dagen door de week en in het weekend!quote:Op zondag 14 maart 2010 20:18 schreef smoking-snares het volgende:
welke dagen zijn eigenlijk het zwaarst :$
Lichamelijk de eerste 3.quote:Op zondag 14 maart 2010 20:18 schreef smoking-snares het volgende:
Geestelijk degenen met alcoholquote:Op zondag 14 maart 2010 20:18 schreef smoking-snares het volgende:
quote:Op maandag 15 maart 2010 07:20 schreef Belana het volgende:
succes smoking snares!! Welke dagen het moeilijkst zijn? Ik denk de eerste 2 weken, dan kan je aan niks anders denken... daarna wordt dat minder. probeer je rookmomenten te vervangen door iets anders (Ik at een wortel, oh oh nam met een rietje slokjes cola, ieder heeft zo zijn eigen truuk)
Ga veel doen, zorg dat je bezig blijft! Zet m op!!
Ik ben vandaag 11 maanden gestopt!!Op naar het jaar!!
En toen?quote:
En toen moest Skonk stiekem het pakje shag van papa weer terug in de jaszak doen.quote:
Alcohol, stress en totaal niks te doen hebbenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |