Ik vul, uit luiheid, al 5 jaar dezelfde WOZ-waarde in (terwijl de WOZ-waarde wel is gestegen), en niemand die er om maalt bij de fiscus.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:35 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Nee, voor de VA van 2010 zul je de WOZ-aanslag van 2010 moeten gebruiken waarop de peildatum van 1 januari 2009 zal komen te staan.
(Voor de duidelijkheid: voor de aangifte IB van 2009, gebruik je ook de WOZ-beschikking van 2009 met de peildatum 1 januari 2008).
Vorig jaar heb ik een aangifte gezien waarbij de fiscus een controle heeft gedaan op de WOZ-waarde. Daarbij wisten ze netjes aan te geven wat de WOZ-waarde volgens de gemeente was en wat er was aangegeven in de aangifte. Ze hebben dus wel de beschikking over de gegevens. Uiteraard werd er gevraagd waarom de juiste WOZ-waarde niet was aangegeven.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:47 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik vul, uit luiheid, al 5 jaar dezelfde WOZ-waarde in (terwijl de WOZ-waarde wel is gestegen), en niemand die er om maalt bij de fiscus.
Maar omdat je niet mag aanzetten tot fraude, adviseer ik iedereen om toch vooral de correcte waardes in te vullen
Dat vind ik nietquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:50 schreef ManAtWork het volgende:
(Tijd dat ze jouw/jullie aangifte ook eens onder de loep nemen.)
te veelquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef justmattie het volgende:
Wat betaal je eigenlijk gemiddeld aan een accountantsbureau als ze je aangifte verzorgen ?
Oke vrij hoog nog inderdaad, op het adminstratiekantoor waar ik nu zit kost het 50 euro voor box 1. Het wordt weliswaar niet netjes ingebonden e.d. maar daar zitten de doorsnee particulieren ook niet om te springen of zo.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
te veel
hier in deze reeks was er al iemand met 90 euro.
Mijn ouders laten die van hunzelf en die van mij controleren voor 25 euro... maar dat is dan ook een vriend van hun die dat doet...
als ondernemer heb ik het toendertijd wel laten doen. puur omdat ik er te weinig kaas van heb gegeten en omdat je dan ook een groot ander deel uit handen kan geven...quote:Op dinsdag 2 februari 2010 21:21 schreef justmattie het volgende:
[..]
Oke vrij hoog nog inderdaad, op het adminstratiekantoor waar ik nu zit kost het 50 euro voor box 1. Het wordt weliswaar niet netjes ingebonden e.d. maar daar zitten de doorsnee particulieren ook niet om te springen of zo.
Voor ondernemers geld een ander verhaal maar die krijgen gelijk hun jaarrapportage's erbij dit alles komt wel netjes in een ingebundelde map.
Vooral tegenwoordig is het erg goed zelf te doen. Er valt, indien je geen huis hebt gekocht en rare ziektekosten hebt moeten maken, niet veel af te trekken meer.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
als ondernemer heb ik het toendertijd wel laten doen. puur omdat ik er te weinig kaas van heb gegeten en omdat je dan ook een groot ander deel uit handen kan geven...
Als particulier heb ik het eigenlijk altijd zelf gedaan. met dus de backup van controle door die vriend van mijn ouders... Echter die heeft eigenlijk alleen een paar kleine dingen aangepast waar ik zelf niet over na dacht om het als aftrekpost mee te nemen. Dus nooit iets aangepast wat ik fout zou hebben gedaan.
Ze hebben zo'n beetje alle gegevens (bij een simpele aangifte), dus waarom vragen ze het aan ons eigenlijk? Ik meen dat er landen zijn (Groot Brittanië bijv.) waar je helemaal geen aangifte hoeft te doen omdat alle belangrijke instanties gekoppelde dossiers hebben.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik een aangifte gezien waarbij de fiscus een controle heeft gedaan op de WOZ-waarde. Daarbij wisten ze netjes aan te geven wat de WOZ-waarde volgens de gemeente was en wat er was aangegeven in de aangifte. Ze hebben dus wel de beschikking over de gegevens. Uiteraard werd er gevraagd waarom de juiste WOZ-waarde niet was aangegeven.
(Tijd dat ze jouw/jullie aangifte ook eens onder de loep nemen.)
Nee, dit kan niet.quote:Op woensdag 3 februari 2010 21:42 schreef donald_dick het volgende:
Goedendag,
Mijn partner studeerd momenteel een versnelde MBO opleiding die begon per 1 mei, waarvan de baas de helft betaald. Deze studie kost 300 euro per maand, waarvan 150 euro direct van haar loon wordt afgetrokken. Tevens heeft zij studiefinanciering gehad, maar voor 3 maanden, aangezien zij in de 4de maand van haar studie door de bijverdienste grens ging. Teven heeft zij zelf voor 250 euro aan boeken gekocht. De studie was in hartje Utrecht, terwijl ze in Amsterdam leeft.
Dit geeft mij de volgende vragen:
Kan zij de 1200 (8*150) euro die direct van haar loon wordt gehaald aftrekken als studiekosten?
Reiskosten zijn niet als studiekosten aftrekbaar.quote:De boeken lijkt me logisch. En hoe moet ik de reiskosten aftrekken? De daadwerkelijk gemaakte kosten (bus, trein en tram) of moet ik op google maps gaan uitreken hoeveel kilometer het was en dat maar 0,19 euro vermenigvuldigen?
Nee, ze heeft recht op stufi dus alles vul je in onder 'Studie met studiefinanciering'.quote:Tevens, als dit kan, hoe moet ik dit in godsnaam invullen in het aangifteprogramma? Zij heeft een "studie gedaan met studiefinanciering", maar dus voor 3 maanden (3x 240 euro) invullen en voor de rest van het jaar "Studie zonder studiefinanciering"?
Lees de laatste bladzijden van deel 2 nog eens door. Daar staat de studiekosten nog eens heel duidelijk beschreven door DJ en Maharbal.quote:Want ik zelf heb ook dit probleen. Ik had met mijn HBO studie nog maar in 2009 3 maanden recht op prestatiebeurs, en de 5 maanden daarop niet meer.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:47 schreef junkiexp het volgende:
Even ter controle :
Eigenwoningforfait en betaalde rente (volledige spaarhypotheek) worden afgetrokken van het salaris van mijn vriendin (verdeling 100% op haar naam), zodat ze voor een deel niet meer in het 52% tarief valt.
Haar werkgever heeft wel die 52% ingehouden in 2009, dus we krijgen nu een leuk bedrag terug.
Logische redenering toch ?
Even ter controle :quote:
Ja, dat heb ik fout gedaan.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:49 schreef KillGhost het volgende:
[..]
Even ter controle :
Eigenwoningforfait trek je niet af. Dit zijn de inkomensten uit je woning in box 1. Dus eigenwoningforfait - betaalde hypotheekrente = aftrekpost eigen woning in dit geval. Dit verlaagd haar inkomen, en de belasting die zij over dit inkomen betaalde krijgt zij terug. Dus voor het deel wat zij in het 52% tafief viel krijgt zij die 52% terug en van de rest waarschijnlijk 42%.
Dat bedrag krijg je dan terug via de aangifte IB, zolang je deze natuurlijk niet al teruggekregen hebt via de voorlopige aanslag 2009 in maandelijkse termijnen.
Die kreeg mijn vrouw ook alquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Maharbal het volgende:
Mooi briefje binnengekregen waarin de BD zegt dat ze er van uit gaan dat mijn situatie t.o.v. vorig jaar niet is veranderd en dat ik dus geen aangifte hoef te doen (kreeg vorig jaar iets van 16 euro terug ofzo haha).
Nou, ammehoela want nu hoor ik het veelvoudige van dat bedrag te krijgen, dus een aangifte zullen ze krijgen!
quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:49 schreef KillGhost het volgende:
Met die brief geeft de bdienst aan dat je niet aangifte hoeft te doen, maar wel mag doen. Als je verwacht geld terug te krijgen, zou ik natuurlijk altijd aangifte doen.
quote:Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Maharbal het volgende:
Nou, ammehoela want nu hoor ik het veelvoudige van dat bedrag te krijgen, dus een aangifte zullen ze krijgen!
Die is mij bekendquote:Op donderdag 4 februari 2010 22:06 schreef KillGhost het volgende:
Ik geef alleen maar de intentie weer van de bdienst.
Nee, deze aangiftebrief kan de hele maand februari nog verzonden worden. De dagtekening staat ook op 27 of 28 februari. Je hoeft trouwens niet te wachten op een aangiftebrief om aangifte te kunnen doen. Je kan het aangifteprogramma downloaden op www.belastingdienst.nl en versturen via de DiGiD.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:08 schreef BeamofLight het volgende:
Zou iedereen eigenlijk al een aangiftebrief gehad moeten hebben? Normaal heb ik die al lang binnen, voordat de jaaropgaves binnen zijn
ik vermoed dat op dit moment eigenlijk alleen de brieven met melding dat er geen aangifte hoeft te worden gedaan verzonden zijn...quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:08 schreef BeamofLight het volgende:
Zou iedereen eigenlijk al een aangiftebrief gehad moeten hebben? Normaal heb ik die al lang binnen, voordat de jaaropgaves binnen zijn
Nee hoor. Een heleboel mensen hebben de uitnodiging zelf ook al gekregen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik vermoed dat op dit moment eigenlijk alleen de brieven met melding dat er geen aangifte hoeft te worden gedaan verzonden zijn...
de verzoeken komen normaal in februari.. soms nog begin maart.
Ik snap de intentie enerzijds wel. Aan de andere kant ontvangt ze VT dus is er sprake van een aftrekpost. Ook zijn we getrouwd. Ze zouden dus moeten verwachten dat wij onderling gaan schuiven met de verdeling om zo gunstig mogelijk uit te komen. Dit kan als resultaat hebben dat de aangifte totaal anders er uitziet als voorgaande jarenquote:Op donderdag 4 februari 2010 17:49 schreef KillGhost het volgende:
Met die brief geeft de bdienst aan dat je niet aangifte hoeft te doen, maar wel mag doen. Als je verwacht geld terug te krijgen, zou ik natuurlijk altijd aangifte doen.
Dat klopt. Er hoeft trouwens geen aftrekpost te zijn wanneer er sprake is van een VA/VT. Er kan bijvoorbeeld ook sprake zijn van een heffingskorting.quote:Op donderdag 4 februari 2010 22:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik snap de intentie enerzijds wel. Aan de andere kant ontvangt ze VT dus is er sprake van een aftrekpost. Ook zijn we getrouwd. Ze zouden dus moeten verwachten dat wij onderling gaan schuiven met de verdeling om zo gunstig mogelijk uit te komen. Dit kan als resultaat hebben dat de aangifte totaal anders er uitziet als voorgaande jaren
Het is misschien handig om aan te geven welke aftrekposten je bedoeld. Verder is het zo dat als iemand meerdere banen heeft men al gauw te weining belasting betaald. Om het een beetje simpel uit te leggen hierbij een voorbeeld. Stel je verdiend 30.000 euro per jaar bij 2 verschillende werkgevers. BIj allebei verdien je 15.000. De werkgever past vervolgens zijn eigen tabellen toe. Ze gaan kijken hoeveel je daar verdiend en houden vervolgens het juiste tarief in. Over de eerste 17.878 euro houden ze het laagste tarief in. Dit is 33.50 % in 2009. Beide werkgevers doen dat want ze weten van elkaar niet hoeveel je bij de andere verdiend. Zo komt het er op neer dat je over de gehele 30.000 euro maar 33.50% belasting betaald. De belastingdienst telt alles bij elkaar op. Zij hanteren over het meerdere van de 17.878 42% tarief toe. Dus 30.000 - 17.878 = 12.122. Over deze 12.122 heb je 33.50 % belasting betaald terwijl dit 42% had moeten zijn. Dit mag je dus nabetalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:38 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb net ook mijn aangifte ingevuld. Echter vind ik het wel raar dat ik vorig jaar meer geld terug kreeg, terwijl dit jaar mijn aftrekposten hoger zijn en ik meer heb gewerkt bij een 2e baan waar ik geen belastingvoordeel regel kon toepassen.
Is er zoveel veranderd dit jaar dat ik maar de helft terug krijg van wat ik vorig jaar kreeg terwijl bovenstaande het geval is?
Aanrechtsubsidie bedoel jequote:Op donderdag 4 februari 2010 22:50 schreef KillGhost het volgende:
[..]
Dat klopt. Er hoeft trouwens geen aftrekpost te zijn wanneer er sprake is van een VA/VT. Er kan bijvoorbeeld ook sprake zijn van een heffingskorting.
Niet helemaal. Jij hebt het over de algemene heffingskorting. Er zijn ook nog andere heffingskortingen zoals bijvoorbeeld inkomensafhankelijke combinatiekorting of de alleenstaande ouderkorting. Dit zijn namelijk ook heffingskortingen.quote:
Dat weet ikquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:49 schreef KillGhost het volgende:
[..]
Niet helemaal. Jij hebt het over de algemene heffingskorting. Er zijn ook nog andere heffingskortingen zoals bijvoorbeeld inkomensafhankelijke combinatiekorting of de alleenstaande ouderkorting. Dit zijn namelijk ook heffingskortingen.
Nee hoor, nier iedereen heeft internet tenslotte of men kan er niet mee overweg. Als je een uitnodiging krijgt om digitaal aangifte te doen kun je ook nog gewoon een papieren versie aanvragen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:51 schreef Adelante het volgende:
Ik kreeg vandaag bij mijn uitnodiging tot het doen van aangifte een papieren invulformulierIk ga het gewoon via internet doen, dacht trouwens dat dat ook verplicht was voor alle particulieren inmiddels
Niet iedere particulier hoeft aangifte te doen. Als je een uitnodiging krijgt met een papieren biljet mag je uiteraard ook aangifte doen met het aangifteprogamma op het internet. Anderzijds is het ook als je een uitnodiging krijgt om een digitale aangifte in te vullen je deze ook gewoon met een biljet mag doen. Gewoon een duplicaat aanvragen en die ontvang je binnen 10 werkdagen thuis.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:51 schreef Adelante het volgende:
Ik kreeg vandaag bij mijn uitnodiging tot het doen van aangifte een papieren invulformulierIk ga het gewoon via internet doen, dacht trouwens dat dat ook verplicht was voor alle particulieren inmiddels
Yep, maar dat maakte voor mijn voorbeeld niet uitquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat weet ikMaar die zijn persoonsafhankelijk/situatieafhankelijk. Recht op de algemene heffingskorting heeft iedereen.
Ja, en die moeten veel meer invullen dan een particulier en toch is het aangifteprogramma altijd belachelijk laat beschikbaar voor ondernemersquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:13 schreef sanger het volgende:
Verplichting om digitaal aangifte te doen geldt volgens mij alleen voor ondernemers
Volgens mij gaan ze er vanuit dat veel bedrijven dat uitbesteden aan fiscalisten en dergelijke en dat een groot deel dus onder de Becon-regeling valt (uitstelregeling). De rest.....moet harder werkenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:38 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, en die moeten veel meer invullen dan een particulier en toch is het aangifteprogramma altijd belachelijk laat beschikbaar voor ondernemers
Maar die hoeven het niet naast hun werk te doen. Het behoort tot hun werk of ze huren er iemand voor inquote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:38 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, en die moeten veel meer invullen dan een particulier en toch is het aangifteprogramma altijd belachelijk laat beschikbaar voor ondernemers
Hoe verzin je het?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 20:50 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar die hoeven het niet naast hun werk te doen. Het behoort tot hun werk of ze huren er iemand voor in
Antwoord verstuurd.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 17:57 schreef davo1979 het volgende:
Manatwork: Heb je een pm gestuurd over een verkoop van een woning waar ik maar niet uit kom bij het invullen. Iets teveel info voor op een forum.
Dan snap je me verkeerd.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:23 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hoe verzin je het?Ik doe mijn eigen aangifte EN ik heb mijn eigen bedrijf, en dat bedrijf heeft helemaal niks met fiscaal werk te maken.
Maar ik ben misschien niet helemaal doorsnee
Dat gebeurt me wel vakerquote:
Nu snap ik je weerquote:Ieder bedrijf heeft met fiscale dingen te maken. Dus behoort het bij het werk om dat goed te verzorgen, het is 1 van de werkzaamheden die binnen het bedrijf moeten gebeuren.
Aftrekbaar: (250k-/-40k) x 5,5% = 11.550quote:Op zondag 7 februari 2010 02:05 schreef Marloes het volgende:
Even een vraagje
Stel je hebt een hypotheek van 250.000, met een rente van 5.5% waarvan 40.000 niet aftrekbaar (overwaarde uit vorig huis wat niet in het nieuwe huis wordt gestoken), hoe bereken je dan (precies) welk deel van de rente wel/niet aftrekbaar is?
Je hebt de laptop in 2007 dus voor het geheel als aftrekpost opgegeven?quote:Op zondag 7 februari 2010 11:35 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Welk slim iemand weet antwoord op de volgende vraag?
Graag wil ik proberen mijn gemaakte studiekosten op te geven als aftrekpost bij het invullen van het belastingteruggaveformulier van 2009.
Nu heb ik in 2007 een dure laptop gekocht (¤ 1000,- plus) en heb deze ook aangegeven als aftrekpost voor de belastingteruggave van 2007. Ik gebruik de laptop namelijk voor een groot deel voor mijn studie. Ik weet niet hoeveel ik heb teruggekregen, omdat er niet duidelijk werd gemaakt wat ik aan collegegeld terugkreeg en aan andere dingen. Maar ik denk dat het niet veel is (en terecht natuurlijk).
In 2008 heb ik er niets mee gedaan, maar nu bedenk ik me dat een laptop ook onderhavig is aan slijtage en reparatie, ik moet er aan afschrijven. Kan ik in 2009 de laptop opnieuw aangeven als aftrekpost? En zo ja, voor hoeveel porcent? Hoe bereken ik zoiets?
Je vult beide jaaropgaven gewoon onder elkaar in. Het programma doet de rest voor je.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef Billy_Talent het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, waar ik het antwoord zelf misschien wel op weet.
Ik heb twee jaaropgaven gekregen van dezelfde werkgever (TempoTeam) terwijl ik in 2009 maar op 1 project gezeten heb. De bedragen die op beide jaaropgaven staan verschillen ook. Na wat denk- en peinswerk bedacht ik mij dat dit wel eens zou kunnen komen omdat ik van een Fase-A naar een Fase-B ben gegaan. Klopt dit? En voor de belastingteruggave (Tj) tel ik de bedragen gewoon bij elkaar op neem ik aan?
Ik vraag het voor de zekerheid van de week nog even na bij het uitzendbureau, maar het is nu zondag he
Er staat bij mijn weten geen datum voor. Maar handig is het wel dat je het voor 1 april hebt ontvangen.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:32 schreef fokvragen het volgende:
Voor wanneer moet je werkgever de jaaropgave hebben verstuurd? Ik moet deze namelijk nog van 1 werkgever ontvangen..
klopt TT heeft bedacht dat ze voor deta en voor uitzend twee aparte jaaropgaven maken... Voor mijn deta jaaropgave ziet het er ook leuk uit... 1 weekquote:Op zondag 7 februari 2010 14:27 schreef Billy_Talent het volgende:
Dit is misschien een domme vraag, waar ik het antwoord zelf misschien wel op weet.
Ik heb twee jaaropgaven gekregen van dezelfde werkgever (TempoTeam) terwijl ik in 2009 maar op 1 project gezeten heb. De bedragen die op beide jaaropgaven staan verschillen ook. Na wat denk- en peinswerk bedacht ik mij dat dit wel eens zou kunnen komen omdat ik van een Fase-A naar een Fase-B ben gegaan. Klopt dit? En voor de belastingteruggave (Tj) tel ik de bedragen gewoon bij elkaar op neem ik aan?
Ik vraag het voor de zekerheid van de week nog even na bij het uitzendbureau, maar het is nu zondag he
Dankjequote:Op zondag 7 februari 2010 09:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
Aftrekbaar: (250k-/-40k) x 5,5% = 11.550
Niet aftrekbaar: 40k x 5,5% = 2.200
Gewoon de rente over het niet-aftrekbare deel dus.
Of 210/250 x betaalde rente.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:57 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dankje
Zo klinkt het heel logisch idd
Heb je dan een raar bedrag aan rente betaald?quote:Op zondag 7 februari 2010 15:05 schreef Marloes het volgende:
[..]
Dan kom ik op een heel raar getal uit!
Je hebt toch recht op stufi? Dan maakt het niet uit of je het wel of geen stufi ontvangt.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:09 schreef Schuifpui het volgende:
Ik heb een vraag over de aftrek van studiekosten. Waarschijnlijk kan het niet wat ik bedacht heb, maar toch even vragen. In 2009 heb ik tot en met oktober stufi gehad, daarna is m'n stufi gestopt, maar heb ik wel een nullening met ov-vergoeding gehad, omdat ik in het buitenland was. Ik ben over de bijverdiengrens van de IBgroep gegaan, dus m'n stufi moet ik met terugwerkende kracht stopzetten, vanaf november.
Is het dan eigenlijk niet mogelijk om m'n hele stufi van 2009 stop te zetten, dan dus het hele bedrag terug te betalen. Dan kan ik een groot deel van de studiekosten aftrekken, of zie ik dat verkeerd? Dit jaar kan ik de maanden stufi die ik nog tegoed hebt dan weer aanvragen neem ik aan. Waarschijnlijk kijkt de belastingdienst of je recht hebt op stufi, ipv of je het krijgt, maar toch even uitzoeken. Ik wil meer geld terug krijgen.![]()
Zoek op de site van de belastingdienst eens op 'middeling'.quote:Ik heb verder ook gehoord over een regeling waar ze over 3 jaar naar je inkomen kijken, in het geval dat je onregelmatig verdient. Weet iemand hier iets meer over? Dit jaar is het voor het eerst dat ik genoeg verdien om belasting te betalen, en ik betaal nu best veel belasting.
Dacht ik al, bedankt voor de bevestiging.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je hebt toch recht op stufi? Dan maakt het niet uit of je het wel of geen stufi ontvangt.
[..]
Even gekeken, volgens mij zou ik dat eventueel kunnen doen, maar niet nu.quote:Zoek op de site van de belastingdienst eens op 'middeling'.
Je moet aangifte doen (er moet een aanslag zijn opgelegd) voordat je kunt middelen.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:30 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dacht ik al, bedankt voor de bevestiging.
[..]
Even gekeken, volgens mij zou ik dat eventueel kunnen doen, maar niet nu.
Je moet 3 aaneengesloten jaren belasting betalen. Nu heb ik in 2008 wel gewerkt, en loonheffingskorting toegepast. Ik kreeg niets terug, aangezien ik vrijwel niets betaald heb aan belastingen. Ik heb ook geen aangifte gedaan overigens. Telt dit dan ook mee? 2010 wordt waarschijnlijk hetzelfde verhaal. Zou dat betekenen dat ik kan middelen over 2008 - 2010? Dat zou me, zelfs na mindering van die ¤545, nog wat opleveren als ik het goed bereken.
In 2009 een groot deel fulltime, tegen een behoorlijk salaris. 2008 en 2010 alleen bijbaantjes naast studie. Zou dat niet uitmaken?quote:Op zondag 7 februari 2010 15:34 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je moet aangifte doen (er moet een aanslag zijn opgelegd) voordat je kunt middelen.
Voor 2008 kun je alsnog aangifte doen.
Maar ik gok dat de middeling je met dergelijke inkomens niets op schiet.
Kan. Hoeft niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:38 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
In 2009 een groot deel fulltime, tegen een behoorlijk salaris. 2008 en 2010 alleen bijbaantjes naast studie. Zou dat niet uitmaken?
Hmm, dat gaat alleen werken als écht heel grote verschillen hebt volgens mij. Over 2008 is het eerste deel bijvoorbeeld 33.6% en dat over het hele belastbaar inkomen. Volgens die berekening zit ik per jaar al bijna aan het bedrag dat ik in 2009 betaal. Gaat niet werken dus.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Kan. Hoeft niet.
Kwestie van uitrekenen dus.
Misschien heb je hier wat aan: http://www.belastingmiddeling.nl/Berekening-middelenquote:Op zondag 7 februari 2010 15:48 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Hmm, dat gaat alleen werken als écht heel grote verschillen hebt volgens mij. Over 2008 is het eerste deel bijvoorbeeld 33.6% en dat over het hele belastbaar inkomen. Volgens die berekening zit ik per jaar al bijna aan het bedrag dat ik in 2009 betaal. Gaat niet werken dus.![]()
Blegh heb helemaal niets om af te trekken dan volgens mij. Had gehoopt nog iets meer terug te kunnen krijgen, maar het lijkt er niet in te zitten. Best jammer omdat ik ook een deel van mijn stufi terug moet betalen.
Heeft ie dus al gedaan.quote:Op zondag 7 februari 2010 15:57 schreef U het volgende:
[..]
Misschien heb je hier wat aan: http://www.belastingmiddeling.nl/Berekening-middelen
Overig moet je van alle 3 de jaren een definitieve aanslag binnen hebben. Ik wil graag middelen over 2006-2007-2008 (heb de laatste twee jaren wel gewerkt, en in 2006 niet, vandaar dat het loont om te middelen), maar heb nog geen definitieve aanslag over 2008, dus daar moet ik nu op wachten. Heb ´t zelf overigens nagerekend via een excelsheetje, niet heel lastig om te doen...
Voor je werk: geen mogelijkheden.quote:Op maandag 8 februari 2010 02:37 schreef Andromache het volgende:
Weet iemand hier hoe het nou zit met spullen die je voor je werk aanschaft, zoals een laptop. Stel, je gebruikt hem 80% voor je werk, en 20% privé, mag je dan 80% van de kosten opvoeren?
Voor je studie kun je hem wel opvoeren. Lees de toelichting op de studiekosten voor wat betreft het afschrijven van een laptop als studiekosten.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:57 schreef Andromache het volgende:
EIgenlijk ging het om studie. Waarom ik nou werk heb ingetypt....
In Nederland moet het feitelijk ookquote:Op zondag 7 februari 2010 23:54 schreef aloe_vera het volgende:
Advies op de Amerikaanse belastingdienst site (IRS)
[ afbeelding ]
![]()
pagina 90 http://www.irs.gov/pub/irs-pdf/p17.pdf
Sterker nog: je kunt de kosten die je hebt moeten maken voor het illegaal verkregen inkomen, aftrekken van het inkomen.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:05 schreef sanger het volgende:
[..]
In Nederland moet het feitelijk ook
mooi dan kan ik de kosten voor mn koevoet ook aftrekkenquote:Op maandag 8 februari 2010 20:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sterker nog: je kunt de kosten die je hebt moeten maken voor het illegaal verkregen inkomen, aftrekken van het inkomen.
Kan dat ook met gereedschappen voor een mislukte kraak?quote:Op maandag 8 februari 2010 20:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sterker nog: je kunt de kosten die je hebt moeten maken voor het illegaal verkregen inkomen, aftrekken van het inkomen.
Kosten die samenhangen met criminele activiteiten worden toch in art 3.14 IB uitgesloten van aftrek? Er moet echter wel sprake zijn van een veroordeling.quote:Op maandag 8 februari 2010 20:15 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sterker nog: je kunt de kosten die je hebt moeten maken voor het illegaal verkregen inkomen, aftrekken van het inkomen.
1quote:Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef fokvragen het volgende:
Op mijn jaaropgave staat:
1. Loon/Loonbelasting/Volksverzekering
2. Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering/loonheffing
3. Verrekende arbeidskorting:
4. Loon Zorgverzekeringswet
5. Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.
De arbeidskorting is duidelijk, net als de loonheffing. Maar wat is het loon? Is dat 1 of 4?
Het is inderdaad 1. Het is eigenlijk altijd het hoogste inkomen wat op je jaaropgave staat.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef fokvragen het volgende:
Op mijn jaaropgave staat:
1. Loon/Loonbelasting/Volksverzekering
2. Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering/loonheffing
3. Verrekende arbeidskorting:
4. Loon Zorgverzekeringswet
5. Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.
De arbeidskorting is duidelijk, net als de loonheffing. Maar wat is het loon? Is dat 1 of 4?
Ik wil alleen even melden dat het juiste antwoord op deze meerkeuzevraag nummer 1 is. Verder sluit ik me geheel aan bij het antwoord en meer dan uitgebreide antwoord van Nizno.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:05 schreef fokvragen het volgende:
Op mijn jaaropgave staat:
1. Loon/Loonbelasting/Volksverzekering
2. Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekering/loonheffing
3. Verrekende arbeidskorting:
4. Loon Zorgverzekeringswet
5. Ingehouden bijdrage zorgverzekeringswet.
De arbeidskorting is duidelijk, net als de loonheffing. Maar wat is het loon? Is dat 1 of 4?
er staat alleen maar de vraag... 1 of 4... dan kan ik heel uitgebreid gaan lopen tikken en moeilijk doen en extra uitleg gaan geven waar niet om gevraagd wordt... maar daar heeft heel geen zin....quote:Op maandag 8 februari 2010 23:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik wil alleen even melden dat het juiste antwoord op deze meerkeuzevraag nummer 1 is. Verder sluit ik me geheel aan bij het antwoord en meer dan uitgebreide antwoord van Nizno.
Zeg ik toch verder ook niet. Je antwoord is meer dan compleet. Vandaar dat ik me daar geheel bij aansluit. Zonder verder ook aanvullingen, correcties of specificaties toe te voegen.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
er staat alleen maar de vraag... 1 of 4... dan kan ik heel uitgebreid gaan lopen tikken en moeilijk doen en extra uitleg gaan geven waar niet om gevraagd wordt... maar daar heeft heel geen zin....
helemaal correct! super!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 00:11 schreef fokvragen het volgende:
Bedankt voor de vele reacties!
dus:
Arbeidskorting = 3
Loonheffing = 2
Loon = 1
Een klein beetje extra informatie is nooit weg though. Niet iedere werkgever gebruikt dezelfde termen op de jaaropgave (helaas). De toevoeging dat het eigenlijk het hoogste inkomen op de jaaropgave is, is mijn inziens een goede toevoegingquote:Op maandag 8 februari 2010 23:45 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Zeg ik toch verder ook niet. Je antwoord is meer dan compleet. Vandaar dat ik me daar geheel bij aansluit. Zonder verder ook aanvullingen, correcties of specificaties toe te voegen.
we zitten pas in het derde topic.. die vraag komt nog wel 50 keer voorbijquote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:12 schreef KillGhost het volgende:
[..]
Een klein beetje extra informatie is nooit weg though. Niet iedere werkgever gebruikt dezelfde termen op de jaaropgave (helaas). De toevoeging dat het eigenlijk het hoogste inkomen op de jaaropgave is, is mijn inziens een goede toevoegingDit om uiteraard toekomstige vragen gedeeltelijk voor te zijn.
"Bakker, mag ik een halfje wit van u?"quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:12 schreef KillGhost het volgende:
[..]
Een klein beetje extra informatie is nooit weg though. Niet iedere werkgever gebruikt dezelfde termen op de jaaropgave (helaas). De toevoeging dat het eigenlijk het hoogste inkomen op de jaaropgave is, is mijn inziens een goede toevoegingDit om uiteraard toekomstige vragen gedeeltelijk voor te zijn.
Sinds wanneer bestel je brood bij het JL?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
"Bakker, mag ik een halfje wit van u?"
"Zeker mevrouw. De slager heeft de karbonade vandaag in de aanbieding en bij de groenteman is de bloemkool vandaag afgeprijsd."
En bij een mislukte kraak zal er vrijwel nooit een veroordeling zijn omdat de kraak niet is doorgegaanquote:Op maandag 8 februari 2010 22:14 schreef Jopen het volgende:
[..]
Kosten die samenhangen met criminele activiteiten worden toch in art 3.14 IB uitgesloten van aftrek? Er moet echter wel sprake zijn van een veroordeling.
Yup. Negatief resultaat uit 'overige werkzaamheden'.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:39 schreef sanger het volgende:
[..]
En bij een mislukte kraak zal er vrijwel nooit een veroordeling zijn omdat de kraak niet is doorgegaan
Oftewel kan iedereen een aftrekpost opvoeren voor inbrekersgereedschap?
Klopt. Zonder LHK geen AK.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:04 schreef Miele84 het volgende:
Bij een baan waar geen loonheffingskorting is toegepast is daar ook geen arbeidskorting vermeld op de jaaropgaaf?
Helaas, is dit niet echt een goede vergelijking met wat ik zei. NIce try though.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 09:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
"Bakker, mag ik een halfje wit van u?"
"Zeker mevrouw. De slager heeft de karbonade vandaag in de aanbieding en bij de groenteman is de bloemkool vandaag afgeprijsd."
Nee en ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:25 schreef BeamofLight het volgende:
Ik sprak laatst iemand die me vertelde dat je standaard per persoon een bedrag aan ziektekosten (ivm bril, medicijnen etc.) kon invullen ivm belastingteruggave. Klopt dit (zo ja hoeveel) of is het een fabeltje?
Is het meer in de trend van: je kunt er standaard 50 euro invullen, want die kosten maakt iedereen wel en de BD gaat dit toch niet controlerenquote:
Daar was de huisapotheek voor. En die is afgeschaft.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:37 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Is het meer in de trend van: je kunt er standaard 50 euro invullen, want die kosten maakt iedereen wel en de BD gaat dit toch niet controleren
Dat was maar een voorbeeld. Verder snap ik ook wel dat jij mensen niet wil aansporen tot fraude en daarmee is gelijk mijn vraag beantwoord.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Daar was de huisapotheek voor. En die is afgeschaft.
En je hebt ook nog te maken met een drempel. Daar kom je met ¤ 50,- niet overheen.
Lees eerst even welke posten je nog als ziektekosten kunt opvoeren. Als je dat gedaan hebt, begrijp je zelf ook wel dat 'algemene aftrekposten' er niet meer zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Dat was maar een voorbeeld. Verder snap ik ook wel dat jij mensen niet wil aansporen tot fraude en daarmee is gelijk mijn vraag beantwoord.
Eerst stelde ik een vraag, waarop jij antwoordde dat het een fabeltje was...Daarna kom ik dus met de conclusie dat het fraude zou zijn. Je hebt me dus geholpen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Lees eerst even welke posten je nog als ziektekosten kunt opvoeren. Als je dat gedaan hebt, begrijp je zelf ook wel dat 'algemene aftrekposten' er niet meer zijn.
En als jij wilt frauderen,... stel dan geen vraag waar je het antwoord zelf al op weet.
Sorry. Dan had ik je post verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:26 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Eerst stelde ik een vraag, waarop jij antwoordde dat het een fabeltje was...Daarna kom ik dus met de conclusie dat het fraude zou zijn. Je hebt me dus geholpen.
Nee hoor, dit klopt zeer zeker niet..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:43 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Yup. Negatief resultaat uit 'overige werkzaamheden'.
Pssst, lees de context even.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt zeer zeker niet..
het moet niet 24/7 bloedserieus hier hequote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:24 schreef v0lt026 het volgende:
Nou omdat je eerder ook al zei dat het aftrekbaar was, dus ik ging er niet van uit dat het een grapje was? Het is in ieder geval niet aftrekbaar, ook geen negatief inkomen, laten we het daar maar bij houden dan
Let eens op de PIquote:Op dinsdag 9 februari 2010 22:57 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit klopt zeer zeker niet..
quote:Op woensdag 10 februari 2010 06:49 schreef Essebes het volgende:
Ik ben in 2009 een paar weekjes van WW afhankelijk geweest. Hoor ik van het UWV nu ook een jaaropgaaf te krijgen?
Klopt. In sommige situaties kunnen gemaakte kosten in mindering worden gebracht op de belaste winst.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 23:24 schreef v0lt026 het volgende:
Nou omdat je eerder ook al zei dat het aftrekbaar was, dus ik ging er niet van uit dat het een grapje was? Het is in ieder geval niet aftrekbaar, ook geen negatief inkomen, laten we het daar maar bij houden dan
Ja.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:31 schreef Syytön het volgende:
Ik heb in 2008 een huis gekocht. Vorig jaar kreeg ik een overzicht van betaalde rente etc. van mijn hypotheekverstrekker. Is dit iets wat je elk jaar krijgt eigenlijk?
Is er een drempel voor die kosten ja? Hoe hoog is die dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 21:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Daar was de huisapotheek voor. En die is afgeschaft.
En je hebt ook nog te maken met een drempel. Daar kom je met ¤ 50,- niet overheen.
echter dat doet het programma zelf al... deze toevoeging geld dus alleen bij de papieren aangifte.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 12:21 schreef v0lt026 het volgende:
http://www.belastingdiens(...)n-13.html#P211_17155
edit, nog een toevoeging: U mag het bedrag van de kosten voor specifieke zorgkosten verhogen met 113% als uw drempelinkomen niet hoger is dan ¤ 32.127.
Ik heb alles woensdag al digitaal ingestuurd aan de BD. Nu maar wachten, kreeg een leuk bedrag terug volgens het systeem.quote:Op donderdag 11 februari 2010 10:27 schreef andre1965 het volgende:
Ik lees hier steeds dat de teruggaaf 2009 vóór 1 juli binnen is als je voor 1 april 2010 aangifte doet.
Dat klopt, maar het is wel zeker nuttig de aangifte zo snel mogeliijk in te sturen.
De Belastingdienst verwerkt de aangiften in chronologische volgorde. Vanaf begin januari worden alle electronische aangiften verzameld in een bestand. De afdeling Productie van de Centrale Administratie in Apeldoorn verwerkt deze bestanden regelmatig. Daarbij worden de verzamelde aangiften door de computer bekeken. Hier komt niemand aan te pas. Dit heet AVAR : Automatische Voorlopgie Aanslag Regeling. In mijn jonge jaren moesten wij dit nog met de hand doen.
Het is daardoor heel goed mogelijk dat de AVAR jouw aangifte die je in januari al indient, reeds in februari gereed heeft en de teruggaaf ook dan al uitbetaald.
Omdat de mainframe van de belastingdienst buitengewoon druk in gebruik is voor talloze processen duurt dit een week of 3 na het in productie nemen. Het is dus afhankelijk van wanneer het verzamelbestand de AVAR-base ingaat wanneer je je geld terugkrijgt.
Ik heb meegemaakt dat ik het al eind februari binnen had !
Ik gister, ben benieuwd het ging maar om ¤87,- maar achquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:00 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik heb alles woensdag al digitaal ingestuurd aan de BD. Nu maar wachten, kreeg een leuk bedrag terug volgens het systeem.
2300 euroquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:59 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik gister, ben benieuwd het ging maar om ¤87,- maar ach
De drempel is een percentage van je inkomen. Dus geen vast bedrag.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is er een drempel voor die kosten ja? Hoe hoog is die dan?
Ik heb vorig jaar namelijk ook gewoon de huisapotheek opgevoerd en wat kosten voor ziekenbezoek. Nu heb ik die dit jaar ook wel gemaakt, maar ik denk niet dat het boven de vijftig euro komt.
Dat is beter. Ik kreeg over 2008, 1200 euro terug. Maar toen werkte ik 36 uur per week en schoolquote:
Je moet alles invullen in het veld "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties", even op de rekenhulp klikken en je kan losquote:Op zondag 14 februari 2010 12:05 schreef OdindK het volgende:
Wij hebben een bestaand huis gekocht in 2009. De levering moet nog plaatsvinden (halverwege 2010). Wij huren nu nog en hebben geen eigen woning. Ten behoeve van de financiering hebben wij in 2009 kosten gemaakt die aftrekbaar zijn.
Als algemene regel geldt volgens mij dat je de kosten die je maakt dient toe te delen in het jaar waarin je ze maakt.
Als ik in de aangifte de kosten op wil voeren zou ik dit m.i. moeten doen onder het kopje "eigen woning"
Hier strand ik altijd bij de vraag of wij de enige eigenaren waren van de woning die 2009 onze hoofdverblijf was. Daar wij in een huurwoning zitten kan ik hier niets invullen.
Ik kan de aftrekbare kosten echter niet invullen als ik onder hoofdverblijf geen WOZ-waarde en percentage invul.
Wat doe ik verkeerd? Of moet ik het maar aftrekken in een voorlopige aanslag 2010?
quote:Op zondag 14 februari 2010 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je moet alles invullen in het veld "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties", even op de rekenhulp klikken en je kan los
Toch wel. Er staat een vakje "de woning was bedoeld als toekomstig hoofdverblijf". Wat je bij de WOZ invult maakt niet uit, eigenwoningforfait is toch 0.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:25 schreef OdindK het volgende:
[..]
Dit is voor mij niet de oplossing aangezien de genoemde opties niet voor mij gelden. Ik heb niets te maken met de WOZ-waarde van het pand over het jaar 2009. De woning wordt nog geleverd, maar ik heb wel kosten gemaakt.
Toch heeft DJ gelijk. Je kunt het op die manier invullen. De regeling ziet niet alleen op tijdelijk 2 woningen.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:46 schreef OdindK het volgende:
Ik kan mij toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat ik niet aan de voorwaarden voldoe... De regeling ziet op situaties waarbij iemand tijdelijk 2 eigen woningen heeft. Daar is bij mij geen sprake van. Het betreffende pand was in 2009 niet door mij gekocht, stond niet leeg en was evenmin in aanbouw. Overigens begrijp ik wel wat je bedoelt en kan ik " los", maar begripmatig klopt het niet.
Wat moet ik dan bij de data invullen? Vanaf het moment dat het koopcontract getekend is? Of heel 2009. Dit maakt qua eigenwoningforfait niet uit, want die blijft 0.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Toch heeft DJ gelijk. Je kunt het op die manier invullen. De regeling ziet niet alleen op tijdelijk 2 woningen.
Ik ga aan de slag!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:27 schreef ManAtWork het volgende:
Ik zou kiezen voor de datum van het koopcontract.
Al ben ik met je eens dat het vreemd lijkt. Je moet echter iets invullen omdat anders de kosten niet meegeteld worden in de berekening.
2008 zal toch ook bekend moeten zijn, je zal dus aangifte moeten doen. Maar scheelt het allemaal zo veel dat middelen kan? De eerste 545 krijg je immers niet terug..quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef Fixers het volgende:
Ik moet dit keer wat bijbetalen. Voornamelijk vanwege een overlap in twee contracten. Maar als ik zou willen middelen met 2007 en 2008 moet ik dan van beide jaren ook een aangifte gedaan hebben? Voor 2007 heb ik dat wel gedaan voor 2008 (nog) niet.
En doe ik dan eerst gewoon aangifte voor 2009 en daarna verzoek tot middeling of ervoor?
Gummen, krassen of tip-exen, als de aangifte niet meer leesbaar is voor de computer bij de Belastingdienst, wordt 'ie handmatig bekeken en is dus niet aan te raden als je zo min mogelijk aandacht op jezelf wil vestigenquote:Op maandag 15 februari 2010 15:27 schreef announcement het volgende:
Ik heb (schriftelijk) per ongeluk een verkeerd veld ingevuld. In dat veld moet wel iets anders komen te staan. Hoe moet je dit corrigeren?
Als je het niet meer netjes kunt verbeteren, dan even een nieuwe scheurblok aanvragen of electronisch aangifte doen.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:27 schreef announcement het volgende:
Ik heb (schriftelijk) per ongeluk een verkeerd veld ingevuld. In dat veld moet wel iets anders komen te staan. Hoe moet je dit corrigeren?
Er staat pensioen e.d. En je WW valt dus onder e.d.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:09 schreef dnn- het volgende:
Kort vraagje.
Ik heb in 2009 een tijd zonder werk gezeten met een WW uitkering. Nu ik mijn aangifte aan het voorbereiden was moest ik een getal invoeren voor "pensioen" in het programma. Echter staat hier niets van op mijn jaaropgave van het UWV. Wel fiscaa lloon, loon voor de zvw, bijdrage zvw etc. Pensioen wordt niet vernoemd en kan ik ook niet terugvinden op mijn "uwv-loonstrookjes".
Als ik dan loonbelasting invul en 0 bij het pensioen krijg ik een foutmelding dat deze niet gelijk kunnen zijn en dat het pensioen altijd hoger moet zijn dan de loonbelasting...
Ja, klik eens op het ? of druk op F1.quote:Iemand een tip?
Doh..quote:verhaal+reactie
Tsja, soms is het niet zo moeilijk als je denkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |