abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:42:15 #151
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77563447
Zijn we het weer eens.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_77563738
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:35 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Nee, voor de VA van 2010 zul je de WOZ-aanslag van 2010 moeten gebruiken waarop de peildatum van 1 januari 2009 zal komen te staan.

(Voor de duidelijkheid: voor de aangifte IB van 2009, gebruik je ook de WOZ-beschikking van 2009 met de peildatum 1 januari 2008).
Ik vul, uit luiheid, al 5 jaar dezelfde WOZ-waarde in (terwijl de WOZ-waarde wel is gestegen), en niemand die er om maalt bij de fiscus.

Maar omdat je niet mag aanzetten tot fraude, adviseer ik iedereen om toch vooral de correcte waardes in te vullen
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:50:56 #153
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77563900
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:47 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ik vul, uit luiheid, al 5 jaar dezelfde WOZ-waarde in (terwijl de WOZ-waarde wel is gestegen), en niemand die er om maalt bij de fiscus.

Maar omdat je niet mag aanzetten tot fraude, adviseer ik iedereen om toch vooral de correcte waardes in te vullen
Vorig jaar heb ik een aangifte gezien waarbij de fiscus een controle heeft gedaan op de WOZ-waarde. Daarbij wisten ze netjes aan te geven wat de WOZ-waarde volgens de gemeente was en wat er was aangegeven in de aangifte. Ze hebben dus wel de beschikking over de gegevens. Uiteraard werd er gevraagd waarom de juiste WOZ-waarde niet was aangegeven.

(Tijd dat ze jouw/jullie aangifte ook eens onder de loep nemen. )
pi_77563969
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:50 schreef ManAtWork het volgende:

Dat vind ik niet
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_77565250
Wat betaal je eigenlijk gemiddeld aan een accountantsbureau als ze je aangifte verzorgen ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 20:50:13 #156
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77567259
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:15 schreef justmattie het volgende:
Wat betaal je eigenlijk gemiddeld aan een accountantsbureau als ze je aangifte verzorgen ?
te veel

hier in deze reeks was er al iemand met 90 euro.
Mijn ouders laten die van hunzelf en die van mij controleren voor 25 euro... maar dat is dan ook een vriend van hun die dat doet...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77568781
Ik heb toevallig net mijn woz waardestelling in de brievenbus gehad.
30 k minder dan vorig jaar.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77568913
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 20:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

te veel

hier in deze reeks was er al iemand met 90 euro.
Mijn ouders laten die van hunzelf en die van mij controleren voor 25 euro... maar dat is dan ook een vriend van hun die dat doet...
Oke vrij hoog nog inderdaad, op het adminstratiekantoor waar ik nu zit kost het 50 euro voor box 1. Het wordt weliswaar niet netjes ingebonden e.d. maar daar zitten de doorsnee particulieren ook niet om te springen of zo.

Voor ondernemers geld een ander verhaal maar die krijgen gelijk hun jaarrapportage's erbij dit alles komt wel netjes in een ingebundelde map.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 22:02:18 #159
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77570999
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 21:21 schreef justmattie het volgende:

[..]

Oke vrij hoog nog inderdaad, op het adminstratiekantoor waar ik nu zit kost het 50 euro voor box 1. Het wordt weliswaar niet netjes ingebonden e.d. maar daar zitten de doorsnee particulieren ook niet om te springen of zo.

Voor ondernemers geld een ander verhaal maar die krijgen gelijk hun jaarrapportage's erbij dit alles komt wel netjes in een ingebundelde map.
als ondernemer heb ik het toendertijd wel laten doen. puur omdat ik er te weinig kaas van heb gegeten en omdat je dan ook een groot ander deel uit handen kan geven...

Als particulier heb ik het eigenlijk altijd zelf gedaan. met dus de backup van controle door die vriend van mijn ouders... Echter die heeft eigenlijk alleen een paar kleine dingen aangepast waar ik zelf niet over na dacht om het als aftrekpost mee te nemen. Dus nooit iets aangepast wat ik fout zou hebben gedaan.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77571175
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 22:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

als ondernemer heb ik het toendertijd wel laten doen. puur omdat ik er te weinig kaas van heb gegeten en omdat je dan ook een groot ander deel uit handen kan geven...

Als particulier heb ik het eigenlijk altijd zelf gedaan. met dus de backup van controle door die vriend van mijn ouders... Echter die heeft eigenlijk alleen een paar kleine dingen aangepast waar ik zelf niet over na dacht om het als aftrekpost mee te nemen. Dus nooit iets aangepast wat ik fout zou hebben gedaan.
Vooral tegenwoordig is het erg goed zelf te doen. Er valt, indien je geen huis hebt gekocht en rare ziektekosten hebt moeten maken, niet veel af te trekken meer.
pi_77577848
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:50 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Vorig jaar heb ik een aangifte gezien waarbij de fiscus een controle heeft gedaan op de WOZ-waarde. Daarbij wisten ze netjes aan te geven wat de WOZ-waarde volgens de gemeente was en wat er was aangegeven in de aangifte. Ze hebben dus wel de beschikking over de gegevens. Uiteraard werd er gevraagd waarom de juiste WOZ-waarde niet was aangegeven.

Ze hebben zo'n beetje alle gegevens (bij een simpele aangifte), dus waarom vragen ze het aan ons eigenlijk? Ik meen dat er landen zijn (Groot Brittanië bijv.) waar je helemaal geen aangifte hoeft te doen omdat alle belangrijke instanties gekoppelde dossiers hebben.
  Eindredactie Games woensdag 3 februari 2010 @ 21:42:03 #162
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_77608398
Goedendag,
Mijn partner studeerd momenteel een versnelde MBO opleiding die begon per 1 mei, waarvan de baas de helft betaald. Deze studie kost 300 euro per maand, waarvan 150 euro direct van haar loon wordt afgetrokken. Tevens heeft zij studiefinanciering gehad, maar voor 3 maanden, aangezien zij in de 4de maand van haar studie door de bijverdienste grens ging. Teven heeft zij zelf voor 250 euro aan boeken gekocht. De studie was in hartje Utrecht, terwijl ze in Amsterdam leeft.
Dit geeft mij de volgende vragen:

Kan zij de 1200 (8*150) euro die direct van haar loon wordt gehaald aftrekken als studiekosten? De boeken lijkt me logisch. En hoe moet ik de reiskosten aftrekken? De daadwerkelijk gemaakte kosten (bus, trein en tram = 421 euro) of moet ik op google maps gaan uitreken hoeveel kilometer het was en dat maar 0,19 euro vermenigvuldigen (442)?

Tevens, als dit kan, hoe moet ik dit in godsnaam invullen in het aangifteprogramma? Zij heeft een "studie gedaan met studiefinanciering", maar dus voor 3 maanden (3x 240 euro) invullen en voor de rest van het jaar "Studie zonder studiefinanciering"?

Want ik zelf heb ook dit probleen. Ik had met mijn HBO studie nog maar in 2009 3 maanden recht op prestatiebeurs, en de 5 maanden daarop niet meer.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:47:53 #163
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77608642
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:42 schreef donald_dick het volgende:
Goedendag,
Mijn partner studeerd momenteel een versnelde MBO opleiding die begon per 1 mei, waarvan de baas de helft betaald. Deze studie kost 300 euro per maand, waarvan 150 euro direct van haar loon wordt afgetrokken. Tevens heeft zij studiefinanciering gehad, maar voor 3 maanden, aangezien zij in de 4de maand van haar studie door de bijverdienste grens ging. Teven heeft zij zelf voor 250 euro aan boeken gekocht. De studie was in hartje Utrecht, terwijl ze in Amsterdam leeft.
Dit geeft mij de volgende vragen:

Kan zij de 1200 (8*150) euro die direct van haar loon wordt gehaald aftrekken als studiekosten?
Nee, dit kan niet.
quote:
De boeken lijkt me logisch. En hoe moet ik de reiskosten aftrekken? De daadwerkelijk gemaakte kosten (bus, trein en tram) of moet ik op google maps gaan uitreken hoeveel kilometer het was en dat maar 0,19 euro vermenigvuldigen?
Reiskosten zijn niet als studiekosten aftrekbaar.
quote:
Tevens, als dit kan, hoe moet ik dit in godsnaam invullen in het aangifteprogramma? Zij heeft een "studie gedaan met studiefinanciering", maar dus voor 3 maanden (3x 240 euro) invullen en voor de rest van het jaar "Studie zonder studiefinanciering"?
Nee, ze heeft recht op stufi dus alles vul je in onder 'Studie met studiefinanciering'.
quote:
Want ik zelf heb ook dit probleen. Ik had met mijn HBO studie nog maar in 2009 3 maanden recht op prestatiebeurs, en de 5 maanden daarop niet meer.
Lees de laatste bladzijden van deel 2 nog eens door. Daar staat de studiekosten nog eens heel duidelijk beschreven door DJ en Maharbal.
pi_77608791
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:47 schreef junkiexp het volgende:
Even ter controle :

Eigenwoningforfait en betaalde rente (volledige spaarhypotheek) worden afgetrokken van het salaris van mijn vriendin (verdeling 100% op haar naam), zodat ze voor een deel niet meer in het 52% tarief valt.
Haar werkgever heeft wel die 52% ingehouden in 2009, dus we krijgen nu een leuk bedrag terug.

Logische redenering toch ?
pi_77609144
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zo ongeveer, ja (maar niet helemáál juist)
pi_77614277
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:51 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Even ter controle :

Eigenwoningforfait trek je niet af. Dit zijn de inkomensten uit je woning in box 1. Dus eigenwoningforfait - betaalde hypotheekrente = aftrekpost eigen woning in dit geval. Dit verlaagd haar inkomen, en de belasting die zij over dit inkomen betaalde krijgt zij terug. Dus voor het deel wat zij in het 52% tafief viel krijgt zij die 52% terug en van de rest waarschijnlijk 42%.

Dat bedrag krijg je dan terug via de aangifte IB, zolang je deze natuurlijk niet al teruggekregen hebt via de voorlopige aanslag 2009 in maandelijkse termijnen.
pi_77619844
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:49 schreef KillGhost het volgende:

[..]

Even ter controle :

Eigenwoningforfait trek je niet af. Dit zijn de inkomensten uit je woning in box 1. Dus eigenwoningforfait - betaalde hypotheekrente = aftrekpost eigen woning in dit geval. Dit verlaagd haar inkomen, en de belasting die zij over dit inkomen betaalde krijgt zij terug. Dus voor het deel wat zij in het 52% tafief viel krijgt zij die 52% terug en van de rest waarschijnlijk 42%.

Dat bedrag krijg je dan terug via de aangifte IB, zolang je deze natuurlijk niet al teruggekregen hebt via de voorlopige aanslag 2009 in maandelijkse termijnen.
Ja, dat heb ik fout gedaan.
Het aangifte programma heeft het wel op de juiste manier gedaan zie ik.
Dan krijgen we ongeveer, 8255 euro terug, waarvan we 6000 reeds via voorlopige teruggaaf hebben ontvangen .

Bedankt.
pi_77620943
Binnenkort maar eens het programma dowloaden
pi_77621432
Mooi briefje binnengekregen waarin de BD zegt dat ze er van uit gaan dat mijn situatie t.o.v. vorig jaar niet is veranderd en dat ik dus geen aangifte hoef te doen (kreeg vorig jaar iets van 16 euro terug ofzo haha).

Nou, ammehoela want nu hoor ik het veelvoudige van dat bedrag te krijgen, dus een aangifte zullen ze krijgen!
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:11:33 #170
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77622900
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Maharbal het volgende:
Mooi briefje binnengekregen waarin de BD zegt dat ze er van uit gaan dat mijn situatie t.o.v. vorig jaar niet is veranderd en dat ik dus geen aangifte hoef te doen (kreeg vorig jaar iets van 16 euro terug ofzo haha).

Nou, ammehoela want nu hoor ik het veelvoudige van dat bedrag te krijgen, dus een aangifte zullen ze krijgen!
Die kreeg mijn vrouw ook al Vreemd aangezien ze wel VT ontvangt en een eigen huis als aftrekpost heeft (waarmee dan geschoven kan worden). Het is dit jaar juist de bedoeling dat zij gaat terugkrijgen en ik niets betaal.

Oftewel, gewoon aangifte gedaan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77636504
Met die brief geeft de bdienst aan dat je niet aangifte hoeft te doen, maar wel mag doen. Als je verwacht geld terug te krijgen, zou ik natuurlijk altijd aangifte doen.
pi_77641032
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:49 schreef KillGhost het volgende:
Met die brief geeft de bdienst aan dat je niet aangifte hoeft te doen, maar wel mag doen. Als je verwacht geld terug te krijgen, zou ik natuurlijk altijd aangifte doen.
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:18 schreef Maharbal het volgende:
pi_77647385
Ik geef alleen maar de intentie weer van de bdienst.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:08:27 #174
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_77647497
Zou iedereen eigenlijk al een aangiftebrief gehad moeten hebben? Normaal heb ik die al lang binnen, voordat de jaaropgaves binnen zijn
pi_77648002
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:06 schreef KillGhost het volgende:
Ik geef alleen maar de intentie weer van de bdienst.
Die is mij bekend .

Het was meer een semi-verontwaardigde reactie van mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')