Ik geef zelf aan dat het wellicht niet helemaal klopt, maar in praktijk betalen we allebei netzoveel, dus ik durf wel te verdedigen dat we financieel onafhankelijk danwel zelfstandig zijn. Het is niet zo dat de één de ander onderhoud. Maar ik ben het met je eens dat het wel discutabel is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:48 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je vult dus iets in wat niet waar is.![]()
De zorgtoeslag voor 2010 hebben we stopgezet, dus dan maar hopen dat ze niet gaan controleren dan (klopt afquote:Bij controle gaan ze de toeslag terug vorderen. Met rente (en misschien boete).
Nou, zo discutabel lijkt het me niet. Het gaat er niet om wie wat betaalt, het gaat om een "gezamelijke huishouding". Als jij ook wel eens stofzuigt, of zij ook wel eens jouw was doet zit je daar waarschijnlijk al aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik geef zelf aan dat het wellicht niet helemaal klopt, maar in praktijk betalen we allebei netzoveel, dus ik durf wel te verdedigen dat we financieel onafhankelijk danwel zelfstandig zijn. Het is niet zo dat de één de ander onderhoud. Maar ik ben het met je eens dat het wel discutabel is.
Dit dus.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, zo discutabel lijkt het me niet. Het gaat er niet om wie wat betaalt, het gaat om een "gezamelijke huishouding". Als jij ook wel eens stofzuigt, of zij ook wel eens jouw was doet zit je daar waarschijnlijk al aan.
het is zelfs nog leuker beschreven in onze opleiding... als de één een kopje thee en een broodje smeert voor de ander als deze ziek is ben je al gezamelijk bezig in het huishouden.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nou, zo discutabel lijkt het me niet. Het gaat er niet om wie wat betaalt, het gaat om een "gezamelijke huishouding". Als jij ook wel eens stofzuigt, of zij ook wel eens jouw was doet zit je daar waarschijnlijk al aan.
Feit blijft dat het een ruim begrip is en voor meerdere interpretatie vatbaar is. Lijkt me om die reden dan ook sterk dat de BD gaat controleren wie er stofzuigt en de was doet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:02 schreef DonJames het volgende:
[..]
prettig als straks bij de aangifte IB blijkt dat het voordeliger is om fiscaal partners te zijn... moet je de zorgtoeslag terug betalen omdat je bij fiscaal partnerschap sowieso elkaars toeslagpartner bent.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Ik geef zelf aan dat het wellicht niet helemaal klopt, maar in praktijk betalen we allebei netzoveel, dus ik durf wel te verdedigen dat we financieel onafhankelijk danwel zelfstandig zijn. Het is niet zo dat de één de ander onderhoud. Maar ik ben het met je eens dat het wel discutabel is.
[..]
[..]
De zorgtoeslag voor 2010 hebben we stopgezet, dus dan maar hopen dat ze niet gaan controleren dan (klopt af)
nee dat is het niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Feit blijft dat het een ruim begrip is en voor meerdere interpretatie vatbaar is. Lijkt me om die reden dan ook sterk dat de BD gaat controleren wie er stofzuigt en de was doet.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
prettig als straks bij de aangifte IB blijkt dat het voordeliger is om fiscaal partners te zijn... moet je de zorgtoeslag terug betalen omdat je bij fiscaal partnerschap sowieso elkaars toeslagpartner bent.
Het feit dat je de zorgtoeslag voor 2010 al stop hebt gezet, kan al een aanwijzing zijn.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Feit blijft dat het een ruim begrip is en voor meerdere interpretatie vatbaar is. Lijkt me om die reden dan ook sterk dat de BD gaat controleren wie er stofzuigt en de was doet.
Waarom doe je dat dan niet?quote:Maar nogmaals, ben het eens dat ik eigenlijk 'ja' moet checken..
Prima, maar zodra ik zeg tegen de BD: 'we wonen wel samen, maar verder zorgen we niet voor elkaar' dan is het aan hen om het tegendeel te bewijzen. En dan komt er wel een stuk interpretatie bij kijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee dat is het niet.
Gezamelijke huishouding houd gewoon in: Samen opdraaien voor het huishouden. Inkopen en uitgaven en ook de zorgplicht naar elkaar toe.
Dus je bent gewoon elkaars toeslagpartner.
Ik had het expres niet gemeld. Ik was wel nieuwsgierig hoe hij het dan ging oplossen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:12 schreef Nizno het volgende:
[..]
prettig als straks bij de aangifte IB blijkt dat het voordeliger is om fiscaal partners te zijn... moet je de zorgtoeslag terug betalen omdat je bij fiscaal partnerschap sowieso elkaars toeslagpartner bent.
Omdat ik dan zo'n 600,- euro moet terugbetalen, lijkt me evident.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Het feit dat je de zorgtoeslag voor 2010 al stop hebt gezet, kan al een aanwijzing zijn.
[..]
Waarom doe je dat dan niet?
Lijkt mij niet. Je steekt dus bewust geld in je zak dat niet van je is.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Omdat ik dan zo'n 600,- euro moet terugbetalen, lijkt me evident.
voor de huurtoeslag zijn er ook genoeg mensen die zo redeneren als jij in dit geval... namelijk of iemand inwonend is of toeslagpartner.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Prima, maar zodra ik zeg tegen de BD: 'we wonen wel samen, maar verder zorgen we niet voor elkaar' dan is het aan hen om het tegendeel te bewijzen. En dan komt er wel een stuk interpretatie bij kijken.
Kijk voor huurtoeslag is het gewoon zwart-wit. Woon je samen met wie dan ook dan telt dat inkomen mee voor de huurtoeslag. Zo zwart-wit is het voor de zorgtoeslag kennelijk niet.
tja dus om te voorkomen dat je geld moet terug betalen pleeg je fraude.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Omdat ik dan zo'n 600,- euro moet terugbetalen, lijkt me evident.
Leuk verzonnen, maar jij krijgt gewoon een briefje met de vraag "er staan 2 personen ingeschreven op uw adres, waarom bent u van mening dat er geen gezamelijke huishouding is?".quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Prima, maar zodra ik zeg tegen de BD: 'we wonen wel samen, maar verder zorgen we niet voor elkaar' dan is het aan hen om het tegendeel te bewijzen. En dan komt er wel een stuk interpretatie bij kijken.
Als je volledig gescheiden leeft, ik noem maar wat, op 2 verschillende verdiepingen met elk een eigen keuken, washok, douche etc. zou je misschien nog een kans hebben. Woon je gewoon samen, geen kans. Zelfs geen verdedigbaar standpunt, lijkt me.quote:Kijk voor huurtoeslag is het gewoon zwart-wit. Woon je samen met wie dan ook dan telt dat inkomen mee voor de huurtoeslag. Zo zwart-wit is het voor de zorgtoeslag kennelijk niet.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef Nizno het volgende:
tja dus om te voorkomen dat je geld moet terug betalen pleeg je fraude.
Ok. dan ben ik alweer een heel eind. Heb ook weinig shit in te vullen. Alleen salaris, woning en lijfrente. Zitten er deze keer nog geintjes tussen als aftrekposten als je kinderen hebt. Weet me nog iets te herinneren van 2 jaar geleden.quote:
Niet helemaal correct, voor de WOZ-waarde wordt altijd peildatum 1 januari van het voorgaand jaar aangehouden. Voor de VA2010 zou je dus de WOZ-beschikking met peildatum 1 januari 2009 moeten gebruiken. Deze dient de gemeente aan je te verstrekken.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:16 schreef ManAtWork het volgende:
Voor 2010 is deze nog niet vastgesteld. Die krijg je pas bij de WOZ-aanslag in 2010.
Je zult dus een schatting moeten doen voor 2010.
Nee, voor de VA van 2010 zul je de WOZ-aanslag van 2010 moeten gebruiken waarop de peildatum van 1 januari 2009 zal komen te staan.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:27 schreef jercovski het volgende:
[..]
Niet helemaal correct, voor de WOZ-waarde wordt altijd peildatum 1 januari van het voorgaand jaar aangehouden. Voor de VA2010 zou je dus de WOZ-beschikking 2009 moeten gebruiken. Deze dient de gemeente aan je te verstrekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |