abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77513225
Oke ik heb dus dan denk ik per ongeluk bij beide banen de korting laten rekenen, kan ik hiervoor nog in de problemen komen? Wanneer moet ik dit weer terugbetalen?
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2010 @ 15:03:21 #102
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77513502
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef UncleSam het volgende:
Oke ik heb dus dan denk ik per ongeluk bij beide banen de korting laten rekenen, kan ik hiervoor nog in de problemen komen? Wanneer moet ik dit weer terugbetalen?
bij je aangifte kun je dit dus netjes recht trekken.

Je andere vraag gooi ik even door naar MAW... Want dat zou ik echt niet weten... U hoort nog van ons
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77527676
Beste experts,

In een checklist kwam ik het volgende tegen:
Toeslagen
Wilt u hieronder aankruisen welke toeslagen u in 2009 hebt ontvangen (dan wel over 2009 hebt aangevraagd)? Kopie van de beschikking meesturen.
 Kindertoeslag
 Kinderopvangtoeslag
 Huurtoeslag
 Zorgtoeslag

Indien uw aangifte inkomstenbelasting 2009 is ingediend vervalt uw recht op de hierboven genoemde toeslagen. Om die reden verzoeken wij u dan ook de kopieën van de toeslagen mee sturen, om uw recht op een toeslag te behouden.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Peter.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2010 @ 20:50:59 #104
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77528308
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:38 schreef PeWiRi het volgende:
Beste experts,

In een checklist kwam ik het volgende tegen:
Toeslagen
Wilt u hieronder aankruisen welke toeslagen u in 2009 hebt ontvangen (dan wel over 2009 hebt aangevraagd)? Kopie van de beschikking meesturen.
 Kindertoeslag
 Kinderopvangtoeslag
 Huurtoeslag
 Zorgtoeslag

Indien uw aangifte inkomstenbelasting 2009 is ingediend vervalt uw recht op de hierboven genoemde toeslagen. Om die reden verzoeken wij u dan ook de kopieën van de toeslagen mee sturen, om uw recht op een toeslag te behouden.

Kan iemand mij dit uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Peter.
was dit een checklist van een persoon/instantie die jouw aanvraag voor je in wilt dienen?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77528878
quote:
Op maandag 1 februari 2010 20:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

was dit een checklist van een persoon/instantie die jouw aanvraag voor je in wilt dienen?
Inderdaad, zie http://www.hesseling-accountancy.nl/downloads.htm
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2010 @ 21:07:55 #106
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77529122
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:03 schreef PeWiRi het volgende:

[..]

Inderdaad, zie http://www.hesseling-accountancy.nl/downloads.htm
Dan is dat blijkbaar hun eis dat je die ook mee stuurt.
Eigenlijk onzin want in de IB worden deze toeslagen toch niet meegenomen.

Als ik jou was... en je het buiten dit accountantskantoor kan doen... zou ik de aangifte zelf doen.
Als er echt punten zijn waarbij jij er zelf niet uit zou komen. Woning e.d. dan pas zou ik het naar een accountantskantoor uitbesteden om te doen.

Over het algemeen is namelijk aangifte doen helemaal niet zo moeilijk en kun je het geld, dat je aan hun kwijt bent, prima besparen.
pi_77529758
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:07 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dan is dat blijkbaar hun eis dat je die ook mee stuurt.
Eigenlijk onzin want in de IB worden deze toeslagen toch niet meegenomen.

Als ik jou was... en je het buiten dit accountantskantoor kan doen... zou ik de aangifte zelf doen.
Als er echt punten zijn waarbij jij er zelf niet uit zou komen. Woning e.d. dan pas zou ik het naar een accountantskantoor uitbesteden om te doen.

Over het algemeen is namelijk aangifte doen helemaal niet zo moeilijk en kun je het geld, dat je aan hun kwijt bent, prima besparen.
Was ook mijn idee, maar wilde even zeker weten of de toeslagen echt vervallen na het doen van de aangifte. Zoals ik uit je reactie begrijp is dat dus absoluut niet het geval, aangezien deze niet aan bod komen in de aangifte. Eigenlijk dus heel vreemd dat ze dit vermelden.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2010 @ 21:26:41 #108
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77529913
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:23 schreef PeWiRi het volgende:

[..]

Was ook mijn idee, maar wilde even zeker weten of de toeslagen echt vervallen na het doen van de aangifte. Zoals ik uit je reactie begrijp is dat dus absoluut niet het geval, aangezien deze niet aan bod komen in de aangifte. Eigenlijk dus heel vreemd dat ze dit vermelden.
toeslagen moeten aangevraagd worden voor 1 april van het jaar opvolgend.

Dus als je nog kinertoeslag kinderopvangtoeslag huurtoeslag of zorgtoeslag over 2009 wilt krijgen dan moet je dat nog wel even aanvragen

Maar zoals ik het lees willen zij die toeslagen verwerken bij je aangifte. Wat onzinnig is. Alleen in 2006 (misschien 2007 ook nog) werd de zorgtoeslag in mindering gebracht op je aftrek van zorgkosten van de IB.
kindertoeslag is er pas sinds kort en is daarmee helemaal uit de BD gehaald voor zover ik weet.
pi_77531031
Bedankt Nizno voor de info!
  maandag 1 februari 2010 @ 21:51:07 #110
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77531159
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:23 schreef PeWiRi het volgende:

[..]

De toeslagen zelf komen niet in de aangifte naar voren maar (een aantal) toeslagen worden wel gebaseerd op de aangifte. Er is dus wel een link.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_77531360
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:51 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De toeslagen zelf komen niet in de aangifte naar voren maar (een aantal) toeslagen worden wel gebaseerd op de aangifte. Er is dus wel een link.
Maar heeft dat ook het gevolg dat het recht op een toeslag vervalt?
Het word mij nu niet duidelijker
  maandag 1 februari 2010 @ 21:57:00 #112
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77531436
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:55 schreef PeWiRi het volgende:

[..]

Als blijkt dat je de voorlopige toeslag hebt ontvangen op een lager geschat inkomen dan volgens de aangifte, kan het zijn dat je geen recht op een toeslag hebt. Dat is dus afhankelijk van je uiteindelijke totale inkomen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 1 februari 2010 @ 22:05:17 #113
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77531807
quote:
Op maandag 1 februari 2010 21:55 schreef PeWiRi het volgende:

[..]

je recht op toeslagen vervalt natuurlijk wel als je bij je verzamelinkomen uiteindelijk boven de toeslaggrenzen uit zou komen.
Maar dat lijkt me logisch aangezien je je toeslag ook aanvraagt op basis van de schatting van dat inkomen.
pi_77533698
ok, het is mij helder.
Indien mijn inkomen niet hoger is dan het geschat inkomen over 2009 heeft dat dus geen gevolgen voor de toeslag die ik in 2010 ontvang.
  maandag 1 februari 2010 @ 22:46:22 #115
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77533985
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:40 schreef PeWiRi het volgende:
ok, het is mij helder.
Indien mijn inkomen niet hoger is dan het geschat inkomen over 2009 heeft dat dus geen gevolgen voor de toeslag die ik in 2010 ontvang.
Om het eenvoudig te houden: inderdaad.

(Door een lager inkomen zou je ook nog voor een hogere toeslag in aanmerking kunnen komen. Een positief gevolg dus.)
pi_77547944
Goedemiddag,

Weet iemand hoe ik de zelfstandigenaftrek kan aanvragen? Ik ben een zzp'er en wil graag aangifte inkomstenbelasting doen, maar kan nergens de zelfstandigenaftrek aanvinken.
pi_77548165
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:11 schreef HRT het volgende:
Goedemiddag,

Weet iemand hoe ik de zelfstandigenaftrek kan aanvragen? Ik ben een zzp'er en wil graag aangifte inkomstenbelasting doen, maar kan nergens de zelfstandigenaftrek aanvinken.
Gebruik je wel het aangifteprogramma voor ondernemers?
pi_77548203
Die kan ik niet vinden op de website van de Belastingdienst... Heb wel al een voorlopige aanslag 2009 gedaan.
pi_77548461
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:18 schreef HRT het volgende:
Die kan ik niet vinden op de website van de Belastingdienst...
Heb je wel inloggegevens voor ondernemers? Doe je wel BTW-aangiftes? Zo te zien is de aangiftesoftware Inkomstenbelasting voor ondernemers 2009 nog niet beschikbaar, maar ik weet niet of jij überhaupt wel als ondernemer bekend staat bij de Belastingdienst.
quote:
Heb wel al een voorlopige aanslag 2009 gedaan.
Aangevraagd, zal je wel bedoelen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:34:50 #120
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77548831
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gebruik je wel het aangifteprogramma voor ondernemers?
Lijkt me sterk: die is nog niet beschikbaar.

Ahh, had je zelf ook al gevonden.
pi_77551022
Ik zit weer eens te worstelen met dat fiscale partnerschap...
Nu ik de jaaropgave heb ontvangen van mijn vriendin ben ik aan het berekenen of ze recht had op zorgtoeslag in 2009 (ivm eventueel terugbetalen).

Als ik haar fiscale partner ben krijgt ze niets.
Als ik haar fiscale partner niet ben krijgt ze ongeveer 50,- euro.

In hoeverre ben ik verplicht haar als fiscaal partner te noteren? We hebben geen koophuis/samenlevingscontract etc. We wonen enkel samen.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:36:31 #122
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77551125
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:33 schreef bijderechter het volgende:
Nu ik de jaaropgave heb ontvangen van mijn vriendin ben ik aan het berekenen of ze recht had op zorgtoeslag in 2009 (ivm eventueel terugbetalen).

In hoeverre ben ik verplicht haar als fiscaal partner te noteren? We hebben geen koophuis/samenlevingscontract etc. We wonen enkel samen.
Zit je in de aangifte inkomstenbelasting (daar is een fiscaal partner van toepassing maar staat geen berekening voor de zorgtoeslag) of in het programma voor de zorgtoeslag (daar hebben we het over een toeslagpartner)?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 14:37:53 #123
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77551182
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:33 schreef bijderechter het volgende:

Voor de zorgtoeslag ben jij sowieso haar toeslagpartner als je voornemens bent langer dan 6 maanden samen te wonen. Voor afgelopen jaar zijn jullie dus sowieso toeslagpartner van elkaar.

En voor de inkomstenbelasting kun je om andere redenen wel of niet fiscaal partner te zijn.
pi_77551515
Ik zit in de toeslagen module, dus niet in de aangifte.

Ook als je langer dan 6 maanden samenwoont hoef je niet perse elkaars toeslagpartner te zijn.
Ik kreeg er in ieder geval uit dat we elkaars toeslagpartner niet waren, maar daar moest ik wel voor invullen dat we een 'gescheiden' huishouden hebben. Klopt natuurlijk niet helemaal, alhoewel de lasten evenredig zijn verdeeld.

Maar theoretisch gezien ben ik dus haar toeslagpartner, echter wat gaat de BD doen als ik dit ontken?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 14:48:17 #125
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77551593
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:45 schreef bijderechter het volgende:
Ik zit in de toeslagen module, dus niet in de aangifte.

Ook als je langer dan 6 maanden samenwoont hoef je niet perse elkaars toeslagpartner te zijn.
Ik kreeg er in ieder geval uit dat we elkaars toeslagpartner niet waren, maar daar moest ik wel voor invullen dat we een 'gescheiden' huishouden hebben. Klopt natuurlijk niet helemaal, alhoewel de lasten evenredig zijn verdeeld.
Je vult dus iets in wat niet waar is.
quote:
Maar theoretisch gezien ben ik dus haar toeslagpartner, echter wat gaat de BD doen als ik dit ontken?
Bij controle gaan ze de toeslag terug vorderen. Met rente (en misschien boete).
pi_77551738
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:48 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je vult dus iets in wat niet waar is.
Ik geef zelf aan dat het wellicht niet helemaal klopt, maar in praktijk betalen we allebei netzoveel, dus ik durf wel te verdedigen dat we financieel onafhankelijk danwel zelfstandig zijn. Het is niet zo dat de één de ander onderhoud. Maar ik ben het met je eens dat het wel discutabel is.
[..]
quote:
Bij controle gaan ze de toeslag terug vorderen. Met rente (en misschien boete).
De zorgtoeslag voor 2010 hebben we stopgezet, dus dan maar hopen dat ze niet gaan controleren dan (klopt af )
pi_77552138
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Ik geef zelf aan dat het wellicht niet helemaal klopt, maar in praktijk betalen we allebei netzoveel, dus ik durf wel te verdedigen dat we financieel onafhankelijk danwel zelfstandig zijn. Het is niet zo dat de één de ander onderhoud. Maar ik ben het met je eens dat het wel discutabel is.
Nou, zo discutabel lijkt het me niet. Het gaat er niet om wie wat betaalt, het gaat om een "gezamelijke huishouding". Als jij ook wel eens stofzuigt, of zij ook wel eens jouw was doet zit je daar waarschijnlijk al aan.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:04:09 #128
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77552202
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:02 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, zo discutabel lijkt het me niet. Het gaat er niet om wie wat betaalt, het gaat om een "gezamelijke huishouding". Als jij ook wel eens stofzuigt, of zij ook wel eens jouw was doet zit je daar waarschijnlijk al aan.
Dit dus.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 15:10:51 #129
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77552490
quote:

[..]

het is zelfs nog leuker beschreven in onze opleiding... als de één een kopje thee en een broodje smeert voor de ander als deze ziek is ben je al gezamelijk bezig in het huishouden.
pi_77552492
quote:

[..]

Feit blijft dat het een ruim begrip is en voor meerdere interpretatie vatbaar is. Lijkt me om die reden dan ook sterk dat de BD gaat controleren wie er stofzuigt en de was doet.

Maar nogmaals, ben het eens dat ik eigenlijk 'ja' moet checken..
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 15:12:08 #131
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77552529
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 14:52 schreef bijderechter het volgende:

[..]

[..]
[..]

De zorgtoeslag voor 2010 hebben we stopgezet, dus dan maar hopen dat ze niet gaan controleren dan (klopt af )
prettig als straks bij de aangifte IB blijkt dat het voordeliger is om fiscaal partners te zijn... moet je de zorgtoeslag terug betalen omdat je bij fiscaal partnerschap sowieso elkaars toeslagpartner bent.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 15:13:10 #132
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77552561
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Feit blijft dat het een ruim begrip is en voor meerdere interpretatie vatbaar is. Lijkt me om die reden dan ook sterk dat de BD gaat controleren wie er stofzuigt en de was doet.
nee dat is het niet.

Gezamelijke huishouding houd gewoon in: Samen opdraaien voor het huishouden. Inkopen en uitgaven en ook de zorgplicht naar elkaar toe.

Dus je bent gewoon elkaars toeslagpartner.
pi_77552591
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

prettig als straks bij de aangifte IB blijkt dat het voordeliger is om fiscaal partners te zijn... moet je de zorgtoeslag terug betalen omdat je bij fiscaal partnerschap sowieso elkaars toeslagpartner bent.

Geen idee wanneer je 'iets hebt' aan een fiscaal partner, maar volgens mij nog niks als er geen koopwoning is of vermogen etc.

Maar vanaf dit jaar doet het er toch niet meer toe, omdat de toeslag stopgezet is.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:14:25 #134
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77552605
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:10 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Het feit dat je de zorgtoeslag voor 2010 al stop hebt gezet, kan al een aanwijzing zijn.
quote:
Maar nogmaals, ben het eens dat ik eigenlijk 'ja' moet checken..
Waarom doe je dat dan niet?

En vervolgens de aangifte ondertekenen met 'naar waarheid ingevuld'.
pi_77552661
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

nee dat is het niet.

Gezamelijke huishouding houd gewoon in: Samen opdraaien voor het huishouden. Inkopen en uitgaven en ook de zorgplicht naar elkaar toe.

Dus je bent gewoon elkaars toeslagpartner.
Prima, maar zodra ik zeg tegen de BD: 'we wonen wel samen, maar verder zorgen we niet voor elkaar' dan is het aan hen om het tegendeel te bewijzen. En dan komt er wel een stuk interpretatie bij kijken.
Kijk voor huurtoeslag is het gewoon zwart-wit. Woon je samen met wie dan ook dan telt dat inkomen mee voor de huurtoeslag. Zo zwart-wit is het voor de zorgtoeslag kennelijk niet.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:15:47 #136
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77552667
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:12 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ik had het expres niet gemeld. Ik was wel nieuwsgierig hoe hij het dan ging oplossen.
pi_77552685
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Het feit dat je de zorgtoeslag voor 2010 al stop hebt gezet, kan al een aanwijzing zijn.
[..]

Waarom doe je dat dan niet?
Omdat ik dan zo'n 600,- euro moet terugbetalen, lijkt me evident.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:17:20 #138
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77552729
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Lijkt mij niet. Je steekt dus bewust geld in je zak dat niet van je is.

Volgens mij hebben ze daar een woord voor,... maar het schiet me even niet te binnen,...
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:18:13 #139
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77552763
Maar wat mij betreft sluiten we de discussie en gaan we weer ontopic verder.

Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 februari 2010 @ 15:18:15 #140
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77552767
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Prima, maar zodra ik zeg tegen de BD: 'we wonen wel samen, maar verder zorgen we niet voor elkaar' dan is het aan hen om het tegendeel te bewijzen. En dan komt er wel een stuk interpretatie bij kijken.
Kijk voor huurtoeslag is het gewoon zwart-wit. Woon je samen met wie dan ook dan telt dat inkomen mee voor de huurtoeslag. Zo zwart-wit is het voor de zorgtoeslag kennelijk niet.
voor de huurtoeslag zijn er ook genoeg mensen die zo redeneren als jij in dit geval... namelijk of iemand inwonend is of toeslagpartner.
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:16 schreef bijderechter het volgende:

[..]

tja dus om te voorkomen dat je geld moet terug betalen pleeg je fraude.
pi_77552857
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Leuk verzonnen, maar jij krijgt gewoon een briefje met de vraag "er staan 2 personen ingeschreven op uw adres, waarom bent u van mening dat er geen gezamelijke huishouding is?".
quote:
Als je volledig gescheiden leeft, ik noem maar wat, op 2 verschillende verdiepingen met elk een eigen keuken, washok, douche etc. zou je misschien nog een kans hebben. Woon je gewoon samen, geen kans. Zelfs geen verdedigbaar standpunt, lijkt me.
pi_77552863
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef Nizno het volgende:

tja dus om te voorkomen dat je geld moet terug betalen pleeg je fraude.

Jij zegt fraude, ik zeg ruimte die er is gebruiken. Dat we daarin verschillen van mening, prima.

Wat mij betreft gaan we nu dan ook weer ontopic
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:50:19 #143
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_77554214
Toch maar voorzichtig begonnen met invullen IB2009.

Nu wordt de WoZ waarde gevraagd. Laatste peildatum van mijn gemeente is 1-1-2008.
Was het inderdaad niet zo dat deze 2 jaar lang zo blijft en dat ik dus die waarde per 1-1-2008 moet invullen (over 2009).
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:54:09 #144
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77554377
Jep, dat staat er ook bij
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 15:55:57 #145
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_77554446
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 15:54 schreef sanger het volgende:
Jep, dat staat er ook bij
Ok. dan ben ik alweer een heel eind. Heb ook weinig shit in te vullen. Alleen salaris, woning en lijfrente. Zitten er deze keer nog geintjes tussen als aftrekposten als je kinderen hebt. Weet me nog iets te herinneren van 2 jaar geleden.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 17:24:49 #146
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_77558031
jazeker,kom je vanzelf tegen in t programma
pi_77558759
Even ter controle :

Eigenwoningforfait en betaalde rente (volledige spaarhypotheek) worden afgetrokken van het salaris van mijn vriendin (verdeling 100% op haar naam), zodat ze voor een deel niet meer in het 52% tarief valt.
Haar werkgever heeft wel die 52% ingehouden in 2009, dus we krijgen nu een leuk bedrag terug.

Logische redenering toch ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:27:47 #148
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_77562762
quote:
Op zondag 31 januari 2010 13:16 schreef ManAtWork het volgende:
Voor 2010 is deze nog niet vastgesteld. Die krijg je pas bij de WOZ-aanslag in 2010.
Je zult dus een schatting moeten doen voor 2010.
Niet helemaal correct, voor de WOZ-waarde wordt altijd peildatum 1 januari van het voorgaand jaar aangehouden. Voor de VA2010 zou je dus de WOZ-beschikking met peildatum 1 januari 2009 moeten gebruiken. Deze dient de gemeente aan je te verstrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door jercovski op 02-02-2010 19:41:00 ]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:35:02 #149
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_77563088
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 19:27 schreef jercovski het volgende:

[..]

Niet helemaal correct, voor de WOZ-waarde wordt altijd peildatum 1 januari van het voorgaand jaar aangehouden. Voor de VA2010 zou je dus de WOZ-beschikking 2009 moeten gebruiken. Deze dient de gemeente aan je te verstrekken.
Nee, voor de VA van 2010 zul je de WOZ-aanslag van 2010 moeten gebruiken waarop de peildatum van 1 januari 2009 zal komen te staan.

(Voor de duidelijkheid: voor de aangifte IB van 2009, gebruik je ook de WOZ-beschikking van 2009 met de peildatum 1 januari 2008).
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:41:20 #150
78507 jercovski
wel godverdomme!
pi_77563390
Gecorrigeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')