Ik gister, ben benieuwd het ging maar om ¤87,- maar achquote:Op vrijdag 12 februari 2010 14:00 schreef RD4 het volgende:
[..]
Ik heb alles woensdag al digitaal ingestuurd aan de BD. Nu maar wachten, kreeg een leuk bedrag terug volgens het systeem.
2300 euroquote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:59 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik gister, ben benieuwd het ging maar om ¤87,- maar ach
De drempel is een percentage van je inkomen. Dus geen vast bedrag.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is er een drempel voor die kosten ja? Hoe hoog is die dan?
Ik heb vorig jaar namelijk ook gewoon de huisapotheek opgevoerd en wat kosten voor ziekenbezoek. Nu heb ik die dit jaar ook wel gemaakt, maar ik denk niet dat het boven de vijftig euro komt.
Dat is beter. Ik kreeg over 2008, 1200 euro terug. Maar toen werkte ik 36 uur per week en schoolquote:
Je moet alles invullen in het veld "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties", even op de rekenhulp klikken en je kan losquote:Op zondag 14 februari 2010 12:05 schreef OdindK het volgende:
Wij hebben een bestaand huis gekocht in 2009. De levering moet nog plaatsvinden (halverwege 2010). Wij huren nu nog en hebben geen eigen woning. Ten behoeve van de financiering hebben wij in 2009 kosten gemaakt die aftrekbaar zijn.
Als algemene regel geldt volgens mij dat je de kosten die je maakt dient toe te delen in het jaar waarin je ze maakt.
Als ik in de aangifte de kosten op wil voeren zou ik dit m.i. moeten doen onder het kopje "eigen woning"
Hier strand ik altijd bij de vraag of wij de enige eigenaren waren van de woning die 2009 onze hoofdverblijf was. Daar wij in een huurwoning zitten kan ik hier niets invullen.
Ik kan de aftrekbare kosten echter niet invullen als ik onder hoofdverblijf geen WOZ-waarde en percentage invul.
Wat doe ik verkeerd? Of moet ik het maar aftrekken in een voorlopige aanslag 2010?
quote:Op zondag 14 februari 2010 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je moet alles invullen in het veld "Eigenwoningforfait in bijzondere situaties", even op de rekenhulp klikken en je kan los
Toch wel. Er staat een vakje "de woning was bedoeld als toekomstig hoofdverblijf". Wat je bij de WOZ invult maakt niet uit, eigenwoningforfait is toch 0.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:25 schreef OdindK het volgende:
[..]
Dit is voor mij niet de oplossing aangezien de genoemde opties niet voor mij gelden. Ik heb niets te maken met de WOZ-waarde van het pand over het jaar 2009. De woning wordt nog geleverd, maar ik heb wel kosten gemaakt.
Toch heeft DJ gelijk. Je kunt het op die manier invullen. De regeling ziet niet alleen op tijdelijk 2 woningen.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:46 schreef OdindK het volgende:
Ik kan mij toch niet geheel aan de indruk onttrekken dat ik niet aan de voorwaarden voldoe... De regeling ziet op situaties waarbij iemand tijdelijk 2 eigen woningen heeft. Daar is bij mij geen sprake van. Het betreffende pand was in 2009 niet door mij gekocht, stond niet leeg en was evenmin in aanbouw. Overigens begrijp ik wel wat je bedoelt en kan ik " los", maar begripmatig klopt het niet.
Wat moet ik dan bij de data invullen? Vanaf het moment dat het koopcontract getekend is? Of heel 2009. Dit maakt qua eigenwoningforfait niet uit, want die blijft 0.quote:Op zondag 14 februari 2010 14:52 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Toch heeft DJ gelijk. Je kunt het op die manier invullen. De regeling ziet niet alleen op tijdelijk 2 woningen.
Ik ga aan de slag!quote:Op zondag 14 februari 2010 15:27 schreef ManAtWork het volgende:
Ik zou kiezen voor de datum van het koopcontract.
Al ben ik met je eens dat het vreemd lijkt. Je moet echter iets invullen omdat anders de kosten niet meegeteld worden in de berekening.
2008 zal toch ook bekend moeten zijn, je zal dus aangifte moeten doen. Maar scheelt het allemaal zo veel dat middelen kan? De eerste 545 krijg je immers niet terug..quote:Op maandag 15 februari 2010 10:41 schreef Fixers het volgende:
Ik moet dit keer wat bijbetalen. Voornamelijk vanwege een overlap in twee contracten. Maar als ik zou willen middelen met 2007 en 2008 moet ik dan van beide jaren ook een aangifte gedaan hebben? Voor 2007 heb ik dat wel gedaan voor 2008 (nog) niet.
En doe ik dan eerst gewoon aangifte voor 2009 en daarna verzoek tot middeling of ervoor?
Gummen, krassen of tip-exen, als de aangifte niet meer leesbaar is voor de computer bij de Belastingdienst, wordt 'ie handmatig bekeken en is dus niet aan te raden als je zo min mogelijk aandacht op jezelf wil vestigenquote:Op maandag 15 februari 2010 15:27 schreef announcement het volgende:
Ik heb (schriftelijk) per ongeluk een verkeerd veld ingevuld. In dat veld moet wel iets anders komen te staan. Hoe moet je dit corrigeren?
Als je het niet meer netjes kunt verbeteren, dan even een nieuwe scheurblok aanvragen of electronisch aangifte doen.quote:Op maandag 15 februari 2010 15:27 schreef announcement het volgende:
Ik heb (schriftelijk) per ongeluk een verkeerd veld ingevuld. In dat veld moet wel iets anders komen te staan. Hoe moet je dit corrigeren?
Er staat pensioen e.d. En je WW valt dus onder e.d.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:09 schreef dnn- het volgende:
Kort vraagje.
Ik heb in 2009 een tijd zonder werk gezeten met een WW uitkering. Nu ik mijn aangifte aan het voorbereiden was moest ik een getal invoeren voor "pensioen" in het programma. Echter staat hier niets van op mijn jaaropgave van het UWV. Wel fiscaa lloon, loon voor de zvw, bijdrage zvw etc. Pensioen wordt niet vernoemd en kan ik ook niet terugvinden op mijn "uwv-loonstrookjes".
Als ik dan loonbelasting invul en 0 bij het pensioen krijg ik een foutmelding dat deze niet gelijk kunnen zijn en dat het pensioen altijd hoger moet zijn dan de loonbelasting...
Ja, klik eens op het ? of druk op F1.quote:Iemand een tip?
Doh..quote:verhaal+reactie
Tsja, soms is het niet zo moeilijk als je denkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |