* gaat foto's makenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:16 schreef moussy het volgende:
[..]
Dan willen ze geld toe, ik zou ebay doen
Dat rare accent was er al, je bent en blijft een Limboquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:20 schreef FUFR het volgende:
[..]
behalve dan dat ze nu een heel raar accent hebben en tegen iedereen u zeggen
ik heb een neef en nicht in neerpelt op school, maar dat taaltje...
onderwijs is wel ok daar.
Tja ... iets verbieden omdat je dieren niet mag kwetsen vind ik wat anders dan een sport verbieden omdat dat niet "ons soort mensen" isquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:15 schreef snakelady het volgende:
[..]
paardrijden zou ik denk ik ook echt verbieden, gewoonweg omdat ik het een verschrikkelijke sport vind.
Tuurlijk hebben veel paarden het wel goed maar ik heb met eigen ogen gezien dat er ook genoeg misgaat in dat wereldje.
Maar dat is een geheel andere discussioe natuurlijk.
wil alleen maar zeggen, ieder heeft zo zijn/haar eigen redenen om iets te verbieden.
Praat jij over een ruggegraat?!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:40 schreef moussy het volgende:
[..]
Als hij in het opvoeden ook zo'n ruggegraat (niet) heeft kan het nog wel eens lastig gaan worden met het ideaal beeld voor zn kinderen...
Ik ken er geenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:05 schreef FUFR het volgende:
[..]
er zijn anders genoeg kakkers met tattoos hoor, das allang niet meer voorbehouden aan kampers en aanhang.
ik heb nergens gezegd dat ik die hebquote:
Ik heb ook gezegd dat het banketbakker of wat dan ook mag worden. Ik ga niet zeggen wat hij niet mag doen of wat hij niet mag worden. Ik hoop hem alleen de ingredienten (omgeving) te kunnen geven waarin hij zich ontwikkelen net zoals het gros daar. Als hij zich zal afzetten, wat uiteraard mogelijk is, dan is dat ook prima. Maar ik hoop alleen maar dat hij zich in de omgeving zal opgaanquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik snap best da tje hier en daar een stelling poneert en dat stelliger aanhangt dan je het eigenlijk werkelijk vindt, ten behoeve van de discussie.
Toch heb ik het idee dat je wat ver gaat, ook in de werkelijkheid. natuurlijk wil je, net als iedereen, het beste voor je kind. maar wat nou als voor hem het beste absoluut niet klinkt met wat jij als beste hebt bedacht? Stel je voor dat hij kunstenaar wil worden? of balletdanser? of wereldverbeteraar? Dat hij een dromer blijkt, ipv een ambitieuze jongeman die hetzelfde over succesvol zijn denkt als zijn vader. kun en wil je hem dan ook gewoon steunen, of ga je dan je best doen hem van gedachten te doen veranderen?
Heb jij al je vrienden en kennissen dan volledig naakt gezien?quote:
Fine. your opinion.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:06 schreef moussy het volgende:
[..]
ik heb nergens gezegd dat ik die hebjij zegt hem te hebben maar in je posts laat je anders zien
Nope, vrienden tot op bikini en boxer en verder niet. Uiteraard zullen die mensen bestaan. Helemaal niks mis mee. Maar ik heb het nog niet meegemaakt. Ook niet onder de douche bij de hockeyclub. Dan zal je mensen hebben die de cliches naar boven trekken. Hockeyers douchen niet.. Ehm dus welquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heb jij al je vrienden en kennissen dan volledig naakt gezien?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:09 schreef draaijer het volgende:
[..]
Fine. your opinion.
Ik heb nog steeds dezelfde mening. Als je daardoor het gevoel hebt dat ik op je neer kijk.. Ook prima. Is je eigen interpretatie.. Toch
Ach.. Zonder mensenkennis zou ik nu geen geld verdienenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:11 schreef moussy het volgende:
[..]Je zelfkennis is gelukkig beter dan je mensenkennis
Mij zul je nooit horen zeggen dat hockeyers niet douchen... Ik ken er verscheidene die hockeyen en in bezit zijn van tattoo/piercing, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:10 schreef draaijer het volgende:
[..]
Nope, vrienden tot op bikini en boxer en verder niet. Uiteraard zullen die mensen bestaan. Helemaal niks mis mee. Maar ik heb het nog niet meegemaakt. Ook niet onder de douche bij de hockeyclub. Dan zal je mensen hebben die de cliches naar boven trekken. Hockeyers douchen niet.. Ehm dus wel
In mijn opleidingen heb ik geleerd niet in rangen en standen te denken, maar menselijk, dus ik hoef niemand voorbij te lopenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ach.. Zonder mensenkennis zou ik nu geen geld verdienen
Ik denk dat je me in irl zo voorbij zou lopen. Ik heb mijn meningen en opvattingen, maar je zou me niet herkennen![]()
Vreselijk offtopic, maar ik wilde vroeger heel graag op hockey,maar dat mocht niet omdat mijn ouders het lidmaatschapsgeld niet konden betalenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Hockey is nooit duur geweest.. damn
ik las echt effe iets te letterlijkquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:14 schreef maffemuts het volgende:
Mijn kind mag uiteraard geen anderen slaan, pesten drugs stelen etc . Het liefst zie ik ook niet dat ze zich laat brainwashen door gelovige familie. Hier kan ze later als ze oud genoeg voor is zelf een keus in maken.
En verder verbied ik haar (denk ik) niets. Als ze wil voetballen later, gaat ze voetballen, wil ze turnen gaat ze turnen, als zij maar gelukkig is en plezier heeft in het geen dat ze doet, hetzelfde geldt voor haar opleidings- en beroepskeuze.
Maar goed, voorlopig duurt het nog wel even aangezien ze 2 is
nee, dan is de stap naar een bels accent niet zo heel grootquote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat rare accent was er al, je bent en blijft een Limbo![]()
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
OT: mijn kinderen mogen niet liegen, niet over zich heen laten lopen, niet onbeleefd zijn, er de kantjes niet vanaf lopen en anderen niet onnodig pijndoen.
Ben het er wel mee eens, Als de oudste bv geslagen wordt en er is niemand die in kan springen en diegene gaat door mag ze van mij heel erg nodig terugslaan en er nog bij schoppen ook als het helpt.quote:
Klopt we verschillen gewoon teveel in onze eigen waarden en normenquote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:18 schreef moussy het volgende:
[..]
In mijn opleidingen heb ik geleerd niet in rangen en standen te denken, maar menselijk, dus ik hoef niemand voorbij te lopen
Maar ga lekker door mij een minderwaardigheidcomplex aan proberen te praten, het zal je niet lukken.
Omdat het hier ook heel normaal is. Je hebt gewoon verschillen. Mijn vrouw was er enorm tegen, maar die ziet nu zelf dat het zo is en dat je in sommige gevallen je kind er gewoon niet tussen wilt hebbenquote:Op zondag 31 januari 2010 08:27 schreef Memmel het volgende:
Ik denk het wel ja. Waarom denk je dat zelf?
En als ze daar wel een klap aan vonden? Wat zeg je dan tegen je kind? "Dat mag niet, omdat ..."quote:Op zondag 31 januari 2010 00:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Alleen voetbal is echt verboden. Gelukkig vinden ze daar zelf ook geen klap aan.
Dichtpiet.. Je weet het antwoord al.. Haal je kinderen nou maar van voetbal en maak er nog wat van voordat het te laat isquote:Op zondag 31 januari 2010 08:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
En als ze daar wel een klap aan vonden? Wat zeg je dan tegen je kind? "Dat mag niet, omdat ..."
Maar als je je kind laat merken dat je de keuze voor voetbal niet zo ok vindt zal die zich daar ook niet zo prettig over voelen. Denk dat een jong kind niet zal begrijpen wat de gedachtengang erachter is, die zullen zich eerder onzeker gaan voelen.quote:Op zondag 31 januari 2010 08:40 schreef draaijer het volgende:
Waarom denken jullie dat ik mijn ventje zal pushen? Ik zorg voor een goede omgeving en ik zou het fijn vinden als hij op hockey zou gaan en minder fijn als hij op voetbal zou gaan. Het is nog steeds zijn keuze, maar ik zou het 1 wat makkelijker toe laten dan het ander. Maar verder is de knul helemaal vrij om te doen wat hij wil.
Een kind kan nu nog niet de beslissing maken wat later beter voor hem zal zijn, Waarom zullen wij dan niet onze ervaring gebruiken om het in een betere keuze te ondersteunen. Ik heb niet het idee dat ik hem push. Zijn omgeving zal hem meer beinvloeden dan dat ik dat kan
Ik praat er ook niet over met hem. Ik hockey zelf en hij ziet dat. Dus hij wil ook altijd spelen in de tuin. Dus wij slaan regelmatig een balletje en hij vraagt of hij al oud genoeg is om op hockey te gaanquote:Op zondag 31 januari 2010 08:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Maar als je je kind laat merken dat je de keuze voor voetbal niet zo ok vindt zal die zich daar ook niet zo prettig over voelen. Denk dat een jong kind niet zal begrijpen wat de gedachtengang erachter is, die zullen zich eerder onzeker gaan voelen.
Da's ook zielig.... dan gaat 'ie dood....quote:
ik vind het echt opmerkelijk om te lezen hoeveel waarde jij hecht aan zijn omgeving, netwerk. En ik vraag me echt af of en indien ja, hoe dat gaat werken. Gaan jouw kinderen (3 stuks toch, ook meisjes?) leren dat ze zelf iets (wat dan ook) kunnen bereiken als ze maar hun best ervoor doen en hard ervoor werken? Of leren ze dat je als je je netwerk hebt, dat het allemaal wel goed komt.quote:Op zondag 31 januari 2010 08:40 schreef draaijer het volgende:
Waarom denken jullie dat ik mijn ventje zal pushen? Ik zorg voor een goede omgeving en ik zou het fijn vinden als hij op hockey zou gaan en minder fijn als hij op voetbal zou gaan. Het is nog steeds zijn keuze, maar ik zou het 1 wat makkelijker toe laten dan het ander. Maar verder is de knul helemaal vrij om te doen wat hij wil.
Een kind kan nu nog niet de beslissing maken wat later beter voor hem zal zijn, Waarom zullen wij dan niet onze ervaring gebruiken om het in een betere keuze te ondersteunen. Ik heb niet het idee dat ik hem push. Zijn omgeving zal hem meer beinvloeden dan dat ik dat kan
quote:Op zondag 31 januari 2010 09:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Da's ook zielig.... dan gaat 'ie dood....
Mensen lees nou een keer dat ik van mening ben dat je omgeving een enorme invloed heeft op hoe je je gaat ontwikkelen. Hockey is iets wat in zijn huidige omgeving en in onze omgeving gewoon de standaard is. Prima als hij dat wil doen. Graag zelfs. Maar aub onderschat nou niet wat voor invloed je omgeving (lees netwerk) voor waarde heeft. Geloof me.. Een goed sociaal alsmede work related netwerk is key!quote:Op zondag 31 januari 2010 09:09 schreef Memmel het volgende:
Maar draaijer, zul je dan nooit eens een balletje met hem trappen? Of tennisen ofzo? Ik vind dat je je kind dan de kans ontneemt zich breed te ontwikkelen en hem zijn eigen keuzes te laten maken.
En wat betreft dat netwerken: ik vind dat volledig overrated. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die door hard werken en de juiste keuzes een heel eind zijn gekomen. Het klinkt mooi hoor, een netwerk, maar uiteindelijk moet je het zelf doen. En ik denk dat dat een les is die je je kinderen moet leren, althans, dat doe ik.
Oja, lopen en eten mag hier ook niet. Evenals met spullen gooien.
Ik zal het voorbeeld wat zwart / wit voor je neerleggen dat je misschien begrijpt wat ik bedoel.quote:Op zondag 31 januari 2010 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik vind het echt opmerkelijk om te lezen hoeveel waarde jij hecht aan zijn omgeving, netwerk. En ik vraag me echt af of en indien ja, hoe dat gaat werken. Gaan jouw kinderen (3 stuks toch, ook meisjes?) leren dat ze zelf iets (wat dan ook) kunnen bereiken als ze maar hun best ervoor doen en hard ervoor werken? Of leren ze dat je als je je netwerk hebt, dat het allemaal wel goed komt.
Gelden je ideeen over netwerk enzo ook voor je (eventuele) dochter?
Wat ik nog opmerkelijk vond aan je reply op mijn vorige post, is dat het lijkt alsof je vooral wil dat je zoon niet opvalt, niet anders is, maar gewoon maar hetzelfde als de zoons van de andere mensen binnen jouw netwerk. Vooral niet boven het maaiveld uitsteken?
Uiteraard!quote:Op zondag 31 januari 2010 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelden je ideeen over netwerk enzo ook voor je (eventuele) dochter?
Ik wil alleen onze kinderen op de juiste school en in de juiste omgeving. Verder zijn ze vrij om te kiezen wat ze willen doen. Zojuist n.a.v. je eerdere post over prijzen even gekeken. Ik dacht dat het gelijk was, maar hockey is wat betreft contributie 2x zo duur en je moet bijna een jaar contributie van voetbal bij hockey als inschrijfgeld moet betalenquote:Op zondag 31 januari 2010 09:54 schreef Tinkepink het volgende:
Je hebt gelijk wat betreft de invloed van de omgeving draaijer. Zoals ik al vertelde wilde ik juist heel graag op hockey, maar ik was de enige in de buurt. Waren er meer kinderen geweest, dan had het vast gemogen. En ja, je komt inderdaad met een heel andere groep mensen in contact.
Ik zie het hier in mijn omgeving. De kinderen worden best wel gepushed: engelse les met 3 jaar, paardrijden bij een zeer prestatiegerichtevereniging, met 5 jaar naar muziekles, vervolgonderwijs aan een particulier gymnasium....
Van een groot deel van de ouders heb ik het idee dat hun kinderen meedoen in deze ratrace omdat de rest het ook doet. Wij blijven er bewust buiten en proberen te luisteren naar onze kinderen. Dus wel paardrijden, maar niet bij die prestatiegerichte club omdat ze de rest van de week al zoveel moeten, niet naar muziekles (ieder muzikaal gevoel ontbreekt) maar wel af en toe naar de klimhal, waar ze wel talent voor hebben etc.
Met luisteren, stimulatie en lichte sturing haal je het beste uit je kind. Niet met met plicht en verboden.
Mijn kinderen mogen in principe alles, maar als ik het gevoel heb dat het niet de -door mij- gewenste invloed op hen heeft,zal ik wel proberen ze het uit hun hoofd te praten. Willen ze het toch, dan zit er natuurlijk niets anders op dan het te accepteren en ze zelfs aan te moedigen (in het normale uiteraard) .
De locatie maakt me niet uit. Ik ben geboren en getogen in 't Gooi en daar wonen wij nog steeds. Voetbal is hier zoals ik eerder omschreef. Gewoon andersquote:Op zondag 31 januari 2010 09:58 schreef Rewimo het volgende:
En als je zoon nou bij Bloemendaal wil voetballen, draaijer? Die hebben ook een ballotagecommissie
Onze zoon voetbalt ook. Hij heeft geen talent maar wel veel plezierNu moet ik zeggen dat er bij zijn elftal een leuke trainer en een leuke club ouders is die alleen maar aanmoedigen en enthousiast zijn (ik zie bij andere elftallen weleens anders
).
Zijn vader heeft een hekel aan voetbal, ik niet dus ik hobbel altijd lekker mee. Papa gaat overigens wel altijd mee naar de buitenvoetbalse activiteiten van het elftal, omdat die altijd erg leuk zijn, zoals gezegd een leuke club ouders die veel met zijn allen ondernemen met de kinderenEn het feit dat hij een hekel aan voetbal heeft betekent dus niet dat onze zoon dat niet mag.
Zowel mijn man als ik zijn niet bijzonder sportief, wel zwemmen we met zijn drietjes een keer per week en we fotograferen alledrie zodat we ook tamelijk veel wandelen.
Zoonlief kwam van de week thuis met een 1 voor sport op zijn rapport. En dat is hier het hoogste cijferHoe ie daaraan komt met twee a-sportieve ouders is me een raadsel, maar leuk is het wel
Zo hou je natuurlijk wel de arbeiderskinderen buiten de deurquote:Op zondag 31 januari 2010 09:58 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik wil alleen onze kinderen op de juiste school en in de juiste omgeving. Verder zijn ze vrij om te kiezen wat ze willen doen. Zojuist n.a.v. je eerdere post over prijzen even gekeken. Ik dacht dat het gelijk was, maar hockey is wat betreft contributie 2x zo duur en je moet bijna een jaar contributie van voetbal bij hockey als inschrijfgeld moet betalende rest is wel gelijk denk ik. Hockey schoenen doe je langer mee en een stick kost maar Euro 75
Aan een ratrace zou ik zelf nooit mee willen doen
Zal wel opzettelijk zijn..quote:Op zondag 31 januari 2010 10:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo hou je natuurlijk wel de arbeiderskinderen buiten de deur
Ik denk dat je daar inmiddels zo diep in zit dat je het zelf allang niet meer door hebt.quote:Op zondag 31 januari 2010 09:58 schreef draaijer het volgende:
Aan een ratrace zou ik zelf nooit mee willen doen
dat dus!quote:Op zondag 31 januari 2010 10:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar inmiddels zo diep in zit dat je het zelf allang niet meer door hebt.
Klopt. Zegt helemaal niks.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:10 schreef Modus het volgende:
"Genoegen nemen met een klein huisje in een arbeiderswijk", man man man wat een dedain gedoe weer. Net alsof iedereen ook daadwerkelijk een keus heeft daarin.
En lekker in een dure buurt gaan wonen met een speciale (?) school geeft ms wel een bepaalde sturing op sociaal gebied (waarvan jij vindt dat die beter is, maar die je ook gewoon als anders kan aanduiden) maar zegt natuurlijk helemaal niks over hoe de kids zich op die school gaan ontwikkelen.
Prima als jij denkt dat een netwerk overrated is.. Dan zie je gewoon het voordeel er niet van in. Laat mij maar lekker groeien en genieten van het terugkijken naar vroeger.. Helemaal primaquote:Op zondag 31 januari 2010 10:12 schreef Memmel het volgende:
Draaijer hoe langer ik het lees, hoe meer ik ervan overtuigd ben dat je niet beter weet. Als jij een eenheidsworst wilt opvoeden moet je dat vooral doen. Het is inderdaad veilig om te kiezen voor wat je kent. Maar als je een kind zodanig opvoedt dat het een eigen persoonlijkheid heeft, kom je een stuk verder, denk ik.
Nogmaals een netwerk is overrated. Je moet het zelf doen. Ik geloof nooit dat ik met behulp van mijn netwerk nou een stuk verder gekomen zou zijn in het leven (want ik heb het wel).
GAAPquote:Op zondag 31 januari 2010 10:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat me opvalt aan Draaijer, is dat hij ook in alle topics waar hij in reageert het alleen maar heeft over hoe geweldig zijn leven is en wat hij allemaal wel niet heeft bereikt. Niet alleen nu, maar dat valt me al een aantal jaartjes op.
Vraag me af waarom je steeds op een internetforum opschept en bevestiging nodig hebt.
Zeggen de voetballertjesquote:Op zondag 31 januari 2010 10:16 schreef Memmel het volgende:
Omdat al zijn hockeyvriendjes hetzelfde hebben en hij daar dus geen onderscheidend vermogen meer heeft.
hondensporter, hè draaijer, hondensport. Je weet wel, met zo'n harige herder over een veld sjokken.quote:
Makkelijk brallen als je niet weet waar je over praatquote:Op zondag 31 januari 2010 10:12 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar inmiddels zo diep in zit dat je het zelf allang niet meer door hebt.
Voor je kinderen is straks alles een ver van je bed show. Als het maar lekker veilig is.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
Als het maar lekker veilig en ver van je bed show is,
Liever dit dan mensen die pils drinken in een voortuinquote:Op zondag 31 januari 2010 10:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Voor je kinderen is straks alles een ver van je bed show. Als het maar lekker veilig is.
En dan kan er 1 straks ms niet meer dan VMBO en dan zit ie op school tussen allemaalquote:Op zondag 31 januari 2010 10:16 schreef draaijer het volgende:
Klopt. Zegt helemaal niks.
Gelul?quote:Op zondag 31 januari 2010 10:19 schreef draaijer het volgende:
[..]
GAAPWat een gelul.. ALs het zo bij je overkomt, moet je misschien even naar jezelf kijken. Dat is probleem van veel mensen. Als het maar lekker veilig en ver van je bed show is, dan is commentaar leveren super makkelijk. Is het confronterend voor je? Zo goedkoop.. blegh
Want iedereen die op voetbal zit drinkt pils in de voortuin.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:23 schreef draaijer het volgende:
Liever dit dan mensen die pils drinken in een voortuin
idd gelul.. Tenzij je de auto's mooie auto's vindt.. Want dan heb je gelijk.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Gelul?
Jij draait al een tijdje dezelfde plaat hier hoor: 'ik heb zo'n groot huis, een heel mooie vrouw, fantastische kinderen, een superbaan die ook nog eens supergoed verdient, een mooie auto, enz enz enz.'
Het is helemaal niet erg als je het daar eens over hebt, maar ik heb het bij jou al zoooo vaak voorbij zien komen.
Neeee! Wat vertel je nu voor nieuws!quote:Op zondag 31 januari 2010 10:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
idd gelul.. Tenzij je de auto's mooie auto's vindt.. Want dan heb je gelijk.
Ik heb stevige standpunten.. Daar valt men vaak over. Ik geniet ervan
Net zoals : succes is een keuze.. Dan krijg je het verhaal wat is succes, wat als... Mijn punt is : je kan van alles wat maken
Het gaat me niet om het niveau, het gaat me om het afschermen van de rest van de samenleving. Dat kan een voetbalgezin net zo goed doen als jouw gezin.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:23 schreef draaijer het volgende:
[..]
Liever dit dan mensen die pils drinken in een voortuin
Oh krijgen we dat geneuzel weer. Succes is helemaal geen keuze, penis.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:27 schreef draaijer het volgende:
idd gelul.. Tenzij je de auto's mooie auto's vindt.. Want dan heb je gelijk.
Ik heb stevige standpunten.. Daar valt men vaak over. Ik geniet ervan
Net zoals : succes is een keuze.. Dan krijg je het verhaal wat is succes, wat als... Mijn punt is : je kan van alles wat maken
Hij schreeuwt helemaal niets. Hij heeft gewoon duidelijk standpunten, net als alle andere mensen in dit topicquote:Op zondag 31 januari 2010 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
En toch draaijer, een beetje nuance zou je zeker niet schaden. Sterker nog, het zou eerder een teken zijn van werkelijk succes. Werkelijk succesvolle mensen hoeven hun succes niet van de daken te schreeuwen.
Dit is onzin natuurlijk, als ik zulke reacties zou krijgen zou ik ook afzwakken..quote:Op zondag 31 januari 2010 10:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee. Je provoceert eerst en zwakt het later allemaal af.
Dat is alles behalve stevig.
Ik zeg niet dat hij schreeuwt. Van de daken schreeuwen is gewoon een uitdrukking voor iets vaak en veel vertellen zodat iedereen het kan horen.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:01 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hij schreeuwt helemaal niets. Hij heeft gewoon duidelijk standpunten, net als alle andere mensen in dit topic
Bij hem is het meteen schreeuwerig omdat het over geld en succes gaat. Ongelofelijk dat je zelfs anno 2010 op internet nog steeds 90% calvinisten hebt zitten.
'doe maar gewoon'
Met gewoon doen is nog nooit iemand succesvol geworden.
Ik mag wel hopen voor je kids, dat jullie gaan zwemmen in jullie eigen zwembad. En niet in zo'n eng gemeentebad....brrrr....daar zwemmen ook gewone mensen in. En daar wil je je kinderen toch niet aan bloot stellen....quote:Op zondag 31 januari 2010 10:28 schreef draaijer het volgende:
Lieve mensen.. Wij gaan lekker met de kids zwemmen. Tot straks en je moet je niet zo opwinden. Steek je energie in je werk / carriere of sport Toedeloe
Het is niet leuker, het is mákkelijker. Ik heb geen moment spijt gehad van het afscheid nemen van mijn 'kakkerstatus'.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:59 schreef dalaiblama het volgende:
*knip*
succes en geld is toch veel leuker leven.
*knip*
Dat doe ik ook niet lieverd.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:29 schreef Tinkepink het volgende:
En toch draaijer, een beetje nuance zou je zeker niet schaden. Sterker nog, het zou eerder een teken zijn van werkelijk succes. Werkelijk succesvolle mensen hoeven hun succes niet van de daken te schreeuwen.
Dan niet.. Blijf vooral hangen in de excuus modus. Dan blijf je zitten waar je zitquote:Op zondag 31 januari 2010 10:32 schreef Modus het volgende:
[..]
Oh krijgen we dat geneuzel weer. Succes is helemaal geen keuze, penis.
Hij noemt zichzelf een oppervlakkige klootzak en hij is er trots op. Ik denk dat hij wel tegen een stootje kan.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:09 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dit is onzin natuurlijk, als ik zulke reacties zou krijgen zou ik ook afzwakken..![]()
Dank ik ben het met je eens. Uiteraard ook over de mensen in dezelfde kring met tattoo's etc.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:59 schreef dalaiblama het volgende:
Ik heb het topic even gevolgd, maar ik zie zoveel typische reacties dat ik wel moest reageren.
De enigen die Draaijer zullen begrijpen zijn de mensen die weten waar hij het over heeft. Het is niet voor niets dat de succesvollen der aarde zich in een gesloten netwerk bevinden.
Alleen mensen die er nooit mee te maken hebben gehad zullen het hautain, naar en belachelijk vinden. Om de simpele reden dat ze geen idee hebben hoe het werkt en hoe die wereld functioneert.
Waar ik het niet mee eens ben is dat Draaijer zegt dat binnen dit netwerk geen fall outs zijn ( tattoo's/drugs/narigheid ). Sterker nog, het komt steeds meer voor. Zeker onder de lui die het succes al vanuit generaties kennen. Ik ken menig kakker die in een afkickkliniek heeft gezeten of die enkele plaatjes op zijn huid heeft. Dus die aanname is echt onzin.
Ik kom zelf uit een omgeving van oud geld, adel en meer van zulk vervelend spul en ik heb zeker 10 jaar van mijn leven verpest door me er tegen af te zetten. Nu kom ik op hangende pootjes terug, want succes en geld is toch veel leuker leven.
Ik moet dan ook erg lachen om de verontwaardigde reacties, want het is zo typisch. Als je zou weten hoe fijn, zorgeloos en spannend een leven met veel succes, een glorieus netwerk en genoeg geld is, dan zou je wel anders piepen.
Draaijer wil er alles aan doen zijn zoon die kansen ook te geven. Welke ouder zou dat niet willen?
En ja, daar moet je soms hard in sturen want anders gaan ze gekke dingen doen zoals ik en drijven ze af om vervolgens pas na jaren aan verloren tijd zich te realiseren dat papa en mama het toch bij het juiste eind hadden. Nogal zonde van je tijd en zoveel tijd heb je niet in een mensenleven.
Draaijer, je hebt gelijk. Blijf er bovenop zitten en laat nooit iemand je vertellen dat je fout zit. Het is niet voor niets dat het gros van de mensen een gemiddeld leven lijd. Dat is omdat zij niet groot durven te denken, maar gewoon...tja, gemiddeld.
Dat zijn je eigen (aanname) jaloerse woorden. Lekker belangrijk dat daar iedereen aan het zwemmen is. Daar heb ik zoals je kunt lezen totaal geen probleem mee. Ik distantieer me van niemand. Maar goed, je staat er mogelijk zo ver vanaf dat je het niet zal begrijpenquote:Op zondag 31 januari 2010 11:39 schreef bibi het volgende:
[..]
Ik mag wel hopen voor je kids, dat jullie gaan zwemmen in jullie eigen zwembad. En niet in zo'n eng gemeentebad....brrrr....daar zwemmen ook gewone mensen in. En daar wil je je kinderen toch niet aan bloot stellen....
draaijer propageert toch juist om "gewoon te doen"? de juiste sport laten doen, de juiste school .... zodat ze niet afwijkend zijn en beter in het netwerk passen, etc.quote:Op zondag 31 januari 2010 11:01 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Grappig dat jij dat zo leest. Ik wist natuurlijk wel dat mijn onderwerp een onderwerp van discussie zou zijn omdat de meerderheid in NL wat linkser is dan dat ik denk. Ach, wel leuk om iedereen even out of the box te laten denken. Ook al sluit de meerderheid het doosje gelijk.. Prima, weet je in ieder geval hoe het werktquote:Op zondag 31 januari 2010 11:14 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij schreeuwt. Van de daken schreeuwen is gewoon een uitdrukking voor iets vaak en veel vertellen zodat iedereen het kan horen.En dat doet draaijer wel. In bijna iedere post die hij plaats heeft hij het over zijn succes. Ik ben ook succesvol en vertel daar af en toe over. Maar niet voortdurend
Na 1,5 topic begrijp je het nog steeds niet. Als ik jou was, zou ik het gewoon opgeven.. Doe lekker je ding waar je je goed bij voelt. Blijf lekker in je excuus modus hangen en ontwikkel je vooral nietquote:Op zondag 31 januari 2010 12:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
draaijer propageert toch juist om "gewoon te doen"? de juiste sport laten doen, de juiste school .... zodat ze niet afwijkend zijn en beter in het netwerk passen, etc.
Het gaat helemaal niet over mij. Jij denkt dus dat iedereen, ongeacht ontwikkelingsniveau dezelfde mate van succes zou kunnen bereiken als je maar hard genoeg je best doet?quote:Op zondag 31 januari 2010 12:48 schreef draaijer het volgende:
Dan niet.. Blijf vooral hangen in de excuus modus. Dan blijf je zitten waar je zit
Als ik het zou zeggen dan zou ik omgelegd worden hahahaquote:Op zondag 31 januari 2010 11:01 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Hij schreeuwt helemaal niets. Hij heeft gewoon duidelijk standpunten, net als alle andere mensen in dit topic
Bij hem is het meteen schreeuwerig omdat het over geld en succes gaat. Ongelofelijk dat je zelfs anno 2010 op internet nog steeds 90% calvinisten hebt zitten.
'doe maar gewoon'
Lees maar terug knul. Ondanks dat ik zo dyslectisch ben als de best is begrijpend lezen voor jou ook een probleem.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:56 schreef Modus het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over mij. Jij denkt dus dat iedereen, ongeacht ontwikkelingsniveau dezelfde mate van succes zou kunnen bereiken als je maar hard genoeg je best doet?
Het is goed kerel. Ik heb in jou ogen liever een zwak standpunt dan helemaal geen standpuntquote:Op zondag 31 januari 2010 10:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee. Je provoceert eerst en zwakt het later allemaal af.
Dat is alles behalve stevig.
Of je geeft gewoon even antwoord op de vraag. Mensen die een IQ van 85 hebben en dus nooit verder zullen komen blijven volgens jou in de excuusmodus?quote:Op zondag 31 januari 2010 12:59 schreef draaijer het volgende:
Lees maar terug knul. Ondanks dat ik zo dyslectisch ben als de best is begrijpend lezen voor jou ook een probleem.
Heeft niks met links/rechts te maken.quote:Op zondag 31 januari 2010 12:55 schreef draaijer het volgende:
[..]
Grappig dat jij dat zo leest. Ik wist natuurlijk wel dat mijn onderwerp een onderwerp van discussie zou zijn omdat de meerderheid in NL wat linkser is dan dat ik denk. Ach, wel leuk om iedereen even out of the box te laten denken. Ook al sluit de meerderheid het doosje gelijk.. Prima, weet je in ieder geval hoe het werkt
Ik zie eerder iemand die extreem bezig is.quote:Op zondag 31 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heeft niks met links/rechts te maken.
Waarom denk je dat de villa wijken apart liggen van de rijtjeswoningen. Waarom denk je dat ze het niet mixen. Omdat er gewoon verschillen zijn. Niet dat de een beter is dan de ander. Er zijn gewoon verschillenquote:Op zondag 31 januari 2010 10:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het gaat me niet om het niveau, het gaat me om het afschermen van de rest van de samenleving. Dat kan een voetbalgezin net zo goed doen als jouw gezin.
Noem het dan de VVD vs. de restquote:Op zondag 31 januari 2010 13:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Heeft niks met links/rechts te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |