Ik wist de waarden niet bij mijn eerste suikertest (bloed, 1 dosis suikerwater, bloed), maar hij was niet goed. Dan uitgebreide test moeten laten uitvoeren (bloed, 2 dosissen suikerwater, bloed, bloed, bloed) en die was dan wel weer goed.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 15:37 schreef Webkim het volgende:
[..]
Die test loopt vaak met een sisser af hoor. Suiker wordt problematisch bij >8. Omdat het ondoenlijk is om bij iedereen zo'n echte glucosetest te doen prikken ze at random en vissen ze de mensen die aan de hoge kant zitten eruit voor een hertest.
Ik had bij de willekeurige prik 7.4 ofzo en moest dus ook de suikerdrankje-prikken-test. Om vervolgens keurig binnen de marges uit te komen.
Ok, dus je voelt je nog een beetje goed? Maandag lekker vrij?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik wist de waarden niet bij mijn eerste suikertest (bloed, 1 dosis suikerwater, bloed), maar hij was niet goed. Dan uitgebreide test moeten laten uitvoeren (bloed, 2 dosissen suikerwater, bloed, bloed, bloed) en die was dan wel weer goed.
En de LAN valt nog vrij goed mee. Redelijk geslapen vannacht op een luchtmatras en nog 1 nacht op die manier te gaan.
Vrij? Wat is dat?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 21:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Ok, dus je voelt je nog een beetje goed? Maandag lekker vrij?
Wat spelen jullie eigenlijk?
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:46 schreef flugeltje het volgende:
Sonnetje een jungske
Pessie, coole outfit...
En als jij dan voor een full-frontal gaat moet ik er ook maar een keer aan geloven. Weet iedereen hier tenminste zo'n beetje met wie ze van doen hebbenWow Fluugs, waarom onder een spoiler? je ziet er geweldig uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond lekker naar de Schouwburg, net al heerlijk gekookt en gegeten... Tof!ik doe ook wel eens een echte foto van mij als ik ook zoiets te laten zien heb...
Flowerbox, wat ziet ze er geweldig uit!rammelderammel...
![]()
De onderste foto onder de spoiler???quote:Op zondag 31 januari 2010 00:32 schreef Cantare het volgende:
Wat een mooie echo's, Sonnetje! Ik voel me alleen een echonoob, want ik kan niet goed wijs worden uit de laatste foto
En dat is zeker een wolk van een dochter, Flowerbox![]()
Ymme
De LINDA van deze maand gaat trouwens over baby' s en de mythe van de roze wolk. Wel grappig om te lezenquote:Op zondag 31 januari 2010 04:17 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ynnezwanger zijn is nou eenmaal niet voor iedereen een roze wolk en zelfs voor degene die zwanger zijn als fijn ervaren zijn er momenten dat het wat minder fijn is. En ja de een is gemakkelijk zwanger geworden en de ander via de medische malle molen of erger nog waar het niet lukt maar jij mag best je eigen mening en gevoel hebben. Vandaag was een offday en misschien schijnt motgen de zon weer een beetje voor je.
meestal wel .... ik lees alleen dat je daar wel tijdig mee moet gaan oefenen..quote:Op zondag 31 januari 2010 10:06 schreef ymme het volgende:
Goede morgen allen.
Hier een rare omkeer gemaakt ineens.
Ik heb vanacht gewoon ineens besloten, om gewoon toch borstvoeding te gaan proberen. Wilde eerst meteen met de fles beginnen, maar ach, dadelijk gaat het heel gemakkelijk en heb ik het niet eens geprobeerd.
Maar als ik na een aantal weken beslis om toch over te stappen op flesvoeding, kan dit toch gewoon?
Maar ook weer niet te vlug, anders kun je juist problemen creëren.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
meestal wel .... ik lees alleen dat je daar wel tijdig mee moet gaan oefenen..![]()
en mag ik nog even een dooddoener hier spammen... ik lees dat veel dames zat zijn van het zwanger zijn en het slaaptekort enzo.. 1 tip; verwacht niet dat het direct na de geboorte allemaal roze wolk is hoor... en slaaptekort is ook iets wat je de komende tijd (misschien zelfs jaren) wel kan incalculeren.. Ik ben echt zooooo blij met onze dochter; maar het is ook zwaar hoor.![]()
Fluugs, dat dacht is dus ook van die meisjes kleding, maar voor jongens is er ook zoveel leuks! Ik raak niet uitgekochtquote:Op zondag 31 januari 2010 11:18 schreef flugeltje het volgende:
Hier heb ik nog niets over voorkeuren gehoord, ik weet zelf ook nog niet wat ik leuker vind. Een meiske is tof omdat je daar veel meer keus hebt in kleertjes enzo, maar jongens zijn eigenlijk ook gewoon heel erg cool... Martijn is er min of meer van overtuigd dat het een meiske gaat worden en spreekt de baby al stelselmatig met 'ze' aan... Ben wel heel erg benieuwd, gelukkig nog maar 2,5 week....
Je kan ieder moment stoppen met borstvoeding geven. Afbouwen is wel gewenst voor je zelf en de baby. Maar ik heb de vorige 2 keer ook borstvoeding gegeven en daarna over gegaan op flesvoeding. De eerste keer abrupt gestopt en dat deed enorm veel pijn aan mijn borsten. Tweede keer heb ik afgebouwd en gaf ik al geruime tijd gekolfde melk via de fles.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:06 schreef ymme het volgende:
Goede morgen allen.
Hier een rare omkeer gemaakt ineens.
Ik heb vanacht gewoon ineens besloten, om gewoon toch borstvoeding te gaan proberen. Wilde eerst meteen met de fles beginnen, maar ach, dadelijk gaat het heel gemakkelijk en heb ik het niet eens geprobeerd.
Maar als ik na een aantal weken beslis om toch over te stappen op flesvoeding, kan dit toch gewoon?
Ik ben het hier wel mee eens....er staat je nog heel wat te wachten als de kleine er eenmaal is. Na de bevalling is het niet allemaal weer rozengeur en maneschijn. Daar moet je ook niet van uitgaan denk ik, want dan wordt het wel een enorme tegenvaller.quote:Op zondag 31 januari 2010 10:21 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
meestal wel .... ik lees alleen dat je daar wel tijdig mee moet gaan oefenen..![]()
en mag ik nog even een dooddoener hier spammen... ik lees dat veel dames zat zijn van het zwanger zijn en het slaaptekort enzo.. 1 tip; verwacht niet dat het direct na de geboorte allemaal roze wolk is hoor... en slaaptekort is ook iets wat je de komende tijd (misschien zelfs jaren) wel kan incalculeren.. Ik ben echt zooooo blij met onze dochter; maar het is ook zwaar hoor.![]()
Lieve poezen mogen gewoon niet doodquote:Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef sindell het volgende:
Bedankt voor de lieve reacties, het is inderdaad een gezinslid wat je verliest hoor. Binnen een paar seconden, ze was echt net buiten. Nu zullen we nooit weten hoe ze gereageerd had op de kleine(waarschijnlijk enorm gestresst, ze was heel gehecht aan ons, maar anderen moest ze niks van hebben....)
Het is gewoon zo hard als ze ineens uit het leven gerukt worden. (dit is de 2e binnen anderhalf jaar, zelfde manier, alleen die andere hadden we net een half jaar, deze 6 en een half).quote:Op zondag 31 januari 2010 16:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lieve poezen mogen gewoon niet dood![]()
Ik mis mijne lieve, lieve poesss ook nog heel erg. Dat was zo'n lieve knuffelkat. Die kwam heerlijk bij mij en Jen liggen tijdens de voeding. Oh... stom beest, gaat ie vechten met zn broer en pakt het gewoon helemaal verkeerd uit met 'm....
Weet je zeker dat het je darmen zijnquote:Op zondag 31 januari 2010 19:54 schreef octopussy het volgende:
Sindell wat naar van je poesSterkte
![]()
Ben met veel pijn nog naar huis gekomen vandaag. Heb eigenlijk de hele week al vervelende darmen, maar toen ik bij Liejannuh wegging vanmiddag kon ik eigenlijk nauwelijks meer normaal zitten van de pijn. Thuis maar gelijk in bad gekropen en even gaan liggen.
Spannend!!!! Liejannuh, sms je me als er iets is? Moet morgen werken en jij hebt toch niks te doen.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:12 schreef octopussy het volgende:
Ja ik weet zeker dat het mijn darmen zijn geweest. Na wat 'opluchting' is de pijn weg gelukkig![]()
Alleen begint het nu net weer met de weeën
Och, ik heb nu al een week lang hier en daar steeds weeën dus ik ga er niet van uit dat het vanavond doorzet. Hoewel ik 1 februari wel een toffe datum vindquote:Op zondag 31 januari 2010 21:19 schreef YPPY het volgende:
[..]
Spannend!!!! Liejannuh, sms je me als er iets is? Moet morgen werken en jij hebt toch niks te doen.![]()
Hier gaat het wel oke hoor! Merk alleen dat ik veel vocht begin vast te houden. Vorige week was ik al 1 kilo bijgekomen in 1 week, nu weer 2quote:Op maandag 1 februari 2010 08:31 schreef flugeltje het volgende:
Wij genieten nog even lekker van het feit dat er nu nog wat meer kan dan wanneer de baby er straks is en zijn gisteren spontaan uit eten geweest
Het blijft overigens lastig om m'n bed uit te komen 's ochtends, hoop dat dit beter wordt zodra het 's ochtends wat langer licht is. En dat dat heel snel het geval gaat zijn, want ik heb enorm veel behoefte aan het voorjaar. Het móet ook wel snel voorjaar worden, m'n winterjas pas ik binnenkort niet meer
Octo, nog iets gebeurd vannacht?
ymme en Cantara
Happy weltrusten beep, onrustig slapen is balen. Hopelijk lukt het zo beter...
Asy, hoe voel jij je eigenlijk?
Sonnetje, je krijgt een knul
Leo, vertel me ajb dat je vandaag verstandig thuisgebleven bent en even bijslaapt... Zal vast ijdele hoop zijn, maar een mens mag hopen toch? Hoe gaat het?
Nou het storendste van het vocht vind ik gewoon dat mijn handen niet meer volledig functioneel zijn. Ik heb niet er niet meer zoveel kracht in door dat getintel en geslaap. Ik word er ook wakker van 's nachts omdat ik dan niet goed kan omdraaien doordat mijn handen slapen en die heb ik dan weer nodig om me van de matras op te duwen.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:21 schreef freecell het volgende:
Hmmm Asy, dat is wel storend van dat vocht inderdaad. Brandnetelthee helpt vaak wel inderdaad![]()
Orea: gewoon rustig aan doenOok op je werk! Heb je alle reden toe.
Hier alles prima, net even naar de winkel gesleed met de hummel en dat gaat uitstekendBoodschappen op de slee, kind ervoor en weer terug, best leuk!
Ik zag een beetje op tegen vandaag, TARA weer aan het werk de hele dag en ik thuis met een chagrijnig verkouden kind en een hele dikke buik (van mij mag het nu weekend blijven tot de baby er is) maar het gaat meevallen. Er komen alweer allerlei mensen langs vandaag
Het is idd een beetje ijdele hoopquote:Op maandag 1 februari 2010 08:31 schreef flugeltje het volgende:
Leo, vertel me ajb dat je vandaag verstandig thuisgebleven bent en even bijslaapt... Zal vast ijdele hoop zijn, maar een mens mag hopen toch? Hoe gaat het?
Ja idd... en ik ben er nog niet goed vanquote:Op maandag 1 februari 2010 10:30 schreef pessie het volgende:
Leo: Je hebt gewoon een nieuwe auto gekocht!!
Wij hebben anderhalf jaar geleden een auto gekocht met het ook op gezinsuitbreiding. Wij rijden dus al een tijdje een echte gezinsstation. Komende zomer compleet met kinderzitje. En morgen een dag vrij is inderdaad geen overbodige luxe.
Ik ga sneeuwpop bouwen.
quote:Op maandag 1 februari 2010 08:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hier gaat het wel oke hoor! Merk alleen dat ik veel vocht begin vast te houden. Vorige week was ik al 1 kilo bijgekomen in 1 week, nu weer 2![]()
Ik heb ook dikke voeten en mijn handen tintelen heel erg. Dus ik heb maar weer een kan brandnetelthee gezet...
Die vermoeidheid wordt binnenkort minder hoor flugel! Zeker als het weer beter wordt...![]()
En van het feit dat je nog met z'n tweetjes bent en vanalles kan ondernemen, moet je zeker profiteren!
Ligt dat aan het weer of zwanger zijn prettig is of niet?quote:Op maandag 1 februari 2010 11:07 schreef mefke79 het volgende:
En als aanvulling op Huup: groene thee helpt ook niet. En pootjes omhoog ook niet. Het enige wat helpt is bevallen![]()
ter geruststelling: mijn voeten gingen zo hard dat ik mijn sandalen strakker moest zetten toen ik amper 3 uur na de bevalling het ziekenhuis uitging. En in de dagen ernaa ging het ook hard. Het laatste beetje duurde dan wel effe, maar er komt een dag dat alles weg is...
Succes zwangeren, zwanger zijn in de hitte is niets, maar met dit weer lijkt me ook niet prettig.
Tuurlijk, ik denk dat ik met 25 graden makkelijker was gaan wandelen dan nu. Maar aan de andere kant weet ik niet of ik dat dan heel vaak had gedaan. Nu hang ik gewoon in lief zijn armen als we moeten lopen. Hij laat me niet meer los sinds ik van de trap ben gevallen, dus dat komt goed.quote:Op maandag 1 februari 2010 11:38 schreef mefke79 het volgende:
O, ja ik doelde dus op het weer. Ik vind het al glibberen en glijden, ben blij dat ik geen buik meer heb en geen bekken wat toch al niet wil. Ik wel een maxi cosi om mee te zeulen, maar dat is maar een klein stukje en die kun je neerzetten. Gaat niet lukken met buik.
Mijn handen tintelen nu de hele dag. Tot voor kort alleen 's nachts (en een enkele keer overdag).quote:Op maandag 1 februari 2010 10:37 schreef huuphuup het volgende:
[..]zodra je handen erger gaan tintelen, je meer vocht gaat vasthouden of je sterretjes gaat zien bel je je vk en ga je als de donder langs!
![]()
![]()
en brandnetelthee hielp hier geen holevenals appels, bleekselderij enz. Het enige dat hielp waren de beentjes omhoog. En zodra ik mn benen weer neerzette zakte het allemaal weer doodleuk naar beneden
![]()
dan hoop ik heel hard dat je niet 14 dagen overtijd gaat..quote:Op maandag 1 februari 2010 11:44 schreef ymme het volgende:
Het is februari![]()
![]()
![]()
De maand waarin zeker weten, een paar LLMérs moeder (of vader) worden.
Inclusief ik. Zo gek, deze maand ga ik moeder worden. Gaat onze zoon geboren worden.
1 maartquote:Op maandag 1 februari 2010 12:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
dan hoop ik heel hard dat je niet 14 dagen overtijd gaat..
Dan ligtie er opquote:Op maandag 1 februari 2010 12:14 schreef Asyniur het volgende:
Ow ja, en daarstraks werd ik me toch eventjes een beetje emotioneel! Ik zat hier gewoon even over mijn buik te wrijven vanwege een druk jongetje, waar hij nog eens op reageerde door met mijn handen mee te schuiven en opeens dacht ik: over een paar weken zit ie niet meer in mijn buik
Telt voor mij gewoon mee als feb.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
dan hoop ik heel hard dat je niet 14 dagen overtijd gaat..
quote:Op maandag 1 februari 2010 12:06 schreef mama_papa het volgende:
Egopost:
Slaap nog steeds enorm rot, gisterenavond om het half uur moeten plassen en pas rond 1 uur naar bed gegaan en elke 1 á 2 uur eruit om te plassen.
Mn meisje is enorm druk en ik heb de hele tijd door harde buiken.. Zal het nou toch een begin zijn..
1 ding is zeker: Deze maand word ik mama![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja maar toch, lijkt me zo gek dat je dan opeens weer alleen bent in je lijf...quote:Op maandag 1 februari 2010 12:25 schreef freecell het volgende:
Dan ligtie er opEn dan kan je zien hoe hij smakt in zijn slaap
Dat wordt sterk afgeraden om die dingen in het ledikant te leggen. Baby zou er in kunnen stikken.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:41 schreef ChilllayD het volgende:
Ik weet zo snel even niet waar ik het anders moet vragen.......
Ik ben op zoek naar de benaming van een soort 'dikke stof' in een wiegje.
Ga mijn best doen het zo goed mogelijk te omschrijven![]()
Stel je hebt een wiegje met spijlen aan de zijkanten.
Die wil je afdekken met een soort mat, rondom langs het matrasje en dus voor de spijltjes aan de binnenzijde.
Ik heb er eens 1 gezien in een 2ehands winkel (maar die was heel vies).
Een soort stof met iets zachts erin, een wat dikker matje. Dat idee.
http://bobbin.web-log.nl/bobbin/images/2008/08/17/wiegje.jpg
Dat wat je daar als het ware rondom ziet. Alleen deze lijkt me gewoon van een randje stof.
Er bestaan dus wat dikkere 'matjes' voor.
Iemand enig idee hoe zoiets heet?
Of wat ik eventueel tussen een stofje kan bevestigen voor de stevigheid?
Dat heet bedbeschermer, hoofdbeschermer of stootrand (en vast nog andere namen) maar zoals amaranta al zegt: het wordt afgeraden om te gebruiken en je kraamverzorgster zal het er uithalen...quote:Op maandag 1 februari 2010 12:41 schreef ChilllayD het volgende:
Ik weet zo snel even niet waar ik het anders moet vragen.......
Ik ben op zoek naar de benaming van een soort 'dikke stof' in een wiegje.
Ga mijn best doen het zo goed mogelijk te omschrijven![]()
Volgens mij mag dat wel ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:23 schreef ChilllayD het volgende:
Thanks voor alle antwoorden!!! Daar heb ik nog eens wat aan.
Een dun stofje langs het randje is dus een beter idee en dat mag toch wel?
Thanks!
Ik kop m in!!!!quote:Op maandag 1 februari 2010 13:36 schreef amaranta het volgende:
Zolang het 'ademd' zal dat wel kunnen denk ik.
De stof dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |