Sporten, meer kans op blessures. Managen van een eigen ziekte??? Wtf moet ik me daar bij voorstellen. Voorkomen van overgewicht... is niet heel Nederland daar al mee bezig?quote:Mensen die niet roken zouden in zo'n geval een lagere premie moeten gaan betalen dan rokers. Ook sporten, het managen van de eigen chronische ziekte en het voorkomen van overgewicht zouden redenen moeten worden om een lagere zorgpremie te betalen.
Hebben alle "voorstanders" van dit onzalige plan dit stukje al op jullie in laten werken??? Er staat in simpel Nederlands: "Werkend Nederland gaat per definitie meer betalen"quote:Onderdeel van het advies is ook het verlaging van de nominale premie voor de zorgverzekering verlaagd worden en het verhogen van de inkomensafhankelijke. Dit om te voorkomen dat mensen met lage inkomens, die gemiddeld ongezonder zijn, financieel te zwaar getroffen worden.
Nou, nou wat hard weer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 20:57 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Voetballen op een grasveld of het schoolplein kost niks hoor. Hardlopen niet, fietsen niet, rolschaatsen niet. En ik ben ook niet van het CDA, dus dat scheelt weer.
Overigens, als de armeren ongezonder leven, naaien ze zichzelf alleen maar. Je bent sowieso nogal dom als je liever geld uitgeeft aan roken dan aan gezond eten of je kinderen, en daar komt het vaak gewoon op neer. Eigen schuld, dikke bult.
Idioot. Het is ooit ingevoerd om inkomenseffecten te corrigeren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:15 schreef Mylene het volgende:
[..]
Neem maar alvast een pilletje in, want: Kabinet bezuinigt op zorgtoeslag
Je moet evenwel bedenken dat het nieuwe zorgstelsel voor 3 keer modalen financieel goed uit pakte.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Sporten, meer kans op blessures. Managen van een eigen ziekte??? Wtf moet ik me daar bij voorstellen. Voorkomen van overgewicht... is niet heel Nederland daar al mee bezig?
[..]
Hebben alle "voorstanders" van dit onzalige plan dit stukje al op jullie in laten werken??? Er staat in simpel Nederlands: "Werkend Nederland gaat per definitie meer betalen"
Tja, wel hard, maar ook wel waar, toch? Uiteindelijk kun je doen wat je wilt aan voorlichting, stichtingingen, subsidies, etc. maar als mensen liever roken dan sporten, dan is het hun eigen keuze.quote:
Nu is het lastig te controlleren. Als INDECT door ontwikkeld is niet meer. Kwestie van de een paar databasjes linken, algoritme erop los laten en diegene met ongewenst gedrag eruit filteren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:33 schreef DarkElf het volgende:
en hoe gaan ze controleren dat je daadwerkelijk sport bijv?
Het laatste afschrift in guldens wat ik kreeg was nog geen tien jaar geleden fl. 37,50. En in de tussentijd heb ik niet echt heel veel meer zorg nodig gehad, terwijl mijn premie wel zo ongeveer verzevenvoudigd is.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:58 schreef Klopkoek het volgende:
In 2005 betaalde je voor ziekenfonds 32 euro.... Daarna werd het 90 euro... hoe kan het zo snel zijn gestegen?
Ja dat is marktwerking he?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het laatste afschrift in guldens wat ik kreeg was nog geen tien jaar geleden fl. 37,50. En in de tussentijd heb ik niet echt heel veel meer zorg nodig gehad, terwijl mijn premie wel zo ongeveer verzevenvoudigd is.
Jep, marktwerking. En straks mag ik nog meer betalen omdat ik soms rook en sport tegen mijn principes is, terwijl ik dagelijks meer dan genoeg beweging krijg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:57 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ja dat is marktwerking he?
met een vast percentage en een door het ministerie aangegeven nominale premie![]()
En iedere oud-VVD kamerlid heeft er een zeer goede baan gevonden
De overheid weet wat goed voor je is en daar zal je achterkomen ookquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jep, marktwerking. En straks mag ik nog meer betalen omdat ik soms rook en sport tegen mijn principes is, terwijl ik dagelijks meer dan genoeg beweging krijg.
Nou nou wat een goed plan!quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat een belachelijk plan. Het gaat regelrecht tegen datgene in wat Hoogervorst beloofd heeft: we gaan geen amerikaanse toestanden krijgen waar risicogroepen extra uitgeknepen kunnen worden door de zorgverzekeraars. Hiertoe werd een equalization pool in het leven geroepen. Dit soort voorstellen zetten de deur daar naartoe open. Een slippery slope. Als je dingen ingewikkeld variabel gaat maken staat één ding vast: de klant is grosso modo de dupe.
En dit is verdomme alwéér iets waar het grootkapitaal en de overheid het gore lef heeft om steeds meer over je te weten. Straks willen ze nog gaan uit zoeken of je wel veilig vrijt. Mag je meer gaan dokken als je dat niet doetZie je het al voor je? Een slimme neukmeter in je lichaam. Gaat uit voorzorg piepen.
Donder op met deze zooi.
Bolkestein stelde dit idee voor in de jaren 90. Iedereen stond toen te klappen. Ook de PvdA. Elke partij heeft helaas boter op zijn hoofd gehad in verschillende fasen van het debat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:57 schreef Deprater het volgende:
[..]
Ja dat is marktwerking he?
met een vast percentage en een door het ministerie aangegeven nominale premie![]()
En iedere oud-VVD kamerlid heeft er een zeer goede baan gevonden
We zien nu langzamerhand beide gebeuren.quote:Immers, juist als de overheid zich met de afschaffing van het ziekenfonds totaal zou terugtrekken uit de zorgverzekering en alles overlaat aan de markt, voorzie ik de gevreesde tweedeling. Een goede kwalitatieve zorg wordt dan onbetaalbaar voor mensen met een laag inkomen of een hoog gezondheidsrisico.
Lees je mee Klink?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:27 schreef Manifesto het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo dom kunnen zijn en hier in trappen.
Ik was super gezond, Ik heb nooit gerookt, ik eet gezond, ik sport, weigerde teveel te stressen, klom bergen en toen kreeg ik KANKER.
Een kanker die er gewoon zat, een cel die doordraaide en tumor vormde en vervolgens verspreiden in mijn lichaam. Na een lang gevecht is er licht aan de eind van de tunnel en misschien heb ik kans om het te overleven en dit heeft de belasting betalers heel veel gekost.
Dit kan iedereen gebeuren er zijn een heleboel vreselijke ziektes die iedereen kan krijgen zonder dat er een aantoonbare reden voor is. Natuurlijk is roken niet goed en waarschijnlijk veroorzaakt het kanker, maar de wetenschap kan nog steeds niet aantonen dat het of hoe het longkanker kan veroorzaken en dat geld voor een hoop dingen. In de medische wetenschap veel is nog steeds gebaseerd op aannames het is nog lang niet absoluut.
Het lijkt mij verstandig om deze kosten gewoon eerlijk te blijven verdelen en dat iedereen een gelijk deel van de rekening betaald want gezondheid is niet te voorspellen. Ongelukken zijn niet te voorspellen. En we zijn dom als we denken dat we een systeem kunnen verzinnen die alle factors raakt.
Het grappige is juist dat degenen die ongezond leven op de iets langere termijn hun geld juist dubbel en dwars terug verdienen. Juist de ongezonden zouden aangemoedigd moeten worden nog ongezonder te leven. Laat mij maar minder betalen, dan drink en rook ik wel een paar extra in de kroeg.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:02 schreef tjoptjop het volgende:
Wat een slecht plan. Eerst iederen verplichten mee te doen met dit gedrocht van een systeem. En nu wijzen naar bepaalde groepen dat ze het systeem schade toebrengen
Post naar mijn hart, biertje?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 01:00 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het grappige is juist dat degenen die ongezond leven op de iets langere termijn hun geld juist dubbel en dwars terug verdienen. Juist de ongezonden zouden aangemoedigd moeten worden nog ongezonder te leven. Laat mij maar minder betalen, dan drink en rook ik wel een paar extra in de kroeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |