Uhm, momentje. Waar kan ik een goedkopere tablet krijgen dat er zo gelikt uit ziet, Wifi, 3G, een multitouch IPS touchscreen, GPS, kompass, microfoon, een zooi applicaties die werken, een Officepakket volledig op touch te gebruiken is, etc etc?quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:46 schreef RedFever007 het volgende:
Bovendien is die Appel shit veel en veel te duur voor wat je ervoor terug krijgt.
1. Ik (en een aantal mensen die ik ken) ben een geavanceerde gebruiker en ik vind het prima product. Het werkt allemaal mooi en er zijn legio applicaties beschikbaar.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:53 schreef Fortitude het volgende:
1. Hun spul is te gesloten voor geavanceerde gebruikers.
2. Ze zijn extreem overdreven positief in al hun vele reclames. Om te kosten omdat je weet dat de domme fanboys het helemaal opvreten. Presenteer het product gewoon en wij beslissen wel of het goed of slecht is.
En ja de Ipad is erg mooi.
Eensch!!!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:35 schreef Markster het volgende:
apple is een modemerk geworden. In de tijd van de G4 en G5 ( en daarvoor )waren het nog toffie apparaten.
Enigszins realistisch houden. Ipad heeft een scherm met een reso van 1024 x 768 en ze kunnen max 720p afspelen. En in hun reclame noemen ze dat dan amazing.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:25 schreef zquing het volgende:
[..]
wat moet je anders wanneer je reclame maakt?
Ik ook. Het is vaak ook toereikend. Beetje jammer dat veel applicaties niet native werken voor hun OS maar daar kunnen hun weinig aan doen. Het is meer de mentaliteit die er achter hangt van we timmeren alles dicht zodat de gebruiker niks fout kan doen. Als ik iets mooi vind aan het computer wereldje dan is het wel het open karakter. Je kan je eigen PC samen stellen, super veel software om te van kiezen, je kan er zelf aan mee werken door middel van open source en public beta's enzo. Apple gaat hier keihard tegen in met een beperkte hoeveelheid hardware en dichtgetimmerde software.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
1. Ik (en een aantal mensen die ik ken) ben een geavanceerde gebruiker en ik vind het prima product. Het werkt allemaal mooi en er zijn legio applicaties beschikbaar.
"Een Android"? Android is een platform, oke? En de Nexus One is sneller dan de iPhone 3GS.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
1. Ik (en een aantal mensen die ik ken) ben een geavanceerde gebruiker en ik vind het prima product. Het werkt allemaal mooi en er zijn legio applicaties beschikbaar.
2. Boeit me niet. Ik rij zelf een oude BMW 3-serie en dat heeft ook geen beste uitstraling. I don't care what other people say.
een iPhone is duur, maar ik heb liever een 2e hands iPhone 3G dan een Android die niet zo snel is.
Omdat je niet meer alternatief genoeg bezig bent het kuttroep vinden. Kansloosquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:10 schreef redrum76 het volgende:
[..]
Eensch!!!!!Die tijd heb ik ook nog meegemaakt en ook mijn eerste imac 266Mhz 6Gb harddisk 32Mb geheugen 6mb videogeheugen die je toen bij KPN kon krijgen
Daarna mijn echte Power Mac G4 met een ati radeon kaartje van 16mb
Vandaar dat ik nu een Hackintosh heb, wil niet meer meedoen met de hype iedereen heeft nu een mac. Het is nu meer een status symbool geworden van kijk mij eens ik heb veel geld ik heb 3 macpro's en 4 macbooks en 2 iphones bla bla bla
En het enigste wat ze ermee doen is internetten
Vroeger werd je uitgekotst omdat je mac had je was te alternatief
Logisch dat ie sneller is, de techniek staat niet stilquote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:49 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
"Een Android"? Android is een platform, oke? En de Nexus One is sneller dan de iPhone 3GS.
Het is wel een IPS paneel. En dat is wél amazing, want die worden niet zoveel gebruikt. Zoek maar eens op YouTube wat de voordelen van IPS zijn.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:42 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Enigszins realistisch houden. Ipad heeft een scherm met een reso van 1024 x 768 en ze kunnen max 720p afspelen. En in hun reclame noemen ze dat dan amazing.Alleen een gek hangt daar dat labeltje aan.
En wat kost een 3GS als je die los zou willen halen? Juist.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:52 schreef Catch22- het volgende:
ik doel op de Hero oid. Een Nexus one is 550-600 euro (als je hem nu uit de VS moet halen komt het daarop neer) en dan heb ik persoonlijk liever een 3G.
Ik denk dat de 1GHz Android telefoons de 3GS gaan inhalen. Maargoed, daarentegen komt er een nieuwe iPhone binnenkort die wel weer weerstand gaat bieden.
Persoonlijk ben ik blij met Android, eindelijk een goede keus naast iPhone OS. Want de rest van de touchscreen OS'en zijn niet echt mijn ding (Meamo en WM vind ik persoonlijk niet erg prettig)
Elke computer heeft maar 1 kabel voor de stroomquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:10 schreef Herkauwer het volgende:
Voor de mensen die nog meer willen vergelijken. Is er iemand die een alternatief weet dan voor een iMac? Compacte computer waar maar 1 kabel naar toe gaat voor de stroom.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke computer heeft maar 1 kabel voor de stroom.
Je snapt wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Elke computer heeft maar 1 kabel voor de stroom.
gevalletje fanboy (HW)quote:
Maar dat is dus geen eerlijke vergelijking, aangezien de iPhone op de markt wordt gezet als een toestel i.c.m. abonnement. Een scherpe losse prijs heeft daarom geen nut. I.c.m. een abonnement is de iPhone nauwelijks duurder dan andere telefoons.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:08 schreef HalvinCarris het volgende:
[..]
En wat kost een 3GS als je die los zou willen halen? Juist.
Natuurlijk is het een eerlijke vergelijking. Apple is niet verplicht om extra geld binnen te halen via exclusieve deals.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar dat is dus geen eerlijke vergelijking, aangezien de iPhone op de markt wordt gezet als een toestel i.c.m. abonnement. Een scherpe losse prijs heeft daarom geen nut. I.c.m. een abonnement is de iPhone nauwelijks duurder dan andere telefoons.
Die resolutie en de kracht om max 720p af te spelen maakt het nog steeds niet amazing.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:01 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Het is wel een IPS paneel. En dat is wél amazing, want die worden niet zoveel gebruikt. Zoek maar eens op YouTube wat de voordelen van IPS zijn.
Want 1080 in je snuffert ziet er zoveel beter uit. Je hebt duidelijk geen verstand van techniek, maar het is je vergeven.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een eerlijke vergelijking. Apple is niet verplicht om extra geld binnen te halen via exclusieve deals.
[..]
Die resolutie en de kracht om max 720p af te spelen maakt het nog steeds niet amazing.
Als je wat van dat soort technieken af weet, dan weet je ook dat als het een hogere resolutie zou zijn i.c.m. de huidige multitouch het aan rekenkracht te veel zou kosten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:27 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een eerlijke vergelijking. Apple is niet verplicht om extra geld binnen te halen via exclusieve deals.
[..]
Die resolutie en de kracht om max 720p af te spelen maakt het nog steeds niet amazing.
Ik zeg ook niet dat hij duurder isquote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar dat is dus geen eerlijke vergelijking, aangezien de iPhone op de markt wordt gezet als een toestel i.c.m. abonnement. Een scherpe losse prijs heeft daarom geen nut. I.c.m. een abonnement is de iPhone nauwelijks duurder dan andere telefoons.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 08:56 schreef Ringo het volgende:
Het is toch alsof Toyota-rijders ons gaan uitleggen wat de nadelen van een Porsche zijn.
Die vergelijking gaat niet eens op.quote:
Vandaar dat Toyota in de US van A de productie van 8 modellen stopt en in Europa 2 miljoen auto's terugroept.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:49 schreef HeatWave het volgende:
Toyota maakt de beste auto;s ter wereld, meest betrouwbare merk, maar goed,op details letten is niet nodig met een Apple.
Dan doe jij toch fijn alsof je Toyota Corolla 16V dezelfde kwaliteiten bezit als een Porsche Panamera Turbo.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:49 schreef HeatWave het volgende:
Toyota maakt de beste auto;s ter wereld, meest betrouwbare merk, maar goed, op details letten is niet nodig met een Apple.
Onder de motorkap is die Porsche Panamera Turbo gewoon een Fiat Panda, en dat is de harde waarheid.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan doe jij toch fijn alsof je Toyota Corolla 16V dezelfde kwaliteiten bezit als een Porsche Panamera Turbo.
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:58 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan doe jij toch fijn alsof je Toyota Corolla 16V dezelfde kwaliteiten bezit als een Porsche Panamera Turbo.
Wat een lelijke barrel.quote:
Wat heeft multitouch met processor kracht te maken? zo belastend is dat toch niet neem ik aan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:38 schreef WillFerrell het volgende:
Als je wat van dat soort technieken af weet, dan weet je ook dat als het een hogere resolutie zou zijn i.c.m. de huidige multitouch het aan rekenkracht te veel zou kosten.
Oh dat ontken ik ook niet. Ze komen alleen niet bepaald die kleine groep tegoed. En dat is de groep die keihard Apple sucks roept enzo. Niet geheel onterecht imo.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 10:38 schreef WillFerrell het volgende:
Oh, en waarom zou Apple minder gaan vragen als het aantal personen wat een iPhone los koopt nihil is. Apple speelt het slim.
Wat een lelijk geval.quote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:16 schreef TNA het volgende:
De iPhone voegt veel toe, bij een Mac en MacBook betaal je alleen voor het design.
Hoe dacht dat dingen berekend werden waar je vingers de GUI aanraken, de bewegingen, etc.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:04 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Wat heeft multitouch met processor kracht te maken?
Het weergeven van 1080p is het probleem niet. Maar de kostenafweging van een grotere resolutie als de huidige iPad en dus een duurder IPS-paneel, multitouch én capabele processor en dus mindere accutijd zijn allemaal variabelen hierin.quote:Overigens zijn er zoveel mediaspelers die met veel minder processor kracht prima 1080p vloeiend afspelen.
Filmpje kan ik hier niet kijken op't werk. Maar het is ook niet het doel om de kleine groep aan te spreken die het niet kan betalen. Goedkopere producten zit toch weinig marge op (denk aan de iPod Shuffle).quote:Oh dat ontken ik ook niet. Ze komen alleen niet bepaald die kleine groep tegoed. En dat is de groep die keihard Apple sucks roept enzo. Niet geheel onterecht imo.
Die paar tientjes op een vierkant stuk metaal van honderden dollars maken dan ook niks meer uit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:08 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Hoe dacht dat dingen berekend werden waar je vingers de GUI aanraken, de bewegingen, etc.
[..]
Het weergeven van 1080p is het probleem niet. Maar de kostenafweging van een grotere resolutie als de huidige iPad en dus een duurder IPS-paneel, multitouch én capabele processor en dus mindere accutijd zijn allemaal variabelen hierin.
[..]
Filmpje kan ik hier niet kijken op't werk. Maar het is ook niet het doel om de kleine groep aan te spreken die het niet kan betalen. Goedkopere producten zit toch weinig marge op (denk aan de iPod Shuffle).
Ja met de CPU natuurlijk. Maar ik zie niet waarom dit veel processor kracht zou kosten waardoor hij niet meer 1080p aan zou kunnen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:08 schreef WillFerrell het volgende:
Hoe dacht dat dingen berekend werden waar je vingers de GUI aanraken, de bewegingen, etc.
Ik vind het ook wel een goede keuze. Maar ga dan niet roepen dat het een geweldig apparaat is om video af te spelen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:08 schreef WillFerrell het volgende:
Het weergeven van 1080p is het probleem niet. Maar de kostenafweging van een grotere resolutie als de huidige iPad en dus een duurder IPS-paneel, multitouch én capabele processor en dus mindere accutijd zijn allemaal variabelen hierin.
de 'hele groep die hard Apple sucks roept' en denkt daarmee een 'statement' te maken is even treurig als de meest overdreven apple-jehova's.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:04 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Oh dat ontken ik ook niet. Ze komen alleen niet bepaald die kleine groep tegoed. En dat is de groep die keihard Apple sucks roept enzo. Niet geheel onterecht imo.
Voor iemand die alleen consument is misschien. Als ITer wordt het plaatje wat anders.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:28 schreef Tacobell het volgende:
Ik moet een beetje huilen om dit topic, wat een trieste discussie.
Iedereen koopt toch gewoon lekker wat hij het fijnste vind werken, kan jou een worst schelen of de ander een Mac gebruikt of een Windows PC.
Defecten bij levering hebben niets te maken met bouwkwaliteit.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:38 schreef HeatWave het volgende:
Oh, Mac in het bedrijfsleven, wat een drama.
Oh, de hele lichting MacBooks Pro van een tijdje terug kon meteen weer terug, alle DVD drives defect, gewweldige build quality!.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |