Te sjiek. Te zacht. Te gay. Kortom, gewoon te Apple.quote:
Ik leg tenminste een duidelijk verband met het juiste Apple gevoelquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:13 schreef chiren het volgende:
Wiping your ass with silk...
Achja, beter goed gejat dan slecht verzonnen van the Matrix
En bij de iPhone betaal je niet voor het Apple logo?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:16 schreef TNA het volgende:
De iPhone voegt veel toe, bij een Mac en MacBook betaal je alleen voor het design.
heb je dan vergelijkbare laptops voor een veel lagere prijs?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:16 schreef TNA het volgende:
bij een Mac en MacBook betaal je alleen voor het design.
De iPhone bood, zekere ten tijde van de introductie, unieke features.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
En bij de iPhone betaal je niet voor het Apple logo?
Alles van Apple is te duur, maar het werkt dus ik koop het.
Ja.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:17 schreef zquing het volgende:
[..]
heb je dan vergelijkbare laptops voor een veel lagere prijs?
Jaquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:17 schreef zquing het volgende:
[..]
heb je dan vergelijkbare laptops voor een veel lagere prijs?
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:15 schreef Treinkopper het volgende:
TS is een gefrustreerde Windows Mobile gebruiker
Intellectueel? Je bedoelt die semi-hipsters die altijd bij de CoffeCompany over elkaars macbookjes lopen te kwijlen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef dabadbass het volgende:
[..]
TS is niet intellectueel genoeg voor Apple
Bij de starbucks toch?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Intellectueel? Je bedoelt die semi-hipsters die altijd bij de CoffeCompany over elkaars macbookjes lopen te kwijlen?
Geniaal is dat als je langs zo'n zaak loopt, zie je vijftien van die gasten aan een lange tafel allemaal uniek zitten te doen met precies dezelfde MacBookquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:21 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Intellectueel? Je bedoelt die semi-hipsters die altijd bij de CoffeCompany over elkaars macbookjes lopen te kwijlen?
"Kijk mij eens een individu zijn"quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Geniaal is dat als je langs zo'n zaak loopt, zie je vijftien van die gasten aan een lange tafel allemaal uniek zitten te doen met precies dezelfde MacBook
Whehehequote:Op donderdag 28 januari 2010 12:20 schreef dabadbass het volgende:
[..]
TS is niet intellectueel genoeg voor Apple
Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
WheheheIk ben tenminste intellectueel genoeg om zelf een keuze te maken op basis van weloverwogen argumenten, en dat kan je van de doorsnee Apple gebruikers niet zeggen. Die willen iets hebben "want het is van Apple!"
Daarom koop je een product van een bedrijf dat een monopolypositie heeft en pioniers met betere producten of ideeen meedogenloos de nek om draait? Netscape om maar eens een voorbeeld te noemen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
WheheheIk ben tenminste intellectueel genoeg om zelf een keuze te maken op basis van weloverwogen argumenten, en dat kan je van de doorsnee Apple gebruikers niet zeggen. Die willen iets hebben "want het is van Apple!"
Honderden euro's teveel betalen voor een incompatible product met onvervangbare onderdelen omdat het er cool uitziet voor andere fanboysquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:27 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.
Dat is windows dus ookquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:27 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.
quote:
graag voorbeelden. Het enige wat imho vergelijkbaar zijn zijn de viao's, lenovo's en de higher end dellsquote:
WTF Netscape. Lekker belangrijk. Mist iemand Netscape nog? Ligt er iemand van wakker? Hoor ik iemand om Netscape huilen? Ik dacht het niet. En als het om browsers en hun positie op de markt gaat, zingen Mozilla en Google toch wel een aardig deuntje mee dacht ik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:29 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Daarom koop je een product van een bedrijf dat een monopolypositie heeft en pioniers met betere producten of ideeen meedogenloos de nek om draait? Netscape om maar eens een voorbeeld te noemen?
Daar noem je zelf al wat dingen opquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef zquing het volgende:
[..]
[..]
graag voorbeelden. Het enige wat imho vergelijkbaar zijn zijn de viao's, lenovo's en de higher end dells
Te veel betalen moet je zelf weten. Incompatible met wat. Onvervangbaar zijn zo een beetje alle OEM gebouwde systemen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Honderden euro's teveel betalen voor een incompatible product met onvervangbare onderdelen omdat het er cool uitziet voor andere fanboys
Ik gebruik ook Windows hoor en heb geen iPhone.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is windows dus ookMaar ja, eenmaal een Apple adept, altijd een Apple adept he?
die zijn niet veel goedkoper, zelfde prijsklassequote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Daar noem je zelf al wat dingen op![]()
Hoef ik toch geen voorbeelden meer te geven
Gezwets natuurlijk. Bij een MacBook krijg je een X-server, je hebt bijvoorbeeld fijne Python en Ruby-omgevingen, die goed integreren met het OS, je standaard Unix-shells, een POSIX-compatible omgeving (waardoor je b.v. SSHFS hebt), maar daarnaast ook voldoende beschikbare externe apparaten zoals Camera’s en GPS en Mediaspelers die Mac ondersteuning bieden, soepele automouting om je remote je homedir te importeren, goede integratie met PDF wat een fijne LaTeX-wordflow biedt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:16 schreef TNA het volgende:
De iPhone voegt veel toe, bij een Mac en MacBook betaal je alleen voor het design.
Je mist mijn punt volledig. Beetje jammer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
WTF Netscape. Lekker belangrijk. Mist iemand Netscape nog? Ligt er iemand van wakker? Hoor ik iemand om Netscape huilen? Ik dacht het niet. En als het om browsers en hun positie op de markt gaat, zingen Mozilla en Google toch wel een aardig deuntje mee dacht ik.
Afsluiten hoeft niet in OS X, tenzij je systemupdates hebt. Gewoon in sleep!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Ubuntu FTW
Installatie was in no time klaar, alles werkt perfect, en toen ik laatst een mac user liet zien hoe snel hoe het eruit zag en hij heel bijdehand begon te lachen toen ik hem afsloot met de opmerking dat hij was vastgelopen, kon ik hem uitleggen dat dat zwarte scherm betekende dat hij uit stond; hij had nog nooit een computer zo snel zien afsluiten
Je gaat voorbij aan het feit dat de producten ook nog wel eens fucking goed willen werken?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:44 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb dit al eens eerder gezegt:
Appel maakt alleen overpriced producten van redelijke kwaliteit die er gewoon strak uit zien.
Het verkoopt alleen goed omdat de marketing van appel briljant is. Mensen zo ver krijgen dat ze de producten aanbidden en alle gebreken maar voor lief nemen, dat doet geen fabrikant ze na.
Apple:r
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je compiz leuk instelt, dan is het grafisch ook nog eens minstens zo mooiquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Ubuntu FTW
Installatie was in no time klaar, alles werkt perfect, en toen ik laatst een mac user liet zien hoe snel hoe het eruit zag en hij heel bijdehand begon te lachen toen ik hem afsloot met de opmerking dat hij was vastgelopen, kon ik hem uitleggen dat dat zwarte scherm betekende dat hij uit stond; hij had nog nooit een computer zo snel zien afsluiten
Aangezien ik niet weet wat X-server, Python, Ruby, POSIX en SSHFS zijn vind ik het lastig om hierop te reagerenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gezwets natuurlijk. Bij een MacBook krijg je een X-server, je hebt bijvoorbeeld fijne Python en Ruby-omgevingen, die goed integreren met het OS, je standaard Unix-shells, een POSIX-compatible omgeving (waardoor je b.v. SSHFS hebt), maar daarnaast ook voldoende beschikbare externe apparaten zoals Camera’s en GPS en Mediaspelers die Mac ondersteuning bieden, soepele automouting om je remote je homedir te importeren, goede integratie met PDF wat een fijne LaTeX-wordflow biedt.
Dit in tegenstelling tot Windows, dat een technisch abominabel OS is, waar slechts met veel pijn en moeite een Unixomgeving op geïnstalleerd kan worden, wat altijd matig werkt, wat een beroerde (eigen) shell heeft (lichtelijke verbetering in Windows 7), waar Scripting minder goed doorgevoerd is, de GUI lelijker is, en fouten uiteindelijk altijd onverklaarbaar lijken.
Maar het meest nare is natuurlijk wel dat je control en capslock op Windows niet kunt switchen zonder Administrator privileges. Serieus. WTF.
aanvulling:quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als je compiz leuk instelt, dan is het grafisch ook nog eens minstens zo mooi
Maar je moet wel eerlijk zijn, een mac is een completer product dan een pc met ubuntu. Als dat al niet zo was, zou het helemaal verschikkelijk zijn, gezien het prijsverschil.
Als je het tegen elkaar afweegt op basis van prijs/kwaliteit, dan lijkt mij dat een pc met ubuntu gemakkelijk wint, mits je enige kennis van computers hebt.
Voor iemand die een product wil waarbij alles kant en klaar is als totaaloplossing, is een Mac zeker beter. Je moet daar dan wel geld voor over hebben.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:47 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan het feit dat de producten ook nog wel eens fucking goed willen werken?Ik ben de ongelukkige bezitter van een Ipod Touch, waar bij de plug voor je koptelefoons dusdanig ruk is dat ik na een maand of twee nog maar door 1 oortje kan luisteren. En nee het ligt niet aan de koptelefoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarbij heb ik nog nooit een mp3 speler gehad die zo vaak kuren heeft als dit kreng, om nog maar te zwijgen over het feit dat ze je dwingen Itunes te gebruiken.
Ja het werkt echt fucking goed voor een persoon met oogkleppen opEen piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Ben ik het niet mee eens; zelf ben ik absoluut een leek wat betreft computers, en al helemaal wat betreft ubuntu. Maar ik heb het geinstalleerd, en het enige moeilijke was de partities, daarna ging alles vanzelf. En aangezien ik mijn pc thuis toch alleen gebruik voor internet, tekstverwerken en foto-opslag, heb ik niet meer nodig.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als je compiz leuk instelt, dan is het grafisch ook nog eens minstens zo mooi
Maar je moet wel eerlijk zijn, een mac is een completer product dan een pc met ubuntu. Als dat al niet zo was, zou het helemaal verschikkelijk zijn, gezien het prijsverschil.
Als je het tegen elkaar afweegt op basis van prijs/kwaliteit, dan lijkt mij dat een pc met ubuntu gemakkelijk wint, mits je enige kennis van computers hebt.
Voor iemand die een product wil waarbij alles kant en klaar is als totaaloplossing, is een Mac zeker beter. Je moet daar dan wel geld voor over hebben.
Goed om te horenquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:02 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens; zelf ben ik absoluut een leek wat betreft computers, en al helemaal wat betreft ubuntu. Maar ik heb het geinstalleerd, en het enige moeilijke was de partities, daarna ging alles vanzelf. En aangezien ik mijn pc thuis toch alleen gebruik voor internet, tekstverwerken en foto-opslag, heb ik niet meer nodig.
Op mijn werk (ziekenhuis) zijn we ook begonnen met de migratie van windows naar Ubuntu, ben benieuwd hoe dat gaat lopen
True, oordoppen van Apple zijn waardeloos. Maar dat reken ik ze toch niet zwaar aan, want bij 95% van de mediaspelers zitten oordopjes die waardeloos zijn. Sinds mijn iPod Mini heb ik nog maar één nieuw paar Sennheisers moeten kopen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:00 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik ben de ongelukkige bezitter van een Ipod Touch, waar bij de plug voor je koptelefoons dusdanig ruk is dat ik na een maand of twee nog maar door 1 oortje kan luisteren. En nee het ligt niet aan de koptelefoon
Daarbij heb ik nog nooit een mp3 speler gehad die zo vaak kuren heeft als dit kreng, om nog maar te zwijgen over het feit dat ze je dwingen Itunes te gebruiken.
Ja het werkt echt fucking goed voor een persoon met oogkleppen op
Misschien is voor hen de enige meerwaarde inderdaad dat het er kek uitziet en makkelijk werkt. Maar OS X zit technisch als OS simpelweg goed in elkaar, ook mensen die ooit Solaris (een Unix) gebruikten konden er makkelijk mee uit de voeten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Aangezien ik niet weet wat X-server, Python, Ruby, POSIX en SSHFS zijn vind ik het lastig om hierop te reagerenMaar voor de reguliere gebruiker lijkt de Mac me weinig meerwaarde bieden.
sennheisersquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:39 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
True, oordoppen van Apple zijn waardeloos. Maar dat reken ik ze toch niet zwaar aan, want bij 95% van de mediaspelers zitten oordopjes die waardeloos zijn. Sinds mijn iPod Mini heb ik nog maar één nieuw paar Sennheisers moeten kopen.
iTunes is overigens echt niet verplicht. Als je op Windows iTunes gebruikt, kan ik het snappen dat het waardeloos is. Maar als je er wat dieper inzit merk dat het echt een uitgebreid, goed programma is. Op Windows kun je overigens via WinAmp gebruik maken van de ml_iPod plugin.
Anders maak je je even druk over iemand die simpelweg vermeldt wat hij een goed merk oordopjes vindtquote:Op donderdag 28 januari 2010 14:55 schreef PietPossum het volgende:
[..]
sennheiserszeg gewoon 'oordoppen' zonder te lopen pronken wat een dure merken je allemaal kan betalen.
Verder: klinkt ook vet handig, winamp installeren, een ml_iPod plugin erbij ben je kan m 'al' gebruiken!
Voor windows is er het gratis shockway 3d, dus de mac animaties mogen geen argument zijn.quote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef zquing het volgende:
[..]
[..]
graag voorbeelden. Het enige wat imho vergelijkbaar zijn zijn de viao's, lenovo's en de higher end dells
Prima zo’n vergelijking natuurlijk (zij het een beetje oude), maar je betaalt ook voor de kwaliteit van de behuizing/scharnieren/extra’s zoals adapter, backlit keyboard, enz.quote:
Je betaalt ruim twee keer zoveel voor de MacBook... Lijkt me zwaar overpriced.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Prima zo’n vergelijking natuurlijk (zij het een beetje oude), maar je betaalt ook voor de kwaliteit van de behuizing/scharnieren/extra’s zoals adapter, backlit keyboard, enz.
Dat dus.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef Thomas B. het volgende:
Het ergste zijn die mannetjes die een MacBook Air kopen van 2000 euro (die echt helemaal niks kan) en vervolgens bij moeten gaan lenen bij de IB-groep omdat ze geen geld meer hebben voor boodschappen
Mij niet zwaar. Als je kijkt naar gewicht, omvang, robuustheid, afgewerktheid dan is een Acer gewoon een plastic schoenendoos met op zich niet heel beroerde hardware erin, maar alles wat langer heel blijft dan 3 maanden is in feite meegenomen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:55 schreef TNA het volgende:
Je betaalt ruim twee keer zoveel voor de MacBook... Lijkt me zwaar overpriced.
Het is wat anders als je er vrijwel dagelijks mee werkt natuurlijk en daarnaast weinig gezeik wilt. Want Linux blijft toch vaak wat meer gezeik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:50 schreef Pudding_broodje het volgende:
Boeit mij helemaal geen reet, dat Mac een betere shell, en die shit heeft. Als je als Windows gebruiker gewoon een goeie Virusscanner, geen troep download, altijd update, en nieuwe drivers installeert. Dan heb je een even stabiel systeem als een Mac. En als ik een goeie shell, kernel, enzovoort wil, dan installeer ik wel Unbuntu ofzo. Ik ga geen 2000$ betalen om een systeem te krijgen die je ook gewoon voor de helft gratis kan krijgen...
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Prima zo’n vergelijking natuurlijk (zij het een beetje oude), maar je betaalt ook voor de kwaliteit van de behuizing/scharnieren/extra’s zoals adapter, backlit keyboard, enz.
Was het enige plaatje dat ik kon vinden met laptop vs macbook google searchquote:
Alleen loop je dan wel 3 jaar lang te sjouwen met een lelijk groot dingquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:35 schreef PietPossum het volgende:
valt natuurlijk weer tegenin te brengen dat er van een Mac ook zat voorbeelden te vinden zijn waar ie regelmatig kapot is. Enfin, inderdaad eindeloze discussie dit wat t is in verhouding natuurlijk weer minder. Het is maar net hoeveel je uit wil geven voor n product. Je kunt ook een auto van 200.000 kopen, dat wil ook niet zeggen dat ie 10x zo goed is dan een auto van 20.000.
Ik kies zelf liever voor een wegwerp-medion, zodat ik over een paar jaar weer een lelijke nieuwe laptop kan kopen. 3 medions voor de prijs van 1 mac.
Wat is dat? Arial!? Je gaat Mac font rendering met Arial als voorbeeld bekijken? De kerning tussen de T en de e is echt heel beroerd. Dat is typische Windows-lelijkheid.quote:
Ja, maar de specs zijn wel het belangrijkstequote:Op donderdag 28 januari 2010 16:42 schreef zquing het volgende:
[..]
een laptop bestaat uit meer dan specs alleen he
Ja,op dit soort gemierenneuk op de vierkante millimeter baseer ik mijn OS keuze iddquote:Op donderdag 28 januari 2010 16:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat is dat? Arial!? Je gaat Mac font rendering met Arial als voorbeeld bekijken? De kerning tussen de T en de e is echt heel beroerd. Dat is typische Windows-lelijkheid.
quote:Op zondag 17 januari 2010 09:47 schreef kadeya het volgende:
Ik begrijp niet dat hier nog Apple gebruikers zichzelf verdedigen.
Stel je rijdt rond in een Porsche en er komt bij het stoplicht een opgevoerde Suzuki Alto naast je staan met wat accessoires, zoals spoiler, chrome wieldoppen, flex kleurtje en neon verlichting. Het raampje gaat open en het petgozertje roept: "HEE MIJN AUTO IS BETER". Dan ga je toch ook niet het raampje open doen en een discussie aan. Nee dan kijk je zo:
Afhankelijk voor wat je 'm gebruikt. Doe mij maar mijn thinkpad uit 2003 ipv een of ander plastic ding, aangezien ik hem elke dag in mn tas meeneemquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:11 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja, maar de specs zijn wel het belangrijkste
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:11 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja, maar de specs zijn wel het belangrijkste
Er zijn meer merken dan Acer met vergelijkbare prijzen. Verder heb ik het idee dat je overdrijft, maar geef me gerust een bron waaruit blijkt dat ik geluk heb als een Acer laptop langer heel blijft dan 3 maanden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mij niet zwaar. Als je kijkt naar gewicht, omvang, robuustheid, afgewerktheid dan is een Acer gewoon een plastic schoenendoos met op zich niet heel beroerde hardware erin, maar alles wat langer heel blijft dan 3 maanden is in feite meegenomen.
Ipod speelt Mp3's af en is dus al bij voorbaat fail..quote:
In principe vind ik dat een vrij prettige functie van een mp3-speler.quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:56 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ipod speelt Mp3's af en is dus al bij voorbaat fail..
Maar ik heb wel een camera met flitser.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:15 schreef Treinkopper het volgende:
TS is een gefrustreerde Windows Mobile gebruiker
quote:Op donderdag 28 januari 2010 17:56 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Ipod speelt Mp3's af en is dus al bij voorbaat fail..
neeiquote:Op donderdag 28 januari 2010 17:57 schreef TNA het volgende:
[..]
In principe vind ik dat een vrij prettige functie van een mp3-speler.
Wat is er mis met MP3quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:00 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
neei
jij snapt hem niet..opnieuw nadenken en dan terugkomen
Schromelijk overdreven.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Mij niet zwaar. Als je kijkt naar gewicht, omvang, robuustheid, afgewerktheid dan is een Acer gewoon een plastic schoenendoos met op zich niet heel beroerde hardware erin, maar alles wat langer heel blijft dan 3 maanden is in feite meegenomen.
Dat van die schoenendoos was ook overdreven hoor.quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:06 schreef Aestivate het volgende:
Gaan we weer.
[..]
Schromelijk overdreven.Procentueel zullen Acer en vele andere merken vast wel een hogere 'uitval' hebben dan Apple, maar zo erg is het nu ook weer niet.
jij betaalt graag 500 euro extra voor de kwaliteit van een behuizingquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |