Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
WheheheIk ben tenminste intellectueel genoeg om zelf een keuze te maken op basis van weloverwogen argumenten, en dat kan je van de doorsnee Apple gebruikers niet zeggen. Die willen iets hebben "want het is van Apple!"
Daarom koop je een product van een bedrijf dat een monopolypositie heeft en pioniers met betere producten of ideeen meedogenloos de nek om draait? Netscape om maar eens een voorbeeld te noemen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:25 schreef EINZ het volgende:
[..]
WheheheIk ben tenminste intellectueel genoeg om zelf een keuze te maken op basis van weloverwogen argumenten, en dat kan je van de doorsnee Apple gebruikers niet zeggen. Die willen iets hebben "want het is van Apple!"
Honderden euro's teveel betalen voor een incompatible product met onvervangbare onderdelen omdat het er cool uitziet voor andere fanboysquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:27 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.
Dat is windows dus ookquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:27 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Die willen een systeem dat werkt, doordacht is en snel.
quote:
graag voorbeelden. Het enige wat imho vergelijkbaar zijn zijn de viao's, lenovo's en de higher end dellsquote:
WTF Netscape. Lekker belangrijk. Mist iemand Netscape nog? Ligt er iemand van wakker? Hoor ik iemand om Netscape huilen? Ik dacht het niet. En als het om browsers en hun positie op de markt gaat, zingen Mozilla en Google toch wel een aardig deuntje mee dacht ik.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:29 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Daarom koop je een product van een bedrijf dat een monopolypositie heeft en pioniers met betere producten of ideeen meedogenloos de nek om draait? Netscape om maar eens een voorbeeld te noemen?
Daar noem je zelf al wat dingen opquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:31 schreef zquing het volgende:
[..]
[..]
graag voorbeelden. Het enige wat imho vergelijkbaar zijn zijn de viao's, lenovo's en de higher end dells
Te veel betalen moet je zelf weten. Incompatible met wat. Onvervangbaar zijn zo een beetje alle OEM gebouwde systemen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef TNA het volgende:
[..]
Honderden euro's teveel betalen voor een incompatible product met onvervangbare onderdelen omdat het er cool uitziet voor andere fanboys
Ik gebruik ook Windows hoor en heb geen iPhone.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat is windows dus ookMaar ja, eenmaal een Apple adept, altijd een Apple adept he?
die zijn niet veel goedkoper, zelfde prijsklassequote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Daar noem je zelf al wat dingen op![]()
Hoef ik toch geen voorbeelden meer te geven
Gezwets natuurlijk. Bij een MacBook krijg je een X-server, je hebt bijvoorbeeld fijne Python en Ruby-omgevingen, die goed integreren met het OS, je standaard Unix-shells, een POSIX-compatible omgeving (waardoor je b.v. SSHFS hebt), maar daarnaast ook voldoende beschikbare externe apparaten zoals Camera’s en GPS en Mediaspelers die Mac ondersteuning bieden, soepele automouting om je remote je homedir te importeren, goede integratie met PDF wat een fijne LaTeX-wordflow biedt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:16 schreef TNA het volgende:
De iPhone voegt veel toe, bij een Mac en MacBook betaal je alleen voor het design.
Je mist mijn punt volledig. Beetje jammer.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:32 schreef EINZ het volgende:
[..]
WTF Netscape. Lekker belangrijk. Mist iemand Netscape nog? Ligt er iemand van wakker? Hoor ik iemand om Netscape huilen? Ik dacht het niet. En als het om browsers en hun positie op de markt gaat, zingen Mozilla en Google toch wel een aardig deuntje mee dacht ik.
Afsluiten hoeft niet in OS X, tenzij je systemupdates hebt. Gewoon in sleep!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Ubuntu FTW
Installatie was in no time klaar, alles werkt perfect, en toen ik laatst een mac user liet zien hoe snel hoe het eruit zag en hij heel bijdehand begon te lachen toen ik hem afsloot met de opmerking dat hij was vastgelopen, kon ik hem uitleggen dat dat zwarte scherm betekende dat hij uit stond; hij had nog nooit een computer zo snel zien afsluiten
Je gaat voorbij aan het feit dat de producten ook nog wel eens fucking goed willen werken?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:44 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb dit al eens eerder gezegt:
Appel maakt alleen overpriced producten van redelijke kwaliteit die er gewoon strak uit zien.
Het verkoopt alleen goed omdat de marketing van appel briljant is. Mensen zo ver krijgen dat ze de producten aanbidden en alle gebreken maar voor lief nemen, dat doet geen fabrikant ze na.
Apple:r
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je compiz leuk instelt, dan is het grafisch ook nog eens minstens zo mooiquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:43 schreef zatoichi het volgende:
Ubuntu FTW
Installatie was in no time klaar, alles werkt perfect, en toen ik laatst een mac user liet zien hoe snel hoe het eruit zag en hij heel bijdehand begon te lachen toen ik hem afsloot met de opmerking dat hij was vastgelopen, kon ik hem uitleggen dat dat zwarte scherm betekende dat hij uit stond; hij had nog nooit een computer zo snel zien afsluiten
Aangezien ik niet weet wat X-server, Python, Ruby, POSIX en SSHFS zijn vind ik het lastig om hierop te reagerenquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:35 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gezwets natuurlijk. Bij een MacBook krijg je een X-server, je hebt bijvoorbeeld fijne Python en Ruby-omgevingen, die goed integreren met het OS, je standaard Unix-shells, een POSIX-compatible omgeving (waardoor je b.v. SSHFS hebt), maar daarnaast ook voldoende beschikbare externe apparaten zoals Camera’s en GPS en Mediaspelers die Mac ondersteuning bieden, soepele automouting om je remote je homedir te importeren, goede integratie met PDF wat een fijne LaTeX-wordflow biedt.
Dit in tegenstelling tot Windows, dat een technisch abominabel OS is, waar slechts met veel pijn en moeite een Unixomgeving op geïnstalleerd kan worden, wat altijd matig werkt, wat een beroerde (eigen) shell heeft (lichtelijke verbetering in Windows 7), waar Scripting minder goed doorgevoerd is, de GUI lelijker is, en fouten uiteindelijk altijd onverklaarbaar lijken.
Maar het meest nare is natuurlijk wel dat je control en capslock op Windows niet kunt switchen zonder Administrator privileges. Serieus. WTF.
aanvulling:quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:53 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Als je compiz leuk instelt, dan is het grafisch ook nog eens minstens zo mooi
Maar je moet wel eerlijk zijn, een mac is een completer product dan een pc met ubuntu. Als dat al niet zo was, zou het helemaal verschikkelijk zijn, gezien het prijsverschil.
Als je het tegen elkaar afweegt op basis van prijs/kwaliteit, dan lijkt mij dat een pc met ubuntu gemakkelijk wint, mits je enige kennis van computers hebt.
Voor iemand die een product wil waarbij alles kant en klaar is als totaaloplossing, is een Mac zeker beter. Je moet daar dan wel geld voor over hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |