abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78105667
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78108506
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.

Iemand die hier een antwoord op heeft?
Je kan gewoon eten mee nemen. Drinken mag je alleen meenemen als je het achter de duane koopt.
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_78108581
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
Valt tegen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Daarnaast verkleind het ook nog eens de breedte van je stoel omdat de afstandbediening aan de zijkant van je armsteun zit (dat is in de 744 in ieder geval zo).
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 17 februari 2010 @ 18:22:35 #79
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78108627
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
True. Maar hij vliegt dus Arke.
En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78109908
quote:
Op maandag 15 februari 2010 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

, let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
pi_78109941
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:58 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
Klopt
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
pi_78110221
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:59 schreef Babovic het volgende:

[..]

Klopt
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
pi_78111267
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 18:22 schreef Hik het volgende:

[..]

True. Maar hij vliegt dus Arke.
En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78111352
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
Zal wel weer een klasse hoger zijn, of ik heb iets gemist

Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 17-02-2010 19:49:00 ]
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78111931
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zal wel weer een klasse hoger zijn, op ik heb iets gemist

Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.
Ik zag ze toen ik met KLM vanuit JFK terugvloog! Ik ben een held in slapen, dus bij mij is zo'n vliegtripje ook zo weer voorbij gelukkig
pi_78113155
Gaan vraag over vliegen maar misschien wel interessant voor sommige mensen hier. Ik wacht het in spanning af want wij hebben een claim van 3600 euro lopen tegen de KLM.
quote:
KLM treft EU-claim donderdag al voor de rechter

AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM en EU-claim, dat op wil komen voor de rechten van vliegtuigpassagiers, treffen elkaar donderdag (18 februari) voor de rechtbank in Zutphen. Dat liet directeur Hendrik Noorderhaven van EU-claim dinsdag weten. EU-claim volgt via een uitgebreid computersysteem de aankomst en vertrektrijden van vliegtuigen.


KLM wil dat Noorderhaven uitspraken over de maatschappij rectificeert en zich in de toekomst niet meer op dezelfde wijze uitlaat. Noorderhaven heeft in de media gezegd dat KLM liegt, en dat is de maatschappij in het verkeerde keelgat geschoten.

"Met de beoogde rectificatie wil KLM de opgetreden reputatieschade enigszins herstellen", aldus de dagvaarding. KLM zou volgens Noorderhaven hebben gelogen over vertragingen van luchtvaartmaatschappijen.

De gemoederen lopen dezer dagen hoog op tussen EU-claim en de luchtvaartmaatschappijen. Het draait allemaal om een arrest van het Europese Hof van 19 november 2009. Het Hof bepaalde dat de maatschappijen passagiers moeten compenseren wanneer zij een vertraging van meer dan drie uur hebben. Onder meer KLM betwist of die uitspraak op de maatschappijen van toepassing is.

Eurlings
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij schreef binnen vier weken meer duidelijkheid te verwachten over het handhaven en de reikwijdte van het EU-arrest in Nederland. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of de uitspraak met terugwerkende kracht toegepast kan worden. Dit laatste zou luchtvaartmaatschappijen kapitalen kosten aan vergoedingen over vertragingen die zijn voorgekomen vanaf het jaar 2005. En dat komt volgens Eurlings uiteindelijk weer op het bordje van de passagiers terecht.

Eurlings benadrukt hoe belangrijk het voor hem is dat de Europese lidstaten zoveel mogelijk een lijn trekken. Voorlopig is dat niet het geval. Vorige week hebben de nationale toezichthouders zoals de IVW in Brussel overlegd. Er bleken toen grote verschillen.

Eurlings verwees in zijn brief ook naar aanstaande jurisprudentie op dit terrein. Volgens Noorderhaven van EU-claim kan dat nog wel even op zich laten wachten. "De luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om een vonnis te voorkomen door steeds nieuwe stukken in te dienen."
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:17:21 #87
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_78138374
Hey het zal ongetwijfeld als eens langs zijn gekomen in deze topics, maar ik heb niet heeeel veel zin om ze allemaal bij langs te gaan.
Ik ben opzoek naar een nieuwe koffer het liefst een harde, maar nu zie ik allemaal van die harde koffers met rits. Is dat nu wel handig? Ik bedoel dat gaat toch stuk als je de verhalen hoort hoe ze ermee smijten.
Daarnaast kan men ritssluitingen toch heel makkelijk openen en dichtdoen, zelfs al gebruiken ze de ritstrekker niet.
Wat is jullie ervaring daarmee?

En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
pi_78138975
Tyrap om je slot en er een paar in je koffer voor de terugreis.
"Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
-je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
  donderdag 18 februari 2010 @ 14:47:15 #89
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78139387
Ik heb een halfharde Samsonite met rits. Gebruik hem nu vijf jaar heel intensief en heb er geen problemen mee. Die rits is echt héél stevig. Als ik naar de VS ga doe ik mijn koffer gewoon niet op slot.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_78139473
Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78139815
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:49 schreef Drive-r het volgende:
Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
Hmmm, laatst nog met een theeservies in mijn koffer van Manila naar Amsterdam gevlogen . Als je de kopjes maar goed omwikkeld met allerhande kledij gaat het prima, ze hebben het allen overleefd
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_78139885
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_78140049
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 15:01 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
En daar doen ze niet moeilijk in verder. Tijdje terug na een vlucht uit NY staan wachten voor de bagage van een collega. Die had zo'n fijjne harde Samsonite met cijfers slot, en die kwam dus opengeklapt de band op, onderbroeken achterlatend en al. Was dus "gekraakt" door de douane in de VS en met wat tape erom doorgestuurd. Tape hield het niet echt lang genoeg...

Da's 1 voordeel van een rits: als ze het slot breken, kan de bagage nog gewoon goed dicht.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78328266
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
pi_78332405
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Je mag sowieso een bepaald bedrag vrij invoeren. Is meen ik, een paar honderd euro maar kan je op de douane site nakijken.

Maar volgens mij, als je hem in Amerika gaat gebruiken, en je neemt hem gebruikt en wel mee (dus niet in de doos van de plaatselijke mediamarkt ), lijkt mij dat de kans klein is dat ze erover gaan beginnen. (Maar wordt niet boos op me als je er per ongeluk tussenuit wordt gepikt).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:55:12 #96
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_78332415
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
  dinsdag 23 februari 2010 @ 08:56:40 #97
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_78332439
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).

Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
Vlieg dan Martinair
pi_78332820
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:55 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
Zeker. En dat met een Amerikaans toetsenbord en stekker.

Ik zou er geen punt van maken, niemand die dat checkt. Maar goed, als ze wel checken is het makkelijk te achterhalen, zeggen dat hij uit Nederland komt is gewoon niet zo slim.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78332835
PS: Ik heb 3 laptops uit New York, wel zo goedkoop namelijk
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78338549
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:56 schreef JuiceJuice het volgende:

[..]

Vlieg dan Martinair
De volgende keer wel ja Maar ja, dit was zo'n "ik wil in drie dagen weg, wat is er nog?" geval...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_78362665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...

TSA sloten zijn niet verplicht, enige dat je "verplicht" bent is dat amerikaanse douane je koffer kan openen. Oftewel je koffer niet op slot doen. Heb je koffer met cijferslot, stel um dan in op code 000. Andere code of hangsloten en de douane is nieuwsgierig: dan krijg je zoal Drive-r beschreef.
TSA sloten kan je wel gebruiken de amerikaanse douane kan deze met sleuteltje opmaken, wat je dan nog aan het slot hebt, geen idee.... immers als douane dat sleuteltje heeft kan iedereen um hebben
pi_78383155
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:

Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
pi_78385060
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef Earry het volgende:
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
pi_78386016
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.

Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
pi_78389398
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
Het is een heel klein vliegveldje en heeft zeker geen douane - dat werd ook letterlijk aangegeven in Jo'burg "You'll have to collect your bagage and clear customs because that's impossible at PE airport". Volgens mij hebben ze ook maar 1 baan liggen. Internationaal.. tja, dat wil(l)(d)en ze wel en was ook het plan om het uit te breiden een aantal jaren geleden maar dat is er nooit van gekomen (geld is 'verdwenen'). Voor zover ik weet verzorgen ze op het moment alleen binnenlandse vluchten.

Enfin, inmiddels is ook m'n bagage thuisbezorgd door Besseling (koeriersdienst), dus alles is weer compleet. Tijd om de volgende reis voor te bereiden
pi_78400283
Iemand ervaring met het terugvragen van een refund, in dit geval treinticket, bij Lufthansa door de staking?
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 17:53:43 #107
45833 crew  Fogel
pi_78401234
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78402429
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Dat zou balen zijn.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:03:49 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78406127
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.

Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78406491
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 20:17:25 #111
45833 crew  Fogel
pi_78406753
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Ja, geld van je ticket terug, maar dat is geen treinkaartje.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_78427090
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
Nee, water uit een fles is gewoon praktischer. En zoals je misschien weet wordt water in een koffiemachine nooit kokend (100 graden) heet. Maar goed, schadelijk zal het echt niet zijn hoor. Want definieer langer stilstaan... Iedere keer dat een vliegtuig aan de grond komt na een vlucht wordt het 'oude' water eruit gehaald en wordt er nieuwe ingetanked.
pi_78427359
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Vandaag horen we welke data ze staken, toch?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:08:53 #114
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_78427830
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_78429271
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:08 schreef Bayswater het volgende:
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
Dat weet ik niet, maar ik zou zelf nooit op eigen iniatief in een andere trein stappen. Het segment met de Thalys is wat KLM betreft een "vlucht" binnen je totale reis. Er is dus in feite een vlucht gecancelled en je zou meteen met KLM moeten bellen om een nieuw reisschema te krijgen.
pi_78483292
hmm waarom biedt aerlingus geen online check in vanaf Amsterdam
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 16:02:49 #117
45833 crew  Fogel
pi_78484124
Omdat aerlingus prutsers zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:23:55 #118
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78525983
Mijn volgende intercontinentale vlucht brengt me uit BRU via LHR naar JFK. Deel 1 wordt uitgevoerd met BA, deel 2 met AA.

Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78545229
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef Masanga het volgende:
Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
pi_78548246
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Ik weet niet of je met de auto of trein naar Brussel moet maar mocht het de trein zijn dan wil ik je aanraden 3 uur eerder weg te gaan! Vaak hebben treinen naar Brussel namelijk 1 - 1,5 uur vertraging.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:08:07 #121
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78587139
Niet echt een vraag, maar eerder een opmerking van verbazing. Vandaag staat in de Vlaamse krant die ik lees reclame voor de werelddealdagen van KLM.

Mijn verbazing is groot dat uit het aanbod (te vinden op www.klm.be) bestemmingen uitgepikt worden in de krant zoals Johannesburg (de aangeboden 851 euro kan toch echt veel en veel goedkoper, laat gekeken voor vertrek uit Brussel binnen kleine maand en had 4 keuzes onder de 700 euro) en Tripoli voor 704 euro (Brussel-Tripoli wordt rechtstreeks aangeboden via Afriqiyah voor 260 euro, ondanks de reputatie van Afriqiyah).

Uit het aanbod waren er toch betere keuzes te maken om te afficheren in ongetwijfeld dure advertenties .
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78588217
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?

Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 1 maart 2010 @ 14:40:13 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78591234
Ik denk dat hij bedoelt dat KLM zelf goedkoper vliegt. Boven de 800 euro voor Jo'burg is echt veel, ook voor KLM. Raar inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:41:26 #124
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78591285
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef Thetallguy het volgende:
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?

Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.

Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78593651
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef Masanga het volgende:

[..]

Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.

Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
Audi adverteert ook met auto's die een stuk meer kosten dan een simpele Fiat Panda, en dat is toch allebei gewoon een auto die je van A naar B brengt

Waarschijnlijk heeft de route naar Jo'burg een impuls nodig of loopt deze vanuit Belgie wel aardig en willen ze deze nog meer onder de aandacht brengen omdat KLM een beter imago heeft dan Afriqiyah.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 15 maart 2010 @ 13:03:17 #126
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79165520
http://www.klm.com/travel(...)ed_baggage_rules.htm

Hilarisch dat ze het "simplified baggage rules" noemen trouwens. Dat is wel erg "vol glas" denken...
quote:
SIMPLIFIED BAGGAGE RULES
11 March 2010 | As of March 28th 2010, you may bring 1 piece of check-in baggage (of max. 23 kg) on our flights, regardless of your destination. World Business Class and Europe Select travellers and Flying Blue Silver, Gold and Platinum members may bring more.

One baggage policy
To make our check-in baggage rules simpler and more transparent, the ‘piece concept’ will replace the ‘weight concept’ for all tickets issued on or after March 28th 2010.

This means that if you travel on a ticket which is issued as of that date, you may check in 1 piece of luggage (of max. 23 kg) in Economy Class. For a second piece you pay a flat fee of EUR 55 (USD 55, or its local equivalent when departing from outside Europe) per one way.

For excess weight, baggage of unusual size, sports equipment and other special baggage, we also charge flat fees.


Golfbaggage free of charge
On KLM operated flights you may check in one golf bag (of max. 23 kg), on top of your standard baggage allowance.


Tickets issued before 28th March
If your ticket is issued before 28th March 2010, we still calculate your baggage allowance either by number of pieces (piece concept) or by weight (weight concept), depending on your destination. According to the ‘piece concept’, you may bring a certain number of pieces of check-in luggage. Under the ‘weight concept’, your baggage allowance is restricted by a maximum weight.

Check your e-ticket for the exact amount of luggage you may bring.

Read more about your check-in baggage
Read more about extra baggage


Flying Blue members
As a Flying Blue Silver, Gold or Platinum member you can bring more. If your ticket is issued per 28th March, you may check in an extra piece of baggage (of max. 23 kg) at no additional charge.

Travellers in World Business Class or Europe Select may even bring 3 pieces (of max 23 kg each).


Extra baggage: arrange it online
Regardless of when your ticket was issued, you can bring extra pieces of luggage (or extra weight) on top of your free allowance, at an additional fee.

You can conveniently arrange for extra baggage when checking in online*. We’ll then give you a discount of 20-30% on the excess baggage fee you would pay at the airport. All you need is a credit card.

*If you depart from Australia, Cyprus, the Czech Republic, France, Germany (Berlin, Munich or Frankfurt), Hungary, Ireland or Peru, you can only arrange your extra baggage at the airport. This means that the discount does not apply.

Read more about extra baggage
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_79166030
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 15 maart 2010 @ 13:22:15 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79166228
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Ik denk het...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 13:27:20 #129
45833 crew  Fogel
pi_79166406
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_79168681
Een golftas inchecken kan bij veel maatschappijen idd wel helpen om zo gratis wat extra bagage mee te nemen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79169195
is dat een vorm van discriminatie van niet golfers of mogen alle sport attributen gratis worden meegenomen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79169222
Zelfde voor ski's en dat soort zaken, werkt perfect.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79181969
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:27 schreef Fogel het volgende:
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79250218
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
Correct, met wat kleine uitzonderingen, die ook in het ticket vermeld worden (zoals de mogelijkheid dat het een klein(er) vliegtuig betreft en je handbagage niet in de cabine past en dus als "gewone" bagage geladen wordt.)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_79250998
Heeft Easyjet (weer) het bagagesysteem veranderd ?

Voorheen (3 weken geleden nog) was het zonder bijbetalen 1 stuk handbagage (handbagage met bepaalde afmeting mocht mee het vliegtuig in, anders inchecken) of 1 groter formaat bagagetas/koffer gratis inchecken ? .

Nu moet ik je zelfs voor 1 stuk begage standaard bijbetalen (behalve als het handbagage is en aan de afmetingen voldoet). hmm, wordt het wel een stukje duurder van
pi_79251511
Betalen voor ingecheckte bagage is al jaren

Het is nooit of/of geweest. Het is 1 stuk handbagage gratis en betalen voor wat je incheckt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79290498
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.

Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:27:49 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_79292761
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Eris het volgende:

[..]

Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.

Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
pi_79349358
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.

En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja.... ) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79363563
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Bij de VS heb je de ESTA en bij een aantal andere landen, waaronder de UK, moet je de API invullen. Dit is Advance Personal Information of zo. Dit betekent dat je bij het online inchecken of bij het boeken of op de luchthaven wat persoonlijke gegevens moet invullen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79364922
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef kalinhos het volgende:
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.

En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja.... ) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)


Sportuitrusting

Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.

Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)

Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.

Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.

Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.

Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79366474
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Ik denk dat jullie beter moeten lezen. De originele vraagsteller vliegt van Brussel via de UK door naar JFK airport, dat is in de Verenigde Staten. De check-in medewerker zal inderdaad in Brussel al vragen of de reiziger het ESTA formulier heeft ingevuld.
pi_79382848
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)


Sportuitrusting

Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.

Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)

Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.

Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.

Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.

Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.

Ja, maar nu weet ik dus nog niet of ik 32 kilo mag meenemen (dus 20+12) of 50.

Ik ben bang dat mn skis én board samen wel zwaarder gaan worden dan 12 kilo.

Ik weet al dat ski-uitrusting 25 euro extra kost...tis meer de vraag of ik daarmee gered ben of dat ik dalijk op Geneva Airport nog knaken meer kan gaan betalen.

Misschien anders maar overwegen om het eea terug te laten sturen met de post
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79391168
Zoals ik het lees moet je soieso bijbetalen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79391733
1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79396317
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:38 schreef kalinhos het volgende:
1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Die drie euro mag je anders wel op mijn bankrekening lozen hoor
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79437208
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
pi_79437601
20 kilo was( tot kort geleden) de norm. Meer was een uitzondering
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 22 maart 2010 @ 09:03:40 #149
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79437648
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_79439409
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.

Dan iets heel anders. Ik ging laatst voor een maat een vlucht zoeken naar LIssabon. Govolo.nl komt met de optie:

1
2
16 Aug   British Airways      BA8452   Amsterdam   11:30    11:40   London City
16 Aug   British Airways    BA502   Heathrow   14:55    17:35   Lissabon


Die vlucht kun je dus gewoon boeken daar... Niks geen opmerking over een transfer van LCY naar LHR, omdat dat niet te doen is lijkt mij.
Dit klopt toch gewoon niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')