Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
Je kan gewoon eten mee nemen. Drinken mag je alleen meenemen als je het achter de duane koopt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Valt tegen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Daarnaast verkleind het ook nog eens de breedte van je stoel omdat de afstandbediening aan de zijkant van je armsteun zit (dat is in de 744 in ieder geval zo).quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
True. Maar hij vliegt dus Arke.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
, let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
![]()
Kloptquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:58 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ikquote:
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:22 schreef Hik het volgende:
[..]
True. Maar hij vliegt dus Arke.
En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
Zal wel weer een klasse hoger zijn, of ik heb iets gemistquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
Ik zag ze toen ik met KLM vanuit JFK terugvloog! Ik ben een held in slapen, dus bij mij is zo'n vliegtripje ook zo weer voorbij gelukkigquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zal wel weer een klasse hoger zijn, op ik heb iets gemist![]()
Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.
quote:KLM treft EU-claim donderdag al voor de rechter
AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM en EU-claim, dat op wil komen voor de rechten van vliegtuigpassagiers, treffen elkaar donderdag (18 februari) voor de rechtbank in Zutphen. Dat liet directeur Hendrik Noorderhaven van EU-claim dinsdag weten. EU-claim volgt via een uitgebreid computersysteem de aankomst en vertrektrijden van vliegtuigen.
KLM wil dat Noorderhaven uitspraken over de maatschappij rectificeert en zich in de toekomst niet meer op dezelfde wijze uitlaat. Noorderhaven heeft in de media gezegd dat KLM liegt, en dat is de maatschappij in het verkeerde keelgat geschoten.
"Met de beoogde rectificatie wil KLM de opgetreden reputatieschade enigszins herstellen", aldus de dagvaarding. KLM zou volgens Noorderhaven hebben gelogen over vertragingen van luchtvaartmaatschappijen.
De gemoederen lopen dezer dagen hoog op tussen EU-claim en de luchtvaartmaatschappijen. Het draait allemaal om een arrest van het Europese Hof van 19 november 2009. Het Hof bepaalde dat de maatschappijen passagiers moeten compenseren wanneer zij een vertraging van meer dan drie uur hebben. Onder meer KLM betwist of die uitspraak op de maatschappijen van toepassing is.
Eurlings
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij schreef binnen vier weken meer duidelijkheid te verwachten over het handhaven en de reikwijdte van het EU-arrest in Nederland. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of de uitspraak met terugwerkende kracht toegepast kan worden. Dit laatste zou luchtvaartmaatschappijen kapitalen kosten aan vergoedingen over vertragingen die zijn voorgekomen vanaf het jaar 2005. En dat komt volgens Eurlings uiteindelijk weer op het bordje van de passagiers terecht.
Eurlings benadrukt hoe belangrijk het voor hem is dat de Europese lidstaten zoveel mogelijk een lijn trekken. Voorlopig is dat niet het geval. Vorige week hebben de nationale toezichthouders zoals de IVW in Brussel overlegd. Er bleken toen grote verschillen.
Eurlings verwees in zijn brief ook naar aanstaande jurisprudentie op dit terrein. Volgens Noorderhaven van EU-claim kan dat nog wel even op zich laten wachten. "De luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om een vonnis te voorkomen door steeds nieuwe stukken in te dienen."
Hmmm, laatst nog met een theeservies in mijn koffer van Manila naar Amsterdam gevlogenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:49 schreef Drive-r het volgende:
Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
En daar doen ze niet moeilijk in verder. Tijdje terug na een vlucht uit NY staan wachten voor de bagage van een collega. Die had zo'n fijjne harde Samsonite met cijfers slot, en die kwam dus opengeklapt de band op, onderbroeken achterlatend en al. Was dus "gekraakt" door de douane in de VS en met wat tape erom doorgestuurd. Tape hield het niet echt lang genoeg...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
Je mag sowieso een bepaald bedrag vrij invoeren. Is meen ik, een paar honderd euro maar kan je op de douane site nakijken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaaldquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Vlieg dan Martinairquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).
Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
Zeker. En dat met een Amerikaans toetsenbord en stekker.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:55 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
De volgende keer wel jaquote:
TSA sloten zijn niet verplicht, enige dat je "verplicht" bent is dat amerikaanse douane je koffer kan openen. Oftewel je koffer niet op slot doen. Heb je koffer met cijferslot, stel um dan in op code 000. Andere code of hangsloten en de douane is nieuwsgierig: dan krijg je zoal Drive-r beschreef.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane isquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef Earry het volgende:
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane isMoest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
Het is een heel klein vliegveldje en heeft zeker geen douane - dat werd ook letterlijk aangegeven in Jo'burg "You'll have to collect your bagage and clear customs because that's impossible at PE airport". Volgens mij hebben ze ook maar 1 baan liggen. Internationaal.. tja, dat wil(l)(d)en ze wel en was ook het plan om het uit te breiden een aantal jaren geleden maar dat is er nooit van gekomen (geld is 'verdwenen'). Voor zover ik weet verzorgen ze op het moment alleen binnenlandse vluchten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
Dat zou balen zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.
Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Ja, geld van je ticket terug, maar dat is geen treinkaartje.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Nee, water uit een fles is gewoon praktischer. En zoals je misschien weet wordt water in een koffiemachine nooit kokend (100 graden) heet. Maar goed, schadelijk zal het echt niet zijn hoor. Want definieer langer stilstaan... Iedere keer dat een vliegtuig aan de grond komt na een vlucht wordt het 'oude' water eruit gehaald en wordt er nieuwe ingetanked.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
Vandaag horen we welke data ze staken, toch?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Dat weet ik niet, maar ik zou zelf nooit op eigen iniatief in een andere trein stappen. Het segment met de Thalys is wat KLM betreft een "vlucht" binnen je totale reis. Er is dus in feite een vlucht gecancelled en je zou meteen met KLM moeten bellen om een nieuw reisschema te krijgen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:08 schreef Bayswater het volgende:
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef Masanga het volgende:
Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
Ik weet niet of je met de auto of trein naar Brussel moet maar mocht het de trein zijn dan wil ik je aanraden 3 uur eerder weg te gaan! Vaak hebben treinen naar Brussel namelijk 1 - 1,5 uur vertraging.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef Thetallguy het volgende:
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?
Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
Audi adverteert ook met auto's die een stuk meer kosten dan een simpele Fiat Panda, en dat is toch allebei gewoon een auto die je van A naar B brengtquote:Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef Masanga het volgende:
[..]
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.
Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
quote:SIMPLIFIED BAGGAGE RULES
11 March 2010 | As of March 28th 2010, you may bring 1 piece of check-in baggage (of max. 23 kg) on our flights, regardless of your destination. World Business Class and Europe Select travellers and Flying Blue Silver, Gold and Platinum members may bring more.
One baggage policy
To make our check-in baggage rules simpler and more transparent, the ‘piece concept’ will replace the ‘weight concept’ for all tickets issued on or after March 28th 2010.
This means that if you travel on a ticket which is issued as of that date, you may check in 1 piece of luggage (of max. 23 kg) in Economy Class. For a second piece you pay a flat fee of EUR 55 (USD 55, or its local equivalent when departing from outside Europe) per one way.
For excess weight, baggage of unusual size, sports equipment and other special baggage, we also charge flat fees.
Golfbaggage free of charge
On KLM operated flights you may check in one golf bag (of max. 23 kg), on top of your standard baggage allowance.
Tickets issued before 28th March
If your ticket is issued before 28th March 2010, we still calculate your baggage allowance either by number of pieces (piece concept) or by weight (weight concept), depending on your destination. According to the ‘piece concept’, you may bring a certain number of pieces of check-in luggage. Under the ‘weight concept’, your baggage allowance is restricted by a maximum weight.
Check your e-ticket for the exact amount of luggage you may bring.
Read more about your check-in baggage
Read more about extra baggage
Flying Blue members
As a Flying Blue Silver, Gold or Platinum member you can bring more. If your ticket is issued per 28th March, you may check in an extra piece of baggage (of max. 23 kg) at no additional charge.
Travellers in World Business Class or Europe Select may even bring 3 pieces (of max 23 kg each).
Extra baggage: arrange it online
Regardless of when your ticket was issued, you can bring extra pieces of luggage (or extra weight) on top of your free allowance, at an additional fee.
You can conveniently arrange for extra baggage when checking in online*. We’ll then give you a discount of 20-30% on the excess baggage fee you would pay at the airport. All you need is a credit card.
*If you depart from Australia, Cyprus, the Czech Republic, France, Germany (Berlin, Munich or Frankfurt), Hungary, Ireland or Peru, you can only arrange your extra baggage at the airport. This means that the discount does not apply.
Read more about extra baggage
Ik denk het...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:27 schreef Fogel het volgende:
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
Correct, met wat kleine uitzonderingen, die ook in het ticket vermeld worden (zoals de mogelijkheid dat het een klein(er) vliegtuig betreft en je handbagage niet in de cabine past en dus als "gewone" bagage geladen wordt.)quote:Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Eris het volgende:
[..]
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.
Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
Bij de VS heb je de ESTA en bij een aantal andere landen, waaronder de UK, moet je de API invullen. Dit is Advance Personal Information of zo. Dit betekent dat je bij het online inchecken of bij het boeken of op de luchthaven wat persoonlijke gegevens moet invullen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKVerder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK
Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef kalinhos het volgende:
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.
En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja....) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
Ik denk dat jullie beter moeten lezen. De originele vraagsteller vliegt van Brussel via de UK door naar JFK airport, dat is in de Verenigde Staten. De check-in medewerker zal inderdaad in Brussel al vragen of de reiziger het ESTA formulier heeft ingevuld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKVerder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK
Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Ja, maar nu weet ik dus nog niet of ik 32 kilo mag meenemen (dus 20+12) of 50.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)
Sportuitrusting
Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.
Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)
Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.
Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.
Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.
Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.
Die drie euro mag je anders wel op mijn bankrekening lozen hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:38 schreef kalinhos het volgende:1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
| 1 2 | 16 Aug British Airways BA502 Heathrow 14:55 17:35 Lissabon |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |