TSA sloten zijn niet verplicht, enige dat je "verplicht" bent is dat amerikaanse douane je koffer kan openen. Oftewel je koffer niet op slot doen. Heb je koffer met cijferslot, stel um dan in op code 000. Andere code of hangsloten en de douane is nieuwsgierig: dan krijg je zoal Drive-r beschreef.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef Earry het volgende:
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
Het is een heel klein vliegveldje en heeft zeker geen douane - dat werd ook letterlijk aangegeven in Jo'burg "You'll have to collect your bagage and clear customs because that's impossible at PE airport". Volgens mij hebben ze ook maar 1 baan liggen. Internationaal.. tja, dat wil(l)(d)en ze wel en was ook het plan om het uit te breiden een aantal jaren geleden maar dat is er nooit van gekomen (geld is 'verdwenen'). Voor zover ik weet verzorgen ze op het moment alleen binnenlandse vluchten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
Dat zou balen zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.
Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Ja, geld van je ticket terug, maar dat is geen treinkaartje.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Nee, water uit een fles is gewoon praktischer. En zoals je misschien weet wordt water in een koffiemachine nooit kokend (100 graden) heet. Maar goed, schadelijk zal het echt niet zijn hoor. Want definieer langer stilstaan... Iedere keer dat een vliegtuig aan de grond komt na een vlucht wordt het 'oude' water eruit gehaald en wordt er nieuwe ingetanked.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
Vandaag horen we welke data ze staken, toch?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Dat weet ik niet, maar ik zou zelf nooit op eigen iniatief in een andere trein stappen. Het segment met de Thalys is wat KLM betreft een "vlucht" binnen je totale reis. Er is dus in feite een vlucht gecancelled en je zou meteen met KLM moeten bellen om een nieuw reisschema te krijgen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:08 schreef Bayswater het volgende:
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef Masanga het volgende:
Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
Ik weet niet of je met de auto of trein naar Brussel moet maar mocht het de trein zijn dan wil ik je aanraden 3 uur eerder weg te gaan! Vaak hebben treinen naar Brussel namelijk 1 - 1,5 uur vertraging.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef Thetallguy het volgende:
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?
Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
Audi adverteert ook met auto's die een stuk meer kosten dan een simpele Fiat Panda, en dat is toch allebei gewoon een auto die je van A naar B brengtquote:Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef Masanga het volgende:
[..]
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.
Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |