abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78362665
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...

TSA sloten zijn niet verplicht, enige dat je "verplicht" bent is dat amerikaanse douane je koffer kan openen. Oftewel je koffer niet op slot doen. Heb je koffer met cijferslot, stel um dan in op code 000. Andere code of hangsloten en de douane is nieuwsgierig: dan krijg je zoal Drive-r beschreef.
TSA sloten kan je wel gebruiken de amerikaanse douane kan deze met sleuteltje opmaken, wat je dan nog aan het slot hebt, geen idee.... immers als douane dat sleuteltje heeft kan iedereen um hebben
pi_78383155
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:

Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
pi_78385060
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef Earry het volgende:
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane is Moest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
pi_78386016
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.

Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
pi_78389398
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:09 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
Het is een heel klein vliegveldje en heeft zeker geen douane - dat werd ook letterlijk aangegeven in Jo'burg "You'll have to collect your bagage and clear customs because that's impossible at PE airport". Volgens mij hebben ze ook maar 1 baan liggen. Internationaal.. tja, dat wil(l)(d)en ze wel en was ook het plan om het uit te breiden een aantal jaren geleden maar dat is er nooit van gekomen (geld is 'verdwenen'). Voor zover ik weet verzorgen ze op het moment alleen binnenlandse vluchten.

Enfin, inmiddels is ook m'n bagage thuisbezorgd door Besseling (koeriersdienst), dus alles is weer compleet. Tijd om de volgende reis voor te bereiden
pi_78400283
Iemand ervaring met het terugvragen van een refund, in dit geval treinticket, bij Lufthansa door de staking?
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 17:53:43 #107
45833 crew  Fogel
pi_78401234
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_78402429
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Dat zou balen zijn.
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:03:49 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_78406127
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.

Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_78406491
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
  Moderator woensdag 24 februari 2010 @ 20:17:25 #111
45833 crew  Fogel
pi_78406753
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Ja, geld van je ticket terug, maar dat is geen treinkaartje.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_78427090
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
Nee, water uit een fles is gewoon praktischer. En zoals je misschien weet wordt water in een koffiemachine nooit kokend (100 graden) heet. Maar goed, schadelijk zal het echt niet zijn hoor. Want definieer langer stilstaan... Iedere keer dat een vliegtuig aan de grond komt na een vlucht wordt het 'oude' water eruit gehaald en wordt er nieuwe ingetanked.
pi_78427359
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Vandaag horen we welke data ze staken, toch?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 25 februari 2010 @ 11:08:53 #114
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_78427830
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_78429271
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 11:08 schreef Bayswater het volgende:
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
Dat weet ik niet, maar ik zou zelf nooit op eigen iniatief in een andere trein stappen. Het segment met de Thalys is wat KLM betreft een "vlucht" binnen je totale reis. Er is dus in feite een vlucht gecancelled en je zou meteen met KLM moeten bellen om een nieuw reisschema te krijgen.
pi_78483292
hmm waarom biedt aerlingus geen online check in vanaf Amsterdam
  Moderator vrijdag 26 februari 2010 @ 16:02:49 #117
45833 crew  Fogel
pi_78484124
Omdat aerlingus prutsers zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 27 februari 2010 @ 18:23:55 #118
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78525983
Mijn volgende intercontinentale vlucht brengt me uit BRU via LHR naar JFK. Deel 1 wordt uitgevoerd met BA, deel 2 met AA.

Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78545229
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef Masanga het volgende:
Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
pi_78548246
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Ik weet niet of je met de auto of trein naar Brussel moet maar mocht het de trein zijn dan wil ik je aanraden 3 uur eerder weg te gaan! Vaak hebben treinen naar Brussel namelijk 1 - 1,5 uur vertraging.
  maandag 1 maart 2010 @ 13:08:07 #121
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78587139
Niet echt een vraag, maar eerder een opmerking van verbazing. Vandaag staat in de Vlaamse krant die ik lees reclame voor de werelddealdagen van KLM.

Mijn verbazing is groot dat uit het aanbod (te vinden op www.klm.be) bestemmingen uitgepikt worden in de krant zoals Johannesburg (de aangeboden 851 euro kan toch echt veel en veel goedkoper, laat gekeken voor vertrek uit Brussel binnen kleine maand en had 4 keuzes onder de 700 euro) en Tripoli voor 704 euro (Brussel-Tripoli wordt rechtstreeks aangeboden via Afriqiyah voor 260 euro, ondanks de reputatie van Afriqiyah).

Uit het aanbod waren er toch betere keuzes te maken om te afficheren in ongetwijfeld dure advertenties .
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78588217
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?

Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 1 maart 2010 @ 14:40:13 #123
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_78591234
Ik denk dat hij bedoelt dat KLM zelf goedkoper vliegt. Boven de 800 euro voor Jo'burg is echt veel, ook voor KLM. Raar inderdaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 1 maart 2010 @ 14:41:26 #124
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_78591285
quote:
Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef Thetallguy het volgende:
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?

Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.

Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_78593651
quote:
Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef Masanga het volgende:

[..]

Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.

Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
Audi adverteert ook met auto's die een stuk meer kosten dan een simpele Fiat Panda, en dat is toch allebei gewoon een auto die je van A naar B brengt

Waarschijnlijk heeft de route naar Jo'burg een impuls nodig of loopt deze vanuit Belgie wel aardig en willen ze deze nog meer onder de aandacht brengen omdat KLM een beter imago heeft dan Afriqiyah.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 15 maart 2010 @ 13:03:17 #126
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79165520
http://www.klm.com/travel(...)ed_baggage_rules.htm

Hilarisch dat ze het "simplified baggage rules" noemen trouwens. Dat is wel erg "vol glas" denken...
quote:
SIMPLIFIED BAGGAGE RULES
11 March 2010 | As of March 28th 2010, you may bring 1 piece of check-in baggage (of max. 23 kg) on our flights, regardless of your destination. World Business Class and Europe Select travellers and Flying Blue Silver, Gold and Platinum members may bring more.

One baggage policy
To make our check-in baggage rules simpler and more transparent, the ‘piece concept’ will replace the ‘weight concept’ for all tickets issued on or after March 28th 2010.

This means that if you travel on a ticket which is issued as of that date, you may check in 1 piece of luggage (of max. 23 kg) in Economy Class. For a second piece you pay a flat fee of EUR 55 (USD 55, or its local equivalent when departing from outside Europe) per one way.

For excess weight, baggage of unusual size, sports equipment and other special baggage, we also charge flat fees.


Golfbaggage free of charge
On KLM operated flights you may check in one golf bag (of max. 23 kg), on top of your standard baggage allowance.


Tickets issued before 28th March
If your ticket is issued before 28th March 2010, we still calculate your baggage allowance either by number of pieces (piece concept) or by weight (weight concept), depending on your destination. According to the ‘piece concept’, you may bring a certain number of pieces of check-in luggage. Under the ‘weight concept’, your baggage allowance is restricted by a maximum weight.

Check your e-ticket for the exact amount of luggage you may bring.

Read more about your check-in baggage
Read more about extra baggage


Flying Blue members
As a Flying Blue Silver, Gold or Platinum member you can bring more. If your ticket is issued per 28th March, you may check in an extra piece of baggage (of max. 23 kg) at no additional charge.

Travellers in World Business Class or Europe Select may even bring 3 pieces (of max 23 kg each).


Extra baggage: arrange it online
Regardless of when your ticket was issued, you can bring extra pieces of luggage (or extra weight) on top of your free allowance, at an additional fee.

You can conveniently arrange for extra baggage when checking in online*. We’ll then give you a discount of 20-30% on the excess baggage fee you would pay at the airport. All you need is a credit card.

*If you depart from Australia, Cyprus, the Czech Republic, France, Germany (Berlin, Munich or Frankfurt), Hungary, Ireland or Peru, you can only arrange your extra baggage at the airport. This means that the discount does not apply.

Read more about extra baggage
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_79166030
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 15 maart 2010 @ 13:22:15 #128
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79166228
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Ik denk het...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 13:27:20 #129
45833 crew  Fogel
pi_79166406
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_79168681
Een golftas inchecken kan bij veel maatschappijen idd wel helpen om zo gratis wat extra bagage mee te nemen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79169195
is dat een vorm van discriminatie van niet golfers of mogen alle sport attributen gratis worden meegenomen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79169222
Zelfde voor ski's en dat soort zaken, werkt perfect.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79181969
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:27 schreef Fogel het volgende:
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79250218
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
Correct, met wat kleine uitzonderingen, die ook in het ticket vermeld worden (zoals de mogelijkheid dat het een klein(er) vliegtuig betreft en je handbagage niet in de cabine past en dus als "gewone" bagage geladen wordt.)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_79250998
Heeft Easyjet (weer) het bagagesysteem veranderd ?

Voorheen (3 weken geleden nog) was het zonder bijbetalen 1 stuk handbagage (handbagage met bepaalde afmeting mocht mee het vliegtuig in, anders inchecken) of 1 groter formaat bagagetas/koffer gratis inchecken ? .

Nu moet ik je zelfs voor 1 stuk begage standaard bijbetalen (behalve als het handbagage is en aan de afmetingen voldoet). hmm, wordt het wel een stukje duurder van
pi_79251511
Betalen voor ingecheckte bagage is al jaren

Het is nooit of/of geweest. Het is 1 stuk handbagage gratis en betalen voor wat je incheckt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79290498
quote:
Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.

Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:27:49 #138
62913 Blik
The one and Only!
pi_79292761
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Eris het volgende:

[..]

Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.

Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
pi_79349358
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.

En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja.... ) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79363563
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Bij de VS heb je de ESTA en bij een aantal andere landen, waaronder de UK, moet je de API invullen. Dit is Advance Personal Information of zo. Dit betekent dat je bij het online inchecken of bij het boeken of op de luchthaven wat persoonlijke gegevens moet invullen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79364922
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef kalinhos het volgende:
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.

En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja.... ) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)


Sportuitrusting

Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.

Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)

Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.

Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.

Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.

Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79366474
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UK Verder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK

Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Ik denk dat jullie beter moeten lezen. De originele vraagsteller vliegt van Brussel via de UK door naar JFK airport, dat is in de Verenigde Staten. De check-in medewerker zal inderdaad in Brussel al vragen of de reiziger het ESTA formulier heeft ingevuld.
pi_79382848
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 08:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)


Sportuitrusting

Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.

Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)

Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.

Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.

Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.

Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.

Ja, maar nu weet ik dus nog niet of ik 32 kilo mag meenemen (dus 20+12) of 50.

Ik ben bang dat mn skis én board samen wel zwaarder gaan worden dan 12 kilo.

Ik weet al dat ski-uitrusting 25 euro extra kost...tis meer de vraag of ik daarmee gered ben of dat ik dalijk op Geneva Airport nog knaken meer kan gaan betalen.

Misschien anders maar overwegen om het eea terug te laten sturen met de post
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79391168
Zoals ik het lees moet je soieso bijbetalen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79391733
1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_79396317
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 23:38 schreef kalinhos het volgende:
1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Die drie euro mag je anders wel op mijn bankrekening lozen hoor
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79437208
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
pi_79437601
20 kilo was( tot kort geleden) de norm. Meer was een uitzondering
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 22 maart 2010 @ 09:03:40 #149
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79437648
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_79439409
quote:
Op maandag 22 maart 2010 09:03 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.

Dan iets heel anders. Ik ging laatst voor een maat een vlucht zoeken naar LIssabon. Govolo.nl komt met de optie:

1
2
16 Aug   British Airways      BA8452   Amsterdam   11:30    11:40   London City
16 Aug   British Airways    BA502   Heathrow   14:55    17:35   Lissabon


Die vlucht kun je dus gewoon boeken daar... Niks geen opmerking over een transfer van LCY naar LHR, omdat dat niet te doen is lijkt mij.
Dit klopt toch gewoon niet?
pi_79439541
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:21 schreef EddyAlbena het volgende:

[..]

Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.

Dan iets heel anders. Ik ging laatst voor een maat een vlucht zoeken naar LIssabon. Govolo.nl komt met de optie:
[ code verwijderd ]

Die vlucht kun je dus gewoon boeken daar... Niks geen opmerking over een transfer van LCY naar LHR, omdat dat niet te doen is lijkt mij.
Dit klopt toch gewoon niet?
Dat klopt inderdaad niet. Die transfer kost je snel 1.5 uur, maar openbaar vervoer of met een auto maakt niet zoveel uit.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79439761
Sommige bookingsengines zien Londen als 1 geheel, dus een transfer tussen 2 vliegveldvelden wordt dan helemaal niet meegenomen, want het systeem ziet alleen AMS - LON (de hele stad ipv. een specifiek vliegveld) - LIS En dan krijg je idd dit soort vervelende combi's. Jammer is het dan als het ook niet aangegeven wordt bij de boeking, je zal maar als onwetende reiziger op City aankomen en verder van niks weten.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79440157
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
Sommige bookingsengines zien Londen als 1 geheel, dus een transfer tussen 2 vliegveldvelden wordt dan helemaal niet meegenomen, want het systeem ziet alleen AMS - LON (de hele stad ipv. een specifiek vliegveld) - LIS En dan krijg je idd dit soort vervelende combi's. Jammer is het dan als het ook niet aangegeven wordt bij de boeking, je zal maar als onwetende reiziger op City aankomen en verder van niks weten.
Bij Parijs net zo. Ging eens boeken. Met overstap in Parijs van 1,5 uur. Zag nog net op tijd dat aankomst op Charles de Gaulle was, en vertrek op Orly. Ga je niet redden in 1,5 uur
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 22 maart 2010 @ 13:42:24 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_79445627
Zelfde heb je ook bij New York, je hebt de specifieke codes maar ook een algemene code (NYC)
pi_79445744
Er zijn er een stuk of 25 Lijstje hier
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_79445788
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
pi_79445881
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator maandag 22 maart 2010 @ 13:51:26 #158
45833 crew  Fogel
pi_79445988
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Het maakt mij behoorlijk veel uit of ik op TRF, RYG, OSL terecht kom als ik een vlucht naar Oslo boek. En als ik naar Frankfurt wil, wil ik over het algemeen naar FRA en niet naar het weiland wat Hahn heet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_79446213
quote:
Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.
Ja ok, maar als je dus naar Lissabon wil en het maakt je niet uit of dat met een overstap is waar dan ook, dan hoef je zelf die overstap niet in te vullen. Dat doet het systeem voor jou en die maakt dan de fout. De meeste mensen valt dit waarschijnlijk op, maar ik weet zeker dat iemand als mijn vader dit nooit zou opmerken en gewoon zou boeken, terwijl hij dan eigenlijk niks fout heeft gedaan. Vertek: AMS, Aankomst: LIS en het systeem doet de rest. Niet dus...
pi_79448679
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?



Vind dit er ook wel lekker uitzien, kost je wel wet meer. Geen idee of dat het waard is (?).
  Moderator maandag 22 maart 2010 @ 15:11:57 #161
45833 crew  Fogel
pi_79448992
Ik heb aardig wat gevlogen, maar nog nooit de behoefte gehad om zo'n ding te gebruiken, zelfs niet transatlantisch.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_79449773
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?
Ik zou eerst een opblaasbaar ding kopen. Die neemt minder ruimte in en is goedkoper zodat je eerst kan testen of het principe voor jou werkt. Ik heb de mijne weggedaan, omdat ik er niet ontspannen mee kon slapen.
pi_79449827
Hm ik heb zelf de grootste moeite om in slaap te komen. Door omstandigheden ooit een keer ruim 36uur wakker geweest voor aanvang van de vlucht, zelfs toen niet kunnen slapen.
  maandag 22 maart 2010 @ 16:52:49 #164
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79453341
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?

[ afbeelding ]

Vind dit er ook wel lekker uitzien, kost je wel wet meer. Geen idee of dat het waard is (?).
Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_79456227
quote:
Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!
Done. Het zal altijd wel van pas komen, als het voor mij neit werkt, dan voor iemand anders wel.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:05:18 #166
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_79571399
Ik wil in mei graag van New York City naar Buenos Aires vliegen en weer terug. Probleem is dat ik mijn eigen creditcard niet kan gebruiken voor de reservering, omdat ik met die creditcard de kosten voor een andere hotelreservering en een vliegticket naar San Diego betaald heb. Hij zit dus aan zijn limiet.
Mijn vraag is nu, zou ik de creditcard van een familielid kunnen gebruiken (met haar toestemming natuurlijk) om het ticket te boeken, of is het essentieel dat ik mijn eigen creditcard gebruik? Er staat me namelijk iets van bij dat dat British Airways wel moet - ik moest een half jaar terug de creditcard waarmee de boeking was gemaakt meenemen naar de luchthaven.
Thanks!
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_79571706
Klopt. Sommige maatschappijen willen wat extra garanties als de credit card op naam van iemand anders dan de passagier staat.

Meestal is het genoeg als de kaarthouder zich met ID meldt bij een verkoopbalie. En die zijn meestal wel op de luchthaven te vinden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:47:41 #168
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_79572866
Dat zal helaas niet gaan, de kaarthouder zit zelf in Argentinie. Ik wacht wel gewoon met het kopen van een ticket tot april, dan moet er als het goed is wel weer ruimte zijn op mijn creditcard.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
  donderdag 25 maart 2010 @ 16:16:17 #169
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79573979
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef BettyR het volgende:
Dat zal helaas niet gaan, de kaarthouder zit zelf in Argentinie. Ik wacht wel gewoon met het kopen van een ticket tot april, dan moet er als het goed is wel weer ruimte zijn op mijn creditcard.
Wat veel maatschappijen ook doen, als je ter plaatse komt met een andere credit card dat ze de getoonde credit card gebruiken om het bedrag te reserveren om te voorkomen dat er fraude wordt gepleegd, ze reserveren dan in principe het bedrag op de getoonde credit card.

Of dit kan moet je wel even specifiek navragen, maar veel airlines doen dit, want je credit card kan na he boeken natuurlijk altjd verloren zijn gegaan als in verloren of gestolen zodat je een nieuwe heb moeten aanvragen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_79575498
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het genoeg als de kaarthouder zich met ID meldt bij een verkoopbalie. En die zijn meestal wel op de luchthaven te vinden.
Het komt echter ook voor dat de creditcard houder deel moet uitmaken van het reisgezelschap. Kijk dus goed naar de boekingsvoorwaarden voordat je een reservering plaatst.

Er was hier onlangs al een topic over: Creditcard bij inchecken?
pi_79633718
Dat is goed dat ik dat lees van die creditcard. Ik heb laatst een reisje geboekt voor een vriendin van mij van Amsterdam naar Londen. Ik zit in zelf in Hongarije en ze gaat daar over 2 weken heen. Is met mijn creditcard betaalt en kom ook niet meer in Nederland... Gaat dit echt zulke problemen opleveren en wat kan ik doen zodat ze daar geen problemen heeft?!
pi_79635953
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 00:49 schreef LaGrive het volgende:
Dat is goed dat ik dat lees van die creditcard. Ik heb laatst een reisje geboekt voor een vriendin van mij van Amsterdam naar Londen. Ik zit in zelf in Hongarije en ze gaat daar over 2 weken heen. Is met mijn creditcard betaalt en kom ook niet meer in Nederland... Gaat dit echt zulke problemen opleveren en wat kan ik doen zodat ze daar geen problemen heeft?!
Dit creditcard verhaal hangt geheel af van met welke maatschappij je reist. Bij KLM is het geen probleem om met andermans creditcard te betalen. Daar hebben ze weer andere maatregelen om fraude tegen te gaan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79638554
Ja het is dus ook BA, net als de persoon hiervoor...
pi_79654146
Ik vroeg me iets af na ik mijn bagagelabel eens had bekeken. Wat betekend de kleur erop ?
Het viel me nooit zo op, maar er staan 2 groene strepen op.

Zie bv deze voorbeelden :

Rood (of oranje ?)


Groen :


Ik vermoed dat groen een europese luchthaven is uiteraard, en dat elk werelddeel een eigen kleur heeft ?

Wie o wie weet meer :-)

Groet
pi_79661211
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 11:06 schreef LaGrive het volgende:
Ja het is dus ook BA, net als de persoon hiervoor...
In dit geval gaat het niet zozeer om de luchtvaartmaatschappij, maar om de bestemming. De VS kan als eis stellen dat de creditcardgegevens overeenkomen met de reizigersgegevens. In de praktijk krijg je waarschijnlijk hooguit wat meer vragen bij de security.
Als moet inchecken in de VS, dan heb je wel de creditcard nodig waarmee geboekt is. Maar ook dat kan op te lossen zijn door bij een balie in te checken; duurt wel een uurtje langer.
pi_79668256
quote:
Op zondag 28 maart 2010 03:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In dit geval gaat het niet zozeer om de luchtvaartmaatschappij, maar om de bestemming.
Nee, het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Bijvoorbeeld bij Eva Air moet de creditcard houder altijd meereizen ongeacht de bestemming en bij KLM kan altijd door een ander worden betaald. Bij weer andere maatschappijen moet de kaart getoond worden bij de incheckbalie, maar mag de naam verschillen van de reiziger op het ticket. Zoals Probably_on_pcp al aangaf, hangt dit af van de methode die de maatschappij heeft gekozen voor bestrijding van credit card fraude.
quote:
De VS kan als eis stellen dat de creditcardgegevens overeenkomen met de reizigersgegevens. In de praktijk krijg je waarschijnlijk hooguit wat meer vragen bij de security.
Je kunt bij KLM gewoon een ticket naar de VS kopen en met iDeal betalen.

De vraagsteller gaat trouwens naar London. Bij BA mag iemand anders dan de reiziger met z'n creditcard betalen, maar dit moet worden aangegeven tijdens het boeken. Heb je deze vraag niet opgemerkt tijdens het boeken?
  maandag 29 maart 2010 @ 22:04:03 #177
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_79725757
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef rsmits het volgende:
Ik vroeg me iets af na ik mijn bagagelabel eens had bekeken. Wat betekend de kleur erop ?
Het viel me nooit zo op, maar er staan 2 groene strepen op.

Zie bv deze voorbeelden :

Rood (of oranje ?)
[ afbeelding ]

Groen :
[ afbeelding ]

Ik vermoed dat groen een europese luchthaven is uiteraard, en dat elk werelddeel een eigen kleur heeft ?

Wie o wie weet meer :-)

Groet
Groen is voor interne vluchten, bijvoorbeeld in de Europese unie, Oranje houdt in dat je buiten de Europese unie bent gevlogen. Dit alles om de douane in de desbetreffende landen te helpen zodat je weet welke mensen je eventueel moet controleren.
Zeker met mensen die via een tussenstop vliegen, bijvoorbeeld HKG-AMS-DUS komen in Dusseldorf met een Europese vlucht aan en daar komt ook de bagage op de bagageband van de vlucht van Amsterdam. In theorie kan de douanebeambte dan zien dat je toch buiten de Europese unie aankomt. (Ik zeg theorie, want je moet natuurlijk wel een douanebeambte neerzetten, en ik maak toch regelmatig mee dat er niemand staat, zowel niet in Nederland als in Duitsland als ik een vlucht met een tussenstop maak en op mijn eindbestemming kom.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:24:13 #178
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_79732508
Ik heb een vraagje, en hoop dat ik daarvoor in 't goede topic zit.

Bij het boeken van mijn vlucht zou ik met KLM vliegen, maar op de reisbescheiden die ik ontvangen heb, staat: "FLIGHT OPERATED BY MA MALEV HUNGARIAN AIRLIN".

Het gaat om een retourtje Ferihegy, Boedapest, Hongarije. Nou ben ik niet zo heel bekend met vliegen, heb er pas 2 retourtjes op zitten, maar is Malev een beetje betrouwbaar, of kan ik beter alvast beginnen met het inpakken van een parachute en schietgebedjes doen?
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_79732686
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:24 schreef Xebber het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat ik daarvoor in 't goede topic zit.

Bij het boeken van mijn vlucht zou ik met KLM vliegen, maar op de reisbescheiden die ik ontvangen heb, staat: "FLIGHT OPERATED BY MA MALEV HUNGARIAN AIRLIN".

Het gaat om een retourtje Ferihegy, Boedapest, Hongarije. Nou ben ik niet zo heel bekend met vliegen, heb er pas 2 retourtjes op zitten, maar is Malev een beetje betrouwbaar, of kan ik beter alvast beginnen met het inpakken van een parachute en schietgebedjes doen?
Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
pi_79732713
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
KLM en crashes???
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79733008
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
KLM en crashes???
Barcelona, Oslo en dat 'incident' met een deur die niet dicht zat om maar een paar te noemen..



Maar goed, gezien het aantal vluchten valt het wel mee.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 00:42:57 #182
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_79733009
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
Oké, dank je wel! Dan gooi ik mijn parachute weer in de kast en bel ik mijn afspraak met de lokale pastoor weer af.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_79733281
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:42 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Barcelona, Oslo en dat 'incident' met een deur die niet dicht zat om maar een paar te noemen..

[ afbeelding ]

Maar goed, gezien het aantal vluchten valt het wel mee.
Misschien dat ik toen op reis was en dat ik er niets van mee heb gekegen of zo....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_79735425
Dat sealen, werkt dat een beetje? Heb een koffer waarvan de rist op een bepaald punt niet helemaal goed meer is. Gebruik normaal een soort van riem om de kleine kans van openspringen nog verder te verkleinen.
Is het een sterke folie?
pi_79736274
Het kan geen kwaad, De kan dat je koffer opengaat wordt een stuk kleiner. In geval van twijfel zou ik het doen.

(Daarnaast zie je dat in sommige landen het als service door de luchtvaartmaatschappij wordt aangeboden omdat ze weten dat er op vliegvelden veel uit koffers gestolen wordt.)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_79736733
'een stuk kleiner', dat is wel wat ik wilde horen.

Het is ook maar ¤7,50, daarom zou ik het ook niet laten. Dank!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:16:22 #187
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79743268
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:24 schreef Xebber het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat ik daarvoor in 't goede topic zit.

Bij het boeken van mijn vlucht zou ik met KLM vliegen, maar op de reisbescheiden die ik ontvangen heb, staat: "FLIGHT OPERATED BY MA MALEV HUNGARIAN AIRLIN".

Het gaat om een retourtje Ferihegy, Boedapest, Hongarije. Nou ben ik niet zo heel bekend met vliegen, heb er pas 2 retourtjes op zitten, maar is Malev een beetje betrouwbaar, of kan ik beter alvast beginnen met het inpakken van een parachute en schietgebedjes doen?
Nou ik kan je verzekeren dat Malev net zo betrouwbaar is als KL(e)M. Ik vlieg een keer of 6 per jaar naar Boedapest en geen centje pijn. En dat verwacht ik trouwens van alle luchtvaartmaatschappijen die op Schiphol mogen landen. OK Mahan, en een paar charter Mij's uitgezonderd dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:25:18 #188
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79743615
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
Crashes moet je natuurlijk wel afmeten aan het aantal vervoerde passagiers X het aantal gevlogen miles. En wat is er dan beter aan een Malev toestel dan aan een 737 van de KLM? Of wil je die Malev F70 met de KLM Embraer 190 vergelijken?

Andere vraag: Waarom kieper je altijd mijn berichten er uit wanneer ik een opmerking over het nivo van de Nederlandse Douane beambten maak? Werk je er soms zelf? Laat maar ik heb je IM al gelezen maar mijn mening niet veranderd.

[ Bericht 3% gewijzigd door buzz1291 op 30-03-2010 13:44:05 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:44:32 #189
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_79744394
Iemand enig idee of voor ESTA meerdere malen hetzelfde emailadres mag gebruiken?
En als het al voor een vlucht is ingevuld hoeft het geloof ik niet meer in het vervolg voor andere vluchten de komende jaren?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:14 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_79744466
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:44 schreef Bayswater het volgende:
Iemand enig idee of voor ESTA meerdere malen hetzelfde emailadres mag gebruiken?
En als het al voor een vlucht is ingevuld hoeft het geloof ik niet meer in het vervolg voor andere vluchten de komende jaren?
Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ's
pi_79768030
quote:
Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) in exchange for the applicable service fees set forth below. Outside dimension of a bag is equal to the width + height + depth of the bag added together. The fees are discounted for bags that are checked and pre-paid at continental.com. You may continue to check your bags at the airport or curbside for a higher fee.
Is het dan 23kg in totaal, of per bagagestuk (dus 46kg totaal). Ik kan het op 2 manieren lezen
pi_79770200
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 22:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Is het dan 23kg in totaal, of per bagagestuk (dus 46kg totaal). Ik kan het op 2 manieren lezen
Met Icelandair is het twee keer 23kg, daar stond het volgens mij ook zo, maar in een klasse-vergelijkingstabel stond 2x23kg. Denk dat je daar wel vanuit kan gaan.

edit: als ik het goed lees op die pagina, is dat het maximum wat je mee mag nemen, inclusief het bijbetalen.
Als je bij de voordelen van First Class kijkt zie je dat je meer bagage mee mag nemen ('up to 70 lbs each').
Maar nu zie ik nog niet wat je mee mag nemen voor economy.

edit2: bovenstaande heeft er weinig mee te maken.
In die tabel daaronder zie je in ieder geval dat je maar één tas/koffer sowieso gratis mee mag nemen, de andere kost je geld.

ok ik geef het op, lees net op een forum dat je 2x23kg mee mag nemen. Ik weet het niet meer, succes

[ Bericht 13% gewijzigd door EddyAlbena op 30-03-2010 23:29:08 ]
pi_79775214
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ's
ESTA via internet is twee jaar geldig, dus binnen die tijd is vernieuwen niet nodig.

Zat van de week naar de VS overigens naast iemand die nog nooit van ESTA had gehoord, maar hij kon zonder problemen naar binnen. Betwijfel of t echt wordt opgeslagen en ter plekke bij aankomst wordt gecontroleerd. T is denk ik meer dat er een alarmbel afgaat als je op internet al aangeeft een nazi-verleden te hebben.
pi_79775866
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:
ok ik geef het op, lees net op een forum dat je 2x23kg mee mag nemen. Ik weet het niet meer, succes

Het was altijd 2x23kg, maar volgens mij zijn er afgelopen jaren heel veel maatschappijen overgestapt naar 1x23kg. Ik zal nog wel eens een keer bellen, het is pas voor november
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:15:50 #195
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79775921
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:09 schreef Piles het volgende:

[..]


Het was altijd 2x23kg, maar volgens mij zijn er afgelopen jaren heel veel maatschappijen overgestapt naar 1x23kg. Ik zal nog wel eens een keer bellen, het is pas voor november
23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.
Kwam een paar maanden geleden zelfs een maatschappij tegen die was overgestapt van 2x32 kg naar 3x 32 kg! (kan je gewoon je hele inboedel meenemen, handig)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_79775958
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:15 schreef Hik het volgende:

[..]

23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.
Kwam een paar maanden geleden zelfs een maatschappij tegen die was overgestapt van 2x32 kg naar 3x 32 kg! (kan je gewoon je hele inboedel meenemen, handig)
Dat zou eigenlijk best handig zijn voor mij Met familie in het buitenland die altijd spullen (lees: kaas) nodig hebben, heb je nooit genoeg capaciteit
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:48:31 #197
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79777720
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ's
Goh, Ik heb ooit maar één keer een ESTA ingevuld. En ben daarna toch wel een behoorlijk aantal keren naar Amerika gevlogen.

Je moet uiteraard wel een nieuwe ESTA aanvragen wanneer je een nieuw paspoort hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 31 maart 2010 @ 09:51:49 #198
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79777818
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:15 schreef Hik het volgende:

[..]

23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.
Kwam een paar maanden geleden zelfs een maatschappij tegen die was overgestapt van 2x32 kg naar 3x 32 kg! (kan je gewoon je hele inboedel meenemen, handig)
Ach wat is raar. Die 23 kg is gewoon afgeleid van 50 Lbs zoals die vroegere 32 kg ongeveer gelijk is aan 70 Lbs.
En wat zeg je... 3 x 32 kg? Dat lukt je bij SIN in first of bij AF in first met een FB Plat nog niet eens. Waarschijnlijk zullen ze niet moeilijk doen over die 16 kg als je toch al zo'n 7000 euro voor een ticket betaald hebt, maar wanneer je lekker op je miles vliegt......

[ Bericht 14% gewijzigd door buzz1291 op 31-03-2010 09:58:18 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:00:03 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_79778037
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 05:08 schreef El_jefe07 het volgende:

[..]

ESTA via internet is twee jaar geldig, dus binnen die tijd is vernieuwen niet nodig.

Zat van de week naar de VS overigens naast iemand die nog nooit van ESTA had gehoord, maar hij kon zonder problemen naar binnen. Betwijfel of t echt wordt opgeslagen en ter plekke bij aankomst wordt gecontroleerd. T is denk ik meer dat er een alarmbel afgaat als je op internet al aangeeft een nazi-verleden te hebben.
Je moet wel je gegevens updaten hoor, waarom zou je anders je vluchtgegevens moeten invullen? De toestemming is gewoon 2 jaar geldig, en dan hoef je alleen maar tussentijds te updaten als het nodig is. Dan worden je gegevens niet "weer" door de mangel gehaald.

Ik zie de problemen bij de douane (in de toekomst) al voor me als je een keer vanaf Brussel hebt gevlogen i.p.v. Amsterdam en met aan andere maatschappij. Gegarandeerd dat je dan een probleem hebt
  woensdag 31 maart 2010 @ 10:00:57 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_79778064
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 09:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Goh, Ik heb ooit maar één keer een ESTA ingevuld. En ben daarna toch wel een behoorlijk aantal keren naar Amerika gevlogen.

Je moet uiteraard wel een nieuwe ESTA aanvragen wanneer je een nieuw paspoort hebt.
Wie zegt dat de ESTA gechecked wordt door de douane? Het is algemeen bekend dat de douane en de luchtvaastmaatschappijen er niet tot nauwelijks mee werken tot nu toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')