TSA sloten zijn niet verplicht, enige dat je "verplicht" bent is dat amerikaanse douane je koffer kan openen. Oftewel je koffer niet op slot doen. Heb je koffer met cijferslot, stel um dan in op code 000. Andere code of hangsloten en de douane is nieuwsgierig: dan krijg je zoal Drive-r beschreef.quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane isquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.quote:Op woensdag 24 februari 2010 10:01 schreef Earry het volgende:
Uiteindelijk moest ik toch in Johannesburg mijn bagage ophalen omdat er in PLZ geen douane isMoest dus in Jo'burg door customs heen en vervolgens opnieuw inchecken bij BA. Op de terugweg werd het wel in 1x doorgestuurd naar AMS (alhoewel het in CDG bleef staan, dus pas net bij mij thuis is afgeleverd).
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 19:31 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
Het is een heel klein vliegveldje en heeft zeker geen douane - dat werd ook letterlijk aangegeven in Jo'burg "You'll have to collect your bagage and clear customs because that's impossible at PE airport". Volgens mij hebben ze ook maar 1 baan liggen. Internationaal.. tja, dat wil(l)(d)en ze wel en was ook het plan om het uit te breiden een aantal jaren geleden maar dat is er nooit van gekomen (geld is 'verdwenen'). Voor zover ik weet verzorgen ze op het moment alleen binnenlandse vluchten.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja, ik had deze mogelijkheid al aangegeven in mijn post als ik me goed herinner. Ik denk trouwens dat er wel ergens douane zit, want PLZ noemt zich 'Port Elizabeth International Airport'. Maar omdat je via Johannesburg vliegt, ben je op het binnenlandse deel van PLZ afgezet.
Dat zou balen zijn.quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:36 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Nee hoor. Als jij koffie/thee drinkt in het vliegtuig komt het water uit het watersysteem. Het water uit het watersysteem wordt gebruikt als spoelwater in de wc's, als water om je handen te wassen in de wc én dus koffie/thee water. Opzich kan je het wel drinken, maar lekker is anders. Water dat wordt getanked wordt trouwens streng gecontroleerd en ook het watersysteem in het vliegtuig wordt goed onderhouden.
Ow ja, het enige verschil met water voor koffie/thee en spoelwater voor de wc is dat er een koolstoffilter in de leiding zit. Dat water wordt dus nog een keer extra gereinigd voordat het in een kan verdwijnt.
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...quote:Op woensdag 24 februari 2010 17:53 schreef Fogel het volgende:
Staking is "overmacht" en dan krijg je meestal helemaal niks terug.
Ja, geld van je ticket terug, maar dat is geen treinkaartje.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Nee, water uit een fles is gewoon praktischer. En zoals je misschien weet wordt water in een koffiemachine nooit kokend (100 graden) heet. Maar goed, schadelijk zal het echt niet zijn hoor. Want definieer langer stilstaan... Iedere keer dat een vliegtuig aan de grond komt na een vlucht wordt het 'oude' water eruit gehaald en wordt er nieuwe ingetanked.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar water wat voor koffie of thee wordt gebruikt wordt in principe ook gekookt en dood dus eventuele bacterien, daarnaast zal je door de koffie of theesmaak het ook niet zo proeven.
Hoe streng e.e.a. gecontroleerd word, water zal langere tijd in het systeem stilstaan dus krijgt het water een nare bijsmaak en kan zeker schadelijk zijn.
Vandaar dat elke maatschappij tijdens het uitdelen van water, water uit een fles geeft.
Vandaag horen we welke data ze staken, toch?quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar de meeste maatschappijen bieden wel de mogelijk aan om je ticket te veranderen of je geld van je ticket terug te krijgen... ik vrees ook voor mijn volgende vlucht met BA...
Dat weet ik niet, maar ik zou zelf nooit op eigen iniatief in een andere trein stappen. Het segment met de Thalys is wat KLM betreft een "vlucht" binnen je totale reis. Er is dus in feite een vlucht gecancelled en je zou meteen met KLM moeten bellen om een nieuw reisschema te krijgen.quote:Op donderdag 25 februari 2010 11:08 schreef Bayswater het volgende:
Wat gebeurt er als je een verplichte treinreis via KLM (verplicht onderdeel) vanuit Belgie moet maken en de geboekte Thalys rijdt niet of met grote vertraging (laatst met treinongeluk in Belgie bijvoorbeeld). Mag je dan een andere trein pakken om het vertrek vh vliegtuig toch te halen?
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 18:23 schreef Masanga het volgende:
Hoeveel uur op voorhand raden jullie me aan in Brussel aan te komen? Ik kan me inbeelden dat op de vlucht BRU-LHR minstens 50% in LHR overstapt op een andere vliucht, maar worden de typische checks richting US uitgevoerd in BRU of in LHR?
Ik weet niet of je met de auto of trein naar Brussel moet maar mocht het de trein zijn dan wil ik je aanraden 3 uur eerder weg te gaan! Vaak hebben treinen naar Brussel namelijk 1 - 1,5 uur vertraging.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.quote:Op maandag 1 maart 2010 13:33 schreef Thetallguy het volgende:
Je bedoelt dat KLM adverteert met een tarief waar andere airlines onder zitten?
Ze adverteren toch met het laagst mogelijke tarief wat ze zelf kunnen bieden, dat is logisch
Audi adverteert ook met auto's die een stuk meer kosten dan een simpele Fiat Panda, en dat is toch allebei gewoon een auto die je van A naar B brengtquote:Op maandag 1 maart 2010 14:41 schreef Masanga het volgende:
[..]
Akkoord, maar het lijkt me verstandig dat je dan eerst kijkt welke bestemmingen vanuit Brussel allemaal rechtstreeks te bereiken zijn aan welke prijs. Alsof er in een Nederlandse krant een advertentie zou staan om via Brussel rechtstreeks naar Manila te vliegen aan een prijs die 3x hoger ligt dan die van de rechtstreekse KLM-vlucht.
Zeker aangezien je op de website van KLM dan wel weer interessante aanbiedingen ziet die wel de moeite waard zijn. Die worden dan niet geafficheerd iin kranten.
quote:SIMPLIFIED BAGGAGE RULES
11 March 2010 | As of March 28th 2010, you may bring 1 piece of check-in baggage (of max. 23 kg) on our flights, regardless of your destination. World Business Class and Europe Select travellers and Flying Blue Silver, Gold and Platinum members may bring more.
One baggage policy
To make our check-in baggage rules simpler and more transparent, the ‘piece concept’ will replace the ‘weight concept’ for all tickets issued on or after March 28th 2010.
This means that if you travel on a ticket which is issued as of that date, you may check in 1 piece of luggage (of max. 23 kg) in Economy Class. For a second piece you pay a flat fee of EUR 55 (USD 55, or its local equivalent when departing from outside Europe) per one way.
For excess weight, baggage of unusual size, sports equipment and other special baggage, we also charge flat fees.
Golfbaggage free of charge
On KLM operated flights you may check in one golf bag (of max. 23 kg), on top of your standard baggage allowance.
Tickets issued before 28th March
If your ticket is issued before 28th March 2010, we still calculate your baggage allowance either by number of pieces (piece concept) or by weight (weight concept), depending on your destination. According to the ‘piece concept’, you may bring a certain number of pieces of check-in luggage. Under the ‘weight concept’, your baggage allowance is restricted by a maximum weight.
Check your e-ticket for the exact amount of luggage you may bring.
Read more about your check-in baggage
Read more about extra baggage
Flying Blue members
As a Flying Blue Silver, Gold or Platinum member you can bring more. If your ticket is issued per 28th March, you may check in an extra piece of baggage (of max. 23 kg) at no additional charge.
Travellers in World Business Class or Europe Select may even bring 3 pieces (of max 23 kg each).
Extra baggage: arrange it online
Regardless of when your ticket was issued, you can bring extra pieces of luggage (or extra weight) on top of your free allowance, at an additional fee.
You can conveniently arrange for extra baggage when checking in online*. We’ll then give you a discount of 20-30% on the excess baggage fee you would pay at the airport. All you need is a credit card.
*If you depart from Australia, Cyprus, the Czech Republic, France, Germany (Berlin, Munich or Frankfurt), Hungary, Ireland or Peru, you can only arrange your extra baggage at the airport. This means that the discount does not apply.
Read more about extra baggage
Ik denk het...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dus als je je restant bagage in een golf tas ding propt mag het wel gratis mee ;?
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:27 schreef Fogel het volgende:
Maar dan moet je wel goed opletten dat je vlucht niet "operated by ... (iets anders dan KLM)" is, anders mag je alsnog bijbetalen.
Correct, met wat kleine uitzonderingen, die ook in het ticket vermeld worden (zoals de mogelijkheid dat het een klein(er) vliegtuig betreft en je handbagage niet in de cabine past en dus als "gewone" bagage geladen wordt.)quote:Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Als het goed is, is dat niet zo. Wanneer het een codeshare is met een KL vluchtnummer uitgevoerd door een andere maatschappij dan behoren normaal gesproken de KLM regels te gelden op die desbetreffende vlucht.
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.quote:Op zondag 28 februari 2010 09:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
uurtje is voldoende, want je vliegt alleen maar naar de UK vanaf Brussel. Het enige waar ze in Brussel op zullen checken is of je het grensformulier en je ESTA hebt ingevuld en ze zullen de standaard vragen stellen over wie je koffer heeft ingepakt en of je nog iets voor iemand anders meeneemt. Die vragen zijn namelijk ook standaard bij reizen naar de UK.
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKquote:Op donderdag 18 maart 2010 12:23 schreef Eris het volgende:
[..]
Ben in September naar Aberdeen gevlogen en kon deze vragen niet op Schiphol herinneren.
Heb trouwens slechte herringen met helikopter vluchten mijn tas mocht niet meer wegen dan 12 kg en die woog dus 18 kg :| en zou 3 maanden weg gaan. (Het was een vlucht naar een offshore veld)
Bij de VS heb je de ESTA en bij een aantal andere landen, waaronder de UK, moet je de API invullen. Dit is Advance Personal Information of zo. Dit betekent dat je bij het online inchecken of bij het boeken of op de luchthaven wat persoonlijke gegevens moet invullen.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKVerder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK
Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:quote:Op vrijdag 19 maart 2010 19:44 schreef kalinhos het volgende:
Weet iemand of er een kilo-limiet zit bij Easyjet als je er met ski uitrstusting bij boekt? Heen ging ik met ski's en sischoenen, terug gaan r ook snowboardschoenen en een snowboard mee.
En daaraan toevoegend: mocht et me veel geld extra kosten, doe ik denk ik mijn snowboardschoenen aan in het vliegtuig. Mag dat ? Ik zie er wel 1,5 uur uit als een mongool (mn helm gaat ben ik bang namelijk ook niet passen dusja....) maar als het me flink veel knaken bespaart doe ik het
Ik denk dat jullie beter moeten lezen. De originele vraagsteller vliegt van Brussel via de UK door naar JFK airport, dat is in de Verenigde Staten. De check-in medewerker zal inderdaad in Brussel al vragen of de reiziger het ESTA formulier heeft ingevuld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Lijkt me sowieso vreemd dat ze gaan vragen naar het ESTA-formulier, aangezien dat niet bestaat voor reizen naar de UKVerder hoef je uiteraard geen papieren in te vullen voor de UK
Denk dat Dutchtrain de UK en de US door elkaar haalt
Ja, maar nu weet ik dus nog niet of ik 32 kilo mag meenemen (dus 20+12) of 50.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 08:16 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
7 seconden zoeken op de website van Easyjet levert op:
(Ziet er dus naar uit dat je moet betalen, misschien even bellen?)
Sportuitrusting
Afhankelijk van de beschikbare ruimte mag iedere passagier maximaal 50 kilo aan in te checken bagage meenemen, zoals een sportuitrusting. Het maximale gewicht voor één bagage-item is 32 kg.
Fietsen (1), golfuitrusting, en ski's, surfplanken, wind surfers, deltavliegers, en vuurwapens (2)
Een extra niet-restitueerbaar bedrag wordt per item per vlucht in rekening gebracht voor het vervoer van bovenstaande items zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden.
Door betaling van dit extra bedrag wordt uw in te checken hoeveelheid bagage (inclusief het extra item) verhoogd tot een maximum van 32 kg.
Als uw totaal in te checken bagage meer weegt dan 32 kg zijn de normale kosten wegens teveel bagage zoals uiteengezet in onze vervoersvoorwaarden van toepassing op het bovengenoemde bedrag.
Let wel dat kosten voor sportuitrusting niet wordt terugbetaald als u van gedachten verandert en besluit om geen sportuitrusting op uw vlucht mee te nemen.
Die drie euro mag je anders wel op mijn bankrekening lozen hoorquote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:38 schreef kalinhos het volgende:1 probleem is al getackled ...mn skis en board blijken in dezelfde hoes te pakken. Ik schat dat et samen zo rond de 15 kilo is, dus dan moet ik 3 euro zien te lozen uit mijn normale koffer...of wellicht n skischoenen aandoen in het vliegtuig
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:28 schreef EddyAlbena het volgende:
Met Finnair mag ik naar China 20 kilo meenemen. Is dat niet heel weinig?
Met Icelandair is het twee keer 23 kilo, vind het nogal een verschil. Vanwaar dit grote verschil tussen luchtvaartmaatschappijen?
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Icelandair loopt nog een beetje achter met de verouderde 2 piece regeling. Dan mocht je dus 2 stuks bagage van ieder 23 kg max meenemen. Maar 20kg bagage is nog al wat zeg. Je tilt je een breuk. En waarom zou je zoveel meenemen als je het daar bijna voor niets kan aanschaffen.
1 2 | 16 Aug British Airways BA502 Heathrow 14:55 17:35 Lissabon |
Dat klopt inderdaad niet. Die transfer kost je snel 1.5 uur, maar openbaar vervoer of met een auto maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:21 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.
Dan iets heel anders. Ik ging laatst voor een maat een vlucht zoeken naar LIssabon. Govolo.nl komt met de optie:
[ code verwijderd ]
Die vlucht kun je dus gewoon boeken daar... Niks geen opmerking over een transfer van LCY naar LHR, omdat dat niet te doen is lijkt mij.
Dit klopt toch gewoon niet?
Bij Parijs net zo. Ging eens boeken. Met overstap in Parijs van 1,5 uur. Zag nog net op tijd dat aankomst op Charles de Gaulle was, en vertrek op Orly. Ga je niet redden in 1,5 uurquote:Op maandag 22 maart 2010 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
Sommige bookingsengines zien Londen als 1 geheel, dus een transfer tussen 2 vliegveldvelden wordt dan helemaal niet meegenomen, want het systeem ziet alleen AMS - LON (de hele stad ipv. een specifiek vliegveld) - LISEn dan krijg je idd dit soort vervelende combi's. Jammer is het dan als het ook niet aangegeven wordt bij de boeking, je zal maar als onwetende reiziger op City aankomen en verder van niks weten.
Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Het maakt mij behoorlijk veel uit of ik op TRF, RYG, OSL terecht kom als ik een vlucht naar Oslo boek. En als ik naar Frankfurt wil, wil ik over het algemeen naar FRA en niet naar het weiland wat Hahn heet.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Ja ok, maar als je dus naar Lissabon wil en het maakt je niet uit of dat met een overstap is waar dan ook, dan hoef je zelf die overstap niet in te vullen. Dat doet het systeem voor jou en die maakt dan de fout. De meeste mensen valt dit waarschijnlijk op, maar ik weet zeker dat iemand als mijn vader dit nooit zou opmerken en gewoon zou boeken, terwijl hij dan eigenlijk niks fout heeft gedaan. Vertek: AMS, Aankomst: LIS en het systeem doet de rest. Niet dus...quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.
Ik zou eerst een opblaasbaar ding kopen. Die neemt minder ruimte in en is goedkoper zodat je eerst kan testen of het principe voor jou werkt. Ik heb de mijne weggedaan, omdat ik er niet ontspannen mee kon slapen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?
Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!quote:Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?
[ afbeelding ]
Vind dit er ook wel lekker uitzien, kost je wel wet meer. Geen idee of dat het waard is (?).
Done. Het zal altijd wel van pas komen, als het voor mij neit werkt, dan voor iemand anders wel.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!
quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef BettyR het volgende:
Dat zal helaas niet gaan, de kaarthouder zit zelf in Argentinie. Ik wacht wel gewoon met het kopen van een ticket tot april, dan moet er als het goed is wel weer ruimte zijn op mijn creditcard.
Het komt echter ook voor dat de creditcard houder deel moet uitmaken van het reisgezelschap. Kijk dus goed naar de boekingsvoorwaarden voordat je een reservering plaatst.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het genoeg als de kaarthouder zich met ID meldt bij een verkoopbalie. En die zijn meestal wel op de luchthaven te vinden.
Dit creditcard verhaal hangt geheel af van met welke maatschappij je reist. Bij KLM is het geen probleem om met andermans creditcard te betalen. Daar hebben ze weer andere maatregelen om fraude tegen te gaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:49 schreef LaGrive het volgende:
Dat is goed dat ik dat lees van die creditcard. Ik heb laatst een reisje geboekt voor een vriendin van mij van Amsterdam naar Londen. Ik zit in zelf in Hongarije en ze gaat daar over 2 weken heen. Is met mijn creditcard betaalt en kom ook niet meer in Nederland... Gaat dit echt zulke problemen opleveren en wat kan ik doen zodat ze daar geen problemen heeft?!
In dit geval gaat het niet zozeer om de luchtvaartmaatschappij, maar om de bestemming. De VS kan als eis stellen dat de creditcardgegevens overeenkomen met de reizigersgegevens. In de praktijk krijg je waarschijnlijk hooguit wat meer vragen bij de security.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:06 schreef LaGrive het volgende:
Ja het is dus ook BA, net als de persoon hiervoor...
Nee, het verschilt per luchtvaartmaatschappij. Bijvoorbeeld bij Eva Air moet de creditcard houder altijd meereizen ongeacht de bestemming en bij KLM kan altijd door een ander worden betaald. Bij weer andere maatschappijen moet de kaart getoond worden bij de incheckbalie, maar mag de naam verschillen van de reiziger op het ticket. Zoals Probably_on_pcp al aangaf, hangt dit af van de methode die de maatschappij heeft gekozen voor bestrijding van credit card fraude.quote:Op zondag 28 maart 2010 03:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
In dit geval gaat het niet zozeer om de luchtvaartmaatschappij, maar om de bestemming.
Je kunt bij KLM gewoon een ticket naar de VS kopen en met iDeal betalen.quote:De VS kan als eis stellen dat de creditcardgegevens overeenkomen met de reizigersgegevens. In de praktijk krijg je waarschijnlijk hooguit wat meer vragen bij de security.
quote:Op zaterdag 27 maart 2010 21:06 schreef rsmits het volgende:
Ik vroeg me iets af na ik mijn bagagelabel eens had bekeken. Wat betekend de kleur erop ?
Het viel me nooit zo op, maar er staan 2 groene strepen op.
Zie bv deze voorbeelden :
Rood (of oranje ?)
[ afbeelding ]
Groen :
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat groen een europese luchthaven is uiteraard, en dat elk werelddeel een eigen kleur heeft ?
Wie o wie weet meer :-)
Groet
Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis meequote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:24 schreef Xebber het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat ik daarvoor in 't goede topic zit.
Bij het boeken van mijn vlucht zou ik met KLM vliegen, maar op de reisbescheiden die ik ontvangen heb, staat: "FLIGHT OPERATED BY MA MALEV HUNGARIAN AIRLIN".
Het gaat om een retourtje Ferihegy, Boedapest, Hongarije. Nou ben ik niet zo heel bekend met vliegen, heb er pas 2 retourtjes op zitten, maar is Malev een beetje betrouwbaar, of kan ik beter alvast beginnen met het inpakken van een parachute en schietgebedjes doen?
KLM en crashes???quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
Barcelona, Oslo en dat 'incident' met een deur die niet dicht zat om maar een paar te noemen..quote:
Oké, dank je wel! Dan gooi ik mijn parachute weer in de kast en bel ik mijn afspraak met de lokale pastoor weer af.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
Misschien dat ik toen op reis was en dat ik er niets van mee heb gekegen of zo....quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Barcelona, Oslo en dat 'incident' met een deur die niet dicht zat om maar een paar te noemen..
[ afbeelding ]
Maar goed, gezien het aantal vluchten valt het wel mee.
Nou ik kan je verzekeren dat Malev net zo betrouwbaar is als KL(e)M. Ik vlieg een keer of 6 per jaar naar Boedapest en geen centje pijn. En dat verwacht ik trouwens van alle luchtvaartmaatschappijen die op Schiphol mogen landen. OK Mahan, en een paar charter Mij's uitgezonderd dan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:24 schreef Xebber het volgende:
Ik heb een vraagje, en hoop dat ik daarvoor in 't goede topic zit.
Bij het boeken van mijn vlucht zou ik met KLM vliegen, maar op de reisbescheiden die ik ontvangen heb, staat: "FLIGHT OPERATED BY MA MALEV HUNGARIAN AIRLIN".
Het gaat om een retourtje Ferihegy, Boedapest, Hongarije. Nou ben ik niet zo heel bekend met vliegen, heb er pas 2 retourtjes op zitten, maar is Malev een beetje betrouwbaar, of kan ik beter alvast beginnen met het inpakken van een parachute en schietgebedjes doen?
Crashes moet je natuurlijk wel afmeten aan het aantal vervoerde passagiers X het aantal gevlogen miles. En wat is er dan beter aan een Malev toestel dan aan een 737 van de KLM? Of wil je die Malev F70 met de KLM Embraer 190 vergelijken?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 00:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Malev heeft de afgelopen 5 jaar zeker minder crashes gemaakt dan KLM (dat is ook niet zo moeilijk) en over het algemeen hebben ze ook betere vliegtuigen (ook dat is niet zo moeilijk). Dus niets mis mee
Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ'squote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:44 schreef Bayswater het volgende:
Iemand enig idee of voor ESTA meerdere malen hetzelfde emailadres mag gebruiken?
En als het al voor een vlucht is ingevuld hoeft het geloof ik niet meer in het vervolg voor andere vluchten de komende jaren?
Is het dan 23kg in totaal, of per bagagestuk (dus 46kg totaal). Ik kan het op 2 manieren lezenquote:Continental Airlines will accept up to two pieces of checked baggage with a maximum weight of 50 pounds (23 kg) and a maximum outside dimension of 62 inches (157 cm) in exchange for the applicable service fees set forth below. Outside dimension of a bag is equal to the width + height + depth of the bag added together. The fees are discounted for bags that are checked and pre-paid at continental.com. You may continue to check your bags at the airport or curbside for a higher fee.
Met Icelandair is het twee keer 23kg, daar stond het volgens mij ook zo, maar in een klasse-vergelijkingstabel stond 2x23kg. Denk dat je daar wel vanuit kan gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Is het dan 23kg in totaal, of per bagagestuk (dus 46kg totaal). Ik kan het op 2 manieren lezen
ESTA via internet is twee jaar geldig, dus binnen die tijd is vernieuwen niet nodig.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ's
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 23:09 schreef EddyAlbena het volgende:
ok ik geef het op, lees net op een forum dat je 2x23kg mee mag nemen. Ik weet het niet meer, succes![]()
23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:09 schreef Piles het volgende:
[..]
![]()
Het was altijd 2x23kg, maar volgens mij zijn er afgelopen jaren heel veel maatschappijen overgestapt naar 1x23kg. Ik zal nog wel eens een keer bellen, het is pas voor november
Dat zou eigenlijk best handig zijn voor mijquote:Op woensdag 31 maart 2010 08:15 schreef Hik het volgende:
[..]
23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.
Kwam een paar maanden geleden zelfs een maatschappij tegen die was overgestapt van 2x32 kg naar 3x 32 kg!(kan je gewoon je hele inboedel meenemen, handig)
Goh, Ik heb ooit maar één keer een ESTA ingevuld. En ben daarna toch wel een behoorlijk aantal keren naar Amerika gevlogen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij moet je voor iedere vlucht ESTA opnieuw invullen, je kunt hem ook updaten met nieuwe vluchten als je het nummer van je oude ESTA nog weet. Op de ESTA-site staan alle FAQ's
Ach wat is raar. Die 23 kg is gewoon afgeleid van 50 Lbs zoals die vroegere 32 kg ongeveer gelijk is aan 70 Lbs.quote:Op woensdag 31 maart 2010 08:15 schreef Hik het volgende:
[..]
23 is ook raar voor Amerikaanse maatschappijen trouwens. Het was altijd 32 kg. En dan 2x 32kg.
Kwam een paar maanden geleden zelfs een maatschappij tegen die was overgestapt van 2x32 kg naar 3x 32 kg!(kan je gewoon je hele inboedel meenemen, handig)
Je moet wel je gegevens updaten hoor, waarom zou je anders je vluchtgegevens moeten invullen? De toestemming is gewoon 2 jaar geldig, en dan hoef je alleen maar tussentijds te updaten als het nodig is. Dan worden je gegevens niet "weer" door de mangel gehaald.quote:Op woensdag 31 maart 2010 05:08 schreef El_jefe07 het volgende:
[..]
ESTA via internet is twee jaar geldig, dus binnen die tijd is vernieuwen niet nodig.
Zat van de week naar de VS overigens naast iemand die nog nooit van ESTA had gehoord, maar hij kon zonder problemen naar binnen. Betwijfel of t echt wordt opgeslagen en ter plekke bij aankomst wordt gecontroleerd. T is denk ik meer dat er een alarmbel afgaat als je op internet al aangeeft een nazi-verleden te hebben.
Wie zegt dat de ESTA gechecked wordt door de douane? Het is algemeen bekend dat de douane en de luchtvaastmaatschappijen er niet tot nauwelijks mee werken tot nu toe.quote:Op woensdag 31 maart 2010 09:48 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goh, Ik heb ooit maar één keer een ESTA ingevuld. En ben daarna toch wel een behoorlijk aantal keren naar Amerika gevlogen.
Je moet uiteraard wel een nieuwe ESTA aanvragen wanneer je een nieuw paspoort hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |