Dat klopt inderdaad niet. Die transfer kost je snel 1.5 uur, maar openbaar vervoer of met een auto maakt niet zoveel uit.quote:Op maandag 22 maart 2010 10:21 schreef EddyAlbena het volgende:
[..]
Ja is ook zo, ik was ook wel van plan om bepaalde kleding gewoon daar te kopen, maar verbaasde mij erover. Ik heb ook niet zo'n gevoel voor gewicht, dus geen idee hoeveel 20 kilo is.
Dan iets heel anders. Ik ging laatst voor een maat een vlucht zoeken naar LIssabon. Govolo.nl komt met de optie:
[ code verwijderd ]
Die vlucht kun je dus gewoon boeken daar... Niks geen opmerking over een transfer van LCY naar LHR, omdat dat niet te doen is lijkt mij.
Dit klopt toch gewoon niet?
Bij Parijs net zo. Ging eens boeken. Met overstap in Parijs van 1,5 uur. Zag nog net op tijd dat aankomst op Charles de Gaulle was, en vertrek op Orly. Ga je niet redden in 1,5 uurquote:Op maandag 22 maart 2010 10:35 schreef Thetallguy het volgende:
Sommige bookingsengines zien Londen als 1 geheel, dus een transfer tussen 2 vliegveldvelden wordt dan helemaal niet meegenomen, want het systeem ziet alleen AMS - LON (de hele stad ipv. een specifiek vliegveld) - LIS En dan krijg je idd dit soort vervelende combi's. Jammer is het dan als het ook niet aangegeven wordt bij de boeking, je zal maar als onwetende reiziger op City aankomen en verder van niks weten.
Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Het maakt mij behoorlijk veel uit of ik op TRF, RYG, OSL terecht kom als ik een vlucht naar Oslo boek. En als ik naar Frankfurt wil, wil ik over het algemeen naar FRA en niet naar het weiland wat Hahn heet.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:46 schreef EddyAlbena het volgende:
Als eindbestemming of vertrekplaats maakt het niet echt uit, dan gebruik ik het ook wel eens, maar als overstap vind ik het toch wel een grove fout in je systeem.
Ja ok, maar als je dus naar Lissabon wil en het maakt je niet uit of dat met een overstap is waar dan ook, dan hoef je zelf die overstap niet in te vullen. Dat doet het systeem voor jou en die maakt dan de fout. De meeste mensen valt dit waarschijnlijk op, maar ik weet zeker dat iemand als mijn vader dit nooit zou opmerken en gewoon zou boeken, terwijl hij dan eigenlijk niks fout heeft gedaan. Vertek: AMS, Aankomst: LIS en het systeem doet de rest. Niet dus...quote:Op maandag 22 maart 2010 13:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, als je bij de gemiddelde boekingssite Londen intikt krijg je een keuze. Een van die keuzes is Londen all airports. Moet je niet gek opkijken als ze men verschillende vliegvelden op de proppen komen.
Ik zou eerst een opblaasbaar ding kopen. Die neemt minder ruimte in en is goedkoper zodat je eerst kan testen of het principe voor jou werkt. Ik heb de mijne weggedaan, omdat ik er niet ontspannen mee kon slapen.quote:Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?
Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!quote:Op maandag 22 maart 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Zo'n nekkussen, wat is beter? Een opblaasbaar ding of een gewoon een zacht stoffen ding?
Het is wel wat praktischer als je gewoon een onopgeblazen kan meenemen, maar zijn die nog wel comfortabel?
[ afbeelding ]
Vind dit er ook wel lekker uitzien, kost je wel wet meer. Geen idee of dat het waard is (?).
Done. Het zal altijd wel van pas komen, als het voor mij neit werkt, dan voor iemand anders wel.quote:Op maandag 22 maart 2010 16:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik heb de vorige, of de eenvoudige versie hiervan. Dus zonder dat opzetstuk. En bevalt uitstekend. Nooit meer een stijvenek na een uurtje of 6 slapen op een intercontinentale vlucht. En opgevouwen is het kleiner dan een pakje sigaretten. Doen!
Wat veel maatschappijen ook doen, als je ter plaatse komt met een andere credit card dat ze de getoonde credit card gebruiken om het bedrag te reserveren om te voorkomen dat er fraude wordt gepleegd, ze reserveren dan in principe het bedrag op de getoonde credit card.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:47 schreef BettyR het volgende:
Dat zal helaas niet gaan, de kaarthouder zit zelf in Argentinie. Ik wacht wel gewoon met het kopen van een ticket tot april, dan moet er als het goed is wel weer ruimte zijn op mijn creditcard.
Het komt echter ook voor dat de creditcard houder deel moet uitmaken van het reisgezelschap. Kijk dus goed naar de boekingsvoorwaarden voordat je een reservering plaatst.quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het genoeg als de kaarthouder zich met ID meldt bij een verkoopbalie. En die zijn meestal wel op de luchthaven te vinden.
Dit creditcard verhaal hangt geheel af van met welke maatschappij je reist. Bij KLM is het geen probleem om met andermans creditcard te betalen. Daar hebben ze weer andere maatregelen om fraude tegen te gaan.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 00:49 schreef LaGrive het volgende:
Dat is goed dat ik dat lees van die creditcard. Ik heb laatst een reisje geboekt voor een vriendin van mij van Amsterdam naar Londen. Ik zit in zelf in Hongarije en ze gaat daar over 2 weken heen. Is met mijn creditcard betaalt en kom ook niet meer in Nederland... Gaat dit echt zulke problemen opleveren en wat kan ik doen zodat ze daar geen problemen heeft?!
In dit geval gaat het niet zozeer om de luchtvaartmaatschappij, maar om de bestemming. De VS kan als eis stellen dat de creditcardgegevens overeenkomen met de reizigersgegevens. In de praktijk krijg je waarschijnlijk hooguit wat meer vragen bij de security.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 11:06 schreef LaGrive het volgende:
Ja het is dus ook BA, net als de persoon hiervoor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |