Je kunt toch gewoon van het toetsenbord gebruik maken in die gevallen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:40 schreef RSH11 het volgende:
Er zit dus geen pen bij? Dus je kunt er niet op schrijven voor een snelle aantekening?
Stylussen zijn uitgeband bij Apple.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:40 schreef RSH11 het volgende:
Er zit dus geen pen bij? Dus je kunt er niet op schrijven voor een snelle aantekening?
Er zit geen pen bij, maar als je per se een pen wil, kun je die wel kopen natuurlijk. Dezelfde pennetjes die er ook voor iPhones zijn, werken denk ik ook wel op de iPad.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:40 schreef RSH11 het volgende:
En geen USB stick las ik in een ander topic als je foto's wil importeren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:40 schreef RSH11 het volgende:
Mijn oma heeft zo'n Nintendo ding met zo'n pennetje. Die staat er mee op en gaat er mee naar bed. Hersenkrakers enzo.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:49 schreef Ad_rem het volgende:
Dit gaat misschien wel het ding worden om m'n oma/ouderen het internet op te krijgen. Ze heeft wel een pc maar kan hem amper opstarten of een muis gebruiken. Zie haar zo buienradar bekijken en kruiswoordpuzzels doen hierop.
Steve Jobs heeft bij de introductie van de iPhone in 2007 duidelijk laten weten dat 'ie pennetjes vreselijk vindt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:52 schreef RSH11 het volgende:
Ik vroeg het vooral even omdat concurrent Microsoft juist wel lijkt in te zetten op het gebruik van de stylus voor tabletten
Dat las ik ook, het wordt waarschijnlijk een groot sync-feest waarbij je via een andere PC data erop kunt zetten, wat m.i. wel de zelfstandigheid van zo’n iPad beperkt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 11:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
En geen USB stick las ik in een ander topic als je foto's wil importeren.
Ja, in principe snap ik wel dat voor een hoop handeling touch-functionaliteit veel handiger is. Maar m.i. kan een pen als toevoeging wel handig zijn. Maar goed, de mensen bij apple zouden hier wel meer verstand van hebben dan ikquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Steve Jobs heeft bij de introductie van de iPhone in 2007 duidelijk laten weten dat 'ie pennetjes vreselijk vindt.
Ik ben bang dat het idee is dat je je foto op je normale computer importeert vanaf je camera en ze dan synchroniseert met je iPad ofzoquote:Op donderdag 28 januari 2010 11:56 schreef Mylene het volgende:
[..]
En geen USB stick las ik in een ander topic als je foto's wil importeren.
De kracht van OS X zelf vind ik juist dat het naast de goede GUI ook heel andere manieren van werken (traditioneel Unix) toestaat, en dat er op die manier tal van software beschikbaar is (helemaal op het intelplatform), terwijl je bij iPhone OS echt in een keurslijf gedrukt wordt. Zowel qua mogelijkheden om te ontwikkelen, als qua interface.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:01 schreef RSH11 het volgende:
[..]
Ja, in principe snap ik wel dat voor een hoop handeling touch-functionaliteit veel handiger is. Maar m.i. kan een pen als toevoeging wel handig zijn. Maar goed, de mensen bij apple zouden hier wel meer verstand van hebben dan ik
Nou, als toevoeging zijn er dus wel losse pennetjes te koop. Maar Apple zelf zet alles in op vingeraanraking, ook om zich te onderscheiden van o.a. Microsoft natuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:01 schreef RSH11 het volgende:
[..]
Ja, in principe snap ik wel dat voor een hoop handeling touch-functionaliteit veel handiger is. Maar m.i. kan een pen als toevoeging wel handig zijn. Maar goed, de mensen bij apple zouden hier wel meer verstand van hebben dan ik
Ik heb ook niet het idee dat ze de iPhone en iPad als vervangers van een computer zien in Cupertino.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
De kracht van OS X zelf vind ik juist dat het naast de goede GUI ook heel andere manieren van werken (traditioneel Unix) toestaat, en dat er op die manier tal van software beschikbaar is (helemaal op het intelplatform), terwijl je bij iPhone OS echt in een keurslijf gedrukt wordt. Zowel qua mogelijkheden om te ontwikkelen, als qua interface.
Nee hoor, geen HDMI-outquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
Overigens kun je dat ding aan je HDTV, koppelen...
Nee, maar denk even terug:quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat ze de iPhone en iPad als vervangers van een computer zien in Cupertino.
Op zich biedt ARM wel echt potentie voor zulke platforms, technisch gezien. Een ARM netbook zou ook niet heel achterlijk zijn, behalve dan dat Windows natuurlijk niet op ARM draait.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:09 schreef Tijn het volgende:
Maar dat Apple zelf een CPU heeft ontworpen voor die iPad is wel te bizar trouwens.
Het is helemaal geen eigen architectuur. Het is gewoon een ARMv7 core met ingebakken graphics en memory controller. Gewoon een SoaC.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:09 schreef Tijn het volgende:
Maar dat Apple zelf een CPU heeft ontworpen voor die iPad is wel te bizar trouwens.
Zouden ze in de toekomst van Intel af willen en hun eigen architectuur gaan opzetten? Aan geld ontbreekt het ze momenteel in elk geval niet, met een omzet van 15 miljard per kwartaal
Ach, ze hebben hun eigen platform opgezet met z'n eigen distributiekanaal. Zo'n drama is dat nou toch ook weer niet? Ik denk dat het makkelijker is als ontwikkelaar om je software in de App Store te krijgen dan in de repository van Ubuntu eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
De aantijging was destijds dat IBM juist zo’n controle uitoefende, en kijk welke kant die iPad opgaat: muziek via iTunes, boeken via iBooks, applicaties via de App Store; Flash kan niet want de licentie verbiedt die ontwikkeling, overal DRM, enz. enz.
10 uur.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:10 schreef JackHerrer het volgende:
Wat is de verwachte accuduur van dit ding?
Ah ja, ik zie het nu. Net zoiets als de Snapdragon dus. Dan zal het inderdaad nog wel meevallen met de ambities van Apple op dit vlak.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:12 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Het is helemaal geen eigen architectuur. Het is gewoon een ARMv7 core met ingebakken graphics en memory controller. Gewoon een SoaC.
Ik hoop dat ze binnenkort WIFI syncen door gaan voeren (ook voor de iPhone).quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat las ik ook, het wordt waarschijnlijk een groot sync-feest waarbij je via een andere PC data erop kunt zetten, wat m.i. wel de zelfstandigheid van zo’n iPad beperkt.
Precies. Het is natuurlijk wel een leuk iets dat ze een eigen SoaC hebben gemaakt, maar uniek is het niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het nu. Net zoiets als de Snapdragon dus. Dan zal het inderdaad nog wel meevallen met de ambities van Apple op dit vlak.
Maar je kunt gemakkelijk een eigen repository opzetten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:14 schreef Tijn het volgende:
Ach, ze hebben hun eigen platform opgezet met z'n eigen distributiekanaal. Zo'n drama is dat nou toch ook weer niet? Ik denk dat het makkelijker is als ontwikkelaar om je software in de App Store te krijgen dan in de repository van Ubuntu eerlijk gezegd.
Niet helemaal, ook iemand anders die graag een Flashimplementatie zou maken zou dat niet kunnen, omdat de licentie dit verbiedt.quote:Dat Flash niet wordt ondersteund ligt puur aan een politiek spelletje tussen Apple en Adobe. En van DRM zijn ze juist helemaal afgestapt (qua muziek in elk geval).
Maar dat ze het ‘gewoon doen’ sluit natuurlijk niet uit dat je er niet mee moet kunnen knoeien. Auto’s en fietsen doen het doorgaans ook ‘gewoon’. Beter nog dan computers. Maar dat weerhoudt je er natuurlijk niet van om, als je er zin in hebt, zelf aan te gaan zitten knoeien.quote:Het is duidelijk dat Apple graag alles-in-één producten maakt die "gewoon werken". Het moet wat Steve Jobs betreft met computers de kant op van apparaten als televisies en magnetrons: je zet ze aan en ze doen het gewoon. Dat staat haaks op hoe de IT tot nu toe heeft gefunctioneerd, maar dat wil niet zeggen dat het per se een slechte ontwikkeling is. Zeker niet als het gaat om apparaten zoals telefoons, mediaspelers en nu dus zo'n tablet, wat toch echt apparaten zijn voor hele andere dingen als generieke computers.
Waar zou dit voor zijn denk je?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het idee is dat je je foto op je normale computer importeert vanaf je camera en ze dan synchroniseert met je iPad ofzo
Bron: http://www.apple.com/ipad/specs/quote:iPad Camera Connection Kit
The Camera Connection Kit gives you two ways to import photos and videos from a digital camera. The Camera Connector lets you import your photos and videos to iPad using the camera’s USB cable. Or you can use the SD Card Reader to import photos and videos directly from the camera’s SD card.
Gewoon voor op de bank... ik denk dat je dit ding moet scharen in het rijtje ChromeOS laptopjes!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
Ik zoek naast m'n desktop op de studeerkamer nog naar een klein pctje voor op de bank in de woonkamer. Een tablet pc spreekt me op zich wel aan, zeker zo'n sexy geval van apple... Maar het is niet echt een pc, of wel? Je kunt er geen relevante software op zetten, en als dat wel kon is in het hoogste geval 64GB eigenlijk niets. Ik kan hem niet voor m'n werk meenemen, want je kunt hem niet aansluiten op beamers, en iWorks lijkt wel heel erg licht voor werk. Als je een keer niet bij je eigen computer bent om te synchroniseren moet je een hele zooi meenemen aan docks om de usb te laten werken, naast een goede beschermingscase, wat het praktisch een laptop maakt.
En voor dezelfde prijs heb je een VAIO..
Waarom zou ik de iPad kopen?
Ik weet niet hoeveel relevante software je hebt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:30 schreef speknek het volgende:
Je kunt er geen relevante software op zetten, en als dat wel kon is in het hoogste geval 64GB eigenlijk niets.
Dat lijkt mij ook knap beroerd inderdaad.quote:Ik kan hem niet voor m'n werk meenemen, want je kunt hem niet aansluiten op beamers, en iWorks lijkt wel heel erg licht voor werk. Als je een keer niet bij je eigen computer bent om te synchroniseren moet je een hele zooi meenemen aan docks om de usb te laten werken, naast een goede beschermingscase, wat het praktisch een laptop maakt.
Om mee te pimpen. Je kunt het natuurlijk ook gewoon kopen om af en toe naast je neer te leggen en er niets mee te doen. Omdat het kan.quote:Waarom zou ik de iPad kopen?
Sja, anders kan ie nooit 1.25 cm dik zijn natuurlijkquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef speknek het volgende:
Ja het is weer lekker Apple. Eerst koop je een mooie handzame iPad voor 700 euro zodat je die overal mee naartoe kunt nemen, daarna moet je een complete zak met adapters voor ook 700 euro erbij kopen die je naast je handzame iPad mee moet slepen.
Een doorsnee blu-ray is al gauw 20gigquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel relevante software je hebt.Maar 64 GB puur aan software vind ik veel. Het zijn vooral de foto’s en mp3’s en films enz. die het vullen bij mij, maar daarvoor kun je b.v. via netwerk storage voldoende snel streamen.
Maar, qua software, ik vraag me inderdaad af hoe geniaal dit wordt.
[..]
Dat lijkt mij ook knap beroerd inderdaad.
[..]
Om mee te pimpen. Je kunt het natuurlijk ook gewoon kopen om af en toe naast je neer te leggen en er niets mee te doen. Omdat het kan.
Toch voelt het een beetje als een afstandsbediening-connection-kit bij een TV. Je verwacht zoiets standaard.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:38 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waar zou dit voor zijn denk je?
[ afbeelding ]
[..]
Bron: http://www.apple.com/ipad/specs/
Heb je wat aan op je 4:3 1024x786.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:42 schreef GSP het volgende:
[..]
Een doorsnee blu-ray is al gauw 20gig
Tja, ik kijk alleen nog maar films op tenminste 720pquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:43 schreef WillFerrell het volgende:
[..]
Heb je wat aan op je 4:3 1024x786.
Een USB poort had volgens mij echt wel gepast, en zeker een standaard mini of micro USB. Dat ze die er niet in doen is zo'n leuk geintje om gruwelijk overpricete randapparatuur te kunnen verkopen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:41 schreef HeatWave het volgende:
Sja, anders kan ie nooit 1.25 cm dik zijn natuurlijk.
De Macbook Air mist ook een aantal dingen, maar dan koop je toch gewoon een Macbook?
Ik snap kritiek echt wel, maar denk ff verder na....
Je begrijpt dat de resolutie van 720p video niet op het scherm van een iPad past?quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:49 schreef GSP het volgende:
[..]
Tja, ik kijk alleen nog maar films op tenminste 720p![]()
Dat snap ik, daarom zei ik ook dat om die reden alleen al een iPad niks voor mij is. Althans niet voor die prijs.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je begrijpt dat de resolutie van 720p video niet op het scherm van een iPad past?
Missende USB kaart en een kaartlezer is m.i. ook niet echt begrijpelijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Een USB poort had volgens mij echt wel gepast, en zeker een standaard mini of micro USB. Dat ze die er niet in doen is zo'n leuk geintje om gruwelijk overpricete randapparatuur te kunnen verkopen.
Less is more.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Missende USB kaart en een kaartlezer is m.i. ook niet echt begrijpelijk.
Klopt (en ik zie je PI). Maar als het erop neerkomt dat je, om foto’s daadwerkelijk van je camera op je handige iPad te krijgen je ofwel een camera-connection-kit ofwel een losse PC nodig hebt, dan gaat er natuurlijk ergens iets mis.quote:
De iPad is op die manier inderdaad erg afhankelijk van een computer of allerlei accessoires. Het is waarschijnlijk typisch Apple dat ze bepaalde keuzes maken waarbij je je vraagtekens kunt zetten. Eigenzinnig of gewoon eigenwijsquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:57 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt (en ik zie je PI). Maar als het erop neerkomt dat je, om foto’s daadwerkelijk van je camera op je handige iPad te krijgen je ofwel een camera-connection-kit ofwel een losse PC nodig hebt, dan gaat er natuurlijk ergens iets mis.
Omdat Apple van Adobe eist dat ze een betere Flash plugin leveren dan ze nu doen en Adobe daar geen zin in heeft.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:06 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het ontbreken van flash behoorlijk jammer. Ik begrijp ook niet waarom er geen flash ondersteuning op zit.
Dumpert, en dailymotion, en Google Video, zo veel andere sites met videofilmpjes. Het is nogal een beperking om webvideo alleen tot youtube te beperken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:07 schreef Blaxje het volgende:
Lol, iedereen maakt zo'n punt van Flash. Waar gebruiken we Flash tegenwoordig nog voor, iedereen stapt over op HTML, dat is goed voor de accessibility en de Google searchresultaten. Flash is leuk voor online video, maar voor Youtube hebben ze een prima applicatie die zelfs beter in elkaar zit dan de website (vind ik). Enige site die ik zou missen is dumpert
Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Apple biedt geen API die Flash de mogelijkheid geeft om gebruik te maken van bijv. hardware acceleration.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Apple van Adobe eist dat ze een betere Flash plugin leveren dan ze nu doen en Adobe daar geen zin in heeft.
Adobe en Apple hebben wel gepraat over dit probleem, maar blijkbaar komen ze er niet uit omdat de eisen van Apple te hoog gegrepen zijn en Adobe er te weinig aan wil doen om ze tegemoet te komen.
Youtube test met HTML5 video tags en ik denk dat vele voorbeelden gaan volgen in de toekomst. Het is een veel idealere oplossing.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dumpert, en dailymotion, en Google Video, zo veel andere sites met videofilmpjes. Het is nogal een beperking om webvideo alleen tot youtube te beperken.
Het is een kwestie van tijd voordat al die sites over zijn op HTML5. YouTube en Vimeo zijn al begonnen met het testen van een HTLM5 player die geen Flash nodig heeft, de rest volgt vanzelf. Als het niet dit jaar is, is het volgend jaar wel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dumpert, en dailymotion, en Google Video, zo veel andere sites met videofilmpjes. Het is nogal een beperking om webvideo alleen tot youtube te beperken.
Zo'n onderlinge (prestige) strijd tussen twee bedrijven is leuk en aardig maar ik als consument heb daar eigenlijk niets mee te maken. Ik wil gewoon flash ondersteuning om internet te ervaren zoals ik dat doe op mijn computer. Met de youtube applicatie vangen ze het gebrek aan flash redelijk af maar sommige websites kan je dus niet bezoeken. Niet echt gebruikvriendelijk op dat punt terwijl Apple dat wel claimt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Apple van Adobe eist dat ze een betere Flash plugin leveren dan ze nu doen en Adobe daar geen zin in heeft.
Adobe en Apple hebben wel gepraat over dit probleem, maar blijkbaar komen ze er niet uit omdat de eisen van Apple te hoog gegrepen zijn en Adobe er te weinig aan wil doen om ze tegemoet te komen.
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:12 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Youtube test met HTML5 video tags en ik denk dat vele voorbeelden gaan volgen in de toekomst. Het is een veel idealere oplossing.
Flashgames suckquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef PiRANiA het volgende:
Flash wil ik trouwens wel voor spelletjes
Alle browsers behalve IE begrijpen de video tag. De keuze voor de codec is nog een strijdpunt, maar aangezien YT voor H264 kiest, lijkt dat toch ook aardig beslist. De kritieke massa ontstaat versneld, juist omdat veel mobiele apparaten (niet alleen die van Apple) geen Flash ondersteunen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?
Apple hypt zelf niet zo veel, het zijn vooral de fans en geruchtensites die dit doen. Apple heeft vóór gisteren geen enkel persbericht over een tablet uitgebracht of op een of andere manier gemeld dat er een tablet aan zat te komen. Natuurlijk vinden ze het helemaal niet erg dat het zo gaat en gebruiken ze dit soms ook, maar die hypes gaan 'vanzelf'.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:22 schreef JohnLocke het volgende:
Het stelt geen fluit voor, Apple maakt zichzelf belachelijk door dit te hypen.
Ik denk dat je Apple onderschat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Apple hypt zelf niet zo veel, het zijn vooral de fans en geruchtensites die dit doen. Apple heeft vóór gisteren geen enkel persbericht over een tablet uitgebracht of op een of andere manier gemeld dat er een tablet aan zat te komen. Natuurlijk vinden ze het helemaal niet erg dat het zo gaat en gebruiken ze dit soms ook, maar die hypes gaan 'vanzelf'.
Ik zet vanzelf niet voor niets tussen aanhalingstekens en zeg daarboven dat Apple er uiteraard handig gebruik van maakt. Valt dus wel meequote:
Hier heb je een voorbeeld van ‘vrije’ HTML 5 video zonder plugins/enz: http://www.gnu.org/fry/quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?
Zonder plugin, maar wel een Java-applet die 'full access' wil hebben. Het is een mooi idee maar het is het nog niet helemaal, helaas.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hier heb je een voorbeeld van ‘vrije’ HTML 5 video zonder plugins/enz: http://www.gnu.org/fry/
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Veredelde e-reader, zonder e-ink en zonder degelijke hardware om hem als multimediatablet te gebruiken. Wederom een Apple-yuppenkutding wat alles net niet kan.
Maar veel plezier met jullie veels te dure gadget hoor.
Ah. Hier geen Java Applet. Misschien dat dat de oplossing voor IE is, als je dat gebruikt. Hier komt het simpelweg in een <video> tag.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zonder plugin, maar wel een Java-applet die 'full access' wil hebben. Het is een mooi idee maar het is het nog niet helemaal, helaas.
Een kompas van 750 gram.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:28 schreef HeatWave het volgende:
En dan nog denk ik niet dat ik hem koop, maar het lijkt me een tof ding.
jaja, we weten nu wel dat je het kut vindt, dit is DIG geen KLB.quote:
quote:
Pfoe, sorry hoor.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jaja, we weten nu wel dat je het kut vindt, dit is DIG geen KLB.
Er is wel een importaccesoire voor plaatjes, maar heb je lekker veel aan.quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat las ik ook, het wordt waarschijnlijk een groot sync-feest waarbij je via een andere PC data erop kunt zetten, wat m.i. wel de zelfstandigheid van zo’n iPad beperkt.
"I'll buy almost anything if it's shiny and made by Apple." Dat beschrijft de fans van de iPad wel ja.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:52 schreef popolon het volgende:
iPad? De Macbook Wheel: Apple Introduces Revolutionary New Laptop With No Keyboard
$499 is anders niet heel veel duurder dan een hoop e-readers. De iRex is ¤699 en dan kun je alleen zwart-wit boeken lezen. De Kindle DX, met even groot scherm, is even duur, maar dan heb je nog steeds geen kleur en zit je vast aan Amazon's eigen formaat. Media kun je daar al helemaal vergeten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Veredelde e-reader, zonder e-ink en zonder degelijke hardware om hem als multimediatablet te gebruiken. Wederom een Apple-yuppenkutding wat alles net niet kan.
Maar veel plezier met jullie veels te dure gadget hoor.
Die eReaders werken via andere principes: die schermen reflecteren omgevingslicht, terwijl deze iPad gewoon een beeldscherm is.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
$499 is anders niet heel veel duurder dan een hoop e-readers. De iRex is ¤699 en dan kun je alleen zwart-wit boeken lezen. De Kindle DX, met even groot scherm, is even duur, maar dan heb je nog steeds geen kleur en zit je vast aan Amazon's eigen formaat. Media kun je daar al helemaal vergeten.
eReaders zijn te duur ja, en zwart-wit, maar dan heb je wel ePaper. De iPad blijft onprettig voor het lezen van lange teksten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
$499 is anders niet heel veel duurder dan een hoop e-readers. De iRex is ¤699 en dan kun je alleen zwart-wit boeken lezen. De Kindle DX, met even groot scherm, is even duur, maar dan heb je nog steeds geen kleur en zit je vast aan Amazon's eigen formaat. Media kun je daar al helemaal vergeten.
Weet ik. Ik heb al eens wat e-readers bekeken en echt lekker vind ik dat ook nog niet lezen. Daarnaast is de kwaliteit nu niet echt denderend. Of een iPad wel prettig zal zijn om te lezen weet ik uiteraard niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die eReaders werken via andere principes: die schermen reflecteren omgevingslicht, terwijl deze iPad gewoon een beeldscherm is.
De markt van de e-readers zit nog in de "early adopters" fase, als de markt verder ontwikkelt naar de "late majority", dan kosten ze nog een fractie van de prijs.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:58 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Persoonlijk heb ik het niet zo op e-books en ik wil echt niet zeggen dat de iPad een enorm wonderding is, maar juist de vergelijking met e-readers kan dit apparaat erg goed doorstaan.
Ja, maar e-paper heeft dus voor- en nadelen. Het leest wellicht prettiger, al vond ik die e-readers ook niet echt fijn lezen vooralsnog, maar het heeft dus geen kleur en ze zijn ook niet al te snel. Met een iPad kun je, vooralsnog, veel meer voor het zelfde geld.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:02 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
eReaders zijn te duur ja, en zwart-wit, maar dan heb je wel ePaper. De iPad blijft onprettig voor het lezen van lange teksten.
Inderdaad, ook even wachten tot er een winnaar uit de vroege concurrentiestrijd komt. Net als met HD-DVD vs BluRayquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:06 schreef GSP het volgende:
[..]
De markt van de e-readers zit nog in de "early adopters" fase, als de markt verder ontwikkelt naar de "late majority", dan kosten ze nog een fractie van de prijs.
Dus even wachten nog op die gekken die bereid zijn de hoofdprijs te betalen, dan kun je er straks eentje voor 80 euro bij de Aldi kopen.
Uiteraard. Maar de post waar ik op reageerde vergeleek de iPad met de huidige generatie e-readers, en kwam vervolgens tot de conclusie dat de iPad overpriced is en 'geen degelijke hardware heeft om hem als multimediatablet te gebruiken'. Dat laatste is natuurlijk helemaal hilarischquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:06 schreef GSP het volgende:
[..]
De markt van de e-readers zit nog in de "early adopters" fase, als de markt verder ontwikkelt naar de "late majority", dan kosten ze nog een fractie van de prijs.
Dus even wachten nog op die gekken die bereid zijn de hoofdprijs te betalen, dan kun je er straks eentje voor 80 euro bij de Aldi kopen.
ereader is gewoon een boek en verder niets he, het doet ook geen pijn aan je ogen omdat er geen licht vanaf komt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:07 schreef HeatWave het volgende:
Wij hadden hier als een van de keuze's een Sony ereader als kerstcadeau, maar wat een kutding is dat, als ik dat vergelijk met wat ik nu van de iPad zie is dat echt een wereld van verschil, dus een veredelde ereader is echt onzin..
Ja, ik weet het, ik heb er mee gespeeld, kutdingquote:Op donderdag 28 januari 2010 15:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
ereader is gewoon een boek en verder niets he, het doet ook geen pijn aan je ogen omdat er geen licht vanaf komt.
Denk aan een GIGANTIC iBEER!!!quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:16 schreef IHVK het volgende:
Geen HDMI
Geen USB
Geen FLASH
Geen Multitasking
Gesloten systeem alles moet via apple
Wat heb je er dan aan?
iPitcher.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:34 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Denk aan een GIGANTIC iBEER!!!
Dat gesloten systeem argument is ook zo achterhaald. Soms is een gesloten systeem beter he? De maatschappij waar jij in leeft is ook een gesloten systeem waarbij alles via de overheid moet. Appstore is echt het beste/makkelijkste voor eindgebruikers sinds gesneden brood. Maar van de andere kant ook een gigantische melkkoe voor Apple natuurlijk.quote:Op donderdag 28 januari 2010 15:16 schreef IHVK het volgende:
Geen HDMI
Geen USB
Geen FLASH
Geen Multitasking
Gesloten systeem alles moet via apple
Wat heb je er dan aan?
Nonsens, ik heb zelf een iPhone en had graag een iPad willen kopen. Alleen zou ik niet weten wat het toevoegt aan de apparaten die ik al heb.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:05 schreef kadeya het volgende:
Geweldig! Apple komt met een grote iphone, zonder camera, bellen, enz. en de AppleHaatFrustraat kan weer uit zijn donkere hol (met groen neonlicht van zijn custom watergekoelde computer kast) komen.
Dat is toch weer genieten voor de Applefanboy!
Alsof je bij de Albert Heijn Magnumijsjes gaat halen en in de rij voor kassa, zo'n gozertje staat met euroshopperchocoladelollies: "godver, kut, godver, die gast heeft magnums, shit, fucking magnumfanboy, mijn chocoladelollies zijn veel beter en goedkoper..."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |