Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Apple biedt geen API die Flash de mogelijkheid geeft om gebruik te maken van bijv. hardware acceleration.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Apple van Adobe eist dat ze een betere Flash plugin leveren dan ze nu doen en Adobe daar geen zin in heeft.
Adobe en Apple hebben wel gepraat over dit probleem, maar blijkbaar komen ze er niet uit omdat de eisen van Apple te hoog gegrepen zijn en Adobe er te weinig aan wil doen om ze tegemoet te komen.
Youtube test met HTML5 video tags en ik denk dat vele voorbeelden gaan volgen in de toekomst. Het is een veel idealere oplossing.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dumpert, en dailymotion, en Google Video, zo veel andere sites met videofilmpjes. Het is nogal een beperking om webvideo alleen tot youtube te beperken.
Het is een kwestie van tijd voordat al die sites over zijn op HTML5. YouTube en Vimeo zijn al begonnen met het testen van een HTLM5 player die geen Flash nodig heeft, de rest volgt vanzelf. Als het niet dit jaar is, is het volgend jaar wel.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Dumpert, en dailymotion, en Google Video, zo veel andere sites met videofilmpjes. Het is nogal een beperking om webvideo alleen tot youtube te beperken.
Zo'n onderlinge (prestige) strijd tussen twee bedrijven is leuk en aardig maar ik als consument heb daar eigenlijk niets mee te maken. Ik wil gewoon flash ondersteuning om internet te ervaren zoals ik dat doe op mijn computer. Met de youtube applicatie vangen ze het gebrek aan flash redelijk af maar sommige websites kan je dus niet bezoeken. Niet echt gebruikvriendelijk op dat punt terwijl Apple dat wel claimt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat Apple van Adobe eist dat ze een betere Flash plugin leveren dan ze nu doen en Adobe daar geen zin in heeft.
Adobe en Apple hebben wel gepraat over dit probleem, maar blijkbaar komen ze er niet uit omdat de eisen van Apple te hoog gegrepen zijn en Adobe er te weinig aan wil doen om ze tegemoet te komen.
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:12 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Youtube test met HTML5 video tags en ik denk dat vele voorbeelden gaan volgen in de toekomst. Het is een veel idealere oplossing.
Flashgames suckquote:Op donderdag 28 januari 2010 13:26 schreef PiRANiA het volgende:
Flash wil ik trouwens wel voor spelletjes
Alle browsers behalve IE begrijpen de video tag. De keuze voor de codec is nog een strijdpunt, maar aangezien YT voor H264 kiest, lijkt dat toch ook aardig beslist. De kritieke massa ontstaat versneld, juist omdat veel mobiele apparaten (niet alleen die van Apple) geen Flash ondersteunen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?
Apple hypt zelf niet zo veel, het zijn vooral de fans en geruchtensites die dit doen. Apple heeft vóór gisteren geen enkel persbericht over een tablet uitgebracht of op een of andere manier gemeld dat er een tablet aan zat te komen. Natuurlijk vinden ze het helemaal niet erg dat het zo gaat en gebruiken ze dit soms ook, maar die hypes gaan 'vanzelf'.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:22 schreef JohnLocke het volgende:
Het stelt geen fluit voor, Apple maakt zichzelf belachelijk door dit te hypen.
Ik denk dat je Apple onderschat.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Apple hypt zelf niet zo veel, het zijn vooral de fans en geruchtensites die dit doen. Apple heeft vóór gisteren geen enkel persbericht over een tablet uitgebracht of op een of andere manier gemeld dat er een tablet aan zat te komen. Natuurlijk vinden ze het helemaal niet erg dat het zo gaat en gebruiken ze dit soms ook, maar die hypes gaan 'vanzelf'.
Ik zet vanzelf niet voor niets tussen aanhalingstekens en zeg daarboven dat Apple er uiteraard handig gebruik van maakt. Valt dus wel meequote:
Hier heb je een voorbeeld van ‘vrije’ HTML 5 video zonder plugins/enz: http://www.gnu.org/fry/quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar zijn er dan überhaupt al browsers die de HTML5 video tag begrijpen? En is er al een consensus over de codecs die ondersteund moeten/gaan worden? En zelfs als het antwoord 'ja' is, hoe lang gaat het dan nog duren voordat die webbrowsers een critical mass hebben bereikt en veel sites de video tag gaan ondersteunen?
Zonder plugin, maar wel een Java-applet die 'full access' wil hebben. Het is een mooi idee maar het is het nog niet helemaal, helaas.quote:Op donderdag 28 januari 2010 13:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hier heb je een voorbeeld van ‘vrije’ HTML 5 video zonder plugins/enz: http://www.gnu.org/fry/
quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Veredelde e-reader, zonder e-ink en zonder degelijke hardware om hem als multimediatablet te gebruiken. Wederom een Apple-yuppenkutding wat alles net niet kan.
Maar veel plezier met jullie veels te dure gadget hoor.
Ah. Hier geen Java Applet. Misschien dat dat de oplossing voor IE is, als je dat gebruikt. Hier komt het simpelweg in een <video> tag.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zonder plugin, maar wel een Java-applet die 'full access' wil hebben. Het is een mooi idee maar het is het nog niet helemaal, helaas.
Een kompas van 750 gram.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:28 schreef HeatWave het volgende:
En dan nog denk ik niet dat ik hem koop, maar het lijkt me een tof ding.
jaja, we weten nu wel dat je het kut vindt, dit is DIG geen KLB.quote:
quote:
Pfoe, sorry hoor.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jaja, we weten nu wel dat je het kut vindt, dit is DIG geen KLB.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |