"Islam is het Kwaad zelf"quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb een citaat nodig over alles wat aanhanger is van de Islam slecht is en een gevaar is. Dit was de initiële vraag die ik alleen maar herhaalde.
Ik geef alleen maar aan dat dit niets zegt op het moment dat het duidelijk vorm krijgt dat de PVV haar machtsbasis dusdanig vergroot dat het reëel is te veronderstellen dat zij niet uitgesloten kunnen worden van de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, maar je reageert op een post van mij waarin ik betoog dat regeringsdeelname gewoon niet gunstig kan uitpakken voor de PVV door de manier waarop zij zich profileren.
Er ligt een arrest van de Hoge Raad waarbij een man ten onrechte voor groepsbelediging is veroordeeld, omdat hij een poster voor zijn raam had gehangen met de tekst: ‘Stop het gezwel dat islam heet’.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"Islam is het Kwaad zelf"
hoe kan iemand niet slecht en gevaarlijk zijn als hij "het Kwaad" aanhangt. vertel me dat eens.
Ik zeg echter ook nergens dat de PVV zélf niet in staat zou zijn tot dergelijke concessies noch dat zij uitgesloten zouden worden van onderhandelingen. Ik zeg simpelweg dat dergelijke concessies funest zullen zijn vanwege de manier waarop zij zich als partij profileren.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat dit niets zegt op het moment dat het duidelijk vorm krijgt dat de PVV haar machtsbasis dusdanig vergroot dat het reëel is te veronderstellen dat zij niet uitgesloten kunnen worden van de onderhandelingen.
Precies hetzelfde is gebeurt bij de SP die haar standpunten bijvoorbeeld over de NAVO en het Koningshuis aanpaste met het oog op wat ik eerder noemde.
Wilders noemt keer op keer álles wat met de islam te maken heeft een gevaar. En jij komt hier met droge ogen beweren dat hij daar niet de aanhangers onder rekent?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb een citaat nodig over alles wat aanhanger is van de Islam slecht is en een gevaar is. Dit was de initiële vraag die ik alleen maar herhaalde.
wat bedoel je precies?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er ligt een arrest van de Hoge Raad waarbij een man ten onrechte voor groepsbelediging is veroordeeld, omdat hij een poster voor zijn raam had gehangen met de tekst: ‘Stop het gezwel dat islam heet’.
Met andere woorden maakt de Hoge Raad onderscheid tussen de ideologie en instituties enerzijds en belijders en volgelingen anderzijds.
Dat Wilders met al zijn retoriek geen mensen beledigd, alleen instituties en religies.quote:
ja en ik leg in die andere post uit dat het geen verschil maakt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat Wilders met al zijn retoriek geen mensen beledigd, alleen instituties en religies.
Zoals jij eerder aangaf is regeringsdeelname waarschijnlijk ook funest, de zogenaamde repressieve tolerantie.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg echter ook nergens dat de PVV zélf niet in staat zou zijn tot dergelijke concessies noch dat zij uitgesloten zouden worden van onderhandelingen. Ik zeg simpelweg dat dergelijke concessies funest zullen zijn vanwege de manier waarop zij zich als partij profileren.
Nogmaals dit is koffiedik kijken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:00 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je bent als politicus natuurlijk volkomen onbetrouwbaar als je provoceert met de intentie dat je later concessies gaat doen.
Nee, het gaat er om wat de PVV nu vindt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nogmaals dit is koffiedik kijken.
Dan is de beschouwing dat ze later concessies doen op dit moment ook niet aan de orde.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:03 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om wat de PVV nu vindt.
Jij komt ermee:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan is de beschouwing dat ze later concessies doen op dit moment ook niet aan de orde.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat dit niets zegt op het moment dat het duidelijk vorm krijgt dat de PVV haar machtsbasis dusdanig vergroot dat het reëel is te veronderstellen dat zij niet uitgesloten kunnen worden van de onderhandelingen.
Precies hetzelfde is gebeurt bij de SP die haar standpunten bijvoorbeeld over de NAVO en het Koningshuis aanpaste met het oog op wat ik eerder noemde.
Om nog maar te zwijgen over zijn wil om 'tientallen miljoenen moslims' Europa uit te schoppen en om niet-westerse allochtonen (lees: moslims) in de toekomst een assimilatiecontract te laten tekenen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wilders noemt keer op keer álles wat met de islam te maken heeft een gevaar. En jij komt hier met droge ogen beweren dat hij daar niet de aanhangers onder rekent?
Nee, de context is dat de PVV in staat is concessies te doen en dat als de PVV concessies gaat doen zij zich niet onderscheidt, getuige de voorbeelden SP en met name D'66.quote:
Dit is een citaat uit het persoonlijke woord aan de rechters tijdens de regiezitting:quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wilders noemt keer op keer álles wat met de islam te maken heeft een gevaar. En jij komt hier met droge ogen beweren dat hij daar niet de aanhangers onder rekent?
Voor de meesten is alles wat Geert Wilders betoogt een grote brei dat vergelijkbaar is met de vuilspuiterij van nazi-kopstukken A. Hitler, J. Goebbels en wat dies meer zij, maar hij ervan uit gaat dat moslims eerder de cultuur en de sferen van de koran uitademen, als het ware, maar hij denkt dat als zij zich daarin verdiepen zij radicaliseren en dat de koran giftig op de breinen werkt.quote:Het is niet mijn intentie de ideologie van verovering en vernietiging te sparen, maar ik ben er evenmin op uit mensen te kwetsen. Ik heb niets tegen moslims. Ik heb een probleem met de islam en de islamisering van ons land omdat de islam haaks op vrijheid staat.
Heb je al antwoord?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:45 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
"Islam is het Kwaad zelf"
hoe kan iemand niet slecht en gevaarlijk zijn als hij "het Kwaad" aanhangt. vertel me dat eens.
Het meeste wat hij zegt is beeldspraak. Dingen zoals kopvoddentax kan hij zelf denk ik ook niet serieus nemen. Hij wou daarmee gewoon aangeven dat overal belasting op betaald wordt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:42 schreef capricia het volgende:
@phpmystyle:
Neem jij wat Wilders zegt serieus of denk je dat alles meer figuurlijk bedoeld is wat hij zegt?
Dus hij ziet moslims als tikkende tijdbommen die de potentie hebben om "slecht" te worden? En dan nog heeft hij niets tegen moslims?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is een citaat uit het persoonlijke woord aan de rechters tijdens de regiezitting:
[..]
Voor de meesten is alles wat Geert Wilders betoogt een grote brei dat vergelijkbaar is met de vuilspuiterij van nazi-kopstukken A. Hitler, J. Goebbels en wat dies meer zij, maar hij ervan uit gaat dat moslims eerder de cultuur en de sferen van de koran uitademen, als het ware, maar hij denkt dat als zij zich daarin verdiepen zij radicaliseren en dat de koran giftig op de breinen werkt.
Laat onverlet dat, zelfs ondanks het arrest van de Hoge Raad, oprecht gelovigen zich gekwetst kunnen voelen, mag ik aannemen.
Het was enkel serieus als luchtballonnetje waarover nooit een serieus voorstel is ingediend.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het meeste wat hij zegt is beeldspraak. Dingen zoals kopvoddentax kan hij zelf denk ik ook niet serieus nemen. Hij wou daarmee gewoon aangeven dat overal belasting op betaald wordt.
Het is ronduit lachwekkend maar niet serieus te noemen.
Dit is een beetje: "Juf, zij doen het ook."quote:Op dinsdag 2 februari 2010 14:26 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, de context is dat de PVV in staat is concessies te doen en dat als de PVV concessies gaat doen zij zich niet onderscheidt, getuige de voorbeelden SP en met name D'66.
Klopt, gewoon een cabaret stuk. Gewoon om lachen, meer niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het was enkel serieus als luchtballonnetje waarover nooit een serieus voorstel is ingediend.
En ik denk dat dit refereert aan jizya.
Vind je dat goed? Cabaret in de Tweede Kamer?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, gewoon een cabaret stuk. Gewoon om lachen, meer niet.
Zo omschrijf ik het niet.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, gewoon een cabaret stuk. Gewoon om lachen, meer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |