Dan kunnen we voor elk land in Afrika ook wel zo'n actie gaan starten. In landen als Congo, Somalie en Ivoorkust gaat het ook niet zo lekker hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. We kunnen de geschiedenis niet meer in gaan om dat te veranderen. Dat we te laat zijn met helpen is al duidelijk.
En waarom niet? Kunnen die mensen daar wat aan doen dat ze daar wonen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Die aarbeving veroorzaak ik het liefst zelf daaro. En nee, idd, dan geeft ik geen geld.
Je moet uiteraard zelf weten of je wat geeft. Als je het geld zelf hard nodig hebt, prima. Maar trots je totale gebrek aan empathie verkondigen is natuurlijk heel iets anders, en dat soort reacties is waar de TS terecht over klaagt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:37 schreef wise het volgende:
[..]
Ook als is er een aardbeving in Friesland. Ik stuur niks. Kan het geld mooi gebruiken om een lekkere dr.oetker pizza te kopen, die ik dan opeet tijdens het nieuws waarin al die ellende getoond word.
Ow. Dus jij helpt iemand liever niet dan te laat?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als hij daarvoor al drie keer is aangereden en je toen niets hebt gedaan is het hypocriet.
je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Als je zo graag wilt helpen, loop hier dan een random verzorgingstehuis of verpleeghuis binnen en onderneem dingen met de oude mensen die daar zitten. Door al die kut bezuinigingen van dit land heeft het personeel hier GEEN tijd meer voor. Ze zitten maar te zitten en naar tell-sell te kijken, wachten totdat de dood ze komt halen. Wil je iets goeds doen, dan hoef je niet zo ver te kijken hoor.
Haïti heeft nu de meeste problemen toch?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef Equites het volgende:
[..]
Dan kunnen we voor elk land in Afrika ook wel zo'n actie gaan starten. In landen als Congo, Somalie en Ivoorkust gaat het ook niet zo lekker hoor.
Hoezo heeft Haïti de meeste problemen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef L.no het volgende:
[..]
Haïti heeft nu de meeste problemen toch?
Het is niet dat we niets meer geven aan de andere landen. Omdat Haïti zo gehyped wordt lijkt het maar zo.
Das waar, maar ze doen ook nix om die gek die daar regeert op te laten zouten. Sowieso zijn ze daar allemaal zo geindoctrineerd als de pest, dus veel eer valt er toch niet te behalen daar.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef Skonk het volgende:
[..]
En waarom niet? Kunnen die mensen daar wat aan doen dat ze daar wonen?
Enne? Waar?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Skonk het volgende:
[..]
Hoezo heeft Haïti de meeste problemen?
Denk dat er zat landen zijn waar het erger is.
Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef BUG80 het volgende:
Ow. Dus jij helpt iemand liever niet dan te laat?
Dit zei ik net ook over Haïti, maar toen was ik harteloos.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:46 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Das waar, maar ze doen ook nix om die gek die daar regeert op te laten zouten. Sowieso zijn ze daar allemaal zo geindoctrineerd als de pest, dus veel eer valt er toch niet te behalen daar.
Nee, ik geeft mijn geld wel aan andere goede doelen. Waarvan ik zeker weet dat het geld goed terecht komt, ipv zo'n massale bedelactie.
Sowieso is al dat geld maar een druppel op een gloeiende plaat, zeker daar in Haïti.
Ik denk niet dat je van een van die landen kan zeggen wie de meeste problemen heeft op dit moment. In de meeste van die landen ben je zo goed als vogelvrij. Misschien hebben de Afrikanen toch nog een punt met huizen van stro en poep, bij een aardbeving blijven zij tenminste in leven. Een idee voor op Haïti? Huizen van beton komen hard aan, zo is gebleken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef L.no het volgende:
[..]
Haïti heeft nu de meeste problemen toch?
Het is niet dat we niets meer geven aan de andere landen. Omdat Haïti zo gehyped wordt lijkt het maar zo.
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.
als ze helpen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
Wat je zegt klinkt heel mooi maar daar is een gigantische cultuurverschuiving voor nodig. Het woordt 'gigantisch' is in dit geval trouwens een dikke understatement.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef BorusBulldog het volgende:
Voor alle mensen die als argument gebruiken "er was daar toch al niks"
Zie dit als een kans om er "iets" van te maken, het is niet de schuld van die inwoners dat ze in dat land zijn geboren.
Een mooie kans om scholen, ziekenhuizen, politiekantoren en brandweer kazernes te bouwen.
Daarnaast is er dan voldoende geld beschikbaar om mensen op te leiden en te zorgen dat ze op hun eigen benen kunnen gaan staan.
Het is extreem veel geld dat er is opgehaald dat is waar, maar wellicht was dit precies wat dat land nodig had.
Ja je hebt gelijk. Ik weet niet eens zeker van mijn zaak.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Equites het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je van een van die landen kan zeggen wie de meeste problemen heeft op dit moment. In de meeste van die landen ben je zo goed als vogelvrij. Misschien hebben de Afrikanen toch nog een punt met huizen van stro en poep, bij een aardbeving blijven zij tenminste in leven. Een idee voor op Haïti? Huizen van beton komen hard aan, zo is gebleken.
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef L.no het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Ik weet niet eens zeker van mijn zaak.
Het is wel dat er veel rellen zijn en veel te veel mensen gewond zijn en in hongersnood zijn op het moment.
We doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, dus je kan neit doen alsof we alleen in Haïti doneren.
Goede metafoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
De wapen industrie doet daar goede zaken hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:
[..]
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
Een 100% zeker goed doel? Ik zelf geef graag aan het WNF, ik hou van diertjes en plantjes, maar ik weet niet of al het geld dan goed terecht komt. Maar wel een groter percentage dan in Haïti, met dat corrupte zooitje daar.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Dit zei ik net ook over Haïti, maar toen was ik harteloos.
En noem maar eens zo'n 100% zeker goed doel?
Meer kinderen hebben scholen, medicatie, etc. Het gaat langzaam, maar stuk voor stuk helpt t.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:
[..]
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
Ik durf te stellen dat dankzij al het geld wat nu naar Haïti wordt gestuurd, de wereld juist gevaarlijker is geworden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Equites het volgende:
[..]
De wapen industrie doet daar goede zaken hoor
Als je baas je wel vrij zou geven zou je ook niet gaan. Ik trouwens ook niet, maar ik lieg er niet over.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Een 100% zeker goed doel? Ik zelf geef graag aan het WNF, ik hou van diertjes en plantjes, maar ik weet niet of al het geld dan goed terecht komt. Maar wel een groter percentage dan in Haïti, met dat corrupte zooitje daar.
Kijk, die mensen op Haïti zullen er vast allemaal niet veel aan kunnen doen, maar moet ik dan die corrupte politici gaan spekken, in de hoop dat er nog een klein beetje bij die mensen komt? Dan zou ik eerder zelf daar naartoe gaan, om zelf mee te helpen. Maar ik krijg geen vrij van de baas, dus helaas.
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef L.no het volgende:
[..]
Meer kinderen hebben scholen, medicatie, etc. Het gaat langzaam, maar stuk voor stuk helpt t.
Ik weet neit wat je nu wilt zeggen, maar vertel je wat je punt is nu.
Gelukkig heb je ook mensen die dat niet zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.
En ik ben het weer slecht aan het praten.
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Equites het volgende:
[..]
Als je baas je wel vrij zou geven zou je ook niet gaan. Ik trouwens ook niet, maar ik lieg er niet over.
Vast wel met het geld dat daar nu naartoe gaat kan de regering daar mooi een bestelling plaatsen om hun volgelingen te bewapenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat dankzij al het geld wat nu naar Haïti wordt gestuurd, de wereld juist gevaarlijker is geworden.
Ik heb gedoneerd maar geef mezelf daarvoor zeker geen schouderklopje. Ik vind het nog steeds een beetje vreemde logica dat je nu niet mag helpen omdat je dat voorheen ook niet gedaan hebt. Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.
Hoe weet je dat? Ik heb de afgelopen week 3 keer weggekeken toen er een oud vrouwtje in elkaar wer d geslagen!! Eng....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
De meesten niet hoor, anders hadden ze ook vóór de ramp geld gestort.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef L.no het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook mensen die dat niet zijn.
Net of ze allemaal bij de scouting zitten en een goede daad moeten doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.
En ik ben het weer slecht aan het praten.
Oww nouja je hoort wel meer mensen die het zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.
Ja, dag.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.
Je kan beter bij de scouting gaan dan geld storten inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Net of ze allemaal bij de scouting zitten en een goede daad moeten doen.
Ik ben besodemieterd, ik heb daar geen fuck te zoeken, wel of geen aardbeving.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef Equites het volgende:
[..]
Oww nouja je hoort wel meer mensen die het zeggenMaar als puntje bij paaltje komt gaan ze echt niet.
Je weet wel dat er heel veel landen zijn met problemen eh. Zei je zelf. Ik besteedde mijn geld eerder aan de Afrikaanse landen. Dat maakt me niet hypocriet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Skonk het volgende:
[..]
De meesten niet hoor, anders hadden ze ook vóór de ramp geld gestort.
Ja, Nederland is er een van.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:56 schreef L.no het volgende:
[..]
Je weet wel dat er heel veel landen zijn met problemen eh. Zei je zelf. Ik besteedde mijn geld eerder aan de Afrikaanse landen. Dat maakt me niet hypocriet.
Ik heb zelf ook problemen ja, maar ik verhonger nog niet en ik heb nog een plaats om te wonen,etc. Er zitten verschillen eh. Niet dat de een erger is dan de anders, maar ik doneer liever geld aan andere landen omdat die over het algemeen niet zo welvarend zijn als Europa.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ja, Nederland is er een van.
Kredietcrisis, anyone?
Of is die meegesleurd de aardbodem in na de aarbeving?
Knap gemaakt he, zo'n 3D-massagraf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef boskameel het volgende:
Aardbeving in Haiti. Ze kunnen tegenwoordig ook avatar maken en dat lijkt ook echt en dat is ook niet echt
.
Dat realiseer ik me al te goed, als je leest gebruik ik woorden als kans en misschien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat je zegt klinkt heel mooi maar daar is een gigantische cultuurverschuiving voor nodig. Het woordt 'gigantisch' is in dit geval trouwens een dikke understatement.
Dat je het je even realiseert.
Dit dus, ik lach me helemaal kapot in dit topicquote:
Best netjes ja. Een paar jaar gelezen kon je nog zien dat het niet helemaal echt was, nu is het superrealistischquote:
U doelt hierop de holocaust?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:06 schreef boskameel het volgende:
[..]
Best netjes ja. Een paar jaar gelezen kon je nog zien dat het niet helemaal echt was, nu is het superrealistisch.
Nee in de films zoals Toy Story zag je dat het nog niet echt was, en met de computer geanimeerd. Nu niet meerquote:
Ja das wel netjes man.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:08 schreef boskameel het volgende:
[..]
Nee in de films zoals Toy Story zag je dat het nog niet echt was, en met de computer geanimeerd. Nu niet meer.
Aw dat was het dus, wel knap gemaakt zo'n 3D uitvoering van een aardbeving. Nu maar snel mijn 3D bril terug brengen naar de bioscoop, het is mij te echt.quote:
Of met een schaar in je hoofd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef Ypmaha het volgende:
En ik maar braaf ja knikken omdat ik anders met een heul apart kapsel naar huis zou moeten![]()
waar is de rest van je qoute van de kapster?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:21 schreef Ypmaha het volgende:
Mijn kapster ook gister:
"jah, het is wel erg, maar waarom zouh je geld stureh? Als hier iets ergs gebeurt staan zij niet voor ons klaar hoor!Je moet maar denken, wees blij dat jij er toen tenminste niet was. Jij zit nu tenminste veilig hier
. Mijn nicht heeft ook een kindje uit Haïti geadopteert, en ik zei ook tegen haar van: gelukkig zat jij daar tenminste niet zat. jouw kindje is tenminste veilig.
In deze maatschappij moet je alleen aan jezelf denken, geloof mij nou maar.
En ik maar braaf ja knikken omdat ik anders met een heul apart kapsel naar huis zou moeten![]()
eens is.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik doneer ook geen geld. Kijk eens rond waar je hier al je geld kan doneren. Acties voor bijvoorbeeld gehandicapte kinderen zoals vroeger met Mies Bouman zijn er niet meer. Daar zijn we te egoïstisch voor. Maar zodra een land instort waar ze zo corrupt als de tering zijn, staat Nederland haantje de voorste. Flikker ff gauw een eind op.
Die is er nietquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef gniffie het volgende:
[..]
waar is de rest van je qoute van de kapster?
QFTquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:37 schreef STING het volgende:
Mensen die wel doneren zijn geen egoisten natuurlijk
Mensen die doneren, doen dat natuurlijk totaal niet om zich goed te voelen en doen dat alleen maar om altruistische redenen
Ja want jij doet natuurlijk elke dag alleen maar dingen om je slecht te voelenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:37 schreef STING het volgende:
Mensen die wel doneren zijn geen egoisten natuurlijk
Mensen die doneren, doen dat natuurlijk totaal niet om zich goed te voelen en doen dat alleen maar om altruistische redenen
Dat dus. Ik ben principieel tegen goede doelen, hulpacties en ontwikkelingshulp.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Equites het volgende:
Wees dan gewoon eerlijk en zeg: Het kan me werkelijk geen fuck interesseren wat daar gebeurd.
Die uitspraak slaat ook nergens op.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:54 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Ja want jij doet natuurlijk elke dag alleen maar dingen om je slecht te voelen![]()
Prima toch, maar heb dan ook begrip voor mensen die het niet nodig hebben om te doneren om zich goed te voelen.quote:Sommige mensen worden vrolijk vrolijk van zichzelf voltanken met bier, andere mensen krijgen een goed gevoel als ze geld geven aan een doel dat mensen helpt.
Ik heb geen bewaar tegen mensen die doneren, ik doneer zelf ook maandelijks aan een liefdadigheidsorganisatie. Maar ik zal niet ontkennen dat ik dat voor een deel doe, om me goed te voelen.quote:Ieder z'n eigen ding, ik moet toegeven ik krijg een goed gevoel van beide, en ja als ik doneer doe ik dat ook omdat ik me daar goed bij voel, daarnaast doe ik het ook gewoon omdat het humaan is.
Ik verwacht voor de rest niet standaard dat mensen doneren, als een persoon zich er niet goed bij voelt moet die het gewoon niet doen, daar is niks mis mee. Gewoon een ander karakter zoals we miljoenen karakters in Nederland hebben.
Toch wel mooi dat jij voor mij kan bepalen of ik er echt iets om geef.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:59 schreef STING het volgende:
Die uitspraak slaat ook nergens op.
Uiteraard doen we dingen om ons goed te voelen.
Maar er is een verschil tussen bijv. je lam zuipen om je goed te voelen en zogenaamd iets aan het goede doel geven. Bullshit, je geeft er niet echt om, je wil je alleen maar goed voelen. (ff gechargeerd)
Als je dus het laatste gedeelte leest dat ik schreef zul je zien dat ik dat ook heb.quote:Prima toch, maar heb dan ook begrip voor mensen die het niet nodig hebben om te doneren om zich goed te voelen.
Dit snap ik dus niet, doel je nu over het doneren in het algemeen of voor deze specifieke situatie?quote:Ik heb geen bewaar tegen mensen die doneren, ik doneer zelf ook maandelijks aan een liefdadigheidsorganisatie. Maar ik zal niet ontkennen dat ik dat voor een deel doe, om me goed te voelen.
Het is gewoon een beetje hypocriet allemaal. Komt er over een paar weken weer een ramp, zul je zien dat de "hype" er vanaf is en dat er veel minder wordt gedoneerd. Vergelijkbaar met geloof ik Darfur na de tsuanmi ramp.
Ik heb de aardbeving van april 1992 in Limburg overleefd, met een kracht van 5.8 op de schaal van Richter. Maar de huizen waren hier zo goed gebouwd dat we allemaal bleven leven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:34 schreef sj44k het volgende:
Ik heb door de aardbevingen hier in groningen scheuren in de muur zitten, en mn fundering is verzakt. De overheid (NAM) wil van niks weten.
Wie steunt mij? Stort nu!!
Gefeliciteerd! Je hebt ervoor gezorgd dat ze weer een AK kunnen kopen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
De schaamteloze arrogantie waarmee mensen met hun domheid lopen te paraderen hier![]()
Op het moment dat het om leven of dood gaat dan maakt ver of dichtbij, blank of zwart, rijk of arm niet meer uit, maar dien je solidair te zijn en je menselijkheid te laten spreken. Je zou hetzelfde verlangen van hen als zoiets bij ons zou gebeuren.
50 euro gedoneerd![]()
die heb ik dus niet. Dus ze krijgen niksquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
De schaamteloze arrogantie waarmee mensen met hun domheid lopen te paraderen hier![]()
Op het moment dat het om leven of dood gaat dan maakt ver of dichtbij, blank of zwart, rijk of arm niet meer uit, maar dien je solidair te zijn en je menselijkheid te laten spreken.
Nja, land is natuurlijk wel ingestort door een aardbeving, niet door de corruptie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik doneer ook geen geld. Kijk eens rond waar je hier al je geld kan doneren. Acties voor bijvoorbeeld gehandicapte kinderen zoals vroeger met Mies Bouman zijn er niet meer. Daar zijn we te egoïstisch voor. Maar zodra een land instort waar ze zo corrupt als de tering zijn, staat Nederland haantje de voorste. Flikker ff gauw een eind op.
moet je voor de grap eens op die lijst van overkoepelende organisaties kijken, wat een wildgroei aan "hulp" organisaties erop staan, sommige nog nooit van gehoord. Met website gelikter dan die van palminvest of easylife. Lucratieve business volgens mij, zeker als je er vanuit gaat dat maar 15% daadwerkelijk op de bestemming komt.......quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
Op het moment dat het om leven of dood gaat dan maakt ver of dichtbij, blank of zwart, rijk of arm niet meer uit, maar dien je solidair te zijn en je menselijkheid te laten spreken. Je zou hetzelfde verlangen van hen als zoiets bij ons zou gebeuren.
50 euro gedoneerd![]()
De ravage van de aarbeving had heel erg minder kunnen zijn als ze niet zo corrupt waren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:57 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nja, land is natuurlijk wel ingestort door een aardbeving, niet door de corruptie.
Verder ga ik gewoon zwijgen. Heb zelf niets gegeven, omdat ik net als jij een gierige klootzak ben met weinig empathie
Eén van de meest kortzichtige uitspraken die ik ooit heb gehoord.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
[..]
Dus dat. Survival of the fittest hoor, je hóeft daar niet te wonen.
Want de aardbeving houdt natuurlijk rekening met de politieke situatie voordat hij begint ja.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:36 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
De ravage van de aarbeving had heel erg minder kunnen zijn als ze niet zo corrupt waren.
Weet je wat jij eens zou moeten doen, je als anale manhoer aan moeten bieden en alles direct naar Haiti overmaken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:56 schreef TNA het volgende:
Dat je bezorgd bent dat je geld niet goed terecht komt begrijp ik, maar ik kots op mensen met een dergelijke egoïstische instelling als in de TT
Klacht: egoïstische eikels.
Wat een falende poging om grappig te zijn zeg.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Weet je wat jij eens zou moeten doen, je als anale manhoer aan moeten bieden en alles direct naar Haiti overmaken.
Doe je dat niet?!
Klacht: egoïstische eikel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
Ik zeg het verkeerd, ik bedoeld dat ze hadden kunnen weten dat dit eraan zat te komen maar niks hebben gedaan..quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Want de aardbeving houdt natuurlijk rekening met de politieke situatie voordat hij begint ja.![]()
De wederopbouw daarentegen was wel beter verlopen.
God allemachtig zeg, in godsnaam, doe eens normaal man.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:03 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd, ik bedoeld dat ze hadden kunnen weten dat dit eraan zat te komen maar niks hebben gedaan..
de wetenschap had ze hiervoor gewaarschuwd.
Niet noodzakelijkerwijs, maar er is op FOK! wel een sterke correlatie.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:19 schreef ClearGreen het volgende:
Egoïsme en extreme domheid gaan hand in hand, zo blijkt wel weer.
Dat kan ik me wel voorstellen. I mean, wat mij betreft doneert iedereen vanuit zijn/haar eigen inkomenspositie. Als student kun je vast ook wel een tientje missen, maar ik begrijp dat studenten, zeker als ouders niets bijdragen, veel geld zelf nodig hebben. De volgende discussie is waar de grens ligt ("Een avondje kroeg overslaan en je kunt weer een paar tientjes doneren"), maar feit blijft dat veel mensen geld kunnen storten zonder er ook maar iets van te merken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:26 schreef Seam het volgende:
Ik geef niks omdat ik het niet alleen zonde van mijn geld vind (als student kan ik het zelf goed gebruiken) en omdat ik vind dat onze regering al voldoende uitgeeft aan zulk soort hulp.
Deze quote geeft mooi aan hoe mensen zich verschuilen achter het woord 'principieel' omdat ze geen geldige argumentatie kunnen vinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:59 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat dus. Ik ben principieel tegen goede doelen, hulpacties en ontwikkelingshulp.
En deze instelling deel ik geheel.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:21 schreef EdAtTheBar het volgende:
50 euro gedoneerd![]()
Je bent een trol hè?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:03 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Ik zeg het verkeerd, ik bedoeld dat ze hadden kunnen weten dat dit eraan zat te komen maar niks hebben gedaan..
de wetenschap had ze hiervoor gewaarschuwd.
Laag, heel laag. Verder ongerelateerd aan mijn klacht.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Rekenkamer gaat Haïti-giften niet controleren
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Equites het volgende:
Het kan me werkelijk geen fuck interesseren wat daar gebeurd.
En dan nog niet die spelfout zien.quote:
Want doneren doe je ook alleen maar, omdat de media het ophypet en totaal niet vanuit je menselijke gevoel.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:03 schreef Aestivate het volgende:
Gelukkig heb jij, hypocriet als je bent, wel gedoneerd omdat het gehypet wordt in de media. Dat er dagelijks mensen aan allerlei andere en soortgelijke praktijken doodgaan, familie verliezen, ziek worden of in armoede leven op weliswaar een veel kleinere schaal in Afrika, Zuid-Amerika en Azië is irrelevant.
Als je niet weet waar je het over hebt en maar loopt te blaten verlaat dan het topic aubquote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
God allemachtig zeg, in godsnaam, doe eens normaal man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |