abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:42:14 #101
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77140916
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:40 schreef L.no het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. We kunnen de geschiedenis niet meer in gaan om dat te veranderen. Dat we te laat zijn met helpen is al duidelijk.
Dan kunnen we voor elk land in Afrika ook wel zo'n actie gaan starten. In landen als Congo, Somalie en Ivoorkust gaat het ook niet zo lekker hoor.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:42:44 #102
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77140944
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:41 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Die aarbeving veroorzaak ik het liefst zelf daaro. En nee, idd, dan geeft ik geen geld.
En waarom niet? Kunnen die mensen daar wat aan doen dat ze daar wonen?
pi_77140950
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:37 schreef wise het volgende:

[..]

Ook als is er een aardbeving in Friesland. Ik stuur niks . Kan het geld mooi gebruiken om een lekkere dr.oetker pizza te kopen, die ik dan opeet tijdens het nieuws waarin al die ellende getoond word.
Je moet uiteraard zelf weten of je wat geeft. Als je het geld zelf hard nodig hebt, prima. Maar trots je totale gebrek aan empathie verkondigen is natuurlijk heel iets anders, en dat soort reacties is waar de TS terecht over klaagt.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:43:14 #104
71333 BUG80
Stop making sense
pi_77140964
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Als hij daarvoor al drie keer is aangereden en je toen niets hebt gedaan is het hypocriet.
Ow. Dus jij helpt iemand liever niet dan te laat?
pi_77140992
Haiti was al een teringzooi, nu is het een teringzooi waarbij alle huizen ook nog eens zijn ingestort. Ik kan me er echt niet druk om maken.
pi_77140997
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:37 schreef Equites het volgende:

[..]

Als je zo graag wilt helpen, loop hier dan een random verzorgingstehuis of verpleeghuis binnen en onderneem dingen met de oude mensen die daar zitten. Door al die kut bezuinigingen van dit land heeft het personeel hier GEEN tijd meer voor. Ze zitten maar te zitten en naar tell-sell te kijken, wachten totdat de dood ze komt halen. Wil je iets goeds doen, dan hoef je niet zo ver te kijken hoor.
je hebt gelijk.
meer kan ik niet zeggen.

Maar goed, alle donateurs hier zouden dus ook aan Stichting de Zonnebloem moeten doneren (immers, er is een tekort en die mensen steunen de oudjes in dit land)?

Ik krijg mn baas niet zo gek dat hij verlofdagen vergoedt om in bejaardentehuizen te helpen
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:44:54 #107
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77141040
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef Equites het volgende:

[..]

Dan kunnen we voor elk land in Afrika ook wel zo'n actie gaan starten. In landen als Congo, Somalie en Ivoorkust gaat het ook niet zo lekker hoor.
Haïti heeft nu de meeste problemen toch?
Het is niet dat we niets meer geven aan de andere landen. Omdat Haïti zo gehyped wordt lijkt het maar zo.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:45:53 #108
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77141077
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef L.no het volgende:

[..]

Het is niet dat we niets meer geven aan de andere landen. Omdat Haïti zo gehyped wordt lijkt het maar zo.
Hoezo heeft Haïti de meeste problemen?
Denk dat er zat landen zijn waar het erger is.
pi_77141085
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:42 schreef Skonk het volgende:

[..]

En waarom niet? Kunnen die mensen daar wat aan doen dat ze daar wonen?
Das waar, maar ze doen ook nix om die gek die daar regeert op te laten zouten. Sowieso zijn ze daar allemaal zo geindoctrineerd als de pest, dus veel eer valt er toch niet te behalen daar.

Nee, ik geeft mijn geld wel aan andere goede doelen. Waarvan ik zeker weet dat het geld goed terecht komt, ipv zo'n massale bedelactie.

Sowieso is al dat geld maar een druppel op een gloeiende plaat, zeker daar in Haïti.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:47:16 #110
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77141117
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:45 schreef Skonk het volgende:

[..]

Hoezo heeft Haïti de meeste problemen?
Denk dat er zat landen zijn waar het erger is.
Enne? Waar?
pi_77141143
Ik blijf erbij, hadden de mensen maar moeten studeren en niet de hele dag lui op straat hangen met de gang. Eigenschuld
pi_77141148
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:43 schreef BUG80 het volgende:
Ow. Dus jij helpt iemand liever niet dan te laat?
Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:48:02 #113
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77141151
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:46 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Das waar, maar ze doen ook nix om die gek die daar regeert op te laten zouten. Sowieso zijn ze daar allemaal zo geindoctrineerd als de pest, dus veel eer valt er toch niet te behalen daar.

Nee, ik geeft mijn geld wel aan andere goede doelen. Waarvan ik zeker weet dat het geld goed terecht komt, ipv zo'n massale bedelactie.

Sowieso is al dat geld maar een druppel op een gloeiende plaat, zeker daar in Haïti.
Dit zei ik net ook over Haïti, maar toen was ik harteloos.
En noem maar eens zo'n 100% zeker goed doel?
pi_77141159
Voor alle mensen die als argument gebruiken "er was daar toch al niks"
Zie dit als een kans om er "iets" van te maken, het is niet de schuld van die inwoners dat ze in dat land zijn geboren.
Een mooie kans om scholen, ziekenhuizen, politiekantoren en brandweer kazernes te bouwen.
Daarnaast is er dan voldoende geld beschikbaar om mensen op te leiden en te zorgen dat ze op hun eigen benen kunnen gaan staan.
Het is extreem veel geld dat er is opgehaald dat is waar, maar wellicht was dit precies wat dat land nodig had.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:48:19 #115
198371 Equites
pi_77141161
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je van een van die landen kan zeggen wie de meeste problemen heeft op dit moment. In de meeste van die landen ben je zo goed als vogelvrij. Misschien hebben de Afrikanen toch nog een punt met huizen van stro en poep, bij een aardbeving blijven zij tenminste in leven. Een idee voor op Haïti? Huizen van beton komen hard aan, zo is gebleken.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:48:32 #116
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_77141167
Het ergste is nog dat er vliegtuigladingen Haitiaanse kinderen het land binnenkomen terwijl bekend dat de meeste daarvan in de criminaliteit / hulpverlening belanden, wat Nederland weer bakken en bakken geld gaat kosten. Maar goed er zal tegen die tijd wel weer een tv-actie komen.......
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:48:53 #117
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77141180
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
pi_77141199
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:

[..]

Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
als ze helpen...
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:49:40 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_77141204
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef BorusBulldog het volgende:
Voor alle mensen die als argument gebruiken "er was daar toch al niks"
Zie dit als een kans om er "iets" van te maken, het is niet de schuld van die inwoners dat ze in dat land zijn geboren.
Een mooie kans om scholen, ziekenhuizen, politiekantoren en brandweer kazernes te bouwen.
Daarnaast is er dan voldoende geld beschikbaar om mensen op te leiden en te zorgen dat ze op hun eigen benen kunnen gaan staan.
Het is extreem veel geld dat er is opgehaald dat is waar, maar wellicht was dit precies wat dat land nodig had.
Wat je zegt klinkt heel mooi maar daar is een gigantische cultuurverschuiving voor nodig. Het woordt 'gigantisch' is in dit geval trouwens een dikke understatement.

Dat je het je even realiseert.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:49:45 #120
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77141211
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Equites het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je van een van die landen kan zeggen wie de meeste problemen heeft op dit moment. In de meeste van die landen ben je zo goed als vogelvrij. Misschien hebben de Afrikanen toch nog een punt met huizen van stro en poep, bij een aardbeving blijven zij tenminste in leven. Een idee voor op Haïti? Huizen van beton komen hard aan, zo is gebleken.
Ja je hebt gelijk. Ik weet niet eens zeker van mijn zaak.
Het is wel dat er veel rellen zijn en veel te veel mensen gewond zijn en in hongersnood zijn op het moment.
We doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, dus je kan neit doen alsof we alleen in Haïti doneren.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:50:44 #121
267444 Skonk
Free Skonk
pi_77141249
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef L.no het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk. Ik weet niet eens zeker van mijn zaak.
Het is wel dat er veel rellen zijn en veel te veel mensen gewond zijn en in hongersnood zijn op het moment.
We doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, dus je kan neit doen alsof we alleen in Haïti doneren.
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
pi_77141255
quote:

[..]

Goede metafoor.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:52:13 #123
198371 Equites
pi_77141306
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:

[..]

Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
De wapen industrie doet daar goede zaken hoor
pi_77141323
quote:

[..]

Dit zei ik net ook over Haïti, maar toen was ik harteloos.
En noem maar eens zo'n 100% zeker goed doel?
Een 100% zeker goed doel? Ik zelf geef graag aan het WNF, ik hou van diertjes en plantjes, maar ik weet niet of al het geld dan goed terecht komt. Maar wel een groter percentage dan in Haïti, met dat corrupte zooitje daar.

Kijk, die mensen op Haïti zullen er vast allemaal niet veel aan kunnen doen, maar moet ik dan die corrupte politici gaan spekken, in de hoop dat er nog een klein beetje bij die mensen komt? Dan zou ik eerder zelf daar naartoe gaan, om zelf mee te helpen. Maar ik krijg geen vrij van de baas, dus helaas.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:52:59 #125
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77141339
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:

[..]

Meer kinderen hebben scholen, medicatie, etc. Het gaat langzaam, maar stuk voor stuk helpt t.
Ik weet neit wat je nu wilt zeggen, maar vertel je wat je punt is nu.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')