Ja, ik heb gedoneerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
En hoeveel heb JIJ al gegeven, TS?

Ik heb het niet over je bijdrage die via de belastingen betaald is.quote:

Ik ook, via de belastingenquote:

Ook los van de belastingen heb ik gedoneerd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik heb het niet over je bijdrage die via de belastingen betaald is.

Dus dat. Survival of the fittest hoor, je hóeft daar niet te wonen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Equites het volgende:
Wees dan gewoon eerlijk en zeg: Het kan me werkelijk geen fuck interesseren wat daar gebeurd.

Alsof die mensen daar zoveel keus hebben.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
[..]
Dus dat. Survival of the fittest hoor, je hóeft daar niet te wonen.

Nou dat dus. Een aardbeving en een paar dooien, een kniesoor die daar wat om geeftquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Equites het volgende:
Wees dan gewoon eerlijk en zeg: Het kan me werkelijk geen fuck interesseren wat daar gebeurd.

Artsen zonder Grenzen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:01 schreef Desunoto het volgende:
Zijn er naast de giro 555 kansloze zakkenvullers nog andere wel goede organisaties die Haïti willen helpen? Waarvan je wel weet waar het geld heen gaat en wel zeker weet dat het goed terechtkomt?

Ja, inderdaad. Al die mensen hadden ook gewoon 10 jaar niet kunnen eten zodat ze genoeg geld hadden gespaard om te emigreren!!111quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef Skonk het volgende:
[..]
Dus dat. Survival of the fittest hoor, je hóeft daar niet te wonen.

Ze hebben toch benen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:02 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Alsof die mensen daar zoveel keus hebben.

Dat was voor de aardbeving en daar gaan nu dus al die miljoenen hulp naar toe. Het is dus gewoon uitstel van executie.quote:Haïti
Risico's: Hoog veiligheids- en reisrisico.
In Haïti bestaat er geen effectief politiekorps. Het gevaar op kidnappingen wordt er door de overheid 'chronisch en groeiend' genoemd. Sinds de verkiezingen van februari 2006 is er wat meer politieke stabiliteit en voor relatieve rust wordt ook gezorgd door de 8.000 VN-troepen. Maar het geweld blijft aanhouden, zeker in de sloppenwijken van Cité Soleil, in de hoofdstad Port-au-Prince. Overal zijn vuurwapens verspreid, er is geen deugdelijke rechtspraak en de oeverloze corruptie doen de veiligheid van het land ook al geen goed.

Just checking...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef TNA het volgende:
[..]
Ook los van de belastingen heb ik gedoneerd.

Waarom moet dat geld kosten? Waren alle allochtonen die hiernaartoe zijn gekomen ook rijk vroeger?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Al die mensen hadden ook gewoon 10 jaar niet kunnen eten zodat ze genoeg geld hadden gespaard om te emigreren!!111
Echt, wat een ongelooflijk domme mensen zie je soms hier op Fok.

Laat ze aub daar blijven, problemen hebben we hier al genoeg. En goudzoekers hoeven we ook niet meer.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:03 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Al die mensen hadden ook gewoon 10 jaar niet kunnen eten zodat ze genoeg geld hadden gespaard om te emigreren!!111
Echt, wat een ongelooflijk domme mensen zie je soms hier op Fok.

Je denkt dat het gratis en/of makkelijk is om vanuit Haïti naar een ander land te gaan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:05 schreef Skonk het volgende:
[..]
Waarom moet dat geld kosten? Waren alle allochtonen die hiernaartoe zijn gekomen ook rijk vroeger?

Dat is afgezien van wat resorts ook een grote droevenis.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:05 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Ja, en dan? De Dominicaanse Republiek komen ze niet in.

Nou, dan ergens anders naar toe.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:05 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Ja, en dan? De Dominicaanse Republiek komen ze niet in.

Though luck voor degene die daar geboren zijn. Daar hoef ik niet voor te betalenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Je denkt dat het gratis en/of makkelijk is om vanuit Haïti naar een ander land te gaan?

top om aan zoiets geld te donerenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:04 schreef Equites het volgende:
Ik quote maar even een site die ik tegenkwam
[..]
Dat was voor de aardbeving en daar gaan nu dus al die miljoenen hulp naar toe. Het is dus gewoon uitstel van executie.

Nee, maar als Marokkanen het kunnen kunnen Haïtiaanen het ook.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Je denkt dat het gratis en/of makkelijk is om vanuit Haïti naar een ander land te gaan?

Boot bouwen dan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Je bent je ervan bewust dat Haïti samen met de Dominicaanse Republiek op een eiland ligt?

quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Gooi toch gewoon een bom op al die landen die niets toevoegen aan de wereld.

Inderdaad. In een willekeurig Caribisch/Middenamerikaans land worden ze uitgenodigd, is er meer dan genoeg werk voor ze en worden ze met open armen ontvangen. Je hebt gelijk, die situatie is perfect te vergelijken met die van de Marokkaanse gastarbeiders.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef Skonk het volgende:
[..]
Nee, maar als Marokkanen het kunnen kunnen Haïtiaanen het ook.

Ja, en dan achteraf plunderen voor eten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:08 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Erg makkelijk als een vliegticket vele jaarsalarissen kost.

Een land waar iedereen plundert om weg te kunnen komen. Ja, dat is de oplossing. Damn, genie!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:09 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ja, en dan achteraf plunderen voor eten.
Ga dan vooraf plunderen voor een ticket.

Nee, dát is survival of the fittest.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:10 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Een land waar iedereen plundert om weg te kunnen komen. Ja, dat is de oplossing. Damn, genie!

Maar jij geeft dus als oplossing voor mensen die in armoede leven om vooral met z'n allen te gaan plunderen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:13 schreef Skonk het volgende:
[..]
Nee, dát is survival of the fittest.

Juist en als een Marrokaan jou neersteekt op straat en je spullen steelt is dat ook survival of de fittest. Moet je je maar beter verdedigen of niet wonen in een gebied met criminelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:13 schreef Skonk het volgende:
[..]
Nee, dát is survival of the fittest.

Nee, de oplossing voor mensen die in armoede leven is, weg gaan uit dat leven! Wat snap je niet?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:15 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Maar jij geeft dus als oplossing voor mensen die in armoede leven om vooral met z'n allen te gaan plunderen?

Ook al zou Haiti iets voor mij doen, ik geef niksquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:56 schreef TNA het volgende:
Dat je bezorgd bent dat je geld niet goed terecht komt begrijp ik, maar ik kots op mensen met een dergelijke egoïstische instelling als in de TT
Klacht: egoïstische eikels.

83 miljoen en dat is erg zat jaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:21 schreef Cybey het volgende:
45 miljoen euro voor 9 miljoen inwoners... En dat komt dan alleen nog maar vanuit Nederland...

Ja, inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:20 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Juist en als een Marrokaan jou neersteekt op straat en je spullen steelt is dat ook survival of de fittest. Moet je je maar beter verdedigen of niet wonen in een gebied met criminelen.

Ja want alleen slimme mensen donerenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:19 schreef ClearGreen het volgende:
Egoïsme en extreme domheid gaan hand in hand, zo blijkt wel weer.

quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:19 schreef Ladylike het volgende:
de mensen die geen geld kunnen of willen missen.. zouden die wel vrijwilligerswerk willen doen zoals helpen bouwen enzo?

Wou je zeggen dat het leven niet zo in elkaar zit? Uiteindelijk redeneert iedereen vanuit die gedachte.quote:

als je verlof kunt nemen, krijg je gewoon loon uitbetaald van je nederlandse baas en kost het je alleen verlofdagenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:24 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Dus als je krap bij kas zit ga je maar ff in je eige tijd voor nop werken... ja klinkt logisch

en wat is daarquote:

Ja, ze zitten echt te wachten op een amateur met een schepje.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
als je verlof kunt nemen, krijg je gewoon loon uitbetaald van je nederlandse baas en kost het je alleen verlofdagen
Ik kan niets missen op mijn bankrekening momenteel, maar zou dat toch wel overwegen en bespreken met mijn werkgever

Waarom zou je dat doenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:26 schreef Ladylike het volgende:
[..]
als je verlof kunt nemen, krijg je gewoon loon uitbetaald van je nederlandse baas en kost het je alleen verlofdagen
Ik kan niets missen op mijn bankrekening momenteel, maar zou dat toch wel overwegen en bespreken met mijn werkgever

dus een bouwvakker is een amateur?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:27 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ja, ze zitten echt te wachten op een amateur met een schepje.

Ik denk dat ze liever professionals hebben dan bouwvakkers en loodgieters die in de weg staan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:30 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dus een bouwvakker is een amateur?
een loodgieter hebben ze zeker ook niets aan?
en je hebt nog altijd iets aan een amateur met een schepje die zich 100% inzet hoor

nou ik hoorde het iemand op de radio zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:29 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doenEn zo kost het jou dus alsnog geld. Verlofdagen = geld + al de moeite.
Maar als jij je daar gelukkig bij voelt hou ik je niet tegen

jij geeft dat geld ook om je er goed door te voelen hoezo: Eerst aan jezelf denken?quote:

???quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ik denk dat ze liever professionals hebben dan bouwvakkers en loodgieters die in de weg staan.

Waarom? Moet je iedere detail van iedere land weten voordat je je medemens kan helpen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die nu en masse geld geven maar voor de aardbeving amper van het bestaan van Haïti afwisten.
Grenzeloze hypocrisie.

lees jij wel verder dan het eerste woord dat ik typ.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef wise het volgende:
leuk dat vrijwilligers werk, maar hoe kom je daar?
Vliegtuig = ticket = geld

Denk je niet dat ze daar al hele georganiseerde teams voor hebben?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef Ladylike het volgende:
[..]
???
lieve schat ze hebben echt wel loodgieters en bouwlui nodig hoor, of denk je dat de architecten het zelf gaan bouwen?

Ja dacht ik ook, maar ik denk dat die organisaties dat betalen van het "hulpgeld-potje". Als je ook nog eens zelf een ticket betaald is het helemaal sadnessquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef wise het volgende:
leuk dat vrijwilligers werk, maar hoe kom je daar?
Vliegtuig = ticket = geld

Helemaal me eens, ik was al verbaasd om zoveel mensen op fok te zien met die mening.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:56 schreef TNA het volgende:
Dat je bezorgd bent dat je geld niet goed terecht komt begrijp ik, maar ik kots op mensen met een dergelijke egoïstische instelling als in de TT
Klacht: egoïstische eikels.

nee, maar Haiti staat er niet om bekend dat de regering daar heel vriendelijk is voor de medemens...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef L.no het volgende:
[..]
Waarom? Moet je iedere detail van iedere land weten voordat je je medemens kan helpen?

QFTquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Mensen die nu en masse geld geven maar voor de aardbeving amper van het bestaan van Haïti afwisten.
Grenzeloze hypocrisie.

Des te meer reden om de mensen daar te helpen toch??quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:34 schreef Opkloter het volgende:
[..]
nee, maar Haiti staat er niet om bekend dat de regering daar heel vriendelijk is voor de medemens...

Als jij iemand aangereden ziet worden ga je ook niet helpen omdat je die persoon niet kent? Want dat zou hypocriet zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef MrX1982 het volgende:
Grenzeloze hypocrisie.

Voor mij maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:34 schreef Opkloter het volgende:
[..]
nee, maar Haiti staat er niet om bekend dat de regering daar heel vriendelijk is voor de medemens...

Ook als is er een aardbeving in Friesland. Ik stuur niksquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Skonk het volgende:
Als er nou eens een aardbeving is in Noord Korea?
Sturen jullie dan ook allemaal je geld?

Als je zo graag wilt helpen, loop hier dan een random verzorgingstehuis of verpleeghuis binnen en onderneem dingen met de oude mensen die daar zitten. Door al die kut bezuinigingen van dit land heeft het personeel hier GEEN tijd meer voor. Ze zitten maar te zitten en naar tell-sell te kijken, wachten totdat de dood ze komt halen. Wil je iets goeds doen, dan hoef je niet zo ver te kijken hoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef Ladylike het volgende:
[..]
???
lieve schat ze hebben echt wel loodgieters en bouwlui nodig hoor, of denk je dat de architecten het zelf gaan bouwen?

Waarom moet de medemens na een aardbeving geholpen worden en daarvoor niet? Het is niet alsof het pak hem beet 3 weken geleden zo plezierig was op Haïti.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:32 schreef L.no het volgende:
Waarom? Moet je iedere detail van iedere land weten voordat je je medemens kan helpen?

Want noodhulp en een land opbouwen kost niks? Ze kunnen al het geld lekker wegzetten op de bank zekerquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:36 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
QFT
Wat een gejank allemaal. Je wordt bijna verplicht om wat te geven. Met al die wereldwijde donaties, wordt Haïti plotseling van armste naar rijkste land regering ter wereld![]()

geen idee of daar al goed georganiseerde teams voor zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:33 schreef Skonk het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze daar al hele georganiseerde teams voor hebben?
Of dat ze echt aan het wachten zijn totdat alle bouwvakkers maar naar ze toe komen?
Goede (gewetens)vraag voor alle heilige boontjes hierquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Skonk het volgende:

quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Als je zo graag wilt helpen, loop hier dan een random verzorgingstehuis of verpleeghuis binnen en onderneem dingen met de oude mensen die daar zitten. Door al die kut bezuinigingen van dit land heeft het personeel hier GEEN tijd meer voor. Ze zitten maar te zitten en naar tell-sell te kijken, wachten totdat de dood ze komt halen. Wil je iets goeds doen, dan hoef je niet zo ver te kijken hoor.

Tuurlijk niet, want dat land is corrupt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Skonk het volgende:

Dat weet ik niet. We kunnen de geschiedenis niet meer in gaan om dat te veranderen. Dat we te laat zijn met helpen is al duidelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom moet de medemens na een aardbeving geholpen worden en daarvoor niet? Het is niet alsof het pak hem beet 3 weken geleden zo plezierig was op Haïti.

Die aarbeving veroorzaak ik het liefst zelf daaro. En nee, idd, dan geeft ik geen geld.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef Skonk het volgende:

Ik heb daar geen bron voor, maar als ze verwachten dat er allemaal vrijwillige bouwvakkers komen hebben ze het goed mis.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef Ladylike het volgende:
[..]
geen idee of daar al goed georganiseerde teams voor zijn.
Weet jij dat? zo ja: bron aub
[..]
Goede (gewetens)vraag voor alle heilige boontjes hier

er blijft hooguit 20% over voor de wederopbouw. De rest eindigt in zakken van hoge functionarissen die teren op het leed van een ander. Daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:38 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Want noodhulp en een land opbouwen kost niks? Ze kunnen al het geld lekker wegzetten op de bank zeker

Als hij daarvoor al drie keer is aangereden en je toen niets hebt gedaan is het hypocriet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:36 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Als jij iemand aangereden ziet worden ga je ook niet helpen omdat je die persoon niet kent? Want dat zou hypocriet zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |