Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef L.no het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Ik weet niet eens zeker van mijn zaak.
Het is wel dat er veel rellen zijn en veel te veel mensen gewond zijn en in hongersnood zijn op het moment.
We doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, dus je kan neit doen alsof we alleen in Haïti doneren.
Goede metafoor.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
De wapen industrie doet daar goede zaken hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:
[..]
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
Een 100% zeker goed doel? Ik zelf geef graag aan het WNF, ik hou van diertjes en plantjes, maar ik weet niet of al het geld dan goed terecht komt. Maar wel een groter percentage dan in Haïti, met dat corrupte zooitje daar.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Dit zei ik net ook over Haïti, maar toen was ik harteloos.
En noem maar eens zo'n 100% zeker goed doel?
Meer kinderen hebben scholen, medicatie, etc. Het gaat langzaam, maar stuk voor stuk helpt t.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:50 schreef Skonk het volgende:
[..]
Inderdaad, we doen al jaren doneren bij de Afrikaanse landen, en wat heeft het precies geholpen?
Ik durf te stellen dat dankzij al het geld wat nu naar Haïti wordt gestuurd, de wereld juist gevaarlijker is geworden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Equites het volgende:
[..]
De wapen industrie doet daar goede zaken hoor
Als je baas je wel vrij zou geven zou je ook niet gaan. Ik trouwens ook niet, maar ik lieg er niet over.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Een 100% zeker goed doel? Ik zelf geef graag aan het WNF, ik hou van diertjes en plantjes, maar ik weet niet of al het geld dan goed terecht komt. Maar wel een groter percentage dan in Haïti, met dat corrupte zooitje daar.
Kijk, die mensen op Haïti zullen er vast allemaal niet veel aan kunnen doen, maar moet ik dan die corrupte politici gaan spekken, in de hoop dat er nog een klein beetje bij die mensen komt? Dan zou ik eerder zelf daar naartoe gaan, om zelf mee te helpen. Maar ik krijg geen vrij van de baas, dus helaas.
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:52 schreef L.no het volgende:
[..]
Meer kinderen hebben scholen, medicatie, etc. Het gaat langzaam, maar stuk voor stuk helpt t.
Ik weet neit wat je nu wilt zeggen, maar vertel je wat je punt is nu.
Gelukkig heb je ook mensen die dat niet zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.
En ik ben het weer slecht aan het praten.
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Equites het volgende:
[..]
Als je baas je wel vrij zou geven zou je ook niet gaan. Ik trouwens ook niet, maar ik lieg er niet over.
Vast wel met het geld dat daar nu naartoe gaat kan de regering daar mooi een bestelling plaatsen om hun volgelingen te bewapenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat dankzij al het geld wat nu naar Haïti wordt gestuurd, de wereld juist gevaarlijker is geworden.
Ik heb gedoneerd maar geef mezelf daarvoor zeker geen schouderklopje. Ik vind het nog steeds een beetje vreemde logica dat je nu niet mag helpen omdat je dat voorheen ook niet gedaan hebt. Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je kunt iemand helpen maar waarom drie keer niet en een keer wel en vervolgens jezelf een schouderklopje geven omdat je zo barmhartig bent geweest.
Hoe weet je dat? Ik heb de afgelopen week 3 keer weggekeken toen er een oud vrouwtje in elkaar wer d geslagen!! Eng....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:48 schreef Skonk het volgende:
[..]
Wat de mensen doen die nu geld storten is eerst 3 keer wegkijken als er een oud vrouwtje in elkaar wordt geslagen, en daarna pas helpen.
De meesten niet hoor, anders hadden ze ook vóór de ramp geld gestort.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef L.no het volgende:
[..]
Gelukkig heb je ook mensen die dat niet zijn.
Net of ze allemaal bij de scouting zitten en een goede daad moeten doen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:53 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de meeste mensen hier gewoon hun geweten goed aan het praten zijn door geld te storten.
En ik ben het weer slecht aan het praten.
Oww nouja je hoort wel meer mensen die het zeggenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.
Ja, dag.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Was ook cynisch bedoeld, wat denk je zelf.
Je kan beter bij de scouting gaan dan geld storten inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Net of ze allemaal bij de scouting zitten en een goede daad moeten doen.
Ik ben besodemieterd, ik heb daar geen fuck te zoeken, wel of geen aardbeving.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:55 schreef Equites het volgende:
[..]
Oww nouja je hoort wel meer mensen die het zeggenMaar als puntje bij paaltje komt gaan ze echt niet.
Je weet wel dat er heel veel landen zijn met problemen eh. Zei je zelf. Ik besteedde mijn geld eerder aan de Afrikaanse landen. Dat maakt me niet hypocriet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:54 schreef Skonk het volgende:
[..]
De meesten niet hoor, anders hadden ze ook vóór de ramp geld gestort.
Ja, Nederland is er een van.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:56 schreef L.no het volgende:
[..]
Je weet wel dat er heel veel landen zijn met problemen eh. Zei je zelf. Ik besteedde mijn geld eerder aan de Afrikaanse landen. Dat maakt me niet hypocriet.
Ik heb zelf ook problemen ja, maar ik verhonger nog niet en ik heb nog een plaats om te wonen,etc. Er zitten verschillen eh. Niet dat de een erger is dan de anders, maar ik doneer liever geld aan andere landen omdat die over het algemeen niet zo welvarend zijn als Europa.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:57 schreef Skonk het volgende:
[..]
Ja, Nederland is er een van.
Kredietcrisis, anyone?
Of is die meegesleurd de aardbodem in na de aarbeving?
Knap gemaakt he, zo'n 3D-massagraf.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:00 schreef boskameel het volgende:
Aardbeving in Haiti. Ze kunnen tegenwoordig ook avatar maken en dat lijkt ook echt en dat is ook niet echt
.
Dat realiseer ik me al te goed, als je leest gebruik ik woorden als kans en misschien.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat je zegt klinkt heel mooi maar daar is een gigantische cultuurverschuiving voor nodig. Het woordt 'gigantisch' is in dit geval trouwens een dikke understatement.
Dat je het je even realiseert.
Dit dus, ik lach me helemaal kapot in dit topicquote:
Best netjes ja. Een paar jaar gelezen kon je nog zien dat het niet helemaal echt was, nu is het superrealistischquote:
U doelt hierop de holocaust?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:06 schreef boskameel het volgende:
[..]
Best netjes ja. Een paar jaar gelezen kon je nog zien dat het niet helemaal echt was, nu is het superrealistisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |