Met alle plezierquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:22 schreef Shoombak het volgende:
Als het 15 miljoen wordt doe jij dan je shirt aan?
De economische crisis draait om miljarden/triljarden. Die paar miljoen is echt niks.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Remsjo het volgende:
Subklacht: Straks weer een nieuwe Economische Crisis door deze actie
TS toont zich in vrijwel ieder topic te dom om zijn hersens op te startenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef zovty het volgende:
[..]
De economische crisis draait om miljarden/triljarden. Die paar miljoen is echt niks.
Onterechte klacht.
Triljardenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef zovty het volgende:
[..]
De economische crisis draait om miljarden/triljarden. Die paar miljoen is echt niks.
Onterechte klacht.
Een land opbouwen kost bijna niks neequote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Er wonen zo ongeveer 9 miljoen mensen in Haiti. Dus enkel en alleen door Nederlandse hulp zou iedereen daar nu miljonair zijn. En dan heb ik het nog niet eens over hulp die van andere landen komt.
euh neequote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Er wonen zo ongeveer 9 miljoen mensen in Haiti. Dus enkel en alleen door Nederlandse hulp zou iedereen daar nu miljonair zijn.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Penisbaard het volgende:
Ik heb ook geld gegeven, er kwamen gisteren opeens twee kleine meisjes van een jaar of 6 bij de deur met een soort collectepot met zelfgetekende negers erop. Ik kon niet weigeren.
Ja, want 10 miljoen gedeeld door 9 miljoen is meer dan een miljoen ja.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Er wonen zo ongeveer 9 miljoen mensen in Haiti. Dus enkel en alleen door Nederlandse hulp zou iedereen daar nu miljonair zijn. En dan heb ik het nog niet eens over hulp die van andere landen komt.
9.000.000 mensen * 1.000.000 = 9.000.000.000.000 om al die mensen miljonair te worden. Daar zitten we nog lang niet op. En dat gaan we ook niet halen als nederland zijnde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Huh?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Het is niet dat die mensen me niet boeien maar het is gewoon een feit dat in dat soort landen een aardbeving eerder mogelijk is dan een land als Nederland. Die mensen moeten er op bedacht zijn/gewend zijn. Nu wil ik niet zeggen dat ze moeten wennen aan het feit dat je een aardbeving moet verwachten elke dag maar een aardbeving daar is realistischer dan dat Geert Wilders de doodstraf krijgt voor zijn haatzaaing tegen de Moslimsquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:30 schreef TNA het volgende:
De klacht zou overigens terecht zijn als je zou toegeven dat die mensen je niets boeien, maar zeg dat dan gewoon.
Alsof tien of twintig miljoen boeit op 35 miljard bezuinigen. Besides, dit geld gaat (gedeeltelijk) gewoon ten koste van andere goede doelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:32 schreef Codiac het volgende:
En minister Koenders zou het bedrag verdubbelen... Ik dacht dat wij een begrotings tekort hadden?
Hij gaat het niet printen hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:32 schreef Codiac het volgende:
En minister Koenders zou het bedrag verdubbelen... Ik dacht dat wij een begrotings tekort hadden?
Deze moet gewoon gequote wordenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:26 schreef Billy_Talent het volgende:
Zo'n tekort krijg je niet zomaar, daar moet een minister wel zijn best voor blijven doenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:32 schreef Codiac het volgende:
Onterechte klachtquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Remsjo het volgende:Er is op dit moment al ruim 10,6 miljoen euro gestort op het nummer Giro 555 voor Haiti
En dan te bedenken dat de grootte inzamelingsactie vanavond nog moet beginnen met een grote tvshow waar o.a Nederland 1, RTL 4, SBS 6 en TMF aan mee doen. Minister Koenders zal aan het einde van de avond dit bedrag verdubbelen.
Klacht: al meer dan 10,6 miljoen gestort.
Ik snap ook echt niet waarom zo'n gast ineens mag beslissen dat hij dit gaat verdubbelen. Ook altijd met die 3FM actie.. Rot toch op! Als Nederlanders willen geven doen ze dat zelf wel, daar hoeft de overheid toch niet over te beslissen..quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:32 schreef Codiac het volgende:
En jouw oplossing is klagen over geld voor een solide wederopbouw?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:33 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Het is niet dat die mensen me niet boeien maar het is gewoon een feit dat in dat soort landen een aardbeving eerder mogelijk is dan een land als Nederland. Die mensen moeten er op bedacht zijn/gewend zijn. Nu wil ik niet zeggen dat ze moeten wennen aan het feit dat je een aardbeving moet verwachten elke dag maar een aardbeving daar is realistischer dan dat Geert Wilders de doodstraf krijgt voor zijn haatzaaing tegen de Moslims
Dat neemt niet weg dat dat potje echt belachelijk zielig is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:33 schreef zovty het volgende:
[..]
Hij gaat het niet printen hoor.
Hij heeft dat geld al, ieder jaar wordt er een potje gemaakt voor ontwikkelingssamenwerking, daaruit worden allerlei opbouw projecten gesteund, ook word er wat reserveerd voor noodgevallen zoals dit.
Weet je nou echt niet hoe dit soort dingen werken in Nederland of doe je gewoon dom?
Johquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:33 schreef Billy_Talent het volgende:
whehe, ik heb een grove rekenfout gemaakt![]()
Dat geld ligt al klaar voor dergelijke hulp ga ik vanuit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:32 schreef Codiac het volgende:
Als het van het budget voor ontwikkelingshulp afgaat dan is het geen probleem.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat geld ligt al klaar voor dergelijke hulp ga ik vanuit.
Duh.. ze staan toch al zo slecht in de peilingenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:35 schreef Salatrel het volgende:
koenders wil gewoon goedkoop scoren met onze belastingcenten
Te klein? Ja, het is veel te klein ja.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat dat potje echt belachelijk zielig is.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:34 schreef TNA het volgende:
[..]
En jouw oplossing is klagen over geld voor een solide wederopbouw?
Naar Afrika ging er dus per jaar meer geld dan dat er aan bonussen werden uitgekeerd? Daar wil ik idd ook wel uitleg overquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Te klein? Ja, het is veel te klein ja.
Voor de economische crisis werden er in de 18 maanden voorafgaand aan de crisis net zoveel aan bonussen uitgedeeld op wallstreet als er in een heel jaar naar heel fucking afrika ging.
Leg dat maar eens uit.
Mensen die normaal gesproken geen cent uitgeven gaan geld inzamelen. Wat erg!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Mijn klacht is dat heel Nederland op dit moment gek aan het worden is. Die kutmedia zit al 2 weken te hameren over de aardbeving in Haiti. Mensen die normaal gesproken geen cent uitgeven aan het goede doelen springen nu massaal uit de bres om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een land waar een aardbeving is geweest terwijl je er over 3 weken niks meer over hoort.
Een heel land ligt plat en jij loopt te klagen dat het veel media aandacht krijgtquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Mijn klacht is dat heel Nederland op dit moment gek aan het worden is. Die kutmedia zit al 2 weken te hameren over de aardbeving in Haiti. Mensen die normaal gesproken geen cent uitgeven aan het goede doelen springen nu massaal uit de bres om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor een land waar een aardbeving is geweest terwijl je er over 3 weken niks meer over hoort.
Het gaat niet hoe plat het land ligt. Het is erg zat hoor wat daar gebeurd is maar waarom zo veel fucking aandacht? Een hele dag landelijk aandacht besteden aan iets wat in dat soort landen vaker voorkomt gaat eigenlijk toch te ver?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:40 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Een heel land ligt plat en jij loopt te klagen dat het veel media aandacht krijgt![]()
Misschien als je Hart van nederland belt dat er aandag wordt besteedt aan de geit bij jullie plaatselijke kinderboerderij, maar vooralsnog vind ik dit toch wel een van de belangrijkste dingen die spelen in de wereld.
Daarom mogen ze er van mij best zoveel aandacht aan geven.
Dat staat toch totaal los van elkaar? Wat hebben de bonussen nu te maken met de ontwikkelingshulp?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:37 schreef zovty het volgende:
[..]
Te klein? Ja, het is veel te klein ja.
Voor de economische crisis werden er in de 18 maanden voorafgaand aan de crisis net zoveel aan bonussen uitgedeeld op wallstreet als er in een heel jaar naar heel fucking afrika ging.
Leg dat maar eens uit.
Alsof rampen waarbij binnen een dag honderdduizenden doden vallen zo vaak voorkomen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:42 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Het gaat niet hoe plat het land ligt. Het is erg zat hoor wat daar gebeurd is maar waarom zo veel fucking aandacht? Een hele dag landelijk aandacht besteden aan iets wat in dat soort landen vaker voorkomt gaat eigenlijk toch te ver?
Klopt ja, dagelijks gebeurt het dat een heel land plat ligt na een aardbevingquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:42 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Het gaat niet hoe plat het land ligt. Het is erg zat hoor wat daar gebeurd is maar waarom zo veel fucking aandacht? Een hele dag landelijk aandacht besteden aan iets wat in dat soort landen vaker voorkomt gaat eigenlijk toch te ver?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Iedereen die niet stort is gewoon een vuile egoist die alleen maar aan hunzelf denken
sommige mensen hebben geen hersens, ik begin dat steeds meer te geloven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Remsjo het volgende:
rot toch op, ik stort niks omdat ik het voor geen meter vertrouw dat het op de juiste plek terecht komt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:44 schreef Stephan1237 het volgende:
Iedereen die niet stort is gewoon een vuile egoist die alleen maar aan hunzelf denken
Je gaat alleen voorbij aan de enorme hoeveelheid geld die nodig is om het land weer op te bouwen. Daar kunnen wij aan bijdragen. "Als het gebeurt gebeurt het" om vervolgens niks te doneren is de zuiverste vorm van egoïsme.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:44 schreef Remsjo het volgende:
Toen ik vorige week de beelden zag dacht ik erg maar er is niks aan te doen dat zoiets gebeurd. Als het gebeurd gebeurd het gewoon. Hetzelfde geld voor hier als hier plotseling zware sneeuwval komt. Het is erg maar je kan er niks aan doen.
Jawel juist om flapdrollen die balen dat er zoveel gestort wordt nog meer over de flos te helpen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:45 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Koenders stort vanavond voor alle inwoners van Nederland dus ik hoef nu nog niks te storten
quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:44 schreef Remsjo het volgende:
Toen ik vorige week de beelden zag dacht ik erg maar er is niks aan te doen dat zoiets gebeurd. Als het gebeurd gebeurd het gewoon. Hetzelfde geld voor hier als hier plotseling zware sneeuwval komt. Het is erg maar je kan er niks aan doen.
Daar zit wat in, maar je kunt ook aan een ander betrokken goed doel geven: Wel Haïti helpen, geen zin in Giro 555 hypequote:Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef Shoombak het volgende:
[..]
rot toch op, ik stort niks omdat ik het voor geen meter vertrouw dat het op de juiste plek terecht komt.
Het geld voor de tsunami: 30% is nog niet uitgegeven en van het uitgegeven geld is ongeveer 50% in de zakken van corupte ambtenaren gevallen.... niet doen dusquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef Shoombak het volgende:
[..]
rot toch op, ik stort niks omdat ik het voor geen meter vertrouw dat het op de juiste plek terecht komt.
-edit-quote:
quote:Er wonen zo ongeveer 9 miljoen mensen in Haiti. Dus enkel en alleen door Nederlandse hulp zou iedereen daar nu miljonair zijn. En dan heb ik het nog niet eens over hulp die van andere landen komt.
Wat moet ik uitleggen, dat het niet fair is dat 5000 mensen meer binnengraaien dan een heel hulpbehoevend continent krijgt?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Naar Afrika ging er dus per jaar meer geld dan dat er aan bonussen werden uitgekeerd? Daar wil ik idd ook wel uitleg over
Hij doet het bedrag x2 en hij stort dus niet voor alle inwonersquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:45 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Koenders stort vanavond voor alle inwoners van Nederland dus ik hoef nu nog niks te storten
Als er morgen een aardbeving in Turkije komt, ga je dan weer storten?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:46 schreef TNA het volgende:
[..]
Je gaat alleen voorbij aan de enorme hoeveelheid geld die nodig is om het land weer op te bouwen. Daar kunnen wij aan bijdragen. "Als het gebeurt gebeurt het" om vervolgens niks te doneren is de zuiverste vorm van egoïsme.
Het zijn wel onze belastingcentenquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:48 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Hij doet het bedrag x2 en hij stort dus niet voor alle inwoners
Niks, maar zet een en ander in perspectief.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat staat toch totaal los van elkaar? Wat hebben de bonussen nu te maken met de ontwikkelingshulp?
Wat een enorm onlogische verbanden leg je. Ga je nu echt lopen janken omdat een paar mensen meer verdienen dan de rest?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:48 schreef zovty het volgende:
[..]
Wat moet ik uitleggen, dat het niet fair is dat 5000 mensen meer binnengraaien dan een heel hulpbehoevend continent krijgt?
Of dat die 5000 mensen van ONS meer hebben gehad en we nu lopen te morren over een paar rotcenten?
Van een dergelijke omvang? Ja.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:49 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Als er morgen een aardbeving in Turkije komt, ga je dan weer storten?
Ik jank niet, ik probeer dingen in een ander perspectief te plaatsen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een enorm onlogische verbanden leg je. Ga je nu echt lopen janken omdat een paar mensen meer verdienen dan de rest?
Jij word beinvloed door de typische IK-BEN-TEGEN-hormonen van de pubertijd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:41 schreef Codiac het volgende:
[..]
ROI wordt beinvloed door zielige beelden op tv
Voor alle belastingbetalers danquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:48 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Hij doet het bedrag x2 en hij stort dus niet voor alle inwoners
Wat moet die knaap doen dan? De tv zenders op gaan bellen dreigen hun acties te gaan verstoren ofzo?quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:23 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
Het leuke is vooral dat iedereen die ervoor zeikt er niet voor in de bres springt en het allemaal maar klakkeloos accepteert.
Aka stort allemaal gewoon lekker niks, want het geld wat je stort kan je dus eigenlijk 2x gaan betalen. Als wij hier in de shit zitten zie ik die mensen uit Haiti ook niet het vliegtuig hierheen pakken om ons te helpen. Ik geef geen centquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:21 schreef Remsjo het volgende:Er is op dit moment al ruim 10,6 miljoen euro gestort op het nummer Giro 555 voor Haiti
En dan te bedenken dat de grootte inzamelingsactie vanavond nog moet beginnen met een grote tvshow waar o.a Nederland 1, RTL 4, SBS 6 en TMF aan mee doen. Minister Koenders zal aan het einde van de avond dit bedrag verdubbelen.
Je bent echt de persoon van kansloze beargumentatie in deze discussie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:49 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Als er morgen een aardbeving in Turkije komt, ga je dan weer storten?
Jupz zeker wel. Lekker toch. Ik zeg niet dat ik niet geef om arme landen en rampen (alhoewel ze wel op een breuklijn zijn gaan wonen, een beetje eigen schuld dikke bult). Ik zeg alleen dat ik niet geloof in grootschalige inzameling acties (zie mijn eerdere post over de tsunami)quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Jij word beinvloed door de typische IK-BEN-TEGEN-hormonen van de pubertijd.
Of gewoon iedereen morgen pas stortenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:02 schreef Equites het volgende:
[..]
Aka stort allemaal gewoon lekker niks, want het geld wat je stort kan je dus eigenlijk 2x gaan betalen. Als wij hier in de shit zitten zie ik die mensen uit Haiti ook niet het vliegtuig hierheen pakken om ons te helpen. Ik geef geen cent
Gek he, wij zijn een van de welvarendste landen ter wereld en zij staan ongeveer onderaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:02 schreef Equites het volgende:
[..]
Aka stort allemaal gewoon lekker niks, want het geld wat je stort kan je dus eigenlijk 2x gaan betalen. Als wij hier in de shit zitten zie ik die mensen uit Haiti ook niet het vliegtuig hierheen pakken om ons te helpen. Ik geef geen cent
Dat. Naïef als ik ben schrik ik toch weer van de enorme mate van egoïsme in dit topic. Sceptisch zijn over 555 begrijp ik, het egoïsme is misselijkmakend. "Als hier de dijken doorbreken komt Haïti ons ook niet helpen", teringquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Roi het volgende:
[..]
Gek he, wij zijn een van de welvarendste landen ter wereld en zij staan ongeveer onderaan.
Ik heb toch nog iemand nodig die mijn kamer opruimtquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:07 schreef ASroma het volgende:
ik wil het toch een stapje verder trekken, ik vind dat iedereen 1 haitiaans kind moet adopteren.
Lucratief, 120 euro betalen en mijn egoistische medefokkers dwingen om via de belasting de resterende 280 euro over te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Je kun giften toch ook nog gedeeltelijk terug krijgen van de belasting, als ik 200 euro stort, kost het mij maar 120 euro, en wordt er toch in totaal 400 euro naar 555 overgemaakt.
Mja.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat. Naïef als ik ben schrik ik toch weer van de enorme mate van egoïsme in dit topic. Sceptisch zijn over 555 begrijp ik, het egoïsme is misselijkmakend. "Als hier de dijken doorbreken komt Haïti ons ook niet helpen", tering
Voor jou ook al! voor mij ookquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:22 schreef MrBadGuy het volgende:
En minister Koenders doneert voor mij zodat ik dat niet meer hoef te doen, dat is wel lief van hem
True, maar ik vrees van niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:11 schreef zovty het volgende:
[..]
Mja.
Ik hoop altijd maar dat het geen egoisme is maar egocentrisme.
Waarom zou ik geld gaan storten voor mensen die 10.000 km verderop wonen? Ik ken ze niet en het boeit me niet. Er sterven dagelijks duizenden mensen in Afrika, maar Haiti moet opeens wel geholpen worden. Als alles daar weer staat straks, krijg je weer corrupte leiding die geen fuck geeft om zijn bevolking en dan is het wachten tot de volgende ramp. Allemaal je portemonnee weer trekken jongens, het is weer zover.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat. Naïef als ik ben schrik ik toch weer van de enorme mate van egoïsme in dit topic. Sceptisch zijn over 555 begrijp ik, het egoïsme is misselijkmakend. "Als hier de dijken doorbreken komt Haïti ons ook niet helpen", tering
Die is beter dan die blote bast foto hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:13 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Die ik overigens gelijk ga verwijderen
Als dat je instelling is moet je inderdaad niet storten. Gelukkig voor egoïsten zoals jij bestaan er wel anderen mensen die wel om jou geven,quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:18 schreef Equites het volgende:
[..]
Waarom zou ik geld gaan storten voor mensen die 10.000 km verderop wonen? Ik ken ze niet en het boeit me
En jij mijn vriend, trapt precies in hetgeen wat ze willen. Een schuldgevoel bij je plaatsten dat je eigenlijk wel een hele grote eikel bent als je niks doneert. En daarom staat er nu al meer dan 10 miljoen op giro 555. Waar overigens maar een heel klein bedrag echt de Haitianen zal bereikenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Als dat je instelling is moet je inderdaad niet storten. Gelukkig voor egoïsten zoals jij bestaan er wel anderen mensen die wel om jou geven,
Ik geef evenveel om iemand uit Haiti als iemand die ergens in Australie woont. Niks dus. Dat is de harde waarheid. Ik geef om mensen die dicht bij me staan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Als dat je instelling is moet je inderdaad niet storten. Gelukkig voor egoïsten zoals jij bestaan er wel anderen mensen die wel om jou geven,
Het kan me niet schelen wat anderen van me denken, ik voel zelf de behoefte om anderen te helpen als ik dat kan. En ja, ik sta sceptisch tegenover 555, daarom wil ik me nog beter inlezen voordat ik beslis aan welk doel ik ga doneren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
En jij mijn vriend, trapt precies in hetgeen wat ze willen. Een schuldgevoel bij je plaatsten dat je eigenlijk wel een hele grote eikel bent als je niks doneert. En daarom staat er nu al meer dan 10 miljoen op giro 555. Waar overigens maar een heel klein bedrag echt de Haitianen zal bereiken
Het is de randstad maarquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef -0- het volgende:
Wat een verdrietige domheid komt er toch weer bovendrijven in dit soort topic.
10 miljoen wat het kabinet bijdraagt een schandalig bedrag noemen. Dat is echt niks op de totale begroting en bovendien komt het ook nog gewoon uit een gereserveerd potje.
Denken dat iedereen daar miljonair wordt terwijl er een heel land opgebouwd moet worden.
Ben overigens benieuwd hoe deze personen reageren als de dijken weer eens doorbreken en de hele randstad totaal onderloopt en onbewoonbaar wordt. Dan willen ze waarschijnlijk alle hulp.
Ik vind het triest, maar je bent wel eerlijker dan veel anderen mensen die niet donerenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef Equites het volgende:
[..]
Ik geef evenveel om iemand uit Haiti als iemand die ergens in Australie woont. Niks dus. Dat is de harde waarheid. Ik geef om mensen die dicht bij me staan.
Dat denk jijquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
En jij mijn vriend, trapt precies in hetgeen wat ze willen. Een schuldgevoel bij je plaatsten dat je eigenlijk wel een hele grote eikel bent als je niks doneert. En daarom staat er nu al meer dan 10 miljoen op giro 555. Waar overigens maar een heel klein bedrag echt de Haitianen zal bereiken
En in deze post komt er tenminste iets zinnigs uit. Giro 555 is gewoon niet te vertrouwen. Er zijn wel acties op fok (las ik over een paar dagen geleden) die rechtstreeks hulp bieden en niet via 635 omwegenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Het kan me niet schelen wat anderen van me denken, ik voel zelf de behoefte om anderen te helpen als ik dat kan. En ja, ik sta sceptisch tegenover 555, daarom wil ik me nog beter inlezen voordat ik beslis aan welk doel ik ga doneren.
Iets is in jouw ogen zinnig als het in je straatje past?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:25 schreef Codiac het volgende:
[..]
En in deze post komt er tenminste iets zinnigs uit. Giro 555 is gewoon niet te vertrouwen. Er zijn wel acties op fok (las ik over een paar dagen geleden) die rechtstreeks hulp bieden en niet via 635 omwegen
Dat weet ik. Sowieso moet alles bekostigd worden. Dan heb je nog het probleem van corruptie op Haïti en ga zo maar door. Niks voor niks dat een schamele 40% van het geld voor de tsunami maar echt is uitgegeven aan wederopbouwquote:
Tuurlijk dat is toch mens eigensquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Iets is in jouw ogen zinnig als het in je straatje past?Ah well, even inlezen in de mogelijkheden.
Ja, jouw werk zal wel een substantieel deel bijdragen aan de verdubbeling.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:25 schreef Roflpantoffel het volgende:
En dan nog verdubbelen ook hé. Van de centen waar ik voor heb gewerkt.
Hah, mijn salaris kwam trouwens ook van de overheid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, jouw werk zal wel een substantieel deel bijdragen aan de verdubbeling.
Dat vooroordeel kan na elke hulpactie weg.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:29 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hah, mijn salaris kwam trouwens ook van de overheid.Ambtenaaaaaar.
![]()
Maar goed, het vooroordeel over de 'gierige' Nederland kan dus ook weer weg?
Bron?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
In Amerika hadden ze toch maar 5 miljoen opgehaald, terwijl ze een tv show met Snoop Dog enzo hadden?!
Snoop Dogg wilde er waarschijnlijk flink geld voor hebben wat van de opbrengst af ging.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
In Amerika hadden ze toch maar 5 miljoen opgehaald, terwijl ze een tv show met Snoop Dog enzo hadden?!
Bron? Waarschijnlijk alleen een zakje wietquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Snoop Dogg wilde er waarschijnlijk flink geld voor hebben wat van de opbrengst af ging.
http://www.imdb.com/news/ni1436636/quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:36 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
http://thecelebritycafe.c(...)ial-haiti-01-18-2010
Dat over die 5 miljoen ga ik ff zoeken...
quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/news/ni1436636/
Hij gaat met z'n zwans de microfoon swaffelen en aan de hand geluid moeten wij raden hoe groot z'n piemel is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef Codiac het volgende:
Waar blijft Bob Geldof? Ik hoop dat hij ook wat gaat doen. Misschien weer een Pink Floyd reünie
Dit snap ik op zich nog wel, als ik zou zien dat mijn geld naar Unicef zou gaan zou ik niet ook niet zo snel geven, daar worden directieleden echt te dik betaald.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:39 schreef -0- het volgende:
[..]
![]()
Wat een stel gierige kutpaupers ook die Amerikanen.
Het gaat niet om het geven(hihi, ik zei gevenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:42 schreef Maitje het volgende:
Ach, ik ga er niks aan geven, maar als mensen de behoefte hebben om wel te geven..prima! Laat ze lekker.
Hoogstwaarschijnlijk paint uit eigen hand met een vleugje FOK! inspiratie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Moet wel een schatting zijn, check hoe perfect rond die getallen zijn dan
Vertel eens, dan ben je m'n favo foksterquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zonde dat niemand het op tijd had gequote![]()
Oftewel 85 procent in de zakken van de big boys, 15 procent voor de negers.quote:
200.000 doden overdreven?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:48 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Het gaat niet om het geven(hihi, ik zei geven) maar om de hype, de media aandacht dus!
Overdreven naar mijn inzicht
Dat is goed voor de overbevolking...quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef arie_bc het volgende:
[..]
200.000 doden overdreven?
Volgens mij heb jij echt geen inlevings vermogen. Er wonen ongeveer 9.000.000 mensen in Haiti, laten we aannemen dat je ongeveer 200 mensen goed kent (Familie, vrienden, kennisen, collega's).
er zijn er 1/45 dood gegaan, dat betekend dat er gemiddeld van de mensen die je goed kent er 4 a 5 zijn overleden. Das echt huge.
Krijg je notes voor dit soort posts eigenlijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dat is goed voor de overbevolking...
Nu hoeven ze het geld ook onder minder mensen te verdelen
Amenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Als hier een aardbeving is gaan ze ook niet geld naar ons sturen.. Daarom kunnen ze mooi de kanker krijgen
quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Als hier een aardbeving is gaan ze ook niet geld naar ons sturen.. Daarom kunnen ze mooi de kanker krijgen
Bron: Wikipediaquote:Een grote landelijke hulpactie kwam op gang, ondersteund door de radio. De NCRV-presentator Johan Bodegraven werd beroemd met de zeer succesvolle -en eerste massale- geldinzamelingsactie Beurzen open, dijken dicht. Zowel op lokaal-, nationaal- en internationaal niveau werd veel hulp geboden - in totaal zou er zo'n 138 miljoen gulden (62,5 miljoen euro) worden opgehaald voor de getroffenen. Ook werden er vanuit de hele wereld hulpgoederen (kleding, huisraad, linnengoed en voedsel) gestuurd. Het Rode Kruis ontving zoveel goederen dat ze na enige tijd niet meer wist wat ze er mee aan moesten. Een deel van de goederen is vervolgens verscheept naar andere rampgebieden of landen in de Derde Wereld. Al in 1953 werd begonnen met de wederopbouw van de getroffen gebieden. Vooral de Scandinavische landen leverden veel bouwmaterialen, soms zelf hele prefab-huizen. In heel Zeeland kan men ook nu nog huizen naar Zweedse, Noorse, Deense of Finse snit zien.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar het zijn dus gewoon de Amerikanen met een aardbevingsmachine.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
Die mensen in Haïti zullen het er wel naar gemaakt hebben
eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
Die mensen in Haïti zullen het er wel naar gemaakt hebben
Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:53 schreef ASroma het volgende:
[..]
eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Al de hele week erger ik me dood aan de gierigheid van de mensen hier op Fok!.
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.
Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.
Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.
Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.
Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Bier kopen voor 3,30 per stukquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat makenIk drink er komend weekend wel drie biertjes van
quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Bier kopen voor 3,30 per stuk.
Geef het dan gelijk aan Haïti
Voor dat geld koop je een krat.
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
Tuurlijk is er niets mis met helpen. Maar waarom zouden wij evenredig veel moeten helpen in vergelijking met andere landen die net zo welvarend zijn als wij? Waarom dit niet georganiseerd aanpakken?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
zeker import biertjes uit haiti.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Bier kopen voor 3,30 per stuk.
Nee die zijn als eerste gevonden.quote:
'Pretty much everywhere, people are dead"quote:
Zo te zien denk je alleen maar jezelfquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat makenIk drink er komend weekend wel drie biertjes van
Ik heb dat probleem niet als schizofreen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo te zien denk je alleen maar jezelf![]()
![]()
Het is onbegonnen werk op het internet. Wantrouwen is altijd groter dan het vertrouwen. Beloofd nog wat voor Nederland de komende jarenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo te zien denk je alleen maar jezelf![]()
![]()
"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haïti, daar verwijs ik naar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:43 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?![]()
En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.
NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
Misschien kunnen we Haiti kopen met al dat geld wat vandaag opgehaald wordtquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sneeuwuiltje82 het volgende:
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haïti??
Inderdaad, dat stoort mij ook. Ze zeggen dan dat 93% zeker naar het rampgebied gaat, maar daar geloof ik eerlijk gezegd geen zak van. Zag je ook bij die tsunami 6 jaar geleden. Iedereen op hoge poten en 6 maanden later hoor je er niks meer over. Je mag volgensmij blij zijn als 50% van het geld echt bij mensen die getroffen zijn terecht komt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:14 schreef wildermannetje het volgende:
Het erge is dat er duizenden euro's in de verkeerde handen vallen van mensen die nog nooit een ramp hebben meegemaakt, behalve dat ze erg rijk worden van rampenacties.
Waarom zitten die wellfare organisaties allemaal in van die dure panden op de Herengracht naast Moskowitz??
Wees blij, werk zeker.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:11 schreef Enfermera het volgende:
?Leuk wordt dat dan, voor mij als gezondheidswerker.
Werk genoeg ja. Werkdruk waarschijnlijk te hoog en de kwaliteit van zorg bizar ver omlaag.quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:32 schreef sanderman112 het volgende:
Als ze van dat geld nou gewoon heel Nederland bier geven..
Idd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:36 schreef Equites het volgende:
Jurgen Raymann kijkt ook alsof die op de begravenis van ze dochtertje staat. Allejezus zeg
Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kopquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd.En dat ie uberhaupt op het idee komt om te gaan zingen.
Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geïnvesteerd worden in Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:38 schreef electronique het volgende:
is het niet slecht voor de nederlandse economie om al dit geld daarheen te sturen?
het geld wat nu gegeven wordt zou normaal uitgegeven worden bij grotendeels nederlandse bedrijven/winkels etc.
Ja zal er wel niet in zitten denk ikquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:40 schreef Urquhart het volgende:
Deze uitzending kan alleen gered worden door een optreden van Zanger Rinus
mits het gedaan wordt zoals de marshallhulp na de oorlog, daar is de VS uiteindelijk alleen maar beter van geworden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:39 schreef Equites het volgende:
[..]
Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geïnvesteerd worden in Nederland.
Ipv van Met Marlous onder de douche iets van Met Kittie naar Haitiquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:41 schreef Equites het volgende:
[..]
Ja zal er wel niet in zitten denk ik
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kop
Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zegquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:56 schreef Splutje het volgende:
Tering wat zingt Esmee Dentist weer dramatisch zeg
Nou ik zou der wel doen hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Equites het volgende:
[..]
Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zeg
Was niet persoonlijk bedoeld maar je hebt het over gierigheid. Maar niet doneren heeft niks met gierigheid te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haïti, daar verwijs ik naar.
Ik heb het helemaal niet over burgerplicht. Ik zeg dat mensen een excuus zoeken om niet te geven, dat is iets anders.
En de persoonlijke aanval die je nu doet is heel triest. We verschillen blijkbaar van mening, het is niet nodig om meteen zo te beginnen. Maar als je het wilt weten. Ik zit nu in 6VWO doe in mei eindexamen en woon nog thuis. Op zaterdag werk ik bij de TNT-post. En jij?
Tsjongejongequote:Op donderdag 21 januari 2010 20:40 schreef Urquhart het volgende:
Deze uitzending kan alleen gered worden door een optreden van Zanger Rinus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
Maar de bevolking zit dan dankzij de regering in de shitquote:Op donderdag 21 januari 2010 22:00 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
Was niet persoonlijk bedoeld maar je hebt het over gierigheid. Maar niet doneren heeft niks met gierigheid te maken.
Deze ramp had overigens voorkomen kunnen worden of in ieder geval beperkt, de regering daar is de schuldige.
Als jij mooi de kanker krijgt hoop ik dat ook niemand geld naar jou stuurt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Dat was een snelle edit.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:45 schreef Tamashii het volgende:
Mja, als alleen wij dadelijk al 82 miljoen geven... Wat doen de andere dan, dat wordt echt gigantisch....
Ik vraag me serieus af of er geld vanuit Zuid Amerika zou komen als hier in West Europa een gelijkwaardige natuurramp gebeurdquote:Op donderdag 21 januari 2010 23:17 schreef TNA het volgende:
[..]
Als jij mooi de kanker krijgt hoop ik dat ook niemand geld naar jou stuurt.
Er zijn nou eenmaal enorme verschillen in rijkdom. Wij hebben het altijd beter, 24/7, mogen we dan misschien één keer iets voor die mensen doen zonder er iets voor terug te verwachten?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:22 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of er geld vanuit Zuid Amerika zou komen als hier in West Europa een gelijkwaardige natuurramp gebeurd
Jij doet alleen maar wat als je 100% zeker bent dat je er iets voor terug krijgt?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:22 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af of er geld vanuit Zuid Amerika zou komen als hier in West Europa een gelijkwaardige natuurramp gebeurd
Waarschijnlijk niet, maar er is ook nogal een ongelijk speelveld waarin wij ons als westerse wereld natuurlijk hoog op de welvaarts berg bevinden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:22 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Dus nu moeten wij er voor boeten, omdat ze bij ons de zaken wel goed op orde hebben?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, maar er is ook nogal een ongelijk speelveld waarin wij ons als westerse wereld natuurlijk hoog op de welvaarts berg bevinden.
Eet jij een boterham minder, of drink je een biertje minder daarom?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 09:56 schreef Roflpantoffel het volgende:
Dus nu moeten wij er voor boeten, omdat ze bij ons de zaken wel goed op orde hebben?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |