Dat denk jijquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:22 schreef Codiac het volgende:
[..]
En jij mijn vriend, trapt precies in hetgeen wat ze willen. Een schuldgevoel bij je plaatsten dat je eigenlijk wel een hele grote eikel bent als je niks doneert. En daarom staat er nu al meer dan 10 miljoen op giro 555. Waar overigens maar een heel klein bedrag echt de Haitianen zal bereiken
En in deze post komt er tenminste iets zinnigs uit. Giro 555 is gewoon niet te vertrouwen. Er zijn wel acties op fok (las ik over een paar dagen geleden) die rechtstreeks hulp bieden en niet via 635 omwegenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:23 schreef TNA het volgende:
[..]
Het kan me niet schelen wat anderen van me denken, ik voel zelf de behoefte om anderen te helpen als ik dat kan. En ja, ik sta sceptisch tegenover 555, daarom wil ik me nog beter inlezen voordat ik beslis aan welk doel ik ga doneren.
Iets is in jouw ogen zinnig als het in je straatje past?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:25 schreef Codiac het volgende:
[..]
En in deze post komt er tenminste iets zinnigs uit. Giro 555 is gewoon niet te vertrouwen. Er zijn wel acties op fok (las ik over een paar dagen geleden) die rechtstreeks hulp bieden en niet via 635 omwegen
Dat weet ik. Sowieso moet alles bekostigd worden. Dan heb je nog het probleem van corruptie op Haïti en ga zo maar door. Niks voor niks dat een schamele 40% van het geld voor de tsunami maar echt is uitgegeven aan wederopbouwquote:
Tuurlijk dat is toch mens eigensquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Iets is in jouw ogen zinnig als het in je straatje past?Ah well, even inlezen in de mogelijkheden.
Ja, jouw werk zal wel een substantieel deel bijdragen aan de verdubbeling.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:25 schreef Roflpantoffel het volgende:
En dan nog verdubbelen ook hé. Van de centen waar ik voor heb gewerkt.
Hah, mijn salaris kwam trouwens ook van de overheid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:28 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ja, jouw werk zal wel een substantieel deel bijdragen aan de verdubbeling.
Dat vooroordeel kan na elke hulpactie weg.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:29 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Hah, mijn salaris kwam trouwens ook van de overheid.Ambtenaaaaaar.
![]()
Maar goed, het vooroordeel over de 'gierige' Nederland kan dus ook weer weg?
Bron?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
In Amerika hadden ze toch maar 5 miljoen opgehaald, terwijl ze een tv show met Snoop Dog enzo hadden?!
Snoop Dogg wilde er waarschijnlijk flink geld voor hebben wat van de opbrengst af ging.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:30 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
In Amerika hadden ze toch maar 5 miljoen opgehaald, terwijl ze een tv show met Snoop Dog enzo hadden?!
Bron? Waarschijnlijk alleen een zakje wietquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:32 schreef -0- het volgende:
[..]
Snoop Dogg wilde er waarschijnlijk flink geld voor hebben wat van de opbrengst af ging.
http://www.imdb.com/news/ni1436636/quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:36 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
http://thecelebritycafe.c(...)ial-haiti-01-18-2010
Dat over die 5 miljoen ga ik ff zoeken...
quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/news/ni1436636/
Hij gaat met z'n zwans de microfoon swaffelen en aan de hand geluid moeten wij raden hoe groot z'n piemel is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef Codiac het volgende:
Waar blijft Bob Geldof? Ik hoop dat hij ook wat gaat doen. Misschien weer een Pink Floyd reünie
Dit snap ik op zich nog wel, als ik zou zien dat mijn geld naar Unicef zou gaan zou ik niet ook niet zo snel geven, daar worden directieleden echt te dik betaald.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:39 schreef -0- het volgende:
[..]
![]()
Wat een stel gierige kutpaupers ook die Amerikanen.
Het gaat niet om het geven(hihi, ik zei gevenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:42 schreef Maitje het volgende:
Ach, ik ga er niks aan geven, maar als mensen de behoefte hebben om wel te geven..prima! Laat ze lekker.
Hoogstwaarschijnlijk paint uit eigen hand met een vleugje FOK! inspiratie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Moet wel een schatting zijn, check hoe perfect rond die getallen zijn dan
Vertel eens, dan ben je m'n favo foksterquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:59 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Zonde dat niemand het op tijd had gequote![]()
Oftewel 85 procent in de zakken van de big boys, 15 procent voor de negers.quote:
200.000 doden overdreven?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:48 schreef Remsjo het volgende:
[..]
Het gaat niet om het geven(hihi, ik zei geven) maar om de hype, de media aandacht dus!
Overdreven naar mijn inzicht
Dat is goed voor de overbevolking...quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef arie_bc het volgende:
[..]
200.000 doden overdreven?
Volgens mij heb jij echt geen inlevings vermogen. Er wonen ongeveer 9.000.000 mensen in Haiti, laten we aannemen dat je ongeveer 200 mensen goed kent (Familie, vrienden, kennisen, collega's).
er zijn er 1/45 dood gegaan, dat betekend dat er gemiddeld van de mensen die je goed kent er 4 a 5 zijn overleden. Das echt huge.
Krijg je notes voor dit soort posts eigenlijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:27 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Dat is goed voor de overbevolking...
Nu hoeven ze het geld ook onder minder mensen te verdelen
Amenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Als hier een aardbeving is gaan ze ook niet geld naar ons sturen.. Daarom kunnen ze mooi de kanker krijgen
quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Als hier een aardbeving is gaan ze ook niet geld naar ons sturen.. Daarom kunnen ze mooi de kanker krijgen
Bron: Wikipediaquote:Een grote landelijke hulpactie kwam op gang, ondersteund door de radio. De NCRV-presentator Johan Bodegraven werd beroemd met de zeer succesvolle -en eerste massale- geldinzamelingsactie Beurzen open, dijken dicht. Zowel op lokaal-, nationaal- en internationaal niveau werd veel hulp geboden - in totaal zou er zo'n 138 miljoen gulden (62,5 miljoen euro) worden opgehaald voor de getroffenen. Ook werden er vanuit de hele wereld hulpgoederen (kleding, huisraad, linnengoed en voedsel) gestuurd. Het Rode Kruis ontving zoveel goederen dat ze na enige tijd niet meer wist wat ze er mee aan moesten. Een deel van de goederen is vervolgens verscheept naar andere rampgebieden of landen in de Derde Wereld. Al in 1953 werd begonnen met de wederopbouw van de getroffen gebieden. Vooral de Scandinavische landen leverden veel bouwmaterialen, soms zelf hele prefab-huizen. In heel Zeeland kan men ook nu nog huizen naar Zweedse, Noorse, Deense of Finse snit zien.
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar het zijn dus gewoon de Amerikanen met een aardbevingsmachine.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
Die mensen in Haïti zullen het er wel naar gemaakt hebben
eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
Die mensen in Haïti zullen het er wel naar gemaakt hebben
Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:53 schreef ASroma het volgende:
[..]
eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef -0- het volgende:
[..]
Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Al de hele week erger ik me dood aan de gierigheid van de mensen hier op Fok!.
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.
Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.
Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.
Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.
Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Bier kopen voor 3,30 per stukquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat makenIk drink er komend weekend wel drie biertjes van
quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Bier kopen voor 3,30 per stuk.
Geef het dan gelijk aan Haïti
Voor dat geld koop je een krat.
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
Tuurlijk is er niets mis met helpen. Maar waarom zouden wij evenredig veel moeten helpen in vergelijking met andere landen die net zo welvarend zijn als wij? Waarom dit niet georganiseerd aanpakken?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
zeker import biertjes uit haiti.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:
[..]
Bier kopen voor 3,30 per stuk.
Nee die zijn als eerste gevonden.quote:
'Pretty much everywhere, people are dead"quote:
Zo te zien denk je alleen maar jezelfquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat makenIk drink er komend weekend wel drie biertjes van
Ik heb dat probleem niet als schizofreen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo te zien denk je alleen maar jezelf![]()
![]()
Het is onbegonnen werk op het internet. Wantrouwen is altijd groter dan het vertrouwen. Beloofd nog wat voor Nederland de komende jarenquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Zo te zien denk je alleen maar jezelf![]()
![]()
"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haïti, daar verwijs ik naar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:43 schreef Jeroenz het volgende:
[..]
"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?![]()
En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.
NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
Misschien kunnen we Haiti kopen met al dat geld wat vandaag opgehaald wordtquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sneeuwuiltje82 het volgende:
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haïti??
Inderdaad, dat stoort mij ook. Ze zeggen dan dat 93% zeker naar het rampgebied gaat, maar daar geloof ik eerlijk gezegd geen zak van. Zag je ook bij die tsunami 6 jaar geleden. Iedereen op hoge poten en 6 maanden later hoor je er niks meer over. Je mag volgensmij blij zijn als 50% van het geld echt bij mensen die getroffen zijn terecht komt.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:14 schreef wildermannetje het volgende:
Het erge is dat er duizenden euro's in de verkeerde handen vallen van mensen die nog nooit een ramp hebben meegemaakt, behalve dat ze erg rijk worden van rampenacties.
Waarom zitten die wellfare organisaties allemaal in van die dure panden op de Herengracht naast Moskowitz??
Wees blij, werk zeker.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:11 schreef Enfermera het volgende:
?Leuk wordt dat dan, voor mij als gezondheidswerker.
Werk genoeg ja. Werkdruk waarschijnlijk te hoog en de kwaliteit van zorg bizar ver omlaag.quote:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:32 schreef sanderman112 het volgende:
Als ze van dat geld nou gewoon heel Nederland bier geven..
Idd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:36 schreef Equites het volgende:
Jurgen Raymann kijkt ook alsof die op de begravenis van ze dochtertje staat. Allejezus zeg
Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kopquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Idd.En dat ie uberhaupt op het idee komt om te gaan zingen.
Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geïnvesteerd worden in Nederland.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:38 schreef electronique het volgende:
is het niet slecht voor de nederlandse economie om al dit geld daarheen te sturen?
het geld wat nu gegeven wordt zou normaal uitgegeven worden bij grotendeels nederlandse bedrijven/winkels etc.
Ja zal er wel niet in zitten denk ikquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:40 schreef Urquhart het volgende:
Deze uitzending kan alleen gered worden door een optreden van Zanger Rinus
mits het gedaan wordt zoals de marshallhulp na de oorlog, daar is de VS uiteindelijk alleen maar beter van geworden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:39 schreef Equites het volgende:
[..]
Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geïnvesteerd worden in Nederland.
Ipv van Met Marlous onder de douche iets van Met Kittie naar Haitiquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:41 schreef Equites het volgende:
[..]
Ja zal er wel niet in zitten denk ik
quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef Equites het volgende:
[..]
Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kop
Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zegquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:56 schreef Splutje het volgende:
Tering wat zingt Esmee Dentist weer dramatisch zeg
Nou ik zou der wel doen hoor.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Equites het volgende:
[..]
Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zeg
Was niet persoonlijk bedoeld maar je hebt het over gierigheid. Maar niet doneren heeft niks met gierigheid te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:50 schreef Zolcon het volgende:
[..]
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haïti, daar verwijs ik naar.
Ik heb het helemaal niet over burgerplicht. Ik zeg dat mensen een excuus zoeken om niet te geven, dat is iets anders.
En de persoonlijke aanval die je nu doet is heel triest. We verschillen blijkbaar van mening, het is niet nodig om meteen zo te beginnen. Maar als je het wilt weten. Ik zit nu in 6VWO doe in mei eindexamen en woon nog thuis. Op zaterdag werk ik bij de TNT-post. En jij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |