abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77103204
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:28 schreef sanderman112 het volgende:
Als hier een aardbeving is gaan ze ook niet geld naar ons sturen.. Daarom kunnen ze mooi de kanker krijgen
quote:
Een grote landelijke hulpactie kwam op gang, ondersteund door de radio. De NCRV-presentator Johan Bodegraven werd beroemd met de zeer succesvolle -en eerste massale- geldinzamelingsactie Beurzen open, dijken dicht. Zowel op lokaal-, nationaal- en internationaal niveau werd veel hulp geboden - in totaal zou er zo'n 138 miljoen gulden (62,5 miljoen euro) worden opgehaald voor de getroffenen. Ook werden er vanuit de hele wereld hulpgoederen (kleding, huisraad, linnengoed en voedsel) gestuurd. Het Rode Kruis ontving zoveel goederen dat ze na enige tijd niet meer wist wat ze er mee aan moesten. Een deel van de goederen is vervolgens verscheept naar andere rampgebieden of landen in de Derde Wereld. Al in 1953 werd begonnen met de wederopbouw van de getroffen gebieden. Vooral de Scandinavische landen leverden veel bouwmaterialen, soms zelf hele prefab-huizen. In heel Zeeland kan men ook nu nog huizen naar Zweedse, Noorse, Deense of Finse snit zien.
Bron: Wikipedia

138 miljoen, dat is echt een enorm bedrag omgerekend.
pi_77103336
Die mensen in Haïti zullen het er wel naar gemaakt hebben
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:51:19 #143
246425 Penisbaard
We zijn binnen.
pi_77103423
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar het zijn dus gewoon de Amerikanen met een aardbevingsmachine.
pi_77103519
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:49 schreef Hetiszover het volgende:
eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:00:00 #145
274079 Wesleyz
Hyves Slutje Voor Jou
pi_77103800
Giro 555 wat een grap
Ze noemen me Wesley,
Hoi
pi_77103854
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:53 schreef ASroma het volgende:

[..]

eigenlijk wel. Ze hadden ook fatsoenlijke bouwmaterialen kunnen gebruiken, niet echt slim als je het mij vraagt. Kijk naar Japan, daar stort nooit wat in, toch kent dit land geregeld zware aardbevingen.
Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.
pi_77103949
Giro 555? Ik heb al kossesgenot!
pi_77104049
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:01 schreef -0- het volgende:

[..]

Ja want Haiti heeft net zo veel geld als Japan.
pi_77104260
De hele 555-hype komt me al mijn neus uit
pi_77104272
Hier dan maar:

Al de hele week erger ik me dood aan de gierigheid van de mensen hier op Fok!.
Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.

Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.

Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77104324
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:

Overal waar het woord Haïti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haïtianen.

Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.

Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Ik kan het niet beter zeggen
Gewoon storten
pi_77104331
Wat een overkill van ons Nederlanders weer. Goed voelen door veel en veel te veel geld te doneren in vergelijking met andere landen. Waarom deze shit niet evenredig verdelen. DIe gasten weten straks niet meer wat ze met het geld moeten doen. Oh ja, toch wel. Gewoon als salaris uitkeren.
pi_77104356
Of die 10 euro van mij het verschil gaat maken Ik drink er komend weekend wel drie biertjes van
pi_77104390
quote:
Hier dan maar:

Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
pi_77104403
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat maken Ik drink er komend weekend wel drie biertjes van
Bier kopen voor 3,30 per stuk .
Geef het dan gelijk aan Haïti
Voor dat geld koop je een krat.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_77104438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Geef het dan gelijk aan Haïti
Voor dat geld koop je een krat.
pi_77104490
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77104619
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
Tuurlijk is er niets mis met helpen. Maar waarom zouden wij evenredig veel moeten helpen in vergelijking met andere landen die net zo welvarend zijn als wij? Waarom dit niet georganiseerd aanpakken?
pi_77104656
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

zeker import biertjes uit haiti.
pi_77104751
Waarom zouden wij moeten wachten op de rest van de wereld? Er is niks mis met het goede voorbeeld geven. En er zijn genoeg andere landen die helpen. Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je vindt maar je kunt niet ontkennen dat ze niet aanwezig zijn en de bevolking helpen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:26:31 #162
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77104804
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Zouden zij nog leven?
Nee die zijn als eerste gevonden.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77104864
Belachelijk
Maar goed als zij hun geld willen verspillen laat ze hun gang gaan
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_77105122
Ik betaal trouwens elke maand een vermorgen voor die Postcode Loterij, laten zij maar wat meer bijdragen
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:56:38 #165
167856 Toempf
Internetheld
pi_77105897
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Zouden zij nog leven?
'Pretty much everywhere, people are dead"
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_77105952
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Zo te zien denk je alleen maar jezelf
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:59:23 #167
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77105999
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ik heb dat probleem niet als schizofreen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77106062
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Het is onbegonnen werk op het internet. Wantrouwen is altijd groter dan het vertrouwen. Beloofd nog wat voor Nederland de komende jaren
pi_77107658
quote:
Hier dan maar:

"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?

En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.

NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
pi_77107920
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:43 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?

En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.

NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haïti, daar verwijs ik naar.

Ik heb het helemaal niet over burgerplicht. Ik zeg dat mensen een excuus zoeken om niet te geven, dat is iets anders.

En de persoonlijke aanval die je nu doet is heel triest. We verschillen blijkbaar van mening, het is niet nodig om meteen zo te beginnen. Maar als je het wilt weten. Ik zit nu in 6VWO doe in mei eindexamen en woon nog thuis. Op zaterdag werk ik bij de TNT-post. En jij?
pi_77108275
Ik vind het eerder raar dat mensen een excuus moeten hebben om niet te doneren. 'Gewoon omdat ik het niet wil' zou imo genoeg moeten zijn.

En ja, dat aan jezelf denken leer je nog wel als je van de middelbare school af bent..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_77108400
Zeg dan dat je gewoon niet wilt geven, verstop je dan niet achter zo'n verhaaltje
pi_77108714
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haïti??
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:12:52 #174
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_77108865
facking kut haiti, alles op tv gaat over haiti haiti haiti
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_77109655
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sneeuwuiltje82 het volgende:
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haïti??
Misschien kunnen we Haiti kopen met al dat geld wat vandaag opgehaald wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')