abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77104324
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Zolcon het volgende:
Hier dan maar:

Al de hele week erger ik me dood aan de gierigheid van de mensen hier op Fok!.
Overal waar het woord Haīti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haītianen.

Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.

Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Ik kan het niet beter zeggen
Gewoon storten
pi_77104331
Wat een overkill van ons Nederlanders weer. Goed voelen door veel en veel te veel geld te doneren in vergelijking met andere landen. Waarom deze shit niet evenredig verdelen. DIe gasten weten straks niet meer wat ze met het geld moeten doen. Oh ja, toch wel. Gewoon als salaris uitkeren.
pi_77104356
Of die 10 euro van mij het verschil gaat maken Ik drink er komend weekend wel drie biertjes van
pi_77104390
quote:
Hier dan maar:

Overal waar het woord Haīti of Giro 555 valt ontstaat een haat jegens de overheid/de SHO en de Haītianen.

Het is ongelofelijk om te zeggen dat je niks gaat storten omdat het geld "allemaal bij de directeurs uitkomt". In mijn ogen is dit gewoon een hele makkelijke manier om te zeggen dat je te gierig bent om dingen te delen met anderen. Berichten over de goede dingen die gedaan worden door de SHO vallen buiten het referentiekader van de (altijd wantrouwende) Fok!ker, en om diezelfde reden worden alle negatieve berichtjes (ook van jaren terug, want mensen kunnen niet leren van hun fouten blijkbaar) over de SHO groots uitgemeten.

Klacht: Fok!kers die een collectief excuus gevonden hebben om het geld lekker in hun zak te houden en niet te hoeven doneren aan mensen die NIKS meer hebben.
Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
pi_77104403
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Of die 10 euro van mij het verschil gaat maken Ik drink er komend weekend wel drie biertjes van
Bier kopen voor 3,30 per stuk .
Geef het dan gelijk aan Haīti
Voor dat geld koop je een krat.
Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch iets anders mij zal kunnen scheiden van de liefde van God.
pi_77104438
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

Geef het dan gelijk aan Haīti
Voor dat geld koop je een krat.
pi_77104490
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

[..]

Feit is dat iedere Nederlander als een onevenredig groot deel indirect doneert in vergelijking met 98% van alle andere landen. Niks gierigheid. Dat heet je grenzen kennen en ook eens wat verantwoordelijkheid neerleggen bij andere welvarende landen.
Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77104619
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:17 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Daar gaat het mij helemaal niet om, het gaat mij om het ongelofelijk slappe excuus dat de Fok!kers gebruiken om te zeggen dat ze niet willen doneren.
En dan snap ik nog steeds niet wat er mis mee is om als welvarend land andere landen te helpen die het iets minder hebben. We leven met ze allen op de wereld en dat wordt wel eens vergeten in ons wereldje van HD-TV's en iPhones.
Tuurlijk is er niets mis met helpen. Maar waarom zouden wij evenredig veel moeten helpen in vergelijking met andere landen die net zo welvarend zijn als wij? Waarom dit niet georganiseerd aanpakken?
pi_77104656
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:15 schreef Hetiszover het volgende:

[..]

zeker import biertjes uit haiti.
pi_77104751
Waarom zouden wij moeten wachten op de rest van de wereld? Er is niks mis met het goede voorbeeld geven. En er zijn genoeg andere landen die helpen. Je kunt zeggen van de Amerikanen wat je vindt maar je kunt niet ontkennen dat ze niet aanwezig zijn en de bevolking helpen.
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:26:31 #162
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77104804
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Zouden zij nog leven?
Nee die zijn als eerste gevonden.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77104864
Belachelijk
Maar goed als zij hun geld willen verspillen laat ze hun gang gaan
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_77105122
Ik betaal trouwens elke maand een vermorgen voor die Postcode Loterij, laten zij maar wat meer bijdragen
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:56:38 #165
167856 Toempf
Internetheld
pi_77105897
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:24 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

Zouden zij nog leven?
'Pretty much everywhere, people are dead"
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_77105952
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:14 schreef Urquhart het volgende:
Zo te zien denk je alleen maar jezelf
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:59:23 #167
198371 Equites
pi_77105999
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Ik heb dat probleem niet als schizofreen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
pi_77106062
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Stephan1237 het volgende:

[..]

Het is onbegonnen werk op het internet. Wantrouwen is altijd groter dan het vertrouwen. Beloofd nog wat voor Nederland de komende jaren
pi_77107658
quote:
Hier dan maar:

"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?

En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.

NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
pi_77107920
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:43 schreef Jeroenz het volgende:

[..]

"haat jegens haitianen" haha waar haal je dat nu weer vandaan, of is niet doneren bij jou gelijk aan haat?

En aan je leeftijd te zien heb je vast een studiefinanciering en woon je bij pappie en mammie. Een werkende burger heeft indirect al gegeven en gaat vanavond nog eens geven als het geld van giro 555 wordt verdubbeld.

NIEMAND is verplicht te storten dus praat niet alsof het een burgerplicht is ofzo.
Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haīti, daar verwijs ik naar.

Ik heb het helemaal niet over burgerplicht. Ik zeg dat mensen een excuus zoeken om niet te geven, dat is iets anders.

En de persoonlijke aanval die je nu doet is heel triest. We verschillen blijkbaar van mening, het is niet nodig om meteen zo te beginnen. Maar als je het wilt weten. Ik zit nu in 6VWO doe in mei eindexamen en woon nog thuis. Op zaterdag werk ik bij de TNT-post. En jij?
pi_77108275
Ik vind het eerder raar dat mensen een excuus moeten hebben om niet te doneren. 'Gewoon omdat ik het niet wil' zou imo genoeg moeten zijn.

En ja, dat aan jezelf denken leer je nog wel als je van de middelbare school af bent..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_77108400
Zeg dan dat je gewoon niet wilt geven, verstop je dan niet achter zo'n verhaaltje
pi_77108714
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haīti??
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:12:52 #174
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_77108865
facking kut haiti, alles op tv gaat over haiti haiti haiti
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_77109655
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Sneeuwuiltje82 het volgende:
En wat gaan ze straks doen met al dat geld in het toch al verloren Haīti??
Misschien kunnen we Haiti kopen met al dat geld wat vandaag opgehaald wordt
pi_77109836
Ik erger me de hele dag al DOOD aan dit hele fucking initiatief.

Was het maar al morgen. Horen we er niets meer van.

Oh. Dat bedrag wordt verdubbeld van oa MIJN belastinggeld, dus ik kan nog beschuldigd worden van geven ook
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
pi_77110033
Morgen tentamens, dus ik denk even lekker SlamFM aan tijdens het leren voor wat lekkere tunes. Ook daar al 555-gezeik
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:11:36 #178
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77111648
Idd.
Ik snap ook wel dat er geld moet komen, en dat er gestort wordt is super, maar ik denk dan; wat about al die babyboomers die oud worden waar geen plek voor is in alle zorgcentra? Leuk wordt dat dan, voor mij als gezondheidswerker.
Ja, rare redenatie, I know, maar ik snap niet waarom we ineens allemaal zo gul zijn. Dit is blijkbaar erger dan mensen die hun huis kwijtraken in NL of oudere mensen die verpieteren in hun huis?
Beter in je buurt dan mensen helpen.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_77111805
Het erge is dat er duizenden euro's in de verkeerde handen vallen van mensen die nog nooit een ramp hebben meegemaakt, behalve dat ze erg rijk worden van rampenacties.

Waarom zitten die wellfare organisaties allemaal in van die dure panden op de Herengracht naast Moskowitz??
the most beautiful experience on http://www.nakedxx.com
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:17:07 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77111976
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:14 schreef wildermannetje het volgende:
Het erge is dat er duizenden euro's in de verkeerde handen vallen van mensen die nog nooit een ramp hebben meegemaakt, behalve dat ze erg rijk worden van rampenacties.

Waarom zitten die wellfare organisaties allemaal in van die dure panden op de Herengracht naast Moskowitz??
Inderdaad, dat stoort mij ook. Ze zeggen dan dat 93% zeker naar het rampgebied gaat, maar daar geloof ik eerlijk gezegd geen zak van. Zag je ook bij die tsunami 6 jaar geleden. Iedereen op hoge poten en 6 maanden later hoor je er niks meer over. Je mag volgensmij blij zijn als 50% van het geld echt bij mensen die getroffen zijn terecht komt.
pi_77112449
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:11 schreef Enfermera het volgende:
? Leuk wordt dat dan, voor mij als gezondheidswerker.
Wees blij, werk zeker.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:27:39 #182
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_77112491
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:26 schreef -0- het volgende:

[..]

Wees blij, werk zeker.
Werk genoeg ja. Werkdruk waarschijnlijk te hoog en de kwaliteit van zorg bizar ver omlaag.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:32:08 #183
251404 sanderman112
Zie je Sanderman dan bel je112
pi_77112725
Als ze van dat geld nou gewoon heel Nederland bier geven..
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:34:03 #184
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77112837
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:32 schreef sanderman112 het volgende:
Als ze van dat geld nou gewoon heel Nederland bier geven..

Maar op mijn rekening storten mag ook.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_77112867
Dat kan ik ook gebruiken. Giro wolvendagen.
Brabo creep (Kri) zingt Nights in White Satin voor mij.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:36:30 #186
198371 Equites
pi_77112973
Jurgen Raymann kijkt ook alsof die op de begravenis van ze dochtertje staat. Allejezus zeg

Bleeeeeeeeeh kijk ze staan met ze 3en, ik word er een beetje misselijk van
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:37:09 #187
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77113012
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:36 schreef Equites het volgende:
Jurgen Raymann kijkt ook alsof die op de begravenis van ze dochtertje staat. Allejezus zeg
Idd. En dat ie uberhaupt op het idee komt om te gaan zingen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:37:54 #188
198371 Equites
pi_77113048
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Idd. En dat ie uberhaupt op het idee komt om te gaan zingen.
Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kop
pi_77113060
is het niet slecht voor de nederlandse economie om al dit geld daarheen te sturen?
het geld wat nu gegeven wordt zou normaal uitgegeven worden bij grotendeels nederlandse bedrijven/winkels etc.
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:39:48 #190
198371 Equites
pi_77113141
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:38 schreef electronique het volgende:
is het niet slecht voor de nederlandse economie om al dit geld daarheen te sturen?
het geld wat nu gegeven wordt zou normaal uitgegeven worden bij grotendeels nederlandse bedrijven/winkels etc.
Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geīnvesteerd worden in Nederland.
pi_77113179
Deze uitzending kan alleen gered worden door een optreden van Zanger Rinus
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:41:04 #192
198371 Equites
pi_77113206
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:40 schreef Urquhart het volgende:
Deze uitzending kan alleen gered worden door een optreden van Zanger Rinus
Ja zal er wel niet in zitten denk ik
pi_77113266
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:39 schreef Equites het volgende:

[..]

Ja idd, al die miljoenen zie ik liever geīnvesteerd worden in Nederland.
mits het gedaan wordt zoals de marshallhulp na de oorlog, daar is de VS uiteindelijk alleen maar beter van geworden.
pi_77113288
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:41 schreef Equites het volgende:

[..]

Ja zal er wel niet in zitten denk ik
Ipv van Met Marlous onder de douche iets van Met Kittie naar Haiti
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:42:33 #195
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77113293
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:37 schreef Equites het volgende:

[..]

Misschien had ie zelf ook in de gaten dat ie klonk als een nachtegaaltje met keelkanker. Dat verklaart die kop
pi_77113983
Tering wat zingt Esmee Dentist weer dramatisch zeg
Eens met wat hierboven staat
  donderdag 21 januari 2010 @ 20:57:18 #197
198371 Equites
pi_77114064
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:56 schreef Splutje het volgende:
Tering wat zingt Esmee Dentist weer dramatisch zeg
Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zeg
pi_77114100
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 20:57 schreef Equites het volgende:

[..]

Wat ziet ze er ook kk lelijk uit zeg
Nou ik zou der wel doen hoor.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:32:25 #199
107531 Dark_Prince
Xbox360 Tag: xDarkPrince
pi_77116091
Ik geef niets, want indirect geef ik al geld aangezien die Koenders het bedrag verdubbeld van ons belastinggeld.
pi_77117913
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:50 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Sommige reacties van mensen op Fok! tonen weinig respect voor de inwoners van Haīti, daar verwijs ik naar.

Ik heb het helemaal niet over burgerplicht. Ik zeg dat mensen een excuus zoeken om niet te geven, dat is iets anders.

En de persoonlijke aanval die je nu doet is heel triest. We verschillen blijkbaar van mening, het is niet nodig om meteen zo te beginnen. Maar als je het wilt weten. Ik zit nu in 6VWO doe in mei eindexamen en woon nog thuis. Op zaterdag werk ik bij de TNT-post. En jij?
Was niet persoonlijk bedoeld maar je hebt het over gierigheid. Maar niet doneren heeft niks met gierigheid te maken.

Deze ramp had overigens voorkomen kunnen worden of in ieder geval beperkt, de regering daar is de schuldige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')