abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:10:04 #101
3542 Gia
User under construction
pi_77141984
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:16 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom zou het er überhaupt op moeten staan?
Omdat ze dit waarschijnlijk al jaren zo doen. Ze vinden schijnbaar die tekst wel bij dat onderdeel passen.
Wat boeit het waarom het erop staat. Waarom zou het niet mogen? Omdat moslims dan het gevoel krijgen overgehaald te worden naar het Christendom? Net zoals met God Allah noemen?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:15:39 #102
3542 Gia
User under construction
pi_77142173
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef freako het volgende:

[..]

Jawel. Maar alleen op de Nederlandse ¤2-munten: "God zij met ons"
Op de Duitse 2 euro staat ook een randschrift.
pi_77142282
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze dit waarschijnlijk al jaren zo doen.
Neuh, het is gegarandeerd onderdeel van het spel. Net als andere leuzen en teksten, zoals de "stay back 100 meters or you will be shot" shirts en patches tijdens Iraqi Freedom, dat is dan nog een bekende.
Of de teksten op bommen en vliegtuigen, redelijk algemeen bekend.
Het hoort allemaal bij het onderdeel intimidatie. Oorlog is een uit de hand gelopen ruzie, in een ruzie doe je plagen en pesten.. dat is menseigen en vrijwel iedereen herkent dat gedeelte wel. Of je heel erg groot en stoer voordoen, lekker mans en veel schelden enzo.. Dát is het En dat hóórt bij ruzie/oorlog..

En of dat gedeelte van de ruzie/oorlog nu zoveel erger is dan elkaar stompen of doodschieten?

Dat is waar dit allemaal over gaat, en het gaat dus nergens over
pi_77142390
in de Pers staat vandaag een veel luchtiger artikel waarin staat dat het vooral vanuit het leger zelf wordt opgelegd om wapens niet te graferen of wapens te gebruiken waar bijbelteksten in staan gegrafeerd

dus wie moet ik nu geloven?
pi_77142397
Ongelooflijk veel zever... Ik geloof niet dat een inscriptie over een bijbeltekst op een wapen zo erg is... Er zijn genoeg dingen om op te merken over de oorlog, zonder zich bezig te moeten houden met zo een futiliteiten...

Uiteraard komt het commentaar weer van die landen, ik heb alles behalve rascistische gevoelens ten opzicht van welke bevolkinggroep dan ook... Maar het zou mij verbazen als er naar de westerse landen zou worden geluisterd wanneer wij ginder iets niet "oké" vinden.

Gelijkheid is een belangrijk deel van onze maatschappij, wij slikken veel bullshit... Probeer dat eens te doen in één van die landen...

Voor mij mogen ze desnoods zelfs kartoons uit Denemarken op hun wapens plaatsen!!

(Trouwens inscripties op wapens en bommen is een tradtie die al terug gaat tot de oudheid. Kijk maar naar de Amerikaanse op Japanse vliegtuigen tijdens de 2de wereldoorlog die ook dergelijke booschappen met zich meevoerden)
pi_77142581
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:20 schreef JoPiDo het volgende:
in de Pers staat vandaag een veel luchtiger artikel waarin staat dat het vooral vanuit het leger zelf wordt opgelegd om wapens niet te graferen of wapens te gebruiken waar bijbelteksten in staan gegrafeerd

dus wie moet ik nu geloven?
Kuch.. politiek correct.. ahum
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:56:02 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77144038
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:10 schreef Gia het volgende:
Omdat ze dit waarschijnlijk al jaren zo doen.
Dat is nooit een argument.
quote:
Ze vinden schijnbaar die tekst wel bij dat onderdeel passen.
Zo goed dat ze het eraf laten in de toekomst.
quote:
Wat boeit het waarom het erop staat. Waarom zou het niet mogen? Omdat moslims dan het gevoel krijgen overgehaald te worden naar het Christendom? Net zoals met God Allah noemen?
Dat ja en dat in combinatie met de missie is het niet handig om er christelijke jibberjabber op te zetten.

Je weet hoe lang hun tenen (kunnen) zijn, je weet hoe gevoelig 'geloof' is dus doe je er je voordeel mee zou ik zeggen. Ipv. een 'Dat mag ik toch lekker zelf weten!' houding aan te nemen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77144382
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat is nooit een argument.
[..]

[..]

Dat ja en dat in combinatie met de missie is het niet handig om er christelijke jibberjabber op te zetten.

Je weet hoe lang hun tenen (kunnen) zijn, je weet hoe gevoelig 'geloof' is dus doe je er je voordeel mee zou ik zeggen. Ipv. een 'Dat mag ik toch lekker zelf weten!' houding aan te nemen.

Sow what? Moeten wij ons dan buigen voor al hun grillen? Nope
Religie kan zeer gevoelig zijn...toch raar, dat dit de enige godsdienst waar we geen enkel woord over mogen reppen zonder één of andere Jihad op ons hoofd te krijgen
pi_77144396
Leve de vrije mening-uiting
pi_77144424
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:56 schreef SicSicSics het volgende:

.
[..]

Wat ik zeg, het hoort allemaal bij het spel.. oorlog=ruzie=intimideren+plagen+pesten
Nu wordt het eraf gehaald omdat dat "politiek correct" is.. Dat is een toegift waar men dan weer blij mee moet zijn want Geneve zou er nog niets mee doen..
pi_77144528
Feitelijk is het dus ook, in deze ruzie, een gigantische faal dat de fabrikant stopt met deze pesterij. Het is een psychologische keiharde counter van de "tegenpartij"

simpel heh? Toch?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:09:41 #112
116015 SicSicSics
pi_77144578
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:04 schreef Mathieu86 het volgende:
Sow what? Moeten wij ons dan buigen voor al hun grillen? Nope
Je leest ook niet verder dan je piemel neus lang is he?

Wij komen daar. In hun land. Vrede en geluk brengen. Dan loont het toch de moeite om je een beetje in te leven en een beetje compassie te tonen voor de lokale gevoelens en meningen? Of zie ik dat verkeerd en moeten wij maar met onze Westers Christelijke geschoeide voetjes over alle plaatselijke heilige huisjes heen baggeren en daarna huilen dat die mensen niks met ons te maken willen hebben omdat zij zo intolerant zijn?
quote:
Religie kan zeer gevoelig zijn...toch raar, dat dit de enige godsdienst waar we geen enkel woord over mogen reppen zonder één of andere Jihad op ons hoofd te krijgen
Vind ik niet, als je er even bij stilstaat dat het heel vreemd is als de paus een Jihad 'op je hoofd zou gooien'.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:11:14 #113
116015 SicSicSics
pi_77144646
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:05 schreef Major-Balls het volgende:
Wat ik zeg, het hoort allemaal bij het spel.. oorlog=ruzie=intimideren+plagen+pesten
Nu wordt het eraf gehaald omdat dat "politiek correct" is.. Dat is een toegift waar men dan weer blij mee moet zijn want Geneve zou er nog niets mee doen..
In dit geval waren het onze bondgenoten die het misschien voor de borst kon stoten, niet onze vijanden!
Fine, fuck you then!
pi_77145295
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Je leest ook niet verder dan je piemel neus lang is he?

Wij komen daar. In hun land. Vrede en geluk brengen. Dan loont het toch de moeite om je een beetje in te leven en een beetje compassie te tonen voor de lokale gevoelens en meningen? Of zie ik dat verkeerd en moeten wij maar met onze Westers Christelijke geschoeide voetjes over alle plaatselijke heilige huisjes heen baggeren en daarna huilen dat die mensen niks met ons te maken willen hebben omdat zij zo intolerant zijn?
[..]

Vind ik niet, als je er even bij stilstaat dat het heel vreemd is als de paus een Jihad 'op je hoofd zou gooien'.

Komaan kijk naar de benelux, wij als westerse landen, doen ongelooflijk veel toegevingen om hun tradties en geloof te respecteren... De islam is volledig geintegreerd in onze maatschappij uit toleratie en vrije meningsuiting...

Probeer maar eens om in Iran of een land die de regels van de Islam strict opvolgt een kerk neer te planten of om te verkondigen dat je een ander geloof eerbiedigd en je wordt binnen de kortste keren van kant gemaakt.

Laat die bijbenverzen op wapens dan zijn voor wat het zijn...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:33:12 #115
116015 SicSicSics
pi_77145539
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:27 schreef Mathieu86 het volgende:
Komaan kijk naar de benelux, wij als westerse landen, doen ongelooflijk veel toegevingen om hun tradties en geloof te respecteren... De islam is volledig geintegreerd in onze maatschappij uit toleratie en vrije meningsuiting...
Het gaat niet om wat wij hier doen... Het gaat om wat wij daar doen! Toch net even anders in mijn ogen.
quote:
Probeer maar eens om in Iran of een land die de regels van de Islam strict opvolgt een kerk neer te planten of om te verkondigen dat je een ander geloof eerbiedigd en je wordt binnen de kortste keren van kant gemaakt.
Ja maar zij!.. Kom op, zo mocht je in de kleuterklas al geen discussies voeren!
quote:
Laat die bijbenverzen op wapens dan zijn voor wat het zijn...
Nee!
Fine, fuck you then!
pi_77145617
typische polarisatie.
pi_77145834
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:33 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat wij hier doen... Het gaat om wat wij daar doen! Toch net even anders in mijn ogen.
[..]

Ja maar zij!.. Kom op, zo mocht je in de kleuterklas al geen discussies voeren!
[..]

Nee!
Joeng Bullshit
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 16:45:34 #118
230491 Zith
pls tip
pi_77146034
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies, op het vizier staat een tekst die gericht is op licht op het pad:

"Ik ben het licht voor de wereld. Wie mij volgt loopt nooit meer in de duisternis, maar heeft licht dat leven geeft.”

Is toch fijn als er wat licht is, wanneer je door een vizier moet kijken. Wat is er nou zo verschrikkelijk aan die tekst?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:06:26 #119
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77146873
Het gaat er nu juist om dat het Westen 'beschaving komt brengen' en de 'bevolking komt bevrijden' van corruptie en onderdrukking. Ik ga niet zeggen dat ik dat geloof, dat doet het er ook niet toe. Het punt is dat dát het marketingpraatje is naar de bevolking toe. Als je de oorlog op die manier presenteert, is er een kansje dat de bevolking misschien toch het nut ervan gaat inzien.

Op het moment dat je gaat schieten met wapens met christelijke teksten erop, wek je toch wel heel erg de indruk dat je dat wapen gebruikt om je geloof te brengen en niet om iets anders. Lekker subtiel signaal geef je dan af in zo'n religieus kruitvat als Afghanistan. De mensen die we komen 'bevrijden' zijn net zo goed islamitisch als degenen van wie we ze bevrijden, en ze zitten daar nu eenmaal die niet te wachten op het christendom.

'Ja maar moslims hadden vroeger zelf ook Koranteksten op hun kromzwaarden!' Precies, in hun religieuze veroveringsoorlogen was dat. Daarom moeten wij dat JUIST niet doen. Het Westen moet niet de indruk wekken dat het om een religieuze oorlog gaat.

Doe gewoon wat je zegt dat je komt doen, namelijk stabiliteit en democratie brengen, en laat je eigen geloof er nou eens voor één keertje buiten.
pi_77147901
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:57 schreef Cortina het volgende:
Misplaatste verontwaardiging, was het niet Iran die raketten met namen als Ghadr en Ashura produceert ?
Vergeleken met een typenummer op een optisch instrument nogal onsubtiel IMHO...
Dus omdat Iran zoiets doet, is het legitiem om Afghanen en Irakezen neer te knallen met bijbeltekst-guns? Beetje rare gedachtengang aangezien Iran niks heeft te schaften met beide conflicten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_77147972
-edit- Nutteloos

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 23-01-2010 01:30:13 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:42:15 #122
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77148319
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Op de Duitse 2 euro staat ook een randschrift.
Ja, maar niet "Gott sei mit uns". De Duitsers hebben er "Einigkeit und Recht und Freiheit" op weten te proppen.

Alle ¤2-munten hebben een randschrift, dat is zelfs verplicht. Portugal zet een variant van hun nationale zijde ook op de rand, maar alle andere landen (buiten Nederland en Duitsland) gebruiken combinaties van het cijfer 2 met een aantal sterren, alleen de tekst "2 EURO" of ze zetten er de naam van het land op.

Nederland is het enige land met een religieus randschrift, zelfs het Vaticaan heeft er geen religieuze tekst op staan. Sterker nog, dat ¤2-munten een randschrift hebben is het gevolg van een wens van Nederland.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:46:09 #123
3542 Gia
User under construction
pi_77148479
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:42 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, maar niet "Gott sei mit uns". De Duitsers hebben er "Einigkeit und Recht und Freiheit" op weten te proppen.

Alle ¤2-munten hebben een randschrift, dat is zelfs verplicht. Portugal zet een variant van hun nationale zijde ook op de rand, maar alle andere landen (buiten Nederland en Duitsland) gebruiken combinaties van het cijfer 2 met een aantal sterren, alleen de tekst "2 EURO" of ze zetten er de naam van het land op.

Nederland is het enige land met een religieus randschrift, zelfs het Vaticaan heeft er geen religieuze tekst op staan. Sterker nog, dat ¤2-munten een randschrift hebben is het gevolg van een wens van Nederland.
En wat is er op tegen?
Kunnen moslims nu geen Nederlandse 2 euro munten meer aanraken met het gevaar bekeerd te worden tot het Christendom.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:48:42 #124
3542 Gia
User under construction
pi_77148561
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gia de christen in de bocht.
Sorry, maar staat gewoon in de OP hoor:
quote:
Sinds de invasie in Irak in 2003 is het echter verboden om op wat voor manier dan ook mensen te bekeren tot een religie, geloof of gebruik.
Moslims zien die inscriptie dus als een vorm van zieltjes winnen. Evenals die klojo's in Maleisië die niet willen dat Christenen Allah zeggen tegen God, want stel je voor dat er dan moslims naar die Christenen gaan luisteren en zich bekeren!!

Is toch zielig, zoiets.
pi_77150002
Gaat lekker zo. Koren op de propagandamolen van extremisten.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:40:36 #126
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_77150366
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:46 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat is er op tegen?
Kunnen moslims nu geen Nederlandse 2 euro munten meer aanraken met het gevaar bekeerd te worden tot het Christendom.
Ik zie er ook weinig kwaads in. De term "God" is niet voorbehouden aan het christendom, en als je atheïst bent kun je er schouderophalend aan voorbijgaan. Het heeft geen praktische consequenties.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:25:18 #127
255889 WeerEenPassVergeten
Een geheugen als een zeef
pi_77166932
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:02 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Waarom zou het er überhaupt vanaf moeten?
De vraag is: Waarom zou het er überhaupt op moeten?

Wat ik zie is een nietszeggende bedrukking welke alleen maar geld kost. Er hoeft geen bijbelvers op een wapen te staan. Immer zijn er genoeg mensen welke niet eens een religie aanhangen. Voor de militairen die zo graag een bijbeltekst bij zich willen hebben; steek een kleine zakbijbel in je binnenzak?

IK denk niet dat er ooit iemand gevraagd heeft om deze bedrukkingen op wapens. Waarom zou je ze er dan in godsnaam op zetten?
Your only limit is your imagination
pi_77166996
Er staat geen (bijbel) tekst op deze wapens...pfffffffffffff
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_77167113
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Staat die ook ergens op? Die is dan wel logisch eigenlijk:

Vervloekt zij, die des HEEREN werk bedriegelijk doet; ja, vervloekt zij, die zijn zwaard van het bloed onthoudt!

Oftewel, er moet bloed vloeien!!

Ach, sowieso natuurlijk bullshit. Er staan nummers op en die nummers zouden kunnen verwijzen naar een bijbeltekst. Is het niet zo dat in die landen de bijbels verboden zijn? Hoe weten ze dan waarna die nummers verwijzen?
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

JR48:10
Micha 4:3 staat daar weer tegenover dus?
quote:
3 Hij zal rechtspreken tussen machtige volken,
over grote en verre naties een oordeel vellen.
Dan zullen zij hun zwaarden omsmeden tot ploegijzers
en hun speren tot snoeimessen.
Geen volk zal nog het zwaard trekken tegen een ander volk,
geen mens zal meer weten wat oorlog is.
En zo zal er nog wel tegen elkaar weggestreept kunnen worden?

Voor de rest boeit me de hele situatie voor geen meter en denk dat burakius en mutant het goed hebben verwoord met : "de moslims zijn boos" lariekoek...een paar Moslimorganisaties zijn boos in Amerika, dus niet alle moslims.. Van mij mag iedereen klagen. Lijken het zelfs bijna Nederlanders daar in Amerika
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_77167247
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:45 schreef EdvandeBerg het volgende:
En daar gaan we!

[ afbeelding ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:46:14 #131
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77167473
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:42 schreef freako het volgende:
Gott Mit Uns was natuurlijk iets wat Pruissen al als spreuk had, en wat verder op de koppels van de SS stond en daarmee sterk geassocieerd wordt. Ik denk niet dat Duitsers dat nu nog snel zouden gebruiken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 01:47:30 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77167501
moslims zijn niet woest . het zijn linkse hoerenzonen die de wereld op zijn kop zetten. jammer dat ze de wereld verkopen voor hun eigen soort van onrechtvaardige gemoedsrust. ze komen er op terug.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_77170889
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:27 schreef Montagui het volgende:
Er staat geen (bijbel) tekst op deze wapens...pfffffffffffff
Er zijn verwijzingen naar bijbelteksten gezien.

Een beetje zoals Maria verschijnt, UFO's worden waargenomen, Allah's naam mysterieus op een beenjtje verschijnt. Kortom: mensen geloven zo hard in iets (christelijke bekeringspogingen in dit geval) dat ze plots de bewijzen (denken te) zien.
En zien is geloven (zoals geloven dus ook zien bepaalt)
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_77171975
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 01:25 schreef WeerEenPassVergeten het volgende:

[..]

De vraag is: Waarom zou het er überhaupt op moeten?

Wat ik zie is een nietszeggende bedrukking welke alleen maar geld kost. Er hoeft geen bijbelvers op een wapen te staan. Immer zijn er genoeg mensen welke niet eens een religie aanhangen. Voor de militairen die zo graag een bijbeltekst bij zich willen hebben; steek een kleine zakbijbel in je binnenzak?

IK denk niet dat er ooit iemand gevraagd heeft om deze bedrukkingen op wapens. Waarom zou je ze er dan in godsnaam op zetten?
Als je je nou even verdiept had in het bericht had je al tig keer kunnen lezen dat het niet om de wapens gaat en niet om hele teksten, maar om verwijzingen op de richtmiddelen van Trijicon, en zij gebruiken deze verwijzingen als onderdeel van hun serienummers.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:47:07 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_77172209
Ze kunnen toch gewoon porno op die wapens zetten?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_77173230
Tip voor op een bom:
"Gij zult niet doden"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')