abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:06:01 #1
145738 superworm
is erbij
pi_77088989
Hier verder.

Vorig deel:
Zeer zware aardbeving (7.0) op Haiti #3

En hierbij de Fipo-hoop op minder dom geneuzel over of de VS Haïti bezetten of niet. Het lijkt me vervelend om altijd zo zwart-wit te moeten denken.

Radio 555 is te beluisteren op o.a. 3FM en 538.
http://www.radio555.nl/

Zie ook
Amerikaanse Bezetting Haïti?
'Aardbeving in Haïti was experiment VS'

[ Bericht 57% gewijzigd door Frutsel op 22-01-2010 12:19:33 (verwante topics toegevoegd) ]
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 11:07:19 #2
137949 Disana
pi_77089051
Het dodenaantal word steeds minder?
Nieuw is niet altijd beter.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:08:46 #4
145738 superworm
is erbij
pi_77089098
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
80.000 is het nieuwste getal wat ik hoorde. Mod mag het aanpassen als het inmiddels hoger is
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:11:07 #5
145738 superworm
is erbij
pi_77089182
http://www.inews880.com/C(...)tory.aspx?ID=1187104
quote:
Haiti Earthquake Round-up: One week later ...
2:05AM
1/21/2010

A frightening new aftershock yesterday (Wednesday) forced more Haiti earthquake survivors onto the capital's streets to live and sent others fleeing to the countryside, where aid is only beginning to reach wrecked towns.

The magnitude-5.9 jolt matched the strongest of the aftershocks that have followed last week's huge quake that devastated Port-au-Prince.

Mike Morton of the UN Disaster Assessment and Co-ordination agency says the aftershock collapsed seven buildings in Petit-Goave, the seaside town closest to the epicentre. But he says there are no reports of people crushed or trapped, perhaps because the earlier quake frightened most people into sleeping outside.

Foreign Affairs Minister Lawrence Cannon reported minor damage to the roof and second floor of the Canadian Embassy in Port-au-Prince after the aftershocks.

No one was injured at the embassy, where 56 Canadians had sought refuge. The Haitian government estimates the death toll at 200,000, with 80,000 buried in mass graves.

It is estimated there are 2 million people who are now homeless and 250,000 people injured. Meanwhile, officials say 13 Canadians have been confirmed dead in Haiti with another 479 missing. (The Associated Press)
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77089420
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:06 schreef superworm het volgende:
Hier verder.

Vorig deel:
Zeer zware aardbeving (7.0) op Haiti #3

En hierbij de Fipo-hoop op minder dom geneuzel over of de VS Haïti bezetten of niet. Het lijkt me vervelend om altijd zo zwart-wit te moeten denken.
Dat dus
Geneuzel over geloofsverschillen kan ook prima in een ander forum en als mensen willen discussieren over de 'bezetting' van Haiti dan is BNW daar een prima forum voor.
pi_77089913
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Het dodental wordt al gebaseerd op het mensen dat wordt begraven in Massa-graven .. 80.000 dus...
Maar er liggen nog steeds tienduizenden mensen op straat en onder het puin
pi_77090813
quote:
Het einde van de immense ellende in Haïti lijkt nog lang niet in zicht. Het door een vreselijke aardbeving getroffen straatarme land beleeft elke dag sinds de ramp een humaniataire tragedie door de gebrekkige hulp. Volgens een hulporganisatie ter plaatse sterven er ongeveer 20.000 mensen per dag. De meeste slachtoffers zouden gered kunnen worden, als ze een dringende operatie zouden krijgen, maar daarvoor ontbreken ruimschoots de medische middelen.

De noodkreet komt van de Amerikaanse hulporganisatie Partners In Health (PIH), die ter plaatse een cruciale rol speelt bij de reddingsoperatie in Haïti. In een dringend rapport stelt PIH: "Tienduizenden slachtoffers van de aardbeving hebben nu een spoedoperatie nodig. Onze hoofddokter schat dat er dagelijks zo'n 20.000 mensen sterven die gered zouden kunnen worden mits de juiste medische middelen."
Bron: HlN.be

WTF 20.000 per dag?
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 11:56:32 #9
145738 superworm
is erbij
pi_77090917
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:53 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

Bron: HlN.be

WTF 20.000 per dag?
Dat stelt die vijf van AzG wel in een bepaald perspectief...
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77091084
Volgens CNN gaat het allemaal langzaam beter, en wordt er zelfs een balletje getrapt.. Ook wordt er door de Canadezen in Jacmel een vliegveld weer werkend gemaakt, en verwacht men de haven in 2 weken ook weer compleet werkend te krijgen.

En nu kunnen C130's wel op een onverharde landingsbanen landen, maar de machines om die aan te kunnen leggen zijn druk in gebruik bij het zoeken naar overledenen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 12:35:35 #11
145738 superworm
is erbij
pi_77092411
quote:
'Hulpverlening in Haïti mijdt achterbuurten'
PORT-AU-PRINCE - De autoriteiten en hulpverleners in Haïti negeren de allerarmste slachtoffers van de verwoestende beving in de getto's van de hoofdstad Port-au-Prince, omdat ze bang zouden zijn voor criminaliteit. Buitenlandse hulpverleners is geadviseerd om onder meer het getto Cité Soleil te mijden, berichtte de Britse krant The Independent donderdag.

„Er is wel hulp, maar die gaat elders heen”, zegt een 29-jarige inwoner van Cité Soleil in de krant. „Vergeleken met de rest van het land hebben wij een lage prioriteit. De autoriteiten zien ons niet als slachtoffer.” In Port-au-Prince zou de hulp zich vooral concentreren in het centrum.

De veiligheidssituatie in de als gevaarlijkste buurt van Port-au-Prince bekendstaande Cité Soleil zou zijn verslechterd, mede omdat de gevangenis in de hoofdstad is ingestort door de beving, waardoor duizenden criminelen weer op vrije voeten zijn. Inwoners beweren dat verschillende vrouwen de afgelopen dagen zijn verkracht. Ook zouden gewapende criminelen met wapens voedsel roven.

De Amerikaanse luitenant-generaal Ken Keen, die de Amerikaanse troepenmacht ter plaatse coördineert, heeft persoonlijk een kijkje in de buurt genomen. Volgens hem worden er nog voedseldistributiepunten in Cité Soleil opgezet, maar „als je een voedseltruck hierheen stuurt, wordt het een opstand”, aldus Keen. „Je wilt niet dat er iemand vermoord wordt om een fles water.” De voedseluitdeelplaatsen moeten daarom goed beveiligd worden, wat tijd kost om dat te regelen.

Het vliegveld van Port-au-Prince heeft moeite om de vele tientallen hulptransporten die dagelijks arriveren, te verwerken. Er is maar één start- en landingsbaan. Ondertussen komen er ook schepen naar de gedeeltelijk verwoeste haven, die ondertussen gereed wordt gemaakt voor schepen met noodhulp aan boord. Over drie weken zou de haven weer op volle kracht functioneren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)urten___.html?p=12,3
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:38:33 #13
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_77092554
Als er al een tekort is aan veiligheidstroepen gaan ze niet de achterbuurten in nee. Lijkt me logisch. Daarom ook goed dat de VS 40.000 extra manschappen stuurt.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:31 #14
158899 GasTurbine
pi_77092908
De evacuatie van de amerikanen in een USCG vliegtuig op het vliegveld(moet je ook even rondkijken naar vliegende heli's en de mensengroep voor het vliegveld):

http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Port-au-Prince,+Haiti&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.037246,93.076172&ie=UTF8&hq=&hnear=Port-au-Prince,+Ouest,+Haiti&t=k&ll=18.576176,-72.296382&spn=0.001002,0.001206&z=20

Ik hoop niet dat die privéjets er nu nog staan. Dan snap ik wel waarom de cargoplanes niet kunnen landen.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:56:51 #15
158899 GasTurbine
pi_77093282
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 13:08:17 #16
145738 superworm
is erbij
pi_77093675
0900-1112 al 8000 keer gebeld
quote:
0900-1112 al 8000 keer gebeld
door Redactie op 21-01-2010 @ 13:05

Al achtduizend mensen hebben vanochtend tussen zes en elf uur gebeld met het actienummer 0900-1112. Dat meldde een woordvoerder van Radio 555. In de radio en tv-studio in Hilversum staan bekende Nederlanders in het belpanel slechts een deel van de vele bellers te woord.

De overige telefoontjes worden doorgeschakeld naar een van de tien callcenters, waarvan een in België. Volgens de woordvoerder is het aantal beschikbare telefoonlijnen oneindig groot en lukt het daardoor iedereen om verbinding te krijgen, al stuiten bellers tijdens piekuren op een computer.

"Bij extreme drukte krijgen bellers een bandje te horen en kunnen ze hun telefoonnummer achterlaten. Ze worden dan spoedig teruggebeld. Het is dus niet meer zoals vroeger dat het niet lukt om er doorheen te komen. Een limiet is er niet." Radio 555 was rond het middaguur precies zes van de vijftien uur op gang.

De bekende dj's Ruud de Wild en Erik de Zwart presenteren de gezamenlijke uitzending van zeven radiostations tot twee uur vanmiddag.
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:07:04 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77096073
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef GasTurbine het volgende:
De evacuatie van de amerikanen in een USCG vliegtuig op het vliegveld(moet je ook even rondkijken naar vliegende heli's en de mensengroep voor het vliegveld):

http://maps.google.com/maps?f=q&source=embed&hl=en&geocode=&q=Port-au-Prince,+Haiti&sll=37.0625,-95.677068&sspn=43.037246,93.076172&ie=UTF8&hq=&hnear=Port-au-Prince,+Ouest,+Haiti&t=k&ll=18.576176,-72.296382&spn=0.001002,0.001206&z=20

Ik hoop niet dat die privéjets er nu nog staan. Dan snap ik wel waarom de cargoplanes niet kunnen landen.
Ze zijn snel met de gedetailleerde google.maps foto's zeg!
KuikenGuppy
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:10:40 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77098100
Duizenden vrijwilligers de straat op voor Haïti
Bron: helphaiti.nu / Rode Kruis

In Amsterdam, Breda, Den Haag, Enschede, Utrecht, Groningen, Haarlem en Rotterdam gaan duizenden vrijwilligers vandaag de straat op om geld in te zamelen voor Giro 555. Via de site helphaiti.nu kunnen vrijwilligers zich opgeven om na een korte instructie geld in te zamelen op straat voor de slachtoffers van de aardbeving.

Ook vanavond gaan de vrijwilligers nog de straat op. Mensen die mee willen helpen melden zich aan op helphaiti.nu en krijgen direct instructies per e-mail toegezonden. De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar Giro 555, de kosten worden gedragen door sponsors.
dag
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:54:26 #20
158899 GasTurbine
pi_77098159
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Peter het volgende:

In Amsterdam, Breda, Den Haag, Enschede, Utrecht, Groningen, Haarlem en Rotterdam gaan duizenden vrijwilligers vandaag de straat op om geld in te zamelen voor Giro 555. Via de site helphaiti.nu kunnen vrijwilligers zich opgeven om na een korte instructie geld in te zamelen op straat voor de slachtoffers van de aardbeving.

Ook vanavond gaan de vrijwilligers nog de straat op. Mensen die mee willen helpen melden zich aan op helphaiti.nu en krijgen direct instructies per e-mail toegezonden. De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar Giro 555, de kosten worden gedragen door sponsors.
Frauduleuze zaak. De gedachte erachter is overigens wel nobel.
pi_77098617
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:54 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Frauduleuze zaak. De gedachte erachter is overigens wel nobel.
Hoezo frauduleus? Vanwaar deze laster?
dag
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:08:41 #22
158899 GasTurbine
pi_77098764
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Hoezo frauduleus? Vanwaar deze laster?
Er zijn genoeg mensen die de opbrengst zelf kunnen houden, zoals ik het me inbeeld als het via een website wordt geregeld.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:10:06 #23
158899 GasTurbine
pi_77098827
quote:
Je ontvangt van ons een bevestiging en je hoeft je nu alleen nog maar op het juiste tijdstip te melden aanstaande donderdag. Wij regelen de rest! Donderdag word je door een medewerker van Pepperminds ontvangen en goed gebrieft. Daarna ga je met een klein clubje op pad onder begeleiding van een ervaren medewerker van Pepperminds. Samen zullen jullie heel succesvol zijn!
Ik had dit stukje niet gelezen, en na het lezen trek ik m'n woorden in.
pi_77098941
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die de opbrengst zelf kunnen houden, zoals ik het me inbeeld als het via een website wordt geregeld.
Het gaat om machtigingskaarten, geen contant geld
dag
pi_77100247
Even een crosspostje:

http://twitter.com/ebvr

Twitter van Eelco Bosch van Rosenthal, en geeft wel een aardig beeld van wat er nu gebeurd (en vooral, wat de Nederlandse mariniers nu doen).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:52:23 #26
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77100766
quote:

Artsen zonder grenzen etc, kwamen ook vaak in kleinere vliegtuigen, en niet alle hulporganisaties hebben van die joekels van vliegtuigen.

Let ook eens op het vliegtuig helemaal aan de rechterkant, en ga dan met Google Earth de historische beelden bekijken..... er staan allemaal kratten omheen wat lijkt alsof het hulp goederen zijn, maar dat ding staat - met kratten eromheen - al op dezelfde plek sinds 2007

Verder trouwens vrij gedetailleerde nieuwe foto's.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77104863
Prachtige foto trouwens van het jongetje Kiki. Hoe blij hij is z'n moeder weer te zien, armen wijd.

http://www.dailymail.co.u(...)ed-rubble-alive.html
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:22:02 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77106866
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:41 schreef marcodej het volgende:
Even een crosspostje:

http://twitter.com/ebvr

Twitter van Eelco Bosch van Rosenthal, en geeft wel een aardig beeld van wat er nu gebeurd (en vooral, wat de Nederlandse mariniers nu doen).

Ze zijn toch goed bewapend, onze jongens.....

De Marokkanen doen ook mee
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_77107155
Helemaal mee eens geef niets man als je de berichten in de nederlandse media de laatste jaren moet geloven is er genoeg leed hier in nederland. Geef dat hulp geld gewoon aan Nederlandse armen dan blijft het geld ook in de lokale economie.
Ja erg vervelend voor die mensen daar maar met over populatie gaan we dit veel vaker zien, ga je elke keer geld geven als ze een zielig kind op tv laten zien?
Hoeveel geld ga je weggeven voor die zielige mensen?
Denk je dat nadat je al je geld hebt weggegevn er geen zielige mensen meer op tv te zien zijn?
Weet jij hoeveel geld er van je beelastingeld nu al naar zielige mensen en ontwikkelings geld gaat?
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:31:17 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77107223
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef Obomo het volgende:
Helemaal mee eens geef niets man als je de berichten in de nederlandse media de laatste jaren moet geloven is er genoeg leed hier in nederland. Geef dat hulp geld gewoon aan Nederlandse armen dan blijft het geld ook in de lokale economie.
Ja erg vervelend voor die mensen daar maar met over populatie gaan we dit veel vaker zien, ga je elke keer geld geven als ze een zielig kind op tv laten zien?
Denk je dat nadat je al je geld hebt weggegevn er geen zielige mensen meer op tv te zien zijn?
Weet jij hoeveel geld er van je beelastingeld nu al naar zielige mensen en ontwikkelings geld gaat?
En, hoeveel heb jij dan al gegeven aan de Nederlandse armen?

Of is het geven sowieso een hekel punt bij je.
-
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:35:06 #31
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77107384
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_77107412
quote:
Gek dat jij als Obama-kloon dat vindt.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:36:17 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77107425
Ja mooie foto, al eerder gezien.....

Kijk eens hoe blij dat kind is.
-
pi_77107550
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:31 schreef maartena het volgende:

[..]

En, hoeveel heb jij dan al gegeven aan de Nederlandse armen?

Of is het geven sowieso een hekel punt bij je.
Ik geef niets meer waarom zou ik geld geven aan mensen die toch altijd bjidehand doen.
Ik heb zelf toch gewerkt voor mijn geld of niet dan?
pi_77107751
Geld geven is je zgn. schuld afkopen. Eurootje of 1 a 5 door iemand die net z'n Audi uitstapt.. wat moet je ervan vinden. Koenders zit op 4,5 miljard Euro voor dit soort zaken, dus geld geven we toch al.

Ik denk dat je beter vrijwilligerswerk voor die organisaties kunt doen. Dat onderscheidt je van de rest. Doe die 2e vakantie eens wat anders dan op het strand in de Dominicaanse liggen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 18:48:35 #36
145738 superworm
is erbij
pi_77107844
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:46 schreef kawotski het volgende:
Geld geven is je zgn. schuld afkopen. Eurootje of 1 a 5 door iemand die net z'n Audi uitstapt.. wat moet je ervan vinden. Koenders zit op 4,5 miljard Euro voor dit soort zaken, dus geld geven we toch al.

Ik denk dat je beter vrijwilligerswerk voor die organisaties kunt doen. Dat onderscheidt je van de rest. Doe die 2e vakantie eens wat anders dan op het strand in de Dominicaanse liggen..
Rot toch op man. Ik ben een keihard werkende student die álles zelf moet betalen en nog heb ik er geld voor over. Schuld afkopen mijn hol. Ik moet daadwerkelijk een paar weken bezuinigen om weer goed rond te komen, maar dat heb ik er voor over. Hier word ik zó agressief van hè, dat eigenheimer-geneuzel om maar te verbergen wat je écht vindt: het kan je geen ruk schelen en je hebt er geen cént voor over. Maar dát durf je niet te zeggen, want diep ik je hart begrijp je ook wel dat zoiets zeggen behoorlijk harteloos en asociaal overkomt.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77108252
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:48 schreef superworm het volgende:

[..]

Rot toch op man. Ik ben een keihard werkende student die álles zelf moet betalen en nog heb ik er geld voor over. Schuld afkopen mijn hol. Ik moet daadwerkelijk een paar weken bezuinigen om weer goed rond te komen, maar dat heb ik er voor over. Hier word ik zó agressief van hè, dat eigenheimer-geneuzel om maar te verbergen wat je écht vindt: het kan je geen ruk schelen en je hebt er geen cént voor over. Maar dát durf je niet te zeggen, want diep ik je hart begrijp je ook wel dat zoiets zeggen behoorlijk harteloos en asociaal overkomt.
Het feit dat je wel geld geeft aan zielige zwarte haitiaanse kinderen maar niet aan zielige siberishe kinderen die bevriezen in siberie laat alweer zien dat je alleen maar geld geeft om je schuldgevoel af te kopen.
waarom wel aan zielige haitiaantjes geld geven en niet aan zielige blanke kinderen in siberie, zuid afrika of aan al die miljoenen zwarte kinderen die omkomen van de honger in afrika en noord korea?
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 19:01:03 #38
145738 superworm
is erbij
pi_77108375
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef Obomo het volgende:

[..]

Het feit dat je wel geld geeft aan zielige zwarte haitiaanse kinderen maar niet aan zielige siberishe kinderen die bevriezen in siberie laat alweer zien dat je alleen maar geld geeft om je schuldgevoel af te kopen.
waarom wel aan zielige haitiaantjes geld geven en niet aan zielige blanke kinderen in siberie, zuid afrika of aan al die miljoenen zwarte kinderen die omkomen van de honger in afrika en noord korea?
Wie zegt dat ik me niet inzet voor andere goede doelen? Moet ik mijn volledige persoonlijke financiële situatie hier op een internetforumpje aan een totale onbekende criticaster uit de doeken doen? Ik dacht het niet. Het feit dat jij het blijft afschuiven op schuldgevoel, lijkt wel Freudiaans. Wil je soms ergens over praten?
op FOK!
op Facebook
op de website
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:02:08 #39
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_77108417
Zeg donder eens een eind op met die kansloze discussie.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_77108419
quote:

Van welke datum is deze?

Ik zie namelijk een Marokkaance Hercules staan, correct me if im wrong.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77108458
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:01 schreef superworm het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me niet inzet voor andere goede doelen? Moet ik mijn volledige persoonlijke financiële situatie hier op een internetforumpje aan een totale onbekende criticaster uit de doeken doen? Ik dacht het niet. Het feit dat jij het blijft afschuiven op schuldgevoel, lijkt wel Freudiaans. Wil je soms ergens over praten?
Ja dat verwachten ze van je, erg zielig is het. Ik ben het helemaal met je eens!
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_77108552
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:01 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee je hele finaciele crisis intressert me niks, maar de vraag is:
waarom geef je alleen aan zielige haitiaantjes, terwijl er al jaren nog veel zieliger kindertjesi n afrika, zuid america en azi zijn die je geen geld geeft/gunt.
Je geeft alleen geld omdat je dan kan opscheppen over hoeveel centjes deze linkse meneer heeft gegeven nadat de linkse media dat op gedragen heeft.
Als je zo eerlijk bent geef die andere miljoen zielige kindjes dan ook wat.........
Zo te horen heb je nog genoeg geld, alleen omdat jij zo gierig bent gaan er morgen weer een hongerig afrikaans kindje dood..
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 19:06:00 #43
145738 superworm
is erbij
pi_77108570
Zeg, heeft iemand een ANP/Novum berichtje gezien over het feit dat de Algemene Rekenkamer flink gaat toezien op de besteding van het geld? Dat zou ik dan wellicht op de FP kunnen posten
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 21 januari 2010 @ 19:07:36 #44
145738 superworm
is erbij
pi_77108633
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:05 schreef Obomo het volgende:

[..]

Nee je hele finaciele crisis intressert me niks, maar de vraag is:
waarom geef je alleen aan zielige haitiaantjes, terwijl er al jaren nog veel zieliger kindertjesi n afrika, zuid america en azi zijn die je geen geld geeft/gunt.
Je geeft alleen geld omdat je dan kan opscheppen over hoeveel centjes deze linkse meneer heeft gegeven nadat de linkse media dat op gedragen heeft.
Als je zo eerlijk bent geef die andere miljoen zielige kindjes dan ook wat.........
Zo te horen heb je nog genoeg geld, alleen omdat jij zo gierig bent gaan er morgen weer een hongerig afrikaans kindje dood..
Gut, je bent volgens mij écht te dom om te schijten. Ik raak haast depressief van je spelling. Ik zeg net dat ik niet alleen aan 'de zielige kindjes in Haïti' denk. Deze discussie lijkt me onmogelijk. Een aap E=MCkwadraat uitleggen gaat immers ook niet.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_77109193
quote:
alleen jammer dat ze hier de reacties van de omstanders eruit hebben geknipt...
pi_77109568
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:48 schreef superworm het volgende:

[..]

En jij dacht natuurlijk dat ik een dergelijke kortzichtige reactie van wie dan ook niet verwacht had.. student.. je geeft aan dat je nog veel te leren hebt.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_77109585
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:06 schreef superworm het volgende:
Zeg, heeft iemand een ANP/Novum berichtje gezien over het feit dat de Algemene Rekenkamer flink gaat toezien op de besteding van het geld? Dat zou ik dan wellicht op de FP kunnen posten
http://nos.nl/artikel/130(...)-inzichtelijker.html
pi_77112106
Ik heb ook gebeld. Helaas niet Carice gesproken, wel 100 euro lichter
*verwijderd door Admin*
pi_77114417
Emile Ratelband was ook mooi, die had een oude vrouw aan de bel, en die wilde haar gegevens niet geven. Hij uitleggen dat die noodzakelijk zijn voor het kunnen afschrijven van het bedrag, zegt ze "ik maak het zelf wel over naar het rode kruis.."
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:06:28 #50
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77114546
USA Generaal Honore (gepensioneerd), bekend van de goede wending in hulpverlening na Hurricane Katrina in New Orleans:

(een expert op het gebied van crisismanagement en rampenbestrijding)

BRON [ http://www.cnn.com/2010/OPINION/01/20/honore.q.and.a/?hpt=C2 ]

(CNN) -- Retired Lt. Gen. Russel Honoré was highly praised for his leadership of recovery efforts in New Orleans after Hurricane Katrina hit in 2005, so he's well-versed in what works and what doesn't in disaster management.

The general told CNN last week that the U.S. military should have responded sooner to the earthquake in Haiti because "time is of the essence" in helping quake survivors.

CNN's Nicole Dow talked to Gen. Honoré Wednesday about his assessment of the situation in Haiti since he made those remarks.

CNN: There are reports of looting in Haiti. Is it looting, or an attempt at survival?

Gen. Russel Honoré: In the first days after a disaster, people are generally scavenging for food. They are trying to find food where they can. People are going into survival mode.

Due to challenges and logistical issues, they use the food they have and what they can get their hands on. I would use the word "looting" lightly -- these people are surviving. It's reminiscent of what was seen during Katrina in the convention center. They survived because they found food in the surrounding areas.

CNN: With the potential for violence running high, how can civilians protect themselves?

Honoré: People should stay in their family groups and be with people they trust. During a disaster, in the case of not having enough communication, some of the information coming out is speculation and rumor.

The role of the military is to provide a sense of order and try to keep people from becoming too excited when food and water are distributed. They also assure that help is on the way.

What people are missing is information. You have someone sitting on a sidewalk with a baby, someone who is elderly, disabled, or pregnant, probably wondering what to do. Their house is in rubble, they have members of their family who need to go to the hospital or special care.

Where can they go to be cared for? Or to help care for themselves in a humane manner? This is a humanitarian matter of global proportions.

CNN: Previously, you've mentioned "adapt and overcome." How difficult is it to achieve this in Haiti?

Honoré: You need the U.S. military. One airfield? Let's build two more. We adapt and overcome. USAID said, we have one airfield, how are we going to use it? They don't look at possibilities of building another one.

Building another airfield is something that should have been considered the first day. You can take a road and create another airfield. We have a capability to airdrop teams in with equipment to create airfields.

USAID said airdrops are unsafe, and it's disorderly to do airdrops. They were concerned that some would get food and others wouldn't. They started to drop five days after event -- the first drop of MREs (meals ready to eat).

CNN: So why did the U.S. wait before starting to drop supplies?

Honoré: If you don't have enough trucks, the optimal system is to use helicopters. But we don't have enough on the ground to get the job done. Ospreys, Marine planes, we have not seen them in use. There are some in Afghanistan, but not many there.

They fly like a plane, land like a helicopter and can also carry a lot of cargo. They can lift things and set them down. We spent 20 years developing that aircraft.

We don't have enough helicopters -- between the Coast Guard and the military, there are 60 helicopters in use now. Four days after Katrina, there were 200 helicopters flying in.

I don't know if the flow of supplies can keep up with demand, unless we evacuate the injured, elderly, pregnant women, babies, and the disabled. Hospitals will be overflowing with people who have injuries, there will be infections that will need treatment.

It is wishful thinking to add more hospitals. We need to think how these airplanes can leave with patients to the U.S. and other countries to be distributed to hospitals to stabilize them.

I am hoping that the State Department and the White House will start pushing for a U.N. resolution to start an evacuation plan for Haiti. It will need billions of dollars to sustain its people and to start its recovery.

CNN: How did the Israelis immediately set up a working hospital?

Honoré: Our military is fully deployed in Iraq and Afghanistan. The president didn't sign mobilization of reserves until Sunday. We are making right decisions, but making them too slowly to have an immediate impact on the ground. We decided [Tuesday] to open another airfield, they should have done that days ago.

CNN: You led the Joint Task Force for Hurricane Katrina. Can you draw some parallels between Katrina and the earthquake in Haiti?

Honoré:
In my book, "Survival," there's a chapter that talks about dealing with the poor. I think sometimes we talk security, because as a culture, we are afraid of poor people in large groups. In Haiti, right after the earthquake, there were doctors who left. One said, "We don't have any security so we left."

That, in and of itself, is indicative of my Katrina experience. People start talking security.

And the slower we go, the more there's the possibility of that happening. We have to work on establishing the community government officials in Haiti so they can start communicating with their people.

We have to get food and water there to local government officials to distribute it. The local government officials should be authorized to hire young men. The local economy will crank up if we pay people in Haiti to do the cleanup and to run the distribution centers. There's no need to send Americans there to distribute food and water when you have able-bodied people there who can do that.

CNN: What are the top five points to keep in mind in the aftermath of natural disaster?

Honoré: 1) Improve communications. 2) Get food and water in. 3) Take care of the health and needs of people. 4) Evacuate people, particularly those who are pregnant, disabled, injured, babies, those who cannot take care of themselves. 5) Establish who's in charge. The president of Haiti [Rene Preval] is in charge.

It's different when the president and his government are victims. They are going to need help. Someone needs to be the face of the operation to help the president keep people alive.

You must have communication to establish a way of giving information to the people in their communities.

You have to be your own first responder in a disaster like Haiti, and the Haitian people did that. These situations have a tendency to get worse before getting better unless you start evacuating vulnerable people.

Also, you have to take a risk [about security] during the search-and-rescue phase. In that phase of the operation, search-and-rescue takes priority over security.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 21 januari 2010 @ 21:07:37 #51
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77114611
Nu staat mijn bericht onderaan de vorige pagina ( )

Geert Wilders en Dirk Scheringa nemen ook telefoontjes aan.
pi_77114753
quote:
Jeetje..... Vele kleintjes maken 1 grote enzo, weetjewel.. Nederlandse armen zoals jij ze noemt, hebben het niet zo moeilijk als deze mensen. Met afstand niet durf ik zelfs te zeggen. Hier zit niet 1/3 van de bevolking, dus 5 miljoen mensen, al een week zonder eten, water, stroom, medische voorzieningen en een dak boven hun hoofd. Hier zijn er ook problemen, zeker, en ook daar moeten we onze ogen niet voor sluiten, maar je zit nu appels met spaceshuttles te vergelijken. Dat is je goed recht, ik zie het echter anders, en maak wel geld over. Dan maar 10% van dat bedrag via een corrupte haitiaan naar Zwitserland oid, dan komt er in ieder geval nog 90% wel op de goede plek terecht, en dat is altijd nog meer dan als ik niks geef.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 01:51:04 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77126764
Laat die Obomo nou maar, die doet waarschijnlijk ook niet aan vrijwilligerswerk. Zinloze discussie, als iemand geen geld wil geven..... het zij zo.
-
pi_77126800
Ik heb een naschok gedoneerd.

Vind het wel goed zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 januari 2010 @ 02:15:37 #55
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77127022
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 01:53 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een naschok gedoneerd.

Vind het wel goed zo.
Aha! Dus jij hebt ook al zo'n geheim aarbevingswapen..... pas op dat Hugo Chavez er niet achter komt.
-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 07:48:55 #56
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77129021
Interessant:

12:57 p.m. EST: A Russian An-124, largest plane in the world, is at Homestead Air Force Base in Miami loading a new control tower for Port-au-Prince's airport, reports CBS News correspondent David Martin. It's scheduled to arrive in Haiti at 5 p.m. EST.
-
  † In Memoriam † vrijdag 22 januari 2010 @ 08:34:35 #57
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77129393
as. Zondag 20.000 Amerikaanse soldaten in Haiti.
quote:
U.S. Forces in Haiti to Grow to 20,000

Roughly 20,000 U.S. troops will be supporting relief efforts in Haiti by Jan. 24, military officials said, adding to the 13,000-strong American force currently there.
Over tien jaar is de bezetting van Haiti zo'n onoplosbaar probleem dat zo nu en dan het derde item in het journaal is. Zo'n zich maar voortslepend conflict dat zich kenmerkt door geweld en vele burgerslachtoffers. Veel politiek gepraat, onderhandelingen, installatie van nieuwe regeringen die vervolgens weer vallen enzovoort. Iedereen kan nu mooi zien hoe zoiets ontstaat.

@Maartena, je had over 1 ding gelijk. Het zijn geen tanks. Voor mij is alles wat rupsbanden heeft al snel een tank maar de officiele naam van die dingen zijn assault amphibian vehicles. Ze worden as we speak per dozijn naar Haiti gebracht.

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 22-01-2010 08:39:45 ]
pi_77130200
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]

Over tien jaar is de bezetting van Haiti zo'n onoplosbaar probleem dat zo nu en dan het derde item in het journaal is. Zo'n zich maar voortslepend conflict dat zich kenmerkt door geweld en vele burgerslachtoffers. Veel politiek gepraat, onderhandelingen, installatie van nieuwe regeringen die vervolgens weer vallen enzovoort. Iedereen kan nu mooi zien hoe zoiets ontstaat.

@Maartena, je had over 1 ding gelijk. Het zijn geen tanks. Voor mij is alles wat rupsbanden heeft al snel een tank maar de officiele naam van die dingen zijn assault amphibian vehicles. Ze worden as we speak per dozijn naar Haiti gebracht.

[ afbeelding ]
Jeetje, het zal toch weer niet zo zijn...
Onder het mom van...
pi_77130349
quote:
[..]

[ afbeelding ]
Die voertuigen zijn onderdeel van een zgn. Marine Expeditionary Unit, welke een heleboel voertuigen hebben die verrekte handig zijn in dit geval, daar die gemaakt zijn voor het snel afleveren van mensen en goederen op afgelegen stranden, en zich goed kunnen verplaatsen over slecht terrein of ontplofte wegen. Stel nou he, dat ze die paar tanks etc aan boord laten, en hun schoonwater capaciteit, hospitaal, 20 helicopters en de rest gebruiken om mensen op Haïti te helpen?

Het land, de geografie etc hebben zo ongeveer voor de "perfecte" humanitaire ramp gezorgd als je kijkt naar schade en slachtoffers, maar doordat het omgeven is door water, zijn dit soort eenheden weer bijzonder geschikt om hulp te verlenen. De logistiek die hier nodig is, heeft veel parallellen met amfibische oorlogsvoering. En de helft van die 20.000 zijn de mensen die de schepen draaiend houden, en niet eens aan land komen..
pi_77131300
Ik vind dat natuurlijk heel barmhartig enzo, dat verdubbelen namens onze regering, maar zo nijpend is onze financiële crisis klaarblijkelijk niet als we zomaar eventjes 40 miljoen laten vallen.
Hoe moet ik nou niet in de toekomst met een op mn gezicht kijken naar onze regering als ons weer verkocht word in wat voor moeilijk economisch pakket we zitten.

Niettemin, erg mooi bedrag. Hopelijk komt het ook ten goede en verdwijnt het niet in de verkeerde zakken.
pi_77131650
We zijn een van de rijkste landen ter wereld, ik denk dat 40 miljoen niet zo veeel voorstelt op ons budget.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77132597
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
We zijn een van de rijkste landen ter wereld, ik denk dat 40 miljoen niet zo veeel voorstelt op ons budget.
Inderdaad, 40 miljoen is echt peanuts op de begroting van Nederland. Dan kopen ze maar een JSF minder (geschatte kosten op dit moment 67 miljoen per stuk).

[ Bericht 15% gewijzigd door Tourniquet op 22-01-2010 11:03:15 ]
pi_77133275
*Waarschuwing* Schokkende: Vermeende looters worden neergeschoten...

http://www.dumpert.nl/med(...)ecutie_in_haiti.html
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_77133440
quote:
Kosten zoals deze worden ook elk jaar al in de begroting gezet. Er is altijd een budget voor noodhulp. Dus het is niet alsof er nu nog meer bezuinigd moet worden.
pi_77134095
quote:
Ons bruto nationaal product was over 2008 ~595 miljard euro, en de rijksinkomsten 292 miljard met 16 miljoen mensen. 40 miljoen zal ons dus niet de financiële dood in drijven inderdaad. Ter vergelijking, Haïti heeft een BNP in de regio van 5 miljard euro dacht ik, op een bevolking van 9 miljoen mensen.
pi_77135383
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Peter het volgende:

Tjonge. En normaal bekommert geen hond zich om de duizenden doden die in Haïti (en waar dan ook) weg liggen te rotten.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 12:20:26 #67
8781 crew  Frutsel
pi_77135417
quote:
[..]

[ afbeelding ]
BNW heeft er nu ook een topic over zag ik net
pi_77138098
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

BNW heeft er nu ook een topic over zag ik net
Echt

Zijn er nou echt mensen die denken dat Amerika nu ineens Haiti gaat bezetten enzo?

Een ding is zeker wanneer Amerika de leiding heeft in Haiti zal het beter gaan als met de oude dictactuur
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 13:49:56 #69
8781 crew  Frutsel
pi_77138688
90% kans dat Haiti naschokken krijgt van 5.0 of hoger
25% kans dat er een naschok komt van 6.0 of hoger
3% kans dat Haiti binnen 30 dagen wordt getroffen door een tweede beving van 7.0

pi_77139428
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef Frutsel het volgende:
90% kans dat Haiti naschokken krijgt van 5.0 of hoger
25% kans dat er een naschok komt van 6.0 of hoger
3% kans dat Haiti binnen 30 dagen wordt getroffen door een tweede beving van 7.0

En waar haal je dat vandaan?
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 14:32:52 #72
8781 crew  Frutsel
pi_77140537
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:07 schreef SoldMayor het volgende:

[..]

En waar haal je dat vandaan?
http://www.caribbean360.c(...)/NEWS0000010139.html
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:33:13 #73
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_77142961
Las het vandaag in de krant (Eindhovens Dagblad)
quote:
School Wim Boksebeld doelwit plunderaars
Gepubliceerd op vrijdag 22 januari 2010 om 11:15

Pater Wim Boksebeld, een Salesiaan uit Raalte die al veertig jaar in Haïti werkt, is er kapot van, zo meldt Het Leidsch Dagblad. Zijn scholen in de sloppenwijken van Port-au-Prince zijn leeggeroofd door plunderaars. Eerst moest hij al toezien hoe de scholen werden verwoest door de aardbeving en waarbij veel leerlingen zijn omgekomen, nu is zijn project ook nog eens doelwit van plunderaars geworden.

“Schriften, stoelen, banken en zelfs dakplaten, alles is gestolen”, meldt Boksebeld. In de wijk werden voedselmagazijnen leeggeroofd en de wielen van de vrachtwagens. “Dat mensen met honger eten stelen, begrijp ik, maar onder het voorwendsel dat ze meisjes gingen redden onder het puin, gingen ze plunderen. Alles is weg. Dat doet me pijn. Als we de Don Bosco (de naam van de school, red.) herbouwen, is dat niet hier. Deze wijk verdient geen school.”

De ‘schooltjes van Pater Bohnen’ zorgen ervoor dat duizenden kinderen in de sloppenwijken naar school kunnen en dagelijks te eten krijgen. Boksebeld beheerde de laatste jaren de financiën van de Don Bosco-school in de wijk La Saline.
Ben benieuwd hoe dat daar nu moet aangezien (bijna) alle criminelen zijn ontsnapt toen de gevangenis ineenstortte.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 15:37:37 #74
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_77143164
Oh, dit heeft trouwens wel een leuk idee opgeleverd voor een verhaal:
What if....
De aarde wordt geraakt door een meteoriet en een buitenaards ras komt ons hulpverlening geven
Kun je ook doen met plunderaars/criminelen, e.d.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:08:42 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77144536
quote:

Ik zou eigenlijk deze post eens moeten bookmarken. Ik denk dat de VS de komende 6 maanden, misschien een jaar met kracht aanwezig blijft om orde op zaken te stellen, maar daarna gaat alles weer netjes terug naar de VN die daar al sinds 1994 vredestroepen hebben zitten..... niet voor niets is de VN eenheid verhoogd van 9.000 tot 12.500 (2000 extra soldaten, 1500 extra politiepersoneel), en in de VN macht zat al die tijd slechts een zeer klein gedeelte Amerikanen.

Want raad eens? Na 1994, toen de VS ook met 20.000 soldaten op kwam dagen zijn ze gewoon weer vertrokken.

En de VS heeft Puerto Rico al, waarom zouden ze in hemelsnaam een buurland willen bezetten waarmee het tot de aardbeving eindelijk een beetje beter ging?

Je ziet spoken.
quote:
Juist. De USS Bataan is een Amphibian Assault Ship, ideaal geschikt om landingen uit te voeren en het volgende te doen:

1) Wat de hele wereld denkt: Goederen van schepen aan land brengen daar waar geen havens zijn.
2) Wat Hugo Chavez en Northenstar denken: Een invasie! Bezetting!

Zie ook hier:

http://www.usmc.mil/unit/(...)tireliefmission.aspx
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/N20175458.htm
http://www.dvidshub.net/?script=news/news_show.php&id=43960

Zoiets dus:

-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:11:08 #76
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77144641
Nation building, iets waar de Amerikanen heel goed in zijn.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:13:34 #77
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77144734
Van de Cubaanse (staat) radio
quote:
Haiti: New U.S. Military Base?

The U.S. government is making full opportunistic use of the tragedy caused by the earthquake in Haiti. The white house forced the local government to agree to fill their country with U.S. Marines and troops of the 82nd Airborne Division, in an operation which has nothing to do with humanitarian assistance but with military occupation.

Thus, the streets of Port au Prince, full of rubble and with a bewildered population with infinite needs, are scenes of a large deployment of U.S. soldiers armed to the teeth more common in a military conflict than in a humanitarian catastrophe.

The gardens of the ruined National Palace, seat of the Haitian government and symbol of sovereignty, suffered the ígnominy of being used as a landing strip for helicopters which, instead of bringing aid to the thousands of survivors crowded around the palace, have started to occupy the center of the city, after taking control of the airport.

Some people must have noticed the repetition of the events of 1914 when, with the pretext of protecting U.S. citizens allegedly threatened by a popular uprising, the U.S. troops landed in Port-au-Prince after fierce bombings and remained there for 19 years.

The middle-aged and youngest people should remember the two most recent invasions in 1994 and 2004. In both cases the United States employed the argument that the intérnal instability of the country was threatening international security.

This time Washington used the earthquake as a pretext to complete its strategic control in the Caribbean.

The U.S. military forces in Haiti are already comprised of 13,000 troops. They are supported by the Carl Vinson aircraft carrier, the Underwood and Normandy warships, with the capacity of launching cruise míssiles, as well as the Bataan helicopter carrier. Of course, they are not part of the U.N.contingent or belong to the Mission for the Stabilization in Haiti, the MINUSTAH.

The United States with the Haiti under its control would be closing a strategic square of the entíre Caribbean Sea. This square would be formed at both western ends by Haiti, and the illegal naval base in Guantanamo Bay, Cuba, and in the east by the facilities in Aruba and Curacao, and Colombia.

Remember that in the islands under Dutch control, the Pentagon maintains the constant presence of 300 men with combat capability, as well as five F-15 or F-16 planes, three reconnaissance aircrafts, a flying radar Awac type with continental scope, and maritime control devices.
Colombia has allowed itself to be turned into a giant U.S. aircraft carrier after the military agreement which betrays any spirit of peaceful Latin American coexistence, and places loaded missiles aiming at its neighbors, including Venezuela, Ecuador, Paraguay, Bolivia, Brazil and Nicaragua.

To all this armed capacity, the Pentagon has added four facilities in Panama, a radar station in Costa Rica, a military base in Soto Cano or Palmerola, Honduras, another military base in Ilopango, El Salvador, and the ones in Puerto Rico.

If we imagine the Caribbean as a huge diamond, we realize that it is full of U.S. troops from north to south and from east to west. This presence is not in for nothing, it is a real threat to all our peoples, particularly to those where the struggle for freedom is so advanced.

The United States is a genetically aggressive and expansionist nation. This isn’t anything new for us. It was predicted by our founding fathers who wisely warned us about the need of uniting together, of standing our ground and not to give in to the enormous danger this military power represents for our life and our dignity.

Taken from Radio Havana Cuba
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:15:08 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77144793
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:34 schreef SoldMayor het volgende:
Echt

Zijn er nou echt mensen die denken dat Amerika nu ineens Haiti gaat bezetten enzo?
Ja:

Maar qua wereldleiders heb je het daarmee wel gehad. Zelfs Castro heeft het Cubaanse luchtruim geopend voor Amerikaanse vliegtuigen die naar Haiti gaan.
-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:17:10 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_77144872
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:11 schreef Q.E.D. het volgende:
Nation building, iets waar de Amerikanen heel goed in zijn.
Werkte redelijk in Japan, Duitsland en Zuid Korea.
Of Irak wat gaat worden, moeten we nog maar afwachten.....
Afghanistan, dat word nooit iets.
Panama gaat trouwens ook redelijk.
-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:20:33 #80
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77144997
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Werkte redelijk in Japan, Duitsland en Zuid Korea.
Of Irak wat gaat worden, moeten we nog maar afwachten.....
Afghanistan, dat word nooit iets.
Panama gaat trouwens ook redelijk.
Ik bedoelde het ook niet cynisch. Irak is gewoon een zware bevalling, maar met een beetje nationalisme van de Irakezen komen ze er wel bovenop.
Afghanistan is inderdaad een drama...

Nation building werkt dan ook alleen als je te maken hebt met één volk, en niet met duizend stammen. Ook moet je infrastructuur hebben en een economische structuur.

Haïti kan dus nog wel iets moois worden... Alleen zijn er wel meer troepen nodig op 10 miljoen mensen... Er zitten nu 20,000 troepen (VN en VS) en er is geen politie meer aanwezig, behalve dan een paar corrupte dikzakken.
pi_77145403
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:15 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja:

[ afbeelding ]

Maar qua wereldleiders heb je het daarmee wel gehad. Zelfs Castro heeft het Cubaanse luchtruim geopend voor Amerikaanse vliegtuigen die naar Haiti gaan.
Castro is een vuile rechtse bal! Het ware socialisme komt van Hugo! Hasta la Victoria Siempre!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77146853
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 11:16 schreef marcodej het volgende:
*Waarschuwing* Schokkende: Vermeende looters worden neergeschoten...

http://www.dumpert.nl/med(...)ecutie_in_haiti.html
WTF

je ziet gewoon iemand dood liggen gaan
pi_77157971
Laat maar spuit11
  zaterdag 23 januari 2010 @ 00:33:21 #84
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_77165142
Poeh, des te meer ik over Haiti lees des te banger ik ben dat het geld bij de verkeerde mensen terecht komt
quote:
Bevat schokkende fotos

PORT-AU-PRINCE–The little girl in the blue-and-white gingham dress and tightly braided hair gingerly poked her head into the excited mob that had gathered by the curb across from the crumbling church.

A man lay there dying, his swollen nose exhaling blood.

The mob had bound him in rope and dragged him down the street.

The mob had beaten him with a long wooden stick.

Bron
Daily Mail heeft er ook nog een artikel over, inclusief fotos:

en last but no least:
quote:

Haiti looting horror: Girl shot dead by police for taking paintings

The horrifying aftermath of Haiti's earthquake has claimed another victim in the form of a 15-year-old girl, an apparent looter, shot dead by police.

Fabienne Cherisma was killed with a bullet to the head after taking paintings from a wrecked shop in downtown Port-au-Prince on Tuesday.
Bron

[ Bericht 23% gewijzigd door MrMonkeyman op 23-01-2010 00:53:28 ]
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_77167941
Dodental opgelopen tot 111.499
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 02:16:34 #86
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77168030
Alle lucht en scheephavens, wegens en spoorlijnen van Haiti vallen nu officieel onder Amerikaanse controle.

Plus hebben ze de autoriteit om in te grijpen bij "sociale onrust".
quote:
The United States on Friday secured formal approval for the U.S. military to help oversee all Haitian air and sea ports, and to help secure Haitian roads in support of international relief efforts, according to an agreement signed in Haiti by the United States and the United Nations.

The pact gives Haitian authorities and the U.N. peacekeeping mission in Haiti primary responsibility for maintaining law and order in the earthquake-ravaged country. But it grants the United States broad scope to intervene in civil disturbances, subject to a request by Haitian authorities.

The agreement says American authorities will establish a U.S. Joint Task Force Haiti to support the international humanitarian response. The task force will have responsibility for ensuring a functioning transportation system in Haiti and ensuring access to the country's air and sea ports and roads.

Friday's pact simply formalizes powers that the U.S. military has already been exercising in Haiti.

The agreement states that the U.S. military will remain under the "autonomous" American chain of command
but that U.S. authorities will "take into account and, as appropriate, fully support priority humanitarian and logistical requirements identified by the United Nations in their response activities."

The pact, which was not signed by Haitian leadership, says Haiti welcomes U.S. efforts "to support the immediate recovery, stability and long-term rebuilding of Haiti."

Washington Post

Ok, het is niet ondertekend door de regering van Haiti, maar een kniesoor die daar op let. Geregeld, klaar.
pi_77168418
Waar is de regering van Haiti eigenlijk?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 02:40:57 #88
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77168433
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:40 schreef tjoptjop het volgende:
Bestaat niet meer, op een paar corrupte dikke politiemensen na.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 02:42:27 #89
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_77168451
pi_77168568
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:40 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Bestaat niet meer, op een paar corrupte dikke politiemensen na.
alsin vermist/overleden of gewoon gevlucht omdat ze de stress van werken niet aan konden?
pi_77168678
quote:
Washington D.C.
pi_77168697
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:54 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

alsin vermist/overleden of gewoon gevlucht omdat ze de stress van werken niet aan konden?
Nee, de stress van het niet ontvangen van corruptiegeld werd ze te veel.
  † In Memoriam † zaterdag 23 januari 2010 @ 03:16:05 #93
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_77168806
quote:
Je bent niet de enige die zich dat afvraagt.
quote:
Where is Haiti's government?

As Haitians scramble to get their lives back in order, many observers are wondering what has happened to the country's government, which has kept an unusually low profile since the Jan. 12 earthquake.

"We have a vacuum of government," Michèle Pierre-Louis told The New York Times. The 62-year-old Pierre-Louis was Haiti's prime minister for just over a year, until November 2009 when she was ousted by the country's Senate in a power play.

"The big question," she says, "is 'Who's in charge?' We don't feel as though there is someone organizing all this."

Since the earthquake, René Préval, Haiti's president, has "been largely invisible to his countrymen," Tracy Wilkinson reported in The Los Angeles Times.

Preval has met with some foreign leaders and spoken with the international press but, 10 days on, he has yet to address the Haitian people, an absence that seems to have left many if not most Haitians wondering if there is a government at all.
lol

Maar je moet weten dat de president en minister president toch al weinig te zeggen hadden. Het land stond feitelijk onder VN controle (voornamelijk Frankrijk, Canada en de VS).

De enige echte democratisch gekozen president zit ondertussen in ballingschap in Zuid-Afrika.

Ik vond wel een bericht van een ex-regeringslid.

Ex-minister warns of US 'takeover' of Haiti
pi_77170610
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 02:16 schreef NorthernStar het volgende:
Alle lucht en scheephavens, wegens en spoorlijnen van Haiti vallen nu officieel onder Amerikaanse controle.

Plus hebben ze de autoriteit om in te grijpen bij "sociale onrust".
[..]

Ok, het is niet ondertekend door de regering van Haiti, maar een kniesoor die daar op let. Geregeld, klaar.
Mooi. De VS is de enige die daar de orde kan bewaren. Op andere weldoeners in die regio hoeft Haïti niet te wachten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77170630
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 03:16 schreef NorthernStar het volgende:
Ik vond wel een bericht van een ex-regeringslid.

Ex-minister warns of US 'takeover' of Haiti
Sorry hoor maar een bezettingsmacht is het BESTE wat Haïti op het moment kan overkomen. Alles is op dit moment beter dan een anarchie waar rovende bendes de lakens uitdelen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77170724
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 10:00 schreef waht het volgende:

[..]

Sorry hoor maar een bezettingsmacht is het BESTE wat Haïti op het moment kan overkomen. Alles is op dit moment beter dan een anarchie waar rovende bendes de lakens uitdelen.
Precies.
*verwijderd door Admin*
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:19:59 #97
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_77175805
Die mensen die denken dat de VS Haiti gaat annexeren. Wat moet de VS nu in hemelsnaam met Haiti? Het zou alleen maar een hoop shit opleveren als ze het zouden doen
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  zondag 24 januari 2010 @ 00:09:15 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_77195265
Breaking News, ze hebben een man onder het puin gevonden.
Ze proberen hem er nu uit te krijgen. Hij zit al 11 dagen daar.
Wordt al gesproken over een wonder.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_77196125
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:09 schreef Szura het volgende:
Breaking News, ze hebben een man onder het puin gevonden.
Ze proberen hem er nu uit te krijgen. Hij zit al 11 dagen daar.
Wordt al gesproken over een wonder.
Tenzij ze daarna nog iemand hebben gevonden, lijkt het erop dat de redding is gelukt: http://nos.nl/artikel/131(...)zoektocht-haiti.html
  zondag 24 januari 2010 @ 18:55:42 #100
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_77218746
Inmiddels meer dan 150.000 doden volgens de BBC...

en dan getal is alleen van de hoofdstad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')