Jeetje..... Vele kleintjes maken 1 grote enzo, weetjewel.. Nederlandse armen zoals jij ze noemt, hebben het niet zo moeilijk als deze mensen. Met afstand niet durf ik zelfs te zeggen. Hier zit niet 1/3 van de bevolking, dus 5 miljoen mensen, al een week zonder eten, water, stroom, medische voorzieningen en een dak boven hun hoofd. Hier zijn er ook problemen, zeker, en ook daar moeten we onze ogen niet voor sluiten, maar je zit nu appels met spaceshuttles te vergelijken. Dat is je goed recht, ik zie het echter anders, en maak wel geld over. Dan maar 10% van dat bedrag via een corrupte haitiaan naar Zwitserland oid, dan komt er in ieder geval nog 90% wel op de goede plek terecht, en dat is altijd nog meer dan als ik niks geef.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:29 schreef Obomo het volgende:
Helemaal mee eens geef niets man als je de berichten in de nederlandse media de laatste jaren moet geloven is er genoeg leed hier in nederland. Geef dat hulp geld gewoon aan Nederlandse armen dan blijft het geld ook in de lokale economie.
Ja erg vervelend voor die mensen daar maar met over populatie gaan we dit veel vaker zien, ga je elke keer geld geven als ze een zielig kind op tv laten zien?
Hoeveel geld ga je weggeven voor die zielige mensen?
Denk je dat nadat je al je geld hebt weggegevn er geen zielige mensen meer op tv te zien zijn?
Weet jij hoeveel geld er van je beelastingeld nu al naar zielige mensen en ontwikkelings geld gaat?
Aha! Dus jij hebt ook al zo'n geheim aarbevingswapen..... pas op dat Hugo Chavez er niet achter komt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 01:53 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb een naschok gedoneerd.
Vind het wel goed zo.
Over tien jaar is de bezetting van Haiti zo'n onoplosbaar probleem dat zo nu en dan het derde item in het journaal is. Zo'n zich maar voortslepend conflict dat zich kenmerkt door geweld en vele burgerslachtoffers. Veel politiek gepraat, onderhandelingen, installatie van nieuwe regeringen die vervolgens weer vallen enzovoort. Iedereen kan nu mooi zien hoe zoiets ontstaat.quote:U.S. Forces in Haiti to Grow to 20,000
Roughly 20,000 U.S. troops will be supporting relief efforts in Haiti by Jan. 24, military officials said, adding to the 13,000-strong American force currently there.
Jeetje, het zal toch weer niet zo zijn...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
as. Zondag 20.000 Amerikaanse soldaten in Haiti.
[..]
Over tien jaar is de bezetting van Haiti zo'n onoplosbaar probleem dat zo nu en dan het derde item in het journaal is. Zo'n zich maar voortslepend conflict dat zich kenmerkt door geweld en vele burgerslachtoffers. Veel politiek gepraat, onderhandelingen, installatie van nieuwe regeringen die vervolgens weer vallen enzovoort. Iedereen kan nu mooi zien hoe zoiets ontstaat.
@Maartena, je had over 1 ding gelijk. Het zijn geen tanks. Voor mij is alles wat rupsbanden heeft al snel een tank maar de officiele naam van die dingen zijn assault amphibian vehicles. Ze worden as we speak per dozijn naar Haiti gebracht.
[ afbeelding ]
Die voertuigen zijn onderdeel van een zgn. Marine Expeditionary Unit, welke een heleboel voertuigen hebben die verrekte handig zijn in dit geval, daar die gemaakt zijn voor het snel afleveren van mensen en goederen op afgelegen stranden, en zich goed kunnen verplaatsen over slecht terrein of ontplofte wegen. Stel nou he, dat ze die paar tanks etc aan boord laten, en hun schoonwater capaciteit, hospitaal, 20 helicopters en de rest gebruiken om mensen op Haïti te helpen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Over tien jaar is de bezetting van Haiti zo'n onoplosbaar probleem dat zo nu en dan het derde item in het journaal is. Zo'n zich maar voortslepend conflict dat zich kenmerkt door geweld en vele burgerslachtoffers. Veel politiek gepraat, onderhandelingen, installatie van nieuwe regeringen die vervolgens weer vallen enzovoort. Iedereen kan nu mooi zien hoe zoiets ontstaat.
@Maartena, je had over 1 ding gelijk. Het zijn geen tanks. Voor mij is alles wat rupsbanden heeft al snel een tank maar de officiele naam van die dingen zijn assault amphibian vehicles. Ze worden as we speak per dozijn naar Haiti gebracht.
[ afbeelding ]
Inderdaad, 40 miljoen is echt peanuts op de begroting van Nederland. Dan kopen ze maar een JSF minder (geschatte kosten op dit moment 67 miljoen per stuk).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
We zijn een van de rijkste landen ter wereld, ik denk dat 40 miljoen niet zo veeel voorstelt op ons budget.
Kosten zoals deze worden ook elk jaar al in de begroting gezet. Er is altijd een budget voor noodhulp. Dus het is niet alsof er nu nog meer bezuinigd moet worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
We zijn een van de rijkste landen ter wereld, ik denk dat 40 miljoen niet zo veeel voorstelt op ons budget.
Ons bruto nationaal product was over 2008 ~595 miljard euro, en de rijksinkomsten 292 miljard met 16 miljoen mensen. 40 miljoen zal ons dus niet de financiële dood in drijven inderdaad. Ter vergelijking, Haïti heeft een BNP in de regio van 5 miljard euro dacht ik, op een bevolking van 9 miljoen mensen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Mutant01 het volgende:
Tjonge. En normaal bekommert geen hond zich om de duizenden doden die in Haïti (en waar dan ook) weg liggen te rotten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:53 schreef Peter het volgende:
Duizenden vrijwilligers de straat op voor Haïti
Bron: helphaiti.nu / Rode Kruis
In Amsterdam, Breda, Den Haag, Enschede, Utrecht, Groningen, Haarlem en Rotterdam gaan duizenden vrijwilligers vandaag de straat op om geld in te zamelen voor Giro 555. Via de site helphaiti.nu kunnen vrijwilligers zich opgeven om na een korte instructie geld in te zamelen op straat voor de slachtoffers van de aardbeving.
Ook vanavond gaan de vrijwilligers nog de straat op. Mensen die mee willen helpen melden zich aan op helphaiti.nu en krijgen direct instructies per e-mail toegezonden. De opbrengst van de actie gaat in zijn geheel naar Giro 555, de kosten worden gedragen door sponsors.
Amerikaanse Bezetting Haïti?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Echtquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Amerikaanse Bezetting Haïti?
BNW heeft er nu ook een topic over zag ik net
En waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:49 schreef Frutsel het volgende:
90% kans dat Haiti naschokken krijgt van 5.0 of hoger
25% kans dat er een naschok komt van 6.0 of hoger
3% kans dat Haiti binnen 30 dagen wordt getroffen door een tweede beving van 7.0
Ben benieuwd hoe dat daar nu moet aangezien (bijna) alle criminelen zijn ontsnapt toen de gevangenis ineenstortte.quote:School Wim Boksebeld doelwit plunderaars
Gepubliceerd op vrijdag 22 januari 2010 om 11:15
Pater Wim Boksebeld, een Salesiaan uit Raalte die al veertig jaar in Haïti werkt, is er kapot van, zo meldt Het Leidsch Dagblad. Zijn scholen in de sloppenwijken van Port-au-Prince zijn leeggeroofd door plunderaars. Eerst moest hij al toezien hoe de scholen werden verwoest door de aardbeving en waarbij veel leerlingen zijn omgekomen, nu is zijn project ook nog eens doelwit van plunderaars geworden.
“Schriften, stoelen, banken en zelfs dakplaten, alles is gestolen”, meldt Boksebeld. In de wijk werden voedselmagazijnen leeggeroofd en de wielen van de vrachtwagens. “Dat mensen met honger eten stelen, begrijp ik, maar onder het voorwendsel dat ze meisjes gingen redden onder het puin, gingen ze plunderen. Alles is weg. Dat doet me pijn. Als we de Don Bosco (de naam van de school, red.) herbouwen, is dat niet hier. Deze wijk verdient geen school.”
De ‘schooltjes van Pater Bohnen’ zorgen ervoor dat duizenden kinderen in de sloppenwijken naar school kunnen en dagelijks te eten krijgen. Boksebeld beheerde de laatste jaren de financiën van de Don Bosco-school in de wijk La Saline.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:34 schreef NorthernStar het volgende:
Juist. De USS Bataan is een Amphibian Assault Ship, ideaal geschikt om landingen uit te voeren en het volgende te doen:quote:@Maartena, je had over 1 ding gelijk. Het zijn geen tanks. Voor mij is alles wat rupsbanden heeft al snel een tank maar de officiele naam van die dingen zijn assault amphibian vehicles. Ze worden as we speak per dozijn naar Haiti gebracht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |