abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77135319
Volgens Evo Morales van Bolivia is de aardbeving op Haïti voor de VS aanleiding geweest om het eiland te bezetten:

Boliviaanse president: 'VS bezetten Haïti'
AP op 21 januari '10, 11:10, bijgewerkt 21 januari 2010 11:10

LA PAZ - Na Venezuela heeft nu ook Bolivia zijn sterke afkeuring uitgesproken over de grote Amerikaanse militaire aanwezigheid in Haïti.

Volgens president Evo Morales is het eiland sinds de aardbeving ten prooi gevallen aan een militaire bezetting. Hij vindt dat de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties de 'bezetting' moet veroordelen.

'De Verenigde Staten kunnen een natuurramp niet gebruiken om Haïti militair te bezetten. Haïti heeft niet nog meer bloed nodig', aldus Morales, die daarmee suggereerde dat de humanitaire missie van de Amerikaanse troepen in Haïti tot bloedvergieten zou kunnen leiden.

Gringo's
Morales is het duiidelijk eens met zijn eveneens linkse ambtgenoot Hugo Chavez van Venezuela. Chavez zei zondag al dat het er alle schijn van had dat 'de gringo's' bezig waren Haïti militair te bezetten.

Washington heeft sinds de aardbeving van 12 januari al zo'n 11.500 militairen naar Haïti gestuurd. Dat zullen er aan het eind van de week rond de 16 duizend zijn geworden. De militairen hebben tot taak te helpen de distributie van noodhulp te versnellen, onder andere door hulpkonvooien te begeleiden en distributiepunten te bewaken.

http://www.volkskrant.nl/(...)S_bezetten_Haiuml_ti

Wat is de mening van de BNW'ers?
pi_77135514
D'r zit niet veel olie volgens mij
Maar goed, aangezien Chavez al doorhad dat de Amerikanen Venezuela op de korrel hebben en dit via de Nederlandse antillen willen gaan doen....

Chavez: VS plant aanval op Venezuela met hulp van Nederland

.... hebben ze nu naast curacao ook een springplank vanuit Haiti

Serieus
Ik ben blij dat er landen zijn die zo snel kunnen ingrijpen en hulp kunnen sturen. Hulpverleners moeten ook beschermd kunnen worden, want er werd ook al snel geschoten. Mensen in (voedsel)nood gaan rare dingen doen. Van een bezetting lijkt me geen sprake `
pi_77136237
Bulford heeft dan weer een andere insteek, wat echter voor een groot deel overeen komt met bezetting, namelijk de overname van de nationale bank.
quote:
The US Feds invasion of Haiti was aimed at taking over the Haitian central bank

The desperate and cornered Federal Reserve Board crime family attacked Haiti with an earthquake weapon and then invaded it in order to seize the Haitian central bank. By seizing the central bank the Feds got access to codes for the new financial system and tried to launder the fraudulently obtained dollars and drug money via the nearby Dominican Republic. This is why the announcement of a new financial system we were promised would take place on January 19th has been delayed. As the end of the Fed approaches desperate battle lines are being drawn by the cornered rats. The Bush Clinton family is planning to replace Obama with Hillary Clinton, forcing Vice President Biden and Nancy Pelosi to step aside (this information was obtained by our own sources independently of Christopher Story. We earlier reported the initial plan called for President Pelosi and VP Hillary).

Kenyan born Obama has to prove his US citizenship to a judge on January 26th . The judge is an ex-marine who has the backing of the US military and he is not going to submit to pressure. That is why the Bush/Nazi faction was Hillary. Another group wants to set up an emergency government to oversee new elections and return the US to constitutional rule.

There is a big accounting date on January 30th and it is not clear how the Feds intend to make it past that date. We need to be on extreme alert as we are dealing with desperate, cornered gangsters.

Meanwhile the Black Dragon Sociey* has decided not to wait for the financial war raging in the Western world to end and has started building factories in Asia to develop heretofore forbidden technology.

*The Kokuryukai 黒龍会has complained about our use of their name in Japanese. Since there is no point for groups with similar philosophies to quarrel over a name, we will refer to our group was the BDS or Black Dragon Society both in Japanese and English. There have also been complaints about or referal to the Emperor visiting Washington because many Japanese right wingers refuse to believe such a thing would be allowed. Our source for this information was Casper who claims to have dealt directly with him. There is a lot of disinformation and misinformation out there so, ultimately readers will have to judge the truth for themselves.
http://benjaminfulford.typepad.com/benjaminfulford/

Er is volgens mij wat meer gaande dan alleen een aardbeving.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:05:59 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77136993
Volgens mij is het een een-tweetje tussen Balkenende en de VS. Balkenende wilde die aardbeving graag vanwege het rapport van de commissie Davids, door die ramp wordt de aandacht daar van afgeleid en de VS kunnen nu het land bezetten.

Maar even serieus: ik vermoed dat het inderdaad wel tot een meer langdurige Amerikaanse aanwezigheid zal leiden op het eiland. Het zal me niet verbazen dat er inderdaad ook wat belangen zijn inzake drugsmokkel en immigratie waardoor het Amerikanen niet slecht uitkomt om daar een post te hebben.

Toch denk ik zeker niet dat dat de enige motivatie is van de Amerikanen. Naar mijn mening doen ze daar zeker goed werk, en is zo’n aanwezigheid mogelijk ook zeer gunstig in de wederopbouw. Wel lopen ze natuurlijk snel de kans om als bezetters gezien te worden, en alleen daarom al denk ik dat het grootste deel van de troepen wel terug zal gaan.

Maar dat Haïti niet zo’n zelfredzaam land is, dat zal menigeen toch ook moeten toegeven. Maar bovendien, bedenk ook eens dat wij in Uruzgan 1400 soldaten hebben, en dat dit een enorme belasting is van ons militaire systeem. En de VS rollen brengen zonder veel problemen een tienvoud aan soldaten naar Haïti + alle logistiek die dit vereist. Dat via de VN organiseren zou simpelweg een omweg zijn geweest omdat er niet voldoende landen zijn die dit zo even behappen kunnen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77137390
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:05 schreef Iblis het volgende:
[ afbeelding ] Volgens mij is het een een-tweetje tussen Balkenende en de VS. Balkenende wilde die aardbeving graag vanwege het rapport van de commissie Davids, door die ramp wordt de aandacht daar van afgeleid en de VS kunnen nu het land bezetten.

Maar even serieus: ik vermoed dat het inderdaad wel tot een meer langdurige Amerikaanse aanwezigheid zal leiden op het eiland. Het zal me niet verbazen dat er inderdaad ook wat belangen zijn inzake drugsmokkel en immigratie waardoor het Amerikanen niet slecht uitkomt om daar een post te hebben.

Toch denk ik zeker niet dat dat de enige motivatie is van de Amerikanen. Naar mijn mening doen ze daar zeker goed werk, en is zo’n aanwezigheid mogelijk ook zeer gunstig in de wederopbouw. Wel lopen ze natuurlijk snel de kans om als bezetters gezien te worden, en alleen daarom al denk ik dat het grootste deel van de troepen wel terug zal gaan.

Maar dat Haïti niet zo’n zelfredzaam land is, dat zal menigeen toch ook moeten toegeven. Maar bovendien, bedenk ook eens dat wij in Uruzgan 1400 soldaten hebben, en dat dit een enorme belasting is van ons militaire systeem. En de VS rollen brengen zonder veel problemen een tienvoud aan soldaten naar Haïti + alle logistiek die dit vereist. Dat via de VN organiseren zou simpelweg een omweg zijn geweest omdat er niet voldoende landen zijn die dit zo even behappen kunnen.
Goed punt, ik denk dan ook dat ze niet zomaar zoveel troepen sturen. Er zijn volgens mij namelijk genoeg rampen te bedenken waar de VS zich niet of nauwelijks mee heeft bemoeid.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77137429
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Goed punt, ik denk dan ook dat ze niet zomaar zoveel troepen sturen. Er zijn volgens mij namelijk genoeg rampen te bedenken waar de VS zich niet of nauwelijks mee heeft bemoeid.
Soms hebben ze zich idd beperkt tot het geven van grote sommen geld.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:23:13 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_77137653
Amerikanen zijn misschien dom, maar niet zo dom om Haïti te willen veroveren.
Denk ik.
NB. Puerto Rico ligt 150 Km verderop en is al bijna een Amerikaanse Kolonie/staat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Puerto_Rico
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:23:25 #8
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_77137662
Chaves heeft overigens al een tegenaanval gedaan door noodweer naar Californië te sturen Al dan niet met voodoo
pi_77137702
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Soms hebben ze zich idd beperkt tot het geven van grote sommen geld.
pi_77137763
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja idd, nog guller dan Sinterklaas. Fijn dat het ook wereldwijd zo gewaardeerd wordt.
pi_77137886
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja idd, nog guller dan Sinterklaas. Fijn dat het ook wereldwijd zo gewaardeerd wordt.
We zouden een jaarlijkse nationale feestdag moeten uitroepen om de Verenigde Staten te bedanken! Ow wacht, dat doen we al op 5 mei.

Vreemd eigenlijk dat dat tegenwoordig eens in de 5 jaar als nationale feestdag telt.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 13:41:35 #12
8781 crew  Frutsel
pi_77138373
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

We zouden een jaarlijkse nationale feestdag moeten uitroepen om de Verenigde Staten te bedanken! Ow wacht, dat doen we al op 5 mei.

Vreemd eigenlijk dat dat tegenwoordig eens in de 5 jaar als nationale feestdag telt.
Gelukkig valt het dit jaar door de week en niet in het weekend
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:41:47 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77138381
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:16 schreef mediaconsument het volgende:
Dat is ook zo. Maar de nabijheid van Puerto Rico speelt hier zeker een rol. Dat zou ook zo zijn voor Nederland en België bijvoorbeeld.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77139051
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar de nabijheid van Puerto Rico speelt hier zeker een rol. Dat zou ook zo zijn voor Nederland en België bijvoorbeeld.
Puerto Rico hebben ze dan ook bezet. Al dan niet wat eerder.
quote:
On July 25, 1898 USA troops (who included the young poet-writer Carl Sandburg and were led by General Nelson A. Miles) landed in Guánica as part of the course of the Spanish-American War. This invasion led to Puerto Rico being acquired by the United States. The invasion, just one small part of the war between Spain and United States, occurred in Guánica due to its sheltered harbor and proximity to Ponce, besides being such an unexpected site for such an attack, which had been anticipated at the heavily fortified city of San Juan. The invasion is commemorated by a contentious monument on the waterfront: along a broad paseo (el malecón), there is a large coral boulder marked by the carved words, "3rd Battalion, 1st U.S.V. Engineers, September 16, 1898." July 25 was subsequently commemorated in Puerto Rico as Occupation Day, later renamed Constitution Day (see Public holidays in Puerto Rico).
http://en.wikipedia.org/wiki/Gu%C3%A1nica,_Puerto_Rico#Invasion

Oftewel, waarom zou je dat soort landen willen bezitten? Nederland heeft zo ook een stel eilanden in die omgeving.
pi_77139573
quote:

[..]

Je weet dat we grotendeels door de Engelsen en Canadezen zijn bevrijd?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77139574
quote:

[..]

Vanwaar die smiley?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:15:00 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77139756
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Oftewel, waarom zou je dat soort landen willen bezitten? Nederland heeft zo ook een stel eilanden in die omgeving.
Ik zat wel met Puerto Rico in m’n hoofd vanwege het verhaal dat jij nu aanhaalt, maar eigenlijk bedoelde ik daar toch Haïti.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:19:31 #18
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77139958
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Desondanks hebben de VS in Nederland natuurlijk lang vliegtuigen op Soesterberg gehad bijvoorbeeld.
pi_77139971
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:59 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Je vergelijkt nu appels met peren, dat was het koloniale tijdperk, waarin Engeland, Duitsland, Frankrijk, België, Italië en ook Nederland hetzelfde deden. Wat ze deden was een kolonie van Spanje veroveren, dat is hier toch echt niet het geval..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77140017
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Desondanks hebben de VS in Nederland natuurlijk lang vliegtuigen op Soesterberg gehad bijvoorbeeld.
Yep, en wij trainen onze F16 piloten voor een deel in Amerika, omdat het daar wat makkelijker is om laag te vliegen..
pi_77140088
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:11 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Uiteraard. Doel dan ook meer op het beschrijven van de VS als goedheiligman, een land dat alles over heeft voor iedereen, zonder daar iets voor terug te willen hebben.
pi_77140191
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:19 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu appels met peren, dat was het koloniale tijdperk, waarin Engeland, Duitsland, Frankrijk, België, Italië en ook Nederland hetzelfde deden. Wat ze deden was een kolonie van Spanje veroveren, dat is hier toch echt niet het geval..
Plannen voor een NWO gaan dan ook heel wat verder terug.
quote:
May 1, 1776 – Adam Weishaupt (code named Spartacus) establishes a secret society called the Order of the Illuminati. Weishaupt is the Professor of Canon Law at the University of Ingolstadt in Bavaria, part of Germany. The Illuminati seek to establish a New World Order. Their objectives are as follows:

1) Abolition of all ordered governments
2) Abolition of private property
3) Abolition of inheritance
4) Abolition of patriotism
5) Abolition of the family
6) Abolition of religion
7) Creation of a world government
http://www.michaeljournal.org/nwo1.htm

Het blijven dan ook een groep machtsziekelingen die de VS zouden kunnen aansturen tot dit soort acties.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:29:35 #23
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77140409
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Yep, en wij trainen onze F16 piloten voor een deel in Amerika, omdat het daar wat makkelijker is om laag te vliegen..
Ja, maar dat is wat anders dan een uitgebreid netwerk van allerlei buitenlandse militaire bases zoals de VS dat hebben. ‘Wij’ hadden Seedorf in Duitsland, maar dat is ook alweer voorbij.
pi_77140473
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Plannen voor een NWO gaan dan ook heel wat verder terug.
[..]

http://www.michaeljournal.org/nwo1.htm

Het blijven dan ook een groep machtsziekelingen die de VS zouden kunnen aansturen tot dit soort acties.
Nou, als in deel II van dat artikel het volgende leest:
quote:
Feb. 7, 1950 – International financier and CFR member James Warburg tells a Senate Foreign Relations Subcommittee: “We shall have world government whether or not you like it - by conquest or consent.”
Blijkt dat we dit ook hebben in de vorm van de VN, met alle achterliggende organisaties. Alleen staat er niet "a government", oftewel 1 centraal bestuur, enkel dat er volgens hem een vorm van "government" oftewel bestuur zal moeten komen voor de wereld. Het is maar net hoe je het vertaald/leest...
pi_77140521
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:31 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nou, als in deel II van dat artikel het volgende leest:
[..]

Blijkt dat we dit ook hebben in de vorm van de VN, met alle achterliggende organisaties. Alleen staat er niet "a government", oftewel 1 centraal bestuur, enkel dat er volgens hem een vorm van "government" oftewel bestuur zal moeten komen voor de wereld. Het is maar net hoe je het vertaald/leest...
Verder is er zoals verwacht weer geen enkele bron voor al die uitspraken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')