abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76915078
Laatste nieuws:

Hoofd VN-missie in Haïti dood gevonden
quote:
Het hoofd van de vredesmissie van de Verenigde Naties in Haïti (Minustah), de Tunesiër Hedi Annabi, is dood gevonden na de aardbeving die het land dinsdag trof. Dat heeft secretaris-generaal Ban Ki-moon van de volkerenorganisatie zaterdag laten weten.
'Twee dode Nederlanders Haïti geïdentificeerd'
quote:
Twee lichamen die in Haïti zijn geïdentificeerd zijn van Nederlanders. Zij kwamen samen met hun Haïtiaans adoptiekind om het leven toen hun hotel in de hoofdstad Port-au-Prince door de aardbeving dinsdag instortte.
pi_76915082
Laatste post in het vorige topic:
quote:
Op zondag 17 januari 2010 05:12 schreef gelly het volgende:

[..]

In Indonesie doen ze dat vast beter, vertel eens ?
Tijdens de tsunami hebben ze ook duizenden mensen in massagraven begraven. Wat er daarna mee gebeurd is weet ik niet. Ik vermoed echter dat de meesten niet zijn opgegraven, geidentificeerd en herbegraven. Zoals ik al zei lijkt me dit toch problematisch voor de nabestaanden, bevolkingsregisters en wat al nog niet meer. Daarom dus mijn vraag, hoe lost men zoiets op?
  zondag 17 januari 2010 @ 08:23:48 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76915164
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]

Tijdens de tsunami hebben ze ook duizenden mensen in massagraven begraven. Wat er daarna mee gebeurd is weet ik niet. Ik vermoed echter dat de meesten niet zijn opgegraven, geidentificeerd en herbegraven. Zoals ik al zei lijkt me dit toch problematisch voor de nabestaanden, bevolkingsregisters en wat al nog niet meer. Daarom dus mijn vraag, hoe lost men zoiets op?
Vergeet niet dat ze in Haiti hebben nauwelijks bevolkingsregisters hebben, de meeste mensen schrijven zich niet in of kunnen niet worden ingeschreven (bijvoorbeeld omdat hun ouders niet staan ingeschreven). Verder weet ik het ook niet, dus tvp daarvoor.
KuikenGuppy
  zondag 17 januari 2010 @ 09:16:41 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76915340
Wat betreft massagraven, er kunnen zo ook Amerikanen, Europeanen etc worden begraven, en die blijven dan soms nog jaren op een "vermist" lijst staan.

Worden ze ook daadwerkelijk opgegraven? Wellicht als de UN het doet, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de Haitiaanse overheid dat gaat doen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76915737
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Laatste nieuws:

Hoofd VN-missie in Haïti dood gevonden
[..]

De second in command is ook dood gevonden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_76919060
quote:
Op zondag 17 januari 2010 07:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]

http://www.cnn.com/video/(...)oper.mass.graves.cnn
deze video laat zien wat er gebeurd met lijken en ook hoe ze het tijdens de tsunami deden.
[♣].... Je op trots ben ik. Door signature mijn hebt jij zo.....[♣]
pi_76920137
quote:
Op zondag 17 januari 2010 09:16 schreef maartena het volgende:
Wat betreft massagraven, er kunnen zo ook Amerikanen, Europeanen etc worden begraven, en die blijven dan soms nog jaren op een "vermist" lijst staan.

Worden ze ook daadwerkelijk opgegraven? Wellicht als de UN het doet, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de Haitiaanse overheid dat gaat doen.
Ten tijde van de tsunami werden de blanke lichamen apart gehouden voor identificatie. Wellicht gebeurt dat nu weer.
pi_76920378
tvp
pi_76922372
Voolopig alleen maar militairen in de straten. Amper de dingen die de mensen daar nodig hebben.
pi_76929561
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voolopig alleen maar militairen in de straten. Amper de dingen die de mensen daar nodig hebben.
Haïtianen hebben óók veiligheid nodig. Soldaten dus.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:22:47 #12
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_76929876
Als de mensen daar een convooi dat eten levert zien, gaan ze rellen dus het leger moet ervooor zorgen dat het een beetje stabiel blijft in dat land.
pi_76930878
België stuurt 36 militairen (special forces) om het B-FAST team en het diplomatieke personeel te beschermen.
  Redactie Frontpage zondag 17 januari 2010 @ 18:03:58 #14
145738 superworm
is erbij
pi_76931379
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 17 januari 2010 @ 19:10:42 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76933788
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef LoudGirl het volgende:
Ten tijde van de tsunami werden de blanke lichamen apart gehouden voor identificatie. Wellicht gebeurt dat nu weer.
Voorlopig zijn het Haitianen zelf geweest die overal lichamen achter op hun trucks hebben gemikt..... bij de Tsunami was het leger en de nationale regeringen van de getroffen landen duidelijk aanwezig, de regering hier is totaal in elkaar gestort en met uitzondering van een politiemacht is er geen enkele autoriteit waargenomen..... de internationale rescue teams werken voornamelijk onafhankelijk met samenwerking met de Braziliaanse VN militaire leiding (die zelf ook de top kwijt raakten) en de Amerikaanse coördinatie vanaf het vliegveld.

De president van Haiti hoor je niet meer.... niet sinds hij zelf op het vliegveld aankwam (paleis ingestort, maar ook zijn persoonlijke huis ligt plat) om naar eigen zeggen het land te leiden. De meeste andere ministeries zijn ook ingestort.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 17 januari 2010 @ 19:12:49 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76933880
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
In Amerikaanse nieuwsbronnen hoorde ik dat het Amerikaanse leger gisteren 130.000 maaltijden en 70.000 flessen water had uitgedeeld. Ik weet vrij zeker dat andere teams dit ook gedaan hebben..... Zoals de VN eenheden die er nog zijn.

11:44 a.m. -- The World Food Programme says it reached 40,000 people in and around Port-au-Prince with high-energy biscuits. The organization says its goal is to reach another 60,000 people on Sunday. Convoys and shipments carrying ready-to-eat foods continue to arrive, the group says.

11:42 a.m. -- U.S. paratroopers using helicopters delivered 130,000 daily ration packets on Saturday, Keen said on "Fox News Sunday." Some 70,000 bottles of water were also delivered, he says.
-
pi_76933955
De VS levert wel veel hulpgoederen af zeg.
  zondag 17 januari 2010 @ 19:14:55 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76933980
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:52 schreef pinkplatinum het volgende:
http://www.cnn.com/video/(...)oper.mass.graves.cnn
deze video laat zien wat er gebeurd met lijken en ook hoe ze het tijdens de tsunami deden.
Yep, van de week al op TV gezien..... op CNN.
-
  Redactie Frontpage zondag 17 januari 2010 @ 19:20:00 #19
145738 superworm
is erbij
pi_76934199

Goeie actie verder hoor, maar is Bush ziek? Hij is gruwelijk verouderd in een jaar (kijk dat dunne haar!), hij is enorm twitchy, kan geen halve zin aflezen zonder twee seconden stil te zijn... of hij is ziek, of hij is weer flink aan de zuip geslagen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 17 januari 2010 @ 19:29:27 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76934569
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
De VS levert wel veel hulpgoederen af zeg.
Het is ook bijna niet te geloven hoe massaal en hoe snel de VS hulp heeft opgetrommeld.... binnen een uur na de aardbeving werd de koers van de USS Carl Vinson al gewijzigd, die zojuist al was vertrokken richting Panama (voor het kanaal) om richting San Diego te vertrekken, en waar de USS Comfort normaal 5 dagen nodig heeft om klaar te zijn voor vertrek (laden van vers bloed, plasma, medicijnen met houdbaarheidsdatum/koeling, etc, etc) hebben ze het nu in 4 dagen gedaan, en is deze nu onderweg.... (hospitaal schip).

De VS is natuurlijk wel relatief dichtbij, enkele uren vliegen vanaf Hawaii, en Gitmo (wat bekend is als het gevangenenkamp, maar eigenlijk gewoon een grote marinebasis is met andere functionaliteit) word gebruikt als coordinatiepunt om goederen in, en mensen uit Haiti te krijgen. (Daar is ook een vliegveld etc) Ook lokale teams, zoals Search & Rescue teams van lokale brandweer eenheden zoals uit NY, LA, hier uit OC, Virginia, Oregon en andere delen zijn massaal richting Haiti vertrokken....

Ik zeg hulde.

Het is ook hard nodig, het lijkt er op dat de VN en de VS samen de touwtjes in handen hebben want coördinatie van de Haïtiaanse regering..... lijkt compleet afwezig.
-
  zondag 17 januari 2010 @ 19:29:51 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76934586
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef superworm het volgende:

Goeie actie verder hoor, maar is Bush ziek? Hij is gruwelijk verouderd in een jaar (kijk dat dunne haar!), hij is enorm twitchy, kan geen halve zin aflezen zonder twee seconden stil te zijn... of hij is ziek, of hij is weer flink aan de zuip geslagen.
Of gewoon emotioneel.
-
pi_76934670
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef superworm het volgende:

Bush is meer een echte president., een baas. Obama ziet er nog steeds uit alsof hij de schoonmaker is.
pi_76936118
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:31 schreef Doug_Heffernan het volgende:

[..]

Bush is meer een echte president., een baas. Obama ziet er nog steeds uit alsof hij de schoonmaker is.
Ik zag Bush nu voor het eerst als mens en het feit dat hij mens is is Obama nooit vergeten ismijn visie.
  zondag 17 januari 2010 @ 20:08:54 #24
97934 ASroma
Flamboyant
pi_76936334
ik snap het niet echt.......... als je daar woont vertrekt je toch uit die hoofdstad/chaos en ga je de jungle in waar het uit puilt van de voedselbronnen...
  zondag 17 januari 2010 @ 20:10:35 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76936414
Ik heb wel respect voor Obama dat hij hem gevraagd heeft. Clinton en Bush kunnen zich nu volledig focussen op Haiti, en de President kan gewoon doorgaan met regeren,en de militaire beslissingen maken zoals het sturen van meer troepen etc.

Bush deed hetzelfde trouwens met de Tsunami in 2004, waar hij Clinton en Bush Sr. vroeg om het in goede banen te leiden.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')