'Twee dode Nederlanders Haïti geïdentificeerd'quote:Het hoofd van de vredesmissie van de Verenigde Naties in Haïti (Minustah), de Tunesiër Hedi Annabi, is dood gevonden na de aardbeving die het land dinsdag trof. Dat heeft secretaris-generaal Ban Ki-moon van de volkerenorganisatie zaterdag laten weten.
quote:Twee lichamen die in Haïti zijn geïdentificeerd zijn van Nederlanders. Zij kwamen samen met hun Haïtiaans adoptiekind om het leven toen hun hotel in de hoofdstad Port-au-Prince door de aardbeving dinsdag instortte.
Tijdens de tsunami hebben ze ook duizenden mensen in massagraven begraven. Wat er daarna mee gebeurd is weet ik niet. Ik vermoed echter dat de meesten niet zijn opgegraven, geidentificeerd en herbegraven. Zoals ik al zei lijkt me dit toch problematisch voor de nabestaanden, bevolkingsregisters en wat al nog niet meer. Daarom dus mijn vraag, hoe lost men zoiets op?quote:Op zondag 17 januari 2010 05:12 schreef gelly het volgende:
[..]
In Indonesie doen ze dat vast beter, vertel eens ?
Vergeet niet dat ze in Haiti hebben nauwelijks bevolkingsregisters hebben, de meeste mensen schrijven zich niet in of kunnen niet worden ingeschreven (bijvoorbeeld omdat hun ouders niet staan ingeschreven). Verder weet ik het ook niet, dus tvp daarvoor.quote:Op zondag 17 januari 2010 07:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Laatste post in het vorige topic:
[..]
Tijdens de tsunami hebben ze ook duizenden mensen in massagraven begraven. Wat er daarna mee gebeurd is weet ik niet. Ik vermoed echter dat de meesten niet zijn opgegraven, geidentificeerd en herbegraven. Zoals ik al zei lijkt me dit toch problematisch voor de nabestaanden, bevolkingsregisters en wat al nog niet meer. Daarom dus mijn vraag, hoe lost men zoiets op?
De second in command is ook dood gevonden.quote:Op zondag 17 januari 2010 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Laatste nieuws:
Hoofd VN-missie in Haïti dood gevonden
[..]
http://www.cnn.com/video/(...)oper.mass.graves.cnnquote:Op zondag 17 januari 2010 07:08 schreef indahnesia.com het volgende:
Laatste post in het vorige topic:
[..]
Tijdens de tsunami hebben ze ook duizenden mensen in massagraven begraven. Wat er daarna mee gebeurd is weet ik niet. Ik vermoed echter dat de meesten niet zijn opgegraven, geidentificeerd en herbegraven. Zoals ik al zei lijkt me dit toch problematisch voor de nabestaanden, bevolkingsregisters en wat al nog niet meer. Daarom dus mijn vraag, hoe lost men zoiets op?
Ten tijde van de tsunami werden de blanke lichamen apart gehouden voor identificatie. Wellicht gebeurt dat nu weer.quote:Op zondag 17 januari 2010 09:16 schreef maartena het volgende:
Wat betreft massagraven, er kunnen zo ook Amerikanen, Europeanen etc worden begraven, en die blijven dan soms nog jaren op een "vermist" lijst staan.
Worden ze ook daadwerkelijk opgegraven? Wellicht als de UN het doet, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat de Haitiaanse overheid dat gaat doen.
Haïtianen hebben óók veiligheid nodig. Soldaten dus.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voolopig alleen maar militairen in de straten. Amper de dingen die de mensen daar nodig hebben.
Voorlopig zijn het Haitianen zelf geweest die overal lichamen achter op hun trucks hebben gemikt..... bij de Tsunami was het leger en de nationale regeringen van de getroffen landen duidelijk aanwezig, de regering hier is totaal in elkaar gestort en met uitzondering van een politiemacht is er geen enkele autoriteit waargenomen..... de internationale rescue teams werken voornamelijk onafhankelijk met samenwerking met de Braziliaanse VN militaire leiding (die zelf ook de top kwijt raakten) en de Amerikaanse coördinatie vanaf het vliegveld.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:22 schreef LoudGirl het volgende:
Ten tijde van de tsunami werden de blanke lichamen apart gehouden voor identificatie. Wellicht gebeurt dat nu weer.
In Amerikaanse nieuwsbronnen hoorde ik dat het Amerikaanse leger gisteren 130.000 maaltijden en 70.000 flessen water had uitgedeeld. Ik weet vrij zeker dat andere teams dit ook gedaan hebben..... Zoals de VN eenheden die er nog zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 14:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voolopig alleen maar militairen in de straten. Amper de dingen die de mensen daar nodig hebben.
Yep, van de week al op TV gezien..... op CNN.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:52 schreef pinkplatinum het volgende:
http://www.cnn.com/video/(...)oper.mass.graves.cnn
deze video laat zien wat er gebeurd met lijken en ook hoe ze het tijdens de tsunami deden.
Het is ook bijna niet te geloven hoe massaal en hoe snel de VS hulp heeft opgetrommeld.... binnen een uur na de aardbeving werd de koers van de USS Carl Vinson al gewijzigd, die zojuist al was vertrokken richting Panama (voor het kanaal) om richting San Diego te vertrekken, en waar de USS Comfort normaal 5 dagen nodig heeft om klaar te zijn voor vertrek (laden van vers bloed, plasma, medicijnen met houdbaarheidsdatum/koeling, etc, etc) hebben ze het nu in 4 dagen gedaan, en is deze nu onderweg.... (hospitaal schip).quote:Op zondag 17 januari 2010 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
De VS levert wel veel hulpgoederen af zeg.
Of gewoon emotioneel.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef superworm het volgende:
Goeie actie verder hoor, maar is Bush ziek? Hij is gruwelijk verouderd in een jaar (kijk dat dunne haar!), hij is enorm twitchy, kan geen halve zin aflezen zonder twee seconden stil te zijn... of hij is ziek, of hij is weer flink aan de zuip geslagen.
Bush is meer een echte president., een baas. Obama ziet er nog steeds uit alsof hij de schoonmaker is.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef superworm het volgende:
Goeie actie verder hoor, maar is Bush ziek? Hij is gruwelijk verouderd in een jaar (kijk dat dunne haar!), hij is enorm twitchy, kan geen halve zin aflezen zonder twee seconden stil te zijn... of hij is ziek, of hij is weer flink aan de zuip geslagen.
Ik zag Bush nu voor het eerst als mens en het feit dat hij mens is is Obama nooit vergeten ismijn visie.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:31 schreef Doug_Heffernan het volgende:
[..]
Bush is meer een echte president., een baas. Obama ziet er nog steeds uit alsof hij de schoonmaker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |