http://www.nu.nl/politiek(...)-neer-achterban.htmlquote:AMSTERDAM - Binnen de Tweede-Kamerfractie van de PVV wordt neerbuigend gesproken over de achterban van de partij. Dat schrijft HP/De Tijd, dat in de fractie infiltreerde.
In het weekblad, dat woensdag in de winkel ligt, citeert journaliste Karen Geurtsen onder andere persvoorlichter Matthijs Weststrate van de fractie: "Je weet wat voor intellectuele achterban we hebben. Maar niet heus. Vaak stemmen mensen om onduidelijke redenen op een partij, dus als je een beetje extra aandacht aan ze besteedt, heb je ze zo in je zak."
Een andere medewerker zegt niet naar partijbijeenkomsten te willen gaan. "Mij niet gezien. Een beetje tussen die idioten rondlopen zeker!"
Kamerlid Van Roon zegt volgens het blad dat de PVV zich niet druk hoeft te maken over de uitvoerbaarheid van voorstellen. "De komende jaren zitten we nog wel in de oppositie hoor. Al krijgen we vijftig zetels, de rest zal alles doen om ons uit de regering te houden."
Undercover
Geurtsen noteerde de uitspraken in dagboeken die ze bijhield toen ze vier maanden stage liep bij de Kamerfractie van Geert Wilders. Ze deed dat als undercoverjournaliste. Volgens HP/De Tijd was dat nodig, omdat de partij zich afsluit voor journalisten, en het daardoor niet mogelijk is om de partij op een normale manier te volgen.
Hier kan ik niets aan toevoegen.quote:"Mij niet gezien. Een beetje tussen die idioten rondlopen zeker!"
quote:
Ik zou net zeggen. Duw zo'n undercover journalist bij wat voor partij dan ook naar binnen en je zult zien dat alle partijen niet echt begaan zijn met de achterban.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:41 schreef kawotski het volgende:
Is dit nieuws? Neemt niet iedere partij haar achterban in de maling?
Haha ja dat is waarquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:49 schreef Flashwin het volgende:
Ze zijn tenminste wel eerlijk
En daarmee is de PVV anders dan andere partijen omdat?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:37 schreef Jibbe het volgende:
Nu blijkt maar weer eens dat onze "grote leider" zich omringt heeft met mannetjes, die niet voor u in de 2e kamer zitten, maar er zitten ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Alleen zij zijn belangrijk en mogen allerlei onzin roepen, want ze worden toch gedekt door hun virtuele achterban. De achterban die hoopt heeft en GW vertrouwt, maar uiteindelijk ook bij de de PVV als dombo's worden gezien. Nu dit blijkt, dan kan het toch niet anders, dan dat GW in de peilingen minder gaat scoren, of zijn de mensen nou zo dom!
Alle andere partijen hebben tenminste wel leden die inspraak hebben op het beleid van de partij. Zelfs daar durft de PVV niet aanquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen. Duw zo'n undercover journalist bij wat voor partij dan ook naar binnen en je zult zien dat alle partijen niet echt begaan zijn met de achterban.
Omdat bij de andere partijen de steun van de achterban wel nodig is voor het bepalen van de koers. Dan moet je ze wel serieus nemen. Ook al omdat die achterban wel georganiseerd is.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En daarmee is de PVV anders dan andere partijen omdat?
Nou, ik zie een CDA zijn achterban niet snel wegzetten als idioten. En dat terwijl die kwalificatie zonder meer terecht zou zijn. De meest trouwe (lees:blinde) achterban van Nederland.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:55 schreef Chooselife het volgende:
Oh oh oh. De domheid regeert weer op dit forum. Alsof een andere partij haar stemmers wel serieus neemt. Sukkels.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |