quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Vandaag kwam ik erachter dat er geen reisproduct op m'n chipkaart staat, terwijl ik twee weken geleden mijn reisproduct heb opgehaaldquote:Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.
Ik zie de bui al hangen...
Je heoft nog niet in te checken he bij de NS.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:20 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis inmiddels met de kaart in de tram en dat gaat prima. Vrijdag voor het eerst met de trein en ik hoop dat ik gecontroleerd word en dat het werkt, want dan pas weet ik zeker dat alles goed gaat...![]()
Op de ov-chip site update hij ook niets over mijn reizen, duurt dat altijd zo lang? Er staat alleen dat ik studenten week en korting week heb.
Echt slechte journalistiek ook trouwens, al die media die zo'n persberichtje zo klakkeloos overnemen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hoe kan het trouwens dat nog 2/3 hem moet activeren?
er staan de hele dag lange rijen bij dat paaltje en wanneer de rij weg is, is het apparaat kapot.
Snap nog steeds niet dat ze dan de studenten 'de schuld' geven...
Als ik het zo lees heb je je kaart dus nog niet geactiveerd? Dan zul je eerst naar zo'n zuil moeten om hem te activeren. Daar hoef je niets voor voor te bereiden, de 'bestelling' wordt automatisch klaar gezet als je recht hebt op een ov-kaart. Als dan bij zo'n zuil bent druk je op 'bestelling op halen en dan is het als het goed is klaar. Als het niet goed is kan het zijn dat de bestelling niet klaar staat of nadat je de bestelling hebt opgehaald er nog steeds niets op je kaart staat, dit zijn 2 mogelijke problemen waar mensen uit dit topic tegen aan zijn gelopen. Maar laten we van het positieve uit gaan en er van uit gaan dat jij een kaart gewoon kunt activeren. Als je dan weer op de site inlogt zie je dat er 2 reisproducten op staan.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:35 schreef MarijeH het volgende:
Hallo,
Ik had nog een vraag over de studentenov chipkaart.
Ik heb net op de site www.ovchipkaart.nl een account aangemaakt. Bij kaartinformatie krijg ik de volgende gegevens:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
Status Geproduceerd
Wat betekend dat saldo? Betekend dat dat mijn reisproduct klaar staat? Ik heb gereisd met een studenten ov jaarkaart (weekabbonnement). Ik hoorde op het station dat ik eerst een bestelling moest doen via www.ovchipkaart.nl en dat ik hem daarna kon ophalen.
Alvast bedankt.
Heb ik ook, en ik heb mijn kaart al op 5 januari geactiveerd. Ik neem de volgende keer dat ik met de trein ga maar mijn bonnetje mee en hoop dat de conducteur het goed vind. Hopelijk wordt het voor 1 februari opgelost door die prutsers.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:59 schreef bellabeauti het volgende:
Hmm heb van de week reisproduct opgehaald( als ik die paal moet geloven) maar als ik kijk op mijn OVchipkaart staat er dit:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer xxxxxxxxxxxxxxxxx
and that's it???? :S![]()
![]()
![]()
Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,quote:Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl door een persoonlijk ‘Mijn OV-chipkaart’ account aan te maken of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat.
Oh das idd niet zo handigquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef CantFazeMe het volgende:
@henk je kaartnummer staat nog zichtbaar onder "Kaart*".
Ik heb verder ook niet kunnen ontdekken waar ik het kan zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:06 schreef henk88 het volgende:
[..]
Oh das idd niet zo handig
Aangepast, thanks
Staat er bij mij.quote:Kaartnaam
nvt
Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef henk88 het volgende:
Volgens www.studentenov-chipkaart.nl :
[..]
Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,
alleen kan nergens vinden waar ik nou kan zien of mijn "product " klaar staat..
[ afbeelding ]
Iemand enig idee waar ik deze informatie wel kan vinden?
Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestokenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Alleen het rare is, henk heb jij heb al geactiveerd? Ik heb precies dezelfde datum als jij. Alleen ik heb hem wel geactiveerd.
Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef henk88 het volgende:
[..]
Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestoken
dus ik neem aan dat ik nog steeds het tijdelijk reisproduct heb.
Maar ik denk dat het hier om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van het reisproduct wat er op staat.
Ik denk dat het hier om de tijdelijke 'producten' gaat aangezien ik mijn chipkaart nog nooit in een apparaat heb gestopt, tenzij ik hem al medio 09 met kant en klaar reisproduct heb gekregen als enige student, wat me ook sterk lijktquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:11 schreef maok het volgende:
[..]
Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?
Kijk maar bij deze post: [FAQ] studenten ov-chipkaart #7
Ik heb even mijn fysieke chipkaart erbij gepakt, de geldigheid die daar op staat geprint is dezelfde datum als wordt weergeven als op de website van "Mijn OV-chipkaart", dus ik denk wel degelijk dat het om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van de 'producten'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:17 schreef maok het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.
Het lijkt er op dat jou kaar op een of andere manier automatisch activeerd is. Hadden niet meer mensen dat hier? Ik kan me herinneren dat er mensen waren die zeiden dat ze helemaal niets gedaan hadden maar we wel mee konden reizen.
En je checkte niet toevallig bij hetzelfde apparaat weer in waar je ook al was uitgecheckt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook welMaar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook welMaar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.
Wel uitchecken als je overstapt op een ander vervoersmiddel zoals de bus.
Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo danquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
Leek er niet op want anderen konden wel gewoon inchecken (degenen die daar hun reis begonnen waarschijnlijk)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:53 schreef henk88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo dan
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
Ik heb het van de week bij de AH in Twekkelerveld (Maanstraat, Enschede) gedaan, daar deed ie het (op dat moment) gewoon.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.
Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.![]()
Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.
Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Heb hetzeldfequote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:21 schreef iosubSyS het volgende:
Sinds 1,5 week zie ik nu eindelijk wat informatie op Ov-chipkaart.nl
Iemand een idee wat die "4" andere producten zijn?
Echter kan ik nog steeds in het weekend gratis reizen met de metro/tram zonder dat er enig saldo wordt afgeschreven...
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Totaal 6
Dit heb ik dus ook voortdurend. Of het is 'tijdelijk niet mogelijk' of er is geen bestelling.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.
Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.![]()
Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.
Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Ik typ dit onder mijn broer zijn account omdat de mijne niet werktquote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
De paaltjes op de perrons zijn alleen voor reizen met NS. Reis je per trein met een andere vervoerder, dan valt er dus weinig in- en uit te checken. Voor specifieke informatie over reizen met Syntus kun je deze fraaie folder eens bekijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
Bij Pannenkoeken stond er ook geproduceerd terwijl ze haar bestelling al had opgehaaldquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit is echt vaag..ik weet zeker dat ik mijn bestelling opgehaald hebt, en bij jouw zie ik bij status "Actief" staan. En bij mij staat nog Geproduceerd...
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:33 schreef BluesRebel het volgende:
Iedereen hier heeft al een kaart, behalve ik
Ik heb uitsluitsel:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:19 schreef joko90 het volgende:
Ik heb ook een probleem.
Ik heb 4 januari al mijn abbonement opgehaald bij het oplaadpunt. Naar mijn weten is dat goed gegaan (ik heb bonnetje gekregen). Ik heb ook 2 weken zonder problemen kunnen reizen. Maar nu kan ik ineens niet meer in- of uitchecken bij de bus (vandaag overkwam me dat ineens). Hij geeft de volgende melding: "Leesfout, eerst herstellen bij de balie" Ik ben benieuwd welke balie ze bedoelen. Bij NS heb ik het nog niet geprobeerd.
Als ik via Mijn OV-chipkaart kijk, staat bij status Geproduceerd en ik heb 2 abbonementen: Studenten OV-chipkaart Week en Studentenkaart korting week met beide saldo ¤0,00.
Heeft iemand een verklaring waarom ik eerst zonder problemen mijn kaart kon gebruiken en nu ineens weigert? Of moet ik hem nogmaals ophalen ofzo?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef joko90 het volgende:
[..]
Ik heb uitsluitsel:
Door een in- of uitcheckpoortje blijkt mijn abbonement verwijderd te zijn
In oktober al. In december belde ik erover en waren ze 'm kwijt. Eind-december kreeg ik een mailtje dat ie terecht was en dat ze 'm binnen een week zouden produceren. Daarna nooit meer wat van gehoord.quote:
Dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeurenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kreeg gister een mailtje dat ze hem binnen 2 weken gaan opsturen!
x 2, half uur geledenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Die kwam ik ook tegen vandaagquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Conducteur aansprekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Vage poep iedergeval...je kunt ook echt nergens kijken of ie al nou correct geactiveerd is of niet. Op OV-chip maar 2 producten en op de NS kaartlezer 4 producten.![]()
;r
Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart![]()
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:12 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?
Precies hetzelfde probleem hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart![]()
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Nee, er stond een hele rij achter me. Probeer het morgen maar weer een keer dan....quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?
Dat met die afvalbak ga ik ook proberenquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:28 schreef muiterij het volgende:
Even een vraag van mijn broer: Is het iemand in de regio Eindhoven gelukt de chipkaart op te laden? En zo ja waar dan?
Hij is al op meerdere locaties geweest en elke keer lukt het hem niet of is het apparaat stuk.
Je kan er btw wel mooi de afvalbak mee openen.![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:41 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst ingecheckt maar uitchecken deed ie niet meer?
Wat gebeurt er nu? Kan ik vanmiddag gewoon weer reizen? Is er geld afgehaald?
quote:Wat gebeurt er als ik vergeet niet kan uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.
Op de site staan linkje naar de restitutieformulieren van de verschillende organisaties.quote:Hoe kan ik teveel betaald saldo terugclaimen bij mijn OV-bedrijf?
Antwoord
U kunt teveel betaald saldo terugclaimen via een restitutieformulier van uw OV-bedrijf. Bijvoorbeeld wanneer een te hoog bedrag van uw OV-chipkaart is afgeschreven, u heeft niet kunnen in- of uitchecken of een transactie bij een verkoop- en oplaadautomaat is mislukt of verkeerd gegaan.
Let op: u dient wel het restitutieformulier van het OV-bedrijf te gebruiken waar het teveel aan saldo is afgeschreven. Stuur uw aanvraag zo snel mogelijk en volledig ingevuld in. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen.
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopenquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geef eens wat meer informatie. Wat "deed ie niet meer"? Was het paaltje kapot? Of werkte hij alleen bij jou pas niet en bij anderen wel? Heb je een week- of weekend-ov?
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik hoop hetquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:15 schreef maok het volgende:
[..]
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)
Hier hetzelfde verhaalquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, geweldigquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Voordelen ov chipkaartquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
De palen in de bussen zijn niet direct aangesloten op een netwerk, dus die oplossing kan niet werken. De "ingecheckt" of "niet-ingecheckt" status staat lokaal op je kaart. Daarbij staat ook welke lijn je bent ingecheckt, en waar (en waarschijnlijk ook een nummer van het voertuig zelf). Als je niet uitcheckt en weer in een andere bus je kaart bij het paaltje houdt zal het systeem slim genoeg zijn om te concluderen dat het tijd is om weer in te checken. Je borg die je als je betaald reisde had afgeschreven in de vorige bus ben je dan dus kwijt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.
Toen de apparaten nog niet werkten stond er namelijk ongeveer de volgende tekst in het scherm. "lijn 5 ritnummer 34 niet gevonden in tabel"
Als de bus op zijn eindbestemming is, is de rit dus afgelopen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan wordt uitgecheckt.
Ik moest een kwartier wachten. Je kunt denk ik het best op een obscuur tijdstip bellen. De openingstijden zijn van 7u-21:30u door de weeks, dus misschien vlak nadat je opstaat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:17 schreef maok het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die een mail met een vraag hebben verstuurd? Zijn er al mensen die een antwoord terug hebben? Hoe lang moest je daar op wachten?
Ik heb iig afgelopen vrijdag een mail gestuurd maar nog geen antwoord.
En met het bellen, hoe lang moet je daar gemiddeld wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt?
Tja, ik wil ze ook bellen, maar ik krijg steeds te horen dat het 'erg druk' is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Renesite het volgende:
Bellen hoor ik doemverhalen over van wel zeker een half uur
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschrevenquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Meddo het volgende:
Oke, dat is ook een mogelijkheid.
Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen een in- en een uitcheck apparaat in de bus? Of kun je voorin ook uitchecken en achter inchecken?
Inderdaad, volgens mij komt er gewoon een andere tekst op te staan als je je kaart er voor houdtquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:36 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschreven
Je kan gewoon reizen met je tijdelijke OV chipkaart. Ik weet alleen niet of je hier ook een abonnement voor ná 31 januari op moet zetten en/of dat dat er al op staat. Wanneer je je originele kaart hebt, dan moet je je tijdelijke terug sturen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,
Ik heb een tijdelijk ov studenten chipkaart. (zie de onderste kaart op de foto)
Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)
Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.
Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?
[ afbeelding ]
Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ikquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:
En weer stond er niks klaar.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp Dokken maar!
Staat er ook een geldigheid op de site als je inlogt?quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:37 schreef LILLINL het volgende:
Hallo,
Ik heb een tijdelijk ov studenten chipkaart. (zie de onderste kaart op de foto)
Ik ben vandaag echter door de conducteur aangesproken dat deze kaart maar tot 31 januari te gebruiken is. Terwijl er in de brief die ik van ov studenten chipkaart kreeg staat dat de tijdelijke chipkkaart te gebruiken is totdat ik mijn persoonlijke chipkaart heb ontvangen (dus met foto)
Navraag op het station en bellen met ov studenten chipkaart heeft mij niets opgeleverd.
Dus mijn vraag is kan iemand mij vertellen of ik met mij tijdelijke ov studenten chipkaart nog na 31 januari 2010 kan reizen ?
[ afbeelding ]
Hmm, ik heb liever een schadevergoeding dan de OV eigenlijk. Ik reis max 1 keer per maand met de trein ofzo, die paar ritjes met de bus gaat het geld ook niet inzitten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:40 schreef moemoe het volgende:
En weer stond er niks klaar.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp Dokken maar!
Daarom de link hier, mag ook wel in de OPquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:41 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Daar gaan veel mensen gebruik van maken denk ik
Dat is wel een goede jaquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:44 schreef moemoe het volgende:
[..]
Daarom de link hier, mag ook wel in de OP.
Geeft een automaat aan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Parap het volgende:
Ik dacht dus dat mijn kaart opgeladen was, maar dat blijkt sinds ik gister door een NS conducteur ben aangesproken niet zo te zijn. Ik gebruik nog mijn oude ov chipkaart die dateert uit 2007 of 2008, die ik gebruikte voor de metro in Rotterdam. Enkele weken terug de kaart proberen op te laden, en superblij was ik toen het na 5x eindelijk was gelukt (dacht ik). Dat kastje van de conducteur gaf een geldigheid aan tot 31 december 2009; Straks maar weer eens proberen op te laden bij zo'n kastje.
Weet iemand trouwens waar je kan checken of er een geldig product op je kaart staat? Geeft een NS automaat aan of je student OV erop staat?
En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.quote:"Maar in de brief van ov studenten chipkaart waar ik deze tijdelijke ov chipkaart van heb staat dat de tijdelijke chipkaart te gebruiken is totdat ik de persoonlijke chipkaart (dus met pasfoto) heb ontvangen."
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:06 schreef automatic_ het volgende:
Zoals ik al zei; Je moet niet elke conducteur geloven, want die weten er ook niets van. Heb je je brief nog? Zo ja, stop hem in je tas en markeer dit stukje:
[..]
En dan kunnen ze je nergens "op pakken" & is het gewoon goed.
Tijdelijke OV kaart: Geldig tot je de goede hebt ontvangen.
Tijdelijk abonnement: Geldig tot 31-01-2010 & dit geldt voor de mensen die al wel een goede OV chipkaart hebben.
Het tijdelijke abonnement stond, als het goed is, al op je chipkaart toen je hem kreeg.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)
En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.
Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:16 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kom je trouwens aan zo'n tijdelijk abbonnement? Er staat nog steeds niets op mijn chipkaart (ondanks ik hem wel geactiveerd heb), zou ik dan eigenlijk een tijdelijkabbonement moeten hebben? Of blijft de papieren van vorig jaar genoeg (van dat laatste ging ik eigenlijk uit)
En indedaad altijd je 'dosier' mee waarmee je kunt bewijzen dat je legaal reist. Brieven bonnetjes enz.
Dit is trouwens ook een mooi stuk: http://webwereld.nl/de-vi(...)-ov-chipsysteem.html
De problemen zijn nog niet opgelost als je eindelijk je kaart/ reisprodructen heb zie ik.
Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dan zal er bij jou een probleem zijn denk ik, haha.
Bij een tijdelijke ov chipkaart moet hij er op staan & bij een "goede" heb je niets hoeven doen (daar hebben ze het automatisch opgezet tot 31-01-2010).
Ik denk het welquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:25 schreef maok het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet mee kunnen reizen (bussen hier hebben nog niet van die aparaten), dus misschien staat het er ook wel op.
Op 27 januari is er zoiets in a'foort georganiseerd: http://www.chipinfo.nl/20(...)i-telefoonvrije-dag/ (ivm telefoonvrije dag ofzo waarop je mensen niet belt maar er langs gaat)quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk vraagt deze hele puinzooi om een massale demonstratie waarin de faalheid van dit product duidelijk wordt gemaakt en dat de studenten over anderhalve week waarschijnlijk het slachtoffer worden van onnodige boetes.
Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abbonement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteldquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef lynda het volgende:
Ook handig..
Reisproduct netjes opgehaald begin januari..
Kon er ook gewoon mee reizen, maar nou niet meer![]()
Chipkaart chipt gewoon niet meer in of uit..
Waar moet ik nou weer heen
Wtfquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:44 schreef joko90 het volgende:
[..]
Dit heb ik precies zo gehad, wss heeft één van de poortjes je abonnement verwijderd. Naar een NS servicebalie gaan en laten uitlezen werd mij verteld
Ik had hetzelfde, maar dan een week eerder.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:53 schreef StephanL het volgende:
Ik heb ook zoiets. Net gebeurd dan.Op en neer naar Amsterdam, stap de bus in op Leiden Centraal. Saldo tegoed op, WTFTot vandaag geen enkel probleem geweest
Gewoon met zo'n automaat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Misschien ook wel handig voor de OP. Heb alleen nog geen foto gemaakt:
Ga als je je OV-chipkaart wil controleren naar een gele NS automaat op CS. Hou je pas voor de OV-chipkaart lezer en wacht tot het menu in beeld komt. Vanuit hier kun je kiezen op "Inhoud kaart".
Druk daarop.
Als het goed is kun je dan ook de geldigheidsduur zien, (weet niet meer wat de mijne was.) en het aantal daadwerkelijke producten wat op de kaart staat (ik heb er 4 opstaan, 2x overig en 2x studenten week en er wordt maar 2 weergegeven op www.ov-chipkaart.nl)
Als je je reisgegevens wilt zien en misschien nog in welke bus je bent ingechecked, ga je terug naar het hoofdmenu en kies "Reistrajecten" (volgens mij heette het zo niet zeker).
Ja.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
[..]
Gewoon met zo'n automaat?
[ afbeelding ]
quote:Er zijn in Nederland zo'n 650.000 studenten. Zij hebben 31 dagen de tijd om hun pas te activeren. Het overgrote merendeel zal de pas activeren tussen 8 en 10 uur 's ochtends en tussen 5 en 8 uur 's avonds door de week (voor of na de collegetijden). Dat zijn zo'n 5870 studenten per uur en dus een kleine 100 per minuut.
http://tweakers.net/nieuw(...)ssale-storingen.htmlquote:De systemen die de activering van de ov-chipkaart voor studenten moeten verwerken, worden veelvuldig geplaagd door storingen. Het lijkt erop dat de grote toeloop de problemen veroorzaakt; het activatiesysteem ligt er om de haverklap uit.
Dat bevestigt Rob Sebes, woordvoerder van de ov-bedrijven. Uit een rondvraag onder studenten blijkt dat wie zijn kaart wil activeren, in veel gevallen op problemen stuit. Eén student meldde dat hij na zes pogingen nog steeds geen geactiveerde kaart had. Uitwijken naar andere activatiepunten of activatie op minder drukke momenten, zoals dat wordt aanbevolen door de ov-bedrijven, biedt geen garantie voor succes.
Woordvoerder Sebes zegt dat de ov-bedrijven van de problemen op de hoogte zijn. Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren." Hoewel Sebes denkt dat de problemen aan de drukte te wijten zijn, is er tot dusverre nog geen concrete oorzaak voor de problemen gevonden.
"Deze problemen hadden we niet voorzien", aldus Sebes. "We zijn met man en macht bezig om ze op te lossen." Als een activatiepunt de melding geeft dat 'de bestellingen niet kunnen worden opgehaald', betekent dat volgens hem dat het systeem is uitgevallen. Een medewerkster van een winkelketen waar de studentenkaarten kunnen worden geactiveerd, zegt dat er 'heel veel problemen' zijn. "We hadden vorige week een student waarbij het pas na tien keer proberen lukte", zegt ze. "Het werkt niet goed, en het is allemaal erg onduidelijk."
Studenten moeten voor 1 februari hun ov-chipkaart activeren om die te kunnen blijven gebruiken. Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?quote:Of die deadline wordt verschoven nu er zoveel problemen zijn met het activeren, kan Sebes nog niet zeggen. "We kunnen niets uitsluiten", zegt hij. Later deze week zou er meer duidelijkheid moeten komen over de problemen en hoe de ov-bedrijven deze willen oplossen.
Dat ze er pas sinds maandag achter zijn dat er problemen zijn met het ophalen is al helemaal kansloos. En dan nog het lef hebben om een bericht uit te brengen dat die luie studenten eens moeten gaan opschietenquote:Op woensdag 20 januari 2010 17:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Zijn ze wel een beetje laat mee, niet?
Fijn bij de ns was de pas ook niet te lezen. ik mag 0900 nummer gaan bellen en hopen dat ik mijn tegoed nog terug kan krijgenquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef lynda het volgende:
Ook handig..
Reisproduct netjes opgehaald begin januari..
Kon er ook gewoon mee reizen, maar nou niet meer![]()
Chipkaart chipt gewoon niet meer in of uit..
Waar moet ik nou weer heen
Oeh, spannend, hahaquote:Op woensdag 20 januari 2010 17:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Eindelijk de klantenservice aan de lijn gehad omdat op mn ov-chipkaart geen tijdelijk abbo stond en ik ook foutmeldingen krijg bij het ophalen. Over 3 werkdagen zou ik mn abbo op moeten kunnen halen.
Uhuhquote:Op woensdag 20 januari 2010 17:07 schreef Dennis101 het volgende:
Hier nog een bericht van de problemen met de kaart:
[Hoewel de systemen volgens hem 'robuust en sterk' zijn, worden ze sinds maandagmiddag geplaagd door grote problemen. "De activatiesystemen liggen er nu om de haverklap uit", zegt hij. "Dat kan te maken hebben met onze oproep van maandagmorgen om de kaart zo snel mogelijk te activeren."]
http://tweakers.net/nieuw(...)ssale-storingen.html
Dit heb ik dus ook...quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:50 schreef Parap het volgende:
Ik dacht dus dat mijn kaart opgeladen was, maar dat blijkt sinds ik gister door een NS conducteur ben aangesproken niet zo te zijn. Ik gebruik nog mijn oude ov chipkaart die dateert uit 2007 of 2008, die ik gebruikte voor de metro in Rotterdam. Enkele weken terug de kaart proberen op te laden, en superblij was ik toen het na 5x eindelijk was gelukt (dacht ik). Dat kastje van de conducteur gaf een geldigheid aan tot 31 december 2009; Straks maar weer eens proberen op te laden bij zo'n kastje.
Weet iemand trouwens waar je kan checken of er een geldig product op je kaart staat? Geeft een NS automaat aan of je student OV erop staat?
Waar op de site zie je dat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:09 schreef Zephyrus het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook...Op 'Mijn IB' op de website van de IB-groep kan je zien wanneer je je reisproduct geactiveerd hebt, anders kan je de IB-groep bellen.
Omdat ik van de week ook al een aantal keer van de conducteur hoorde dat ik hem nog moet ophalen, heb ik gisteren maar even gebeld. Bij de IB-groep staat dat mijn product opgehaald is, dus 'meer kunnen wij ook niet doen' kreeg ik als antwoord. M.a.w. fout ligt bij de NS
Ik zie het in ieder geval nergens..quote:
Bij mij staat daar dus nietsquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Bij mij wel, en het klopt nog ook.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Bij mij staat daar dus niets
Dan ga ik deze week nog wel een keer naar zo'n oplaadpunt om te kijken of ik er nog iets bij kan zetten.
Heel slim, daar heb ik voor de zekerheid ook nog aan gedacht, sterker nog, hij zit standaard in mijn portemonnee.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef automatic_ het volgende:
Tjonge jonge zeg![]()
Ik heb (express) mijn "ophaal"papiertje nog bewaard & dan blijkt het nog niet te kloppen
Ja, bij mij ook, haha. Naja, morgen na mijn tentamen ga ik nog wel een keertje kijken...quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Heel slim, daar heb ik voor de zekerheid ook nog aan gedacht, sterker nog, hij zit standaard in mijn portemonnee.
heb ik ook gedaan.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:27 schreef Evelien het volgende:
Door al die horrorverhalen word ik nogal paranoïde... ik vraag aan iedere conducteur of ie even wil kijken of mijn geactiveerde reisproduct nog op mijn kaart staat
En staat het bij jou ook bij "Mijn IBG"?quote:
Hoe kom je daar nou weer bij? Je kunt al ophalen vanaf 1 januari.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:38 schreef Citizen.Erased het volgende:
Elke conducteur weet me te vertellen dat ik dat ding nog op moet laden. Ik kan dat ding pas na 22 januari opladen blijkbaar. Nu moet ik nog langer wachten.
Blijkbaar niet, kon pas na die datum dat ophalen/activeren wist die conducteur mij vandaag te vertellen. De informatievoorziening is ook niet echt heel erg goed te noemenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij? Je kunt al ophalen vanaf 1 januari.
Ja die zijn er zelf ook niet gelukkig mee. Die zijn het eerste aanspreekpunt voor de reiziger en krijgen daardoor een hoop commentaar te verduren.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:48 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Lullige is dat al die conducteurs hun best doen terwijl alles zo onduidelijk is als de pest :p
Iedereen kan vanaf 1 januari zijn product ophalen (tenzij er iets mis is gegaan) verder zijn die data op OV-chipkaart.nl adviesdata.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, kon pas na die datum dat ophalen/activeren wist die conducteur mij vandaag te vertellen. De informatievoorziening is ook niet echt heel erg goed te noemen
Hier is er iets mis gegaan blijkbaarquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Iedereen kan vanaf 1 januari zijn product ophalen (tenzij er iets mis is gegaan) verder zijn die data op OV-chipkaart.nl adviesdata.
Wat bedoel je dan met opladen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier is er iets mis gegaan blijkbaarHad het al voor 1 januari geactiveerd.
Bij mij staat er als periode 01-01-2010 t/m 31-12-2011.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Dennis101 het volgende:
Er staat trouwens bij 'Mijn IBG' dat het product tot 31-12-2010 geldig is, is dat bij andere ook zo?
Nee.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:32 schreef automatic_ het volgende:
[..]
En staat het bij jou ook bij "Mijn IBG"?
Ja dat staat er bij mij ook, maar dat is abonnement wat er tijdelijk op staat (neem ik aan), ik heb ook nog staan op 6 jan geactiveerd, geldig tot 31-12-2010.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:00 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Bij mij staat er als periode 01-01-2010 t/m 31-12-2011.
Nou ik had mijn abonnement mooi geactiveerd, maar nu loop ik blijkbaar weer met een tijdelijk abonnement rond. Kon het na de 22ste volgens mij opnieuw activeren. Ik kan voorlopig gewoon reizen dus ga volgende week weer eens kijken of het dan wel werkt.quote:
Onder Bijzonderheden staat bij mij alleen "geactiveerd op 01-01-2010".quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja dat staat er bij mij ook, maar dat is abonnement wat er tijdelijk op staat (neem ik aan), ik heb ook nog staan op 6 jan geactiveerd, geldig tot 31-12-2010.
Wat je dus wil zeggen is dat je geactiveerde abonnement pleite is?quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Nou ik had mijn abonnement mooi geactiveerd, maar nu loop ik blijkbaar weer met een tijdelijk abonnement rond. Kon het na de 22ste volgens mij opnieuw activeren. Ik kan voorlopig gewoon reizen dus ga volgende week weer eens kijken of het dan wel werkt.
Yepquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat je dus wil zeggen is dat je geactiveerde abonnement pleite is?
Dat is bij mij dus ook...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Bij mij staat er dus onder bijzonderheden helemaal niks.
Wel staat er een datum bij periode. Dat is 01-01-2010 t/m 31-12-2011 Maar er staat ook helemaal geen kaartnummer bij.
nahh lijkt mij niet. Ik heb hem op 4 Jan geactiveerd.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:35 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb mijn product vóór de datum op mijn kaart gezet, zou dat het zijn dat het "mis" is gegaan?
Ik zeg ook maar wat... Bedoel; ik heb wél een bonnetje met twee reisproducten, maar de vraag of nu of het er wel op staat...quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:37 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
nahh lijkt mij niet. Ik heb hem op 4 Jan geactiveerd.
klik je dat aan staat er dit:quote:periode - kaartnummer -bijzonderheden
01-01-2010 t/m 31-12-2011 - geactiveerd op 06-01-2010
quote:Huidige reisvoorziening: weekabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 06-01-2010
Datum einde reisrecht 31-12-2010
Dat ziet er allemaal erg goed uit, hahaquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:44 schreef Dennis101 het volgende:
Wat ik nu ook nog zie, ik heb onder het kopje 'Post' een brief gehad waarin staat dat ik op 6 januari mijn weekendabonnement in gebruik heb genomen, met een zooi van mijn gegevens erbij. Ik ga er dus vanuit dat het bij nu niet meer verkeerd kan gaan, dat het niet zomaar van mijn kaart verdwijnt ofzo.
Jup, adviesdatum was vanaf 13 januari. Maar aangezien ik er op 6 januari achter kwam dat dat ding gewoon geld van mijn kaart afschreef omdat ik Rotterdam woon had ik hem maar gelijk geactiveerd (wat dus in 1x goed ging)quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:46 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat ziet er allemaal erg goed uit, haha
En heb jij je kaart geactiveerd vóór dat het officieel mocht (i.v.m. je achternaam) of niet?
Oke, dan ligt het daar niet aan, haha.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jup, adviesdatum was vanaf 13 januari. Maar aangezien ik er op 6 januari achter kwam dat dat ding gewoon geld van mijn kaart afschreef omdat ik Rotterdam woon had ik hem maar gelijk geactiveerd (wat dus in 1x goed ging)
Ik word er een beetje kribbig van, haha.quote:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik word er een beetje kribbig van, haha.
Gelukkig heb ik hem niet vaak nodig, dus dat scheelt weer...
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb mijn OV chipkaart kaart nu al een keer of 8 proberen te activeren bij verschillende oplaadpunten. Zijn die dingen nou echt zo slecht of doe ik toch wat fout?
Ik heb dat ding met de post gekregen. Heb er verder niks mee gedaan. Nergens online iets gedaan. Nu kaart in het apparaat. Zegt ie dat ie "OV Chipkaart herkent" "Saldo 0,00" dan druk ik op "ophalen" en dan gaat ie staan "zoeken" ofzo... en vervolgens foutmelding "neem kaart uit".
Elke keer die scheitconducteurs die blijven vertellen dat ik em moet activeren. ARGH.
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisterenquote:Op donderdag 21 januari 2010 09:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Meddo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisterenHeb er vandaag 5 euro op gezet
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...
Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030
Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...
Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-![]()
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december.quote:Huidige reisvoorziening: weekabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 01-01-2010
Datum einde reisrecht 31-12-2010
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Bostonian het volgende:
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.
MijnIBG geeft nu dit aan:
[..]
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december.Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
Thanks!quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
NS kaartjesautomaat MET roze sticker (linker bovenhoek) en die AH automaten (die je nu op veel meer plekken vind)quote:
iig via die roze zuilen, ik weet niet of het ook bij de NS kan maar het lijkt niet.quote:
quote:Waar kan ik een OV-chipkaart opladen?
Antwoord
U kunt uw OV-chipkaart opladen bij verkoop- en oplaadautomaten op het station of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven.
Dit lijkt alleen te gaan om die roze zuilen van ov-chipkaart zelfquote:Wat is het verschil tussen een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ en een ‘oplaadautomaat’?
Antwoord
U kunt bij zowel een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ als een ‘oplaadautomaat’ terecht voor het opladen van een product of saldo. Alle automaten zijn geschikt voor betaling met pin of chipknip. Bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’ kunt u ook betalen met muntgeld. Het aanschaffen van een OV-chipkaart is alleen mogelijk bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’. Het kan gaan om een anonieme OV-chipkaart of een wegwerpchipkaart.
Heb je geen bonnetje gevraagd?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart
Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
Dat laatste kan nog wel even duren, dus niet meteen panieken als er nog niks staat ofzo. En bonnetje vragen kan soms niet, omdat ze op zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Er kwam geen vraag langs of ik een bonnetje wou.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Godfrey het volgende:
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.
Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
Die krijg je opgestuurd.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vraag:
Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?
Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
Iemand die weet waarom mijn korting er niet bij staat en hoe ik dat kan regelen?..quote:product Status Prijs ¤
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Yep, hier nog iemand waarbij 2030 staat. Werd er door aangesproken op een conducteur die het nog niet eerder gezien had.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...
Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030
Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...
Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-![]()
Het zit je niet meequote:Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef automatic_ het volgende:
Oke, nu snap ik het niet meer.
Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.
Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
Snap jij het nog?quote:
Dat moet vast wel gaan lukken, maar dan zal je vast niet de enige zijn. Er zijn dan vast wel een meldpunt komen ofzo om dat geld terug te vorderen. Ik weet namelijk niet bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Bij wie dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Dennis101 het volgende:
Ik weet namelijk bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
Er staan er 2:quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Er staan er 2:
Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week
Is dit goed?
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Er staan er 2:
Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week
Is dit goed?
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:17 schreef maok het volgende:
[..]
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:
http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Ze moeten ergens over nadenken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nlquote:Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef maok het volgende:
[..]
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
Gheghe, dat klinkt grappig, net alsof je er niks aan kan doen dat je na 20 minuten ophangt, een soort oncontroleerbare armbeweging: '20 minuten? telefoon uit!'quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Wat staat er trouwens bij Mijn IBG? Daar zou een datum moeten staan waarop je hem hebt geactiveerd zou hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
(ik zal mezelf maar even herhalen).
Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?
Ach, ik heb er blijkbaar maar 1 product opstaan. Hoe dat kan, geen idee. Ik check het morgen nog maar even bij een ns-automaat of bij zo'n ophaalautomaat.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.
Bellen met ib-groep volgens mij, die zetten de abo's voor je klaar. Dus daar zit de fout. Ik zou hem niet activeren vooralsnog, dan moet je alleen maar weer wijzigen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
Als ik jou was zou ik hem activeren en dan wijzigen (bij het activeren zou het ook zomaar ineens weer een weekend kaart kunnen worden, dat weet je maar nooit daar) Als dan blijkt dat binnen 10 dagen je weekend ov niet klaar staat heb je iig recht op de schadevergoeding van ¤68,- per halve maand.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
ik wil een Weekend OV
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
Ik zou hem niet activeren, eerst even de IB-groep bellen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
ik wil een Weekend OV
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef BluesRebel het volgende:
Net van de telefoon gekomen, na 20 minuten te wachten. WEER mijn gegevens gegeven
'We gaan ervoor zorgden dat u 'm voor 1 februari heeft omdat t belangrijk is'
Dat zeiden ze in december ook al
Hopeloze kutzooi.. dat wordt dus betalen vanaf 1 februari.
Jij denkt dat ze dit probleem binnen 10 dagen nog op gaan lossen???quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!
Meer mensen hier ergens iets van opgepikt?
ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:15 schreef Saekerhett het volgende:
Nee, inmiddels kunnen we zeggen dat de chipkaart duidelijk een beter, minder foutloos systeem is dan de ouderwetse papieren kaart, daar hebben de hoge heren goed over nagedacht.
De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef elby1988 het volgende:
Overigens,
Je bent je studenten-OVchipkaart vergeten.. Bestaat het nog steeds zoals eerst dat je dan je geld 1 x per jaar teurg kon vragen?
Dan zal ik het wel gewoon proberen te regelen zoals in:quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:25 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.
Als het werkt, werkt het best prima. Zeker met een persoonlijke chipkaart met automatisch opladen. Nooit meer een kaartje of strippenkaart hoeven te kopen is toch best makkelijk. Maar dan moeten ze wel zorgen dat de techniek in orde is, en dat zoiets niet halfslachtig wordt ingevoerd zoals nu.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.
1. Het is NIET makkelijker
2. Het is NIET sneller
3. Het is zeker niet goedkoper
4. Er zijn nog steeds conducteurs nodig om op zwartrijden te controleren, dus ook daar helpt het niet.
Zodra ik geen gratis reizen meer heb, flikker ik die chipkaart in de bak. Koop wel een auto
Ik weet niet of het helpt, maar het is in ieder geval een tegengeluid tegen al die berichtgeving over lakse studenten die nog niks geactiveerd hebben.quote:Totale chaos rond Studenten OV-chipkaart | 21-01-2010
Utrecht - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) is de chaos rond de Studenten OV chipkaart meer dan zat. Vanmiddag werd duidelijk dat het door technische problemen voor studenten voorlopig onmogelijk is hun kaart te activeren. De afgelopen dagen werd er bij studenten hard op aangedrongen om hun chipkaart te activeren. Inmiddels blijkt dat er diverse technische problemen zijn die het studenten onmogelijk maken hun chipkaart te activeren voor 1 februari. De LSVb is het zat dat de schuld steeds in de schoenen van studenten word geschoven. Nu blijkt dat zij er niks aan kunnen doen.
Door technische problemen bij het bedrijf achter de chipkaart is het voor studenten onmogelijk hun kaart te activeren in de komende weken. Daarnaast blijken er grote problemen te zijn rond de productie van nieuwe kaarten. LSVb voorzitter Gerard Oosterwijk: “Dit is het doemscenario, alles wat er fout kan gaan, gaat fout. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij eisen dat de boel eerst op orde komt, dan pas een nieuwe deadline.”
Eerder ontving de LSVb al veel klachten van studenten die geen chipkaart hadden of deze niet konden activeren. Volgens de bond moet voorop staan dat alle studenten die daar recht op hebben kunnen reizen. Daarom dringt de bond er bij de politiek en vervoerders op aan om studenten tot nader orde te laten reizen met hun tijdelijke reisrecht of de papieren OV-jaarkaart uit 2009.
In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Het is gelukt om via een NS automaat ¤5 op m'n chippie te gooien. Stond inderdaad 1x ingechecked en niet uitgechecked door schuld van connection..
Alleen ik stond nog niet in de min, hoe kan dat?
hm, dus ook niet het opstaptarief van de bussen als je vergeet uit te checken?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
Nope.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
hm, dus ook niet het opstaptarief van de bussen als je vergeet uit te checken?
Dus heb ik misschien ¤5 voor niks opgegooid?
nope.. Af en toe dan, zelden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nope.
Voor niks is een groot woord, reis je nooit met het OV in het weekend?
Ik zou zeggen lees het vorige deel even door, daar is die discussie ook al uitgebreid geweest.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
Ja als ik de staatsloterij win ben ik rijk.... Ik zeg ook niet dat een werkend systeem zo slecht is, maar er zitten eigenlijk ook geen voordelen aan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Als het werkt, werkt het best prima. Zeker met een persoonlijke chipkaart met automatisch opladen. Nooit meer een kaartje of strippenkaart hoeven te kopen is toch best makkelijk. Maar dan moeten ze wel zorgen dat de techniek in orde is, en dat zoiets niet halfslachtig wordt ingevoerd zoals nu.
Kort samengevat voor je vrij reizen-periode:quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
Kaartje moet je soms wel kopen. Ik had het over een kaart met automatisch opladen, dus dan hoef je nooit op te laden. In- en uitchecken is een stuk minder moeite dan een kaartje kopen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ja als ik de staatsloterij win ben ik rijk.... Ik zeg ook niet dat een werkend systeem zo slecht is, maar er zitten eigenlijk ook geen voordelen aan.
Kaartje hoefde je al niet te kopen met je studenten ov, en nu moet je ook nog opladen e.d. en altijd zorgen dat je in/uit checkt.
Dit wist ik, maar dan nog, ik vind het echt nergens opslaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kort samengevat voor je vrij reizen-periode:
- door in succesvol in te checken in de bus toon je de chauffeur dat je een geldig vervoersbewijs hebt
- bij de NS moet je voorlopig niet in- en uitchecken
- in de tram is het twijfelachtig, het is hier weleens langsgekomen dat de controleurs alleen het verschil tussen in- en uitgecheckt kunnen zien, en niet abonnementen kunnen aflezen. Als dat niet waar is in- en uitchecken alleen nuttig voor de statistieken.
dit was sarcastisch bedoeld na Wom reactie.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
bij mij dus welquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
Hoe kan mijn saldo dan -4 euro zijn?quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ben je bij een NS automaat geweest?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:55 schreef Renesite het volgende:
Ik met volle moed naar de automaat toe en even checken of het er daadwerkelijk op staat.
GODVER NJET!
Heb hem netjes vorige week opgeladen, het stond er op!!!! Het is nu gewoon fucking getrashed!
Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:55 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ben je bij een NS automaat geweest?
Geen ideequote:Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?
gewoon zo een kleine gele? die geeft dat niet aanquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef Renesite het volgende:
[..]
Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |