abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77083021
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:43 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb mijn OV chipkaart kaart nu al een keer of 8 proberen te activeren bij verschillende oplaadpunten. Zijn die dingen nou echt zo slecht of doe ik toch wat fout?

Ik heb dat ding met de post gekregen. Heb er verder niks mee gedaan. Nergens online iets gedaan. Nu kaart in het apparaat. Zegt ie dat ie "OV Chipkaart herkent" "Saldo 0,00" dan druk ik op "ophalen" en dan gaat ie staan "zoeken" ofzo... en vervolgens foutmelding "neem kaart uit".

Elke keer die scheitconducteurs die blijven vertellen dat ik em moet activeren. ARGH.
Hier hetzelfde.

Alleen geeft dat klote-apparaat weer dat er tijdelijk geen abonnement kan worden opgehaald

Wat een faalsysteem.
  donderdag 21 januari 2010 @ 02:01:00 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77083052
Ik ben morgen vrij vroeg op de uni, dus ik ga een nieuwe poging wagen..
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 21 januari 2010 @ 02:07:39 #205
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_77083098
Het is wel makkelijker om nu met iemand anders ov te reizen. Als je de bus ingaat haal je die pas langs dat apparaat en niemand die checkt of het wel jouw pas is. In de metro ook al tijden geen controle gehad..
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_77085314
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77086519
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:04 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit meen je niet, vanmorgen ingechecked in de bus wou niet meer uitchecke, systeem reageerde niet, vanmiddag moet ik weer terug, moet ik eerst geld opzetten of hoe? je kunt nu toch niet meer inchecken bij een andere bus?
Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisteren Heb er vandaag 5 euro op gezet
You dream it, I live it.
pi_77086775
Ik word zo chaggerijing van die k*tkaart!

Kon eindelijk activeren, is het waarschijnlijk niet goed gegaan (geen bon gezien). Als ik nu kijk wat er op staat; 1 reisproduct onbekend geldig t/m 31-12-2030..

Ik moet toch 2 reisproducten hebben? Arghhhh
pi_77087157
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:51 schreef Meddo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heb je nu ook -4, net als ik gisteren Heb er vandaag 5 euro op gezet
Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77087660
IBG.nl zegt dit:

Huidige reisvoorziening: weekendabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 03-01-2010

Datum einde reisrecht 31-12-2010

Terwijl ov-chipkaart.nl en de conducteurs op mysterieuze redenen vermelden dat het een weekov is incl 4 onbekende andere reisproducten
From all the things I've lost I miss my mind the most...
pi_77088742
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...

Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030

Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...

Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-
Ik heb ook een saldo van - 4 euro, kwam ik achter bij het ophalen. Kan best zijn gebeurt dat ik een keer vergeten ben uit te checken in de metro. Ik had al een half jaar die kaart niet gebruikt. De reisgegevens van de RET zijn wel te lezen namelijk.

Maar heb op aanraden van hier ook eens gechecked bij de IB groep en daar staat bij mij dus ook dat het weekabonnement vorige week is geactiveerd. Ben ook langs een servicebalie van NS geweest en wanneer ze mijn kaart uitlezen staat er 2x overig OV product. Niks geeft aanwijzing naar een studenten weekkaart of met welke geldigheid. Ze snapte het ook niet Heb ook nog opnieuw mijn kaart in zo'n ophaalpunt gestopt en nu geeft ie aan dat er geen reisproduct klaarligt, wat logisch is want staat er al op

Ik denk dat ik maar eens contact op moet nemen met die studenten ov chipkaart figuren. Hopen dat ik erdoor kom, want lees daar ook niet veel positieve dingen over.

[ Bericht 6% gewijzigd door Parap op 21-01-2010 11:06:19 ]
pi_77088806
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.

MijnIBG geeft nu dit aan:
quote:
Huidige reisvoorziening: weekabonnement
Geldig vanaf 01-01-2010 t/m 31-12-2011
Geactiveerd op 01-01-2010
Datum einde reisrecht 31-12-2010
Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december. Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
pi_77089844
Klantenservicebandje zegt dat het heel druk is.. ben bang dat ik nog wel een uur aan de telefoon hang.
pi_77089911
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Bostonian het volgende:
Via mijnov-chipkaart heb ik inmiddels 4 producten op m'n pas... Er zijn 2 dingen bijgekomen "vraag uw vervoerbedrijf" ofzo iets. Gister heb ik aan een NS-conducteur gevraagd of hij mijn pas wilde checken. Hij deed dat en zei alleen maar dat het goed was.

MijnIBG geeft nu dit aan:
[..]

Het meeste klopt wel, behalve de activering dan.. Dat was 30 december. Ik snap alleen nu die 4 producten niet en of je daar iets aan moet laten doen.
2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:32:12 #215
105905 peejdorie
... kinderpindakaas!
pi_77089969
gisterochtend kwam ik er in 1x door ik schrok ervan
gewoon zodra je de mannenstem hoort op 8 drukken, dan wordt je gelijk doorgeschakeld met een medewerker..

oja en even ontopic:
pi_77090137
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:30 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

2 tijdelijke en de 2 producten die je geactiveerd hebt, klopt dus gewoon.
Thanks!
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:00:44 #217
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091078
Ik dacht, ik fiets even langs het station om mijn chipkaart voor zo'n gele NS kaartjesautomaat te houden om te kijken of er nou iets op staat, stond er op dat station maar 1 kaartjesautomaat en die had geen ov-chiplezer. Weet iemand of die dingen alleen op de grote stations staan ofzo?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77091223
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:11 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Hoe zet je er geld op dan? Ook via die gele automaten?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77091508
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]
NS kaartjesautomaat MET roze sticker (linker bovenhoek) en die AH automaten (die je nu op veel meer plekken vind)
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:12:15 #220
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091519
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:04 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]
iig via die roze zuilen, ik weet niet of het ook bij de NS kan maar het lijkt niet.
quote:
Waar kan ik een OV-chipkaart opladen?
Antwoord
U kunt uw OV-chipkaart opladen bij verkoop- en oplaadautomaten op het station of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven.
quote:
Wat is het verschil tussen een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ en een ‘oplaadautomaat’?
Antwoord
U kunt bij zowel een ‘verkoop- en oplaadautomaat’ als een ‘oplaadautomaat’ terecht voor het opladen van een product of saldo. Alle automaten zijn geschikt voor betaling met pin of chipknip. Bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’ kunt u ook betalen met muntgeld. Het aanschaffen van een OV-chipkaart is alleen mogelijk bij ‘verkoop- en oplaadautomaten’. Het kan gaan om een anonieme OV-chipkaart of een wegwerpchipkaart.
Dit lijkt alleen te gaan om die roze zuilen van ov-chipkaart zelf

Edit, het is natuurlijk 'of bij de verkoop- & informatiepunten van de aangesloten OV-bedrijven'
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77091781
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart

Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:23:02 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77091917
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef TwisterNederland het volgende:
Ik heb vandaag mijn product opgehaald maar weet niet of het goed is gegaan, dus even kort overzicht van wat er gebeurd is.
1: Kaart erin gedaan
2: bestelling ophalen geklikt.
3: Melding: Bestelling ophalen+++++
4: Aandacht verloren omdat het lang duurde
5: Melding: Verwijder uw kaart

Nu mijn vraag: is alles goed gegaan??
Ik weet dat ik dit zelf moet uitzoeken maar ben een luie student
Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:28:00 #223
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77092083
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:

[..]

Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Dat laatste kan nog wel even duren, dus niet meteen panieken als er nog niks staat ofzo. En bonnetje vragen kan soms niet, omdat ze op zijn.
pi_77092280
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef maok het volgende:

[..]

Heb je geen bonnetje gevraagd?
Anders even op ovchipkaart.nl op mij ovchipkaart kijken, dan kun je zien wat er op staat (als het goed is)
Er kwam geen vraag langs of ik een bonnetje wou.
Ik heb net een account aangemaakt op ovchipkaart.nl
Heb nog geen informatie gevonden over de abonnementen op de kaart. Zal er binnenkort wel opkomen lijkt me.
En ik begin het gevoel te krijgen dat het niet goed is gegaan als er geen vraag langskomt over het bonnetje
pi_77092404
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.

Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
pi_77092571
Zo maar weer eens een poging wagen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77092881
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:35 schreef Godfrey het volgende:
Ik maakte even een account aan op Ov-chipkaart.nl en als ik dan op Kaartinformatie klik dan staat er bij status: Actief.

Betekent dat ik mijn chipkaart niet meer hoef 'op te halen' bij zo'n paal wat ik al vaak geprobeerd hebt maar er komt steeds een error in beeld??
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
pi_77093023
Vraag:

Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?

Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
pi_77093059
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Vraag:

Ik heb nu een tijdelijk studenten ov-chipkaart.
Krijg ik mijn definitieve pas toegestuurd of moet ik die ergens ophalen?

Heb al gebeld naar het infonummer, maar na drie kwartier in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die er maar weinig van wist. Ze kon ook niet zien of mijn aanvraag in behandeling is. Ze sprak ook zeer slecht Nederlands, ik moest m'n oerhollandse achternaam spellen en vervolgens dacht ze dat het m'n voornaam is...
Die krijg je opgestuurd.
pi_77095516
quote:
product Status Prijs ¤
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Iemand die weet waarom mijn korting er niet bij staat en hoe ik dat kan regelen?..
pi_77096870
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:58 schreef Zephyrus het volgende:
Beter dat het inderdaad op Mijn IBG wel wordt aangegeven, desnoods stop ik na 31 januari standaard een uitdraai van de webpagina bij m'n Ov-chip...

Trouwens, volgens mij wijken de kaartgegevens gewoon per checkpoint af. Zo geeft mijn transactie-uitdraai aan dat mijn studentweekproduct nog ongebruikt is en deze klaar voor gebruik ligt. Geldig vanaf 01/01/2010 tot 31/12/2030

Op Mijn IBG daarentegen staat dan weer dat 'ie maar geldig is tot 31/12/2010...

Owja, en ook ik heb een saldo van een mysterieuze - ¤4,-
Yep, hier nog iemand waarbij 2030 staat. Werd er door aangesproken op een conducteur die het nog niet eerder gezien had.
pi_77097059
Ik heb bij 3 verschillende automaten geprobeerd mijn reisproduct op te halen (2-3x per automaat) en elke keer krijg ik het bericht in de trant van 'ophalen tijdelijk niet beschikbaar'
Ik heb nog niet eens echt gereisd met dat ding, d.w.z. nog nooit ingecheckt, en nu al frustreert het als een malle.
pi_77097306
Vandaag ook weer bij twee verschillende automaten geprobeerd. Denk dat ik nu in totaal wel 50 keer op het knopje 'product ophalen' gedrukt heb .

Ik ga weer terug in de passieve modus, heb geen zin om elke dag naar een automaat te fietsen, er in de rij te staan en dan weer van een koude kermis thuis te komen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:37:37 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77097409
Oke, nu snap ik het niet meer.

Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.

Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77097433
Wow 50 keer, en ik raak al gefrustreerd na 8 keer

Ik heb ook geen zin om te bellen naar die helpdesk als dat zo lang duurt en geld kost en waarschijnlijk toch geen oplossing biedt.
pi_77097542
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:37 schreef automatic_ het volgende:
Oke, nu snap ik het niet meer.

Mijn IBG: Product is niet geactiveerd.
Oplaadpunt: "Er staan geen producten klaar" met andere woorden, dan is het updaten de vorige keer toch gelukt?
NS automaat: Twee producten, korting & week OV. Geldig van 10-01-2010 t/m 31-12-2011.

Over het opladen: Vriendinnetje van mij heeft het 11x geprobeerd & kreeg "product kan niet opgehaald worden". Ik probeerde het één keer en ik kreeg meteen "er staan geen producten klaar"
Het zit je niet mee
  donderdag 21 januari 2010 @ 14:41:57 #237
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77097596
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:40 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het zit je niet mee
Snap jij het nog?
Ik ga er maar vanuit dat het goed is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77098195
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
pi_77098493
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Dat moet vast wel gaan lukken, maar dan zal je vast niet de enige zijn. Er zijn dan vast wel een meldpunt komen ofzo om dat geld terug te vorderen. Ik weet namelijk niet bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
pi_77098582
Het werkt gewoon niet. Ik ga ook niet in de wachtrij staan.
pi_77098610
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:02 schreef Dennis101 het volgende:
Ik weet namelijk bij wie je dan moet zijn om dat terug te vorderen.
Bij wie dan?
pi_77098646
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:05 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Bij wie dan?
Daar moest nog 'niet' tussen
pi_77098774
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.
Er staan er 2:

Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week

Is dit goed?
pi_77098814
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Er staan er 2:

Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week

Is dit goed?
Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.

(ik zal mezelf maar even herhalen).
pi_77099082
Toch vaag. Mijn kaart is actief maar er zijn maar 2 producten. Kut chipkaart !!
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:17:22 #246
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77099160
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
Hoe steekt het juridisch eigenlijk in elkaar. Ik heb inmiddels meerdere keren een serieuze poging gewaagd om mijn OV-chipkaart te activeren. Als het me uiteindelijk niet voor 1 februari lukt en een conducteur geeft me een boete, maak ik dan kans om deze boete terug te vorderen?
Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:20:09 #247
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77099292
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:08 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Er staan er 2:

Studenten OV-chipkaart week
en
Studentenkaart korting week

Is dit goed?
Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77099360
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:17 schreef maok het volgende:

[..]

Ze kopen hun schuld af met ¤68,- per halve maand:

http://www.ib-groep.nl/pa(...)schadevergoeding.asp
Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
pi_77099382
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar hebben ze dus al over nagedacht zo te zien.
Ze moeten ergens over nadenken.
pi_77099976
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:20 schreef maok het volgende:

[..]

Dat betekend dat je een week ov heb en in het weekend korting krijgt. Het lijkt me dat hij bij jou dus al geactiveerd is op een of andere manier. Blijkbaar is er tijdens zo'n error toch een reisproduct opgehaald.
Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
pi_77100202
Net van de telefoon gekomen, na 20 minuten te wachten. WEER mijn gegevens gegeven

'We gaan ervoor zorgden dat u 'm voor 1 februari heeft omdat t belangrijk is'
Dat zeiden ze in december ook al

Hopeloze kutzooi.. dat wordt dus betalen vanaf 1 februari.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:40:19 #252
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100207
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Gheghe, dat klinkt grappig, net alsof je er niks aan kan doen dat je na 20 minuten ophangt, een soort oncontroleerbare armbeweging: '20 minuten? telefoon uit!'

Even daargelaten dat het belachelijk is dat de wachttijden zo lang zijn (als je al in de wacht 'mag' staan en niet er meteen uit gegooid wordt). Vooral omdat er twee nummers zijn en ze soms maar wat naar elkaar wijzen en je sowieso niet kunnen helpen. Laatste keer dat ik belde had ik mn kaart nog niet. Gast aan de telefoon zei dat hij mijn gegevens absoluut niet kon vinden in het systeem. Dag later had ik mijn kaart in huis.
pi_77100265
Die muziek maakt het alleen maar erger
pi_77100328
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:34 schreef Godfrey het volgende:

[..]

Ik hoop het. Ik kan het ook niet vragen aangezien ik na 20 minuten ophang als ik de klantenservice bel van ov-chipkaart.nl
Wat staat er trouwens bij Mijn IBG? Daar zou een datum moeten staan waarop je hem hebt geactiveerd zou hebben.
pi_77100433
Ik kan het niet vinden
pi_77100516
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Op datzelfde overzicht staan de producten op je kaart, tenzij je in Rotterdam woont zouden dat er 4 moeten zijn.

(ik zal mezelf maar even herhalen).
Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77100573
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Mijn kaart werkte voor ophalen, en na ophalen nog steeds. Toch staan er maar 2 producten op OV-chipkaart.nl. Is het niet gewoon zo dat je definitieve abo je tijdelijke vervangt zodra je hem ophaalt?
Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.
pi_77100711
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:51:41 #259
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100732
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zou kunnen, alleen volgens mij las ik dat iemand wel 4 producten had staan daar.
Ach, ik heb er blijkbaar maar 1 product opstaan. Hoe dat kan, geen idee. Ik check het morgen nog maar even bij een ns-automaat of bij zo'n ophaalautomaat.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:52:36 #260
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77100778
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
Bellen met ib-groep volgens mij, die zetten de abo's voor je klaar. Dus daar zit de fout. Ik zou hem niet activeren vooralsnog, dan moet je alleen maar weer wijzigen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:55:28 #261
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77100930
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
Als ik jou was zou ik hem activeren en dan wijzigen (bij het activeren zou het ook zomaar ineens weer een weekend kaart kunnen worden, dat weet je maar nooit daar) Als dan blijkt dat binnen 10 dagen je weekend ov niet klaar staat heb je iig recht op de schadevergoeding van ¤68,- per halve maand.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77100998
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:51 schreef LuxeBenen het volgende:
Ok ik heb het volgende probleem
Ik heb op mijn IB Groep staan: Weekend OV
Als ik mijn chipkaart wil activeren zegt ie: Week OV
ik wil een Weekend OV
moet ik hem activeren of niet? en zonee welke stappen moet ik dan ondernemen?
heb al gebeld met sowel de IB-groep als de Chipkaart Company, maar die verwijzen mij naar elkaar.
Ik zou hem niet activeren, eerst even de IB-groep bellen.
pi_77101031
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:40 schreef BluesRebel het volgende:
Net van de telefoon gekomen, na 20 minuten te wachten. WEER mijn gegevens gegeven

'We gaan ervoor zorgden dat u 'm voor 1 februari heeft omdat t belangrijk is'
Dat zeiden ze in december ook al

Hopeloze kutzooi.. dat wordt dus betalen vanaf 1 februari.
Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!

Meer mensen hier ergens iets van opgepikt?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:57:54 #264
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77101057
haha, hier wordt je ook niet wijzer van LuxeBenen, iedereen roept iets anders, meerderheid is voor niet activeren..
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77101596
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:57 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Mij werd bij een NS balie verteld dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Daaruit begreep ik stiekem een beetje dat februari wederom zonder goed-werkende kaarten gereisd kan worden?!

Meer mensen hier ergens iets van opgepikt?
Jij denkt dat ze dit probleem binnen 10 dagen nog op gaan lossen???

Anders zit er straks geen student meer op school Kan ook niet de bedoeling zijn!
pi_77101829
Nee, inmiddels kunnen we zeggen dat de chipkaart duidelijk een beter, minder foutloos systeem is dan de ouderwetse papieren kaart, daar hebben de hoge heren goed over nagedacht.

pi_77102038
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:15 schreef Saekerhett het volgende:
Nee, inmiddels kunnen we zeggen dat de chipkaart duidelijk een beter, minder foutloos systeem is dan de ouderwetse papieren kaart, daar hebben de hoge heren goed over nagedacht.


ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.

1. Het is NIET makkelijker
2. Het is NIET sneller
3. Het is zeker niet goedkoper
4. Er zijn nog steeds conducteurs nodig om op zwartrijden te controleren, dus ook daar helpt het niet.

Zodra ik geen gratis reizen meer heb, flikker ik die chipkaart in de bak. Koop wel een auto
pi_77102226
Overigens,

Je bent je studenten-OVchipkaart vergeten.. Bestaat het nog steeds zoals eerst dat je dan je geld 1 x per jaar teurg kon vragen?
pi_77102298
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:24 schreef elby1988 het volgende:
Overigens,

Je bent je studenten-OVchipkaart vergeten.. Bestaat het nog steeds zoals eerst dat je dan je geld 1 x per jaar teurg kon vragen?
De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.
pi_77102332
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:25 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

De NS als het goed is nog wel, andere vervoerders deden daar volgens mij sowieso al niet aan.
Dan zal ik het wel gewoon proberen te regelen zoals in:

http://www.ns.nl/cs/Satel(...)dentenkaart-vergeten

vermeldt staat
pi_77103643
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

ik heb nog steeds geen enkel voordeel kunnen ontdekken.

1. Het is NIET makkelijker
2. Het is NIET sneller
3. Het is zeker niet goedkoper
4. Er zijn nog steeds conducteurs nodig om op zwartrijden te controleren, dus ook daar helpt het niet.

Zodra ik geen gratis reizen meer heb, flikker ik die chipkaart in de bak. Koop wel een auto
Als het werkt, werkt het best prima. Zeker met een persoonlijke chipkaart met automatisch opladen. Nooit meer een kaartje of strippenkaart hoeven te kopen is toch best makkelijk. Maar dan moeten ze wel zorgen dat de techniek in orde is, en dat zoiets niet halfslachtig wordt ingevoerd zoals nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 21-01-2010 17:41:59 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:08:29 #272
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77104141
lsvb trekt weer aan de bel: http://lsvb.nl/pers/totale-chaos-rond-studenten-ovch.html
quote:
Totale chaos rond Studenten OV-chipkaart | 21-01-2010
Utrecht - De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) is de chaos rond de Studenten OV chipkaart meer dan zat. Vanmiddag werd duidelijk dat het door technische problemen voor studenten voorlopig onmogelijk is hun kaart te activeren. De afgelopen dagen werd er bij studenten hard op aangedrongen om hun chipkaart te activeren. Inmiddels blijkt dat er diverse technische problemen zijn die het studenten onmogelijk maken hun chipkaart te activeren voor 1 februari. De LSVb is het zat dat de schuld steeds in de schoenen van studenten word geschoven. Nu blijkt dat zij er niks aan kunnen doen.

Door technische problemen bij het bedrijf achter de chipkaart is het voor studenten onmogelijk hun kaart te activeren in de komende weken. Daarnaast blijken er grote problemen te zijn rond de productie van nieuwe kaarten. LSVb voorzitter Gerard Oosterwijk: “Dit is het doemscenario, alles wat er fout kan gaan, gaat fout. Studenten worden van het kastje naar de muur gestuurd. Wij eisen dat de boel eerst op orde komt, dan pas een nieuwe deadline.”

Eerder ontving de LSVb al veel klachten van studenten die geen chipkaart hadden of deze niet konden activeren. Volgens de bond moet voorop staan dat alle studenten die daar recht op hebben kunnen reizen. Daarom dringt de bond er bij de politiek en vervoerders op aan om studenten tot nader orde te laten reizen met hun tijdelijke reisrecht of de papieren OV-jaarkaart uit 2009.
Ik weet niet of het helpt, maar het is in ieder geval een tegengeluid tegen al die berichtgeving over lakse studenten die nog niks geactiveerd hebben.
pi_77105097
Het is gelukt om via een NS automaat ¤5 op m'n chippie te gooien. Stond inderdaad 1x ingechecked en niet uitgechecked door schuld van connection..

Alleen ik stond nog niet in de min, hoe kan dat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77105333
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:34 schreef CantFazeMe het volgende:
Het is gelukt om via een NS automaat ¤5 op m'n chippie te gooien. Stond inderdaad 1x ingechecked en niet uitgechecked door schuld van connection..

Alleen ik stond nog niet in de min, hoe kan dat?
In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77105558
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
hm, dus ook niet het opstaptarief van de bussen als je vergeet uit te checken?

Dus heb ik misschien ¤5 voor niks opgegooid?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77105595
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:47 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

hm, dus ook niet het opstaptarief van de bussen als je vergeet uit te checken?

Dus heb ik misschien ¤5 voor niks opgegooid?
Nope.

Voor niks is een groot woord, reis je nooit met het OV in het weekend?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77105608
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77105644
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nope.

Voor niks is een groot woord, reis je nooit met het OV in het weekend?
nope.. Af en toe dan, zelden.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77105655
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
Ik zou zeggen lees het vorige deel even door, daar is die discussie ook al uitgebreid geweest.
pi_77105727
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Als het werkt, werkt het best prima. Zeker met een persoonlijke chipkaart met automatisch opladen. Nooit meer een kaartje of strippenkaart hoeven te kopen is toch best makkelijk. Maar dan moeten ze wel zorgen dat de techniek in orde is, en dat zoiets niet halfslachtig wordt ingevoerd zoals nu.
Ja als ik de staatsloterij win ben ik rijk.... Ik zeg ook niet dat een werkend systeem zo slecht is, maar er zitten eigenlijk ook geen voordelen aan.

Kaartje hoefde je al niet te kopen met je studenten ov, en nu moet je ook nog opladen e.d. en altijd zorgen dat je in/uit checkt.
pi_77105970
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
Kort samengevat voor je vrij reizen-periode:

- door in succesvol in te checken in de bus toon je de chauffeur dat je een geldig vervoersbewijs hebt
- bij de NS moet je voorlopig niet in- en uitchecken
- in de tram is het twijfelachtig, het is hier weleens langsgekomen dat de controleurs alleen het verschil tussen in- en uitgecheckt kunnen zien, en niet abonnementen kunnen aflezen. Als dat niet waar is in- en uitchecken alleen nuttig voor de statistieken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77106021
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:51 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ja als ik de staatsloterij win ben ik rijk.... Ik zeg ook niet dat een werkend systeem zo slecht is, maar er zitten eigenlijk ook geen voordelen aan.

Kaartje hoefde je al niet te kopen met je studenten ov, en nu moet je ook nog opladen e.d. en altijd zorgen dat je in/uit checkt.
Kaartje moet je soms wel kopen. Ik had het over een kaart met automatisch opladen, dus dan hoef je nooit op te laden. In- en uitchecken is een stuk minder moeite dan een kaartje kopen.

Je kunt niet zeggen dat er geen voordelen zijn bij een goed werkend systeem. Dat jij die voordelen onvoldoende vindt is wat anders. Voorbeelden van voordelen:
- geen kaartjes meer moeten kopen (mits automatisch opladen)
- één kaartsoort voor bus, tram, trein
- geen oneerlijk zone-tarief meer maar betalen per kilometer

Uiteraard zijn er ook nadelen, maar die hoef ik hier niet meer op te noemen denk ik
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77106206
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Kort samengevat voor je vrij reizen-periode:

- door in succesvol in te checken in de bus toon je de chauffeur dat je een geldig vervoersbewijs hebt
- bij de NS moet je voorlopig niet in- en uitchecken
- in de tram is het twijfelachtig, het is hier weleens langsgekomen dat de controleurs alleen het verschil tussen in- en uitgecheckt kunnen zien, en niet abonnementen kunnen aflezen. Als dat niet waar is in- en uitchecken alleen nuttig voor de statistieken.
Dit wist ik, maar dan nog, ik vind het echt nergens opslaan.

@Dennis ik dacht dus eerst dat als ik niet uitcheckte met mijn chip de opstaptarief in rekening werd gebracht, en daardoor in de min kwam en niet meer kan inchecken, vandaar dat ik het dacht dat het voor studenten nuttig was om in en uit te checken.

Om deze reden had ik ook 5¤ opgegooid, maar zo te zien is het nog waardelozer dan ik dacht.

thanks tho.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77106257
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wat is dan godsnaam het nut van inchecken en uitchecken voor studenten oid...
dit was sarcastisch bedoeld na Wom reactie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77106448
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
bij mij dus wel
You dream it, I live it.
pi_77107036
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

In je gratis reizen-periode wordt er nooit borg afgeschreven, en kan je die dus ook niet kwijtraken.
Hoe kan mijn saldo dan -4 euro zijn?
En ik kan mijn kaart met geen mogelijkheid activeren (+- 20 keer geprobeerd op verschillende tijdstippen)
pi_77107186
niet geactiveerd + vergeten uit te checken
pi_77107310
Vanmiddag weer meterslange rijen op het station in Nijmegen. In mijn eigen woonplaats niet eens een activeerpunt op het station
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 18:55:20 #289
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108105
Ik met volle moed naar de automaat toe en even checken of het er daadwerkelijk op staat.

GODVER NJET!

Heb hem netjes vorige week opgeladen, het stond er op!!!! Het is nu gewoon fucking getrashed!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:55:59 #290
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77108138
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:55 schreef Renesite het volgende:
Ik met volle moed naar de automaat toe en even checken of het er daadwerkelijk op staat.

GODVER NJET!

Heb hem netjes vorige week opgeladen, het stond er op!!!! Het is nu gewoon fucking getrashed!
Ben je bij een NS automaat geweest?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 18:56:29 #291
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108169
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:55 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ben je bij een NS automaat geweest?
Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 21 januari 2010 @ 18:56:59 #292
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77108194
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?
Geen idee En als je inlogt bij "Mijn IBG"?
Anders kan je ook een NS kaartjes automaat proberen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77108322
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:56 schreef Renesite het volgende:

[..]

Oplaadautomaat eventjes mijn pasje ingeschoven. Dan moet dat kreng toch aangeven dat het er opgeladen staat?
gewoon zo een kleine gele? die geeft dat niet aan
You dream it, I live it.
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:03:39 #294
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77108476
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 19:06:07 #295
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108573
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 19:07:50 #296
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108653
Even een nieuw topic... Staat alles er weer up to date in ! Deze is bijna vol.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 19:08:53 #297
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108705
>> [FAQ] studenten ov-chipkaart #9 >>

[ Bericht 4% gewijzigd door Rene op 21-01-2010 19:30:34 ]
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')