quote:Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-idquote:Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
quote:De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!quote:Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.
Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.
Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.
Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.
Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
![]()
Daarnaastquote:Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
============PERSBERICHT=============quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
Vandaag kwam ik erachter dat er geen reisproduct op m'n chipkaart staat, terwijl ik twee weken geleden mijn reisproduct heb opgehaaldquote:Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.
Ik zie de bui al hangen...
Je heoft nog niet in te checken he bij de NS.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:20 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis inmiddels met de kaart in de tram en dat gaat prima. Vrijdag voor het eerst met de trein en ik hoop dat ik gecontroleerd word en dat het werkt, want dan pas weet ik zeker dat alles goed gaat...![]()
Op de ov-chip site update hij ook niets over mijn reizen, duurt dat altijd zo lang? Er staat alleen dat ik studenten week en korting week heb.
Echt slechte journalistiek ook trouwens, al die media die zo'n persberichtje zo klakkeloos overnemen.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hoe kan het trouwens dat nog 2/3 hem moet activeren?
er staan de hele dag lange rijen bij dat paaltje en wanneer de rij weg is, is het apparaat kapot.
Snap nog steeds niet dat ze dan de studenten 'de schuld' geven...
Als ik het zo lees heb je je kaart dus nog niet geactiveerd? Dan zul je eerst naar zo'n zuil moeten om hem te activeren. Daar hoef je niets voor voor te bereiden, de 'bestelling' wordt automatisch klaar gezet als je recht hebt op een ov-kaart. Als dan bij zo'n zuil bent druk je op 'bestelling op halen en dan is het als het goed is klaar. Als het niet goed is kan het zijn dat de bestelling niet klaar staat of nadat je de bestelling hebt opgehaald er nog steeds niets op je kaart staat, dit zijn 2 mogelijke problemen waar mensen uit dit topic tegen aan zijn gelopen. Maar laten we van het positieve uit gaan en er van uit gaan dat jij een kaart gewoon kunt activeren. Als je dan weer op de site inlogt zie je dat er 2 reisproducten op staan.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:35 schreef MarijeH het volgende:
Hallo,
Ik had nog een vraag over de studentenov chipkaart.
Ik heb net op de site www.ovchipkaart.nl een account aangemaakt. Bij kaartinformatie krijg ik de volgende gegevens:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
Status Geproduceerd
Wat betekend dat saldo? Betekend dat dat mijn reisproduct klaar staat? Ik heb gereisd met een studenten ov jaarkaart (weekabbonnement). Ik hoorde op het station dat ik eerst een bestelling moest doen via www.ovchipkaart.nl en dat ik hem daarna kon ophalen.
Alvast bedankt.
Heb ik ook, en ik heb mijn kaart al op 5 januari geactiveerd. Ik neem de volgende keer dat ik met de trein ga maar mijn bonnetje mee en hoop dat de conducteur het goed vind. Hopelijk wordt het voor 1 februari opgelost door die prutsers.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:59 schreef bellabeauti het volgende:
Hmm heb van de week reisproduct opgehaald( als ik die paal moet geloven) maar als ik kijk op mijn OVchipkaart staat er dit:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer xxxxxxxxxxxxxxxxx
and that's it???? :S![]()
![]()
![]()
Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,quote:Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl door een persoonlijk ‘Mijn OV-chipkaart’ account aan te maken of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat.
Oh das idd niet zo handigquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef CantFazeMe het volgende:
@henk je kaartnummer staat nog zichtbaar onder "Kaart*".
Ik heb verder ook niet kunnen ontdekken waar ik het kan zien.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:06 schreef henk88 het volgende:
[..]
Oh das idd niet zo handig
Aangepast, thanks
Staat er bij mij.quote:Kaartnaam
nvt
Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef henk88 het volgende:
Volgens www.studentenov-chipkaart.nl :
[..]
Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,
alleen kan nergens vinden waar ik nou kan zien of mijn "product " klaar staat..
[ afbeelding ]
Iemand enig idee waar ik deze informatie wel kan vinden?
Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestokenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Alleen het rare is, henk heb jij heb al geactiveerd? Ik heb precies dezelfde datum als jij. Alleen ik heb hem wel geactiveerd.
Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef henk88 het volgende:
[..]
Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestoken
dus ik neem aan dat ik nog steeds het tijdelijk reisproduct heb.
Maar ik denk dat het hier om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van het reisproduct wat er op staat.
Ik denk dat het hier om de tijdelijke 'producten' gaat aangezien ik mijn chipkaart nog nooit in een apparaat heb gestopt, tenzij ik hem al medio 09 met kant en klaar reisproduct heb gekregen als enige student, wat me ook sterk lijktquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:11 schreef maok het volgende:
[..]
Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?
Kijk maar bij deze post: [FAQ] studenten ov-chipkaart #7
Ik heb even mijn fysieke chipkaart erbij gepakt, de geldigheid die daar op staat geprint is dezelfde datum als wordt weergeven als op de website van "Mijn OV-chipkaart", dus ik denk wel degelijk dat het om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van de 'producten'quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:17 schreef maok het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.
Het lijkt er op dat jou kaar op een of andere manier automatisch activeerd is. Hadden niet meer mensen dat hier? Ik kan me herinneren dat er mensen waren die zeiden dat ze helemaal niets gedaan hadden maar we wel mee konden reizen.
En je checkte niet toevallig bij hetzelfde apparaat weer in waar je ook al was uitgecheckt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook welMaar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook welMaar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.
Wel uitchecken als je overstapt op een ander vervoersmiddel zoals de bus.
Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo danquote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
Leek er niet op want anderen konden wel gewoon inchecken (degenen die daar hun reis begonnen waarschijnlijk)quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:53 schreef henk88 het volgende:
[..]
Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo dan
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
Ik heb het van de week bij de AH in Twekkelerveld (Maanstraat, Enschede) gedaan, daar deed ie het (op dat moment) gewoon.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.
Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.![]()
Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.
Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Heb hetzeldfequote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:21 schreef iosubSyS het volgende:
Sinds 1,5 week zie ik nu eindelijk wat informatie op Ov-chipkaart.nl
Iemand een idee wat die "4" andere producten zijn?
Echter kan ik nog steeds in het weekend gratis reizen met de metro/tram zonder dat er enig saldo wordt afgeschreven...
Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -
Totaal 6
Dit heb ik dus ook voortdurend. Of het is 'tijdelijk niet mogelijk' of er is geen bestelling.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.
Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.![]()
Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.
Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Ik typ dit onder mijn broer zijn account omdat de mijne niet werktquote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.
Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.![]()
Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.
Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
De paaltjes op de perrons zijn alleen voor reizen met NS. Reis je per trein met een andere vervoerder, dan valt er dus weinig in- en uit te checken. Voor specifieke informatie over reizen met Syntus kun je deze fraaie folder eens bekijken.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
Bij Pannenkoeken stond er ook geproduceerd terwijl ze haar bestelling al had opgehaaldquote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit is echt vaag..ik weet zeker dat ik mijn bestelling opgehaald hebt, en bij jouw zie ik bij status "Actief" staan. En bij mij staat nog Geproduceerd...
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:33 schreef BluesRebel het volgende:
Iedereen hier heeft al een kaart, behalve ik
Ik heb uitsluitsel:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:19 schreef joko90 het volgende:
Ik heb ook een probleem.
Ik heb 4 januari al mijn abbonement opgehaald bij het oplaadpunt. Naar mijn weten is dat goed gegaan (ik heb bonnetje gekregen). Ik heb ook 2 weken zonder problemen kunnen reizen. Maar nu kan ik ineens niet meer in- of uitchecken bij de bus (vandaag overkwam me dat ineens). Hij geeft de volgende melding: "Leesfout, eerst herstellen bij de balie" Ik ben benieuwd welke balie ze bedoelen. Bij NS heb ik het nog niet geprobeerd.
Als ik via Mijn OV-chipkaart kijk, staat bij status Geproduceerd en ik heb 2 abbonementen: Studenten OV-chipkaart Week en Studentenkaart korting week met beide saldo ¤0,00.
Heeft iemand een verklaring waarom ik eerst zonder problemen mijn kaart kon gebruiken en nu ineens weigert? Of moet ik hem nogmaals ophalen ofzo?
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef joko90 het volgende:
[..]
Ik heb uitsluitsel:
Door een in- of uitcheckpoortje blijkt mijn abbonement verwijderd te zijn
In oktober al. In december belde ik erover en waren ze 'm kwijt. Eind-december kreeg ik een mailtje dat ie terecht was en dat ze 'm binnen een week zouden produceren. Daarna nooit meer wat van gehoord.quote:
Dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeurenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kreeg gister een mailtje dat ze hem binnen 2 weken gaan opsturen!
x 2, half uur geledenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Die kwam ik ook tegen vandaagquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Conducteur aansprekenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Vage poep iedergeval...je kunt ook echt nergens kijken of ie al nou correct geactiveerd is of niet. Op OV-chip maar 2 producten en op de NS kaartlezer 4 producten.![]()
;r
Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart![]()
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:09 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:12 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?
Precies hetzelfde probleem hier.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart![]()
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Nee, er stond een hele rij achter me. Probeer het morgen maar weer een keer dan....quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?
Dat met die afvalbak ga ik ook proberenquote:Op woensdag 20 januari 2010 08:28 schreef muiterij het volgende:
Even een vraag van mijn broer: Is het iemand in de regio Eindhoven gelukt de chipkaart op te laden? En zo ja waar dan?
Hij is al op meerdere locaties geweest en elke keer lukt het hem niet of is het apparaat stuk.
Je kan er btw wel mooi de afvalbak mee openen.![]()
quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:41 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst ingecheckt maar uitchecken deed ie niet meer?
Wat gebeurt er nu? Kan ik vanmiddag gewoon weer reizen? Is er geld afgehaald?
quote:Wat gebeurt er als ik vergeet niet kan uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.
Op de site staan linkje naar de restitutieformulieren van de verschillende organisaties.quote:Hoe kan ik teveel betaald saldo terugclaimen bij mijn OV-bedrijf?
Antwoord
U kunt teveel betaald saldo terugclaimen via een restitutieformulier van uw OV-bedrijf. Bijvoorbeeld wanneer een te hoog bedrag van uw OV-chipkaart is afgeschreven, u heeft niet kunnen in- of uitchecken of een transactie bij een verkoop- en oplaadautomaat is mislukt of verkeerd gegaan.
Let op: u dient wel het restitutieformulier van het OV-bedrijf te gebruiken waar het teveel aan saldo is afgeschreven. Stuur uw aanvraag zo snel mogelijk en volledig ingevuld in. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen.
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopenquote:Op woensdag 20 januari 2010 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geef eens wat meer informatie. Wat "deed ie niet meer"? Was het paaltje kapot? Of werkte hij alleen bij jou pas niet en bij anderen wel? Heb je een week- of weekend-ov?
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik hoop hetquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:
[..]
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:15 schreef maok het volgende:
[..]
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)
Hier hetzelfde verhaalquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:
[ afbeelding ]
Haha, geweldigquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Voordelen ov chipkaartquote:Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!
http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
De palen in de bussen zijn niet direct aangesloten op een netwerk, dus die oplossing kan niet werken. De "ingecheckt" of "niet-ingecheckt" status staat lokaal op je kaart. Daarbij staat ook welke lijn je bent ingecheckt, en waar (en waarschijnlijk ook een nummer van het voertuig zelf). Als je niet uitcheckt en weer in een andere bus je kaart bij het paaltje houdt zal het systeem slim genoeg zijn om te concluderen dat het tijd is om weer in te checken. Je borg die je als je betaald reisde had afgeschreven in de vorige bus ben je dan dus kwijt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.
Toen de apparaten nog niet werkten stond er namelijk ongeveer de volgende tekst in het scherm. "lijn 5 ritnummer 34 niet gevonden in tabel"
Als de bus op zijn eindbestemming is, is de rit dus afgelopen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan wordt uitgecheckt.
Ik moest een kwartier wachten. Je kunt denk ik het best op een obscuur tijdstip bellen. De openingstijden zijn van 7u-21:30u door de weeks, dus misschien vlak nadat je opstaat?quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:17 schreef maok het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die een mail met een vraag hebben verstuurd? Zijn er al mensen die een antwoord terug hebben? Hoe lang moest je daar op wachten?
Ik heb iig afgelopen vrijdag een mail gestuurd maar nog geen antwoord.
En met het bellen, hoe lang moet je daar gemiddeld wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt?
Tja, ik wil ze ook bellen, maar ik krijg steeds te horen dat het 'erg druk' is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Renesite het volgende:
Bellen hoor ik doemverhalen over van wel zeker een half uur
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschrevenquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Meddo het volgende:
Oke, dat is ook een mogelijkheid.
Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen een in- en een uitcheck apparaat in de bus? Of kun je voorin ook uitchecken en achter inchecken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |