abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76982738
Vorige topic
Studenten OV Chipkaart --==VERVANGT==-- de OV-jaarkaart!
GAARNE DE OPENINGSPOST DOORLEZEN VOORDAT ER VRAGEN GESTELD WORDEN



Aangezien er een hoop onduidelijkheid is over de OV-Chipkaart en de websites van de klantenservice en de Dienst Uitvoering Onderwijs (vroeger IB Groep) niet altijd uitkomst bieden, is er nu een groot topic over deze geweldige kaart die het reizen in Nederland (niet alleen voor studenten) schijnt te gaan vergemakkelijken.

Veel vragen zijn hieronder beantwoord maar om dat er geregeld dingen wijzigen kun je het beste http://www.studentenov-chipkaart.nl/ raadplegen. Heb je toch nog (specifiekere) vragen. Stel ze dan hier! Dan komen we er met z'n allen wel uit!

Vorige delen:

[FAQ] Studenten OV-Chipkaart. Wie, wat, hoe en waarom? Vraag het hier!
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #2
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #3
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #4
[FAQ] Studenten OV-Chipkaart #5
[FAQ] studenten ov-chipkaart #6
[FAQ] studenten ov-chipkaart #7
======================================================================================
Vragen en antwoorden!
======================================================================================

Wat is de OV-Chipkaart?

Zolang je recht hebt op studiefinanciering kun je gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. Je hebt namelijk recht op het studentenreisproduct. Het studentenreisproduct is een week- of weekendabonnement.
Vanaf 1 januari 2010 is de Studenten OV-chipkaart, geladen met een studentenreisproduct het geldige vervoerbewijs.

Waar kan ik hem gebruiken?

Zie hiervoor de kaart onder deze link!
De NS en enkele andere vervoerders doen voorlopig nog niet mee. Hier gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Controleurs kunnen echter wel controleren of je een geldig reisproduct op de chipkaart hebt staan.

Ik heb al een OV-Chipkaart ontvangen? Wat moet ik nu doen?

Je kan met je oude OV-studenten doorreizen tot 31 januari 2010. Voor die tijd moet je er voor zorgen dat je nieuwe reisproduct ingeladen wordt op je kaart. Dit kun je doen bij een ophaalautomaat.
Op www.ov-chipkaart.nl vind je de locaties van de ophaalautomaten bij jou in de buurt. Je kunt ook hier in google maps kijken.
De geadviseerde ophaaldata vind je op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ .

Ophalen doe je bij onderstaande automaat. Bij de NS-automaten kun je je studentenreisproduct niet ophalen!


Zie ook de mail/brief die iedereen hierover heeft ontvangen:



Ik heb nog geen kaart, wat moet ik doen?

Het is een hekel karwei om in het bezit te komen van deze kaart. Tenminste, voor velen! Waar deze kaarten al ruimschoots verspreid hadden moeten zijn onder de talloze studenten die hun pasfoto al (wellicht wel meerdere keren) hadden ingeleverd, is er her en der 'iets' fout gegaan, waardoor de pasfoto's zijn verdwenen. Hiervoor kun je het best contact opnemen met http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Zij zorgen voor de distributie van deze kaarten.
Een aanvraagformulier is ook te vinden op http://www.studentenov-chipkaart.nl/ . Deze ontvang je over het algemeen binnen enkele dagen thuis en moet je voorzien van je gegevens, een pasfoto en een kopie van een identiteitsbewijs terug sturen.

Studenten die (te laat) een aanvraagformulier aangevraagd hebben en nog geen studenten OV-chipkaart gekregen hebben, ontvangen een tijdelijk chipkaart.

Hoe gaat dat dan als ik wil gaan reizen met die kaart?

Ben je in het bezit van een Studenten OV-chipkaart en heb je er een geldig studentenreisproduct op staan? Dan ben je nu klaar voor het reizen met het openbaar vervoer.
Reizen met de Studenten OV-chipkaart is heel eenvoudig. Het studentenreisproduct dat op de kaart staat is geldig zolang je recht hebt op studiefinanciering. Zorg ook voor het reizen tijdens je kortingsperiode voor voldoende saldo op de kaart.

Let op: Het moment van inchecken bepaalt of je je hele reis vrij, of met korting maakt. Als je incheckt tijdens de kortingsperiode, dan wordt de hele gemaakte reis met korting berekend. Check je in in je vrij reizen periode, dan is de hele reis gratis.

In de gebieden waar de kaart nog niet volledig is ingevoerd gebruik je de chipkaart als zichtkaart. Buiten de vrij-reizen periode om zul je dan een kaartje met korting moeten kopen. Dit geld ook als je andere mensen met je mee laat reizen.

Maar hoe zit dat dan met de stations van bijvoorbeeld de metro waar je nu al alleen toegang hebt tot de metro met je OV-Chipkaart?

Dit geldt voor Rotterdam en Amsterdam. Klik op de links voor meer informatie over het reizen met je OV-Chipkaart op deze metrostations.

Ook over de trams in Utrecht is er wat te zeggen:
quote:
Met ingang van 1 augustus kun je met je Studenten OV-chipkaart ook in de provincie Utrecht reizen. De chipkaart is vooralsnog niet geldig in de tram. Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd de OV-chipkaart landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Mijn studie eindigt, en nu?
Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk voor je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl .
Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden.

======================================================================================
Nuttige sites (tevens bronnen) en telefoonnummers
======================================================================================

www.ocwduo.nl
http://www.studentenov-chipkaart.nl/
http://www.ov-chipkaart.nl/


en in het bijzonder:

http://www.studentenov-chipkaart.nl/veelgestelde-vragen
http://www.ib-groep.nl/pa(...)ten_ov-chipkaart.asp

Telefonisch kan via:

0900 - 66 55 444 ( ¤0,10 euro/min)

Maandag t/m vrijdag 07:00 - 21:30
Zaterdag en zondag 9:00 - 16:00

======================================================================================
Updates
======================================================================================

De tijdelijke kaart

Retouradres na ontvangen van je persoonlijke kaart:

Patch marketing
Antwoordnummer 11090
5200 VC 's-Hertogenbosch


______________________________________________________________________________________
Belangrijk
Op verzoek van de NS!
quote:
Dringend verzoek. Januari 2010 start bij NS en bij de andere vervoerders de overgangsperiode van papieren naar digitale vervoerbewijzen. Om de overstap zo probleemloos mogelijk te laten verlopen, hebben we een verzoek. Heb je je papieren OV studentenkaart van 2009 nog? Neem dan in januari 2010 zowel je Studenten OV-chipkaart als je papieren kaart uit 2009 mee. Bij onverwachte gebeurtenissen, zoals storing aan de apparatuur of een vergeten of verloren OV-chipkaart, kun je dan in ieder geval je papieren kaart tonen.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)ijke-ov-chipkaart-id

______________________________________________________________________________________
Oude OV-kaart nog maand geldig in de trein
quote:
De oude studenten OV-Kaart is nog een maandje geldig in de trein. Op Verschillende stations hangen briefjes die dat aangeven, onder andere op Utrecht CS. De reden is dat het een grote puinhoop is rond de invoering van de studenten OV-Chipkaart.


LET OP:
quote:
Op maandag 4 januari 2010 08:09 schreef HalvinCarris het volgende:
Oke even gebeld met Veolia klantenservice.

Veolia gedoogt de papieren OV kaart NIET. De NS doet dit wel, Veolie heeft hiervoor de verantwoordelijkheid bij de IB-groep neergelegd.

Mensen zonder studenten ov-chipkaart met Veolia: gewoon betalen.

Dit kan ook wel even in de nieuwe OP worden gezet.

Ik heb dus voor kerst een nieuw aanvraagformulier aangevraagd (zie je de logica ). Deze moet dus binnenkort komen. Zit bij dat aanvraagformulier ook een tijdelijke OV-chipkaart? Ik hoop het wel, anders moet ik een maand m'n ritjes zelf betalen.
SCHADEVERGOEDING INDIEN HET PRODUCT NOG NIET OP DE KAART STAAT!
Link: Schadevergoeding - DUO/IB-Groep
quote:
Heb je recht op een studentenreisproduct en staat je abonnement niet op tijd in de ophaalautomaat, dan kun je een schadevergoeding van ¤ 68,- per halve maand aanvragen. Dit is mogelijk in een aantal gevallen: zie link hierboven.
Daarnaast
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef Tochjo het volgende:
Na inloggen met je DigiD ga je achtereenvolgens naar Mijn gegevens en Reizen. Onder het kopje Bijzonderheden staat (bij mij althans) de datum waarop je je abonnement geactiveerd hebt.
============PERSBERICHT=============


[ Bericht 39% gewijzigd door Rene op 21-01-2010 19:06:50 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76982938
Terugvindproduct.
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 20:38:02 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_76983068
Plop !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_76983631
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:31 schreef Gloeidoos het volgende:
Ik kan ook niet opladen. Bovendien zei de NS conducteur net dat er op mn 'echte' OVshitkaart geen tijdelijk product staat (deze hele maand met dat tijdelijke ding gereisd). Net nog even bij zon paal gechecked en die zei dat er ook geen reisproducten opstaan.

Ik zie de bui al hangen ...
Vandaag kwam ik erachter dat er geen reisproduct op m'n chipkaart staat, terwijl ik twee weken geleden mijn reisproduct heb opgehaald . Vandaag in de trein werd ik gecontroleerd waarna de conducteur zei dat ik mijn reisproduct nog moet ophalen. Dus ik ben net bij een oplaadpunt een bon uit gaan printen en daar staat inderdaad op dat mijn reisproduct klaarligt en er nog geen gebruik van is gemaakt. Vervolgens ben ik bij de Albert Heijn geweest om het product dan er (nog een keer) op te zetten. Geeft het apparaat aan dat er niks voor me klaarligt... Toen ben ik het nogmaals nogmaals gaan vragen bij de infobalie van de NS of ze m'n kaart wilden checken, en wederom bleek dus dat ik mijn reisproduct op moet halen.

M.a.w. het product is opgehaald (staat zelfs ook op Mijn IB), product wordt niet herkend bij de NS en het product kan ook niet nog een keer worden opgehaald... iemand met hetzelfde probleem? Morgen maar even bellen met de IB-groep...
pi_76984864


Een OP van automatic.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76984912
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef CantFazeMe het volgende:


Een OP van automatic.
Mooi gemaakt hè?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76984953
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:13 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Mooi gemaakt hè?
Komt in de buurt.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76985126
tvp .
pi_76985258
Ik reis inmiddels met de kaart in de tram en dat gaat prima. Vrijdag voor het eerst met de trein en ik hoop dat ik gecontroleerd word en dat het werkt, want dan pas weet ik zeker dat alles goed gaat...

Op de ov-chip site update hij ook niets over mijn reizen, duurt dat altijd zo lang? Er staat alleen dat ik studenten week en korting week heb.
pi_76985396
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:20 schreef Bostonian het volgende:
Ik reis inmiddels met de kaart in de tram en dat gaat prima. Vrijdag voor het eerst met de trein en ik hoop dat ik gecontroleerd word en dat het werkt, want dan pas weet ik zeker dat alles goed gaat...

Op de ov-chip site update hij ook niets over mijn reizen, duurt dat altijd zo lang? Er staat alleen dat ik studenten week en korting week heb.
Je heoft nog niet in te checken he bij de NS.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_76985981
Ik heb eindelijk iemand te pakken kunnen krijgen van de OV-chipkaart hulplijn, en ik heb nu een werkend Mijn OV-chipkaart account! Bleek dat ze mijn oude postcode nog in hun systeem hadden staan, vandaar dat het fout ging. Ben alleen al in februari verhuisd...

Maar goed, nog even en mijn chipkaart wordt automatisch weer opgeladen als hij bijna leeg is
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_76986131
Hallo,

Ik had nog een vraag over de studentenov chipkaart.

Ik heb net op de site www.ovchipkaart.nl een account aangemaakt. Bij kaartinformatie krijg ik de volgende gegevens:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
Status Geproduceerd

Wat betekend dat saldo? Betekend dat dat mijn reisproduct klaar staat? Ik heb gereisd met een studenten ov jaarkaart (weekabbonnement). Ik hoorde op het station dat ik eerst een bestelling moest doen via www.ovchipkaart.nl en dat ik hem daarna kon ophalen.

Alvast bedankt.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_76987110
Hoe kan het trouwens dat nog 2/3 hem moet activeren?
er staan de hele dag lange rijen bij dat paaltje en wanneer de rij weg is, is het apparaat kapot.

Snap nog steeds niet dat ze dan de studenten 'de schuld' geven...
  maandag 18 januari 2010 @ 21:53:00 #14
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76987169
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hoe kan het trouwens dat nog 2/3 hem moet activeren?
er staan de hele dag lange rijen bij dat paaltje en wanneer de rij weg is, is het apparaat kapot.

Snap nog steeds niet dat ze dan de studenten 'de schuld' geven...
Echt slechte journalistiek ook trouwens, al die media die zo'n persberichtje zo klakkeloos overnemen.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:54:26 #15
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_76987257
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:35 schreef MarijeH het volgende:
Hallo,

Ik had nog een vraag over de studentenov chipkaart.

Ik heb net op de site www.ovchipkaart.nl een account aangemaakt. Bij kaartinformatie krijg ik de volgende gegevens:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer3528************
Einddatum geldigheid16-03-2014
Status Geproduceerd

Wat betekend dat saldo? Betekend dat dat mijn reisproduct klaar staat? Ik heb gereisd met een studenten ov jaarkaart (weekabbonnement). Ik hoorde op het station dat ik eerst een bestelling moest doen via www.ovchipkaart.nl en dat ik hem daarna kon ophalen.

Alvast bedankt.
Als ik het zo lees heb je je kaart dus nog niet geactiveerd? Dan zul je eerst naar zo'n zuil moeten om hem te activeren. Daar hoef je niets voor voor te bereiden, de 'bestelling' wordt automatisch klaar gezet als je recht hebt op een ov-kaart. Als dan bij zo'n zuil bent druk je op 'bestelling op halen en dan is het als het goed is klaar. Als het niet goed is kan het zijn dat de bestelling niet klaar staat of nadat je de bestelling hebt opgehaald er nog steeds niets op je kaart staat, dit zijn 2 mogelijke problemen waar mensen uit dit topic tegen aan zijn gelopen. Maar laten we van het positieve uit gaan en er van uit gaan dat jij een kaart gewoon kunt activeren. Als je dan weer op de site inlogt zie je dat er 2 reisproducten op staan.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_76987666
Ik kan m'n product nog steeds niet ophalen? Er staan 2 producten op die tot eind 2010 gelden, maar volgens de conducteurs zijn dit niet de goede producten

Kan ik het beste gaan bellen, of is zo nu en dan opnieuw proberen voldoende?
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 00:59:51 #17
285441 bellabeauti
in dubio abstine
pi_76995895
Hmm heb van de week reisproduct opgehaald( als ik die paal moet geloven) maar als ik kijk op mijn OVchipkaart staat er dit:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer xxxxxxxxxxxxxxxxx

and that's it???? :S
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:42:00 #18
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77001797
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 00:59 schreef bellabeauti het volgende:
Hmm heb van de week reisproduct opgehaald( als ik die paal moet geloven) maar als ik kijk op mijn OVchipkaart staat er dit:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer xxxxxxxxxxxxxxxxx

and that's it???? :S
Heb ik ook, en ik heb mijn kaart al op 5 januari geactiveerd. Ik neem de volgende keer dat ik met de trein ga maar mijn bonnetje mee en hoop dat de conducteur het goed vind. Hopelijk wordt het voor 1 februari opgelost door die prutsers.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77004323
TVPleurisovchipkaart
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77004870
Zucht.... In februari vorig jaar voor het eerst aangevraagd; nooit ontvangen.
In de 1e week van december gebeld, alle gegevens + pasfoto bleken in orde en ze zouden hem alsnog sturen; nooit ontvangen. Probeer je ze steeds te bellen, zeggen ze na een bandje van 10 minuten zonder pardon "Het is te druk, de verbinding wordt nu verbroken". Dus erachteraan gaan zit er niet in.

Krijg ik nu ineens een brief binnen met een tijdelijke kaart en de mededeling dat mijn oude aanvraagformulier niet meer geldig is. Of ik ff een nieuw formulier opstuur met nieuwe pasfoto en nieuwe kopie van legitimatie. AARGH!

Nu dus op de post gedaan, maar dan duurt het vanaf nu dus mooi nog 3 weken voor ik hem binnen krijg lijkt mij? Dan is het dus al februari en ga ik dus boetes krijgen?
pi_77006205
Hoerending, toen ik vandaag mijn kaart wou activeren kreeg ik na de stap: # kies ‘ophalen bestelling’ in het beeldscherm; een foutmelding dat ik mijn bestelling niet kon ophalen. Ligt dit aan dat activeerding of doe ik iets fout? Op die chipkaart site kan ik er niks over vinden.
pi_77006496
Volgens www.studentenov-chipkaart.nl :
quote:
Als je zeker wilt weten of je product klaar staat voordat je naar een ophaalpunt gaat, controleer dan eerst via www.ov-chipkaart.nl door een persoonlijk ‘Mijn OV-chipkaart’ account aan te maken of het product daadwerkelijk voor je klaarstaat.
Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,
alleen kan nergens vinden waar ik nou kan zien of mijn "product " klaar staat..



Iemand enig idee waar ik deze informatie wel kan vinden?

[ Bericht 6% gewijzigd door henk88 op 19-01-2010 13:06:05 ]
pi_77006705
Dat tijdelijke reisproduct werkt bij mij blijkbaar niet meer. Volgens mij is er ook gewoon doordeweeks geld afgeschreven van m'n kaart, gezien er bij het oplaadpunt een saldo van -0.23 aangegeven werd.

Gisteren 20 minuten in de rij gestaan bij het oplaadpunt op Rotterdam centraal. Één van de automaten deed het niet en voor de ander stond dus een megalange rij. Overigens is het opladen niet gelukt omdat ik tot drie keer toe een foutmelding kreeg. Kutkaart.
pi_77006965
@henk je kaartnummer staat nog zichtbaar onder "Kaart*".
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77007105
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:02 schreef CantFazeMe het volgende:
@henk je kaartnummer staat nog zichtbaar onder "Kaart*".
Oh das idd niet zo handig

Aangepast, thanks
pi_77007139
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:06 schreef henk88 het volgende:

[..]

Oh das idd niet zo handig

Aangepast, thanks
Ik heb verder ook niet kunnen ontdekken waar ik het kan zien.
quote:
Kaartnaam
nvt
Staat er bij mij.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77007203
Alleen het rare is, henk heb jij heb al geactiveerd? Ik heb precies dezelfde datum als jij. Alleen ik heb hem wel geactiveerd.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:51 #28
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77007282
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:46 schreef henk88 het volgende:
Volgens www.studentenov-chipkaart.nl :
[..]

Heb reeds een account aangemaakt, kan de kaart informatie van mijn OV chipkaart ook opvragen,
alleen kan nergens vinden waar ik nou kan zien of mijn "product " klaar staat..

[ afbeelding ]

Iemand enig idee waar ik deze informatie wel kan vinden?
Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?
Kijk maar bij deze post: [FAQ] studenten ov-chipkaart #7
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77007329
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:09 schreef CantFazeMe het volgende:
Alleen het rare is, henk heb jij heb al geactiveerd? Ik heb precies dezelfde datum als jij. Alleen ik heb hem wel geactiveerd.
Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestoken
dus ik neem aan dat ik nog steeds het tijdelijk reisproduct heb.

Maar ik denk dat het hier om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van het reisproduct wat er op staat.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:17:14 #30
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77007479
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:13 schreef henk88 het volgende:

[..]

Nope niet geactiveerd, nog nooit mn kaart in zo'n apparaat gestoken
dus ik neem aan dat ik nog steeds het tijdelijk reisproduct heb.

Maar ik denk dat het hier om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van het reisproduct wat er op staat.
Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.
Het lijkt er op dat jou kaar op een of andere manier automatisch activeerd is. Hadden niet meer mensen dat hier? Ik kan me herinneren dat er mensen waren die zeiden dat ze helemaal niets gedaan hadden maar we wel mee konden reizen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77007500
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:11 schreef maok het volgende:

[..]

Onder producten op kaart staan de producten toch? Dan lijkt me ook dat ze klaar staan. Als ziet het het er het zelfde uit als een kaart die al wel geactiveerd is. Heb je hem echt nog niet geactiveerd?
Kijk maar bij deze post: [FAQ] studenten ov-chipkaart #7
Ik denk dat het hier om de tijdelijke 'producten' gaat aangezien ik mijn chipkaart nog nooit in een apparaat heb gestopt, tenzij ik hem al medio 09 met kant en klaar reisproduct heb gekregen als enige student, wat me ook sterk lijkt
pi_77007692
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:17 schreef maok het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel de geldigheid van de reisproducten zelf is. Bij mij staan er namelijk geen reisproducten genoemt maar ook geen geldigheidsdatum.
Het lijkt er op dat jou kaar op een of andere manier automatisch activeerd is. Hadden niet meer mensen dat hier? Ik kan me herinneren dat er mensen waren die zeiden dat ze helemaal niets gedaan hadden maar we wel mee konden reizen.
Ik heb even mijn fysieke chipkaart erbij gepakt, de geldigheid die daar op staat geprint is dezelfde datum als wordt weergeven als op de website van "Mijn OV-chipkaart", dus ik denk wel degelijk dat het om de geldigheid van de chipkaart zelf gaat en niet van de 'producten'

Ik kan er inderdaad ook mee reizen maar ik vraag me dus af of dat na 1 februari nog steeds het geval is..
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:28:03 #33
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77007883
Ik vind het wel spannend dat ze het voor elkaar krijgen bij iedereen weer een ander probleem te veroorzaken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77007929
Ik heb sterk de neiging om mijn kaart niet te activeren en te proberen of ik ook daadwerkelijk na 1 feb. ook nog gratis kan reizen
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:33:05 #35
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_77008046
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook wel Maar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
pi_77008081
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook wel Maar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
En je checkte niet toevallig bij hetzelfde apparaat weer in waar je ook al was uitgecheckt?
Maar inderdaad je moet bij elke overstap (behalve NS, not 100% sure) uit en weer in checken
pi_77008110
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:33 schreef kwiwi het volgende:
Wellicht is deze vraag al een keer langsgekomen, maar je moet dus als ik het goed begrijp bij elke overstap opnieuw in en uitchecken? Nu wilde ik dat vandaag in hengelo doen, maar toen ik na het uitchecken daar opnieuw wilde inchecken zei het apparaat: 'u bent al uitgecheckt'. Ja dat weet ik ook wel Maar toen kon ik dus niet meer inchecken.
In ieder geval... Moet dit anders ofzo? Want ik kan het op de website ook niet echt goed vinden.
Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.

Wel uitchecken als je overstapt op een ander vervoersmiddel zoals de bus.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:43:04 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_77008377
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Wat voor overstap? Met de trein? Dan moet je niet in en uitchecken bij je overstap, de NS weet dan waar je in- en uitstapt en je betaalt automatisch voor de hele reis.

Wel uitchecken als je overstapt op een ander vervoersmiddel zoals de bus.
Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
pi_77008750
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo dan
pi_77009699
Sinds 1,5 week zie ik nu eindelijk wat informatie op Ov-chipkaart.nl

Iemand een idee wat die "4" andere producten zijn?
Echter kan ik nog steeds in het weekend gratis reizen met de metro/tram zonder dat er enig saldo wordt afgeschreven...

Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -

Totaal 6
From all the things I've lost I miss my mind the most...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:22:29 #41
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_77009759
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:53 schreef henk88 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, vast weer defect incheck apparaat ofzo dan
Leek er niet op want anderen konden wel gewoon inchecken (degenen die daar hun reis begonnen waarschijnlijk)
pi_77011287
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef Aestivate het volgende:
Heb nu ook al 4x geprobeerd op te laden. Altijd 20-30 minuten omrijden/omreizen en gekut. 1e keer had apparaat nog nooit gewerkt 3x daarna 5 minuten wachten om te lezen dat ophalen product tijdelijk niet mogelijk is. Wat nu? Andere locaties of andere tijden of heeft het niets daarmee te maken?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.

Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.

Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.

Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:20:55 #43
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_77011776
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.

Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.

Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.

Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Ik heb het van de week bij de AH in Twekkelerveld (Maanstraat, Enschede) gedaan, daar deed ie het (op dat moment) gewoon.
pi_77012846
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:21 schreef iosubSyS het volgende:
Sinds 1,5 week zie ik nu eindelijk wat informatie op Ov-chipkaart.nl

Iemand een idee wat die "4" andere producten zijn?
Echter kan ik nog steeds in het weekend gratis reizen met de metro/tram zonder dat er enig saldo wordt afgeschreven...

Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf -

Totaal 6
Heb hetzeldfe Maar dan met twee producten.



Ik heb mijn kaart nog nooit gebruikt (alleen "opgehaald")t, misschien is dat het.
You dream it, I live it.
pi_77013382
Dit is echt vaag..ik weet zeker dat ik mijn bestelling opgehaald hebt, en bij jouw zie ik bij status "Actief" staan. En bij mij staat nog Geproduceerd...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77013625
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.

Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.

Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.

Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Dit heb ik dus ook voortdurend. Of het is 'tijdelijk niet mogelijk' of er is geen bestelling.
Ligt dit nou aan mij, of aan die paaltjes?
Help! aaargh.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13:45 #47
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_77013711
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:07 schreef NeonPanda het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vandaag voor de 6e keer geprobeerd bij de Albert Heijn in Enschede. 3x achter elkaar. Ik krijg steeds dezelfde melding.

Vervolgens werd ik tijdens een controle in de trein gewaarschuwd door een conducteur. Ik zei tijdens de controleren dat ik mijn chip nog niet geactiveerd heb en dat ik het deze maand al 4 keer geprobeerd heb om mijn chip te activeren. Hij zei dat ik deze week gewoon door moest proberen, anders IB/DUO opbellen.

Tot slot zei die dat dit voor 1 februari echt moet gebeuren anders kan ik boetes verwachten.

Ja god allemachtig. Ik probeer mijn best te doen, maar als die rotpaaltjes niet meewerken. Dit is zo super frustrerend. Weet iemand misschien een aantal locaties dicht bij Almelo, Hengelo of Enschede waar je wel succesvol kunt activeren?
Ik typ dit onder mijn broer zijn account omdat de mijne niet werkt

Ik heb dit probleem dus ook, heb nu iedere dag op school geprobeert maar wilt niet lukken, terwijl andere studenten wel het product kunnen ophalen bij dat punt.
Vandaag eens een ander ophaalpunt geprobeert maar daar krijg ik dus de zelfde melding "ophalen tijdelijk niet mogelijk"...

Bij jullie het probleem al opgelost?

[ Bericht 0% gewijzigd door Maikuuul op 19-01-2010 16:22:20 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_77013874
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:43 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik moest van een NS naar Syntus-traject. En zoals ik begrepen heb moet je dan ook in en uitchecken omdat je van maatschappij wisselt?
De paaltjes op de perrons zijn alleen voor reizen met NS. Reis je per trein met een andere vervoerder, dan valt er dus weinig in- en uit te checken. Voor specifieke informatie over reizen met Syntus kun je deze fraaie folder eens bekijken.
pi_77013968
Ik heb ook een probleem.

Ik heb 4 januari al mijn abbonement opgehaald bij het oplaadpunt. Naar mijn weten is dat goed gegaan (ik heb bonnetje gekregen). Ik heb ook 2 weken zonder problemen kunnen reizen. Maar nu kan ik ineens niet meer in- of uitchecken bij de bus (vandaag overkwam me dat ineens). Hij geeft de volgende melding: "Leesfout, eerst herstellen bij de balie" Ik ben benieuwd welke balie ze bedoelen. Bij NS heb ik het nog niet geprobeerd.
Als ik via Mijn OV-chipkaart kijk, staat bij status Geproduceerd en ik heb 2 abbonementen: Studenten OV-chipkaart Week en Studentenkaart korting week met beide saldo ¤0,00.

Heeft iemand een verklaring waarom ik eerst zonder problemen mijn kaart kon gebruiken en nu ineens weigert? Of moet ik hem nogmaals ophalen ofzo?
pi_77014341
Leesfout zou betekenen dat er iets fysiek mis is met je pasje (of de paal natuurlijk).
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:27:51 #51
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77014351
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:05 schreef CantFazeMe het volgende:
Dit is echt vaag..ik weet zeker dat ik mijn bestelling opgehaald hebt, en bij jouw zie ik bij status "Actief" staan. En bij mij staat nog Geproduceerd...
Bij Pannenkoeken stond er ook geproduceerd terwijl ze haar bestelling al had opgehaald
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77014365
Jaa! eindelijk zie ik op ov-chipkaart.nl iets staan, en wel dit!:

Producten op uw kaart

Product Status Prijs ¤
Totaal 3
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00

Klopt het zo? Of mis ik nu de weekendkorting? Geld dit voor een heel jaar of is het tijdelijk?.

Zucht..
pi_77014618
Iedereen hier heeft al een kaart, behalve ik
pi_77014986
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:33 schreef BluesRebel het volgende:
Iedereen hier heeft al een kaart, behalve ik


wel aanvragen ingediend?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77015300
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:19 schreef joko90 het volgende:
Ik heb ook een probleem.

Ik heb 4 januari al mijn abbonement opgehaald bij het oplaadpunt. Naar mijn weten is dat goed gegaan (ik heb bonnetje gekregen). Ik heb ook 2 weken zonder problemen kunnen reizen. Maar nu kan ik ineens niet meer in- of uitchecken bij de bus (vandaag overkwam me dat ineens). Hij geeft de volgende melding: "Leesfout, eerst herstellen bij de balie" Ik ben benieuwd welke balie ze bedoelen. Bij NS heb ik het nog niet geprobeerd.
Als ik via Mijn OV-chipkaart kijk, staat bij status Geproduceerd en ik heb 2 abbonementen: Studenten OV-chipkaart Week en Studentenkaart korting week met beide saldo ¤0,00.

Heeft iemand een verklaring waarom ik eerst zonder problemen mijn kaart kon gebruiken en nu ineens weigert? Of moet ik hem nogmaals ophalen ofzo?
Ik heb uitsluitsel:

Door een in- of uitcheckpoortje blijkt mijn abbonement verwijderd te zijn waardoor hij overal weigert nu. Ik wist niet eens dat dat kon. Ik moet nu naar de servicebalie bij een NS-station waar hij uitgelezen wordt. Weten degene die hier last mee krijgen, direct wat ze moeten doen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:50:05 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_77015440
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:47 schreef joko90 het volgende:

[..]

Ik heb uitsluitsel:

Door een in- of uitcheckpoortje blijkt mijn abbonement verwijderd te zijn
pi_77015993
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 16:40 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]



wel aanvragen ingediend?
In oktober al. In december belde ik erover en waren ze 'm kwijt. Eind-december kreeg ik een mailtje dat ie terecht was en dat ze 'm binnen een week zouden produceren. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Door de wachttijd komen is ook klote. Belachelijk ook dat ze een 0900-nummer hebben.
pi_77017728
Ik kreeg gister een mailtje dat ze hem binnen 2 weken gaan opsturen! Maar heb ook geen tijdelijke gekregen...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77018043
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:42 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Ik kreeg gister een mailtje dat ze hem binnen 2 weken gaan opsturen!
Dat gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren
pi_77018399
de 2 automaten waar ik vandaag weer langs ben geweest waren stuk.

x
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:26:53 #61
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_77019459
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:

pi_77019902
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:

[ afbeelding ]
x 2, half uur geleden .
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:43:29 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77020150
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:

[ afbeelding ]
Die kwam ik ook tegen vandaag Ze waren met z'n 3en.. kreeg ook de vraag of ik mijn kaart al had geactiveerd Conducteur wilde mijn pasje controleren en hij doet het perfect.. wel ideaal dat je (volgens hem) niet hoeft in te checken bij de trein en gewoon in kan stappen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77020632
Ik ben blij dat ik de mijne eindelijk heb kunnen activeren na een heleboel falende gele paaltjes te zijn gepasseerd, maar ik schrik nu van de berichten dat ie het ineens weer níet kan doen. Haha! Wat een gedoe allemaal.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:05:00 #65
178444 DenS
Crientj <3
pi_77021077
Op dit moment staat er dit op me chipkaart:

Studenten OV-chipkaart week -
Studentenkaart korting week ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00
Vraag uw OV-bedrijf ¤ 0,00


Zal wel goed zijn
pi_77021465
Vage poep iedergeval...je kunt ook echt nergens kijken of ie al nou correct geactiveerd is of niet. Op OV-chip maar 2 producten en op de NS kaartlezer 4 producten. ;r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:13:50 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77021501
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Vage poep iedergeval...je kunt ook echt nergens kijken of ie al nou correct geactiveerd is of niet. Op OV-chip maar 2 producten en op de NS kaartlezer 4 producten. ;r
Conducteur aanspreken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77025598
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 22:09:55 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77031013
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77031158
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:09 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nummer bellen kan je doen... je hebt hem dagelijks nodig?
Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?
  Moderator dinsdag 19 januari 2010 @ 22:23:00 #71
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77031735
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:12 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ja 4 dagen per week...Maar de jongen voor me lukte het ook niet...Kan het ook aan die automaat gelegen hebben?
Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77038018
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:37 schreef VegaKip het volgende:
Vanmiddag geprobeerd om m'n reisproduct op te halen, maar dat ging niet...Er was geen bestelling aanwezig, verwijder uw kaart
Komt dit nog goed of moet ik gaan bellen naar dat nummer uit de OP?
Precies hetzelfde probleem hier.
Al op 3 verschillende punten geprobeerd maar steeds zonder succes..
pi_77038320
Ik ga morgen maar eens een poging wagen bij de AH hiero Maar uhm, zullen de instanties/media wel begrijpen dat dat 2/3e verhaal komt omdat die oplaadpunten zo falen, of houden ze het expres stil en geven ze de studenten de schuld van laksheid? Als ik dit zo lees in dit topic en elders op het forum faalt het landelijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77038938
Ik moet morgen met de trein, maar heb inmiddels mijn chipkaart wel en al opgeladen. Alleen staat hier nu een weekendov op en mijn papieren versie is een weekov. De conducteurs kunnen niet natrekken of je al een chipkaart gekregen hebt toch? Dan kan ik nog ff gratis reizen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_77041142
Even een vraag van mijn broer: Is het iemand in de regio Eindhoven gelukt de chipkaart op te laden? En zo ja waar dan?
Hij is al op meerdere locaties geweest en elke keer lukt het hem niet of is het apparaat stuk.

Je kan er btw wel mooi de afvalbak mee openen.
pi_77041260
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:23 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zou kunnen. Heb je dan niet meer geprobeerd?
Nee, er stond een hele rij achter me. Probeer het morgen maar weer een keer dan....
pi_77041836
Even aan de conducteur in de trein gevraagd of mijn chipkaart correct was geactiveerd en volgens hem was dit het geval.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:21:13 #78
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77041913
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:28 schreef muiterij het volgende:
Even een vraag van mijn broer: Is het iemand in de regio Eindhoven gelukt de chipkaart op te laden? En zo ja waar dan?
Hij is al op meerdere locaties geweest en elke keer lukt het hem niet of is het apparaat stuk.

Je kan er btw wel mooi de afvalbak mee openen.
Dat met die afvalbak ga ik ook proberen

[ Bericht 0% gewijzigd door maok op 20-01-2010 09:42:28 ]
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77042277
Ik heb vanmorgen voor het eerst ingecheckt maar uitchecken deed ie niet meer?

Wat gebeurt er nu? Kan ik vanmiddag gewoon weer reizen? Is er geld afgehaald?
You dream it, I live it.
pi_77042397
Geef eens wat meer informatie. Wat "deed ie niet meer"? Was het paaltje kapot? Of werkte hij alleen bij jou pas niet en bij anderen wel? Heb je een week- of weekend-ov?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:48:21 #81
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77042415
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:41 schreef Meddo het volgende:
Ik heb vanmorgen voor het eerst ingecheckt maar uitchecken deed ie niet meer?

Wat gebeurt er nu? Kan ik vanmiddag gewoon weer reizen? Is er geld afgehaald?
quote:
Wat gebeurt er als ik vergeet niet kan uit te checken?
Antwoord
Bij het inchecken met de OV-chipkaart wordt er altijd een instaptarief afgeschreven van uw saldo. Bij uitchecken krijgt u het betaalde instaptarief minus de reiskosten terug. Checkt u alleen maar in en niet uit (of vice versa), dan wordt dit volledige instaptarief ingehouden. Dat is onvoordelig. U moet dus altijd in- en uitchecken.


Hier kun je die instaptarieven zien
quote:
Hoe kan ik teveel betaald saldo terugclaimen bij mijn OV-bedrijf?
Antwoord

U kunt teveel betaald saldo terugclaimen via een restitutieformulier van uw OV-bedrijf. Bijvoorbeeld wanneer een te hoog bedrag van uw OV-chipkaart is afgeschreven, u heeft niet kunnen in- of uitchecken of een transactie bij een verkoop- en oplaadautomaat is mislukt of verkeerd gegaan.

Let op: u dient wel het restitutieformulier van het OV-bedrijf te gebruiken waar het teveel aan saldo is afgeschreven. Stuur uw aanvraag zo snel mogelijk en volledig ingevuld in. Alleen volledig ingevulde formulieren worden in behandeling genomen.
Op de site staan linkje naar de restitutieformulieren van de verschillende organisaties.

Of je gewoon weer kunt inchecken? Geen idee of daar een tijdslimiet op zit oid.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77042424
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Geef eens wat meer informatie. Wat "deed ie niet meer"? Was het paaltje kapot? Of werkte hij alleen bij jou pas niet en bij anderen wel? Heb je een week- of weekend-ov?
Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
You dream it, I live it.
pi_77042747
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77042922
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Je hebt kans dat de apparaten dan gewoon buiten werking waren, en er niets mis is met je pas. Omdat je gratis reist vandaag is er geen borg afgeschreven bij het inchecken, dus je bent geen geld kwijt. Terugreizen moet geen probleem zijn.
Ik hoop het
Laat het vanavond wel weten
You dream it, I live it.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:15:35 #85
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77043017
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:48 schreef Meddo het volgende:

[..]

Week OV, ik was de enige die uit wilde checken. één apparaat deed niks, de andere gaf een rood lampje. Maar toen ik dat zag was ik al uit de bus en ben maar doorgelopen
Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:17:59 #86
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77043088
Zijn er trouwens meer mensen die een mail met een vraag hebben verstuurd? Zijn er al mensen die een antwoord terug hebben? Hoe lang moest je daar op wachten?
Ik heb iig afgelopen vrijdag een mail gestuurd maar nog geen antwoord.

En met het bellen, hoe lang moet je daar gemiddeld wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 10:26:27 #87
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77043299
Bellen hoor ik doemverhalen over van wel zeker een half uur
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77043310
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:15 schreef maok het volgende:

[..]

Ah een week-ov, tja het enige probleem dat je zou kunnen tegen komen is dan inderdaad dat je niet kunt in checken omdat je dat al bent. Maar als dat systeem zo werkt kunnen er binnen de kortste keren een heleboel mensen niet meer inchecken omdat ze of zijn vergeten uit te checken of niet kunnen uitchecken. Ik denk dus dat ze daar wel iets op bedacht hebben (tijdslimiet ofzo?)
Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.
Toen de apparaten nog niet werkten stond er namelijk ongeveer de volgende tekst in het scherm. "lijn 5 ritnummer 34 niet gevonden in tabel"

Als de bus op zijn eindbestemming is, is de rit dus afgelopen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan wordt uitgecheckt .
You dream it, I live it.
pi_77043350
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:26 schreef Veerboot het volgende:
Vandaag nog maar weer eens een nieuwe poging gewaagd (nu eens bij zo'n apparaat ín de bus zelf). In beeld verscheen 'Opladen...'. Ik al helemaal blij (vorige keren kreeg ik direct een foutmelding), maar na een minuut wachten alsnog 'Ophalen tijdelijk niet mogelijk'. Ik krijg bijna de neiging om dit soort lui met sandwichbord en al de gleuf van zo'n automaat in te duwen:

[ afbeelding ]
Hier hetzelfde verhaal
Ga vanmiddag nog maar eens een nieuwe poging wagen.
pi_77043642
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Wachten op uw bestelling...
Bestelling mislukt.

x5
pi_77043695
(net als de 2 anderen die bij het paaltje stonden om hun pas te activeren)
pi_77046051
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:48:13 #93
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77046071
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Haha, geweldig
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_77046638
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:47 schreef Dark0z het volgende:
Gratis afval dumpen in Eindhoven met de OV-chipkaart!

http://tweakers.net/nieuw(...)afvalcontainers.html
Voordelen ov chipkaart
- Gratis afval storten in 040.

Nadelen:
- Opladen een hel + lang wachten.
- Krijgen van een kaart een hel.
- kaart werkt ook niet altijd.
- In- en uitchecken werkt niet altijd.
- In- en uitstappen duurt langer
- Niet vergeten uit te checken als de bus/trein/tram een botsing krijgt, anders boete!!1!!!11!!!!
- ov shitkaart is een niet werkende oplossing voor een niet bestaand probleem....

Als iemand nog wat nadelen heeft die ik ben vergeten mag je dat melden hoor
pi_77046652
--foutje--
pi_77047390
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Meddo het volgende:

[..]

Ik had het er hier al met wat mensen over. Het leek ons logisch dat als de rit afgelopen was dat je dan automatisch uit wordt gelogd ofzo.
Toen de apparaten nog niet werkten stond er namelijk ongeveer de volgende tekst in het scherm. "lijn 5 ritnummer 34 niet gevonden in tabel"

Als de bus op zijn eindbestemming is, is de rit dus afgelopen. Ik ga er maar vanuit dat ik dan wordt uitgecheckt .
De palen in de bussen zijn niet direct aangesloten op een netwerk, dus die oplossing kan niet werken. De "ingecheckt" of "niet-ingecheckt" status staat lokaal op je kaart. Daarbij staat ook welke lijn je bent ingecheckt, en waar (en waarschijnlijk ook een nummer van het voertuig zelf). Als je niet uitcheckt en weer in een andere bus je kaart bij het paaltje houdt zal het systeem slim genoeg zijn om te concluderen dat het tijd is om weer in te checken. Je borg die je als je betaald reisde had afgeschreven in de vorige bus ben je dan dus kwijt.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:17 schreef maok het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die een mail met een vraag hebben verstuurd? Zijn er al mensen die een antwoord terug hebben? Hoe lang moest je daar op wachten?
Ik heb iig afgelopen vrijdag een mail gestuurd maar nog geen antwoord.

En met het bellen, hoe lang moet je daar gemiddeld wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt?
Ik moest een kwartier wachten. Je kunt denk ik het best op een obscuur tijdstip bellen. De openingstijden zijn van 7u-21:30u door de weeks, dus misschien vlak nadat je opstaat?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_77049250
Oke, dat is ook een mogelijkheid.

Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen een in- en een uitcheck apparaat in de bus? Of kun je voorin ook uitchecken en achter inchecken?
You dream it, I live it.
pi_77050300
Vandaag nog 10 keer geprobeerd, maar niet gelukt.

Kutkaart
pi_77050423
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:26 schreef Renesite het volgende:
Bellen hoor ik doemverhalen over van wel zeker een half uur
Tja, ik wil ze ook bellen, maar ik krijg steeds te horen dat het 'erg druk' is.
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:36:59 #100
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77050502
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Meddo het volgende:
Oke, dat is ook een mogelijkheid.

Weet iemand trouwens of er verschil zit tussen een in- en een uitcheck apparaat in de bus? Of kun je voorin ook uitchecken en achter inchecken?
Daar hoort in mijn ogen geen verschil in te zitten. Ik ben een keer in A'dam (tram) voor ingestapt en achter uitgestapt & het was "netjes" afgeschreven
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')