SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door o.us op 16-01-2010 17:18:47 ]Feyenoord Rotterdam
Ik neem aan dat het niet verplicht is dat ze bewerkt zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:17 schreef Xilantof het volgende:De ingezonden foto moet door je zelf gemaakt en bewerkt zijn.
Je bent niet de enige, spiegelreflexcamera's zijn namelijk helemaal niet toegestaan op alle grote festivals en de meeste concertenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:24 schreef Ruud het volgende:
Mooi boek, als ik het inkijk exemplaar zo bekijk.
Helaas maak ik nooit foto's bij concerten
Althans, niet met de spiegelreflex. Heb nog wel een zooitje hele slechte festivalfoto's...
Nou ja, ligt er aan de lens denk ikquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:22 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, spiegelreflexcamera's zijn namelijk helemaal niet toegestaan op alle grote festivals en de meeste concerten
Bewerken is inderdaad niet verplicht. En zoals er ook staat komt er een overzichtstopic met alle ingezonden foto'squote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:55 schreef veda het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het niet verplicht is dat ze bewerkt zijn?
Oh enne, worden de foto's nog op fok geplaatst ofzo? Of worden deze alleen bekeken door de fok staff en Harry?
Nice!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:30 schreef Ruud het volgende:
Dit is denk ik mijn beste concertfoto:
[ afbeelding ]
Hey, niets tegen In Flames héquote:Op zaterdag 16 januari 2010 21:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
leuk zo met je vinger in beeld.. en ik krijg er ook wel een beetje pijn in mn nek van
Je hoeft niet altijd een backstage pas te hebben om mooie foto's te makenquote:Op zondag 17 januari 2010 05:35 schreef Japsnars het volgende:
Mooie foto's maar je mag er maar eentje insturen. Tevens is het nogal oneerlijk aangezien lang niet iedereen backstage foto's kan maken, laat staan met een spiegelreflex...
van alles wat hier staat zijn er maar 2 vanuit de frontstage. rest is allemaal vrij toegankelijk.quote:Op zondag 17 januari 2010 05:35 schreef Japsnars het volgende:
Mooie foto's maar je mag er maar eentje insturen. Tevens is het nogal oneerlijk aangezien lang niet iedereen backstage foto's kan maken, laat staan met een spiegelreflex...
quote:
Haha, daarom dus.quote:Op zondag 17 januari 2010 11:37 schreef Chanty het volgende:
Niet dat ik kans maak maar het is altijd wle leuk om mee te doen
Welke band is dat ?quote:Op zondag 17 januari 2010 12:41 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Haha, daarom dus.
Deze foto is bijna 2 jaar oud. En nog ingescant ook. Vandaar de baggerkwaliteit.
Maar ik vond hem wel tof.
[ afbeelding ]
Ik zou een foto van em doenquote:Op zondag 17 januari 2010 17:22 schreef Shark.Bait het volgende:
He, leuk. Ik ga Mike Spreitzer insturen.
Vat dit niet verkeerd op, maar selecteer wel een scherpe. Persoonlijk vind ik dit 3x nietsquote:Op zondag 17 januari 2010 20:56 schreef 08gnoT. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
TVP. Ik heb er létterlijk miljoenen, dus ik zoek later nog wel wat upload-waardige uit. Deze zijn uit een nummer van Epica vorige week.
ja, da's idd goedkoperquote:
Mja, veel scherper heb ik ze niet, en ik doe ook maar mee voor de lol. Niet om te winnen, want ik ben toch geen profquote:Op zondag 17 januari 2010 21:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vat dit niet verkeerd op, maar selecteer wel een scherpe. Persoonlijk vind ik dit 3x niets![]()
ja, idd.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:51 schreef didotcicero het volgende:
Ik twijfel dus tussen deze twee: Kyteman (boven, met de toeter) en Maxïmo Park (onder, met de microfoon)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ming van Ming's Pretty Heroesquote:
Die gaan we in de gaten houdenquote:Op maandag 18 januari 2010 01:17 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Ming van Ming's Pretty Heroes
Devil Driver? vet!quote:Op maandag 18 januari 2010 23:54 schreef Shark.Bait het volgende:
zo, ik heb ingezonden.
[ afbeelding ]
Mike Spreitzer van DD iddquote:
ST2Dquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:29 schreef jbazelmans het volgende:
dit is mijn inzending:
[ afbeelding ]
een bandje zegt ie dan ... pffffquote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:01 schreef samo-arne het volgende:
Ook maar meegedaan. Ik mocht een keertje met een bandje mee naar een festivalletje. Daar deze foto:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:38 schreef hos het volgende:
en ik heb deze ingestuurd, allerlaatste optreden van pussycat kill kill kill tijdens de paasmeubelshow. de crowdsurfer is geloof ik de drummer, in ieder geval 1 van de bandleden want het was met mijn camera nogal overleven daar vooraan wat primair was ipv opletten wie welk instrument bespeelde![]()
[ afbeelding ]
hoeveel berichtjes heb ik nu ? 3 of zoquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]jij post ook vaak
![]()
hos van tweakers?
1 en 5 vind ik de beste.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik twijfel ook een beetje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
#2quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:43 schreef Ener-G het volgende:
Mmm wil er ook wel eentje insturen, maar ik kan ook niet kiezen
Dartbord gebruiken maar?quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
21 15 10 en 7 (maar dan de andere versie) ... daar gaat het nu nog tussen .. denk ik ..
Gebruik een dobbelsteenquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:12 schreef ebeaydojraes het volgende:
21 15 10 en 7 (maar dan de andere versie) ... daar gaat het nu nog tussen .. denk ik ..
ja precies.. probleem is dat iedereen wat anders zegt .... maar ik heb nog ff, toch?quote:
Nu is de hand er nog verder af gecropt dan op de versie in het concertfotografie topic?quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:40 schreef Ener-G het volgende:
Hos! gave plaaten Samo, ook heel erg fijn! Kyteman is wel favoriet hier geloof ik
Ik heb de knoop maar doorgehakt, en mijn inzending is deze geworden, Simone Simons van Epica vorige week in P60:
[ afbeelding ]
Superstorend vind ik het niet hoorquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:36 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nu is de hand er nog verder af gecropt dan op de versie in het concertfotografie topic?
Op deze crop vind ik het ook een tikje minder storend, dan bij die andere crop waarbij je wel nog een stukje hand ziet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:39 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Superstorend vind ik het niet hoorDe hand valt toch weg in het donker.
Had hem ook nog naar portrait kunnen croppen, maar voor mijn gevoel mist dan de ruimtelijkheid van de foto.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:36 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Nu is de hand er nog verder af gecropt dan op de versie in het concertfotografie topic?
Er zijn wat mensen die dit vaker doen jaquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:52 schreef Ener-G het volgende:
Wel leuk om te zien hoe hoog het niveau is van de foto's hier, van mensen die het vermoedelijk ook al wat langer doen. Zitten echt prachtplaten tussen, dat wordt nog een lastige voor de jury
Zie het ook vooral als opbouwende kritiekquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:52 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Had hem ook nog naar portrait kunnen croppen, maar voor mijn gevoel mist dan de ruimtelijkheid van de foto.
Die hand viel op de originele foto er al half buiten, dus die kan ik er niet even bij verzinnenDit leek me dan een elegantere oplossing. Anyhoo, ik wil er niet teveel aan sleutelen en heb hem al ingestuurd dus ik zie wel waar het schip strandt.
Wel leuk om te zien hoe hoog het niveau is van de foto's hier, van mensen die het vermoedelijk ook al wat langer doen. Zitten echt prachtplaten tussen, dat wordt nog een lastige voor de jury
Ook mensen die het nooit doenquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er zijn wat mensen die dit vaker doen ja
Die tweede met het rode haar is mijn favoquote:Op donderdag 21 januari 2010 01:33 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ja precies.. probleem is dat iedereen wat anders zegt .... maar ik heb nog ff, toch?
Meest genoemd:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
-
en verder ook deze nog door enkelen (en door mijzelf ook wel)
subways 2
two way radio edit (too much?)
maar die vallen toch af op een of andere manier ...
Deze vind ik gaaf. Een keer wat anders dan het 'typisch' concertplaatje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:55 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Ik heb deze ingestuurd
[ afbeelding ]
Zoals ik jaquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:02 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ook mensen die het nooit doen
WIN! 1 van de 5 popfotografie-fotoboeken!
Best veelquote:Op zondag 24 januari 2010 17:58 schreef Xilantof het volgende:
De inzendingen tot nu toe:
Inzenden wedstrijd popfotografie boeken
Mijn inzending staat er niet tussen? Dit het klopt niet wat je zegt.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:58 schreef Xilantof het volgende:
De inzendingen tot nu toe:
Inzenden wedstrijd popfotografie boeken
Die heb je ook gemaild, zoals in de OP staat?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:01 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Mijn inzending staat er niet tussen? Dit het klopt niet wat je zegt.
Ik heb geen foto gevonden in de e-mail (ook niet tussen de spam) zou je hem nogmaals kunnen inzenden?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:01 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Mijn inzending staat er niet tussen? Dit het klopt niet wat je zegt.
Ow, ik dacht dat het voldoende was om deze in het topic te posten. Nuja maak ik toch geen kans (foto was ingescand)quote:Op maandag 25 januari 2010 19:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb geen foto gevonden in de e-mail (ook niet tussen de spam) zou je hem nogmaals kunnen inzenden?
Zoals in de openingsposts staat dienen de foto's ingezonden te worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:15 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat het voldoende was om deze in het topic te posten. Nuja maak ik toch geen kans (foto was ingescand)
psst, ik heb 'm gemaild maar staat nog niet in de ingezonden-foto's-topic :-)quote:Op maandag 25 januari 2010 22:09 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Zoals in de openingsposts staat dienen de foto's ingezonden te worden.
Dus alsnog je foto even inzenden, dan ga je gewoon meedingen!
Daar sluit ik me bij aanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:06 schreef punkr1 het volgende:
[..]
psst, ik heb 'm gemaild maar staat nog niet in de ingezonden-foto's-topic :-)
* Sunnythesun sluit achter aanquote:Op maandag 1 februari 2010 08:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
* LovelyLady gaat ook in de rij staan
Die tweede. Maar misschien kun je em nog wat pushen, om em lichter te krijgen?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:12 schreef EchnaDarr het volgende:
Zit nog te twijfelen tussen deze 2:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:06 schreef punkr1 het volgende:
[..]
psst, ik heb 'm gemaild maar staat nog niet in de ingezonden-foto's-topic :-)
quote:
quote:Op maandag 1 februari 2010 08:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
* LovelyLady gaat ook in de rij staan
Maak je niet druk. Dat topic wordt natuurlijk nog bijgewerkt voordat er beoordeeld gaat worden.quote:Op maandag 1 februari 2010 10:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
* Sunnythesun sluit achter aan
Bij de vijfde had ik echt even een "Wauwquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:31 schreef limpix het volgende:
Twijfel.
- knip -
[ afbeelding ]
- knip -
waarom twijfel? omdat ik me helemaal niet thuis voel in dit "soort" fotografie
dat geloof ik wel ja ;-)quote:Op maandag 1 februari 2010 13:41 schreef Siegfried het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Maak je niet druk. Dat topic wordt natuurlijk nog bijgewerkt voordat er beoordeeld gaat worden.
Helaas, kwestie van concertfotografie met een prime, dan gebeuren er ineens dingen waar je geen rekening mee houdt.quote:Op maandag 1 februari 2010 13:38 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Die tweede. Maar misschien kun je em nog wat pushen, om em lichter te krijgen?
Eerste zou ik niet doen, doordat je er een hand en een arm bruut afcropt
Mja, dan wordt het niet veel beter, het enige wat ik kan doen is juist de crop vertical trekken.quote:Edit: hoewel de emotie van 1 weer sterker is.. Misschien een andere crop proberen, waarbij die armen uberhaupt niet opvallen, en je puur focust op gezicht en franje van haar jurk?
Die heeft alleen lelijke tettenquote:
Ik ken betere tetten-gefocuste-foto's denk ikquote:Op maandag 1 februari 2010 23:52 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, en die zijn ook nog eens gefocust![]()
Mja, lucky shot. Spiegelmechanisme was kapot, ding klapte niet goed terug met als gevolg dat ik driedubbel zag door de zoeker. Dus ook geen autofocus.quote:Op maandag 1 februari 2010 23:52 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Ja, en die zijn ook nog eens gefocust![]()
Niks mis met die borsten.quote:
Toch Maximo Park maarquote:
Inzendingen wedstrijd popfotografie boekenquote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:55 schreef hos het volgende:
ps waar kan je die dan zien ? ben benieuwd of die ik voor iemand anders heb opgestuurd er tussen staat
Ik heb hem niet voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:17 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb die van mij zelfs 2 keer ingestuurd omdat ik dacht dat de 1e te groot was, maar hij staat er niet tussen.
Gisteren ook nog. je zal de naam maryvon zien.quote:Op zondag 7 februari 2010 12:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Inzendingen wedstrijd popfotografie boeken
[..]
Ik heb hem niet voorbij zien komen.
Wil je het nog een keer proberen?
Zal hem anders uit dit topic plukken.
Doe ikquote:Op zondag 7 februari 2010 12:18 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Gisteren ook nog. je zal de naam maryvon zien.
Maar pluk hem anders maar hier uit, is ook goed toch?
Enig idee wanneer we de uitslag kunnen verwachten?quote:Op maandag 8 februari 2010 05:31 schreef Xilantof het volgende:
Alle inzendingen staan nu online.
Mocht je het idee hebben dat jouw foto vergeten is. Geef me even een pm, dan ga ik er achteraan.
Indeed, which is a good thingquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:20 schreef Xilantof het volgende:
't Zijn dan ook behoorlijk wat foto's die zijn ingezonden
Daar ben je ook wel wat laat achterquote:Op maandag 15 februari 2010 12:35 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
En dan ben ik nog vergeten in te zenden
Zonde! Maar het inzendtermijn was al 3 weken met aankondigingen in de forumindex en de FPquote:Op dinsdag 16 februari 2010 10:34 schreef icemotion het volgende:
Ik zie nu de wedstrijd pas.. anders had ik ook vast nog wel iets geweten hebben om in te zenden
Was er al op 8 februari achter... beetje dom....quote:Op maandag 15 februari 2010 19:54 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Daar ben je ook wel wat laat achter
Gewoon even geduld Paulquote:Op woensdag 17 februari 2010 21:47 schreef Paul het volgende:
Ik hoop dat Harry Heuts niet zo traag is met afdrukken bij het fotograferen van zijn onderwerp!
quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:50 schreef Siegfried het volgende:
[..]
Gewoon even geduld Paul
Harry zal zeer spoedig de foto's beoordelen
Whehehequote:Op donderdag 18 februari 2010 00:01 schreef Siegfried het volgende:
[ afbeelding ]
Het komt wel goed schatje
quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:01 schreef Siegfried het volgende:
[ afbeelding ]
Het komt wel goed schatje
Ben benieuwdquote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:16 schreef Siegfried het volgende:
Harry Heuts was ziek, en is daarom nog niet in staat geweest om de foto's te beoordelen.
Begin volgende week verwachten we zijn beoordelingen.![]()
Nog eventjes geduld dus
Dus hij is wel verstandig geweest en heeft zn werk even afgezegd om uit te zieken?quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:16 schreef Siegfried het volgende:
Harry Heuts was ziek, en is daarom nog niet in staat geweest om de foto's te beoordelen.
Begin volgende week verwachten we zijn beoordelingen.![]()
Nog eventjes geduld dus
quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dus hij is wel verstandig geweest en heeft zn werk even afgezegd om uit te zieken?
Er was veel keuzequote:Op woensdag 24 februari 2010 12:42 schreef blue_funk het volgende:
Hij neemt er wel zijn tijd voor he...
Ja hoor, Harry had per ongeluk dit topic beoordeeld waardoor er meerdere inzendingen van 1 persoon waren, en sommige inzendingen niet waren meegenomen die enkel in het inzendingen-topic stonden. En Harry had daartussen al erg mooie foto's zien staan die ie nog niet in dit topic had gezien, dus daar wilt ie zich maandag nog even goed over buigen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 15:56 schreef mrSPLIFFY het volgende:
een foutje in de beoordeling? Kan je dat toelichten?
En volgende week ook weer!quote:
Dat dusquote:Op dinsdag 2 maart 2010 11:35 schreef blue_funk het volgende:
[..]
Zou je denken? Ik voel een nieuwe griep/ spoedklus/ vergeetmoment/ iets anders aankomen...
quote:Fotowedstrijd Concertfoto’s FOK.NL
Boek: POPfotografie Harry Heuts
Ruim 50 inzendingen waarvan een groot gedeelte op een hoog niveau gezien sfeer, compositie, emotie en techniek. Een aantal met een verrassende invalshoek, het niet voor de hand liggende.
Het juiste moment van afdrukken en de invalshoek heeft uiteindelijk mijn keuze bepaald: Back stage,
On stage en Front stage.
FAVORIETE TOP 15
Afb. 5 - BigBear
Afb. 7 - Mr Spliffy
Afb. 12 - Freud
Afb. 13 - Downpoison
Afb. 14 - Hos
Afb. 16 - Twees
Afb. 26 - Ener-G
Afb. 30 - Ebeaydojraes
Afb. 31 - Noise44
Afb. 32 - AcidFog
Afb. 37 - Didotcicero
Afb. 38 - EchnaDarr
Afb. 51 - Whaley
Afb. 52 - Compumess
Afb. 54 - Umberrella
And the Winners are:
Foto 7 van Mr Spliffy geeft een mooie sfeer weer van een artiest die na een zo te zien heftig optreden, kapot het podium afdaalt, ondersteund door een roadie.
De juiste plek en het goede moment bepalen het andere beeld.
Foto 12 van Freud toont de kracht van de gitarist die losgaat en het publiek voor zich en zijn muziek wil winnen.
Foto 14 van Hos laat de energie zien die in het publiek vrijkomt tijdens een opzwepend optreden. Door het toegepast gebruik van flits, sluitertijd en misschien gevaar voor eigen leven, leverde dit een fraaie plaat op.
Eervolle vermelding voor:
Foto 5 van BigBear met een treffende zwart/wit en kleur-bewerking. Subtiele en creatieve combinatie die de sfeer in de foto versterkt.
Foto 30 van Ebeaydojraes van een zangeres die in haar kleurrijke moment van emotie gevangen is.
Foto 52 van Compumess van Anouk tijdens het contact met haar publiek.
Bewondering voor het werk en de inzet van allen!
Harry Heuts
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Kunnen we de winnende foto's nog ergens bekijken trouwens??
Die zag ik nergens meer staan.. en het is toch leuk om hier een wall of fame van de winnaars neer te zetten??quote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:57 schreef Omniej het volgende:
[..]
Die staan toch gewoon nog in het inzendingentopic...
Ik beloof je, daar komen we morgen op terug. Daar moeten we ons inderdaad nog even over buigenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:15 schreef didotcicero het volgende:
Harry bedankt en winnaars gefeliciteerd
En nou moeten de Fot-mods nog in conclaaf over de laatste 2 fotoboeken?
Lijkt me wel maar daar gaat de pr-afdeling over.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
gracias! echt Super!!
Ik neem aan dat ik een PM krijg van de week ?
Eerst zullen de overige 2 winnaars nog bekend worden gemaaktquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:18 schreef mrSPLIFFY het volgende:
gracias! echt Super!!
Ik neem aan dat ik een PM krijg van de week ?
dit is die van mij in ieder gevalquote:Op dinsdag 2 maart 2010 22:51 schreef Sunnythesun het volgende:
Kunnen we de winnende foto's nog ergens bekijken trouwens??
verrek is me nu pas opgevallen dat die ook gesigneerd wasquote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:49 schreef didotcicero het volgende:
Tjek, bij mij gisteren binnen gekomen, gesigneerd en al.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |