BeefRWijker | vrijdag 15 januari 2010 @ 18:25 |
Bussentopic #30, waar alle bussen zonder strijkplank worden omgeruild. (en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt) ![]() ![]() ![]() Eerdere topics: Bussen topic #29, Waar de GD bussen in Fryslân rijden enzo Bussentopic #28, plain and simple. Bussentopic #27: crossen met de bus. [ Bericht 10% gewijzigd door BeefRWijker op 15-01-2010 18:54:50 (work in progress) ] | |
#ANONIEM | vrijdag 15 januari 2010 @ 18:34 |
Welke bus is dat? | |
Peterselieman | vrijdag 15 januari 2010 @ 19:16 |
Uit het vorige topic:quote:Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ... | |
marcel.nl | vrijdag 15 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ? | |
NoBody122 | vrijdag 15 januari 2010 @ 22:36 |
quote:Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelf ![]() Overigens kwam ik vandaag Cxx Integro 2905, in het grijs en met 'Interliner' erop, tegen op de A6. Hij draaide t.h.v. Lelystad de snelweg op richting Amsterdam/Utrecht (waar ik ook naar op weg was). Op de filmkast stond niets, maar wel lag er voor het raam een bordje met '700' erop. | |
BeefRWijker | zaterdag 16 januari 2010 @ 00:07 |
quote:Nee, dat is een oud barrel van TCR (zonder strijkplank dus). (iemand die een gokje wil wagen wat ze met die vloer van dat TCR ding hebben uitgevreten?) Die andere is van een (geel/bruine) BRU Amba. quote:Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts. Zo groot zijn ze nou ook weer niet. Die van Marcel, die zijn pas groot. [ Bericht 44% gewijzigd door BeefRWijker op 16-01-2010 00:23:51 ] | |
NoBody122 | zaterdag 16 januari 2010 @ 06:39 |
quote:Samengevat in het Nederlands: buschauffeur gisteren zomaar aangevallen door 4 mongolen, op het busstation in Leeuwarden. Mongolen zijn weggerend richting binnenstad en niet meer gevonden ![]() quote:Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetje ![]() Wat de pics betreft: met elke browser kan je ze tegenwoordig met een klik op de middelste muisknop openen in een nieuwe tab, je kan er dan alsnog makkelijk bij langs browsen ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 16 januari 2010 @ 07:56 |
quote:Ik heb mijn Fok gewoon zo ingesteld dat het hele topic gewoon op ene pagina verschijnt. De nieuwste kan ik met ene klik onderaan vinden en wil ik iets terugzien, dan scroll ik even naar boven. | |
RealZeus | zaterdag 16 januari 2010 @ 13:49 |
quote:Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen? | |
BeefRWijker | zaterdag 16 januari 2010 @ 15:17 |
quote:Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod. Voelde je je aangesproken? Dan was die opmerking blijkbaar idd voor jou bedoeld, hè ![]() | |
RealZeus | zaterdag 16 januari 2010 @ 15:27 |
quote:Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje. | |
NoBody122 | zaterdag 16 januari 2010 @ 16:54 |
Niet dit weer aub ![]() | |
BastiaanL | zaterdag 16 januari 2010 @ 18:41 |
quote:Hij weet ook alles beter, net als ik. | |
BeefRWijker | zaterdag 16 januari 2010 @ 20:17 |
quote:www.sp.nl/verkeer/ Het is niet heel sterk als je niet eens weet dat het strippenkaart tarief in dit land niet overal gelijk is. Alleen de prijs van de strippenkaart is overal gelijk. Hoe snel ie op gaat is per regio of traject heel verschillend. Daar kom je niet sterk mee over. Ik denk dat als je per regio de kilometerprijs gaat berekenen op het bestaande zone tarief dat je dan juist uitkomt op die verschillende kilometer tarieven per regio, iets waar de SP nou juist vanaf wil. Hoe je het ook wendt of keert, er zullen altijd mensen zijn die er goedkoper mee uit zijn en die er duurder mee uit zijn. Als je het tarief landelijk ophangt aan de goedkoopste regio zullen er zoveel mensen zijn die er goedkoper mee uit zijn dat er veel geld bij moet in de andere en dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest.Wil je het eerlijk doen dan moet je per lijnnummer een eigen tarief opstellen. Overigens heb ik begrepen dat op het ogenblik op bepaalde grens overschrijdende trajecten helemaal niet met OV chip gereisd kan worden juist omdat het traject binnen 2 verschillende km tarieven valt. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 16-01-2010 20:23:36 ] | |
BeefRWijker | zaterdag 16 januari 2010 @ 22:54 |
quote:OViB/jandieterich/ Dat is dan toch nog onverwacht. Twee weken terug stond er nog wel een foto met 3 Citeas gebroederlijk naast elkaar -in de kleuren van Connexxion, Veolia en anoniem wit- tussen de weekfotos op OViB. | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2010 @ 10:13 |
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed. ![]() ![]() ![]() Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas. ![]() | |
NoBody122 | zondag 17 januari 2010 @ 11:06 |
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165? | |
#ANONIEM | zondag 17 januari 2010 @ 11:10 |
quote:Op welk lijn? | |
NoBody122 | zondag 17 januari 2010 @ 11:49 |
quote:6 (Bilgaard), 3 (Camminghaburen), 5 (FEC), weer 6, weer 3. Daarna mocht een collega hem overnemen ![]() | |
NoBody122 | zondag 17 januari 2010 @ 12:54 |
![]() Bron: OViB Zie ik daar rechts de 2585 staan? Dat was volgens mij één van de laatste 3 Alliances, die nog in Fryslân rond hebben gereden. | |
Zug-Chef | zondag 17 januari 2010 @ 12:56 |
Bij een 11-stedentocht komen ze vanzelf weer terug, die Alliances. Alleen komt die tocht er toch niet ![]() | |
Gnittoo | zondag 17 januari 2010 @ 13:46 |
quote:zul je weer net zien dat arriva touring dat gaat rijden ![]() | |
Zug-Chef | zondag 17 januari 2010 @ 13:54 |
Nee hoor, dat gaan ze niet. Alleen de schaatsers tussen Vliegbasis/FEC/Bonkevaart v.v doet Arriva Touring. | |
Peterselieman | zondag 17 januari 2010 @ 14:01 |
quote:Mja, het is een Benz, dus dan weet je wel dat het iets meer kwaliteit is dan zo'n Phileas die om de haverklap binnen staat voor onderhoud. | |
NoBody122 | zondag 17 januari 2010 @ 23:44 |
quote:Nee dus, Citaro G 9167 vanavond mee gehad naar Alkmaar. De 8849 stond de hele middag te niksen op de stalling, zij het wél op de Integro-rij ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 16:46 |
Voormalig Arriva Groningen Citaro G 161 is opgedoken in Portugal. | |
NoBody122 | maandag 18 januari 2010 @ 17:08 |
Is die fanclub er inmiddels al? | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 17:30 |
quote:fanclub? | |
NoBody122 | maandag 18 januari 2010 @ 17:43 |
quote: ![]() | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 18:04 |
oh die. Die is er al lang en er is precies 1 lid | |
NoBody122 | maandag 18 januari 2010 @ 19:01 |
Waar kan ik me opgeven? | |
Peterselieman | maandag 18 januari 2010 @ 19:02 |
quote:Bij de voorzitter en dat is jjdj1984 | |
NoBody122 | maandag 18 januari 2010 @ 19:19 |
quote:Ok. | |
RubenK | maandag 18 januari 2010 @ 22:05 |
Vandaag een Lion's city gezien met blauwige stoelen bij station alkmaar ![]() | |
#ANONIEM | maandag 18 januari 2010 @ 22:13 |
quote:Qbuzz, for sure. | |
BeefRWijker | maandag 18 januari 2010 @ 23:39 |
quote:Bussen topic #29, Waar de GD bussen in Fryslân rijden enzo "A propos, Lion's City: Connexxion 3146 (ex Qbuzz Rotterdam eo) reed vandaag op lijn 167 (Alkmaar-BeefRWijk)." | |
BeefRWijker | dinsdag 19 januari 2010 @ 00:36 |
![]() Iemand die zich er aan durft te wagen om te vertellen wat we hier zien? Als iemand zou zeggen: "het is de kachel" dan zou ik 'm zo geloven. Het lijkt meer op een turbine dan op een dieselgenerator. RET 401 & 402 Mercedes Benz Citaro G Hybrid Presentatie | |
JDude | woensdag 20 januari 2010 @ 19:21 |
Hallo. In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst. Groetjes, JD. | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 19:38 |
Hoeveel Citea's lopen er nu in Nederland? Op één Arriva Citea en twee VDL demo's na zijn alle Citea's die ik tot nu toe gezien heb richting Dubai gegaan? ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 20 januari 2010 @ 20:23 |
![]() ![]() ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door BeefRWijker op 20-01-2010 22:22:05 ] | |
marcel.nl | woensdag 20 januari 2010 @ 20:24 |
quote:Ja en die Arriva Citea is vervolgens ook uit het straatbeeld verdwenen sinds 14 december 2009. Iemand enig idee of die nog steeds ergens rondrijdt ? | |
Peterselieman | woensdag 20 januari 2010 @ 20:41 |
quote:Die staat denk ik nog aan de steeds leger wordende Sontweg | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 20:43 |
quote:die onderste is iig een demo... en de gel staat op handelarenkenteken zo te zien, dus ik gok ook een demo.. dikkans dat het dezelfde twee zijn als die ik bedoel, en die op Kortrijk stonden... | |
BeefRWijker | woensdag 20 januari 2010 @ 22:09 |
quote:Maar rijdt wel ergens in Duitsland op een lijn. quote:Waar zie je dat aan? quote:Vast en zeker, die dubbelasser is denk ik gloedje nieuw. Is trouwens de eerste dubbelasser die ik heb gevonden sinds het persbericht tot nu toe. Hier de pagina waar ik 'm vond (Zie nu trouwens dat 't een 3-deurs !!! CLE is en niet een CLF) quote:Zoals ik eerder al gemeld heb, er stond een foto van 3 Citea's op OViB bij de DezeWeek foto's, 2 weken terug of zo en er gaan binnenkort 2 naar de RET. [ Bericht 2% gewijzigd door BeefRWijker op 20-01-2010 22:17:02 ] | |
Gnittoo | woensdag 20 januari 2010 @ 22:17 |
quote: quote: | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 22:23 |
wat gnittoo zegt ![]() en ik vroeg om Nederlandse in dienst zijnde Citea's, en jij komt met twee demo's op nota bene Duitse (handelaren!) platen staande bussen aankakken! ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 20 januari 2010 @ 22:54 |
quote:Jammer, doch helaas, dat is een tijdelijke plaat. Probeer 't nog 's. quote:Precies. Maar dat is ook een antwoord op je vraag, nl : andere foto's zijn niet te vinden. Vanwaar die hostiliteit? Wordt jij niet geacht 't goeie voorbeeld te geven, moddereter? | |
Alexxxxx | woensdag 20 januari 2010 @ 22:57 |
Ik ben geen moddereter meer op PTA. En kentekenplaten voor proef- en testritten worden in de volksmond in Nederland gewoon 'handelarenplaten' genoemd ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 21 januari 2010 @ 00:00 |
quote:Oh nee? quote:Maar die zijn niet maar hooguit 5 dagen geldig en niet overzetbaar. De vergelijkbare duitse handels platen zijn normale platen met rode tekens en beginnen met 06. (Die deense bus heeft overigens bij nader inzien wel zo'n tijdelijke duitse plaat die dan waarschijnlijk in Denemarken weer niet geldig is (en bovendien zowiezo afloopt)). | |
BeefRWijker | donderdag 21 januari 2010 @ 00:07 |
quote:Dan hebben ze zeker een overschot aan streekbussen. Of kan het zo zijn dat 't niemand meer ene reet uitmaakt wat waar rijdt. Zoals in Alkmaar eo. Bussen zat maar klote dienstregelingen waardoor de bus soms met de chauffeur mee moet ook al hoort die niet op die rit thuis. | |
2cv | donderdag 21 januari 2010 @ 01:47 |
quote:Nee. | |
Alexxxxx | donderdag 21 januari 2010 @ 09:39 |
Ben al een maand of 2 gestopt als PTA mod ![]() ![]() | |
2cv | donderdag 21 januari 2010 @ 10:46 |
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html Gejat uit dit topic. | |
BeefRWijker | donderdag 21 januari 2010 @ 23:23 |
quote:Nou, daar zijn we dan maar mooi klaar mee .... quote:Je had 't ook uit dit topic kunnen jatten: Bussentopic #28, plain and simple. | |
2cv | vrijdag 22 januari 2010 @ 01:38 |
Oeps ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 22 januari 2010 @ 09:43 |
![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:20 |
quote:En dan nog een vraag: wat is het nut van een 7700A op de Bredase stadsdienst? Of rijden er wel vaker gelede bussen daar? | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:22 |
quote:Ik snap niet dat Istanbul niet alles heeft ingezet op de Mercedes CapaCity. Wat een prutsers. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 22 januari 2010 @ 15:26 |
quote:Herstel: De Citaro G Hybrids worden alleen ingezet op lijn 38 in het kader van testritten. | |
dennistd | vrijdag 22 januari 2010 @ 19:05 |
De spinnenwebben hangen nu zelfs in de bus:![]() | |
Ou-Tannu | zondag 24 januari 2010 @ 00:00 |
de 8208 is ook voorlopig uit de running ![]() aanvaring gehad met een lantaarnpaal ![]() http://www.112fryslan.nl/news/4512 | |
its_me_ | zondag 24 januari 2010 @ 19:44 |
Liep ik van de week naar mijn bus toe en ik zag dus dat er een koplamp kapot was. De chauffeur stond naast z'n bus en ik zeg tegen hem: "Hé, je koplamp is kapot!" Ging die kijken, zegt ie: "Oja" Vervolgens gaat ie de bus in, drukt ie op een knopje en kijkt ie nog eens naar z'n lamp die nog steeds uit is. Bleek dat hij de interieur verlichting uit had gezet, alle passagiers in t donker ![]() Vervolgens drukt ie op t goede knopje en worden de binnenste twee koplampen ingeschakeld! "Ik weet nu waarom alle automobilisten zonet naar mij seinden!" ![]() | |
Peterselieman | zondag 24 januari 2010 @ 20:13 |
Klinkt als een Amba. Die hebben idd twee koplampen aan elke zijde.quote:Sjoof schijnt onwel te zijn geworden. | |
Zug-Chef | zondag 24 januari 2010 @ 20:27 |
Ik kwam met de IC uit Zwolle aan toen ik lijn 51 net vanaf het station zag vertrekken. Toen ik langs het Zuiderplein liep zag ik opeens die bus tegen die paal aan. Ouch. Sterkte maar aan de chauff. | |
its_me_ | zondag 24 januari 2010 @ 21:34 |
quote:Het was inderdaad een Ambassador 200 ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 24 januari 2010 @ 21:44 |
quote:tja naar voor de sjoof, hopen dattie er beter uit is gekomen dan zn bus ![]() | |
NoBody122 | maandag 25 januari 2010 @ 02:01 |
Het was een jongere collega, die waarschijnlijk te vroeg de bocht heeft willen nemen bij het stoplicht (wat ook op 112fryslan staat).. Was verder zelfs op de werkvloer weinig over bekend nog, dus dat hoor ik volgend weekend waarschijnlijk wel ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 25 januari 2010 @ 12:38 |
Arriva heeft ook de nieuwe Integro's voor de GD consessie (deels) rijden ![]() en Qbuzz moet wat extra wasmuntjes kopen ![]() | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 13:07 |
quote:Ze zijn al druk aan het wassen, maar dat kan niet als het vriest. Ik was vorige week met mijn pa mee en die mocht bij terugkomst gelijk de bus in de wasstraat parkeren. | |
Gnittoo | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:46 |
@3:30 | |
NoBody122 | zaterdag 30 januari 2010 @ 23:44 |
Vanmiddag zat Amba 8214 op lijn 350, voor zover ik van buiten kon zien zonder Wayfarer. Dat, terwijl MAN 8849, met Wayfarer, gewoon de hele dag op de stalling in Leeuwarden staat te niksen ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 31 januari 2010 @ 21:25 |
quote:ze hebben geld teveel bij CXX? ![]() | |
NoBody122 | zondag 31 januari 2010 @ 21:35 |
quote:Dan heb ik liever dat ze dat anders spenderen ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 31 januari 2010 @ 21:38 |
quote:dat geloof ik wel ja ![]() | |
NoBody122 | maandag 1 februari 2010 @ 00:35 |
quote:Bijvoorbeeld. | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 14:35 |
hehe![]() raad de lijn ![]() ![]() | |
Gnittoo | maandag 1 februari 2010 @ 14:45 |
lijn 60? | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 14:49 |
had gekunt maar is het niet ![]() | |
RealZeus | maandag 1 februari 2010 @ 15:00 |
quote:Geen idee maar ze zijn niet heel consequent in de schrijfwijze van Provinciale weg. ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 februari 2010 @ 15:05 |
quote:lijn 92 richting Bolsward denk ik | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 15:07 |
punt voor PSM! helaas geen bonuspunten ![]() ![]() | |
BeefRWijker | maandag 1 februari 2010 @ 16:26 |
quote:Is die wel van Fryslân dan? Alkmaar heeft namelijk ook 2 wagens te barsten en rijdt/reed ook met een Amba op 350 dit weekend. (en ook vandaag nog) Hoorde zaterdag dat de Volvo 5615 terug gekomen is als reserve voor grijze Integro 2945 nadat deze eerder eind vorig jaar bij Wieringerwerf (letterlijk) geheel in rook is opgegaan. ![]() Kwam overigens tijdens de oversteek vanochtend (ruim een half uur vertraging) 3 Qliners 350 tegen op de afsluitdijk, richting Fryslân. De laatste 2 reden zo goed als achtermekaar, de eerste reed er misschien 10 minuten voor. 't Moet bar en boos zijn geweest, daar boven Alkmaar, vanochtend. | |
Peterselieman | maandag 1 februari 2010 @ 16:29 |
Kan niet anders, want in Fryslân was alles prima te doen | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 17:05 |
wayfarers afschaffen! | |
NoBody122 | maandag 1 februari 2010 @ 17:42 |
quote:Nee, die Amba reed op een Alkmaarse omloop. Echter zou je dan alsnog in Leeuwarden even de 8849 op kunnen pakken (en die voor de laatste rit terug naar Alkmaar weer terugwisselen natuurlijk), aangezien de Alkmaarse omlopen ook gewoon in de Fryske Infoxx hangen. Ik mocht zaterdagochtend om 7:00 richting Alkmaar en alles ging in principe goed, totaan Den Oever.. Daarna gemiddeld veel meer sneeuw en ijsrommel op de weg, met daarbij horende -te- voorzichtige automobilisten en schuifwagens. Aangezien de haltetijden in het Noord-Hollandsche gedeelte al zo krap zijn, ging het toen dus behoorlijk mis; met 20 minuten vertraging in Alkmaar gearriveerd ![]() Overigens heeft de 5616 (dacht ik) de afgelopen dagen steeds op de QLiner gereden. Ik wist niet dat de 2945 op is gefikt ![]() | |
Gnittoo | maandag 1 februari 2010 @ 19:12 |
quote:nieuwe prijzen: enkeltje lwd>alk: ¤11,70 dagkaart qliner: ¤11,- ![]() quote:http://www.flickr.com/photos/stokpic/4282228284/ http://www.flickr.com/photos/stokpic/4281485929/ | |
estranged | maandag 1 februari 2010 @ 19:34 |
quote:Nee, Wayfarers te weinig... Er is geen enkele werkende meer op voorraad. ![]() Afgelopen week zijn er 3 pallets met Wayfarers opgestuurd om te kijken of er van 2 WF's 1 WF te maken is... ![]() | |
estranged | maandag 1 februari 2010 @ 19:34 |
quote: ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 20:25 |
quote:Viesbuzz heeft ook geen wayfarers meer ![]() ![]() oftewel AFSCHAFTEN! | |
NoBody122 | maandag 1 februari 2010 @ 20:45 |
quote: ![]() | |
estranged | maandag 1 februari 2010 @ 21:06 |
quote:Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bende ![]() Het bedrijf in NL wat ze kon repareren is ook failliet sinds vorig jaar, dus daar kunnen ze ook al niet heengestuurd worden. Vorig jaar nog een paar honderd chauffeurs-modules willen bijbestellen, bleken die krengen 330,- per stuk te kosten. en er waren er 300 nodig ofzo ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 21:58 |
quote:afschaffen dus ![]() gewoon per lijn uitfaseren ![]() | |
BeefRWijker | maandag 1 februari 2010 @ 22:08 |
quote:Ze zijn ook nog maar pas 15 jaar oud hè. quote:Wat wil je, met 2 wagens stuk en ze rijden er graag mee. quote:Ik ook niet. De betreffende sjoof was overigens nog door de collegas bedankt: of ie er ook nog niet even een Frysker aan toe kon voegen ..... | |
NoBody122 | maandag 1 februari 2010 @ 22:11 |
quote:Inderdaad, haal die Wayfarer maar uit de 8849 en zet hem in een Frysker, kan die mooi op lijn 350 ![]() | |
Peterselieman | maandag 1 februari 2010 @ 22:27 |
quote:Eentje maar? ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 1 februari 2010 @ 22:54 |
quote:alle die er namens XX hier rijden ![]() en sommigen willen dus wel harder dan 80km/h ![]() | |
Mr.Jorn. | donderdag 4 februari 2010 @ 14:19 |
Weten jullie trouwens wat de langste (qua tijd) buslijn van Nederland is? Ik zat te denken aan lijn 73 (Groningen - Emmen via allemaal kleine onzindorpjes) , maar snelweglijnen als 315 en 350 kunnen er ook wat van ![]() | |
Peterselieman | donderdag 4 februari 2010 @ 14:27 |
Qua afstand is het lijn 315. Qua tijd gok ik op Qbuzz-lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk. totale reistijd 2 uur en 40 minuten. | |
Peter | donderdag 4 februari 2010 @ 14:38 |
quote:Hoe lang is Utrecht - barendrecht ( rijdt daar wel een lijn eigenlijk??) En qua afstand is 315 de langste ( http://www.profnews.nl/90(...)s-650-000-passagiers ) | |
Ofyles2 | donderdag 4 februari 2010 @ 18:29 |
quote:Je bedoelt Utrecht-Dordrecht? Ga uit van 60 kilometer. Qua reistijd valt het nog mee: vijf kwartier. | |
Ou-Tannu | donderdag 4 februari 2010 @ 19:28 |
quote:nuttige lijn ook ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 4 februari 2010 @ 19:52 |
en soms tref je zowat bejaarden aan achter t stuur, en soms ook dit:![]() ![]() | |
marcel.nl | donderdag 4 februari 2010 @ 20:30 |
Lijn 90 Utrecht - Rotterdam Zuidplein is best een rit ! Of lijn 19 Breda - Hulst, ook best lang. Ik had eens in 1992 Lelystad-Arnhem, ik weet niet of die nog bestaat, ook wel een lange rit. Of destijds toen nog Zwn / Connexxion 133 Rotterdam Zuidplein - Vlissingen aldanniet gecombineerd met lijn 104. Qua afstand lange ritten, en zeker omdat het geen snelbussen waren ook langdurige ritten. Maar wel leuk ! | |
Ofyles2 | donderdag 4 februari 2010 @ 21:02 |
Lelystad-Arnhem was lijn 107. Inmiddels in tweeën of drieeën geknipt. | |
BastiaanL | donderdag 4 februari 2010 @ 21:33 |
Drie buslijnen: 148 Lelystad - Harderwijk, 205s Harderwijk - Barneveld en 105 Barneveld - Arnhem. Alleen die laatste twee gaan wel op elkaar over, dus eigenlijk te beschouwen als één lijn. Ook nog best een lange rit trouwens. | |
BeefRWijker | donderdag 4 februari 2010 @ 23:09 |
quote:Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet. | |
NoBody122 | donderdag 4 februari 2010 @ 23:47 |
quote:Door de prijs die je er dan voor betaalt is dat dan ook voorbehouden aan de elite. | |
Ou-Tannu | vrijdag 5 februari 2010 @ 10:46 |
quote:dan nog pak je toch gewoon de trein / snelbus naar een gat in de buurt waar je overstapt? ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:47 |
quote:Hier in Arnhem zitten soms ook van die heeeul jonge meiden achter het stuur, wel grappig om te zien ![]() | |
GlenSpey | vrijdag 5 februari 2010 @ 11:48 |
Trouwens, weet iemand hier wat zo'n lichamelijke en psychologische test inhoudt die je krijgt als je solliciteert? ![]() | |
Gnittoo | vrijdag 5 februari 2010 @ 14:24 |
![]() | |
NoBody122 | vrijdag 5 februari 2010 @ 16:25 |
Amsterdam is ook zo'n nare stad ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:06 |
quote:Agreed ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:09 |
quote:niet zo naar als den haag of rotterdam, maar er zijn beter plaatsen om te vertoeven. | |
Ofyles2 | vrijdag 5 februari 2010 @ 19:16 |
quote:Den Haag vind ik nog wel te doen, Rotterdam gaat Amsterdam achterna qua vertrutting. | |
marcel.nl | vrijdag 5 februari 2010 @ 22:29 |
quote:Wat bedoel je precies, vertrutting ? | |
BeefRWijker | zaterdag 6 februari 2010 @ 14:13 |
quote:Oh, .. je bedoeld Qbuzz lijn 13? | |
GlenSpey | zaterdag 6 februari 2010 @ 16:03 |
quote:Niemand ? ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 6 februari 2010 @ 18:59 |
quote:De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van. Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus: [ Bericht 39% gewijzigd door BeefRWijker op 06-02-2010 20:30:01 ] | |
Ofyles2 | zaterdag 6 februari 2010 @ 19:37 |
quote:Beide burgemeesters proberen de stad in te richten voor yuppies, ten koste van de oorspronkelijke bewoners. | |
marcel.nl | zaterdag 6 februari 2010 @ 20:42 |
quote:Ah, zo. Helemaal mee eens. Inrichten mag ook vrij vertaald worden door "verkloten." Maar zolang er nog altijd geen gekozen burgemeesters zijn, krijg je dit soort taferelen. Ik sluit namelijk niet uit dat met name de Rotterdamse er ooit gekomen was door stemrecht. Maar goed, meer ontopic. In Rotterdam en omstreken is het ov inmiddels zover uitgekleed dat er met name 's avonds niet fatsoenlijk meer te reizen is. Dat proces is echter al 15jaar gaande en moet inmiddels zijn dieptepunt wel bereikt hebben. Ik ben er qua Ov alleen maar op vooruit gegaan sinds ik uit die regio naar het dunbevolkte Noord Oost Groningen ben verhuisd. How bizar ! | |
Ofyles2 | zaterdag 6 februari 2010 @ 20:57 |
quote:En dan ook de periodieke herzoneringen en herstructureringen in Rotterdam zelf. Ik denk niet dat je passagiers wint als je vaste tram- of buslijn elke zes maanden een nieuwe route krijgt. Tel daarbij op de 'politici met het hart op de tong' en dan heb je een foute bingo. ![]() ![]() quote:Dan hebben ze bij de provincie Groningen en Drenthe goed afgekeken bij de provincie Utrecht: een overkoepelende organisatie oprichten die alle OV-informatie coördineert. Ik vraag me af waarom sommige concessieverleners wel een speciaal OV-bureau oprichten en andere juist niet. Al kan het nog beter, zoals in Zweden en Denemarken: OV-reisinformatie op één centrale site. | |
GlenSpey | zaterdag 6 februari 2010 @ 23:28 |
quote:Ik vrees t ook niet, ben gewoon nieuwschierig ![]() | |
NoBody122 | zondag 7 februari 2010 @ 01:11 |
quote:Nee hoor, maar ik heb die psychologische test nooit gehad, dus dan is het best wel lastig om daar wat zinnigs over te zeggen. | |
Peter | zondag 7 februari 2010 @ 01:59 |
quote:www.9292ov.nl ? | |
NoBody122 | zondag 7 februari 2010 @ 02:21 |
quote:Touché. | |
Mr.Jorn. | zondag 7 februari 2010 @ 10:58 |
quote:Het gaat hier om goede reisinformatie. | |
Peterselieman | zondag 7 februari 2010 @ 13:47 |
idd. 9292ov is met logisch nadenken regelmatig te verslaan ![]() | |
Peterselieman | zondag 7 februari 2010 @ 14:04 |
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden. | |
Ofyles2 | zondag 7 februari 2010 @ 16:17 |
quote:Dat is een reisplanner. Ik bedoel informatie over dienstregelingen. Ik geef je deze sites mee: www.sl.se en www.movia.dk Ga even los op deze websites en vertel dan wat je van mijn opvatting vond. Je snapt het niet helemaal. | |
Ou-Tannu | zondag 7 februari 2010 @ 16:27 |
quote:nja 1700tjes zijn toch kut ![]() krijgen we nu meer echte bussen? ![]() ( goed goed echte bussen bestaan niet meer.. maar iets wat er in de buurt komt nog wel ![]() | |
NoBody122 | zondag 7 februari 2010 @ 16:59 |
Ik begreep afgelopen week, dat de 17xx-en weg gaan ivm geen rolstoelplank. Die frontwisseling past ook daarom in de planning i guess ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 februari 2010 @ 17:02 |
quote:dat ook :p alleen wat moet er dan rijden? ![]() * Ou-Tannu hoopt op een extra stapel wagens uit de MAN schuur :p | |
Hugo__Boss | zondag 7 februari 2010 @ 17:54 |
quote:Viel mij ook op ja, opeens zo'n VDL als lijn 2 ![]() | |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2010 @ 17:55 |
Speelt hier iemand ook Bus Driver? Een leuke buschauffeurspel. ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 7 februari 2010 @ 17:59 |
quote:Nee, helaas niet. Bovendien moet ik dan mijn laptop volledig ombouwen. Ik heb Vista er namelijk uitgegooid. quote:JDude zag een tijdje geleden een Volvo 7700A op de Bredase stadsdienst (lijn 8). Zijn er nou drukke lijnen in Breda die gelede bussen benodigen (afgezien van carnaval)? | |
Peter | zondag 7 februari 2010 @ 18:01 |
quote:Waar kun je die halen? ![]() oeh ,hebbes: www.busdrivergame.com + gratis trial ( werkt niet bij win7 zie ik.. ) [ Bericht 3% gewijzigd door Peter op 07-02-2010 18:09:36 ] | |
Hugo__Boss | zondag 7 februari 2010 @ 18:51 |
quote:Ja hoor, lijn 8 gaat naar de Avans en dat zijn echt Japanse taferelen af en toe.. stampvol, helft moet vaak buiten blijven... net zoals de andere lijnen die kant op, 8, 10, 11, 12, 131... vaak vechten om een plaatsje te bemachtigen ![]() ![]() doordeweeks zijn eigenlijk bijna alle stadsbussen in Breda goed bezet.. Moet zelf altijd met 2, gaat vier keer per uur en in de spits bijna altijd helemaal vol. Terwijl je ook nog lijn 6 en 12 hebt richting die wijk... | |
#ANONIEM | zondag 7 februari 2010 @ 18:53 |
quote:Ik heb hem (hele versie) gedownload en sommige lijnen zijn echt gaaf om te berijden. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 07-02-2010 18:53:23 ] | |
Gnittoo | zondag 7 februari 2010 @ 20:57 |
quote:zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 7 februari 2010 @ 21:17 |
quote:dat zijn ook wel puike waggels ja! ![]() | |
NoBody122 | maandag 8 februari 2010 @ 01:38 |
quote:Eensch, rijden best fijn ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 februari 2010 @ 07:47 |
jammer dat nergens t gewicht zo 123 te vinden is ![]() Amba krotten zijn door hun lage gewicht namelijk ook meteen zuiniger ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 februari 2010 @ 11:05 |
Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week. Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 8 februari 2010 @ 14:11 |
quote:de accus zitten dus voorin ergens ![]() de koplampjes branden ook gewoon door ![]() | |
Peterselieman | maandag 8 februari 2010 @ 14:13 |
quote:weet ik, maar je zou toch ergens kortsluiting verwachten ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 8 februari 2010 @ 14:17 |
quote:och.. een beetje bus heeft wel accus ![]() en water geleid wel.. maar zo geweldig ook niet ![]() kweenie als de motor bij die bus in de voorwagen of in de achterwagen zit :p als die ook voorin zou liggen met de generator.en niet afgezet wordt ![]() | |
RealZeus | maandag 8 februari 2010 @ 14:35 |
Echt, sommige mensen. ![]() Fckng buschauffeuse | |
Ou-Tannu | maandag 8 februari 2010 @ 14:53 |
quote:ja... als t een procity barrel was... haddie um van mij mogen mee nemen ![]() | |
RealZeus | maandag 8 februari 2010 @ 14:55 |
quote:Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro. Maar buiten dat: hoe dom kan je zijn. | |
Ou-Tannu | maandag 8 februari 2010 @ 14:59 |
quote:heel dom? | |
Peterselieman | maandag 8 februari 2010 @ 15:01 |
quote:Zit ie bij de Amba daar ook niet? | |
dennistd | maandag 8 februari 2010 @ 15:56 |
quote:Volgen mij wel ja ![]() | |
NoBody122 | maandag 8 februari 2010 @ 16:56 |
Juist bij de Citaro, althans degenen die ik ken, zit ie daar niet... | |
RealZeus | maandag 8 februari 2010 @ 17:48 |
quote: ![]() | |
BeefRWijker | maandag 8 februari 2010 @ 22:39 |
quote:Knap gejat hoor. Hè, ... Deuks Sjevo? quote: quote:Jullie twee zijn vast nog heel erg jong? 't Was nog niet zo heel lang geleden heel normaal om je zelf binnen te laten als de bus op de halte stond en de sjofeur een bakkie doen. Alleen stond de deur destijds gewoon los en kon je die dan eenvoudig met de hand open trekken (en ook weer dichtdoen). quote:Als ge van 'portugeesche' Ambassadors houdt, ja. [ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 08-02-2010 23:32:20 ] | |
Gnittoo | maandag 8 februari 2010 @ 23:03 |
quote:wat hebben de almaarders eigenlijk tegen de integro's? | |
BeefRWijker | maandag 8 februari 2010 @ 23:31 |
quote:Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking. Een in de regel slecht trekkende 250 pk Integro met ook nog eens een slechte zit achter 't stuur vinden ze dus twee keer helemaal niks. Bovendien staan ze om de haverklap in de garage. | |
NoBody122 | maandag 8 februari 2010 @ 23:39 |
Geef mij maar iedere keer een Citaro G mee naar Alkmaar ![]() In fact, geef mij maar gewoon altijd een Citaro G mee. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 00:11 |
Schade busongeval Gomarus nog onduidelijkquote: quote: Arme kinderzieltjes, daar komen ze nooit meer overheen. bron: Reformatorisch dagblad | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 00:23 |
quote:http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/kienwaiwong ![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 9 februari 2010 @ 01:16 |
quote:Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen. | |
NoBody122 | dinsdag 9 februari 2010 @ 14:49 |
quote:Dit: ![]() | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 17:32 |
Geen probleem bij Qbuzz: Qbuzz 3600quote:Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pk * Is die bus soms al weer door geschoven? [ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2010 18:44:26 ] | |
Peterselieman | dinsdag 9 februari 2010 @ 17:36 |
Doorgeschoven naar Fryslân misschien? | |
RealZeus | dinsdag 9 februari 2010 @ 18:30 |
quote:Nee, klopt, maar het is niet voor niets dat dat tegenwoordig niet zo is. Mensen gaan tegenwoordig dan ook even voor de fun achter het stuur zitten en ze kunnen niet met hun tengels van de knopjes afblijven. Bovendien blijft het feit dat het de bedoeling niet is dat de mensen zichzelf binnenlaten, anders had het knopje wel ergens anders gezeten. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 18:39 |
'Freisker'? [ Bericht 29% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2010 19:41:23 ] | |
NoBody122 | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:11 |
QBuzz-Frysker?![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:18 |
quote:Een taxibedrifj die chartert op stadsdienst Oss heeft een paar (ik dacht 4?) Pro Citys gekocht, ook vlak na introductie... (Oh wacht... hij is alleen maar vlak na introductie te kop geweest ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:35 |
quote:Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk. | |
marcel.nl | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:37 |
quote:De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam) | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 19:48 |
quote:Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services. En hier is die van Drenthe Tours nog eens, maar dit keer dus ook in de GD kleuren: quote:Huh? | |
Ofyles2 | dinsdag 9 februari 2010 @ 20:06 |
quote:Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 20:14 |
quote:Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 9 februari 2010 @ 20:23 |
quote:NIets mis mee toch? Ik zie OV-bedrijven geregeld nieuw materieel kopen dat technisch verschilt van de catalogus. | |
BeefRWijker | dinsdag 9 februari 2010 @ 20:51 |
quote:Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat. quote:Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x. Hier staat overigens dat de huidige zwakste versie die van 299 pk (220kW) is. Die 354pk is juist de zwaarste voor de 12 meter versie (als dat niet de klinkers uit de straat trekt). Edit: Eigenlijk is die 299pk dus de standaard (=serie) versie en de 354pk de versie op speciale aanvraag (SA) . Waarschijnlijk heb je dat over het hoofd gezien, het staat er inderdaad een beetje rottig. [ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 10-02-2010 15:40:06 ] | |
Ou-Tannu | woensdag 10 februari 2010 @ 11:30 |
quote:Qbuzz leased hun wagens :w ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 februari 2010 @ 15:43 |
Goed nieuws:quote:http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen | |
Ou-Tannu | woensdag 10 februari 2010 @ 16:27 |
quote:zolang ze maar geen procitys aanschaffen!! ![]() | |
NoBody122 | woensdag 10 februari 2010 @ 19:28 |
quote:Nou, ik ben benieuwd. | |
Ofyles2 | woensdag 10 februari 2010 @ 19:52 |
quote:Oké, jij wint. Ik zag iets over het hoofd. | |
NoBody122 | woensdag 10 februari 2010 @ 20:38 |
Nederlandse amfibiebus vervangt pontquote: ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 10 februari 2010 @ 21:21 |
quote:rofl ![]() of wat dacht je van naar de waddeneilanden? ![]() lijn 539 Leeuwarden - Nes ofzo ![]() | |
Peterselieman | woensdag 10 februari 2010 @ 21:21 |
Nee, dat wordt lijn 66Z met de z van zwemmen | |
Ou-Tannu | woensdag 10 februari 2010 @ 21:25 |
quote:kan ook ![]() rjid alleen in de zomer! ![]() | |
NoBody122 | woensdag 10 februari 2010 @ 23:31 |
Het GVU en een deel van de Connexxion-vloot hier in Utrecht e.o. houden het voor gezien voor vanavond..quote: | |
BeefRWijker | woensdag 10 februari 2010 @ 23:53 |
Eerst zien, dan geloven:quote:Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers. Hier meer fotos (overzicht) en browser [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 11-02-2010 16:04:36 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 11 februari 2010 @ 07:06 |
welke kwibus wagen heeft gister een botsing met een auto gehad eiks? | |
BeefRWijker | donderdag 11 februari 2010 @ 15:59 |
Zo'n Kwibus?![]() Of zo'n: ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 11 februari 2010 @ 19:29 |
quote:zucht ![]() | |
BeefRWijker | donderdag 11 februari 2010 @ 20:04 |
quote:Ok, even alle gekheid op een stokje: Die met een deuk erin. Beter zo? | |
Peter | donderdag 11 februari 2010 @ 22:30 |
quote:Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid.. Hij doet het dus echt ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 12 februari 2010 @ 15:05 |
lachen! * Ou-Tannu zit nu in de TCR 76 die een ritje stadskanaal doet.. en wat staat er op het scherm in de bus? :/ Arriva meuk?! | |
BeefRWijker | vrijdag 12 februari 2010 @ 17:37 |
quote:Hier dus, afgelopen woensdag nog ('t origineel van dat FOK! nieuwsbericht): http://www.rtl.nl/(/actue(...)us_vervangt_pont.xml quote:Maar nog een lange weg te gaan als je ziet hoe die Iris bus in Budapest 't water induikt en er met 't grootste gemak ook weer uit rijdt. quote:Hier nog eentje van 't prille begin: [ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 13-02-2010 01:17:29 ] | |
Ofyles2 | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:23 |
quote:TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz. | |
RealZeus | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:48 |
quote: ![]() ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50 |
Leuk, volgende week zaterdag na dik een jaar weer eens op lijn 98/99 (Harlingen <-> Heerenveen).. Dat wordt weer even uitzoeken hoe het ook weer zat ![]() | |
BeefRWijker | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:29 |
quote:Wie niet, vraag je je af: quote:(OV-Bureau, nieuwsarchief) En zouden ze niet ook gewoon nog steeds zoals voorheen in opdracht van Arriva kunnen rijden? | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 februari 2010 @ 00:52 |
quote:de 99 ![]() de 98 doet heerenveen cs - makkum camping hollepoarte :p | |
NoBody122 | zaterdag 13 februari 2010 @ 07:54 |
quote:Jup, echter is het op zaterdagavonden kennelijk gecombineerd; van Heerenveen -> Joure lijn 98, daarna over in 99. Het stuk 98 tussen Bolsward en Holle Poarte kan ik wel dromen ![]() | |
Mr.Jorn. | zaterdag 13 februari 2010 @ 10:46 |
quote:Neen. Het is eigenlijk erg simpel. Qbuzz huurt bussen van TCR omdat er nog niet genoeg bussen zijn omdat alles in 3 maanden gebouwd moest worden. Arriva had daarentegen net een concessie verloren waardoor er 400 bussen vrijkwamen. Oftewel, die konden de inhuurbussen in Waterland vervangen. En toevallig heeft qbuzz een aantal oud-Waterlandbussen gefixt. Arriva (Touring) rijdt in Groningen alleen nog maar op 305 (Emmen- Groningen vv), 314 (Drachten - Groningen vv sneldienst) en 327 (Emmen - Hoogeveen vv). Dus de bussen zijn echt in dienst van Qbuzz(gehuurd van TCR), maar momenteel hebben ze nog zoveel te doen dat zulke kleine dngetjes, als een reclame over Xzibit in december nog niet oplossen ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Jorn. op 13-02-2010 10:51:36 ] | |
RealZeus | zaterdag 13 februari 2010 @ 13:09 |
quote:Daarbij heeft Qbuzz al zeker honderd bussen met schade door gladheid. ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 13 februari 2010 @ 16:16 |
Kan iemand mij uitleggen waarom er in al die nieuwe Qbuzz buzzen in Groningen nog geen chipkaart apparatuur is ? Okay, het is hier nog niet ingevoerd, maar het lijkt me dat het efficienter was geweest om toen de bussen uit de fabriek rolden en er allerlei apparaten in gestouwd werd, dit ook direct maar was mee genomen. Of misschien nog makkelijker: maak de bus altijd gratis, net als dit weekend | |
Peterselieman | zaterdag 13 februari 2010 @ 16:21 |
Het kan de tijdsdruk zijn geweest. | |
Ou-Tannu | zaterdag 13 februari 2010 @ 16:56 |
omdat t ook allemaal leasebakken zijn bij Qbuzz? ook briljant dat er nog steeds een GD Citaro stelselmatig tussen Leeuwarden en heerenveen ritten rijd ![]() hoezo bussies teweinig bij qbuzz? ![]() | |
Peter | zaterdag 13 februari 2010 @ 18:54 |
quote:De onderste zag ik net rijden ![]() | |
marcel.nl | maandag 15 februari 2010 @ 19:25 |
Dacht ik: leuk, enkel nog Mercedes, toen kwam ik dit tegen..... . | |
Ou-Tannu | maandag 15 februari 2010 @ 20:46 |
quote:gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOF ![]() | |
marcel.nl | maandag 15 februari 2010 @ 21:07 |
quote:Hij 's fijn ja. Nee, de Grooth Winschoten, die het vraagafhankelijk vervoer en de belbussen en dunbevolkte lijnen rijdt, kocht een Arriva Ambassador (8010) over en rijdt er nu dus mee in de GD kleurstelling. Vooralsnog dus ene unieke bus. | |
BastiaanL | maandag 15 februari 2010 @ 21:33 |
Nice. Weer een nieuwe variant van de Amba ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 15 februari 2010 @ 22:20 |
quote:ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebied ![]() | |
marcel.nl | dinsdag 16 februari 2010 @ 05:35 |
quote:Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station. | |
Ou-Tannu | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:05 |
quote:dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :p | |
NoBody122 | dinsdag 16 februari 2010 @ 11:14 |
quote:Waarschijnlijk houden de Grunnigers zich in, omdat wij Friezen ons ook inhouden met de 9165, waar nog altijd reclame voor Groningen op zit ![]() | |
Mr.Jorn. | dinsdag 16 februari 2010 @ 14:37 |
quote:Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vinden ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 17 februari 2010 @ 11:12 |
quote:wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv? ![]() die blijven voor zover ik weet toch echt binnen fryslan? ![]() | |
Mr.Jorn. | woensdag 17 februari 2010 @ 14:01 |
quote:Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren. | |
Ou-Tannu | woensdag 17 februari 2010 @ 20:44 |
quote:geen idee? | |
BeefRWijker | vrijdag 19 februari 2010 @ 00:48 |
quote: De chauffeurs van die Freiskers zijn 't trouwens zat. quote: | |
Peterselieman | vrijdag 19 februari 2010 @ 20:31 |
Te Koop: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1131832&languageid=2 Dit zijn wel leuke dingen: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1175171&languageid=2 | |
BeefRWijker | vrijdag 19 februari 2010 @ 23:35 |
quote:En voor de oorspronkelijke prijs van die andere (2de hands Frysker). Die staat er ook nog steeds maar nu 20 mille goedkoper. quote:Zo te zien die 2 die oorspronkelijk nog in Fryslân begonnen zijn. A propos, wat betrefd langer dan normale bussen: Ook 14-en-een-half-meter Volvo 8700BLE -Connexxion 5614- stond afgelopen maandag weer bij de garage in Alkmaar. | |
NoBody122 | zaterdag 20 februari 2010 @ 03:57 |
Dat terwijl zijn broer, de 5615, afgelopen zondag weer op lijn 350 reed. Vanmiddag (gistermiddag, if you must) rond 12:30 stond Cxx Alliance 2879 op 't busstation in Utrecht te niksen. Zal wel opleiding zijn geweest, er stond in ieder geval niets op de filmkast. | |
Mr.Jorn. | zaterdag 20 februari 2010 @ 12:17 |
quote:Het kan ook nog zijn dat die lijn door Oosterwolde wordt gereden. Die hebben ook beide soorten bussen. Er rijden regelmatig op lijn 85 (Oosterwolde - Leek - Groningen) ZOF bussen. Het zou beide kunnen ![]() | |
marcel.nl | zaterdag 20 februari 2010 @ 14:16 |
Zojuist gespot in Groningen; ik was even naar Ikea en zoals de meesten weten is de Arriva garage daarnaast. Er stond buiten een arriva citaro g zonder arriva logo's, een Dennis in originele staat, een Midi P+R city zonder kentekenplaat (Iveco Iris) en een Man P+R gasbus zonder logo's en reclame (ofwel donkerblauw, witte omlijsting en dak, oranje achterklep). Groot was mijn verbazing toen die Man bus even later de Sontweg opdraaide en de rit op lijn 22 begon ! | |
Ofyles2 | zaterdag 20 februari 2010 @ 17:12 |
quote:Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2010 @ 17:16 |
quote:Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede op | |
Ofyles2 | zaterdag 20 februari 2010 @ 17:31 |
quote:Ik denk dat hetzelfde probleem ook speelt bij de gelede CItaro's op de Groningse stadsdienst. Genoeg Citaro GÜ's daar te bespeuren. | |
Mr.Jorn. | zaterdag 20 februari 2010 @ 18:34 |
Inderdaad, er zijn te weinig gelede bussen bij Qbuzz, die komen nog. | |
marcel.nl | zaterdag 20 februari 2010 @ 19:52 |
quote:Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ? | |
Peterselieman | zaterdag 20 februari 2010 @ 20:08 |
quote:heb je gezien dat de bus passagiers meenam? | |
marcel.nl | zaterdag 20 februari 2010 @ 21:31 |
quote:Ja zeker, en 22 op de achter display. Zonder twijfel. (en dat lijnnummer stond er eerder niet op toen die bus op parkeerterrein stond) | |
Ou-Tannu | zondag 21 februari 2010 @ 01:34 |
mischien issie wel tijdelijk bijgehuurt? weet jij veel ![]() | |
Peterselieman | zondag 21 februari 2010 @ 01:36 |
Het lijkt me nog steeds een heel sterk verhaal, hoewel het in het begin wel voorgekomen is dat er nog een Arrivabarrel op een Kubusdienst zat | |
Ou-Tannu | zondag 21 februari 2010 @ 01:47 |
je weet t maar nooit.. ![]() ![]() | |
marcel.nl | zondag 21 februari 2010 @ 07:39 |
Ik moest zelf de drukke Sontweg opdraaien en rechtsaf, de andere kant op, ik kon onmogelijk een foto schieten met bijvoorbeeld mijn telefoon. Ik hoop dat er ergens op het net nog een reportage opduikt met iemand die foto's schoot op bijvoorbeeld Groningen CS. Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat in september/oktober 2008 een aantal man gasbussen met veel poeha worden geintroduceerd door het ov-bureau en Arriva, om die net een jaar later weer buiten dienst te stellen. | |
Mr.Jorn. | zondag 21 februari 2010 @ 11:41 |
Toch vind ik het maar apart dat een Arriva-man op lijn 22 gaat rijden. | |
marcel.nl | zondag 21 februari 2010 @ 12:05 |
quote:Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens. Dus zogezegd witte omlijsting, blauwe zijkant, oranje achterklep. Geen logo's enzovoort. | |
Ou-Tannu | zondag 21 februari 2010 @ 13:25 |
quote:mja vind ik ook ![]() maar goed een dieselblok is best gemakkelijk om te bouwen naar CNG ![]() | |
NoBody122 | zondag 21 februari 2010 @ 14:58 |
quote:Kan het niet zijn dat QBuzz (of de provincie/gemeente) die bus overgenomen [ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 22-02-2010 01:47:46 ] | |
Ou-Tannu | zondag 21 februari 2010 @ 19:31 |
ze hebben even een weekje om achterstallige wasbeurten in te halen ![]() | |
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 19:34 |
mag de Belgische bus ook? | |
Gnittoo | zondag 21 februari 2010 @ 19:35 |
quote:alleen van vanhool ![]() | |
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 19:40 |
quote:komt eraan !!!! ![]() | |
RubenK | zondag 21 februari 2010 @ 20:43 |
Van de connexxion site:quote:Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aan ![]() Het wordt toch steeds gekker met die ov-shitkaart zooi. | |
Peterselieman | zondag 21 februari 2010 @ 20:45 |
Ou-Tannu en de niet werkende lezer ![]() | |
marcel.nl | zondag 21 februari 2010 @ 21:10 |
Buslezer ?![]() | |
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 22:03 |
quote:Je vergeet VDL Jonckheere, maar Van Hool levert kwalitatief betere bussen. | |
Pinnenmutske | zondag 21 februari 2010 @ 22:07 |
quote:mee eens | |
Gnittoo | zondag 21 februari 2010 @ 22:08 |
quote:Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt? Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen. of kiezen we voor Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een coulancebeleid en reist de reiziger gratis. lekker duidelijk ![]() | |
Ofyles2 | zondag 21 februari 2010 @ 23:01 |
quote:Alleen jammer dat de Nederlandse vervoerders steeds minder vaak voor Van Hool gaan. Kwantiteit wint het weer eens van kwaliteit. | |
NoBody122 | maandag 22 februari 2010 @ 01:49 |
quote:Dat inderdaad. Doen ze overigens bij het GVU en Connexxion in Utrecht ook ![]() | |
classpc | maandag 22 februari 2010 @ 12:04 |
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten. Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo? De v-snaar slipten niet, dus dat hadden ze wel opgelost. Toen Arriva met dezelfde bussen reed slipten die v-snaren altijd. Ik hoop trouwens dat ze blijven, want die oude dingen zitten een stuk beter dan die MAN Regioliners. Die nieuwe Mercedes-Benz bussen van Qbuzz (beide in rood en blauw) zitten ook weer een stuk beter, maar dan moeten ze er niet te veel stoelen in proppen. Dan heb je tenminste ook een beetje fatsoenlijke beenruimte zoals in de oude MB's. | |
Kyoshi | maandag 22 februari 2010 @ 12:05 |
quote:Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is ![]() | |
classpc | maandag 22 februari 2010 @ 12:08 |
quote:Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.? Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen? | |
Peterselieman | maandag 22 februari 2010 @ 12:16 |
quote:Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR. | |
Zug-Chef | maandag 22 februari 2010 @ 15:29 |
quote:Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60 ![]() | |
Cerbie | maandag 22 februari 2010 @ 16:32 |
quote:Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen ![]() quote:http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ece Groesbeek claimt er weer een. Op die weg zijn al meerdere Alliances en Amba's afgefikt. Maar dit keer schijnt het een gloednieuwe aardgas Citaro te zijn geweest ![]() | |
Peterselieman | maandag 22 februari 2010 @ 16:38 |
het was idd een Benz: http://www.112groesbeek.nl/nieuws.php?id=76 | |
Cerbie | maandag 22 februari 2010 @ 17:00 |
Zonde ![]() | |
NoBody122 | maandag 22 februari 2010 @ 17:55 |
![]() 1800-Amba's ![]() | |
Cerbie | maandag 22 februari 2010 @ 18:35 |
quote:Hebbe? ![]() http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111 Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen. Ow en de Volvo 8700's ![]() | |
Kyoshi | maandag 22 februari 2010 @ 23:52 |
quote:Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route. quote: ![]() ![]() | |
Cerbie | dinsdag 23 februari 2010 @ 00:02 |
quote:Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route ![]() quote:Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 ![]() Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2010 @ 00:04 |
Het overnemen van lijnen door andere bedrijven heeft vaak nog een reden. Het is namelijk zo dat de busbedrijven met zo weinig mogelijk stallingen willen zitten en door de concessies worden sommige lijnen geknipt of vallen ze ver buiten de stalling. Daarom besteedt Arriva dus ritten uit aan Juijn die een stalling veel dichter bij die lijnen heeft. Ook xx doet hij bijvoorbeeld in Zeeland met Van Oeveren. | |
Cerbie | dinsdag 23 februari 2010 @ 00:06 |
Die taxibusjes die Arriva in het weekend op de streeklijnen hier inzet zijn ook leuk ![]() Probeer daar maar eens met een ovchip op saldo te reizen. | |
NoBody122 | dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58 |
quote:Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân ![]() Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2010 @ 01:05 |
quote:* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 23 februari 2010 @ 01:09 |
quote:Simpel; zonder rolstoel. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2010 @ 01:11 |
quote:das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte ![]() | |
NoBody122 | dinsdag 23 februari 2010 @ 01:23 |
quote:Dakrailing plaatsen. Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen. | |
Ou-Tannu | dinsdag 23 februari 2010 @ 02:21 |
quote:dan zakt die rolstoel door t dak ![]() en de rolstoelplank uitgeklapt laten.. hmm.. ja kan.. maar k denk dat je dan nog meer personen in een rolstoel helpt :p ( een rolstoel zal trouwens wel beter zitten dan die kut stoeltjes in een procity ![]() | |
Mr.Jorn. | dinsdag 23 februari 2010 @ 08:27 |
quote:Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op... | |
Peterselieman | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:14 |
quote:Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveen ![]() | |
classpc | dinsdag 23 februari 2010 @ 10:47 |
quote:Zou best kunnen dat dat het is hoor. Is in principe hetzelfde model als waar Arriva ook tijden mee heeft gereden tussen Drachten en Groningen (alleen dan met enkele achteras) en tussen Groningen en Emmen. Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners. Alleen omdat het model er niet op staat zoals bij de nieuwe modellen van MB weet ik het dus niet., maar het is in ieder geval een grote voor lange afstanden en zonder een gelijke vloer (trap bij in- en uitstap). Dus niet een MB voor in de stad (geen Citaro?). Het maakt verder ook niet echt uit wat het nou is, maar het is jammer dat Qbuzz daar niet mij rijdt, maar met MAN Regioliner troep. Je merkt echt het verschil in kwaliteit: deuren die open gaan onder het rijden, deurmotoren die niet goed werken, cabineverlichting die uitvalt of half brandt, stoelen die weinig comfort bieden, beenruimte... ze komen echt niet in de buurt van de MB's. ![]() Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens. | |
Kyoshi | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:00 |
quote:Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen. Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker ![]() In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval. | |
Cerbie | dinsdag 23 februari 2010 @ 11:09 |
quote:Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstapte ![]() Dat omroepsysteem van Arriva (Albatros), die stem ![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 24 februari 2010 @ 04:49 |
Connexxion behoudt de regio Zaanstreek voor nog 8 jaren. In tegenstelling tot vorige berichten wordt het wagenpark waarschijnlijk wel vernieuwd: er zijn bussen geëist die voor 20% op biodiesel rijden. | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 11:22 |
quote:De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned. quote:Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 11:25 |
quote:Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners. | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 11:41 |
quote: ![]() De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 11:43 |
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren. | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 11:52 |
quote:Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken. * kijikt even in het boek "De Streekbus" Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821) Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren. ![]() En nee, ik kon geen groter plaatje vinden. ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 11:56 |
Ik weets ![]() Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven. | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 12:05 |
quote: ![]() En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens. | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 12:22 |
quote:Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren. | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 12:27 |
quote:Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?) | |
Peterselieman | woensdag 24 februari 2010 @ 12:33 |
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 12:39 |
quote:Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor? Ik ken dus alleen deze interliners: ![]() ![]() En de Berkhofs. | |
marcel.nl | woensdag 24 februari 2010 @ 15:43 |
quote:Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleuren | |
Cerbie | woensdag 24 februari 2010 @ 17:08 |
Bij deze een pluim voor de Connexxion klantenservice ![]() Hele nette, persoonlijke brief thuisgekregen met uitleg, ondernomen acties en excuses. Plus een geschenkdagkaart. Alleen; het is een klacht over gedrag van een chauffeur, maar inmiddels al zolang geleden dat ik niet meer weet wat mijn klacht was ![]() | |
dennistd | woensdag 24 februari 2010 @ 17:24 |
Was het deze chauffeur? ![]() quote: | |
Cerbie | woensdag 24 februari 2010 @ 17:25 |
![]() ![]() | |
Mr.Jorn. | woensdag 24 februari 2010 @ 17:46 |
quote: Bron: BUSFOTO | |
marcel.nl | woensdag 24 februari 2010 @ 18:22 |
Die bedoelde ik ja. Mooie bussen, mooie kleurstelling. Mooier dan de qliner kleur. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Deze vond ik trouwens ook wel mooi: ![]() (behalve dat stomme qliner bordje erop dan) ![]() | |
RealZeus | woensdag 24 februari 2010 @ 18:24 |
quote:Dat bedoel ik. ![]() | |
BeefRWijker | woensdag 24 februari 2010 @ 20:58 |
quote: quote:Is mij niks van bekend. De eerste wagens voor 350 waren omgebouwde (streek) Alliance B89's (op MB230 chassis, herkenbaar aan de extra sleufjes in het front). De Fram wou de Mercedes O408 maar dat mocht niet van VSN. Die Alliances zijn later vervangen door 15 meter Berkhof Radial's. De NZH reed eerst met (handgeschakelde) BOVA's (ex Schiphol Shuttles) en die werden later vervangen door 15 m. Alliance B89's. Op 355(?) reden later nog heel kort een paar Alliance B89's (Interliner versie). [ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 26-02-2010 02:37:27 (MB230 ipv MB220) ] | |
Ofyles2 | woensdag 24 februari 2010 @ 21:08 |
Inderdaad lijn 355, maar dan ging het om 12m-B89 Interliners op een Volvo B10M-chassis. | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 21:24 |
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz. | |
Zug-Chef | woensdag 24 februari 2010 @ 21:30 |
quote: quote:Huh? | |
#ANONIEM | woensdag 24 februari 2010 @ 21:34 |
quote:Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is. Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-02-2010 21:35:13 ] | |
BeefRWijker | woensdag 24 februari 2010 @ 21:51 |
quote:Sssst. (Shit, topic vol. Iemand nog een nieuwe titel?) Ja dus, hier verder: Bussentopic #31 - De kleintjes proberen groot te worden. [ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 25-02-2010 01:33:38 (+nieuwe topic) ] |