abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:15:25 #241
3542 Gia
User under construction
pi_76856018
Zo voorspelbaar, die mensen die moeten gaan schelden bij gebrek aan argumenten.

Ach ja.....
pi_76856061
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, maar er wordt gesteld dat er nauwelijks gefraudeerd zou worden, ik heb alleen bij mij in de buurt al een 100% hitrate
oei oei, vanaf nu ben jij dus verdacht en kan je ieder moment bezoek verwachten
pleased to meet you
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:16:40 #243
3542 Gia
User under construction
pi_76856069
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef bloodymary het volgende:

[..]

En het erge is dat dat ook lukt omdat de meeste burgers er zo gelaten over doen. De ik-heb-toch-niks-te-verbergen-mentaliteit.
Ik heb ook niks te verbergen. Als ze hier aan de deur komen, krijgen ze er nog een bakkie koffie bij, ook.
pi_76856076
Ik zie nergens dat er gescholden is. Ja, een keer wordt er dom wicht gezegd. Vind je dat echt een scheldwoord? Ik vind het meer een conclusie.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:16:53 #245
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76856078
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:11 schreef RechtseRukker het volgende:
Mensen die zeggen dat ze niks te verbergen hebben, zijn voor mij labiel, en dus een gevaarlijke groep
Kei en keihard aanpakken dus
Is dit oproepen tot geweld, of stel je voor dat er regelgeving komt tegen mensen die melden niks te verbergen hebben?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:18:20 #246
3542 Gia
User under construction
pi_76856133
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Is dit oproepen tot geweld, of stel je voor dat er regelgeving komt tegen mensen die melden niks te verbergen hebben?
Ja, je moet wel iets verborgen houden wat onwettig is, anders ben je strafbaar.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:18:36 #247
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_76856146
Nou breekt mijn klomp.
Ik heb nooit gevraagd om kinderbijslag, die krijg ik gewoon, dat gaat nl automatisch wanneer je aangifte van geboorte doet bij de gemeente, wat overigens VERPLICHT is .

Tevens bestaat er geen manier om de kinderbijslag te stoppen !, hier is geen standaard procedure voor. (tuurlijk ontvang ik het graag, maar wellicht met deze wetswijziging wil ik er wellicht wel vanaf).

Inhoudelijk komt het er dus op neer dat wanneer je kinderen krijgt, ambtenaren te pas en te onpas zich toegang tot jouw huis kunnen verschaffen
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:18:51 #248
38496 Perrin
pi_76856157
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef Gia het volgende:

[..]

*proest*
pi_76856158
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:15 schreef bloodymary het volgende:

[..]

En het erge is dat dat ook lukt omdat de meeste burgers er zo gelaten over doen. De ik-heb-toch-niks-te-verbergen-mentaliteit.
ja wat moet je doen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:30 #250
38496 Perrin
pi_76856236
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef zuigmarmot het volgende:
Nou breekt mijn klomp.
Ik heb nooit gevraagd om kinderbijslag, die krijg ik gewoon, dat gaat nl automatisch wanneer je aangifte van geboorte doet bij de gemeente, wat overigens VERPLICHT is .

Tevens bestaat er geen manier om de kinderbijslag te stoppen !, hier is geen standaard procedure voor. (tuurlijk ontvang ik het graag, maar wellicht met deze wetswijziging wil ik er wellicht wel vanaf).

Inhoudelijk komt het er dus op neer dat wanneer je kinderen krijgt, ambtenaren te pas en te onpas zich toegang tot jouw huis kunnen verschaffen
*zucht* leest er iemand wel de OP voor ze reageren?!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:33 #251
83951 rashudo
project 2501
pi_76856238
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef zuigmarmot het volgende:
Nou breekt mijn klomp.

Straks is er dus wel een procedure voor, je wacht tot er zo'n pipo langskomt en dan hou je de deur dicht.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:20:33 #252
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76856239
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:07 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Desnoods leggen ze beslag op je salaris..

Valt me ook op dat in dit soort discussies altijd weer op de evt. flatscreen wordt gewezen, die dingen kosten geen reet meer tegenwoordig
Klopt. Maar je zult als bijstands genieter maar een mooie flatscreen LCD hebben gekregen van je ouders, en van je broer een laptop. Men stelt je dan wel vragen waar men zich niet mee behoort te bemoeien. Dat zijn nl. mijn zaken. Een of andere ambtenaar van d gemeente of het rijk heeft daar geen ene biet mee te maken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_76856278
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef Gia het volgende:

[..]

of het gaat de controleurs, die ik nb zelf aan het vreten hou, geen reet aan
pi_76856290
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:18 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ja wat moet je doen
Laten horen dat je het er niet mee eens bent en absoluut niet wil.
Niet op partijen stemmen die dit soort praktijken voorstellen en goedkeuren.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:22:01 #255
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_76856304
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:20 schreef rashudo het volgende:

[..]

Straks is er dus wel een procedure voor, je wacht tot er zo'n pipo langskomt en dan hou je de deur dicht.
Mooi.
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:22:18 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_76856318
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:02 schreef Gia het volgende:

Niet? Waarom dan nog meer?
Men staart zich hier blind op massaal zwart werkende uitkeringstrekkende Tokkies, jij net zo goed. Het besef dat je hier bijna elke burger wel mee kunt lastig vallen willen de voorstandertjes niet zien. Todat ze een keer bij jou op de stoep staan, KLB is te klein dan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:24:47 #257
38496 Perrin
pi_76856431
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Men staart zich hier blind op massaal zwart werkende uitkeringstrekkende Tokkies, jij net zo goed. Het besef dat je hier bijna elke burger wel mee kunt lastig vallen willen de voorstandertjes niet zien. Todat ze een keer bij jou op de stoep staan, KLB is te klein dan.
Ja man, met getrokken geweren trappen ze je deur in, midden in de nacht! En jij gaat dan in de ondergrondse om voor de vrijheid van je medeburgers verder te strijden!

Mijn held
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:25:59 #258
83951 rashudo
project 2501
pi_76856479
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op deze manier wordt het een emotioneel argument dat je niet kan winnen. Net zoals met terrorisme. Laat eens cijfers zien, ik zeg het je, ze zullen laten zien dat er minder gebruik wordt gemaakt van uitkeringen, waarom denk je dat ze de WW premie hebben afgeschaft? Die pot puilde te ver uit.

Bullshit dus.
Their eyes opaque.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:26:33 #259
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76856508
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je werkt en voor je kinderen wordt kinderbijslag uitgekeerd, ze gaan keurig naar school enz....dan komen ze echt niet bij jou controleren of je wel zelf voor je kinderen zorgt.
En hier zit direct de crux. Het geloof dat het niet gebeurt. Ik durf je op een briefje te geven dat het wel gaat gebeuren. Waarom, omdat er niet alleen maar nobele mensen werken die perfect zijn.
Ik werken mensen die per ongeluk een foutje maken. Er werken mensen die niet zo per ongeluk 'een foutje maken' etc.
De laatste tijd heb ik al meerdere keren meegemaakt dat het enkel wijzigen van mijn gegevens al niet lukt bij de overheid zonder problemen. En dan ga ik uit van de goedheid van de mensen die het gedaan hebben, kan immers gebeuren en software technisch is ook niet alles op orde.

Deze discussie gaat toch ook niet over de 95% waar het wel goed bij gaat? Dat is niet interessant, het gaat erom over de momenten dat het niet goed gaat. en is de impact die de overheid dan kan hebben te groot. Imo ja.

Jij mag het doemdenken vinden, ik niet. Dezelfde mensen vonden de kritiek tegen de ID plicht doendenken. En wat stellen partijen voor die toen zeiden: alleen bij ongeval of speciale omstandigheden maar een plicht. Die zeggen nu: het is een logische stap dat de politie altijd om je ID mag vragen. Daar is niks logisch aan en weer een stap verder weg.
Nog een voorbeeld. DNA afgifte voor opsporing. Alleen bij concrete verdachte situaties. Werd gezegd. Nu zegt het CDA al dat je DNA afstaan een burgerplicht is. Weer een stapje verder. Het is geen doemdenken dus, het is een constatering van de werkelijkheid. Als ik zou doemdenken zou ik denken dat de overheid een DDR achtige structuur wil installeren.

We moeten dus maar alle maatregelen over ons heen laten komen omdat we anders doemdenken, niet voldoen aan de burgerplicht of geen controle zouden willen? op die manier kan je elke maatregel van de overheid goedpraten. Het minste wat je kan doen is een discussie hebben over de balans tussen vrijheid, veiligheid en controlerend vermogen. Want dat is de discussie waar het om gaat. Maar zodra de discussie gestart wordt worden er algemen argumenten bijgehaald om een specifieke maatregel te onderbouwen. Dat vind ik ondeugdelijke argumenten waarop een maatregel niet zou moeten worden ingevoerd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:26:36 #260
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76856510
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:24 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja man, met getrokken geweren trappen ze je deur in, midden in de nacht! En jij gaat dan in de ondergrondse om voor de vrijheid van je medeburgers verder te strijden!

Mijn held
Ik vrees dat jij het totaal niet snapt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')