Doen, is lekkerquote:Op donderdag 14 januari 2010 19:48 schreef Salt_Seafood het volgende:
Oké ik snap het!
Trouwens, iemand ervaring met:
ISSEY MIAYKE LÉAU DISSEY ?
Issey Miyake L'eau D'issey Pour Homme EDT 125 ML = ¤ 52,00quote:Op donderdag 14 januari 2010 20:30 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, het gaat door en door en door en door.... wel een hele aardige geur.
Goedkope site, maar je wacht meestal wel ruim 2 weken op je bestelling!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:07 schreef rivegauche het volgende:
Heeft iemand trouwens ervaring met het bestellen bij CDWOW.nl? Ze hebben daar toch wel een redelijke grote assortiment qua parfums en het is niet eens zo duur!
Wat ik ervan gelezen heb is dit geurtje nogal populair bij de dames. Zo heb ik ook Body Kouros en zelf vind ik deze niet echt lekker ofzo, maar je krijgt er vol veel complimentjes over! En dat opzich is al leuk, hopelijk is dat met mn nieuwe aanwinst ook zo!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:27 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Issey Miyake L'eau D'issey Pour Homme EDT 125 ML = ¤ 52,00
Besteld, morgen al in huis met wat geluk
Online is het veel goedkoper, maar dan moet je het van cdwow.nl of van Amerikaanse sites halen. De parfum die ik hierboven genoemd heb is bij http://www.fragrancex.com/ bijvoorbeeld 44 Euro, scheelt 8 Euro met de goedkoopste Nederlandse site en in de stad is ie nog eens 20 Euro duurder..quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:24 schreef jolijnschenkel het volgende:
Heb net Diamonds bestel van Armani.
Allemaal online niet veel goedkoper overigens. Komt door die verzendkosten. Iemand nog een goede tip waar hij/zij online zijn parfum koopt? (Ik bestel zelf bij *********** via een kortingssite)
Als je dat nou eerder had gezegd had je die van mij voor 10e mogen hebbenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:24 schreef jolijnschenkel het volgende:
Heb net Diamonds bestel van Armani.
Allemaal online niet veel goedkoper overigens. Komt door die verzendkosten. Iemand nog een goede tip waar hij/zij online zijn parfum koopt? (Ik bestel zelf bij *********** via een kortingssite)
http://www.basenotes.net/ID26128312.htmlquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:09 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je dat nou eerder had gezegd had je die van mij voor 10e mogen hebben
Tijd terug gekocht vond hem in de winkel blijkbaar wel relax, maar 2x ofzo gebruikt, ik vind hem wat te overheersend en gebruik hem daarom nooit meer eignelijkquote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:28 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
http://www.basenotes.net/ID26128312.html
meer negatieve reviews dan positievehoe kom jij eraan dribbel?
http://www.basenotes.net/threads/212334-Which-scent-gets-you-the-most-female-compliments?p=1676491&viewfull=1#post1676491 Kan handig zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:42 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Wat ik ervan gelezen heb is dit geurtje nogal populair bij de dames. Zo heb ik ook Body Kouros en zelf vind ik deze niet echt lekker ofzo, maar je krijgt er vol veel complimentjes over! En dat opzich is al leuk, hopelijk is dat met mn nieuwe aanwinst ook zo!
Thanksquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:52 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
http://www.basenotes.net/threads/212334-Which-scent-gets-you-the-most-female-compliments?p=1676491&viewfull=1#post1676491 Kan handig zijn.
Ja man, het duurt soms een eeuwigheid!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:32 schreef JAY-T het volgende:
Mijn pakket van FragranceX is nu al bijna 5 weken onderweg, hoop niet dat het bij de douane ligtKerstvakantie enzo zat er wel tussen, maar eerdere bestellingen heb ik altijd binnen een week of 2 binnen gehad..
Dior Homme wil ik ookquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:27 schreef Salt_Seafood het volgende:
Dior Homme by Christian Dior
50ml voor 35 Euro, inclusief verzendkosten bij fragrencex.com, zojuist besteld
Voorlopig weer voldoende geurtjeskomende lente/zomer Creed's MI bestellen
Je kan niet alles hebben he!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:25 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Dior Homme wil ik ookmaar ik wil er wel geen 5 weken op wachten.
En Armani Code wil ik stiekem ook wel halen
Die wil ik ook, lekker grote fles en lekker geurtje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:41 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ck One for Men net besteld bij fragrencex.com
Eau De Toilette Spray (Tester) 195 ml voor ¤25.05
Draag amper geurtjes dus het was maar een gok, maar 'tester' is toch gewoon alleen het flesje?
Iemand nog?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:41 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ck One for Men net besteld bij fragrencex.com
Eau De Toilette Spray (Tester) 195 ml voor ¤25.05
Draag amper geurtjes dus het was maar een gok, maar 'tester' is toch gewoon alleen het flesje?
EDIT: Leek me ook erg goedkoop trouwens omdat de 100ml variant (geen tester) ongeveer hetzelfde kost, dus: goede koop of niet?![]()
Dankquote:Op maandag 18 januari 2010 20:39 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Tester is gewoon het flesje ja, niets mis mee
Dan moet je bijbetalen. Pakketje komt wel aan, maar met een naheffing.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:36 schreef M-unit het volgende:
hoe lang duurt het bij jullie voordat jullie iets van fragrance x binnen hebben? ik heb de 18e december wat besteld, maar nog niet binnen.
http://www.fragrancex.com/orders/cart.htmlquote:Op vrijdag 22 januari 2010 04:33 schreef xaban06 het volgende:
Ik wilde wat bestellen via FragranceX, maar ik kan nergens een coupon code invoeren?
voor hoeveel euro had je besteld?quote:Op zondag 24 januari 2010 12:05 schreef JAY-T het volgende:
Sh*t, mijn bestelling van FragranceX is er door de douane uitgehaald, 19% btw + inklaringskosten.. Had het wel verwacht omdat het zo lang duurde. Maja, bestel regelmatig van buiten Europa en ben nog nooit door de douane gepakt, eens moet de eerste keer zijn![]()
Ik heb de indruk dat dit nogal vaak het geval is. Hopelijk voor jou komt het nog aan.. Ik vertrouw het zaakje niet en bestel dan liever ergens anders met snellere levering.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:36 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ik heb dus ook al een tijdje geleden iets besteld bij FragranceX en heb het nog steeds niet binnen.. Kan ik het beste gewoon wachten of het postkantoor bellen ofzo of er een pakketje voor me klaar ligt?
code vind ik persoonlijk erg lekker, blijft ook lang ''actief''quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:39 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat dit nogal vaak het geval is. Hopelijk voor jou komt het nog aan.. Ik vertrouw het zaakje niet en bestel dan liever ergens anders met snellere levering.
Iets anders: Ik ga morgen Armani Code of Burberry Brit halen, maar ik twijfel nog wat. Welke is de betere?
En vandaag aangekomen. Holy Grail.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef Stereotomy het volgende:
Pakken ze niet de grote/zware/veel waard dozen liever dan de kleine lichtere bestellingen?
Heb dit weekend ook een bestelling gedaan met 1x 100ml fles. Bulgari PH. Fles was leeg en bleek er niet zonder te kunnen.
Die ga ik toch ook ooit eens moeten testenquote:Op woensdag 3 februari 2010 16:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
En vandaag aangekomen. Holy Grail.En 3x zo goedkoop als bij de Douglas.
Nog steeds niks binnen.. Iemand nog een tip voor me?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 13:36 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Ik heb dus ook al een tijdje geleden iets besteld bij FragranceX en heb het nog steeds niet binnen.. Kan ik het beste gewoon wachten of het postkantoor bellen ofzo of er een pakketje voor me klaar ligt?
Vandaag na bijna een maand dus eindelijk binnenquote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:51 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Nog steeds niks binnen.. Iemand nog een tip voor me?
ik heb 18 december wat besteld bij frangrancex, tot op heden nog niets binnen. wel al mijn geld terug geclaimed via paypal, en gekregen.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 16:51 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Nog steeds niks binnen.. Iemand nog een tip voor me?
poeh,quote:
quote:
volgens Basenotes is Rochas Man vergelijkbaar maar beterquote:Op zondag 21 februari 2010 23:59 schreef NTTTG het volgende:
[..]
ik ga eens hanae mori proberen
http://www.fragrancex.com(...)logne__products.html
wat ik lees op basenotes is dat het een aparte geur is die je misselijk maakt of je geweldig vind.
als het niks is dan krijgt de hond het
mooie is dat ik er niet eerder van heb gehoord en hem niet in veel nl webshops tegen kom
daar zit een koffie geur aan...dat lijkt me niet wat...quote:Op maandag 22 februari 2010 11:05 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
volgens Basenotes is Rochas Man vergelijkbaar maar beter
Van de normale Le Male denk volgens mij wel maar die zomerversie is pas net uit dus ik heb geen idee,dan maar 1 xtje kijken?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 18:59 schreef El_Borracho het volgende:
^ Je kan deze toch proberen in Ici Paris of Douglas?
Godver, ik ken de geur Cool Water nieteens.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Ik moet heeeeeeeeeel eerlijk bekennen dat ik GIT ook enorm weet te waarderen tegenwoordig. Ik heb 12 ml uit vials, waar ik gewoon meer dan een jaar mee doe al, maar als ik hem 1-2x per maand op heb, is het altijd wel fijn. Toch. Wel. Stiekem.
Goeie longevity, goeie sillage, gewoon een luxueuzere versie van Cool Water. Want het is gvd zeer gelijkend aan Cool Water jah.![]()
![]()
![]()
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ hier kun je voor 7,50 samples bestellen. Veel exclusieve geuren die niet in iedere drogist op de hoek staan.quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Godver, ik ken de geur Cool Water nieteens.Ik weet wel dat het in het clichérijtje met AdG en JPG Le Male past.
![]()
Heb jij, als kenner, nog suggesties voor de zomer trouwens? Moet weer eens een paar samples regelen.
Davidoff Cool Waterquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:17 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Godver, ik ken de geur Cool Water nieteens.Ik weet wel dat het in het clichérijtje met AdG en JPG Le Male past.
![]()
Heb jij, als kenner, nog suggesties voor de zomer trouwens? Moet weer eens een paar samples regelen.
Schandlige prijs voor dingen die ze als officiele winkel niet eens mogen verkopen (staat op de samples), maar gewoon moeten weggeven.quote:Op donderdag 25 maart 2010 09:09 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
http://www.celeste-parfums.nl/nl/ hier kun je voor 7,50 samples bestellen. Veel exclusieve geuren die niet in iedere drogist op de hoek staan.
Jawel, wat voor testers heb je terug?quote:Op donderdag 1 april 2010 14:30 schreef Kanye het volgende:
Heeft iemand nog een testertje van Guerlain Homme voor mij, Zit eraan te denken om die via internet te kopen voor de zomer maar ik kan hem niet in de winkel vinden.
Ik heb hier nu bij de hand liggen:quote:
Is het goed als ik morgen nog even ietsjes dieper de stad in ga om te kijken of ik hem toch nog ergens kan testen?quote:Op donderdag 1 april 2010 21:58 schreef W1ZZ het volgende:
Is goed, PM me je adres maar dan probeer ik het morgen op de bus te doen!
smells like a little girl spraying on her Barney perfume. it's pretty light, airy, sackless, and soul-less .... rightfully for those that are too afraid of being a little ballsy. C'mon, sample it first and i bet you'll feel like a fool wearing something only ladies would consider. And what's with the "girls dig this" ? they dig this cuz they identified that you actually smelled like one of them. I can't stand this irking smell that keep on whiffing up your nose making you regret every second that you sprayed it.quote:Op maandag 5 april 2010 22:18 schreef EauDeToilette het volgende:
Ik twijfel over om Versace Fraiche te kopen.34 euro voor 100 ml (tester). Kan iemand me overhalen?
Hijs inderdaad chillquote:Op zondag 28 maart 2010 17:25 schreef EauDeToilette het volgende:
Gister L'eau D'issey Pour Homme gekocht.
Echt een super geur. Eerst vond ik 'm tegenvallen maar na een tijdje ruikt 'ie echt super.
Verder JOOP! Nightflight en een Creed Green Irish Tweed proefmonster besteld via fragrancex (25 euro was ik kwijt vergeten 10% korting coupon te gebruiken :x ). Iemand ervaring met JOOP! nightflight?
http://www.fragrancex.com(...)logne__products.aspxquote:Op maandag 5 april 2010 23:09 schreef tho_Omas het volgende:
Iemand een idee waar ik Eau Sauvage kan bestellen op internet? Denk dat ik alle Nederlandse webshops wel heb gehad nu.
quote:Op maandag 5 april 2010 22:53 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
smells like a little girl spraying on her Barney perfume. it's pretty light, airy, sackless, and soul-less .... rightfully for those that are too afraid of being a little ballsy. C'mon, sample it first and i bet you'll feel like a fool wearing something only ladies would consider. And what's with the "girls dig this" ? they dig this cuz they identified that you actually smelled like one of them. I can't stand this irking smell that keep on whiffing up your nose making you regret every second that you sprayed it.
DG femme? yeah, it smells somewhat like that, and i do agreed with the marketers labeling it as one for the fem. I would love to smell that on my woman, but not on a guy, it'll make me think he's one of the sister, and that creeps me out. Stay away from me, don't even dare to touch my hand, you sick basterd.
05 March 2010
![]()
Thanks!quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:18 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
http://www.fragrancex.com(...)logne__products.aspx
Eau De Toilette Spray 50 ml voor ¤35.13
en gratis verzenden wereldwijd met couponcode "FREE"
Zelf laatst ook wat besteld duurt wel ongeveer 2 weken maar dan ben je wel erg goedkoop uit, zie dat parfumerie.nl hem voorheen voor ¤54,75 verkocht. 20 euro verschil!
quote:Op woensdag 7 april 2010 00:32 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Geinig.Low-end competitie voor Bulgari Petits et Mamans.
Wanneer kan/mag ik het verwachten?quote:Your Order Summary
Ck One by Calvin Klein 3.4 oz Eau De Toilette Pour/ Spray (Collectors bottle with MP3 Speaker) for Men CK34CBWS 1 Eur23.51
Acqua Di Gio by Giorgio Armani 3.4 oz Deodorant Spray (Can) for Men ACUMDS 1 Eur14.26
Acqua Di Gio by Giorgio Armani 1.7 oz Eau De Toilette Spray for Men ADG50TSM 1 Eur33.40
Subtotal: Eur71.17
Shipping: Eur0.00
Tax: Eur0.00
Total: Eur71.17
Kun je die decants ook ergens kopen? Ik ben wel geintresseerd in die La Labo Rose 31 eigenlijk..quote:Op donderdag 8 april 2010 01:44 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Vandaag 3ml decants van:
- Chanel Egoiste Concentree
- Guerlain Habit Rouge EdC (Vintage)
- P de Nicolai New York
- Le Labo Rose 31
- Bond no 9 Bleecker Street (Axe Click![]()
![]()
)
- Creed Bois du Portugal
binnen gekregen. Voor 20 ml L'Air du Desert Marocain geswapt. Nu nog ergens L'Artisan Timbuktu vandaan weten te halen, en dan ben ik blij.
Op Basenotes.net zijn er mensen die decants aanbieden van hun collectie.quote:Op donderdag 8 april 2010 16:18 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Kun je die decants ook ergens kopen? Ik ben wel geintresseerd in die La Labo Rose 31 eigenlijk..
Als je geluk hebt nog voor het einde van de wereld in 2012quote:Op donderdag 8 april 2010 01:47 schreef xaban06 het volgende:
M'n eerste bestelling gister gedaan @ fragrancex:
[..]
Wanneer kan/mag ik het verwachten?
Dat kloptquote:Op donderdag 8 april 2010 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Ehhm... ik kan me vergissen maar mijn geheugen zegt me dat jij HR niet lekker vond?? Ik heb trouwens toevallig precies die fles van de HR EDC, enige die met een sprayer is gemaakt![]()
De huidige EdT is een beetje tè Habit Rouge voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel. De EdC ruikt naar een Acqua di Parma Colonia met een Habit Rouge-karakter erin.quote:Lekker!!!!! Meer zoete citrus dan de huidige EdT, en minder dat jaren '60 stoffige. Lekker.
Grappig, want ik vind die citrus dus de boel te soft maken, en het letterlijke wat ik dacht was van: 'hm, als die citrus er dan toch in moet, dan liever op de manier van Halston Z-14 of Italian Cypress van Tom Ford'. Ik denk dat die woody-citrussen mij meer liggen dan PdN. Maar het is helemaal geen slechte geur, en ik ga die decant zeker helemaal opmaken. Ik denk alleen dat ik dan liever een fles BdP zou willen hebben (die ik eerst ook niet lekker vond, weet je nog? Maar daar ben ik op teruggekomen).quote:Ik kan me wel enigszins vinden in je commentaar over PdN New York, maar er zit wel een flinke dosis sinaasappel in die het geheel wat meer sophisticated maakt dan BdP. IMO, of course.
Denk je dat ze 'm hebben bij de Ici Paris? Het leek me persoonlijk niet de meest standaard geurquote:Op donderdag 8 april 2010 19:45 schreef W1ZZ het volgende:
Geen slechte geur maar eerst testen in de winkel, uiteraard.
Bedankt, morgen even testen danquote:Op donderdag 8 april 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Juist wel
Daar hebben ze hem, en ook bij de Douglas wel.
Kan ik mee leven, heb 't pas rond eind mei nodigquote:Op donderdag 8 april 2010 16:39 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Als je geluk hebt nog voor het einde van de wereld in 2012
Nee serieus, het duurt vaak echt lang (2+ weken).
Kan je hier wat meer over vertellen?quote:Op vrijdag 9 april 2010 20:01 schreef W1ZZ het volgende:
Je hebt goede geuren gekozen (zeker met de aankomende zomer), maar bel volgende keer eerst even met Skins (www.skins.nl). Daar had je al deze vijf monsters gratis en voor niets gekregen.
Ze hadden 'm niet bij de Ici Parisquote:Op donderdag 8 april 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Juist wel
Daar hebben ze hem, en ook bij de Douglas wel.
Naar www.skins.nl surfen, filiaal uitzoeken (Amsterdam bijvoorbeeld). Mailen met de vraag of je samples kunt krijgen voordat je tot aankoop overgaat omdat je zo ver woont. Samples aangeven. Samples ontvangen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 23:56 schreef EauDeToilette het volgende:
[..]
Kan je hier wat meer over vertellen?
Ik zie hem hier regelmatig.quote:Op zaterdag 10 april 2010 04:21 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Ze hadden 'm niet bij de Ici ParisDan maar een blinde koop doen?
Ik kan geen email vinden via de link , ken jij misschien hun mailadres?quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Naar www.skins.nl surfen, filiaal uitzoeken (Amsterdam bijvoorbeeld). Mailen met de vraag of je samples kunt krijgen voordat je tot aankoop overgaat omdat je zo ver woont. Samples aangeven. Samples ontvangen.
Dat, en het feit dat ie normaal rond de 60 euro kost. Zoveel zouden mensen toch niet betalen voor een vies geurtje?quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zie hem hier regelmatig.Blinde koop moet je zelf weten, maar dat is dan gebaseerd op verpakking en de reviews van andere mensen?
quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:32 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat ie normaal rond de 60 euro kost. Zoveel zouden mensen toch niet betalen voor een vies geurtje?
http://www.skins.nl/locaties.htmquote:Op zaterdag 10 april 2010 15:59 schreef EauDeToilette het volgende:
[..]
Ik kan geen email vinden via de link , ken jij misschien hun mailadres?
Alvast bedankt![]()
Naja, mensen betalen voor perceptie he? En perceptie bestaat uit merkwaarde, waardegevoel van de verpakking en uiteraard ook hoe men zich voelt bij de geur. Wat voor de een vies is, is voor de ander lekker. Het is altijd even afwachten....quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:32 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat ie normaal rond de 60 euro kost. Zoveel zouden mensen toch niet betalen voor een vies geurtje?
Is mijn minst favoriete mannenchanel... zoetig en te amberig voor mij. EC nooit geprobeerd maar het concentrée gedeelte nodigt niet echt uit?quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:41 schreef Stereotomy het volgende:
W1ZZ, heb je wel eens Egoïste Concentrée geprobeerd? Wat vind je van de originele Egoïste?
Ik heb de EC vandaag op, en ik vind het een superieure geur tov de originele Egoïste. De originele was soms wel heel zoet en stroperig, maar bij de EC ruik je meer van de houtaspecten en de roos.
PM je rekeningnummer maarquote:Op zaterdag 10 april 2010 17:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.skins.nl/locaties.htm
Da's dan 10,- EUR svp
Redelijkerwijs is 5 max, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:15 schreef EauDeToilette het volgende:
[..]
PM je rekeningnummer maar, hoeveel samples kan ik aanvragen? 2 , 5 of 10 heb geen idee namelijk.
Wil maar niet lukken hequote:Op dinsdag 13 april 2010 15:48 schreef Chapelle het volgende:
Nogmaals, iemand interesse in een ruil met 100 ml versace the dreamer 95% vol?
Kan je hem niet kwijt via Ebay?quote:Op dinsdag 13 april 2010 17:46 schreef Chapelle het volgende:
[..]
Haha, damnit!! Nee, ik wil hem ruilen voor een zomergeurtje;)
quote:Op woensdag 14 april 2010 12:05 schreef W1ZZ het volgende:
Probeer 'ns een paar van de klassieke Diors (Miss Dior, Diorelle, Dioressence, Diorissimo, Diorama, etc.). Veelal een combinatie van bloemen en skank, net als Bal à Versailles.
Wat mooi zeg! Ik wist niet dat je zo op Basenotes je geurenlijst bij kon houden, weer wat geleerdquote:Op donderdag 15 april 2010 19:59 schreef W1ZZ het volgende:
Leuke lijst allebei! Dit is mijn lijst: http://www.basenotes.net/wardrobe/18017
Mijn favo staat er niet tussen, dat is ook een arabische parfumolie (Ajmal Musk Ghazelle).
Ken je de The Guide Excel Sheet al? Van Turin en Sanchez?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:26 schreef Shamsin het volgende:
[..]
Wat mooi zeg! Ik wist niet dat je zo op Basenotes je geurenlijst bij kon houden, weer wat geleerd![]()
Ik heb een Word document waarin ik al mijn parfums heb staan. Ik ga ook eens kijken op Basenotes! Dank je! Jij hebt trouwens ook een mooie lijst!!
Chava, de eerste ken ik niet, de tweede wel, heerlijk vind ik die!quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:56 schreef Chava het volgende:
Mijn eerstvolgende aanschaf gaat Moulin Rouge worden (mei) en daarna L'air de Rien (juni).
Twee machtig mooie geuren vind ik.
http://www.arabianbazaar.com/product27358/product_info.htmlquote:Op vrijdag 16 april 2010 15:00 schreef Chava het volgende:
Die Ajmal Musk Ghazelle kwam ik laatst tegen toen ik aan het speuren was naar animalic/dirty/skanky perfumes, hij schijnt heel erg dierlijk te zijn > maar moeilijk verkrijgbaar, begreep ik?
Ok prima, ik stuur je een PM.quote:Op maandag 19 april 2010 18:12 schreef Stereotomy het volgende:
Shit, had net 3rd man gekocht, anders wilde ik wel swappen.
Ik wil de Grey Flannel wel met je swappen tegen 10 ml Mugler Cologne? Geef ik je ook wat shower gel mee van Mugler Cologne: in de douche is die meesterlijk.
Nog niks binnen. Zal ook nog wel duren met volcanic issues.quote:Op donderdag 8 april 2010 01:47 schreef xaban06 het volgende:
M'n eerste bestelling gister gedaan @ fragrancex:
[..]
Wanneer kan/mag ik het verwachten?
Dank je voor de link, ik houd het even in gedachten!quote:Op zondag 18 april 2010 21:52 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
http://www.arabianbazaar.com/product27358/product_info.html
Dit is waar ik 'm vandaan heb.
Zuur! Moest je dat aan de deur betalen? Ben je nu nog steeds goedkoper uit dan in NL kopen of is de prijs nu weer gelijk?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 17:36 schreef xaban06 het volgende:
Pakket binnen van FragranceX.
26,- moeten betalen aan douane
Ja, aan de deur, aan TNT.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:20 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Zuur! Moest je dat aan de deur betalen? Ben je nu nog steeds goedkoper uit dan in NL kopen of is de prijs nu weer gelijk?
Wat had je precies besteld?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:47 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja, aan de deur, aan TNT.
Niet goedkoper, misschien wel duurder.
En 5 weken moeten wachten.
Voor mij te mijden als de pest, heb je toevallig ook een overzicht van een top 10 met "viool" in? Dan laat ik die ook links liggenquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:25 schreef Stereotomy het volgende:
Dit zijn de top 10 geuren die Iso E Super als basis gebruiken:
[ afbeelding ]
Neiging tot man is goed, ik draag wel eens Fahrenheit, heerlijk. *noteert*quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:36 schreef Stereotomy het volgende:
Je zou ook nog Encre Noire kunnen proberen, toevallig ook van Lalique, die vind ik wel redelijk unisex met de neiging tot man. Encre Noire pour Femme is er ook nog, maar ik weet niet hoeveel Iso E Super die in zich heeft...
Zo even uit mijn hoofd:quote:
Okee, dus het was niet eens zo'n duur pakketje, maar toch aangehoudenquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:10 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Zo even uit mijn hoofd:
Parfum Giorgio Armani Acqua di Gio, 50ml
Deo Giorgio Armani Acqua di Gio, Busje
Parfum CK One, 100ml
Iets van 76 euro, op de doos stond 94 dollar oid.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Okee, dus het was niet eens zo'n duur pakketje, maar toch aangehoudenBalen
Heb wel vaker daar besteld (1 fles per keer) maar nog nooit aangehouden, gelukkig.
Diesel - Fuel for life is wel wat voor jou.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:05 schreef Sobraine het volgende:
Lieve medefokkers,
Ik zit met het volgende, iedereen die mij persoonlijk kent omschrijft mij altijd als "de jongen met de lekkere luchtjes". Ik ben altijd bezig met lekkere geurtjes en koop vaak wat anders dan de meesten, bij mij zul je bijvoorbeeld nooit Ralp Lauren of Hugo Boss zien staan, wat ik wel heb is bijvoorbeeld:
Paco Rabanna XS
Narciso Rodriguez
La Martina Cuero
Nu zoek ik eigenlijk een luchtje die het meeste wegheeft van de laatste, het is een een frisse geur die het best omschreven kan worden als vanille met wat lavendel en bergamot. Lekker fris en fruitig. Iemand tips voor iets als dit?
Rochas Man?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:05 schreef Sobraine het volgende:
Lieve medefokkers,
Ik zit met het volgende, iedereen die mij persoonlijk kent omschrijft mij altijd als "de jongen met de lekkere luchtjes". Ik ben altijd bezig met lekkere geurtjes en koop vaak wat anders dan de meesten, bij mij zul je bijvoorbeeld nooit Ralp Lauren of Hugo Boss zien staan, wat ik wel heb is bijvoorbeeld:
Paco Rabanna XS
Narciso Rodriguez
La Martina Cuero
Nu zoek ik eigenlijk een luchtje die het meeste wegheeft van de laatste, het is een een frisse geur die het best omschreven kan worden als vanille met wat lavendel en bergamot. Lekker fris en fruitig. Iemand tips voor iets als dit?
ik heb eind maart een bestelling gedaan en kreeg hem vorige week donderdag pas binnenquote:Op woensdag 26 mei 2010 00:26 schreef OM-NOM-NOM het volgende:
Inmiddels 2 maanden geleden een bestelling gedaan op fragrenceX van 10¤ ofzo (wat samples en goedkope troep) en ik heb nog steeds niks binnen
Was de poststempel wel van eind maart? Blijkbaar lang bij de douane gelegen (misschien in een opslagplaats vanwege de aswolkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:05 schreef walk-man het volgende:
[..]
ik heb eind maart een bestelling gedaan en kreeg hem vorige week donderdag pas binnen
maar omdat het zolang duurde had ik 2/3 weken geleden al een geschil geopend en mijn geld teruggekregen.
Dus nu heb ik Joop nightflight en een Creed GIt sample gratis
Of je bent een fatsoenlijk mens en je mailt ze dat je de producten toch nog hebt ontvangen en alsnog voor de geleverde producten wilt betalen. Is maar een ideetje.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 01:05 schreef walk-man het volgende:
[..]
ik heb eind maart een bestelling gedaan en kreeg hem vorige week donderdag pas binnen
maar omdat het zolang duurde had ik 2/3 weken geleden al een geschil geopend en mijn geld teruggekregen.
Dus nu heb ik Joop nightflight en een Creed GIt sample gratis
Of ze leveren een fatsoenlijke service. 2 maanden verzending is gewoon niet acceptabelquote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:41 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Of je bent een fatsoenlijk mens en je mailt ze dat je de producten toch nog hebt ontvangen en alsnog voor de geleverde producten wilt betalen. Is maar een ideetje.
Je weet helemaal niet of de fout bij FragranceX ligt. En als fatsoenlijk en burgerlijk hetzelfde zijn ben ik er trots op door jou burgerlijk genoemd te worden. Pauperquote:Op dinsdag 1 juni 2010 17:28 schreef walk-man het volgende:
[..]
Of ze leveren een fatsoenlijke service. 2 maanden verzending is gewoon niet acceptabel
Ga lekker ergens anders burgerlijk doen.
Fatsoenlijk en burgerlijk zijn niet hetzelfdequote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:42 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet of de fout bij FragranceX ligt. En als fatsoenlijk en burgerlijk hetzelfde zijn ben ik er trots op door jou burgerlijk genoemd te worden. Pauper
Hehe dat enthousiasme en de vele positieve reviews maken me nieuwsgierig dus maar even wat samples besteld bij celeste parfums..quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:31 schreef Kanye het volgende:
Oké ik moet echt VIW hebben!
Wil iemand een ruil met mij doen?
ik vraag min 30 ml, maakt niet uit of het in het originele flesje is of gewoon zo'n flesje met een sprayer.
Ik wil er dit voor teruggeven:
Givenchy Play 100ml met doos, 95% vol
Jean Paul Gaultier Le Male 125ml met blik/doos, 80% vol
Chanel Allure Homme Sport 100ml met doos, kan niet aflezen hoeveel er nog in zit maar hij is nieuw en nog maar 6 x gesprayt dus ik denk zo'n 95% vol
Bruno Banani Made For Men 30ml met doos,65% vol
Hugo Boss Element 90ml met doos,70% vol
Dolce And Gabbana The One 100ml zonder doos 80% vol
Joop! Homme 50ml met doos, 60&vol
Diesel Only The Brave, 35ml met doos, 80% vol
GEEN VAN DEZEN ZIJN TESTERS, ZE ZIJN ALLEMAAL IN DE WINKEL GEKOCHT,NIET OP INTERNET.
Dit zijn mijn meest interesante geurtjes op het moment.
Zeg maar in welke je geïnteresseerd bent, van mijn part neem je ze allemaal, ik wil Creed Virgin Island Water, maar ik wil geen geld uitgeven....
Ik hoop op een reply....
waarom bestel je hem niet hier?quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:31 schreef Kanye het volgende:
Oké ik moet echt VIW hebben!
...
Ik hoop op een reply....
Die doet het prima, toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 20:26 schreef El_Borracho het volgende:
wat is er met de blog polderposh gebeurd?
quote:
Heb dezelfde ervaring als met die Allure Home Sport, generiek maar vrouwen vinden het he-le-maal lekker.quote:Op maandag 30 augustus 2010 17:56 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Staat op het verlanglijstje maar vrees het ergste.Voor mannen is de teloorgang ingezet bij Allure Homme en versneld met Allure Homme Sport en Allure Homme Sport cologne. Edition Blanche was een stuiptrekking.
Maargoed, hetzelfde zie je ook bij Guerlain. Geurtjes moeten nu voornamelijk de mensen makkelijk aanspreken en snel verkopen....
Je houdt van vanille en fruit, maar wilt liever geen zoet geurtjequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:20 schreef Elinious het volgende:
Beste parfumgoeroes,
Ik heb advies nodig! Het is bijna te beschamend om te zeggen, maar ik ben 20 en ben in het bezit van nul geurtjes. Ik ben echt geen tomboy ofzo, draag graag make up en wil er ook leuk bij lopen, maar geurtjes zijn een mysterie voor mij.
Ik wil het wel gaan proberen, maar ik ben nu al een aantal keer de douglas ingelopen en ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het de verkoopster nog gevraagd. Ze vroeg waar ik van hield, maar daar kon ik dus geen concreet antwoord op geven dus toen zei ze dat ik maar 'moest kijken wat ik lekker vond ruiken'. Ben een aantal maal langs geweest en geroken enzo, maar 9 van de 10 keer vind ik ze wel lekker ruiken en kan ik dus geen keuze maken. Ik heb volgens mij ook gewoon niet zo'n goede neus voor geurtjes.
Wat ik NIET wil: een zware geur en niet zo zoet (er ging vanmiddag een vrouw naast me in de bus zitten, die had zo'n walm zoete troep om haar heen hangen dat ik het liefst voortijdig de bus uit wou rennen).
Wat ik WEL wil: een beetje mooie prijs, wil er niet teveel aan uitgeven. Daarnaast het liefst een geur waarmee je bijna niet fout kunt zitten.
Qua geuren in het algemeen (bijvoorbeeld van lippenbalsem en voedsel enzo) hou ik wel van vanille, en fruit doet het ook altijd wel goed.
Iemand die me wat suggesties kan geven?
Joh, ik zeg je toch: Ik ben echt een n00b qua geurenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:17 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
Je houdt van vanille en fruit, maar wilt liever geen zoet geurtje![]()
Probeer eens de volgende twee geuren:
Kenzo Amour
Lanvin Eclat d'Arpege
Dank je! Gaat ook op het lijstje. Even allemaal ruiken, heb ik in ieder geval een selectie en dan neem ik wel een second opinion mee die me kan helpen ^_^quote:Op woensdag 1 september 2010 09:26 schreef Keroppi het volgende:
Misschien Clinique Happy? Is een licht geurtje met een beetje sinasappel.
Vandaag geprobeerd, en:quote:
Halle Berry's geur ruikt fijn naar Vanille en is niet te duur. Kleine fles is ongeveer 15 euro, middel 25 en groot 35 uit mn hoofd.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:20 schreef Elinious het volgende:
Beste parfumgoeroes,
Ik heb advies nodig! Het is bijna te beschamend om te zeggen, maar ik ben 20 en ben in het bezit van nul geurtjes. Ik ben echt geen tomboy ofzo, draag graag make up en wil er ook leuk bij lopen, maar geurtjes zijn een mysterie voor mij.
Ik wil het wel gaan proberen, maar ik ben nu al een aantal keer de douglas ingelopen en ik kom er gewoon niet uit. Ik heb het de verkoopster nog gevraagd. Ze vroeg waar ik van hield, maar daar kon ik dus geen concreet antwoord op geven dus toen zei ze dat ik maar 'moest kijken wat ik lekker vond ruiken'. Ben een aantal maal langs geweest en geroken enzo, maar 9 van de 10 keer vind ik ze wel lekker ruiken en kan ik dus geen keuze maken. Ik heb volgens mij ook gewoon niet zo'n goede neus voor geurtjes.
Wat ik NIET wil: een zware geur en niet zo zoet (er ging vanmiddag een vrouw naast me in de bus zitten, die had zo'n walm zoete troep om haar heen hangen dat ik het liefst voortijdig de bus uit wou rennen).
Wat ik WEL wil: een beetje mooie prijs, wil er niet teveel aan uitgeven. Daarnaast het liefst een geur waarmee je bijna niet fout kunt zitten.
Qua geuren in het algemeen (bijvoorbeeld van lippenbalsem en voedsel enzo) hou ik wel van vanille, en fruit doet het ook altijd wel goed.
Iemand die me wat suggesties kan geven?
Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&Gquote:Op zondag 5 september 2010 19:51 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Er komen vast veel mensen die raad vragen en ik ben er ook een van.. Heeft iemand een tip voor een geurtje.
De geurtjes die mijn voorkeur hebben zijn:
Kouros, D&C Light Blue en Hypnose van lancome kan mij ook wel bekoren.
Alvast bedankt
Oh had ik D&G verkeerd bleh lastig typen met mobiel.quote:Op zondag 5 september 2010 19:58 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&GLight Blue vaak tegelijk met Diesel Only the Brave of One Million van Paco Rabanne
niemand....?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:35 schreef altootje86 het volgende:
hallo!
ik ben me een beetje aan het orienteren op lekkere geurtjes (binnenkort eens de ici of douglas inlopen) maar om wat gerichter te kunnen zoeken hebben jullie misschien ideeen? ik draag nu alien van mugler (ontwikkelt zich heel fijn/uitgesproken), deep red (boss) valt ook in de smaak en heb ook nog sun van jill sander staan, alleen ben ik die een beetje zat aan het worden. kenzo amour is ook lekker!
ik ben niet zo thuis in de wereld van geuren, maar misschien dat jullie na het lezen van dit lijstje bepaalde overeenkomsten zien? of zijn het substantieel gezien erg verschillende geuren?
Misschien iets van Gucci 2 of de rode Gucci Rush?quote:
ga na mijn verhuizing wel die gucci testenquote:Op zondag 5 september 2010 23:53 schreef altootje86 het volgende:
haha zoiets had ik ook al bedacht... met die licht zoetige waterige geurtjes als orange van boss, D&G of bijna alle meuk van mexx en esprit maak je mij niet blij![]()
pas wel even al de DA ingelopen, helaas niks gevonden wat ik écht lekker vond... ( DA in Goes vind ik ook niet echt een fijne drogist, ze komen meteen op je af als vliegen op stroop of ze je kunnen helpen. niks te doen ofzo..? dan leg je iets voor en dan komen ze alleen met: "deze geur hebben we nieuw, en deze is er ook net en deze is er ook nog niet lang." dat vraag ik toch niet!)
Het is ook lastig als je in een parfumerie staat om in te schatten wat iemand lekker gaat vinden. Ik werk zelf ook in een parfumerie en er komen regelmatig mensen vragen wat zij lekker zullen vinden, het blijft dan toch even zoeken. Soms weten mensen niet hoe het heet wat ze zoeken, dan komen ze aan met "niet te zoet" terwijl ze juist een hele zoete geur willen, die niet te sterk mag zijn.quote:Op zondag 5 september 2010 23:53 schreef altootje86 het volgende:
haha zoiets had ik ook al bedacht... met die licht zoetige waterige geurtjes als orange van boss, D&G of bijna alle meuk van mexx en esprit maak je mij niet blij![]()
pas wel even al de DA ingelopen, helaas niks gevonden wat ik écht lekker vond... ( DA in Goes vind ik ook niet echt een fijne drogist, ze komen meteen op je af als vliegen op stroop of ze je kunnen helpen. niks te doen ofzo..? dan leg je iets voor en dan komen ze alleen met: "deze geur hebben we nieuw, en deze is er ook net en deze is er ook nog niet lang." dat vraag ik toch niet!)
Ik vind Hypnose het ook net niet, maar Hypnose Senses is het dan weer helemaal voor mijquote:Op maandag 6 september 2010 00:36 schreef altootje86 het volgende:
haha nou het scheelt dat ik zelf een bijbaantje in een drogist heb, dus ik heb wel een idee wat je bedoelt! (leuk ja... "ik zoek een geurtje voor mijn vrouw." waar houdt ze van? "geen idee, heb jij suggesties?" of erger nog: "wat vindt jij lekker?")
we hebben alleen echt niet veel luxe geuren in het assortiment. en jammer genoeg stelt de directie het parfumerieassortiment niet zo hoog op het prioriteitenlijstje. enige basiskennis heb ik wel, maar niet zoveel concrete geurkennis dus.![]()
ik denk ook dat ik niet al te duidelijk was in mijn eerste post idd, zware geuren vind ik over het algemeen wel lekker, als het maar geen oma-geur wordt (vanderbilt... brrrrr) euphoria (CK) vind ik op zich ook wel lekker, maar is het net niet. en hetzelfde voor hypnose (lancome)...
Nee dat je haar geverfd is staat daar los vanquote:Op maandag 6 september 2010 09:53 schreef altootje86 het volgende:
haha dus hoe lichter het haar, hoe lichter de geur mag zijn
vraag ik me toch af... ben van mezelf blond, maar heb het roodzwart-achtig geverfd... zou dat iets te maken hebben met mijn voorkeur voor de zwaardere geuren?
mmm zou dat het zijn...? hypnose senses ken ik idd alleen van teststrookje en dan heb ik idd het idee dat dat niet "mijn" geurtje is... toch maar eens vaker zonder parfum al op naar mijn werk
Flora by Gucci past bij je omschrijving..quote:
coco mademoisellequote:Op maandag 6 september 2010 11:09 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Flora by Gucci past bij je omschrijving..
Maar probeer anders Coco Mademoiselle eens.. altijdals m'n vriendin die opheeft.
Ik was gisteren bijna gezwicht voor de body-oil variant. De geur is dan wat minder overheersend en ik vind het in mijn beroep niet heel erg geschikt om heel bedwelmende geuren te dragen. Maar toen bedacht ik me dat ik nog een bodylotion van Coco Mademoiselle thuis heb liggenquote:
Yep, afgelopen donderdag gekocht... heerlijk geurtje! (blijft subjectief natuurlijk)quote:
Das lastig uit te leggen, misschien als je de geuren ruikt die ik noemde dat je het verschil een beetje begrijpt. Echte zware geuren kunnen bijvoorbeeld ook heel kruidig zijn, warme zoete geuren zijn geurtjes als Deep Red, je zult hem sneller in de winter/savonds dragen omdat ie 'warm' is, toch kunnen veel mensen hem waarderen omdat het niet een hele heftige geur is. Hij ruikt anders bij mensen met een lichte/donkere huid, maar bij bijna iedereen is ie lekker. Ruik maar eens aan een Poeme of een bruine Gucci, misschien snap je wat ik bedoel. Sowieso zitten de echt zware geuren vaak in een bruine/goudkleurige fles, of de fles is doorzichtig en de parfum zelf is bruin/heel donkergeel (van der Bilt is ook donkergeel).quote:Op maandag 6 september 2010 11:17 schreef altootje86 het volgende:
mmmm... uitzondering op de regel dan? ik heb een behoorlijk lichte huid (ben best blond van mezelf!) maar alien van mugler (lijkt mij toch ook een wat zwaardere geur) ruikt bij mij toch stukken beter dan een licht geurtje, wat vaak heel snel weg is... of mijn neus werkt niet naar behoren, dat kan natuurlijk ook(naast dat je aan een geur gewend raakt, daarom juist wil ik ook wat meer 'verschillende' geuren maar ik wil ze wel langere tijd kunnen ruiken)
en wat is dan het verschil tussen zwaar en een volle, warme zoete geur die lang blijft? imo komt dat bijna altijd op hetzelfde neer toch?
Zijn ze ook, zijn allebei bloemen geuren. Deep Red is in de top bloemig, in het hart zit fruit met wat kruidige tonen en in de basis zit vanille met musk aromas en kruiden dus dat klopt welquote:Op maandag 6 september 2010 13:14 schreef altootje86 het volgende:
bij femme van hugo boss en flora van gucci heb ik toch ook wel het idee dat die vrij licht/fris zijn...![]()
deep red vind ik ook wat kruidigs hebben trouwens...![]()
maar okee, na wat te hebben rondgespeurd had ik bij alien ook iets van: "óh... dus zo ruikt jasmijn en vanille". bij vanille dacht ik altijd aan de vla-geur
bij poeme en tresor heb ik trouwens dat ik die vaak verkoop aan 40+ dames... vind ze zelf niet echt lekker.
Hmm ik kwam deze fles wel tegen bij Douglas vandaan. Maar dan met een blauw/paarse (ben kleurenblind dus kan het niet zeker zeggen) ster.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:07 schreef El_Borracho het volgende:
[ afbeelding ]
Is deze opnieuw te koop? Op de site van Mugler staat 'ie als collectors editie.
Vraagsteller had het over A*Men Pure Malt, de blauwe is de originele A*Men.quote:Op maandag 6 september 2010 14:48 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm ik kwam deze fles wel tegen bij Douglas vandaan. Maar dan met een blauw/paarse (ben kleurenblind dus kan het niet zeker zeggen) ster.
Vandaag maar naar douglas geweest, ik vond the brave wel lekker op zich maar niet beter dan de huidige geurtjes, of tenminste niet dusdanig anders dat ik hem zou willen. One Million is niet echt mijn geurtje. Heb uiteindelijk Blue de Chanel gekocht. Toch bedankt voor je advies.quote:Op zondag 5 september 2010 19:58 schreef princess-a het volgende:
[..]
Dat zijn best verschillende geuren! Ik verkoop D&GLight Blue vaak tegelijk met Diesel Only the Brave of One Million van Paco Rabanne
Oh okay dat wist ik niet. Ik dacht misschien nieuwe verpakking ofzo.quote:Op maandag 6 september 2010 14:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Vraagsteller had het over A*Men Pure Malt, de blauwe is de originele A*Men.
Hier:quote:Op maandag 6 september 2010 15:19 schreef El_Borracho het volgende:
Ik had beter de volledige naam erbij gezet, dan was er minder onduidelijkheid![]()
Hoe vind je Bleu de Chanel tov Allure Homme Sport?
Ik denk niet dat ik deze zal testenquote:Op maandag 6 september 2010 15:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hier:
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 19
Ergens ook wel logisch. De Allure Homme-lijn is een enorme melkkoe voor Chanel. Dus dat ze met Bleu op dezelfde voet verdergaan om meer geld binnen te harken is zakelijk gezien de juiste.
Mijn ogen, wat doe je?quote:
Langdradig.quote:Op maandag 6 september 2010 16:17 schreef El_Borracho het volgende:
Die Egoïste reclame vind ik ge-ni-aal![]()
Wat ik van deze moet vinden weet ik niet
haha dat wist ik dan weer wel... zoals gezegd, enige basiskennis heb ik, maar concrete geurkennis (wat in welke categorie valt enzo) dus nietquote:Op maandag 6 september 2010 13:24 schreef princess-a het volgende:
[..]
Zijn ze ook, zijn allebei bloemen geuren. Deep Red is in de top bloemig, in het hart zit fruit met wat kruidige tonen en in de basis zit vanille met musk aromas en kruiden dus dat klopt welTop ruik je als je de fles open doet, het hart een uurtje na het aanbrengen ongeveer en later de basis. Het zijn ook echt oudere dames geuren, die zijn vaak zwaar.
Als je die mini spray flesjes bedoeld kan je ook langs de plaatselijke douglas gaan en vragen of ze wat flesjes vol willen gieten voor je. Doen ze zo voor je.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Jappe90 het volgende:
Is er een goede site waar samples van geurtjes worden aangeboden?
Op FragranceX zag ik er een aantal staan, maar is er nog meer keuze? iemand ervaringen?
Celeste parfums en skins kun je samples bestellen, vooral celeste heeft veel 'exclusieve'/niche merken.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:00 schreef Jappe90 het volgende:
Is er een goede site waar samples van geurtjes worden aangeboden?
Op FragranceX zag ik er een aantal staan, maar is er nog meer keuze? iemand ervaringen?
Wel een lekker geurtje, zit te twijfelen of ik een fles haal, maar heb Allure Sport ook al.quote:Op maandag 6 september 2010 15:51 schreef Stereotomy het volgende:
Oh is dat de tagline van Bleu?
Ik vond het idd wel unexpected dat het zoveel op Allure Homme Sport (Cologne) leek.![]()
Fuck, nog duurder dan ik me herinnerde, en in twee slokken is het opquote:Op maandag 4 oktober 2010 14:12 schreef Stereotomy het volgende:
Hm, wat slecht. Ik heb een vermoeden dat ze bij FragranceX van surface shipping gebruik maken. Tot nu toe heb ik alles wel mooi binnen gekregen, maar hoor idd van dit soort horrorverhalen.
Wat heb jij besteld?
Ja, tijdje geleden verkocht. Een vanille-woody. Beetje balsam/medicinaal ruikend.quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:40 schreef El_Borracho het volgende:
Zo te zien ben je de sigaar![]()
Heeft iemand deze al geprobeerd?
[ afbeelding ]
Ja, de geur wordt echt goed gepushed ja...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:31 schreef El_Borracho het volgende:
Bleu de Chanel staat al op 2Marketing
Handig zo'n lijstje, weet je precies wat je Niet moet kopen als je Niet wil ruiken als de massa.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:31 schreef El_Borracho het volgende:
Bleu de Chanel staat al op 2Marketing
quote:Het heeft niet echt iets te maken met deze quote, maar jij hebt me een tijd terug Dior Homme aangeraden. Heb je nog andere tips, want de Dior is bijna op. Ik kan misschien weer eens Givenchy Pour Homme nemen. Die viel wel in de smaak. Maar iets nieuws is ook wel eens leuk.Op woensdag 6 oktober 2010 10:52 schreef Stereotomy het volgende:
Image is vaak in de mainstream parfumerie belangrijker dan de geur. Daarom hou ik van nichegeuren, die wat conceptueler van aard zijn.
quote:Ja, klopt. Was een goede tip, tnx.Op donderdag 21 oktober 2010 16:52 schreef Stereotomy het volgende:
Ha, fijn dat de Dior Homme blijkbaar dus is bevallen? Neem aan dat ie op is omdat je hem vaak droeg?![]()
quote:Dank je! Ik zal er eens aan gaan snuffelen.Zoek je iets in dezelfde hoek? Dus de zoete, 'eetbare' geuren? Dan kan ik je (net als de vorige keer trouwens) L'Instant pour Homme van Guerlain aanraden.
[ afbeelding ]
Een uitstekende Herfst/Wintergeur is Yves Saint Laurent Rive Gauche pour Homme. Deze ruikt alsof je je net geschoren hebt met een zeer dure scheerschuim, erg mannelijk.
[ afbeelding ]
quote:http://www.basenotes.net/ID26130452.html
quote:Kouros vind ik niet lekker(vies zelfs), oldschool, maar als je er van houdt kan ie eigenlijk altijd wel gedragen worden, zeker in de winter.Op zaterdag 23 oktober 2010 02:45 schreef The_Chosen_1 het volgende:
Hey ik heb even een vraag, welk van onderstaande geurtjes kan je dragen tijdens het uitgaan, en dan bedoel wat past het beste, want ik weet ook wel dat ik alles kan dragen wat ik wil.
YSL Kouros
Bleu the Chanel
Gaultier 'Le Male'
D&G Light Blue.
Meestal heb ik Light Blue, maar ik heb niet echt verstand van geurtjes en wat bij het uitgaan wenselijk is, alhoewel dit altijd persoonlijk is natuurlijk.
quote:Bedankt voor je hulp, en klopt wel kouros is nogal 'sterk' waarbij het naar vies ruikt, maar ik vind hem persoonlijk juist precies sterk genoeg. In het begin had ik mijn twijfels maar ik vind hem steeds beter worden.Op zaterdag 23 oktober 2010 07:31 schreef SjoerdZwoerd het volgende:
[..]
Kouros vind ik niet lekker(vies zelfs), oldschool, maar als je er van houdt kan ie eigenlijk altijd wel gedragen worden, zeker in de winter.
Le Male vind ik ook niet lekker(vies zelfs) maar is zeker geschikt voor uitgaan(al is het niet erg origineel, het is een van de standaard luchtjes) ook eigenlijk te zoet voor de zomer, opletten dat je er niet teveel van opspuit![]()
Bleu the Chanel, lekker, kan dagelijks gedragen worden, deze is dan weer wel zeer geschikt voor de warmere maanden.
Light Blue, lekker fris basic zomersgeurtje.
Je ultieme uitgaansluchtje zit er niet tussen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |