abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 april 2010 @ 18:31:18 #101
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_80092748
Heb vandaag deze twee op (gehad):

De PdN New York is een citrus woody. Een soort dunnere Bois du Portugal met een splash citrus erdoorheen. Zeker erg draagbaar, als iemand mij een gratis fles zou geven zou ik die zeker aannemen.

De Guerlain Habit Rouge EdC is lekker! Eigenlijk een klassieke Eau de Cologne met Habit Rouge-trekjes zou ik willen zeggen. Drydown vergelijkbaar met een Acqua di Parma Colonia.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 08-04-2010 18:46:45 ]
Confidence through competence
pi_80093002
Ehhm... ik kan me vergissen maar mijn geheugen zegt me dat jij HR niet lekker vond?? Ik heb trouwens toevallig precies die fles van de HR EDC, enige die met een sprayer is gemaakt

Ik kan me wel enigszins vinden in je commentaar over PdN New York, maar er zit wel een flinke dosis sinaasappel in die het geheel wat meer sophisticated maakt dan BdP. IMO, of course.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 8 april 2010 @ 18:45:42 #103
55709 Stereotomy
pi_80093207
quote:
Op donderdag 8 april 2010 18:39 schreef W1ZZ het volgende:
Ehhm... ik kan me vergissen maar mijn geheugen zegt me dat jij HR niet lekker vond?? Ik heb trouwens toevallig precies die fles van de HR EDC, enige die met een sprayer is gemaakt
Dat klopt , in het andere topic schreef ik::
quote:
Lekker!!!!! Meer zoete citrus dan de huidige EdT, en minder dat jaren '60 stoffige. Lekker.
De huidige EdT is een beetje tè Habit Rouge voor mij, als je begrijpt wat ik bedoel. De EdC ruikt naar een Acqua di Parma Colonia met een Habit Rouge-karakter erin.
quote:
Ik kan me wel enigszins vinden in je commentaar over PdN New York, maar er zit wel een flinke dosis sinaasappel in die het geheel wat meer sophisticated maakt dan BdP. IMO, of course.
Grappig, want ik vind die citrus dus de boel te soft maken, en het letterlijke wat ik dacht was van: 'hm, als die citrus er dan toch in moet, dan liever op de manier van Halston Z-14 of Italian Cypress van Tom Ford'. Ik denk dat die woody-citrussen mij meer liggen dan PdN. Maar het is helemaal geen slechte geur, en ik ga die decant zeker helemaal opmaken. Ik denk alleen dat ik dan liever een fles BdP zou willen hebben (die ik eerst ook niet lekker vond, weet je nog? Maar daar ben ik op teruggekomen).
pi_80093900
HR EDC is ook een betere geur dan de EDT! Ik denk dat dat deels is omdat de gebruikte ingrediënten voor de EDC in die tijd beter waren en deels idd omdat bijna de hele citrus er uit is gesloopt voor de EDT. De EDP is nog erger, die vind ik zelfs vies. En het parfum, dat ik nooit heb geprobeerd, schijnt nog weer woodier te zijn.

Ik snap wel dat je de citrus in New York de boel soft vindt maken, dat is ook wel een beetje zo. Maar doordat er sinaasappel wordt gebruikt wordt de compositie wel interessanter ipv het in BdP gebruikte bergamot, wat echt zo'n beetje overal in zit. In BdP is de citrus trouwens érg shortlived imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door W1ZZ op 08-04-2010 19:10:54 ]
  donderdag 8 april 2010 @ 19:06:52 #105
55709 Stereotomy
pi_80093959
Ik zal nu nog een keer ff snuiven en kijken of ik er sinaasappel in herken

Ik vraag me af welke aldehydes een citrusgeur sinasappel maken ipv citroen trouwens.
pi_80095147

Iemand ervaring hiermee? Was eerst van plan de 100mL variant te bestellen (Eau De Toilette Spray 100 ml ¤23.15 ) maar zag dat ik voor een paar cent meer 100mL aftershave erbij krijg:
Gift Set - 3.4 oz Eau De Toilette Spray + 3.4 oz Skin & Tonic After Shave - ¤23.54

Dus, doen?
pi_80095514
Geen slechte geur maar eerst testen in de winkel, uiteraard.
pi_80098758
quote:
Op donderdag 8 april 2010 19:45 schreef W1ZZ het volgende:
Geen slechte geur maar eerst testen in de winkel, uiteraard.
Denk je dat ze 'm hebben bij de Ici Paris? Het leek me persoonlijk niet de meest standaard geur
  donderdag 8 april 2010 @ 21:00:18 #109
55709 Stereotomy
pi_80099119
Juist wel

Daar hebben ze hem, en ook bij de Douglas wel.
pi_80107528
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Juist wel

Bedankt, morgen even testen dan
pi_80108855
quote:
Op donderdag 8 april 2010 16:39 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Als je geluk hebt nog voor het einde van de wereld in 2012

Nee serieus, het duurt vaak echt lang (2+ weken).
Kan ik mee leven, heb 't pas rond eind mei nodig
  vrijdag 9 april 2010 @ 16:34:31 #112
55709 Stereotomy
pi_80128343

Vandaag deze decant eens uitgeprobeerd: omfg srsly Het zou zo in een Axe deobus kunnen, zelfde citrus/white musk/frisheid. Het is echter, zoals wel vaker bij Bond no. 9 , wat meer 'layered' en complex dan Axe. Maar ik weet niet hoor: die Millesimes van Creed zijn 10x zo interessant dan de frisse producten van Bond. De base doet me denken aan een combi van Bulgari PH (peper) en Riverside Drive, welke als geur complexer en interessanter is dan Bleecker Street, imho.

3ml for swap dus!

Verder ook Le Labo Rose 31 eens uitgeprobeerd na de lovende reviews hier en daar: ik vind het een draagbare, lichte, transparante, synthetische, licht bittere woody-rose. Ik zie een plaatje voor me van een roos in een steriele clean room. In de drydown trekt de roos weg, en neemt het hout de overhand. Doet me een beetje denken aan het gedeelte pencil shavings van Gucci PH.

Gek dat Le Labo dit als masculine verkoopt, want volgens mij is het meer unisex. Zou dit misschien de ideale kantoorbaan-roos willen noemen.

Wellicht dat de roosuitvoeringen van Floris No 89. of C&S No 88 me meer aanspreken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stereotomy op 09-04-2010 16:53:22 ]
pi_80133397
Ik heb vandaag 5 van die samples besteld bij Celeste-parfums. Ik heb hier een beetje door de topics lopen bladeren en deze geuren kregen wel lovende reacties geloof ik, heb ik de juiste keuzes gemaakt?

1.Green Iris Tweed by Creed
2.Acqua di Parma Colonia
3.Serge Lutens Datura Noir
4.Millesimme Imperial by Creed
5.Silver Mountain Water by Creed

Niet dat het veel uitmaakt, ik bedoel het is maar 7,50. Maar ik ben benieuwd of jullie dit ook wel eens dragen en wat jullie er van vinden.

EDIT: oja en wat vinden jullie van Bulgari Extreme, die heb ik pas blind(reukloos?) besteld bij fragrancex.

[ Bericht 10% gewijzigd door Snotterkop op 09-04-2010 19:04:26 ]
pi_80135817
Je hebt goede geuren gekozen (zeker met de aankomende zomer), maar bel volgende keer eerst even met Skins (www.skins.nl). Daar had je al deze vijf monsters gratis en voor niets gekregen.
pi_80141604
Ja naja die paar euro's, dan drink ik van het weekend wel een paar biertjes minder
pi_80146858
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 20:01 schreef W1ZZ het volgende:
Je hebt goede geuren gekozen (zeker met de aankomende zomer), maar bel volgende keer eerst even met Skins (www.skins.nl). Daar had je al deze vijf monsters gratis en voor niets gekregen.
Kan je hier wat meer over vertellen?
pi_80151529
quote:
Op donderdag 8 april 2010 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
Juist wel

Ze hadden 'm niet bij de Ici Paris Dan maar een blinde koop doen?
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:11:26 #118
55709 Stereotomy
pi_80153065
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 23:56 schreef EauDeToilette het volgende:

[..]

Kan je hier wat meer over vertellen?
Naar www.skins.nl surfen, filiaal uitzoeken (Amsterdam bijvoorbeeld). Mailen met de vraag of je samples kunt krijgen voordat je tot aankoop overgaat omdat je zo ver woont. Samples aangeven. Samples ontvangen.
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:11:55 #119
55709 Stereotomy
pi_80153080
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 04:21 schreef OM-NOM-NOM het volgende:

[..]

Ze hadden 'm niet bij de Ici Paris Dan maar een blinde koop doen?
Ik zie hem hier regelmatig. Blinde koop moet je zelf weten, maar dat is dan gebaseerd op verpakking en de reviews van andere mensen?
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:41:33 #120
55709 Stereotomy
pi_80156300
W1ZZ, heb je wel eens Egoïste Concentrée geprobeerd? Wat vind je van de originele Egoïste?

Ik heb de EC vandaag op, en ik vind het een superieure geur tov de originele Egoïste. De originele was soms wel heel zoet en stroperig, maar bij de EC ruik je meer van de houtaspecten en de roos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')