Ik dacht eigenlijk hetzelfde. Je kunt toch moeilijk een nieuwe partij toevoegen aan de coalitie, midden in de ambtstermijn van het huidige kabinet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee, ik dacht ook dat de VVD dan ook daadwerkelijk IN het kabinet had moeten zitten. Dan worden er een paar ministers vervangen en ga je verder. maar helemaal zeker weten doe ik het niet.
Als dit wél zou kunnen, zou je de vreemde situatie krijgen dat je middenin een kabinetsperiode formatiegesprekken kan krijgen van één regeringspartij met een oppositie partij. Dus ik denk niet dat dit kan.
Tiuurljk niet, hoe kunnen ze anders een kabinet gedogen die naar 67 wil. Dat was toch een breekpuntquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
PVV kan lekker vrijuit blijven bleren over de AOW hoor.
Echte horror. Ook omdat D66 zo hoog staat en tegenwoordig zo rechts als de nete is. Brrr... zoals Arie Slob al zei 'de winter wordt nog veel kouder'.
Mag ik daarbij aantekenen dat alle insinuaties dat Jaap zijn baantje bij de Navo en zijn feestelijke bezoek aan de ranch van George Bush hieraan te danken heeft, compleet ongefundeerd en buitengewoon kwetsend zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooi stukje. Ben wel benieuwd wie die ambtenaren precies zijn geweest.
maar dat leidt weer tot een nieuw begin, wanneers veel "gewone mensen" merken dat ,onder een mede-Wilders beleid zij degenen zijn die er vooral op achteruit zullen gaan (en verder geen enkele buitenlander buiten gezet zal worden overigens en er nog steeds "rotmarokanen" zullen blijven bestaan )quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dan worden de volgende verkiezingen een tweestrijd tussen CDA en PVV. Want PVV blijft buiten het kabinet en kan blijven roeptoeteren. Verschrikkelijk. Het einde van links
Ik vind D66 helemaal niet zo rechts. Waarop baseer je dit?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
PVV kan lekker vrijuit blijven bleren over de AOW hoor.
Echte horror. Ook omdat D66 zo hoog staat en tegenwoordig zo rechts als de nete is. Brrr... zoals Arie Slob al zei 'de winter wordt nog veel kouder'.
Wilders is al vaker gedraaid zonder dat het ze wordt aangerekend. "Kernbom op Iran" bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]
Tiuurljk niet, hoe kunnen ze anders een kabinet gedogen die naar 67 wil. Dat was toch een breekpunt
Dat mag, maar je kan beter zeggen dat er van een directe link geen sprake is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mag ik daarbij aantekenen dat alle insinuaties dat Jaap zijn baantje bij de Navo en zijn feestelijke bezoek aan de ranch van George Bush hieraan te danken heeft, compleet ongefundeerd en buitengewoon kwetsend zijn?
Sterker, de beste man doet niks anders. Maar dat is dan ook het kenmerk van de ware populist. Die schroomt niet zijn mening bij te stellen voor politiek gewin.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders is al vaker gedraaid zonder dat het ze wordt aangerekend. "Kernbom op Iran" bijvoorbeeld.
Ijdele hoop. Het vroige kabinet was ook impopulair maar niks ervan werd nadien teruggedraaid ofzo. Feit is dat de huidige maatschappij al een stuk 'rechtser' in elkaar steekt dan een jaar of 20 geleden. En veel maatregelen kunnen worden goedgepraat onder het mom 'het is crisis, we moeten wat, er is geen andere keus'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
maar dat leidt weer tot een nieuw begin, wanneers veel "gewone mensen" merken dat ,onder een mede-Wilders beleid zij degenen zijn die er vooral op achteruit zullen gaan (en verder geen enkele buitenlander buiten gezet zal worden overigens en er nog steeds "rotmarokanen" zullen blijven bestaan )
daar komt zijn stemvee dan ook wel achter.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wilders is al vaker gedraaid zonder dat het ze wordt aangerekend. "Kernbom op Iran" bijvoorbeeld.
Ik zeg economisch rechts. Waarop ik dat baseer? Het af willen schaffen van het CAO stelsel, versoepelen ontslagrecht, zelfs in deze tijd belastingen willen verlagen voor het bedrijfsleven... dat soort ideeën.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik vind D66 helemaal niet zo rechts. Waarop baseer je dit?
Wij hebben nou eenmaal de Koude Oorlog gewonnen. Wat jij ziet als 'echt' links is terecht dood.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ijdele hoop. Het vroige kabinet was ook impopulair maar niks ervan werd nadien teruggedraaid ofzo. Feit is dat de huidige maatschappij al een stuk 'rechtser' in elkaar steekt dan een jaar of 20 geleden. En veel maatregelen kunnen worden goedgepraat onder het mom 'het is crisis, we moeten wat, er is geen andere keus'.
Omdat het de bedrijven nu voor de wind gaat?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zeg economisch rechts. Waarop ik dat baseer? Het af willen schaffen van het CAO stelsel, versoepelen ontslagrecht, zelfs in deze tijd belastingen willen verlagen voor het bedrijfsleven... dat soort ideeën.
Okee, het was gewoon een interesse vraag. Relax!quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik zeg economisch rechts. Waarop ik dat baseer? Het af willen schaffen van het CAO stelsel, versoepelen ontslagrecht, zelfs in deze tijd belastingen willen verlagen voor het bedrijfsleven... dat soort ideeën.
Verdedigen staat je vrij maar dat is gewoon een rechts standpunt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Omdat het de bedrijven nu voor de wind gaat?
Veel vouwwerkquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:50 schreef Hexagon het volgende:
Ik verwacht eigenlijk toch dat Hamer vanavond een JSF'je maakt
Ik probeer de 'in deze tijd' te ontcijferenquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Verdedigen staat je vrij maar dat is gewoon een rechts standpunt.
Omdat het nu volstrekt onverantwoord is, zeker met de voorgeschiedenis in het achterhoofd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:54 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik probeer de 'in deze tijd' te ontcijferen
Doel je nu op alle bedrijven of op banken?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Omdat het nu volstrekt onverantwoord is, zeker met de voorgeschiedenis in het achterhoofd.
Ik doel op de jaren van belastingverlagingen die we al achter de rug hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Doel je nu op alle bedrijven of op banken?
Zoiets valt toch nooit te bewijzen. Als het een verband had was het vast een stilzwijgende afspraak waarbij er niks expliciet werd toegezegd of afgesproken maar waarbij JHS tussen de regels door las.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mag ik daarbij aantekenen dat alle insinuaties dat Jaap zijn baantje bij de Navo en zijn feestelijke bezoek aan de ranch van George Bush hieraan te danken heeft, compleet ongefundeerd en buitengewoon kwetsend zijn?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik doel op de jaren van belastingverlagingen die we al achter de rug hebben.
quote:'Wilders gedoogt minderheidskabinet VVD en CDA'
Uitgegeven: 13 januari 2010 13:34
Laatst gewijzigd: 13 januari 2010 13:33
AMSTERDAM – De PVV zal in een volgende kabinetsperiode mogelijk gedoogsteun geven aan een minderheidskabinet van CDA en VVD.
Dat zegt PVV-leider Geert Wilders in een interview met Elsevier. Wilders hoopt met de gedoogsteun een rechtse agenda mogelijk te maken, zonder dat hij zelf voor het vormen van een coalitie concessies zal moeten doen. Bij een minderheidskabinet bezit de kabinetscoalitie geen meerderheid van de zetels in de Tweede Kamer.
"Gedoogsteun is mogelijk op voorwaarde dat het minderheidskabinet ook echt naar ons luistert. Want als we op belangrijke punten geen invloed verkrijgen, pakken we met evenveel passie weer onze oppositierol op", aldus Wilders die aangeeft wel liever zelf aan de touwtjes te trekken.
Denemarken
In Denemarken geeft de aan de PVV verwante Volkspartij gedoogsteun aan een minderheidskabinet. Hierdoor kan in dat land een streng immigratiebeleid worden uitgevoerd.
De PVV-leider laat verder weten dat hij al een lijstje mogelijke ministers in zijn hoofd heeft voor het geval de PVV na de verkiezingen van mei 2011 kan gaan regeren.
Kun jij niet lezen of ben je van het 'daar kan verschillend over gedacht worden'?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat heet 'briljant'. Hij is een briljante paladijn.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij is gewoon te laf om ook de verantwoordelijkheid voor dergelijk beleid te dragen
Daar is sowieso al een Kamermeerderheid tegenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat ook zou kunnen is dat Uruzgan bij een mogelijk compromis gaat worden betrokken.
He, pas op je woorden jij.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Zijn de dagen van Balkenende dan eindelijk geteld? Het zal wel niet, maar we mogen toch wel hopen
CDA neemt de woorden terug. PVDA is het eens met soort van verlenging in uruzgan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Wat ook zou kunnen is dat Uruzgan bij een mogelijk compromis gaat worden betrokken.
Ik weet niet of dat hier een ruiloptie een optie is. Ik denk het niet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:21 schreef Hexagon het volgende:
Dat zou heel dom zijn van de PvdA, ze moeten dit juist uitbuiten en laten zien dat ze blijven staan op hun standpunten wat betreft Irak en Afghanistan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:32 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
CDA neemt de woorden terug. PVDA is het eens met soort van verlenging in uruzgan.
Wat uitiendelijk een win win is voor het CDA> Maar het is niet voor het eerst dat ze het zo doen.
Nee, joh.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:32 schreef remlof het volgende:
Het zou mij niks verbazen als JP die europabaan ook niet heeft gekregen omdat ze wisten dat dit boven z'n hoofd hing
Die gedachte is hier ook al gepasseerdquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:32 schreef remlof het volgende:
Het zou mij niks verbazen als JP die europabaan ook niet heeft gekregen omdat ze wisten dat dit boven z'n hoofd hing
Het zou idd heel dom zijn. Maar ik vind het een scherpe opmerking van hexagon die nie tonrealistisch is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou heel dom zijn van de PvdA, ze moeten dit juist uitbuiten en laten zien dat ze blijven staan op hun standpunten wat betreft Irak en Afghanistan.
Was ik mijn /sarcasme teken vergeten?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kun jij niet lezen of ben je van het 'daar kan verschillend over gedacht worden'?
De commissie stelt juist wel dat Jaap zijn baantje te danken heeft aan het besluit om de oorlog te steunen. De commissie stelt alleen dat dit baantje niet heeft gezorgd voor het besluit, maar dat is iets heel anders.
Daarentegen als ze nu wel volhouden ben ik ook erg benieuwd naar de volgende peilingen. Waren ze in één van de laatste (van het Nipo) al niet groter dan het CDA?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:36 schreef JohnLocke het volgende:
Als PvdA nu weer afdruipt ben ik benieuwd naar de volgende peilingen.
Volgens mij ben je in de war met de VVD.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarentegen als ze nu wel volhouden ben ik ook erg benieuwd naar de volgende peilingen. Waren ze in één van de laatste (van het Nipo) al niet groter dan het CDA?
Nee hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)2C_CDA_op_dieptepuntquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met de VVD.
Nee die van het nipo is afwijkendquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:38 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met de VVD.
Doen ze niet, ze hebben hun lessen intussen wel geleerd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:36 schreef JohnLocke het volgende:
Als PvdA nu weer afdruipt ben ik benieuwd naar de volgende peilingen.
Interessant, wijkt erg af van de andere peilingen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor: http://www.volkskrant.nl/(...)2C_CDA_op_dieptepunt
Of ik mijn antenne daarvoor?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Was ik mijn /sarcasme teken vergeten?
Zonder jouw partijtje hadden we nooit deze oorlog gesteund. Jouw partijtje wilde zelfs verder gaan. Beetje opportunistisch dit gejuich van liberale zijde hier.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
Zijn de dagen van Balkenende dan eindelijk geteld? Het zal wel niet, maar we mogen toch wel hopen
Link mequote:Op woensdag 13 januari 2010 17:33 schreef One_of_the_few het volgende:
Er zijn ook tweets dat het kabinet al is gevallen.
waar?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:33 schreef One_of_the_few het volgende:
Er zijn ook tweets dat het kabinet al is gevallen.
Ik heb die Argos uitzendingen ook gehoord, erg interessantquote:
die tweet die ik zag was een normale burger. Niks aan de hand dus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
O nee, hij schreef net iets anders:
http://twitter.com/ajboekestijn/status/7708949241
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Als http://twitter.com/Haagsche deze een beetje goed geinformeerd is staat het op knappen.
dat lijkt me niet goed te gaanquote:CRISIS UPDATE: conceptbrief Balkenende [nieuw statement over Davids, op PvdA lijn] komt er maar niet doorheen. Beide partijen x afgeschoten.
2 minutes ago from web
Die brief moet er eerst komen...... maar dat lijkt vrijwel onmogelijk zo te zienquote:
Lijkt me sterk dat dat vanavond nog doorgaat. Waarschijnlijk morgen pas.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:51 schreef Klopkoek het volgende:
WAnneer begint dat debat?
Al beginnen ze om 10 uur en gaan ze door tot diep in de nacht, ik zit er klaar voor!quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat vanavond nog doorgaat. Waarschijnlijk morgen pas.
komt echt vanavondquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef Arcee het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat vanavond nog doorgaat. Waarschijnlijk morgen pas.
Jups, oppositie wil sowieso vanavond Balkenende, Bos en Rouvout spreken met of zonder brief (aldus Frits Wester in RTL4 nieuws).quote:
Source?quote:
#kabinetscrisisquote:
Jups:quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:17 schreef Klopkoek het volgende:
Radio1 zegt dat de verklaring die Balkenende gisteren voor las een andere was dan dat de PvdA bewindslieden onder ogen kregen, volgens PvdA-bronnen.
Wist ik helemaal niet. Was dit al bekend?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:09 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat Guusje ter Horst het met je eens is aangezien ze dit vanochtend zei op radio 1:
Nieuwe verklaring
PvdA-fractievoorzitter Hamer zei dat Balkenende niet namens de PvdA-ministers heeft gesproken en eist een nieuwe verklaring van de premier. Minister ter Horst van Binnenlandse Zaken (PvdA) zei vanochtend op Radio 1 dat de verklaring die Balkenende gisteren aflegde met andere ministers gedeeld, onder wie ook met haar. "Maar er is een verschil tussen de verklaring en de latere perscontacten", zei ze. Bij het begin van de bijeenkomst zei Bos dat hij niet over "schuld" wil praten, maar volgens hem is er een hoop onduidelijkheid. Hij wil proberen daar een eind aan te maken.
Bron: Nos Politiek 24
Ja, de PvdA zou toch sowieso nooit akkoord zijn gegaan met hetgeen Balkenende zei?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:17 schreef Klopkoek het volgende:
Radio1 zegt dat de verklaring die Balkenende gisteren voor las een andere was dan dat de PvdA bewindslieden onder ogen kregen, volgens PvdA-bronnen.
Wist ik helemaal niet. Was dit al bekend?
daar staat wat anders volgens mij, de verklaring is dezelfde maar Balkenende ging vervolgens in op de vragen van journalisten en daarbij ging hij verder dan in zijn verklaring. Dat legde Frits Wester gisteravond uitquote:
Perscontacten en verklaring zijn, volgens mij, geen synoniemen.quote:
Dat zou inderdaad ook kunnen... maar kan me toch niet voorstellen dat de voorgelezen verklaring door de PVDA is goedgekeurd...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar staat wat anders volgens mij, de verklaring is dezelfde maar Balkenende ging vervolgens in op de vragen van journalisten en daarbij ging hij verder dan in zijn verklaring. Dat legde Frits Wester gisteravond uit
Als ze willen laten zien bij de Haagse dat ze echt goed ingevoerd zijn dan komen ze dadelijk met een tweet over wat er op de pizza's zitquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:14 schreef Kwaliteit het volgende:
CRISIS UPDATE. Pizza's komen binnen bij 't Torentje van Balkenende. Klik http://twitpic.com/xxpg7
Maar als het wel dezelfde verklaring is, en Bos en Ter Horst hebben die goedgekeurd dan is het de PvdA die hier gewoon fout zit.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:21 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook kunnen... maar kan me toch niet voorstellen dat de voorgelezen verklaring door de PVDA is goedgekeurd...
Inderdaad, daar kan iedere oelewapper iets roepen.:')quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
Ga niet te veel op Twitter af. Erg misleidend.
En ook al is het een insider, dan nog kan het een verstoord beeld opleveren. Op de radio wordt ook van alles geroepen tegenwoordig, helaas. Vroeger was het tenminste allemaal wat concreter: "Cda-ministers zeggen...", "bronnen in het PvdA bestuur zeggen...". En zelfs dan kun je er niet altijd van op aan of het klopt maar je weet tenminste uit wat voor hoek het komt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, daar kan iedere oelewapper iets roepen.:')
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |