abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76636427
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.

Maar met dit land gaat het toch nooit meer goed komen. Al het nuttige, sociale maar vervelende werk besteden we uit aan laagbetaalden. Er komt nog eens een tijd dat we ook betaalde sneeuwopruimers voor ieder stoepje krijgen.

En iedereen trapt er maar weer steeds in. Niet in de laatste plaats omdat figuren zoals axis 303 stelselmatig zonder bron leugenachtige en verknipte berichtjes plaatsen. Kwaadaardige machiavellistische menschjes zijn die vvd'ers.
Je mag die percentages ook even zelf gaan berekenen hoor.

Hint: als je een afrondingsfout zou maken zie ik dat niet direct als leugenachtig, oke?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 10 januari 2010 @ 15:39:51 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636458
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:36 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik snap niet wat daar op tegen is Ik hoor in m'n omgeving mensen die dit soort baantje op proberen te nemen maar ze krijgen nergens voldoende uren. Waarom is het dan slecht als ik iemand een halve dag m'n huis laat schoonmaken. Ik ben geholpen want ik hoef geen werk te doen waar ik een hekel aan heb en die persoon is geholpen want weer een halve dag werk en daarmee stabiel inkomen.

Die persoon mag ook mijn werk komen doen dat ik ga schoonmaken maar ik kan je verklappen dat die persoon daar binnen het uur een hekel aan heeft. Mooie oplossing lijkt me
Ja en ondertussen die lui tot 67 laten werken, ze voor een 0-uren contract inhuren en arbo-regels door de versnipperaar gooien.

Doe niet zo naief man. Je bent net zo iemand die kinderarbeid goed lult 'ja, anders hebben ze helemaal niks'. GRRRRRRRR
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 januari 2010 @ 15:40:13 #153
167595 mirved
Infobesitas
pi_76636471
Sorry maar jullie leven echt in een wereld vol met vooroordelen en aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Situaties die kunnen gebeuren maar waar totaal geen bewijs voor is. Ik zou net zo goed kunnen roepen dat als we SP stemmen dat we zo worden als China. Dat slaat evenmin nergens op.

Of gaan roepen dat Bos erop uit is om al het persoonlijk bezit af te gaan schaffen maar dat slaat toch ook gewoon helemaal nergens op.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_76636502
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar daar gaat het wel heen als het aan de VVD ligt. Lieg niet. Van Aartsen had het er al over dat Nederland moet worden als het new york van europa en ook Mark Rutte zag ik een keer in New York staan met een tv-programma en zat zich compleet te verlekkeren (1,5 voordat wall street ineenstortte zei hij "heerlijk, kapitalisme, allemaal slimme wiskundige genieën die de wereld overeind houden").
Precies. Ik dacht ook nog juist aan dat programma. Dat was met Rosenmuller. (IKON)

En natuurlijk confronteerde hij Rutte me het gegeven dat het in NY sterft van de zwervers. Nee, Rutte had alleen oog voor Wallstreet.

Wat is die man slecht ontwikkeld dat hij alleen die ene kant wilt zien. Brrrr. En grenzeloos naief dat zo'n harde maatschappij zoveel verliezers geeft......
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:42:00 #155
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636559
Ach, niets mis met de VVD. De schijn elite moet ook ergens op stemmen.
Het is in ieder geval beter dan stemmen op D66.
pi_76636561
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.

Maar met dit land gaat het toch nooit meer goed komen. Al het nuttige, sociale maar vervelende werk besteden we uit aan laagbetaalden. Er komt nog eens een tijd dat we ook betaalde sneeuwopruimers voor ieder stoepje krijgen.

En iedereen trapt er maar weer steeds in. Niet in de laatste plaats omdat figuren zoals axis 303 stelselmatig zonder bron leugenachtige en verknipte berichtjes plaatsen. Kwaadaardige machiavellistische menschjes zijn die vvd'ers.
De reden waarom dit soort baantjes laagbetaald zijn is omdat het geen moeilijk werk is waar je skills voor moet hebben, ik doe de laatste tijd ook vervelend werk, maar je hebt er behoorlijk wat skills voor nodig omdat het een systeem is wat bijna niemand meer beheerst, en daar huurt de klant me voor een kleine 1000 euro per dag in, tjah die mensen moeten gewoon zorgen dat ze iets kunnen, dan wil men er ook voor betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76636603
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Elite stemt geen VVD maar Groen Links, de Groen Links stemmer is de rijkste stemmer met gemiddeld 3 keer modaal.
pi_76636622
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en ondertussen die lui tot 67 laten werken, ze voor een 0-uren contract inhuren en arbo-regels door de versnipperaar gooien.

Doe niet zo naief man. Je bent net zo iemand die kinderarbeid goed lult 'ja, anders hebben ze helemaal niks'. GRRRRRRRR
Het kenmerkt de jeugd van tegenwoordig. (1983, wrs in weelde opgegroeid en heeft weinig levenservaring)
  zondag 10 januari 2010 @ 15:44:44 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76636674
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
In welk opzicht?
Dit, dus.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:44:53 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636685
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Elite stemt geen VVD maar Groen Links, de Groen Links stemmer is de rijkste stemmer met gemiddeld 3 keer modaal.
Lezen is erg lastig voor je niet?
  zondag 10 januari 2010 @ 15:45:10 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636698
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Ik dacht ook nog juist aan dat programma. Dat was met Rosenmuller. (IKON)

En natuurlijk confronteerde hij Rutte me het gegeven dat het in NY sterft van de zwervers. Nee, Rutte had alleen oog voor Wallstreet.

Wat is die man slecht ontwikkeld dat hij alleen die ene kant wilt zien. Brrrr. En grenzeloos naief dat zo'n harde maatschappij zoveel verliezers geeft......
Rutte stond er ook bij alsof het geen mensen waren. Bizar.

Dat is nog wel het meest enge van de toegenomen ongelijkheden. We naderen weer het moment waarop bepaalde mensen niet meer als gelijksoortige van vlees en bloed wordt gezien.

Ook legendarisch is toen Zalm lijsttrekker was. Toen had Netwerk een item waar ze lijsttrekkers ergens naartoe zouden nemen wat ze niet gewend waren (Balkenende wilden ze naar een coffeeshop nemen maar weigerde dat, was nog een rel over). Zalm namen ze toen mee op stap naar een bijstandsmoeders. Toen hij daar aan kwam.... brr bizar... en toen hij voor 4 euro avondeten moest halen, inclusief toetje en drinken, want dat is wat bijstandstrekkers volgens het nibud nodig hebben.... zag je hem zo in de supermarkt staan met geen flauw idee (en daarvoor keihard roepen "ik kook heel erg vaak en kom vaak in de supermarkt!").
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76636708
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard, maar bedrijven leggen nu ook al glasvezel, telecomnetwerken, etc.
En wat betreft wegen: Inkomsten auto's, plusminus 18 miljard
Uitgaven infrastructuur: plusminus 5 miljard.
Dat is maar hoe je rekent. De onteigeningswet drukt de prijzen ook nogal. Je zou ook kunnen betogen dat het eigendomsrecht niet iets waar de staat zomaar doorheen kan fietsen, dan wordt het wegennet ineens een heel stuk duurder. Het hele idee dat de olie zomaar in één generatie mag worden opgemaakt zodat er voor mijn kleinkinderen niks meer is, dat drukt de prijs ook grandioos. Militaire inzet voor strategische olievoorraden moet je dan ook meerekenen. Sowieso zie ik niet in waarom burgers onbetaald zou mogen parkeren op grond die niet van hen is, dat kunnen anderen dan niet ergens anders voor gebruiken.

En o ja, de freedom of your car ends where my breathing air begins, betaal ook even voor dat gebruik, als je het al toegestaan wordt. Want waarom zou je uberhaupt mogen uitstoten? Daar is geen enkele rechtvaardiging voor ten opzichte van andere vrije burgers. Daar zou je dan een contract voor moeten sluiten met al je medeburgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76636742
quote:

[..]

Het naleven van ARBO regels is wettelijk verplicht, 1 belletje naar de inspectie (kan anoniem) en ze komen langs. Daarnaast zijn er ook gewoon mensen van 65+ die graag werken omdat ze het leuk vinden, en ja een extra zak centje is meegenomen, mijn ouders werken bijvoorbeeld 2 dagen per week voor mijn broer ze bedrijf, me vader vind dat hastikke leuk, en op die manier kunnen ze ook nog 3 keer per jaar op vakantie.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:46:26 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636762
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

bron?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:47:28 #165
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636813
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

In welk opzicht?
Elk opzicht! Je kan nog beter blanco stemmen dan D66.
pi_76636848
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is maar hoe je rekent. De onteigeningswet drukt de prijzen ook nogal. Je zou ook kunnen betogen dat het eigendomsrecht niet iets waar de staat zomaar doorheen kan fietsen, dan wordt het wegennet ineens een heel stuk duurder. Het hele idee dat de olie zomaar in één generatie mag worden opgemaakt zodat er voor mijn kleinkinderen niks meer is, dat drukt de prijs ook grandioos. Militaire inzet voor strategische olievoorraden moet je dan ook meerekenen. Sowieso zie ik niet in waarom burgers onbetaald zou mogen parkeren op grond die niet van hen is, dat kunnen anderen dan niet ergens anders voor gebruiken.

En o ja, de freedom of your car ends where my breathing air begins, betaal ook even voor dat gebruik, als je het al toegestaan wordt. Want waarom zou je uberhaupt mogen uitstoten? Daar is geen enkele rechtvaardiging voor ten opzichte van andere vrije burgers. Daar zou je dan een contract voor moeten sluiten met al je medeburgers.
Voor duidelijkheid, ik heb geen auto (niet eens rijbewijs) en ik ben erg voor het gebruik van alternatieve bronnen van vervoer, echter olie word maar voor klein deel gebruikt voor autorijden, het word met name gebruikt voor chemische processen (plastic!).
  zondag 10 januari 2010 @ 15:49:02 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76636887
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heel goed.
[..]

Goed dat je zo'n congres bezoekt. Dan weet je werkelijk wat ze willen.

Neem van mij aan, de doorgewinterde VVD-er is een griezel eerste klas. Ze willen maximale verschillen, klassen en de onderkant het liefst laten stikken.
Mwah, dat valt over het algemeen erg mee.

Natuurlijk is de VVD meer gericht op succes en het bedrijfsleven dan op de 'onderdrukte arbeider' en mensen die 'niet helemaal meekomen', maar dat is ook logisch. De VVD is nameijk een typisch Nederlandse liberale burgermaatschappij. Denk aan bier, bitterballen en audi X5 rijders. Het volk dat op partij dingen afkomt varieert van de lokale ambitieuze corps studentjes met een matje en een net iets te duur overhemd - schuldig - tot aan de lokale 'hardwerkende' ondernemer die nooit gestudeerd heeft omdat zijn ouders van de bijstand moesten rondkomen.

De VVD is daardoor ook een vrij verdeelde partij, de mensen die zich fanatiek met politiek, beleid en theorie bezighouden zijn een ander soort slag mensen dan de hardwerkende - daardoor enigzins maatschappelijk beperkte - middenstand/HBO achterban. Pas sinds Wilders/verdonk lukt het de VVD om ook deze mensen weer aan te spreken binnen de media.

De VVD is daardoor ook een stuk socialer dan het lijkt. Mensen die een echt harde liberale partij willen moeten gewoon niet in Nederland zijn. Typisch is dat de VVD de belastingen wil verminderen met slechts 3% (dat is het streven) terwijl de theoretische hard liners het liefst een flat tax zien van 35%. Dergelijke ideeen worden echter weggezet als "niet praktisch, onreeel en stomzinnig", want dat zijn ze ook, hoewel het ideologisch vrij verantwoord zou zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76636933
quote:
Nee hoor lieverd. Ik ben degene die tot z'n 67e mag werken. Daar zul jij je wel weer in kunnen vinden natuurlijk.
quote:
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als je dit soort teksten uit je muil gaat spuwen dan houd ik er weer mee op. De groeten.
Anyway, kinderarbeid ben ik niet over uit. Ik weet het gewoon niet. Ik weet niet wat ik als "slechter" in moet schatten. Kinderen laten werken zodat ze een gezin kunnen helpen voeden of zeggen "ja dat mag niet meer" waardoor het gezin verhongerd. Enorm lastig onderwerp.

In Nederland is het niet nodig om kinderen te laten werken dus daar lijkt het me heel makkelijk
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef mirved het volgende:
Sorry maar jullie leven echt in een wereld vol met vooroordelen en aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Dit is je eerste ontmoeting met beide heerschappen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_76636979
audi X5 nog wel, zozo
  zondag 10 januari 2010 @ 15:51:32 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636995
Die flattax komt er gewoon. En daarna zal men de aanval zetten op de flattax en een polltax gaan bepleiten (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76637036
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je niet al te wereldvreemd bent, dan ken je best wat VVD-kiezers. Ook van dichtbij.

Grosso modo zijn het nou niet de meest sociale mensen, op z'n zachts gezegd. Maar eerlijk, er zijn ook uitzonderingen, maar die stemmen volgens mij op een verkeerde partij.
Ik ken er een aantal ja. Het zijn stuk voor stuk mensen die geen kwade zin hebben.

Maar is dat relevant? Weinig. Net zoals de VVD'ers die jij kent niet representatief zijn voor allemaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:52:56 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76637060
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee hoor lieverd. Ik ben degene die tot z'n 67e mag werken. Daar zul jij je wel weer in kunnen vinden natuurlijk.
[..]

[..]

Anyway, kinderarbeid ben ik niet over uit. Ik weet het gewoon niet. Ik weet niet wat ik als "slechter" in moet schatten. Kinderen laten werken zodat ze een gezin kunnen helpen voeden of zeggen "ja dat mag niet meer" waardoor het gezin verhongerd. Enorm lastig onderwerp.

In Nederland is het niet nodig om kinderen te laten werken dus daar lijkt het me heel makkelijk
[..]

Dit is je eerste ontmoeting met beide heerschappen
Als je alleen naar de korte termijn kijkt dan weet je het niet. Kijk naar de lange termijn en naar de geschiedenis en je snapt dat het afschaffen van kinderarbeid essentieel was voor de economische ontwikkeling van de onderlaag. Daarmee samen hangt ook vaak een lager kindertal. Door de hartelozen hier wordt vaak afgegeven op arme mensen in de derde wereld met veel kinderen maar die snappen weer eens niet hoe het zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 15:52:57 #173
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76637062
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Elk opzicht! Je kan nog beter blanco stemmen dan D66.
Ja, goed. Da's een werkelijk briljant onderbouwd standpunt. Maar kom dan eens met voorbeelden?
Dit, dus.
pi_76637155
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

bron?
Ik vond hem zo snel niet, stond tijdje terug meen ik in Parool, maar als je bijvoorbeeld kijkt in Amsterdam, dan zie je dat juist in stadsdelen met hogere inkomens relatief veel Groen Links word gestemt.
pi_76637180
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:48 schreef raptorix het volgende:
Voor duidelijkheid, ik heb geen auto (niet eens rijbewijs) en ik ben erg voor het gebruik van alternatieve bronnen van vervoer, [b]echter olie word maar voor klein deel gebruikt voor autorijden[b], het word met name gebruikt voor chemische processen (plastic!).
Toch een groot deel hoor.
http://www.energie.nl/stat/images/fig123.jpg
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')