abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76636427
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.

Maar met dit land gaat het toch nooit meer goed komen. Al het nuttige, sociale maar vervelende werk besteden we uit aan laagbetaalden. Er komt nog eens een tijd dat we ook betaalde sneeuwopruimers voor ieder stoepje krijgen.

En iedereen trapt er maar weer steeds in. Niet in de laatste plaats omdat figuren zoals axis 303 stelselmatig zonder bron leugenachtige en verknipte berichtjes plaatsen. Kwaadaardige machiavellistische menschjes zijn die vvd'ers.
Je mag die percentages ook even zelf gaan berekenen hoor.

Hint: als je een afrondingsfout zou maken zie ik dat niet direct als leugenachtig, oke?
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zondag 10 januari 2010 @ 15:39:51 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636458
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:36 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik snap niet wat daar op tegen is Ik hoor in m'n omgeving mensen die dit soort baantje op proberen te nemen maar ze krijgen nergens voldoende uren. Waarom is het dan slecht als ik iemand een halve dag m'n huis laat schoonmaken. Ik ben geholpen want ik hoef geen werk te doen waar ik een hekel aan heb en die persoon is geholpen want weer een halve dag werk en daarmee stabiel inkomen.

Die persoon mag ook mijn werk komen doen dat ik ga schoonmaken maar ik kan je verklappen dat die persoon daar binnen het uur een hekel aan heeft. Mooie oplossing lijkt me
Ja en ondertussen die lui tot 67 laten werken, ze voor een 0-uren contract inhuren en arbo-regels door de versnipperaar gooien.

Doe niet zo naief man. Je bent net zo iemand die kinderarbeid goed lult 'ja, anders hebben ze helemaal niks'. GRRRRRRRR
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 10 januari 2010 @ 15:40:13 #153
167595 mirved
Infobesitas
pi_76636471
Sorry maar jullie leven echt in een wereld vol met vooroordelen en aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Situaties die kunnen gebeuren maar waar totaal geen bewijs voor is. Ik zou net zo goed kunnen roepen dat als we SP stemmen dat we zo worden als China. Dat slaat evenmin nergens op.

Of gaan roepen dat Bos erop uit is om al het persoonlijk bezit af te gaan schaffen maar dat slaat toch ook gewoon helemaal nergens op.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_76636502
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar daar gaat het wel heen als het aan de VVD ligt. Lieg niet. Van Aartsen had het er al over dat Nederland moet worden als het new york van europa en ook Mark Rutte zag ik een keer in New York staan met een tv-programma en zat zich compleet te verlekkeren (1,5 voordat wall street ineenstortte zei hij "heerlijk, kapitalisme, allemaal slimme wiskundige genieën die de wereld overeind houden").
Precies. Ik dacht ook nog juist aan dat programma. Dat was met Rosenmuller. (IKON)

En natuurlijk confronteerde hij Rutte me het gegeven dat het in NY sterft van de zwervers. Nee, Rutte had alleen oog voor Wallstreet.

Wat is die man slecht ontwikkeld dat hij alleen die ene kant wilt zien. Brrrr. En grenzeloos naief dat zo'n harde maatschappij zoveel verliezers geeft......
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:42:00 #155
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636559
Ach, niets mis met de VVD. De schijn elite moet ook ergens op stemmen.
Het is in ieder geval beter dan stemmen op D66.
pi_76636561
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
Het is sowieso van de gekke dat we anno 2009 nog van die prutbaantjes hebben omdat mensen zelf niet bereid zijn om schoon te maken, vegen, hun kinderen te verzorgen etc.

Maar met dit land gaat het toch nooit meer goed komen. Al het nuttige, sociale maar vervelende werk besteden we uit aan laagbetaalden. Er komt nog eens een tijd dat we ook betaalde sneeuwopruimers voor ieder stoepje krijgen.

En iedereen trapt er maar weer steeds in. Niet in de laatste plaats omdat figuren zoals axis 303 stelselmatig zonder bron leugenachtige en verknipte berichtjes plaatsen. Kwaadaardige machiavellistische menschjes zijn die vvd'ers.
De reden waarom dit soort baantjes laagbetaald zijn is omdat het geen moeilijk werk is waar je skills voor moet hebben, ik doe de laatste tijd ook vervelend werk, maar je hebt er behoorlijk wat skills voor nodig omdat het een systeem is wat bijna niemand meer beheerst, en daar huurt de klant me voor een kleine 1000 euro per dag in, tjah die mensen moeten gewoon zorgen dat ze iets kunnen, dan wil men er ook voor betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_76636603
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Elite stemt geen VVD maar Groen Links, de Groen Links stemmer is de rijkste stemmer met gemiddeld 3 keer modaal.
pi_76636622
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja en ondertussen die lui tot 67 laten werken, ze voor een 0-uren contract inhuren en arbo-regels door de versnipperaar gooien.

Doe niet zo naief man. Je bent net zo iemand die kinderarbeid goed lult 'ja, anders hebben ze helemaal niks'. GRRRRRRRR
Het kenmerkt de jeugd van tegenwoordig. (1983, wrs in weelde opgegroeid en heeft weinig levenservaring)
  zondag 10 januari 2010 @ 15:44:44 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76636674
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
In welk opzicht?
Dit, dus.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:44:53 #160
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636685
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Elite stemt geen VVD maar Groen Links, de Groen Links stemmer is de rijkste stemmer met gemiddeld 3 keer modaal.
Lezen is erg lastig voor je niet?
  zondag 10 januari 2010 @ 15:45:10 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636698
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Ik dacht ook nog juist aan dat programma. Dat was met Rosenmuller. (IKON)

En natuurlijk confronteerde hij Rutte me het gegeven dat het in NY sterft van de zwervers. Nee, Rutte had alleen oog voor Wallstreet.

Wat is die man slecht ontwikkeld dat hij alleen die ene kant wilt zien. Brrrr. En grenzeloos naief dat zo'n harde maatschappij zoveel verliezers geeft......
Rutte stond er ook bij alsof het geen mensen waren. Bizar.

Dat is nog wel het meest enge van de toegenomen ongelijkheden. We naderen weer het moment waarop bepaalde mensen niet meer als gelijksoortige van vlees en bloed wordt gezien.

Ook legendarisch is toen Zalm lijsttrekker was. Toen had Netwerk een item waar ze lijsttrekkers ergens naartoe zouden nemen wat ze niet gewend waren (Balkenende wilden ze naar een coffeeshop nemen maar weigerde dat, was nog een rel over). Zalm namen ze toen mee op stap naar een bijstandsmoeders. Toen hij daar aan kwam.... brr bizar... en toen hij voor 4 euro avondeten moest halen, inclusief toetje en drinken, want dat is wat bijstandstrekkers volgens het nibud nodig hebben.... zag je hem zo in de supermarkt staan met geen flauw idee (en daarvoor keihard roepen "ik kook heel erg vaak en kom vaak in de supermarkt!").
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76636708
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard, maar bedrijven leggen nu ook al glasvezel, telecomnetwerken, etc.
En wat betreft wegen: Inkomsten auto's, plusminus 18 miljard
Uitgaven infrastructuur: plusminus 5 miljard.
Dat is maar hoe je rekent. De onteigeningswet drukt de prijzen ook nogal. Je zou ook kunnen betogen dat het eigendomsrecht niet iets waar de staat zomaar doorheen kan fietsen, dan wordt het wegennet ineens een heel stuk duurder. Het hele idee dat de olie zomaar in één generatie mag worden opgemaakt zodat er voor mijn kleinkinderen niks meer is, dat drukt de prijs ook grandioos. Militaire inzet voor strategische olievoorraden moet je dan ook meerekenen. Sowieso zie ik niet in waarom burgers onbetaald zou mogen parkeren op grond die niet van hen is, dat kunnen anderen dan niet ergens anders voor gebruiken.

En o ja, de freedom of your car ends where my breathing air begins, betaal ook even voor dat gebruik, als je het al toegestaan wordt. Want waarom zou je uberhaupt mogen uitstoten? Daar is geen enkele rechtvaardiging voor ten opzichte van andere vrije burgers. Daar zou je dan een contract voor moeten sluiten met al je medeburgers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76636742
quote:

[..]

Het naleven van ARBO regels is wettelijk verplicht, 1 belletje naar de inspectie (kan anoniem) en ze komen langs. Daarnaast zijn er ook gewoon mensen van 65+ die graag werken omdat ze het leuk vinden, en ja een extra zak centje is meegenomen, mijn ouders werken bijvoorbeeld 2 dagen per week voor mijn broer ze bedrijf, me vader vind dat hastikke leuk, en op die manier kunnen ze ook nog 3 keer per jaar op vakantie.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:46:26 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636762
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

bron?
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 15:47:28 #165
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76636813
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

In welk opzicht?
Elk opzicht! Je kan nog beter blanco stemmen dan D66.
pi_76636848
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is maar hoe je rekent. De onteigeningswet drukt de prijzen ook nogal. Je zou ook kunnen betogen dat het eigendomsrecht niet iets waar de staat zomaar doorheen kan fietsen, dan wordt het wegennet ineens een heel stuk duurder. Het hele idee dat de olie zomaar in één generatie mag worden opgemaakt zodat er voor mijn kleinkinderen niks meer is, dat drukt de prijs ook grandioos. Militaire inzet voor strategische olievoorraden moet je dan ook meerekenen. Sowieso zie ik niet in waarom burgers onbetaald zou mogen parkeren op grond die niet van hen is, dat kunnen anderen dan niet ergens anders voor gebruiken.

En o ja, de freedom of your car ends where my breathing air begins, betaal ook even voor dat gebruik, als je het al toegestaan wordt. Want waarom zou je uberhaupt mogen uitstoten? Daar is geen enkele rechtvaardiging voor ten opzichte van andere vrije burgers. Daar zou je dan een contract voor moeten sluiten met al je medeburgers.
Voor duidelijkheid, ik heb geen auto (niet eens rijbewijs) en ik ben erg voor het gebruik van alternatieve bronnen van vervoer, echter olie word maar voor klein deel gebruikt voor autorijden, het word met name gebruikt voor chemische processen (plastic!).
  zondag 10 januari 2010 @ 15:49:02 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76636887
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:35 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heel goed.
[..]

Goed dat je zo'n congres bezoekt. Dan weet je werkelijk wat ze willen.

Neem van mij aan, de doorgewinterde VVD-er is een griezel eerste klas. Ze willen maximale verschillen, klassen en de onderkant het liefst laten stikken.
Mwah, dat valt over het algemeen erg mee.

Natuurlijk is de VVD meer gericht op succes en het bedrijfsleven dan op de 'onderdrukte arbeider' en mensen die 'niet helemaal meekomen', maar dat is ook logisch. De VVD is nameijk een typisch Nederlandse liberale burgermaatschappij. Denk aan bier, bitterballen en audi X5 rijders. Het volk dat op partij dingen afkomt varieert van de lokale ambitieuze corps studentjes met een matje en een net iets te duur overhemd - schuldig - tot aan de lokale 'hardwerkende' ondernemer die nooit gestudeerd heeft omdat zijn ouders van de bijstand moesten rondkomen.

De VVD is daardoor ook een vrij verdeelde partij, de mensen die zich fanatiek met politiek, beleid en theorie bezighouden zijn een ander soort slag mensen dan de hardwerkende - daardoor enigzins maatschappelijk beperkte - middenstand/HBO achterban. Pas sinds Wilders/verdonk lukt het de VVD om ook deze mensen weer aan te spreken binnen de media.

De VVD is daardoor ook een stuk socialer dan het lijkt. Mensen die een echt harde liberale partij willen moeten gewoon niet in Nederland zijn. Typisch is dat de VVD de belastingen wil verminderen met slechts 3% (dat is het streven) terwijl de theoretische hard liners het liefst een flat tax zien van 35%. Dergelijke ideeen worden echter weggezet als "niet praktisch, onreeel en stomzinnig", want dat zijn ze ook, hoewel het ideologisch vrij verantwoord zou zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76636933
quote:
Nee hoor lieverd. Ik ben degene die tot z'n 67e mag werken. Daar zul jij je wel weer in kunnen vinden natuurlijk.
quote:
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
Als je dit soort teksten uit je muil gaat spuwen dan houd ik er weer mee op. De groeten.
Anyway, kinderarbeid ben ik niet over uit. Ik weet het gewoon niet. Ik weet niet wat ik als "slechter" in moet schatten. Kinderen laten werken zodat ze een gezin kunnen helpen voeden of zeggen "ja dat mag niet meer" waardoor het gezin verhongerd. Enorm lastig onderwerp.

In Nederland is het niet nodig om kinderen te laten werken dus daar lijkt het me heel makkelijk
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:40 schreef mirved het volgende:
Sorry maar jullie leven echt in een wereld vol met vooroordelen en aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Dit is je eerste ontmoeting met beide heerschappen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_76636979
audi X5 nog wel, zozo
  zondag 10 januari 2010 @ 15:51:32 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76636995
Die flattax komt er gewoon. En daarna zal men de aanval zetten op de flattax en een polltax gaan bepleiten (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76637036
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je niet al te wereldvreemd bent, dan ken je best wat VVD-kiezers. Ook van dichtbij.

Grosso modo zijn het nou niet de meest sociale mensen, op z'n zachts gezegd. Maar eerlijk, er zijn ook uitzonderingen, maar die stemmen volgens mij op een verkeerde partij.
Ik ken er een aantal ja. Het zijn stuk voor stuk mensen die geen kwade zin hebben.

Maar is dat relevant? Weinig. Net zoals de VVD'ers die jij kent niet representatief zijn voor allemaal.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:52:56 #172
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76637060
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:50 schreef FJD het volgende:

[..]

Nee hoor lieverd. Ik ben degene die tot z'n 67e mag werken. Daar zul jij je wel weer in kunnen vinden natuurlijk.
[..]

[..]

Anyway, kinderarbeid ben ik niet over uit. Ik weet het gewoon niet. Ik weet niet wat ik als "slechter" in moet schatten. Kinderen laten werken zodat ze een gezin kunnen helpen voeden of zeggen "ja dat mag niet meer" waardoor het gezin verhongerd. Enorm lastig onderwerp.

In Nederland is het niet nodig om kinderen te laten werken dus daar lijkt het me heel makkelijk
[..]

Als je alleen naar de korte termijn kijkt dan weet je het niet. Kijk naar de lange termijn en naar de geschiedenis en je snapt dat het afschaffen van kinderarbeid essentieel was voor de economische ontwikkeling van de onderlaag. Daarmee samen hangt ook vaak een lager kindertal. Door de hartelozen hier wordt vaak afgegeven op arme mensen in de derde wereld met veel kinderen maar die snappen weer eens niet hoe het zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 10 januari 2010 @ 15:52:57 #173
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76637062
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:47 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Elk opzicht! Je kan nog beter blanco stemmen dan D66.
Ja, goed. Da's een werkelijk briljant onderbouwd standpunt. Maar kom dan eens met voorbeelden?
Dit, dus.
pi_76637155
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

bron?
Ik vond hem zo snel niet, stond tijdje terug meen ik in Parool, maar als je bijvoorbeeld kijkt in Amsterdam, dan zie je dat juist in stadsdelen met hogere inkomens relatief veel Groen Links word gestemt.
pi_76637180
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:48 schreef raptorix het volgende:
Voor duidelijkheid, ik heb geen auto (niet eens rijbewijs) en ik ben erg voor het gebruik van alternatieve bronnen van vervoer, [b]echter olie word maar voor klein deel gebruikt voor autorijden[b], het word met name gebruikt voor chemische processen (plastic!).
Toch een groot deel hoor.
http://www.energie.nl/stat/images/fig123.jpg
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76637240
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:52 schreef Klopkoek het volgende:
Als je alleen naar de korte termijn kijkt dan weet je het niet. Kijk naar de lange termijn en naar de geschiedenis en je snapt dat het afschaffen van kinderarbeid essentieel was voor de economische ontwikkeling van de onderlaag. Daarmee samen hangt ook vaak een lager kindertal. Door de hartelozen hier wordt vaak afgegeven op arme mensen in de derde wereld met veel kinderen maar die snappen weer eens niet hoe het zit.
Over tijd zou kinderarbeid overal afgeschaft moeten worden maar net zoals met heel veel dingen zal dat samenhangen met economische voorspoed. Echter, het doel heiligt niet de middelen; door kinderarbeid nu te verbieden in de armere landen breng je gezinnen alleen nog maar verder in de problemen (praktisch gezien is een verbod ook niet in te voeren of te handhaven maar goed).

Met economische voorgang zullen er vanzelf minder kinderen gaan werken want ouders willen hun kinderen een onbezorgde jeugd bezorgen. Er gaat maar 1 ding boven de onbezorgde jeugd en dat is brood op de plank om uberhaupt te kunnen overleven.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_76637241
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:56 schreef waht het volgende:

[..]

Toch een groot deel hoor.
http://www.energie.nl/stat/images/fig123.jpg
Dat is Nederland, wereldwijd gebruikt men voor energie veelal andere bronnen, in China bijvoorbeeld kolen, in veel andere landen waterkracht en kernenergie.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:58:31 #178
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76637269
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Binnen transitie economieen is de fase waarin kinderarbeid voortkomt een vrij essentieel onderdeel. Door als buitenland landen te gaan boycotten 'op morele gronden' waar ze kinderarbeid nog niet verholpen hebben is een krachtig economisch middel om de eigen markt te beschermen.

Als binnen een land een grotere middenklasse ontstaat komt er vanzelf de roep - vanuit het land zelf - om kinderarbeid op morele gronden te verbieden en een leerplicht in te stellen - en te betalen! - voor alle kinderen. Maar.. ironisch genoeg moet een land eerst wel economisch ontwikkeld genoeg zijn voordat een dergelijke roep komt. Aangezien een land pas wat heeft aan een grote groep geschoold personeel als het land minder afhankelijk geworden is van fabrieksarbeid/boerderijen.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 10 januari 2010 @ 15:59:31 #179
167595 mirved
Infobesitas
pi_76637315
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:50 schreef FJD het volgende:

Ja zo ver ik me herinner wel en ik zal het waarschijnlijk ook hierbij laten. Een fatsoenlijke discussie valt niet te voeren met al die hypocrisie, selectief reageren, aannames doen zonder enige vorm van feiten/bronnen en een totaal verwrongen wereldbeeld.
pi_76637328
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Binnen transitie economieen is de fase waarin kinderarbeid voortkomt een vrij essentieel onderdeel. Door als buitenland landen te gaan boycotten 'op morele gronden' waar ze kinderarbeid nog niet verholpen hebben is een krachtig economisch middel om de eigen markt te beschermen.

Als binnen een land een grotere middenklasse ontstaat komt er vanzelf de roep - vanuit het land zelf - om kinderarbeid op morele gronden te verbieden en een leerplicht in te stellen - en te betalen! - voor alle kinderen. Maar.. ironisch genoeg moet een land eerst wel economisch ontwikkeld genoeg zijn voordat een dergelijke roep komt. Aangezien een land pas wat heeft aan een grote groep geschoold personeel als het land minder afhankelijk geworden is van fabrieksarbeid/boerderijen.
Sterk punt, overigens geld dit ook voor protectionisme.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 16:00:33 #181
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76637355
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, goed. Da's een werkelijk briljant onderbouwd standpunt. Maar kom dan eens met voorbeelden?
quote:
DE UITGANGSPUNTEN VAN DEMOCRATEN 66
D66 stelt de mens centraal: vrij, betrokken, gelijkwaardig en mondig. Wij streven naar een democratische, duurzame en open samenleving, waarin individuele vrijheid even vanzelfsprekend is als sociale cohesie; een samenleving waarin burgers verantwoordelijkheid willen en kunnen nemen voor zichzelf en hun omgeving: een samenleving waarin arbeid, persoonlijke ontwikkeling, vrije tijd en zorg goed te combineren zijn. D66 wil actief kansen scheppen voor mensen om hun talenten te benutten en hun kennis toe te passen. D66 heeft Vertrouwen in de beslissingen die mensen nemen over wat hen aan het hart gaat. D66 bedrijft praktische en resultaatgerichte politiek vanuit haar idealen, zonder blauwdrukken of dogma’s. Maatschappelijke besluitvorming moet toetsbaar en transparant zijn. D66 is vooruitstrevend en wil maatschappelijke ontwikkelingen benutten om aan zo’n samenleving te bouwen; grenzen hebben daarbij geen betekenis. D66 wil mensen blijvend in staat stellen hun eigen keuzes te maken. Dat is ons democratisch perspectief, dat noemen wij sociaal-liberaal.
D66 - beginselprogramma
Meestal beginnen sprookjesboeken met "Er was eens" maar bovenstaande meuk kan natuurlijk ook. Een maakbare maatschappij, de maatschappij dat ben jij en die onzin. Ja, want zo werkt de maatschappij natuurlijk.
pi_76637363
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutte stond er ook bij alsof het geen mensen waren. Bizar.
Hij toonde in ieder geval geen enkel gevoel voor deze mensen. Een houding van "collateral damage" . Brrrr.
quote:
Dat is nog wel het meest enge van de toegenomen ongelijkheden. We naderen weer het moment waarop bepaalde mensen niet meer als gelijksoortige van vlees en bloed wordt gezien.
Bij de VVD lijkt dat een doel op zich.
quote:
Ook legendarisch is toen Zalm lijsttrekker was. Toen had Netwerk een item waar ze lijsttrekkers ergens naartoe zouden nemen wat ze niet gewend waren (Balkenende wilden ze naar een coffeeshop nemen maar weigerde dat, was nog een rel over). Zalm namen ze toen mee op stap naar een bijstandsmoeders. Toen hij daar aan kwam.... brr bizar... en toen hij voor 4 euro avondeten moest halen, inclusief toetje en drinken, want dat is wat bijstandstrekkers volgens het nibud nodig hebben.... zag je hem zo in de supermarkt staan met geen flauw idee (en daarvoor keihard roepen "ik kook heel erg vaak en kom vaak in de supermarkt!").
Ik heb de uitzending ook gezien. Wist niet eens hoe die weegschaal werkte ! Dat was dan ooit minister. Maar ja, zulke bereiken in deze maatschappij ook de top met salarissen van 750.000 euro excl. bonus uiteraard.

Het zijn mensen die gewoon niet weten wat er om hen heen gebeurd.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:02:20 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76637415
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik vond hem zo snel niet, stond tijdje terug meen ik in Parool, maar als je bijvoorbeeld kijkt in Amsterdam, dan zie je dat juist in stadsdelen met hogere inkomens relatief veel Groen Links word gestemt.
Amsterdam-Zuid is over het algemeen VVD. De grachtengordel (maar niet heel amsterdam centrum!) voor een groot gedeelte D66/Groenlinks. Tijdens de komende gemeenteraad verkiezingen gaat dat weer erg leven.

Groenlinks is ook een typische partij - om een groot aantal redenen - voor de mensen die wel wat kunnen missen. Als je in de sociaal-economische bovenlaag zit heb je er meer baat bij om op Groen Links te stemmen dan als je in de onderlaag zit.
--
  zondag 10 januari 2010 @ 16:03:45 #184
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_76637469
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Meestal beginnen sprookjesboeken met "Er was eens" maar bovenstaande meuk kan natuurlijk ook. Een maakbare maatschappij, de maatschappij dat ben jij en die onzin. Ja, want zo werkt de maatschappij natuurlijk.
Ik heb wel begrepen dat je geen D'66 stermmer bent. Ik snap alleen je betoog niet in dit topic over de VVD?
Dit, dus.
pi_76637513
Zalm is zoon van een kolenboer, ja pure Elite, en vriend en vijand zijn het er over eens dat Zalm een erg sterk beleid heeft gevoerd, door in goede tijden de staatsschuld af te laten nemen, maar mensen als jou geloven nog steeds dat een hoge staatsschuld goed is omdat Keynes dat dacht.
  † In Memoriam † zondag 10 januari 2010 @ 16:05:58 #186
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76637555
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik heb wel begrepen dat je geen D'66 stermmer bent. Ik snap alleen je betoog niet in dit topic over de VVD?
Jij wilde zo graag weten weten wat ik van Debielen 66 vond! Nou daarom dus
Dus niet vragen, antwoord krijgen en er niets mee doen hè!
pi_76637557
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mwah, dat valt over het algemeen erg mee.

Natuurlijk is de VVD meer gericht op succes en het bedrijfsleven dan op de 'onderdrukte arbeider' en mensen die 'niet helemaal meekomen', maar dat is ook logisch. De VVD is nameijk een typisch Nederlandse liberale burgermaatschappij. Denk aan bier, bitterballen en audi X5 rijders. Het volk dat op partij dingen afkomt varieert van de lokale ambitieuze corps studentjes met een matje en een net iets te duur overhemd - schuldig - tot aan de lokale 'hardwerkende' ondernemer die nooit gestudeerd heeft omdat zijn ouders van de bijstand moesten rondkomen.
Tja, maar het intellectuele gehalte is er ook na.... Ze denken alleen in hun eigen wereldje. Armlastig.
quote:
De VVD is daardoor ook een vrij verdeelde partij, de mensen die zich fanatiek met politiek, beleid en theorie bezighouden zijn een ander soort slag mensen dan de hardwerkende - daardoor enigzins maatschappelijk beperkte - middenstand/HBO achterban. Pas sinds Wilders/verdonk lukt het de VVD om ook deze mensen weer aan te spreken binnen de media.

De VVD is daardoor ook een stuk socialer dan het lijkt. Mensen die een echt harde liberale partij willen moeten gewoon niet in Nederland zijn. Typisch is dat de VVD de belastingen wil verminderen met slechts 3% (dat is het streven) terwijl de theoretische hard liners het liefst een flat tax zien van 35%. Dergelijke ideeen worden echter weggezet als "niet praktisch, onreeel en stomzinnig", want dat zijn ze ook, hoewel het ideologisch vrij verantwoord zou zijn.
Waarom maken ze het de uitkeringsgerechtigden dan structureel het leven zuur? Waarom gooien ze allen uit die groep op 1 hoop van niet willen werken?

Waarom wordt die groep door deze partij stelselmatig gebashd!
  zondag 10 januari 2010 @ 16:06:47 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76637599
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:04 schreef raptorix het volgende:
Zalm is zoon van een kolenboer, ja pure Elite, en vriend en vijand zijn het er over eens dat Zalm een erg sterk beleid heeft gevoerd, door in goede tijden de staatsschuld af te laten nemen, maar mensen als jou geloven nog steeds dat een hoge staatsschuld goed is omdat Keynes dat dacht.
Inderdaad.. Zalm is een slecht voorbeeld om 'de onwetenheid' van de VVD mee aan te duiden.
--
pi_76637701
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Voor duidelijkheid, ik heb geen auto (niet eens rijbewijs) en ik ben erg voor het gebruik van alternatieve bronnen van vervoer, echter olie word maar voor klein deel gebruikt voor autorijden, het word met name gebruikt voor chemische processen (plastic!).
Ik dacht dat dat een restproduct van de raffinage is.

Afijn, waar het mij om gaat is dat je niet teveel aan je louter eigen verdienste moet toeschrijven door te vergeten hoeveel je al van het collectief, de overheid dus, geprofiteerd hebt. Je kunt wel klagen dat je 30 mille per jaar aan belasting moet betalen, maar zonder het collectief en anderen die voor jou belasting betaalden, had je het verdomd lastig gehad om die ton per jaar te gaan verdienen. Nu de buit voor jou al binnen is (opleiding, overleefd etc.) is het makkelijk doen alsof je het allemaal in je eentje kunt.

Je kunt ook niet alles in termen van ruilhandel zien tussen vrije burgers met eigendom. Je kunt gewoon geen wegennet aanleggen zonder het collectief belang hoger te zetten, want op de rechte lijn tussen twee steden rijzen de gronprijzen daar dan volledig de pan uit, nog los van het feit dat er oude besjes zijn die gewoon sowieso niet willen verkopen.
pi_76637704
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, maar het intellectuele gehalte is er ook na.... Ze denken alleen in hun eigen wereldje. Armlastig.
Jij bent veel gevaarlijker, jij probeert over mijn wereldje te denken, en dat niet alleen, mij ook nog proberen te dwingen om volgens jou standpunten te leven, maar goed communisten zijn daar heel goed in, je zou het erg goed hebben gedaan in Noord Korea, lekker met je dikke pens roepen hoe goed de arbeiders het wel niet hebben omdat ze allemaal gelijk zijn aan de directeuren.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:09:31 #191
167595 mirved
Infobesitas
pi_76637717
Daarnaast. Wat maakt het uit of een man niet weet hoe een weegschaal werkt of hoe die moet koken. Dat is ook erg belangrijk als je op zo'n hoog niveau beslissingen moet maken
Lijkt me belangrijker dat hij weet hoe de wereldeconomie werkt en welke gevolgen besluiten hebben.
pi_76637785
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:04 schreef raptorix het volgende:
Nee hoor. Zalm heeft een procyclisch beleid gevoerd, en zo de crisis van 2003 gecreeerd, terwijl hij een potje heeft gemaakt van de financiele sector.
pi_76637814
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat een restproduct van de raffinage is.

Afijn, waar het mij om gaat is dat je niet teveel aan je louter eigen verdienste moet toeschrijven door te vergeten hoeveel je al van het collectief, de overheid dus, geprofiteerd hebt. Je kunt wel klagen dat je 30 mille per jaar aan belasting moet betalen, maar zonder het collectief en anderen die voor jou belasting betaalden, had je het verdomd lastig gehad om die ton per jaar te gaan verdienen. Nu de buit voor jou al binnen is (opleiding, overleefd etc.) is het makkelijk doen alsof je het allemaal in je eentje kunt.

Je kunt ook niet alles in termen van ruilhandel zien tussen vrije burgers met eigendom. Je kunt gewoon geen wegennet aanleggen zonder het collectief belang hoger te zetten, want op de rechte lijn tussen twee steden rijzen de gronprijzen daar dan volledig de pan uit, nog los van het feit dat er oude besjes zijn die gewoon sowieso niet willen verkopen.
Infrastructuur is 1 van de weinige zaken die je bijna wel collectief moet regelen, daar ben ik het mee eens, zelfde geld voor rechtspraak, veiligheid en landsverdediging, maar als je het daar toe beperkt dan kom je al een heel eind, en dan kan je de belasting ook eerlijker maken.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:12:10 #194
167595 mirved
Infobesitas
pi_76637836
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Waarom maken ze het de uitkeringsgerechtigden dan structureel het leven zuur? Waarom gooien ze allen uit die groep op 1 hoop van niet willen werken?

Waarom wordt die groep door deze partij stelselmatig gebashd!
Als men het heeft over de uitkeringsgerechtigden dan heeft men het natuurlijk over de mensen die er op teren zonder er daadwerkelijk recht op te hebben(de misbruikers). Niet op de mensen die werkelijk rechtvaardig van deze faciliteiten gebruik maken. Of moet alles duidelijk voor je uitgelegd worden meneer met het hoge intellectueel gehalte.
pi_76637935
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Zalm heeft een procyclisch beleid gevoerd, en zo de crisis van 2003 gecreeerd, terwijl hij een potje heeft gemaakt van de financiele sector.
De crisis van 2003 was grotendeels het gevolg van de internet bubble, uiteraard wel met veel spinoff, daarnaast was de crisis maar van korte duur. En potje van de financieele sector? Valt mee, onder zijn periode is bijvoorbeeld de Commissie Tabaksblat gevormd.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:16:50 #196
167595 mirved
Infobesitas
pi_76638036
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar de VVD is toch helemaal niet voor het afschaffen van die middelen?

De VVD vindt investeringen in de kwaliteit van het Nederlands hoger onderwijs dringend noodzakelijk. Kwaliteit moet prioriteit nummer één zijn. Daarom willen we dat er meer geld beschikbaar komt voor het primaire onderwijsproces in het hoger onderwijs. Bron: http://www.vvd.nl/standpunt/573/studiefinanciering
  zondag 10 januari 2010 @ 16:18:59 #197
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76638123
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Infrastructuur is 1 van de weinige zaken die je bijna wel collectief moet regelen, daar ben ik het mee eens, zelfde geld voor rechtspraak, veiligheid en landsverdediging, maar als je het daar toe beperkt dan kom je al een heel eind, en dan kan je de belasting ook eerlijker maken.
Infrastructuur, veiligheid en rechtspraak zijn slechts een paar van de basistaken waar een overheid zich mee bezig zou moeten houden. Het verdedigen van recht en toegankelijkheid op onderwijs, zorg en recht op vrijheid van leven zijn al een paar andere. Dit omdat zowel de maatschappij als het individu er uiteindelijk gezamelijk beter van wordt als dat goed geregeld is. Daarnaast zijn er nog talloze kleinere zaken waarbij het winst oplevert als de overheid de verantwoordelijkheid op zich neemt ipv de burger afzonderlijk.

Maar dat moet wel met een zeker argwaan bekeken worden. Een sterke, goed georganiseerde overheid kan veel, maar zeker en bij lange na niet alles. De meerderheid van de Nederlandse burgers is niet achterlijk en kan zelf ook veel verantwoordelijkheid dragen.
--
pi_76638144
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:12 schreef mirved het volgende:

[..]

Als men het heeft over de uitkeringsgerechtigden dan heeft men het natuurlijk over de mensen die er op teren zonder er daadwerkelijk recht op te hebben(de misbruikers). Niet op de mensen die werkelijk rechtvaardig van deze faciliteiten gebruik maken. Of moet alles duidelijk voor je uitgelegd worden meneer met het hoge intellectueel gehalte.
Ze willen ontkoppeling van uitkeringen van lonen. Dat is vrij asociaal, als je beseft dat je dan ook de mensen treft die echt niet kunnen werken.

Een botte bijl, de VVd ten voeten uit.
pi_76638180
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij bent veel gevaarlijker, jij probeert over mijn wereldje te denken, en dat niet alleen, mij ook nog proberen te dwingen om volgens jou standpunten te leven, maar goed communisten zijn daar heel goed in, je zou het erg goed hebben gedaan in Noord Korea, lekker met je dikke pens roepen hoe goed de arbeiders het wel niet hebben omdat ze allemaal gelijk zijn aan de directeuren.
Je wilt dat ik hier inga?
pi_76638262
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:09 schreef mirved het volgende:
Daarnaast. Wat maakt het uit of een man niet weet hoe een weegschaal werkt of hoe die moet koken. Dat is ook erg belangrijk als je op zo'n hoog niveau beslissingen moet maken
Lijkt me belangrijker dat hij weet hoe de wereldeconomie werkt en welke gevolgen besluiten hebben.
Ze beslissen over dingen in een ivoren toren. Geen weet hebben wat er zich precies afspeelt bij gezinnen waar de problemen zich afspelen.

Zalm is typisch- net zoals die velen andere VVD-ers- het type dat nooit met de poten in de modder heeft gestaan.

Rutte is dan zo ongeveer het prototype.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')