Nee dat had je de Israelische soldaten wel met stukken steen op de botten van de steengooiers zien slaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zojuist gearresteerde stenengooiertjes.
Het is inderdaad logisch dat je aangehouden, geboeide, geblinddoekte mensen meeneemt tijdens een legeroffensief.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zojuist gearresteerde stenengooiertjes.
Aangewakkerd zeker. Maar het was altijd al aanwezig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:17 schreef 311258 het volgende:
[..]
Dat antisemitisme is erg aangewakkerd door het zionisme en de kunstmatige oprichting van de staat Israel te kosten van de palestijnen.
Dat lijkt me een stelling die niet te handhaven valt. De haat was breed en groot en de middelen waren er ook.quote:Ooh de radicale Islam heeft daar zijn voedingsbodem in zonder de kunstmatige oprichting van de staat Israel was 911 niet gebeurt.
Je snapt toch wel het verschil tussen iemand die zelf leiding heeft gegeven aan oorlogsmisdaden en een vertegenwoordiger van een land dat in een ver verleden oorlogsmisdaden heeft gepleegd?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:34 schreef DeParo het volgende:
De Turkse volksvertegenwoordig, oftewel de president, lijkt me logisch. Maar goed, nogmaals, ik wil helemaal niemand arresteren, ik duid alleen aan dat het net zo nutteloos is als Livni te arresteren, logisch.
Dat is jouw beperking. Waarbij opgemerkt moet worden dat als je het je daadwerkelijk had afgevraagd, je het antwoord al geweten zou hebben.quote:Nogmaals, er is vastgesteld, dat er van beide kanten mogelijk misdaden zijn gepleegd. Dus nee, geen vastgestelde misdaden tegen de menselijkheid, dat is blijkbaar iets wat jij niet begrijpt. Ja, Israel heeft burgerdoelen geraakt, dat is officieel erkend. Maar de omstandigheden waaronder dit is gebeurd spreken niet over misdaden tegen de menselijkheid. Maar goed, het bombardement van Dresden was ook (terecht) geen misdaad tegen de menselijk, de atoombom (terecht) evenmin, ik vraag me af wat Israel dan wel gedaan moet hebben ivm luchtaanvallen om bestempeld te worden als misdaad.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aangewakkerd zeker. Maar het was altijd al aanwezig.
[..]
1e plaatje is een gearresteerde stenengooier, hij ziet er niet echt bij, alsof hij bang is.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:11 schreef voyeur het volgende:
[..]
Zo bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
of zo
[ afbeelding ]
Maar het kan ook met volwassenen natuurlijk
[ afbeelding ]
En zo kan ik nog heel lang doorgaan.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:38 schreef vosss het volgende:
Kunnen wij Israël niet gewoon cancellen?
En jij waagt het om anderen aan de lopende band volledig onterecht voor racist uit te makenquote:
Maar als je de bijbehorende verdragen niet ondertekent, mag je doen wat je wilt.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
![]()
[..]
Burgerdoelen bombarderen is dat wel, punt.
Onder andere.quote:[..]
Dat is ook de reden dat er nooit recht wordt gedaan inzake Israel.
De Turkse ambassadeur heeft de genaamde genocide niet gepleegd, de Israëlische minister van buitenlandse zaken heeft het beleid op de een of andere manier beïnvloed waardoor er oorlogsmisstanden zijn gepleegd.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Niet garanderen is iets anders dan dat er een grote kans zou zijn.
Nederland kan ook niet garanderen dat ze de Turkse ambassadeur niet oppakken vanwege de Armeense genocide. Bovendien heeft Israel geen misdaden tegen de menselijkheid gepleegd. En bovendien zou Amerika het nooit goedkeuren als GB dit zou doen, dan zou echt de pleuris uitbreken, denk na.
Ik sluit me bij Pool aan: tot mijn verbazing ben ik het bijna helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Israel is de grootste smet op het blazoen van onze superieure Westerse beschaving.
Die is zo superieur door een combinatie van zaken maar iets wat ons in grote mate onderscheidt van de knoflookknagers, de cocakauwers en de bamboebijters is zelfreflectie. Een verworvenheid van de Verlichting. JUIST daarom moet Israel veel en veel harder worden aangepakt.
Wij veroordelen de islam terecht om hun notoire gebrek aan zelfreflectie en een zelfreinigend systeem. Israel is voor Arabieren en Perzen geografisch de meest nabije Westerse samenleving. Als wij zo laks zijn met het kapittelen van Israel om hun on-Westerse daden (Palestijnse kindjes doodschieten en zulks moois), moeten we niet gek staan te kijken dat ze nooit leren dat reflectie leidt tot een prettiger leefklimaat en een betere veiligere maatschappij dan het eeuwig wijzen naar De Ander om de schuldvraag te beantwoorden.
Dat het bombardement van Dresden geen misdaad tegen de menselijkheid was, staat nogal ter discussie, meen ik. Een goede reden zou kunnen zijn, dat er toen nog geen oorlogsrecht bestond, maar verder voldoet het aan alle eisen om als gruwelijke misdaad tegen de menselijkheid gezien te worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Turkse volksvertegenwoordig, oftewel de president, lijkt me logisch. Maar goed, nogmaals, ik wil helemaal niemand arresteren, ik duid alleen aan dat het net zo nutteloos is als Livni te arresteren, logisch.
[..]
Nogmaals, er is vastgesteld, dat er van beide kanten mogelijk misdaden zijn gepleegd. Dus nee, geen vastgestelde misdaden tegen de menselijkheid, dat is blijkbaar iets wat jij niet begrijpt. Ja, Israel heeft burgerdoelen geraakt, dat is officieel erkend. Maar de omstandigheden waaronder dit is gebeurd spreken niet over misdaden tegen de menselijkheid. Maar goed, het bombardement van Dresden was ook (terecht) geen misdaad tegen de menselijk, de atoombom (terecht) evenmin, ik vraag me af wat Israel dan wel gedaan moet hebben ivm luchtaanvallen om bestempeld te worden als misdaad.
[..]
Kennelijk
niet.![]()
Ja ik maak bepaalde culturen noch rassen belachelijk, in tegenstellling tot wat jij doet, met je superieure blanke ras.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij waagt het om anderen aan de lopende band volledig onterecht voor racist uit te maken![]()
![]()
![]()
Zionistische trol.
Hebben we al eens gedaan. Bleek onzin te zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:40 schreef DeParo het volgende:
Israel is niet het kind van Europa. Europa is het kind van de Joodse cultuur
denk daar maar eens over na.
Nee, voor de laffe Nederlander in WOII staat het ter discussie, voor het volkje dat net deed of ze helden waren maar feitelijk niets anders waren dan de grootste lafbekken van heel Europa en verder. Nederlanders hebben niet eens recht van spreken. Net zoals bij Japan was het om Duitsland op de knieeen te krijgen. Om het moreel ook na de oorlog te breken, en te laten zien, he dit is hoever Hitler jullie heeft gebracht zo'n regering willen jullie nooit meer nietwaar. Dus je historische kennis blijkt opnieuw op loze argumenten gebaseerd te zijn. Zelfs de Duitsers zouden het met je oneens zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat het bombardement van Dresden geen misdaad tegen de menselijkheid was, staat nogal ter discussie, meen ik. Een goede reden zou kunnen zijn, dat er toen nog geen oorlogsrecht bestond, maar verder voldoet het aan alle eisen om als gruwelijke misdaad tegen de menselijkheid gezien te worden.
Van de atoombommen kun je nog eenbeetje verdedigen, dat ze de overgave van Japan versneld hebben, maar van Dresden zelfs dat niet.
Bleek dat onzin te zijn, stellig dat je dat zo zegt, zonder enige historische kennis. Ik zou zeggen dat het hele Christendom sowieso eigenlijk al gewoon van Joodse origine is, dan nog de filosofen, en denkers, Amerika, Oostblok-Joden, grote geleerden enquote:Hebben we al eens gedaan. Bleek onzin te zijn.
Ja, ik had daar ook al last van. Denk je je Nemesis gevonden te hebben, blijkt hij allezins redelijk.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik sluit me bij Pool aan: tot mijn verbazing ben ik het bijna helemaal met je eens.
En zijn consequentheid vind ik ook lofwaardig.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, ik had daar ook al last van. Denk je je Nemesis gevonden te hebben, blijkt hij allezins redelijk.
Nu de TT nog omzetten naar ´annuleert´ en mijn vreugde zou compleet zijn.
The winner takes all. Dat is ook dé kritiek op de Nurembergse processen. Dresden was natuurlijk een misdaad tegen de mensheid. Stad zonder militaire of strategische betekenis, waar een vuurstorm gecreëerd is die onwaarschijnlijk veel onschuldige burgers gedood heeft.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:37 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat het bombardement van Dresden geen misdaad tegen de menselijkheid was, staat nogal ter discussie, meen ik. Een goede reden zou kunnen zijn, dat er toen nog geen oorlogsrecht bestond, maar verder voldoet het aan alle eisen om als gruwelijke misdaad tegen de menselijkheid gezien te worden.
Van de atoombommen kun je nog eenbeetje verdedigen, dat ze de overgave van Japan versneld hebben, maar van Dresden zelfs dat niet.
Godsakker, wat een plaat voor die kop.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:45 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, voor de laffe Nederlander in WOII staat het ter discussie, voor het volkje dat net deed of ze helden waren maar feitelijk niets anders waren dan de grootste lafbekken van heel Europa en verder. Nederlanders hebben niet eens recht van spreken. Net zoals bij Japan was het om Duitsland op de knieeen te krijgen. Om het moreel ook na de oorlog te breken, en te laten zien, he dit is hoever Hitler jullie heeft gebracht zo'n regering willen jullie nooit meer nietwaar. Dus je historische kennis blijkt opnieuw op loze argumenten gebaseerd te zijn. Zelfs de Duitsers zouden het met je oneens zijn.
[..]
Bleek dat onzin te zijn, stellig dat je dat zo zegt, zonder enige historische kennis. Ik zou zeggen dat het hele Christendom sowieso eigenlijk al gewoon van Joodse origine is, dan nog de filosofen, en denkers, Amerika, Oostblok-Joden, grote geleerden en
ga zo maar door.
Dank aan de heren voyeur en Kees.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 22:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En zijn consequentheid vind ik ook lofwaardig.
Ik word op Fok als een linkse user gezien, maar dat berust ook op een misverstand. Mijn expertise ligt op internationale betrekkingen en zoals veel kenners neem ik daar een ´linkse´ positie op in. Economisch behoor ik tot de rechtervleugel van de PVDA en qua vrijheid van meningsuiting ed items, ben ik schier een libertair.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank aan de heren voyeur en Kees.![]()
Maar dit punt verbaast me hogelijk in de huidige politiek. "rechts" schijnt de kant van Israel/VS te kiezen, mede omdat ze "tegen de moslims" zijn. "links" sympathiseert eerder met Hamas en de Palestijnen, deels ook vanwege een structurele blinde-haat-tegen-tot-gefundeerde-kritiek-op (dat is een spectrum) de Verenigde Staten.
Nou heb ik zelf al een hekel in een hokje "links" of "rechts" te vallen (ben voor zowel extreem-links als extreem-rechts uitgemaakt door de jaren heen en alles wat daartussen zit, boeit ook verder niet), maar die spagaat is onbegrijpelijk.
OF je bent tegen onderdrukking, terreur, vernedering en fysiek geweld OF niet.
Maar wees daar niet hypocriet in. "Begrip" tonen voor 9/11 (vooral door links) of voor het bombarderen van een compleet dorp voor moslims (vooral door rechts) is gewoon dom. Wees trouw aan je liberale (in mijn geval dan) principes, maar zwabber daar niet in. Dan ben je ook veel minder kwetsbaar voor kritiek.
En Pool!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank aan de heren voyeur en Kees.![]()
Maar dit punt verbaast me hogelijk in de huidige politiek. "rechts" schijnt de kant van Israel/VS te kiezen, mede omdat ze "tegen de moslims" zijn. "links" sympathiseert eerder met Hamas en de Palestijnen, deels ook vanwege een structurele blinde-haat-tegen-tot-gefundeerde-kritiek-op (dat is een spectrum) de Verenigde Staten.
Nou heb ik zelf al een hekel in een hokje "links" of "rechts" te vallen (ben voor zowel extreem-links als extreem-rechts uitgemaakt door de jaren heen en alles wat daartussen zit, boeit ook verder niet), maar die spagaat is onbegrijpelijk.
OF je bent tegen onderdrukking, terreur, vernedering en fysiek geweld OF niet.
Maar wees daar niet hypocriet in. "Begrip" tonen voor 9/11 (vooral door links) of voor het bombarderen van een compleet dorp voor moslims (vooral door rechts) is gewoon dom. Wees trouw aan je liberale (in mijn geval dan) principes, maar zwabber daar niet in. Dan ben je ook veel minder kwetsbaar voor kritiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |