abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76601101
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kennelijk weet je niet wanneer de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. De verantwoordelijken zijn niet meer in leven.
[..]
Daar denken de Armenen toch heel anders over.
quote:
Dat jij het niet erg vindt dat er misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd door Israel maakt nog niet dat er geen sprake van was.
[..]
Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.
quote:
Kennelijk heb je een beetje moeite om je aandacht bij het onderwerp te houden en draai je meteen je hele riedeltje af.
Kennelijk heb jij moeite een volwassen en normaal antwoord te geven van meer dan twee regels. Dan houden we het toch lekker in jouw bekrompen en niet geinformeerde stijl.
pi_76601435
Israel is de grootste smet op het blazoen van onze superieure Westerse beschaving.

Die is zo superieur door een combinatie van zaken maar iets wat ons in grote mate onderscheidt van de knoflookknagers, de cocakauwers en de bamboebijters is zelfreflectie. Een verworvenheid van de Verlichting. JUIST daarom moet Israel veel en veel harder worden aangepakt.

Wij veroordelen de islam terecht om hun notoire gebrek aan zelfreflectie en een zelfreinigend systeem. Israel is voor Arabieren en Perzen geografisch de meest nabije Westerse samenleving. Als wij zo laks zijn met het kapittelen van Israel om hun on-Westerse daden (Palestijnse kindjes doodschieten en zulks moois), moeten we niet gek staan te kijken dat ze nooit leren dat reflectie leidt tot een prettiger leefklimaat en een betere veiligere maatschappij dan het eeuwig wijzen naar De Ander om de schuldvraag te beantwoorden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:53:40 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76601588
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Israel is de grootste smet op het blazoen van onze superieure Westerse beschaving.

Die is zo superieur door een combinatie van zaken maar iets wat ons in grote mate onderscheidt van de knoflookknagers, de cocakauwers en de bamboebijters is zelfreflectie. Een verworvenheid van de Verlichting. JUIST daarom moet Israel veel en veel harder worden aangepakt.

Wij veroordelen de islam terecht om hun notoire gebrek aan zelfreflectie en een zelfreinigend systeem. Israel is voor Arabieren en Perzen geografisch de meest nabije Westerse samenleving. Als wij zo laks zijn met het kapittelen van Israel om hun on-Westerse daden (Palestijnse kindjes doodschieten en zulks moois), moeten we niet gek staan te kijken dat ze nooit leren dat reflectie leidt tot een prettiger leefklimaat en een betere veiligere maatschappij dan het eeuwig wijzen naar De Ander om de schuldvraag te beantwoorden.
Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig. Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
pi_76601619
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:48 schreef El_Matador het volgende:

Je hebt de duidelijk de rascist in jezelf gevonden, hoe ging dat, werd je er op een ochtend wakker mee.
pi_76601729
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:

Dat jij het niet erg vindt dat er misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd door Israel maakt nog niet dat er geen sprake van was.
Een zwaar hypocriet geval van de lat extreem hoog leggen. Hypocriet omdat we allemaal snappen dat in gewapende conflicten van wat voor aard dan ook ladingen onschuldigen dood gaan.

Maar als het Israël betreft dan gaan de weldenkende europeaantjes vanuit hun eigen perspectief wat in feite al enkele generaties geen conflict meer heeft gezien Israël de maat nemen. En alleen Israël. De Israël's tegenstanders zich bij voorkeur bedienen van tactieken die tegen alle denkbare regels ingaan is veel minder interessant om het over te hebben.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_76601739
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
[..]

Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.

Ik geloof dat verschillende onderzoeken dit niet met je eens zijn. Heb je misschien ook "simpelweg" een ondersteuning van deze bewering?
pi_76601790
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:53 schreef Pool het volgende:

[..]

Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig. Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
Sorry hoor , mijn gebrek aan zelfreflectie staat me in de weg kritiek te hebben op Israel, net zoals die cacaoeters en bamboekauwers, achja, ik ga nog maar eens naar Israel om mijn nieuwe AK74 te testen op wat Palestijns tuig, want zo doen ze dat in Israel,
ik kan niet wachten op de volgende oorlog, vrouwen verkrachten, kinderen vermoorden.
Je zou je nog afvragen waarom Hamas uberhaupt oproept tot een menselijk schild te vormen.
pi_76601797
quote:

[..]

Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig.
Is ook wel es lekker, toch?
quote:
Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
Ik vind dat je uitermate consequent moet zijn in het veroordelen van wandaden en zeker als die "uit naam" (niet helemaal, maar voor de "ideologische tegenstander" lijkt dat zeker wel zo) van het Westen plaatsvinden.

Hoe kan je anders ooit verwachten dat men je serieus neemt?

Het is als Guusje Nadorst, de beruchte alcoholiste, die ons, netter burgers die van een biertje of 5-10 bij het uitgaan houden, gaat verplichten een blaastest te doen als we over straat wandelen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 9 januari 2010 @ 16:00:41 #29
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_76601821
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar als het Israël betreft dan gaan de weldenkende europeaantjes vanuit hun eigen perspectief wat in feite al enkele generaties geen conflict meer heeft gezien Israël de maat nemen. En alleen Israël. De Israël's tegenstanders zich bij voorkeur bedienen van tactieken die tegen alle denkbare regels ingaan is veel minder interessant om het over te hebben.
Ja, júist omdat Israël ook bij het Westen hoort.

Echte vrienden zijn kritischer t.o.v. vrienden dan t.o.v. van hun vijanden.
pi_76601836
quote:

[..]

Al zijn oorlogs misdaden natuurlijk wel gedefinieerd na een paar klassieke oorlogen. Waar je echt herkenbare legers had die ook nog graag ergens in de vrije natuur met elkaar gingen knokken, ook omdat geen van 2 partijen zin hadden om urban warfare te gaan bedrijven.

Nogal achterhaald, dus.
pi_76601869
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Een zwaar hypocriet geval van de lat extreem hoog leggen. Hypocriet omdat we allemaal snappen dat in gewapende conflicten van wat voor aard dan ook ladingen onschuldigen dood gaan.

Onzin. Iedereen die mij hier kent, weet dat ik keihard inhak op de islam en de smerigheden die daarin plaatsvinden.

Om vervolgens zelf -nauwelijks- oogluikend toe te staan dat "onze jongens" (als Westerlingen) hetzelfde doen, is vet hypocriet.

Domheid is vervelend, hypocrisie is triest.

pi_76601873
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:00 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, júist omdat Israël ook bij het Westen hoort.

Echte vrienden zijn kritischer t.o.v. vrienden dan t.o.v. van hun vijanden.
Ja, en dan je lekker aan het meehossen bent met zeer bedenkelijk volk, dat het constante zagen echt kan resulteren in het verzwakken van het land, kleine prijs om te betalen toch voor je morele superioriteit?
pi_76601947
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sorry hoor , mijn gebrek aan zelfreflectie staat me in de weg kritiek te hebben op Israel, net zoals die cacaoeters en bamboekauwers, achja, ik ga nog maar eens naar Israel om mijn nieuwe AK74 te testen op wat Palestijns tuig, want zo doen ze dat in Israel,
ik kan niet wachten op de volgende oorlog, vrouwen verkrachten, kinderen vermoorden.
Je zou je nog afvragen waarom Hamas uberhaupt oproept tot een menselijk schild te vormen.
Je doet exact hetzelfde als het -veelal- Marokkaanse straattuig in Nederland.

Hun doen het, dus wij ook.

Stap toch es over die kinderachtige vingertjes-in-de-oren-en-janken-maar houding heen.

pi_76601964
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Onzin. Iedereen die mij hier kent, weet dat ik keihard inhak op de islam en de smerigheden die daarin plaatsvinden.
Had ik het tegen jou dan?
quote:
Om vervolgens zelf -nauwelijks- oogluikend toe te staan dat "onze jongens" (als Westerlingen) hetzelfde doen, is vet hypocriet.
Blijft onzin in mijn optiek. Als Israël echt met alle geweld genocide wil plegen waren alle Palestijnen allang dood.
pi_76602172
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik geloof dat verschillende onderzoeken dit niet met je eens zijn. Heb je misschien ook "simpelweg" een ondersteuning van deze bewering?
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GCS14NUGA

Ach het jarenlang mensen misbruiken door Hamas als menselijk schild. Tevens nog wat extra explosieven in gebouwen neerdumpen om wat extra slachtoffers te maken. Maar ik denk dat de meeste mensen niet eens wisten dat Israel normaal waarschuwt voordat het toeslaat.
Echte massamoordenaars. Het bovenstaande is van 2006.

Het rapport over de oorlog van 2008/2009 door de VN concludeert dat er mogelijk misdaden door beide partijen zijn gepleegd. Het stelt absoluut niets vast omdat de situaties vanuit Israelisch perspectief niet erg duidelijk zijn. Daarom heb ik de bovenstaande bron eventjes meegeplakt. Omdat dit soort zaken niet de eerste keer zijn. Tijdens de Libanonoorlog bijvoorbeeld waarbij bij een raketaanval vanuit Israel 60 doden in een gebouw vielen werd achteraf duidelijk dat de terroristen, voor wie de aanval bedoeld was, zich snel verscholen in het flatgebouw met de kennis dat daar burgers aanwezig waren.

http://www.washingtontime(...)060730-093558-9976r/

Het is de gebruikelijke strategie in het Midden-Oosten. Ook bij de 2e intifada vielen meer dan duizend doden aan Palestijnse kant door Palestijns geweld, bovendien riepen de leiders op tot het vormen van mensenlijke schilden, en moesten kinderen stenen gooien naar militaire doelwitten. Het zal je leiding maar zijn nietwaar. Zo is Palestina blijkbaar, sorry, ik generaliseer, ik bedoel zo is Hamas, en diens kompanen.
pi_76602208
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
Daar denken de Armenen toch heel anders over.
Niet alles is onderwerp van jouw mening of die van een ander, zoals je lijkt te denken. De Armeense genocide is van zo'n 90 jaar gelden, en mensen worden slechts bij hoge uitzondering ouder dan 100, terwijl 10-jarigen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen.
quote:
Dat is ook niet aan jouw mening onderworpen, dat is een grotendeels feitelijke vaststelling van juridische aard.
quote:
Kennelijk heb jij moeite een volwassen en normaal antwoord te geven van meer dan twee regels.
Nee hoor, maar ik heb nog niets van je gezien wat tot een lang antwoord noopt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_76602213
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Had ik het tegen jou dan?
Ik reageer op woorden en uitspraken die ik zie. Als ik in real life persoon A persoon B zie uitschelden, heeft ie het ook niet tegen mij, maar ga ik er wel tegenin.
quote:
Blijft onzin in mijn optiek. Als Israël echt met alle geweld genocide wil plegen waren alle Palestijnen allang dood.
Dus? Dat maakt de huidige politiek van koloniseren, onderdrukken, bij wet discrimineren en vernederen wel allemaal okee?

pi_76602367
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je doet exact hetzelfde als het -veelal- Marokkaanse straattuig in Nederland.

Hun doen het, dus wij ook.

Stap toch es over die kinderachtige vingertjes-in-de-oren-en-janken-maar houding heen.
Ik zal mijn blanke superieurgevoelens eens raadplegen, misschien dat ik dan in staat ben tot enige zelfreflectie, dan neem ik de xenofobie maar op de koop toe nietwaar. Maar ach gut, helaas raakt jouw theorie kant noch wal, want anders zouden de Spanjaarden (ivm Basken en Catalanen) ook tot enige zelfreflectie in staat moeten zijn, maar ach gut, die kibbelen ook al zo'n paar eeuwen met elkaar. Of de Britten en de Noord-Ieren, nee, over zelfreflectie gesproken.
pi_76602445
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:11 schreef El_Matador het volgende:

Dus? Dat maakt de huidige politiek van koloniseren, onderdrukken, bij wet discrimineren en vernederen wel allemaal okee?
Zeker niet. En op die opsomming is ook genoeg af te dingen.

En dan gaan we weer on topic: absurd om politici van andere landen aan te klagen. Gaat keihard in tegen de ongeschreven regels der diplomatie. Israël staat wat mij betreft vrij om politici van het VK te criminaliseren. Dat heeft het VK over zichzelf afgeroepen.
pi_76602483
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet alles is onderwerp van jouw mening of die van een ander, zoals je lijkt te denken. De Armeense genocide is van zo'n 90 jaar gelden, en mensen worden slechts bij hoge uitzondering ouder dan 100, terwijl 10-jarigen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen.
[..]
Nogmaals, daar denkt de 2e generatie heel anders over, en de 3e generatie, en de 4e generatie. Daarom bieden regeringen als Canada en Australie nog steeds hun excuus aan, aan Indianen, en zwarte mensen.
quote:
Dat is ook niet aan jouw mening onderworpen, dat is een grotendeels feitelijke vaststelling van juridische aard.
[..]
Zie hierboven, mogelijk, wat hetzelfde concludeert als het rapport van de oorlog in Libanon, dat de aanvallen onder wel heel dubieuze omstandigheden gebeuren, getuige tactiek: Menselijk Schild.
quote:
Nee hoor, maar ik heb nog niets van je gezien wat tot een lang antwoord noopt.
Al zou je het wel gezien hebben, volgens mij ben je er nauwelijks toe in staat, ik viel bij je eerste antwoord toch echt even van mijn stoel toen ik wel 3 regels zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')