Daar denken de Armenen toch heel anders over.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk weet je niet wanneer de Armeense genocide heeft plaatsgevonden. De verantwoordelijken zijn niet meer in leven.
[..]
Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.quote:Dat jij het niet erg vindt dat er misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd door Israel maakt nog niet dat er geen sprake van was.
[..]
Kennelijk heb jij moeite een volwassen en normaal antwoord te geven van meer dan twee regels. Dan houden we het toch lekker in jouw bekrompen en niet geinformeerde stijl.quote:Kennelijk heb je een beetje moeite om je aandacht bij het onderwerp te houden en draai je meteen je hele riedeltje af.
Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig. Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Israel is de grootste smet op het blazoen van onze superieure Westerse beschaving.
Die is zo superieur door een combinatie van zaken maar iets wat ons in grote mate onderscheidt van de knoflookknagers, de cocakauwers en de bamboebijters is zelfreflectie. Een verworvenheid van de Verlichting. JUIST daarom moet Israel veel en veel harder worden aangepakt.
Wij veroordelen de islam terecht om hun notoire gebrek aan zelfreflectie en een zelfreinigend systeem. Israel is voor Arabieren en Perzen geografisch de meest nabije Westerse samenleving. Als wij zo laks zijn met het kapittelen van Israel om hun on-Westerse daden (Palestijnse kindjes doodschieten en zulks moois), moeten we niet gek staan te kijken dat ze nooit leren dat reflectie leidt tot een prettiger leefklimaat en een betere veiligere maatschappij dan het eeuwig wijzen naar De Ander om de schuldvraag te beantwoorden.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Israel is de grootste smet op het blazoen van onze superieure Westerse beschaving.
Die is zo superieur door een combinatie van zaken maar iets wat ons in grote mate onderscheidt van de knoflookknagers, de cocakauwers en de bamboebijters is zelfreflectie. Een verworvenheid van de Verlichting. JUIST daarom moet Israel veel en veel harder worden aangepakt.
Wij veroordelen de islam terecht om hun notoire gebrek aan zelfreflectie en een zelfreinigend systeem. Israel is voor Arabieren en Perzen geografisch de meest nabije Westerse samenleving. Als wij zo laks zijn met het kapittelen van Israel om hun on-Westerse daden (Palestijnse kindjes doodschieten en zulks moois), moeten we niet gek staan te kijken dat ze nooit leren dat reflectie leidt tot een prettiger leefklimaat en een betere veiligere maatschappij dan het eeuwig wijzen naar De Ander om de schuldvraag te beantwoorden.
Een zwaar hypocriet geval van de lat extreem hoog leggen. Hypocriet omdat we allemaal snappen dat in gewapende conflicten van wat voor aard dan ook ladingen onschuldigen dood gaan.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat jij het niet erg vindt dat er misdaden tegen de menselijkheid worden gepleegd door Israel maakt nog niet dat er geen sprake van was.
Ik geloof dat verschillende onderzoeken dit niet met je eens zijn. Heb je misschien ook "simpelweg" een ondersteuning van deze bewering?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.
Sorry hoorquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig. Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
Is ook wel es lekker, toch?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig.
Ik vind dat je uitermate consequent moet zijn in het veroordelen van wandaden en zeker als die "uit naam" (niet helemaal, maar voor de "ideologische tegenstander" lijkt dat zeker wel zo) van het Westen plaatsvinden.quote:Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
Ja, júist omdat Israël ook bij het Westen hoort.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar als het Israël betreft dan gaan de weldenkende europeaantjes vanuit hun eigen perspectief wat in feite al enkele generaties geen conflict meer heeft gezien Israël de maat nemen. En alleen Israël. De Israël's tegenstanders zich bij voorkeur bedienen van tactieken die tegen alle denkbare regels ingaan is veel minder interessant om het over te hebben.
Al zijn oorlogs misdaden natuurlijk wel gedefinieerd na een paar klassieke oorlogen. Waar je echt herkenbare legers had die ook nog graag ergens in de vrije natuur met elkaar gingen knokken, ook omdat geen van 2 partijen zin hadden om urban warfare te gaan bedrijven.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je eens, maar dit keer volledig. Vooral triest dat Israël niet eens een onafhankelijk onderzoek toestaat, zodat hun vriendjes als DeParo ongestoord onzin kunnen blijven verkopen op fora als deze, want ja, "er is nooit bewezen dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd."
Onzin. Iedereen die mij hier kent, weet dat ik keihard inhak op de islam en de smerigheden die daarin plaatsvinden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Een zwaar hypocriet geval van de lat extreem hoog leggen. Hypocriet omdat we allemaal snappen dat in gewapende conflicten van wat voor aard dan ook ladingen onschuldigen dood gaan.
Maar als het Israël betreft dan gaan de weldenkende europeaantjes vanuit hun eigen perspectief wat in feite al enkele generaties geen conflict meer heeft gezien Israël de maat nemen. En alleen Israël. De Israël's tegenstanders zich bij voorkeur bedienen van tactieken die tegen alle denkbare regels ingaan is veel minder interessant om het over te hebben.
Ja, en dan je lekker aan het meehossen bent met zeer bedenkelijk volk, dat het constante zagen echt kan resulteren in het verzwakken van het land, kleine prijs om te betalen toch voor je morele superioriteit?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:00 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, júist omdat Israël ook bij het Westen hoort.
Echte vrienden zijn kritischer t.o.v. vrienden dan t.o.v. van hun vijanden.
Je doet exact hetzelfde als het -veelal- Marokkaanse straattuig in Nederland.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:00 schreef DeParo het volgende:
[..]
Sorry hoor![]()
, mijn gebrek aan zelfreflectie staat me in de weg kritiek te hebben op Israel,
![]()
net zoals die cacaoeters en bamboekauwers, achja, ik ga nog maar eens naar Israel om mijn nieuwe AK74 te testen op wat Palestijns tuig, want zo doen ze dat in Israel,
ik kan niet wachten op de volgende oorlog, vrouwen verkrachten, kinderen vermoorden.
Je zou je nog afvragen waarom Hamas uberhaupt oproept tot een menselijk schild te vormen.
Had ik het tegen jou dan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen die mij hier kent, weet dat ik keihard inhak op de islam en de smerigheden die daarin plaatsvinden.
Blijft onzin in mijn optiek. Als Israël echt met alle geweld genocide wil plegen waren alle Palestijnen allang dood.quote:Om vervolgens zelf -nauwelijks- oogluikend toe te staan dat "onze jongens" (als Westerlingen) hetzelfde doen, is vet hypocriet.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GCS14NUGAquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ik geloof dat verschillende onderzoeken dit niet met je eens zijn. Heb je misschien ook "simpelweg" een ondersteuning van deze bewering?
Niet alles is onderwerp van jouw mening of die van een ander, zoals je lijkt te denken. De Armeense genocide is van zo'n 90 jaar gelden, en mensen worden slechts bij hoge uitzondering ouder dan 100, terwijl 10-jarigen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef DeParo het volgende:
Daar denken de Armenen toch heel anders over.
Dat is ook niet aan jouw mening onderworpen, dat is een grotendeels feitelijke vaststelling van juridische aard.quote:Nee, er zijn simpelweg geen misdaden gepleegd, heel moeilijk voor je misschien om te verkroppen.
Nee hoor, maar ik heb nog niets van je gezien wat tot een lang antwoord noopt.quote:Kennelijk heb jij moeite een volwassen en normaal antwoord te geven van meer dan twee regels.
Ik reageer op woorden en uitspraken die ik zie. Als ik in real life persoon A persoon B zie uitschelden, heeft ie het ook niet tegen mij, maar ga ik er wel tegenin.quote:
Dus? Dat maakt de huidige politiek van koloniseren, onderdrukken, bij wet discrimineren en vernederen wel allemaal okee?quote:Blijft onzin in mijn optiek. Als Israël echt met alle geweld genocide wil plegen waren alle Palestijnen allang dood.
Ik zal mijn blanke superieurgevoelens eens raadplegen, misschien dat ik dan in staat ben tot enige zelfreflectie, dan neem ik de xenofobie maar op de koop toe nietwaar. Maar ach gut, helaas raakt jouw theorie kant noch wal, want anders zouden de Spanjaarden (ivm Basken en Catalanen) ook tot enige zelfreflectie in staat moeten zijn, maar ach gut, die kibbelen ook al zo'n paar eeuwen met elkaar. Of de Britten en de Noord-Ieren, nee, over zelfreflectie gesproken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je doet exact hetzelfde als het -veelal- Marokkaanse straattuig in Nederland.
Hun doen het, dus wij ook.
Stap toch es over die kinderachtige vingertjes-in-de-oren-en-janken-maar houding heen.
Zeker niet. En op die opsomming is ook genoeg af te dingen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:11 schreef El_Matador het volgende:
Dus? Dat maakt de huidige politiek van koloniseren, onderdrukken, bij wet discrimineren en vernederen wel allemaal okee?
Nogmaals, daar denkt de 2e generatie heel anders over, en de 3e generatie, en de 4e generatie. Daarom bieden regeringen als Canada en Australie nog steeds hun excuus aan, aan Indianen, en zwarte mensen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet alles is onderwerp van jouw mening of die van een ander, zoals je lijkt te denken. De Armeense genocide is van zo'n 90 jaar gelden, en mensen worden slechts bij hoge uitzondering ouder dan 100, terwijl 10-jarigen geen verantwoordelijkheid kunnen dragen.
[..]
Zie hierboven, mogelijk, wat hetzelfde concludeert als het rapport van de oorlog in Libanon, dat de aanvallen onder wel heel dubieuze omstandigheden gebeuren, getuige tactiek: Menselijk Schild.quote:Dat is ook niet aan jouw mening onderworpen, dat is een grotendeels feitelijke vaststelling van juridische aard.
[..]
Al zou je het wel gezien hebben, volgens mij ben je er nauwelijks toe in staat, ik viel bij je eerste antwoord toch echt even van mijn stoel toen ik wel 3 regels zag.quote:Nee hoor, maar ik heb nog niets van je gezien wat tot een lang antwoord noopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |